ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Tamer48
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
131
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
15 Kasım 2019 10:07
Son Ziyaret:
22 Ocak 2025 00:05
Toplam Mesaj:
197 [0.08 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
İMZA
[img]https://www.hareketligifler.net/data/media/194/balik-hareketli-resim-0222.gif[/img]
Tamer Şener
SON 10 MESAJI
Eheim 3583 Otomatik Yemleme Autofeeder + Wi-fi
Eheim'den yeni bir yemleme makinesi aldım daha önce Eheim 3583 Otomatik Yemleme Makinesi Autofeeder+ Wifi bu marka modeli kullanan var mı?[EDIT]Tamer48,2024-05-07 13:35:51[/EDIT]
Eheim'den yeni bir yemleme makinesi aldım daha önce Eheim 3583 Otomatik Yemleme Makinesi Autofeeder+ Wifi bu marka modeli kullanan var mı?[EDIT]Tamer48,2024-05-07 13:35:51[/EDIT]
Vatozumda Bir Anda Şişlik Oluştu (resimli)
Tankım da beyaz benek hastalığı vardı ve bende spotex kullanıyorum. Bugün 5. Gün ve beyaz benek iyice azaldı fakat şimdi de vatozumun birinde karnında şişlik ortaya çıktı acil yardım...[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218919/040320241605421.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218919/040320241606151.jpg[/IMG]
Tankım da beyaz benek hastalığı vardı ve bende spotex kullanıyorum. Bugün 5. Gün ve beyaz benek iyice azaldı fakat şimdi de vatozumun birinde karnında şişlik ortaya çıktı acil yardım...[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218919/040320241605421.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218919/040320241606151.jpg[/IMG]
Beyaz Benek Hastalığı İle Mücadelem (resimli)
[K]2. ve 3. gün yaşadıklarımı yazıma ekledim.[/K][EDIT]Tamer48,2024-03-02 20:07:29[/EDIT]
[K]2. ve 3. gün yaşadıklarımı yazıma ekledim.[/K][EDIT]Tamer48,2024-03-02 20:07:29[/EDIT]
Beyaz Benek Hastalığı İle Mücadelem (resimli)
[QUOTE=Lennie]Spotexin içeriği genelde yurtdışında da kullanılan Ich-x gibi malahit yeşili ve formaldehyde. Tankı karartmak stresi azaltır, iyi yapmışsınız. Bir de daha önceden malahit yeşilinin ışığa karşı duyarlı oldugunu okumustum, dogru mu bilmiyorum. Bu yüzden ben de spotex kullandıgımda ısıkları kapalı tutuyorum.
Düşük ölçüde tuz kullanabilirsiniz ancak Ich için gerekli 2-3 pptden 5 pptye uzanan tuzluluk vatoz için uygun olmayabilir, riske atmaya gerek yok. Ancak epey düşük doz bile uygulamanın faydası olur ve elektrolit dengesi açısından katkıda bulunur.
Önemli bir nokta, bol oksijen! Mutlaka ek oksijen kaynagı ekleyin tanka. En azından bir hava taşı. İlaç uygulaması ve yüksek ısı oksijeni iyice düşürür. Bir de ich ile beraberinde formaldehit uygulaması bunlara ek olarak hayvanların solungaç fonksiyonlarında olumsuz etki dogurabiliyor diye biliyorum. Bol oksijen şart[/QUOTE]
Yorum yaptığınız için öncelikle çok teşekkür ederim.
Bahsettiğiniz gibi oksijenin önemi çok. Bende hemen tedaviye başlarken güçlü bir oksijen motoru ve taş bağladım. Çokça etkili olduğunu düşünüyorum.Baliklarimda herhangi bir sorun görmedim oksijensizlik gibi.
Bugün 2. gün itibari ile balıklarıma sabah yemi verdim. Söylediğim gibi önce biraz sarımsaklı yem ve hemen arkasından Tetrapro algae.
Balıkları gözlemlediğim de transgenik tetralarin durumu biraz kötüydü. Üzerlerinde baya bir beyaz benek vardı ve şuan hiç yok diyebilirim.Gece olduğu gibi bırakmışlar Tetraları.
Vatozlar gelince,onlarda hala beyaz benek var tabi. Dipde gezdikleri için beyaz beneklerden kurtulamadilar Tetralar gibi.
Fakat tabikide ilaç tedavisine devam edeceğim. Onların da kurtulacağını düşünüyorum Allah izin verirse.
Tekrardan yorumunuz için teşekkür ederim.[:)]
[QUOTE=HOPPALA]1) Spotex, costapur, paraguard, cupramine gibi ürünlerde dip çekimi şart değildir.
2) Hayır.
3) Hayır. Banyo tedavisi tur tur olmalı ve bildiğim kadarıyla bakır kullanıldığında etkin oluyor.
4) Parazitin yaşam döngüsünün aşamaları var. Kullanılan ilaçların uzun sürmesi (1.tur, 2.tur gibi) zaten bu yüzdendir çünkü ilaç parazitin savunmasız formunu hedef alıyor yani etkin olabiliyor.. Bu aşama parazitin serbest yüzdüğü (tomont) formdur. Bkz;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236270/010320240251391.jpg[/IMG]
Spotex tedavisinde tur aralarında bakteri kültürü ilavesi yapmak fayda olabilir. [/QUOTE]
Cevaplarınız için teşekkür ederim.
Yani parazitin en savunmasız olduğu an kendini dibe bıraktığı an doğru anladıysam.
Yani balığın üzerinden kendini dibe bırakan parazitler öldü olarak mı kabul ediyoruz?
O zaman amacımız balığı terk etmesini sağlamak dibe varamadan ölüyor yani.
Doğru mu anlamışım?
[QUOTE=Lennie]Spotexin içeriği genelde yurtdışında da kullanılan Ich-x gibi malahit yeşili ve formaldehyde. Tankı karartmak stresi azaltır, iyi yapmışsınız. Bir de daha önceden malahit yeşilinin ışığa karşı duyarlı oldugunu okumustum, dogru mu bilmiyorum. Bu yüzden ben de spotex kullandıgımda ısıkları kapalı tutuyorum.
Düşük ölçüde tuz kullanabilirsiniz ancak Ich için gerekli 2-3 pptden 5 pptye uzanan tuzluluk vatoz için uygun olmayabilir, riske atmaya gerek yok. Ancak epey düşük doz bile uygulamanın faydası olur ve elektrolit dengesi açısından katkıda bulunur.
Önemli bir nokta, bol oksijen! Mutlaka ek oksijen kaynagı ekleyin tanka. En azından bir hava taşı. İlaç uygulaması ve yüksek ısı oksijeni iyice düşürür. Bir de ich ile beraberinde formaldehit uygulaması bunlara ek olarak hayvanların solungaç fonksiyonlarında olumsuz etki dogurabiliyor diye biliyorum. Bol oksijen şart[/QUOTE]
Yorum yaptığınız için öncelikle çok teşekkür ederim.
Bahsettiğiniz gibi oksijenin önemi çok. Bende hemen tedaviye başlarken güçlü bir oksijen motoru ve taş bağladım. Çokça etkili olduğunu düşünüyorum.Baliklarimda herhangi bir sorun görmedim oksijensizlik gibi.
Bugün 2. gün itibari ile balıklarıma sabah yemi verdim. Söylediğim gibi önce biraz sarımsaklı yem ve hemen arkasından Tetrapro algae.
Balıkları gözlemlediğim de transgenik tetralarin durumu biraz kötüydü. Üzerlerinde baya bir beyaz benek vardı ve şuan hiç yok diyebilirim.Gece olduğu gibi bırakmışlar Tetraları.
Vatozlar gelince,onlarda hala beyaz benek var tabi. Dipde gezdikleri için beyaz beneklerden kurtulamadilar Tetralar gibi.
Fakat tabikide ilaç tedavisine devam edeceğim. Onların da kurtulacağını düşünüyorum Allah izin verirse.
Tekrardan yorumunuz için teşekkür ederim.[:)]
[QUOTE=HOPPALA]1) Spotex, costapur, paraguard, cupramine gibi ürünlerde dip çekimi şart değildir.
2) Hayır.
3) Hayır. Banyo tedavisi tur tur olmalı ve bildiğim kadarıyla bakır kullanıldığında etkin oluyor.
4) Parazitin yaşam döngüsünün aşamaları var. Kullanılan ilaçların uzun sürmesi (1.tur, 2.tur gibi) zaten bu yüzdendir çünkü ilaç parazitin savunmasız formunu hedef alıyor yani etkin olabiliyor.. Bu aşama parazitin serbest yüzdüğü (tomont) formdur. Bkz;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236270/010320240251391.jpg[/IMG]
Spotex tedavisinde tur aralarında bakteri kültürü ilavesi yapmak fayda olabilir. [/QUOTE]
Cevaplarınız için teşekkür ederim.
Yani parazitin en savunmasız olduğu an kendini dibe bıraktığı an doğru anladıysam.
Yani balığın üzerinden kendini dibe bırakan parazitler öldü olarak mı kabul ediyoruz?
O zaman amacımız balığı terk etmesini sağlamak dibe varamadan ölüyor yani.
Doğru mu anlamışım?
Beyaz Benek Hastalığı İle Mücadelem (resimli)
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Tuz kullanıp ısıyı 28-30 lara getiriyorsanız dip çekimi yapmalısınız. Bu parazitler tuz ve ısı ile olgunlaşıp hayvanı terkederek zemine düşerler. Elinizde spotex var, dolayısıyla ısıyı 24-26 aralığına getirip ürünün kullanma talimatına uygun dozajlayabilirsiniz. Tuza da gerek yok ısı artırımına da. Kaldı ki tuz, dip balıkları için zaten uygun değil! Crystalpro spotex, döngüye çok zarar vermeden işi çözecektir. Hastalık geçtiği, tedavi bittiği zaman filtreye aktif karbon ekleyip ilacı sudan uzaklaştırmak da mümkündür.[/QUOTE]
Cevap verdiğiniz için teşekkürler.
Öncelikle Crytalpro Spotex ilacının üzerinde ısıyı arttırmam ve ışığı kapatmam gerektiği yazdığı için bu işlemleri uyguladım. Tuz dip balıklarına zararlı evet biliyorum fakat işimi garantiye almak istedim.
Kullandığım ilaç,dip çekimi yapmasam da, yavru veya olgunlaşmış parazit farketmeden hepsini öldürüyor mu?
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Tuz kullanıp ısıyı 28-30 lara getiriyorsanız dip çekimi yapmalısınız. Bu parazitler tuz ve ısı ile olgunlaşıp hayvanı terkederek zemine düşerler. Elinizde spotex var, dolayısıyla ısıyı 24-26 aralığına getirip ürünün kullanma talimatına uygun dozajlayabilirsiniz. Tuza da gerek yok ısı artırımına da. Kaldı ki tuz, dip balıkları için zaten uygun değil! Crystalpro spotex, döngüye çok zarar vermeden işi çözecektir. Hastalık geçtiği, tedavi bittiği zaman filtreye aktif karbon ekleyip ilacı sudan uzaklaştırmak da mümkündür.[/QUOTE]
Cevap verdiğiniz için teşekkürler.
Öncelikle Crytalpro Spotex ilacının üzerinde ısıyı arttırmam ve ışığı kapatmam gerektiği yazdığı için bu işlemleri uyguladım. Tuz dip balıklarına zararlı evet biliyorum fakat işimi garantiye almak istedim.
Kullandığım ilaç,dip çekimi yapmasam da, yavru veya olgunlaşmış parazit farketmeden hepsini öldürüyor mu?
Beyaz Benek Hastalığı İle Mücadelem (resimli)
3 gün önce özellikle de transgenetik tetra ve vatozlarım başta olmak üzere yeni başlayan bir beyaz benek hastalığı olduğunu keşfettim ve hemen araştırmaya koyuldum. Çünkü 5 senedir 200 litrelik akvaryumum da ilk defa bir parazit hastalık gördüm. İlk yaptığım şey ilaç araştırması oldu ve Crystalpro Spotex aldım ve yanında da tuz.
Tankımda;
Lepistes (4 adet)
Moli (3 adet)
Çöpçü (2 adet)
Transgenetik Tetra (6 adet)
Vatoz (3 adet) boyları: 34-28-27 cm
[K]Bugün tedaviye başladığım 1. gün...[/K]
Öncelikle dış filtremdeki seramik , lav kırığı ve karbonları aynı şekilde güçlü bir iç filtredeki aynı malzemeleri çıkarttım.Ekstra bir hava motoru ve hava taşı ekledim ki suda bulunan oksijen miktarını arttırmam gerekiyordu. Çünkü ilaç ve su sıcaklığının artması sudaki oksijen miktarını düşürecekti. Daha sonra tereddüt duysam da ve korkarak tuz eklemek zorunda kaldım çünkü vatozlar maalesef tuz konusunda gerçekten hassaslar ve vatozlarımla 5 yıllık bir dostluğum olduğu için ekstra korumacı yaklaşmaya çalışıyorum. 200 litrelik tankıma tepeleme şeklinde olmadan 2 yemek kaşığı eritip tuzlu su döktüm. Tank suyu sıcaklığını 26 dereceden 28,5 dereceye çıkarttım. Daha sonra Crystalpro Spotex ilacından 5ml damlattım ve akvaryum ışığını yem vermek dışında açmıyorum. Ayrıca daha önce tartışma konusunda olan Crystalpro Spotex ilacının yararlı bakteriyi öldürme gibi bir ihtimaline karşı ben yinede az miktarda bakteri kültürü ekledim akvaryumuma. Çünkü akvaryumum olgunlaşmış bir akvaryum değil. Yaklaşık 1.5-2 senedir maalesef bende değildi tank.
Yem konusunda ise her ihtimale karşı sarımsaklı yem aldım. Önce az miktarda sarımsaklı yem verip hemen arkasından Tetrapro algae yemi veriyorum.
Yarın yani 2. gün itibari ile sadece yüzde 40 gibi oranda su değişimi yapmayı düşünüyorum.
3. gün aynı miktarda su değişimi yaptıktan hemen sonra 1 yemek kaşığı tuz ile Crystalpro Spotex kullanacağım.
Daha sonrasında balıklarımın durumuna göre ilerleme yapacağım ve sizlerle de paylaşmayı düşünüyorum. [:geek:]
Şimdi bir kaç sorum olacak sizlere: [:?]
1. Maalesef dip çekimi yapamıyorum,çünkü tankım zeminde yani yerde duruyor. Dip çekimi yapamamam, su sıcaklığının artması ile kendini su dibine bırakan parazitleri alamayacağım anlamına geliyor. Kullandığım tedavi yöntemleri,kendini dibe bırakan parazitlerin ölmesini sağlar mı?
2. Kullandığım tedavi yöntemleri dışında,tanka metilen mavisi damlatmam gerekir mi?
3. Başka bir arkadaşımdan tuzlu su ve metilen mavisi banyosu yaptırma fikri aldım fakat bana biraz tehlikeli bir operasyon gibi geldi. Sizce bu tedaviyi yapmalı mıyım?
4. Eğer beyaz benek belasınan kurtulursam tekrar tankıma ve balıklarıma bulaşma ihtimali var mı? Yani ben bitirdiğimi düşünsem de illa ki tankın bir yerinde bu parazit yaşayabiliyor mu?
Şimdiden cevaplarınız için çok teşekkür ederim. [:iyi:]
[K]Bugün 3. Gün;[/K]
Dün, yani 2. gün sadece gözlem yaptım ve herhangi bir işlem yapmadım.Normalde su değişimi yapmayı düşünüyordum fakat Crystalpro Spotex ilacı kullandığım için üzerinde yazan talimatlara uygun gitmeye çalışıyorum.
Bugün yani 3. gün itibari ile önce %20 su değişimi yaptım ve tankıma eklediğim tuzu bir miktar uzaklaştırıp vatozlarımı rahatlatmak istedim.Kullandığım ilacın talimatlarına uyarak tankıma 5 ml crystalpro spotex ekledim.Yararlı bakteriyi öldürmesine karşı ise Tropical BactoActive'den 10 ml ekleme yaptım. Çok kötü durumda olan trangenik tetralarımda beyaz benek kalmadı ve hepsinden kurtuldular. Sadece bir tanesinin kuyruğunda 1 adet beyaz benek var.
Vatozlarımda ise durum böyle değil.Vatozlarda hala beyaz benek devam ediyor. Tankımın ısısını sabit 28 derece tutmaya devam ediyorum. Tankımın ışıklarını da kapalı tutuyorum.
Tedaviye devam edeceğim ve 5. gün tekrar Spotex eklemesi yapmayı düşünüyorum.
Şuana kadar herhangi bir balık kaybım olmadı...
[K]Bugün 4. Gün;[/K]
Vatozlarımın üstünde beyaz beneklerin azaldığını gözle görülür şekilde fark edebiliyorum ancak karın bölgelerinde hala beyaz benek mevcut. Bugün herhangi bir farklı birşey yapmadım.
Isının 28 derece kaynaklı olmasından dolayı düşündüğüm [K]1 adet moli[/K] balığım hayatını kaybetti maalesef.
[K]Bugün 5. Gün;[/K]
Bugün Spotex ilacının üzerinde yazdığı talimata göre herhangi bir su değişimi yapmadan 200 litrelik tankıma 5 ml daha Spotex ilacı takviye ettim. Ne yazık ki ilaç takviyesi yaparken bir adet vatozumun karın bölgesinde baya bir şişkinlik farkettim ve makat bölgesinin çıkıntılı olduğunu gördüm. Bunu gördükten yalnızca [K]1 saat sonra maalesef vatozum öldü[/K]. Benim düşüncem ya ilaçtan dolayı yan etki gördü ya da herhangi bir iç hastalıktan dolayı oldu.
Diğer vatozlarımda ve balıklarımda şuan için bir sorun görünmüyor. Hepsi iştahlı , enerjik , canlı ve hastalıksız. Yani beyaz benek görünmüyor. atozlarımın karnında kalan beyaz beneklerde dökülmüş durumda.
Yarın itibari ile herhangi bir balığımda beyaz benek görmez isem , tedaviyi sonlandıracağım ve ısıyı normale alıp tankımın ışığını açacağım. Daha sonrasında su değişimi yapıp iç ve dış filtreme tekrar karbon ve seramik filtrelerimi takacağım. Elyaf sünger ve Sera Crystal Clear su berraklaştırıcılarımı değiştireceğim. Tekrar bir balık kaybetmemek umuduyla...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218919/290220242235521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218919/290220242236081.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218919/290220242305241.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218919/290220242305431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218919/290220242306021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218919/290220242306211.jpg[/IMG][EDIT]Tamer48,2024-03-04 18:50:59[/EDIT]
3 gün önce özellikle de transgenetik tetra ve vatozlarım başta olmak üzere yeni başlayan bir beyaz benek hastalığı olduğunu keşfettim ve hemen araştırmaya koyuldum. Çünkü 5 senedir 200 litrelik akvaryumum da ilk defa bir parazit hastalık gördüm. İlk yaptığım şey ilaç araştırması oldu ve Crystalpro Spotex aldım ve yanında da tuz.
Tankımda;
Lepistes (4 adet)
Moli (3 adet)
Çöpçü (2 adet)
Transgenetik Tetra (6 adet)
Vatoz (3 adet) boyları: 34-28-27 cm
[K]Bugün tedaviye başladığım 1. gün...[/K]
Öncelikle dış filtremdeki seramik , lav kırığı ve karbonları aynı şekilde güçlü bir iç filtredeki aynı malzemeleri çıkarttım.Ekstra bir hava motoru ve hava taşı ekledim ki suda bulunan oksijen miktarını arttırmam gerekiyordu. Çünkü ilaç ve su sıcaklığının artması sudaki oksijen miktarını düşürecekti. Daha sonra tereddüt duysam da ve korkarak tuz eklemek zorunda kaldım çünkü vatozlar maalesef tuz konusunda gerçekten hassaslar ve vatozlarımla 5 yıllık bir dostluğum olduğu için ekstra korumacı yaklaşmaya çalışıyorum. 200 litrelik tankıma tepeleme şeklinde olmadan 2 yemek kaşığı eritip tuzlu su döktüm. Tank suyu sıcaklığını 26 dereceden 28,5 dereceye çıkarttım. Daha sonra Crystalpro Spotex ilacından 5ml damlattım ve akvaryum ışığını yem vermek dışında açmıyorum. Ayrıca daha önce tartışma konusunda olan Crystalpro Spotex ilacının yararlı bakteriyi öldürme gibi bir ihtimaline karşı ben yinede az miktarda bakteri kültürü ekledim akvaryumuma. Çünkü akvaryumum olgunlaşmış bir akvaryum değil. Yaklaşık 1.5-2 senedir maalesef bende değildi tank.
Yem konusunda ise her ihtimale karşı sarımsaklı yem aldım. Önce az miktarda sarımsaklı yem verip hemen arkasından Tetrapro algae yemi veriyorum.
Yarın yani 2. gün itibari ile sadece yüzde 40 gibi oranda su değişimi yapmayı düşünüyorum.
3. gün aynı miktarda su değişimi yaptıktan hemen sonra 1 yemek kaşığı tuz ile Crystalpro Spotex kullanacağım.
Daha sonrasında balıklarımın durumuna göre ilerleme yapacağım ve sizlerle de paylaşmayı düşünüyorum. [:geek:]
Şimdi bir kaç sorum olacak sizlere: [:?]
1. Maalesef dip çekimi yapamıyorum,çünkü tankım zeminde yani yerde duruyor. Dip çekimi yapamamam, su sıcaklığının artması ile kendini su dibine bırakan parazitleri alamayacağım anlamına geliyor. Kullandığım tedavi yöntemleri,kendini dibe bırakan parazitlerin ölmesini sağlar mı?
2. Kullandığım tedavi yöntemleri dışında,tanka metilen mavisi damlatmam gerekir mi?
3. Başka bir arkadaşımdan tuzlu su ve metilen mavisi banyosu yaptırma fikri aldım fakat bana biraz tehlikeli bir operasyon gibi geldi. Sizce bu tedaviyi yapmalı mıyım?
4. Eğer beyaz benek belasınan kurtulursam tekrar tankıma ve balıklarıma bulaşma ihtimali var mı? Yani ben bitirdiğimi düşünsem de illa ki tankın bir yerinde bu parazit yaşayabiliyor mu?
Şimdiden cevaplarınız için çok teşekkür ederim. [:iyi:]
[K]Bugün 3. Gün;[/K]
Dün, yani 2. gün sadece gözlem yaptım ve herhangi bir işlem yapmadım.Normalde su değişimi yapmayı düşünüyordum fakat Crystalpro Spotex ilacı kullandığım için üzerinde yazan talimatlara uygun gitmeye çalışıyorum.
Bugün yani 3. gün itibari ile önce %20 su değişimi yaptım ve tankıma eklediğim tuzu bir miktar uzaklaştırıp vatozlarımı rahatlatmak istedim.Kullandığım ilacın talimatlarına uyarak tankıma 5 ml crystalpro spotex ekledim.Yararlı bakteriyi öldürmesine karşı ise Tropical BactoActive'den 10 ml ekleme yaptım. Çok kötü durumda olan trangenik tetralarımda beyaz benek kalmadı ve hepsinden kurtuldular. Sadece bir tanesinin kuyruğunda 1 adet beyaz benek var.
Vatozlarımda ise durum böyle değil.Vatozlarda hala beyaz benek devam ediyor. Tankımın ısısını sabit 28 derece tutmaya devam ediyorum. Tankımın ışıklarını da kapalı tutuyorum.
Tedaviye devam edeceğim ve 5. gün tekrar Spotex eklemesi yapmayı düşünüyorum.
Şuana kadar herhangi bir balık kaybım olmadı...
[K]Bugün 4. Gün;[/K]
Vatozlarımın üstünde beyaz beneklerin azaldığını gözle görülür şekilde fark edebiliyorum ancak karın bölgelerinde hala beyaz benek mevcut. Bugün herhangi bir farklı birşey yapmadım.
Isının 28 derece kaynaklı olmasından dolayı düşündüğüm [K]1 adet moli[/K] balığım hayatını kaybetti maalesef.
[K]Bugün 5. Gün;[/K]
Bugün Spotex ilacının üzerinde yazdığı talimata göre herhangi bir su değişimi yapmadan 200 litrelik tankıma 5 ml daha Spotex ilacı takviye ettim. Ne yazık ki ilaç takviyesi yaparken bir adet vatozumun karın bölgesinde baya bir şişkinlik farkettim ve makat bölgesinin çıkıntılı olduğunu gördüm. Bunu gördükten yalnızca [K]1 saat sonra maalesef vatozum öldü[/K]. Benim düşüncem ya ilaçtan dolayı yan etki gördü ya da herhangi bir iç hastalıktan dolayı oldu.
Diğer vatozlarımda ve balıklarımda şuan için bir sorun görünmüyor. Hepsi iştahlı , enerjik , canlı ve hastalıksız. Yani beyaz benek görünmüyor. atozlarımın karnında kalan beyaz beneklerde dökülmüş durumda.
Yarın itibari ile herhangi bir balığımda beyaz benek görmez isem , tedaviyi sonlandıracağım ve ısıyı normale alıp tankımın ışığını açacağım. Daha sonrasında su değişimi yapıp iç ve dış filtreme tekrar karbon ve seramik filtrelerimi takacağım. Elyaf sünger ve Sera Crystal Clear su berraklaştırıcılarımı değiştireceğim. Tekrar bir balık kaybetmemek umuduyla...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218919/290220242235521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218919/290220242236081.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218919/290220242305241.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218919/290220242305431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218919/290220242306021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218919/290220242306211.jpg[/IMG][EDIT]Tamer48,2024-03-04 18:50:59[/EDIT]
Beyaz Benek Hastalığı İle Başladık Maalesef
Uzun süredir tankım yoktu ve balık beslemiyordum fakat bu aradan sonra tekrar başladım. Öncelikle 5 ve 2 yıllık vatozlarimi aldım daha sonra madem başladık o zaman balık ekliyim dedim ve petshop dan balık aldım metilen mavisi ile karntina yaptıktan sonra ana tankima ekledim fakat dünden itibaren beyaz benek hastalığının başladığını gördüm. Sanırım su değişimi onları etkiledi ve parazit kendini gösterdi. Tankım da Lepistes Moli, çöpçü balığı, transgenik tetra ve leopar vatozlarim var. Tankım 200 litre. Şuan için transgenik tetralarim da ve leopar vatozumda da bugünden itibaren gözle görülür beyaz benekler arttı. Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim şimdiden hepinize çok teşekkür ediyorum. mutlu sağlıklı balıklar ve hobiler diliyorum. [:3] [:(][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218919/280220242226181.jpg[/IMG]
Ayrıca internetten birçok beyaz benek hastalığı için ilaç gördüm, siz hangi ilacı tavsiye edersiniz?[:?][EDIT]Tamer48,2024-02-28 22:32:04[/EDIT]
Uzun süredir tankım yoktu ve balık beslemiyordum fakat bu aradan sonra tekrar başladım. Öncelikle 5 ve 2 yıllık vatozlarimi aldım daha sonra madem başladık o zaman balık ekliyim dedim ve petshop dan balık aldım metilen mavisi ile karntina yaptıktan sonra ana tankima ekledim fakat dünden itibaren beyaz benek hastalığının başladığını gördüm. Sanırım su değişimi onları etkiledi ve parazit kendini gösterdi. Tankım da Lepistes Moli, çöpçü balığı, transgenik tetra ve leopar vatozlarim var. Tankım 200 litre. Şuan için transgenik tetralarim da ve leopar vatozumda da bugünden itibaren gözle görülür beyaz benekler arttı. Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim şimdiden hepinize çok teşekkür ediyorum. mutlu sağlıklı balıklar ve hobiler diliyorum. [:3] [:(][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218919/280220242226181.jpg[/IMG]
Ayrıca internetten birçok beyaz benek hastalığı için ilaç gördüm, siz hangi ilacı tavsiye edersiniz?[:?][EDIT]Tamer48,2024-02-28 22:32:04[/EDIT]
Hava Hortumu Sorunu
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Hava motorlarının hem emişinde hem çıkışında motorun içinde çek valf olur biz göremeyiz. Sizin motorda çıkışındaki çek valf zarar görmüş iç malzemesi komple kit şeklinde satılıyorsa alıp değişebilirsiniz. Arkadaşların söylediği hortuma takılan çek valf emniyet için fakat şu aşamada aynı görevi görücek. Çıkışındaki çek valf arızalandıysa emişindeki çek valfin arızalanması yakındır o zaman zaten içini değişmek zorunda kalıcaksın. [/QUOTE]
Daha yeni aldım birde hava pompasını. Sanırım elde beklettikleri için böyle sorunlar oluyor. Herşey için zamlanmasini bekliyorlar işte.
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Hava motorlarının hem emişinde hem çıkışında motorun içinde çek valf olur biz göremeyiz. Sizin motorda çıkışındaki çek valf zarar görmüş iç malzemesi komple kit şeklinde satılıyorsa alıp değişebilirsiniz. Arkadaşların söylediği hortuma takılan çek valf emniyet için fakat şu aşamada aynı görevi görücek. Çıkışındaki çek valf arızalandıysa emişindeki çek valfin arızalanması yakındır o zaman zaten içini değişmek zorunda kalıcaksın. [/QUOTE]
Daha yeni aldım birde hava pompasını. Sanırım elde beklettikleri için böyle sorunlar oluyor. Herşey için zamlanmasini bekliyorlar işte.
Hava Hortumu Sorunu
[EDIT]Tamer48,2024-02-25 02:48:03[/EDIT]
[QUOTE=Barack]
Bir adet hava motoru çekvalfi edinin Tamer Bey, sorun ortadan kalkacaktır. Tabii hava motoru yüksekte olmasına karşın bu sorunu yaşamanız yine de tuhaf. Çekvalfe rağmen tekrarlarsa hava motorunuzda bir sorun var demektir.[/QUOTE]
Benimde ilk defa başıma geliyor böyle birşey, sebebini bir türlü çözemedim. Hava motorunu da hava taşını da sıfır daha yeni aldım. Enteresan bir durum yani. Cekvalfe benimde aklıma geldi ama bana bir link atma şansınız var mı ürüne dair.
[EDIT]Tamer48,2024-02-25 02:48:03[/EDIT]
[QUOTE=Barack]
Bir adet hava motoru çekvalfi edinin Tamer Bey, sorun ortadan kalkacaktır. Tabii hava motoru yüksekte olmasına karşın bu sorunu yaşamanız yine de tuhaf. Çekvalfe rağmen tekrarlarsa hava motorunuzda bir sorun var demektir.[/QUOTE]
Benimde ilk defa başıma geliyor böyle birşey, sebebini bir türlü çözemedim. Hava motorunu da hava taşını da sıfır daha yeni aldım. Enteresan bir durum yani. Cekvalfe benimde aklıma geldi ama bana bir link atma şansınız var mı ürüne dair.
Hava Hortumu Sorunu
Merhabalar, uzun bir aradan sonra birine emanet ettiğim 5 senelik vatozumu geri almak için tekrar akvaryum kurdum ve dostluğumuza devam etmeye başladık fakat ufak bir sorunum var ve yıllarca akvaryum hobisiyle ilgilenmeme rağmen ilk defa başıma geliyor. Dip hava taşı koydum akvaryumuma ve hava motorunu bağladım. Hava motorum yaklaşık 40 cm daha yukarıda su seviyesinden fakat hortumdan su parça parça yukarıya doğru çıkıp hava motoruna ulaşıyor. Çözüm sunabilecek var mı? [:(] [:?]
Merhabalar, uzun bir aradan sonra birine emanet ettiğim 5 senelik vatozumu geri almak için tekrar akvaryum kurdum ve dostluğumuza devam etmeye başladık fakat ufak bir sorunum var ve yıllarca akvaryum hobisiyle ilgilenmeme rağmen ilk defa başıma geliyor. Dip hava taşı koydum akvaryumuma ve hava motorunu bağladım. Hava motorum yaklaşık 40 cm daha yukarıda su seviyesinden fakat hortumdan su parça parça yukarıya doğru çıkıp hava motoruna ulaşıyor. Çözüm sunabilecek var mı? [:(] [:?]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 56 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
gokhanay268,
portre,
HaydarGul,
ibrahim43,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
osmandbnl,
Kınayu,
sina cen,
Sungurr,
nniiaa,
Cyber_Scout,
Ehtiyar,
yeekim,
Kuduoglu,
SaviaSora,
Alibicimcilci,
ÇaĞRı,
yokte,
EmiirKaan,
Hsrt,
Ancalagon,
ternapi,
barskels,
discus_amazon,
nomercy,
oguzsel,
omerkaya40,
sorbiek,
SunkenShrimps,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
