ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
canarslnn
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
7
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
16 Nisan 2019 21:45
Son Ziyaret:
17 Ağustos 2025 18:44
Toplam Mesaj:
40 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Can Arslan
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Aydin
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Can Arslan
SON 10 MESAJI
Cambarellus Diminutus
Konuyu yıllar sonra hortlatmış olucam ama bu minnak arkadaşlarla beslenebilecek bir balık türü var mı acaba. Aslında minnaklar ama güçlüler de az önce cüssesine bakmadan Moss ballı yerinden oynattığını gördüm. Çok sevimliler cidden. Şuan akvaryumda iki tane var. Başka hiç bir tür yok. Akvaryum 135lt başka ne beslenir ki bunlarla. Ne bunlara ne balıklara zarar gelsin istemem.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/261020240007581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/261020240008011.jpg[/IMG]
Konuyu yıllar sonra hortlatmış olucam ama bu minnak arkadaşlarla beslenebilecek bir balık türü var mı acaba. Aslında minnaklar ama güçlüler de az önce cüssesine bakmadan Moss ballı yerinden oynattığını gördüm. Çok sevimliler cidden. Şuan akvaryumda iki tane var. Başka hiç bir tür yok. Akvaryum 135lt başka ne beslenir ki bunlarla. Ne bunlara ne balıklara zarar gelsin istemem.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/261020240007581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/261020240008011.jpg[/IMG]
Sokakta Bulduğum Dallar Akvaryuma Uyumlu Mu?
Bugün dalların kabuklarını soyarken asma ağacı dallarına benzettim. Tel tel soyuluyodu kabuklar asma gibi. Şuan balkonda suda bekliyolar. Biraz yağmur güneş vs. yesinler bakalım. Sonuç ne olacak görücez.
Bugün dalların kabuklarını soyarken asma ağacı dallarına benzettim. Tel tel soyuluyodu kabuklar asma gibi. Şuan balkonda suda bekliyolar. Biraz yağmur güneş vs. yesinler bakalım. Sonuç ne olacak görücez.
Sokakta Bulduğum Dallar Akvaryuma Uyumlu Mu?
[QUOTE=KaanE]Çınarsa yaprakları meşe yaprağı yerine konuluyor, çınarın kuruyup kendi kendine çıkmış kabukları (yaprak gibi toplanarak, üstünden sökerek değil) keza kaynattıktan sonra güzel dekor oluyor ama dalları istediğin kadar kaynat yine de düzelmiyor etrafında beyazlıklar oluyor. Ağaç kabukları 4-5 defa kaynatmadıkça suyu blackwater yapar. Yapraklarda öyle. Tanin için ayrıca kaynatmadan bir tane yaprak koyarsın blackwater istemiyorsan. Ne kadar çok kaynatırsan kaynat hafifte olsa sarılık verir yine.
Çamla ilgili veya başka iğne yapraklılarla alakalı hiç bir şeyi sokmuyorsun akvaryuma.
Dalları toplamadan etrafındaki üstündeki ağaçlara bak foto çek. O şekilde ağaçların türü anlaşılır. [/QUOTE]
Teşekkür ederim faydalı bilgilendirme için. Dalları fırınladım yaklaşık 1 saat kadar. Aşırı güzel bir meyve kokusu yayıldı. Ne olduğunu anlamadım ama incir kokusu değildi. Kayısı tarzı bi meyve gibi koktu emin değilim tabi. Şuanda da kaynıyor. Bakalım çöp mü olacak devem mı edeceğiz. Biraz sarımsı bir renk bıraktı suya. Çok fazla değil ama.
Bulduğum yerde değil ama biraz aşağıda incir asma yenidünya gibi ağaçlar var.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/051020241829581.jpg[/IMG]
[QUOTE=GhostKoi]Dalların hangi ağaca ait olduğunu bilmeden kullanmanız sorun yaratır. Öğrenemiyorsanız kullanmayın.
https://www.akvaryum.com/Forum/akvaryuma_hangi_agaclar_nasil_konur_k880420.asp[/QUOTE]
Muhtemelen kullanmicam ama en son işlemler bittikten sonra bi süre suyun içinde bekletip gözlemlemeyi düşünüyorum. Teşekkürler bilgilendirme için[:iyi:]
[QUOTE=xellence07]İlk once sıcak suda gereken temziliği yapın sonra kova v.b bir suya bırakın izleyin suya salınımveya kirlenme varmı izleyin ve normal koklerde koklerin kabuğu olmaz bu dallarda akaryumun kabuğu var bu zararlı olabilirmi bilmem tabiki.
akvaryumda ne tur canlılar var eğer omurgasız bir akvaryumunuz varsa yine sorun yapmaz yıkadıktan sonra atabilirsiniz
bunlar benim duşuncelerimdir size yardımcı olmak için yazdım [:iyi:][/QUOTE]
Teşekkür ederim vakit ayırıp yazdığınız için. Henüz hangi tür balık olacağı belli değil biraz doğaçlama olacak. Süreçte karar vericem. Dalları fırınladım önce şu anda kaynıyorlar. Epey canlarını çıkardım yani. Sonra da dediğiniz gibi bir süre suda bırakıp gözlemlicem.
[QUOTE=KaanE]Çınarsa yaprakları meşe yaprağı yerine konuluyor, çınarın kuruyup kendi kendine çıkmış kabukları (yaprak gibi toplanarak, üstünden sökerek değil) keza kaynattıktan sonra güzel dekor oluyor ama dalları istediğin kadar kaynat yine de düzelmiyor etrafında beyazlıklar oluyor. Ağaç kabukları 4-5 defa kaynatmadıkça suyu blackwater yapar. Yapraklarda öyle. Tanin için ayrıca kaynatmadan bir tane yaprak koyarsın blackwater istemiyorsan. Ne kadar çok kaynatırsan kaynat hafifte olsa sarılık verir yine.
Çamla ilgili veya başka iğne yapraklılarla alakalı hiç bir şeyi sokmuyorsun akvaryuma.
Dalları toplamadan etrafındaki üstündeki ağaçlara bak foto çek. O şekilde ağaçların türü anlaşılır. [/QUOTE]
Teşekkür ederim faydalı bilgilendirme için. Dalları fırınladım yaklaşık 1 saat kadar. Aşırı güzel bir meyve kokusu yayıldı. Ne olduğunu anlamadım ama incir kokusu değildi. Kayısı tarzı bi meyve gibi koktu emin değilim tabi. Şuanda da kaynıyor. Bakalım çöp mü olacak devem mı edeceğiz. Biraz sarımsı bir renk bıraktı suya. Çok fazla değil ama.
Bulduğum yerde değil ama biraz aşağıda incir asma yenidünya gibi ağaçlar var.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/051020241829581.jpg[/IMG]
[QUOTE=GhostKoi]Dalların hangi ağaca ait olduğunu bilmeden kullanmanız sorun yaratır. Öğrenemiyorsanız kullanmayın.
https://www.akvaryum.com/Forum/akvaryuma_hangi_agaclar_nasil_konur_k880420.asp[/QUOTE]
Muhtemelen kullanmicam ama en son işlemler bittikten sonra bi süre suyun içinde bekletip gözlemlemeyi düşünüyorum. Teşekkürler bilgilendirme için[:iyi:]
[QUOTE=xellence07]İlk once sıcak suda gereken temziliği yapın sonra kova v.b bir suya bırakın izleyin suya salınımveya kirlenme varmı izleyin ve normal koklerde koklerin kabuğu olmaz bu dallarda akaryumun kabuğu var bu zararlı olabilirmi bilmem tabiki.
akvaryumda ne tur canlılar var eğer omurgasız bir akvaryumunuz varsa yine sorun yapmaz yıkadıktan sonra atabilirsiniz
bunlar benim duşuncelerimdir size yardımcı olmak için yazdım [:iyi:][/QUOTE]
Teşekkür ederim vakit ayırıp yazdığınız için. Henüz hangi tür balık olacağı belli değil biraz doğaçlama olacak. Süreçte karar vericem. Dalları fırınladım önce şu anda kaynıyorlar. Epey canlarını çıkardım yani. Sonra da dediğiniz gibi bir süre suda bırakıp gözlemlicem.
Sokakta Bulduğum Dallar Akvaryuma Uyumlu Mu?
Merhaba arkadaşlar
135ltrelik akvaryum kurulumuna başlicam. Dekorasyon için doğal taşlar ve dallar kullanmak istiyorum ama kök ve dal fiyatları mağlum. Bütçeyi çok fazla sarsmak istemiyorum. Bugün gezinirken gözüme budanmış bir ağacın kurumuş dalları çarptı. Belki kullanabilirim diye aldım ama her ağacın akvaryuma koyulamayacağını biliyorum. Bu dalların hangi ağaca ait olduğu konusunda bir fikrim yok. O sebeple size danışmak istedim. Bilen aydınlatırsa çok sevinirim. Olmaz derseniz hemen çöpe atıcam. Olur derseniz kaynatmaya başlicam.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/051020241530041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/051020241530081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/051020241530131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/051020241530161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/051020241530201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/051020241530251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/051020241530291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/051020241530331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/051020241530381.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar
135ltrelik akvaryum kurulumuna başlicam. Dekorasyon için doğal taşlar ve dallar kullanmak istiyorum ama kök ve dal fiyatları mağlum. Bütçeyi çok fazla sarsmak istemiyorum. Bugün gezinirken gözüme budanmış bir ağacın kurumuş dalları çarptı. Belki kullanabilirim diye aldım ama her ağacın akvaryuma koyulamayacağını biliyorum. Bu dalların hangi ağaca ait olduğu konusunda bir fikrim yok. O sebeple size danışmak istedim. Bilen aydınlatırsa çok sevinirim. Olmaz derseniz hemen çöpe atıcam. Olur derseniz kaynatmaya başlicam.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/051020241530041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/051020241530081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/051020241530131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/051020241530161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/051020241530201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/051020241530251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/051020241530291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/051020241530331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/051020241530381.jpg[/IMG]
56 Lt Akvaryum Kurulumu
[QUOTE=MasterChiefHakan]Merhaba, umarım güzel bir kurulum olur.
Yazdıklarınızdan en ideali japon oranda veya inci gövde. (Benim kişsel tercihim bu balıklar asla olmaz, tiplerini beğenmiyorum, doğal olmamaları yani üretilmiş olmaları hissini her bakışımda hissettiriyorlar.)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231847/010920240407491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231847/010920240408011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231847/010920240408491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231847/010920240408581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231847/010920240409051.jpg[/IMG]
2 melek seyir keyfi vermez, ikisi de erkek olursa kavga ederler, çift olurlarsa üreme ihtimalleri var. Sürü (6 adet) yapsanız hacim yetersiz kalır,
2 betta birlikte olmaz, her türlü kavga ederler, 1 adet ise sayı olarak az olur, 56 litrede seyir keyfi vermez, yanına başka balık konmaz.[/QUOTE]
Teşekkür ederim fikirleriniz için. Sizin de dediğiniz gibi en mantıklısı japon türü olacak. İnci gövde şuan benim için ağır basıyor. Tek büyük boy iyi duracak gibi.
Kurulum için de son durumu şu şekilde fotoğraflarla güncelleyim.
Kumu önceden kullandığımın yarısı kadar kullandım. Tankın hacminden kaybetmek istemedim. Kuma tutunacak bitki olmicak akvaryumda. Taşa sabitliyeceğim anubias olacak yalnızca. Dün bahsettiğim Köşe filtre de bu. Bi tane de küçük hava taşı ekledim. En az 1 hafta bu şekilde canlı olmadan çalışır vaziyette olacak. Yani canlıya karar vermek için zamanım var.
Gene önerilerinize açığım. Malzeme olarak ekstra malzeme almicam. Yalnızca balık, bitki ve balığa uygun yem alıcam.
Şimdilik durum bu. Balığı, bitkiyi vs. Alınca gene güncelleme yaparım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/010920241614131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/010920241614161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/010920241614201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/010920241614241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/010920241614281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/010920241614321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/010920241614351.jpg[/IMG][EDIT]canarslnn,2024-09-01 16:20:57[/EDIT]
[QUOTE=MasterChiefHakan]Merhaba, umarım güzel bir kurulum olur.
Yazdıklarınızdan en ideali japon oranda veya inci gövde. (Benim kişsel tercihim bu balıklar asla olmaz, tiplerini beğenmiyorum, doğal olmamaları yani üretilmiş olmaları hissini her bakışımda hissettiriyorlar.)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231847/010920240407491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231847/010920240408011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231847/010920240408491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231847/010920240408581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231847/010920240409051.jpg[/IMG]
2 melek seyir keyfi vermez, ikisi de erkek olursa kavga ederler, çift olurlarsa üreme ihtimalleri var. Sürü (6 adet) yapsanız hacim yetersiz kalır,
2 betta birlikte olmaz, her türlü kavga ederler, 1 adet ise sayı olarak az olur, 56 litrede seyir keyfi vermez, yanına başka balık konmaz.[/QUOTE]
Teşekkür ederim fikirleriniz için. Sizin de dediğiniz gibi en mantıklısı japon türü olacak. İnci gövde şuan benim için ağır basıyor. Tek büyük boy iyi duracak gibi.
Kurulum için de son durumu şu şekilde fotoğraflarla güncelleyim.
Kumu önceden kullandığımın yarısı kadar kullandım. Tankın hacminden kaybetmek istemedim. Kuma tutunacak bitki olmicak akvaryumda. Taşa sabitliyeceğim anubias olacak yalnızca. Dün bahsettiğim Köşe filtre de bu. Bi tane de küçük hava taşı ekledim. En az 1 hafta bu şekilde canlı olmadan çalışır vaziyette olacak. Yani canlıya karar vermek için zamanım var.
Gene önerilerinize açığım. Malzeme olarak ekstra malzeme almicam. Yalnızca balık, bitki ve balığa uygun yem alıcam.
Şimdilik durum bu. Balığı, bitkiyi vs. Alınca gene güncelleme yaparım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/010920241614131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/010920241614161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/010920241614201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/010920241614241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/010920241614281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/010920241614321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214742/010920241614351.jpg[/IMG][EDIT]canarslnn,2024-09-01 16:20:57[/EDIT]
56 Lt Akvaryum Kurulumu
Dostlar merhaba. Bir kaç gündür üzerine çok düşündüğüm bir konu hakkında sizlere danışmak istiyorum. Ben işin içinden çıkamadım. Sizin fikirleriniz beni yönlendirebilir.
56 ltlik bir akvaryumum var. Çok büyük olmadığı için besleyebileceğim tür sayısı kısıtlı.
Elimde olan malzemeler şöyle:
Yeterince siyah silis kum.
Hava motoru
Köşe filtre ( adını tam bilmiyorum. Pipo filtre mantığında çalışıyo ama içinde katmanlar halinde filtre malzemeleri var. Foroğraflicam yarın.)
Mangrow, kil küp, bir kaç taş vs dekorasyon malzemeleri.
Küçük canlıdoğuran türleri beslemek istemiyorum. Daha önce besledim keyif vermiyor bana. Seyir zevki olsun istiyorum. Ama çok fazla bitki bakımı pisliği ile vs uğraşmak istemiyorum. Bitkili karides akvaryumu çok seviyorum ama karımdan zor izin kopardım akvaryum için tek şartı karides istemiyor [^_^] Aklımda olan alternatifler şunlar.
Tek büyük japon oranda veya inci gövde olabilir. Daha önce oranda besledim kahve rengi olanlardan olabilir gibi düşünüyorum ama inci gövde de sevimli geliyo özellikle teleskop gibi gözü olanlar.
Dişi erkek beta birlikte deneyebilirim yeterince saklanma alanıyla 56ltrede birbirlerine çok zarar vermezler gibi geliyor.
İki tane melek olabilir mi bilmiyorum okuduğum kadarıyla minimum 80ltre gerekiyor ama daha küçük türleri var mıdır 56ltrede çift olarak besleyebileceğim. Ama melek de denemek istediğim türler arasında.
Sonuncusu ve en uzak olduğum axolotl. Ona da hacim yeterli gelir mi emin değilim. Sevimli duruyorlar. Keyifli olabilir ama uzağım bu fikre diğerlerine göre.
Yarın akvaryumu balıksız olarak kurucam. Kum daha önce 3 sene civarı kullandığım kum. 6 7 kere yıkadım. Yarın tekrar yıkayıp akvaryum tabanına sericem havayı ve filtreyi de kurup suyu vericem. Balıksız olarak en az bir hafta bu şekilde çalıştırıcam döngü oturana kadar. Bitki olarak anubias denemek istiyorum sarabileceğim uygun bir taşım var. Daha önce amazon ve Moss türleri denemiştim. Uzun süreler sorunsuz baktım ama anubias hiç denemedim. Bu kurulumda daha önce denemediğim şeyleri denemek istiyorum. Hacim küçük biliyorum. Büyütme şansım yok. Eldeki malzeme dışında malzeme alma şansım yok. Ledim de var akvaryum üzerinde. Yarın hepsini fotoğraflarım.
Fikir ve önerilerinizi bekliyorum. Kafası karışık şu kardeşinizi aydınlatırsanız çok mutlu olurum. [x(]
[EDIT]canarslnn,2024-09-01 02:53:00[/EDIT]
Dostlar merhaba. Bir kaç gündür üzerine çok düşündüğüm bir konu hakkında sizlere danışmak istiyorum. Ben işin içinden çıkamadım. Sizin fikirleriniz beni yönlendirebilir.
56 ltlik bir akvaryumum var. Çok büyük olmadığı için besleyebileceğim tür sayısı kısıtlı.
Elimde olan malzemeler şöyle:
Yeterince siyah silis kum.
Hava motoru
Köşe filtre ( adını tam bilmiyorum. Pipo filtre mantığında çalışıyo ama içinde katmanlar halinde filtre malzemeleri var. Foroğraflicam yarın.)
Mangrow, kil küp, bir kaç taş vs dekorasyon malzemeleri.
Küçük canlıdoğuran türleri beslemek istemiyorum. Daha önce besledim keyif vermiyor bana. Seyir zevki olsun istiyorum. Ama çok fazla bitki bakımı pisliği ile vs uğraşmak istemiyorum. Bitkili karides akvaryumu çok seviyorum ama karımdan zor izin kopardım akvaryum için tek şartı karides istemiyor [^_^] Aklımda olan alternatifler şunlar.
Tek büyük japon oranda veya inci gövde olabilir. Daha önce oranda besledim kahve rengi olanlardan olabilir gibi düşünüyorum ama inci gövde de sevimli geliyo özellikle teleskop gibi gözü olanlar.
Dişi erkek beta birlikte deneyebilirim yeterince saklanma alanıyla 56ltrede birbirlerine çok zarar vermezler gibi geliyor.
İki tane melek olabilir mi bilmiyorum okuduğum kadarıyla minimum 80ltre gerekiyor ama daha küçük türleri var mıdır 56ltrede çift olarak besleyebileceğim. Ama melek de denemek istediğim türler arasında.
Sonuncusu ve en uzak olduğum axolotl. Ona da hacim yeterli gelir mi emin değilim. Sevimli duruyorlar. Keyifli olabilir ama uzağım bu fikre diğerlerine göre.
Yarın akvaryumu balıksız olarak kurucam. Kum daha önce 3 sene civarı kullandığım kum. 6 7 kere yıkadım. Yarın tekrar yıkayıp akvaryum tabanına sericem havayı ve filtreyi de kurup suyu vericem. Balıksız olarak en az bir hafta bu şekilde çalıştırıcam döngü oturana kadar. Bitki olarak anubias denemek istiyorum sarabileceğim uygun bir taşım var. Daha önce amazon ve Moss türleri denemiştim. Uzun süreler sorunsuz baktım ama anubias hiç denemedim. Bu kurulumda daha önce denemediğim şeyleri denemek istiyorum. Hacim küçük biliyorum. Büyütme şansım yok. Eldeki malzeme dışında malzeme alma şansım yok. Ledim de var akvaryum üzerinde. Yarın hepsini fotoğraflarım.
Fikir ve önerilerinizi bekliyorum. Kafası karışık şu kardeşinizi aydınlatırsanız çok mutlu olurum. [x(]
[EDIT]canarslnn,2024-09-01 02:53:00[/EDIT]
Lepistes Yavrularım Ölüyor
[QUOTE=sarı2604]
Öncelikle çok geçmiş olsun canli kaybi vermeniz beni üzdü. Evvela unutmadan şunu söyleyeyim ısıtıcınızın kuma gömülü kısmını kumdan çıkarın hatta imkan varsa ki var gibi duruyor en az 4 cm kadar kumdan yukarıda olsun.
Kayıplara gelince son zamanlarda (kayıp yaşama öncesi) akvaryumunuza dışarıdan farklı bir şey veya canli eklediniz mi? su değerleriniz belli ki bozulmuş gibi iyi dinlenmiş ve ısı değeri akvaryum ile yakin ve uyumlu su değişimi yapın. (Canliniz için uygun sicakliga getirin akvaryum ısısını) Eklediğiniz su çeşmeden dinlenmişse son dönem çeşme sularınızda problem olabilir uygun degerlerdeki hazır su kullanmayi deneyin. Hazır kullanıyorsaniz da farkli su marka/firma kullanmayı deneyin.
Son olarak ve umarim sorun kaynağı inşallah o değildir diyerek kullandığınız kum marka modelini sorayım. Ve nereden ne şekilde temin ettiniz?[/QUOTE]
Merhaba yanıtınız için çok teşekkür ederim. Sondan başlayım kumu 3 yıl kadar önce petshoptan almıştım. Siyah hagen kumdu diye hatırlıyorum. Açık almıştım çünkü. O zaman japon akvaryumu kurmuştum onun için almıştım. 3 yıldır hep kullandım. Lepistes akvaryumunu kurmadan önce defalarca kez yıkadım. 3 yıldır da suda olduğu için salınım yapmaz diye düşünüyorum. Su olarak arıtma suyu kullanıyodum. Ölümlerden sonra en son dinlendirilmiş çeşme suyunu akvaryum suyunun sıcaklığına getirip o şekilde kullandım. Son yaptığım dip çekiminde dinlenmiş musluk suyu kullandım yani.
Isıtıcı konusunda tereddütlerim var termostatının bozuk olduğunu düşünüyorum. 24 dereceye ayarlı olmasına rağmen suyu 22 dereceye getiriyor. Daha önce daha da arttırdığımda 26 kadar yaptığımda suyu 30 dereceye çıkarmıştı. Letgodan ikinci el almıştım. Çok fazla bütçe ayıramadığım için sıfırını alamadım.
Onun dışında su değişimi hariç akvaryuma çok ellememeye çalışıyorum. Ölümler canımı çok sıkıyor rüyalarıma kadar giriyor. İnşallah daha fazla kayıp olmaz.
[QUOTE=sarı2604]
Öncelikle çok geçmiş olsun canli kaybi vermeniz beni üzdü. Evvela unutmadan şunu söyleyeyim ısıtıcınızın kuma gömülü kısmını kumdan çıkarın hatta imkan varsa ki var gibi duruyor en az 4 cm kadar kumdan yukarıda olsun.
Kayıplara gelince son zamanlarda (kayıp yaşama öncesi) akvaryumunuza dışarıdan farklı bir şey veya canli eklediniz mi? su değerleriniz belli ki bozulmuş gibi iyi dinlenmiş ve ısı değeri akvaryum ile yakin ve uyumlu su değişimi yapın. (Canliniz için uygun sicakliga getirin akvaryum ısısını) Eklediğiniz su çeşmeden dinlenmişse son dönem çeşme sularınızda problem olabilir uygun degerlerdeki hazır su kullanmayi deneyin. Hazır kullanıyorsaniz da farkli su marka/firma kullanmayı deneyin.
Son olarak ve umarim sorun kaynağı inşallah o değildir diyerek kullandığınız kum marka modelini sorayım. Ve nereden ne şekilde temin ettiniz?[/QUOTE]
Merhaba yanıtınız için çok teşekkür ederim. Sondan başlayım kumu 3 yıl kadar önce petshoptan almıştım. Siyah hagen kumdu diye hatırlıyorum. Açık almıştım çünkü. O zaman japon akvaryumu kurmuştum onun için almıştım. 3 yıldır hep kullandım. Lepistes akvaryumunu kurmadan önce defalarca kez yıkadım. 3 yıldır da suda olduğu için salınım yapmaz diye düşünüyorum. Su olarak arıtma suyu kullanıyodum. Ölümlerden sonra en son dinlendirilmiş çeşme suyunu akvaryum suyunun sıcaklığına getirip o şekilde kullandım. Son yaptığım dip çekiminde dinlenmiş musluk suyu kullandım yani.
Isıtıcı konusunda tereddütlerim var termostatının bozuk olduğunu düşünüyorum. 24 dereceye ayarlı olmasına rağmen suyu 22 dereceye getiriyor. Daha önce daha da arttırdığımda 26 kadar yaptığımda suyu 30 dereceye çıkarmıştı. Letgodan ikinci el almıştım. Çok fazla bütçe ayıramadığım için sıfırını alamadım.
Onun dışında su değişimi hariç akvaryuma çok ellememeye çalışıyorum. Ölümler canımı çok sıkıyor rüyalarıma kadar giriyor. İnşallah daha fazla kayıp olmaz.
Lepistes Yavrularım Ölüyor
[QUOTE=yiitferhat]Noldu durum nasıl? Ölümleri durdurabildiniz mi?[/QUOTE]
Merhaba evet ölümler durdu şükür dip çekimi ve su değişimi işe yaradı sanırım. Hatta yeni yavrularımız da oldu. Şimdilik her şey yolunda görünüyor. Akvaryum işi sürprizlerle dolu gerçekten hele ki canlı doğuran akvaryumu çok daha ilgi istiyormuş. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
[QUOTE=yiitferhat]Noldu durum nasıl? Ölümleri durdurabildiniz mi?[/QUOTE]
Merhaba evet ölümler durdu şükür dip çekimi ve su değişimi işe yaradı sanırım. Hatta yeni yavrularımız da oldu. Şimdilik her şey yolunda görünüyor. Akvaryum işi sürprizlerle dolu gerçekten hele ki canlı doğuran akvaryumu çok daha ilgi istiyormuş. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
Lepistes Yavrularım Ölüyor
[QUOTE=Namaste7]Öncelikle geçmiş olsun. %50 su değişimi ve güzel bir dip çekimi yapmanızı tavsiye ederim. Akvaryuma baktığımda herhangi bir olumsuzluk yaratabilecek durum görünmüyor tabii ki görünen kısmı ile. Vatoz ölümleri ile kumunuz alakalı olabilir diye tahmin ediyorum çünkü demir içerikli bir kum ise bunun vatozlar üzerinde olumsuz etkisi var. Genel anlamda akvaryumda bir hastalık olduğunu düşünmüyorum yavrular için yeteri kadar saklanma alanı oluşturmamışsınız onu söyleyebilirim. Dediğim gibi vatoz yerine salyangoz besleyebilirsiniz. Şuan için ise bi %50 su değişimini yapın dinlenmiş su ve ısı olarak akvaryum ısısına uygun bir şekilde.
Akvaryum ısısı kaç derece?[/QUOTE]
Kum uzun zamandır kullandığım bir kumdu daha önce japon balığı tankında da kullanmıştım. Akvaryumda 2 tane daha vatoz var şu an bir tanesi çok atik diğerlerini kovalıyor özellikle yem zamanı acaba yetersiz beslendiklerinden mi öldüler bir vatoz ve 2 çöpçü. Gerçi çöpçüler de çok atik ve canlılardı. Bilemiyorum bunlar hep varsayım. Şu an adi salyangoz var akvaryumda bitkilerle geldi sanırım. Akvaryum ısısı 25 derecede. Yavruları yavruluğa alıp sifonla dip çekimi yapıcam. Sifon ne varsa çektiği için ince hortumla dip çekimi yapıyodum belki yetersiz gelmiş olabilir. Su değişimi yaparken arıtma suyu kullanıyorum o etkilemiş olabilir mi? Tabi milyon tane ihtimal var bilmek zor.
[QUOTE=Namaste7]Öncelikle geçmiş olsun. %50 su değişimi ve güzel bir dip çekimi yapmanızı tavsiye ederim. Akvaryuma baktığımda herhangi bir olumsuzluk yaratabilecek durum görünmüyor tabii ki görünen kısmı ile. Vatoz ölümleri ile kumunuz alakalı olabilir diye tahmin ediyorum çünkü demir içerikli bir kum ise bunun vatozlar üzerinde olumsuz etkisi var. Genel anlamda akvaryumda bir hastalık olduğunu düşünmüyorum yavrular için yeteri kadar saklanma alanı oluşturmamışsınız onu söyleyebilirim. Dediğim gibi vatoz yerine salyangoz besleyebilirsiniz. Şuan için ise bi %50 su değişimini yapın dinlenmiş su ve ısı olarak akvaryum ısısına uygun bir şekilde.
Akvaryum ısısı kaç derece?[/QUOTE]
Kum uzun zamandır kullandığım bir kumdu daha önce japon balığı tankında da kullanmıştım. Akvaryumda 2 tane daha vatoz var şu an bir tanesi çok atik diğerlerini kovalıyor özellikle yem zamanı acaba yetersiz beslendiklerinden mi öldüler bir vatoz ve 2 çöpçü. Gerçi çöpçüler de çok atik ve canlılardı. Bilemiyorum bunlar hep varsayım. Şu an adi salyangoz var akvaryumda bitkilerle geldi sanırım. Akvaryum ısısı 25 derecede. Yavruları yavruluğa alıp sifonla dip çekimi yapıcam. Sifon ne varsa çektiği için ince hortumla dip çekimi yapıyodum belki yetersiz gelmiş olabilir. Su değişimi yaparken arıtma suyu kullanıyorum o etkilemiş olabilir mi? Tabi milyon tane ihtimal var bilmek zor.
Lepistes Yavrularım Ölüyor
[QUOTE=Maximusix]Ölümler başlamadan bır değişiklik olmuştur akvaryumun içine elinizi bile soksaniz su değişebiliyor farklı obje değişiklik yaptiysaniz[/QUOTE]
Dediğim gibi ölümler artınca dip çekimi sayısını arttırdım. Çünkü fark ettim ki dipte çok fazla balık dışkısı birikiyor. Filtreni yetersiz eldiğinden şüphelendim. İlk ölümler 2 çöpçü ile başladı onlarda dip balığı olduğu içi problemin dipten kaynaklandığını düşündüm nitrat fazlası vs olabilir diye biraz fazla dip çekimi yaptım. Ne yapmam gerektiği konusunda kafam çok karışık. Bu kafa karışıklığıyla daha fazla hata yapmaktan korkuyorum.
[QUOTE=yiitferhat]Merhaba, benimde kuyruk erimesi, sivrileşmesi problemim yeni doğmuş yavrularda görüldü ölen annelerinde vardı. Yavrularım 10 taneyken 4 tanesi aynı baş aşağı döne döne öldüler. Yüzdürmeye çalıştık ama nafile. Bu ölümler ben tedaviye başladığımda başladı. Diğerleri iyi ama... Bilemiyorum neden oldu acaba böyle baş aşağı dik yüzüp bir kaç saate öldüler.[/QUOTE]
Evet çok üzücü gerçekten elden bi şey gelmiyor. Aynı şekilde benim yavrular da dipte baş aşağı dönmeye başladıktan bir kaç saat sonra ölüyorlar. Sebebini bilen var mı? Yapabileceğimiz ya da yanlış yaptığımız bi şey?
[QUOTE=Maximusix]Ölümler başlamadan bır değişiklik olmuştur akvaryumun içine elinizi bile soksaniz su değişebiliyor farklı obje değişiklik yaptiysaniz[/QUOTE]
Dediğim gibi ölümler artınca dip çekimi sayısını arttırdım. Çünkü fark ettim ki dipte çok fazla balık dışkısı birikiyor. Filtreni yetersiz eldiğinden şüphelendim. İlk ölümler 2 çöpçü ile başladı onlarda dip balığı olduğu içi problemin dipten kaynaklandığını düşündüm nitrat fazlası vs olabilir diye biraz fazla dip çekimi yaptım. Ne yapmam gerektiği konusunda kafam çok karışık. Bu kafa karışıklığıyla daha fazla hata yapmaktan korkuyorum.
[QUOTE=yiitferhat]Merhaba, benimde kuyruk erimesi, sivrileşmesi problemim yeni doğmuş yavrularda görüldü ölen annelerinde vardı. Yavrularım 10 taneyken 4 tanesi aynı baş aşağı döne döne öldüler. Yüzdürmeye çalıştık ama nafile. Bu ölümler ben tedaviye başladığımda başladı. Diğerleri iyi ama... Bilemiyorum neden oldu acaba böyle baş aşağı dik yüzüp bir kaç saate öldüler.[/QUOTE]
Evet çok üzücü gerçekten elden bi şey gelmiyor. Aynı şekilde benim yavrular da dipte baş aşağı dönmeye başladıktan bir kaç saat sonra ölüyorlar. Sebebini bilen var mı? Yapabileceğimiz ya da yanlış yaptığımız bi şey?
SON MESAJLAR
- Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Khatrom, 10:55
Bitki Türleri ve Bakımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 36 Üye
Online Kullanıcılar
ByOscar:),
Lepistes175,
EmiirKaan,
Hoppala,
Kınayu,
oktay42,
Koksal Gurkan,
pusathan01,
DABARAKATO,
Khatrom,
Birtek,
altuntasseref,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
akinsinan,
sina cen,
0rnn,
by__cg,
Sekizo,
MiSoSiKiaN,
Omer901,
gurkanmutllu,
omerkaya40,
ternapi,
simsela,
kocoglu,
R0h1rr1m,
Kemalk41,
Ozzgur,
Dark65,
şansal,
Hidro Dinamik,
ALTEMUR,
Betuşka,
DigitalPen,
Frkn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
