ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ozan026
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
84
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Şubat 2018 17:18
Son Ziyaret:
22 Mayıs 2024 17:16
Toplam Mesaj:
291 [0.10 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
İSMAİL OZAN
Doğum Tarihi:
10 Ocak 1987
Yaş:
39
İl:
Eskisehir
Meslek:
Finance
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
İnşallah kısa zamanda tuzlu su
ozan.
SON 10 MESAJI
Deniz Akvaryumu Başlamak İstiyorum
[QUOTE=ESYESY]Merhaba!
Her şey, eve gelen minik bir akvaryumda 4 tane ufak Japon balığıyla başladı. Bu masum canlılar, evlerini terk edip bana emanet edildiğinde, hayatlarındaki korkunç bir kaderin pençesine düşmüşlerdi.
İlgisiz sahipleri, onları sadece yemlemekle yetinerek, bakımlarını ihmal ettiler. İnanılmaz bir cehaletle, balıkların sadece yemle besleneceğini düşündüler. Ancak, bu yanılgıları, balıkların acı dolu ölümleriyle sonuçlandı. Birer birer can verirken, sessizce çaresizlik içinde kıvrandılar.
İşte o an, benim için değişim zamanı gelmişti. İnternetin derinliklerine daldım ve akvaryum bakımıyla ilgili her şeyi öğrenmeye karar verdim. Bilgisizliğin karanlığından sıyrılarak, balıkların hayatlarını kurtarmak için mücadele etmeye başladım.
Bir süre sonra, 4 Japon balığından sadece biri hayatta kalmıştı. Onu, yeni ve daha büyük bir akvaryuma taşıdım. Ancak, bu durum beni doyuma ulaştırmadı. İçimdeki tutku, daha fazla canlıya ev sahipliği yapma arzusuyla alevlendi.
Böylece, transgenetik tetra'lar, neon tetra'lar, sae, otto, nerite, kiraz karides, lepistes ve yavru lepistesler gibi çeşitli canlıları da akvaryumuma dahil ettim. Bitkilerle de süslediğim akvaryumum, adeta bir su altı cennetine dönüştü.
Ancak, bu macera henüz bitmedi. Şimdi, tuzlu su akvaryumu kurma hayalim var. Elimde boş duran Creaqua'nın 50x30x30 cm boyutlarındaki akvaryumu, bu yeni projem için kullanmayı düşünüyorum. Ayrıca, 30x30x30 cm boyutlarında bir akvaryum daha yaparak, su seviyesini artırma planım var.
Bu projede amacım, görsel açıdan etkileyici ve estetik bir akvaryum oluşturmak. Ancak, sadece güzellikle yetinmek istemiyorum. Fonksiyonel bir sistem kurarak, balıkların sağlıklı bir yaşam sürdürebileceği bir ortam yaratmak istiyorum. Ayrıca, bu projeyi mümkün olduğunca düşük maliyetle gerçekleştirmek için elimden geleni yapacağım.
Kendim yapabileceğim her şeyi DIY olarak yapmak istiyorum. Belki de, bağı bahçeyi satmadan, kendi çabalarımızla bir tuzlu su akvaryumu kurmak mümkün olabilir.
Bu heyecan verici yolculuğu, sizlerle resimlerle destekleyerek paylaşmayı düşünüyorum. Umarım, sizin için de bu hikaye, bilgilendirici ve eğlenceli bir deneyim olur. Sağlıklı kalın ve bana katılın, bu akvaryum macerasında birlikte ilerleyelim!
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239576/241120231303261.jpg[/IMG]
Chapter 1 - Işıklandırma
Bir önceki postumda deniz akvaryumuna başlamak istediğimi yazmıştım. Gösterilen yoğun ilgiden ve kutlama mesajlarından sonra iyice motivasyonumu arttırarak işe koyuldum.
Karanlık odamda, bilgisayarımın başına oturdum ve deniz akvaryumu için mükemmel bir ışıklandırma sistemi oluşturmanın yollarını araştırmaya başladım. Ancak gördüğüm fiyatlar beni şoke etti. 40-50 watt'lık bir ışık için bu kadar para mı harcamam gerekiyordu? Kendi ışıklandırma sistemimi yapmaya karar verdim.
Bir an için duraksadım ve aklıma "AI chatgpt" geldi. Belki de bu yapay zeka bana yardımcı olabilirdi. Bilgisayarı açtım ve uzun bir muhabbetin ardından, akvaryumumun özelliklerini, canlı türlerini ve diğer ekipmanlarımı anlattım. AI chatgpt bana birkaç tavsiye verdi ve sonunda 3 watt'lık power led'lerden oluşan bir ışıklandırma sistemi oluşturmaya karar verdim. Bu sistemde mavi, kırmızı, beyaz, yeşil ve diğer renkler yer alacaktı. Ayrıca mercekler kullanarak bazı led'leri daha yoğun hale getirecektim.
Şimdi sıra gelmişti bu ışıkları taşıyacak bir konteynır bulmaya. Paslanmaz metalden bir konteynır yapmayı düşündüm, ancak bu iş için gerekli ekipmanlara sahip değildim. Neyse ki, bir yerde lazer kayan yazı tabelalarıyla uğraşan birini hatırladım. Ona gittim ve derdimi anlattım. Bana resimde gördüğünüz özel bir profil verdi. Bu profil, ışıkları taşımak için mükemmel bir çözüm olacaktı. İki yanında plastik kapakları olan, alt tarafında cam ya da pleksinin geçeceği bir oyuk bulunan bu profil, tam aradığım şeydi.
Eskiden kalmış havya takımımı çıkartıp led'leri dikkatlice monte ettim. Bu işi profesyonelce yapan birçok yer olsa da, kendi yaptığımın daha dayanıklı ve güzel olduğuna emindim. Ardından, bu ışıklandırma sistemini akvaryuma nasıl monte edeceğimi düşündüm. İlk olarak tavana asmak istedim, ancak yüksekliği düşününce vazgeçtim. Sonra aklıma resimde gördüğünüz çözüm geldi. Varolan tahtayı aldım, böldüm ve L şeklindeki tutucuları kullanarak birleştirdim. Bu tutucuları hırdavatçıdan uygun bir fiyata temin ettim. İp gibi görünen şey aslında siyah bir elektrik kablosuydu.
Sonunda, ortaya çıkan ışıklandırma sistemi beni %90 oranında tatmin etti. Ancak biraz daha mavi ağırlıklı ışıklar eklemek istedim. Bu yüzden, sistemi kurarken iki adet led sürücü kullanmaya karar verdim. Böylece, mavi ve kırmızı ışıkları bir anahtarla kontrol ederken, beyaz ve diğer renkleri başka bir anahtarla kontrol edebilirdim.
Bu ışıklandırma sistemi, mercanların büyümesi için ne kadar etkili olacak, zamanla göreceğim. Ancak araştırmalarımda bulduğum spektrumları ve nm değerlerini taklit etmeye çalıştım. Umarım başarılı olurum.
Şimdi gelelim maliyete. Power led'ler için 200 TL, konteynır için 126 TL, kalaslar için 60 TL, L taşıyıcılar için 20 TL, elektrik bandı, kablosu, lehim malzemeleri için 50 TL, aç kapa anahtarlar için 40 TL, bilgisayar power kablosu için 90 TL ve led sürücüler için 340 TL harcadım. Toplamda 926 TL'ye mal oldu. Yuvarlak bir şekilde 1000 TL diyebiliriz.
Eğer bu ışıklandırma sistemini satın alsaydım, muhtemelen çok daha fazla para harcamam gerekecekti. Ancak kendi yapımımın kalitesi ve tatmini paha biçilmezdi. 1000 TL'ye böyle bir ışıklandırma sistemi bulabilir miydim? Sanmıyorum. Varsa da ne diyelim: sağlık olsun :)
[/QUOTE]
Merhabalar.
Işıklandırma konusuda gelişme varmı? Mercanlar gelişme gösterdimi? Verim alabiliyormusunuz merak ettim.
[QUOTE=ESYESY]Merhaba!
Her şey, eve gelen minik bir akvaryumda 4 tane ufak Japon balığıyla başladı. Bu masum canlılar, evlerini terk edip bana emanet edildiğinde, hayatlarındaki korkunç bir kaderin pençesine düşmüşlerdi.
İlgisiz sahipleri, onları sadece yemlemekle yetinerek, bakımlarını ihmal ettiler. İnanılmaz bir cehaletle, balıkların sadece yemle besleneceğini düşündüler. Ancak, bu yanılgıları, balıkların acı dolu ölümleriyle sonuçlandı. Birer birer can verirken, sessizce çaresizlik içinde kıvrandılar.
İşte o an, benim için değişim zamanı gelmişti. İnternetin derinliklerine daldım ve akvaryum bakımıyla ilgili her şeyi öğrenmeye karar verdim. Bilgisizliğin karanlığından sıyrılarak, balıkların hayatlarını kurtarmak için mücadele etmeye başladım.
Bir süre sonra, 4 Japon balığından sadece biri hayatta kalmıştı. Onu, yeni ve daha büyük bir akvaryuma taşıdım. Ancak, bu durum beni doyuma ulaştırmadı. İçimdeki tutku, daha fazla canlıya ev sahipliği yapma arzusuyla alevlendi.
Böylece, transgenetik tetra'lar, neon tetra'lar, sae, otto, nerite, kiraz karides, lepistes ve yavru lepistesler gibi çeşitli canlıları da akvaryumuma dahil ettim. Bitkilerle de süslediğim akvaryumum, adeta bir su altı cennetine dönüştü.
Ancak, bu macera henüz bitmedi. Şimdi, tuzlu su akvaryumu kurma hayalim var. Elimde boş duran Creaqua'nın 50x30x30 cm boyutlarındaki akvaryumu, bu yeni projem için kullanmayı düşünüyorum. Ayrıca, 30x30x30 cm boyutlarında bir akvaryum daha yaparak, su seviyesini artırma planım var.
Bu projede amacım, görsel açıdan etkileyici ve estetik bir akvaryum oluşturmak. Ancak, sadece güzellikle yetinmek istemiyorum. Fonksiyonel bir sistem kurarak, balıkların sağlıklı bir yaşam sürdürebileceği bir ortam yaratmak istiyorum. Ayrıca, bu projeyi mümkün olduğunca düşük maliyetle gerçekleştirmek için elimden geleni yapacağım.
Kendim yapabileceğim her şeyi DIY olarak yapmak istiyorum. Belki de, bağı bahçeyi satmadan, kendi çabalarımızla bir tuzlu su akvaryumu kurmak mümkün olabilir.
Bu heyecan verici yolculuğu, sizlerle resimlerle destekleyerek paylaşmayı düşünüyorum. Umarım, sizin için de bu hikaye, bilgilendirici ve eğlenceli bir deneyim olur. Sağlıklı kalın ve bana katılın, bu akvaryum macerasında birlikte ilerleyelim!
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239576/241120231303261.jpg[/IMG]
Chapter 1 - Işıklandırma
Bir önceki postumda deniz akvaryumuna başlamak istediğimi yazmıştım. Gösterilen yoğun ilgiden ve kutlama mesajlarından sonra iyice motivasyonumu arttırarak işe koyuldum.
Karanlık odamda, bilgisayarımın başına oturdum ve deniz akvaryumu için mükemmel bir ışıklandırma sistemi oluşturmanın yollarını araştırmaya başladım. Ancak gördüğüm fiyatlar beni şoke etti. 40-50 watt'lık bir ışık için bu kadar para mı harcamam gerekiyordu? Kendi ışıklandırma sistemimi yapmaya karar verdim.
Bir an için duraksadım ve aklıma "AI chatgpt" geldi. Belki de bu yapay zeka bana yardımcı olabilirdi. Bilgisayarı açtım ve uzun bir muhabbetin ardından, akvaryumumun özelliklerini, canlı türlerini ve diğer ekipmanlarımı anlattım. AI chatgpt bana birkaç tavsiye verdi ve sonunda 3 watt'lık power led'lerden oluşan bir ışıklandırma sistemi oluşturmaya karar verdim. Bu sistemde mavi, kırmızı, beyaz, yeşil ve diğer renkler yer alacaktı. Ayrıca mercekler kullanarak bazı led'leri daha yoğun hale getirecektim.
Şimdi sıra gelmişti bu ışıkları taşıyacak bir konteynır bulmaya. Paslanmaz metalden bir konteynır yapmayı düşündüm, ancak bu iş için gerekli ekipmanlara sahip değildim. Neyse ki, bir yerde lazer kayan yazı tabelalarıyla uğraşan birini hatırladım. Ona gittim ve derdimi anlattım. Bana resimde gördüğünüz özel bir profil verdi. Bu profil, ışıkları taşımak için mükemmel bir çözüm olacaktı. İki yanında plastik kapakları olan, alt tarafında cam ya da pleksinin geçeceği bir oyuk bulunan bu profil, tam aradığım şeydi.
Eskiden kalmış havya takımımı çıkartıp led'leri dikkatlice monte ettim. Bu işi profesyonelce yapan birçok yer olsa da, kendi yaptığımın daha dayanıklı ve güzel olduğuna emindim. Ardından, bu ışıklandırma sistemini akvaryuma nasıl monte edeceğimi düşündüm. İlk olarak tavana asmak istedim, ancak yüksekliği düşününce vazgeçtim. Sonra aklıma resimde gördüğünüz çözüm geldi. Varolan tahtayı aldım, böldüm ve L şeklindeki tutucuları kullanarak birleştirdim. Bu tutucuları hırdavatçıdan uygun bir fiyata temin ettim. İp gibi görünen şey aslında siyah bir elektrik kablosuydu.
Sonunda, ortaya çıkan ışıklandırma sistemi beni %90 oranında tatmin etti. Ancak biraz daha mavi ağırlıklı ışıklar eklemek istedim. Bu yüzden, sistemi kurarken iki adet led sürücü kullanmaya karar verdim. Böylece, mavi ve kırmızı ışıkları bir anahtarla kontrol ederken, beyaz ve diğer renkleri başka bir anahtarla kontrol edebilirdim.
Bu ışıklandırma sistemi, mercanların büyümesi için ne kadar etkili olacak, zamanla göreceğim. Ancak araştırmalarımda bulduğum spektrumları ve nm değerlerini taklit etmeye çalıştım. Umarım başarılı olurum.
Şimdi gelelim maliyete. Power led'ler için 200 TL, konteynır için 126 TL, kalaslar için 60 TL, L taşıyıcılar için 20 TL, elektrik bandı, kablosu, lehim malzemeleri için 50 TL, aç kapa anahtarlar için 40 TL, bilgisayar power kablosu için 90 TL ve led sürücüler için 340 TL harcadım. Toplamda 926 TL'ye mal oldu. Yuvarlak bir şekilde 1000 TL diyebiliriz.
Eğer bu ışıklandırma sistemini satın alsaydım, muhtemelen çok daha fazla para harcamam gerekecekti. Ancak kendi yapımımın kalitesi ve tatmini paha biçilmezdi. 1000 TL'ye böyle bir ışıklandırma sistemi bulabilir miydim? Sanmıyorum. Varsa da ne diyelim: sağlık olsun :)
[/QUOTE]
Merhabalar.
Işıklandırma konusuda gelişme varmı? Mercanlar gelişme gösterdimi? Verim alabiliyormusunuz merak ettim.
İlk Tuzlu Su Tecrübem
Merhabalar güncelleme zamanı gelmiş sanki:)
Merhabalar güncelleme zamanı gelmiş sanki:)
Yeni,yine,yeniden Bitkili
Merhabalar;
Gayet güzel bi kurulum olmuş tebrikler. Kum olarak nekadar kullandınız Kaç litre?
Merhabalar;
Gayet güzel bi kurulum olmuş tebrikler. Kum olarak nekadar kullandınız Kaç litre?
Yeni Kurulum Clan Aquascaping
Mehabalar;
Konu ile alakası yok ama ekstra clear camı nerden bulabiliriz.? Eskişehirdeyim sadece ön cam icin lazım birtürlü bulamadım.
Mehabalar;
Konu ile alakası yok ama ekstra clear camı nerden bulabiliriz.? Eskişehirdeyim sadece ön cam icin lazım birtürlü bulamadım.
Yavru Alamıyorum
1 dişi 1 erkek düz kuyruk l144 vatozlar ım var. 2side saglıklı dişi küpe giriyor ancak erkek girmiyor. Bir türlü yavru alamadım. Erkek dişiyi kovalıyor. Sebze veriyorum erkek dişiyi asla yaklastırmıyor bile. Tavsiyesi olan varmı
1 dişi 1 erkek düz kuyruk l144 vatozlar ım var. 2side saglıklı dişi küpe giriyor ancak erkek girmiyor. Bir türlü yavru alamadım. Erkek dişiyi kovalıyor. Sebze veriyorum erkek dişiyi asla yaklastırmıyor bile. Tavsiyesi olan varmı
Bitkilerim Neden Çürüyor
Merhaba;
Filtreyi ön cama verirsen daha az akıntı olur bitkileri etkilemez. Aydınlatma cok yakın gözüküyor biraz yükseltin. 7-8 saat ışıklandırma cok gibi geldi. Çürüme sebebi bitkilerdeki besin eksikliği olabilir. Akvaryumun gün ışıgı görmemesi de önemli. Cok fazla etken var sırasıyla incele:).Basit bitkiler cok fazla ışıga gerek yok gübre duruma göre kullanılabilir. Su değişimini aksatma vs vs vs
Merhaba;
Filtreyi ön cama verirsen daha az akıntı olur bitkileri etkilemez. Aydınlatma cok yakın gözüküyor biraz yükseltin. 7-8 saat ışıklandırma cok gibi geldi. Çürüme sebebi bitkilerdeki besin eksikliği olabilir. Akvaryumun gün ışıgı görmemesi de önemli. Cok fazla etken var sırasıyla incele:).Basit bitkiler cok fazla ışıga gerek yok gübre duruma göre kullanılabilir. Su değişimini aksatma vs vs vs
Bulanıklık
[QUOTE=Mydonose26]Akvaryumunuz çok güzel. Elinize sağlık. Sağlıklı hobiler.
Bir Eskişehir'li olarak led leri nereden temin ettiğinizi ve maliyetini merak ettim.[/QUOTE]
Merhabalar;
Teşekkür ederim kurulum oke ama bakalım bitkiler nasıl olacak gelişimleri inş iyi olur. Ledleri Forumdan mustafa kalına yaptırdım. Kendisi bu konuda uzman ona yaptırdıgım 2.power led.Eğer elektrikten anlıyorsan kendinde yapabilirsin.
[QUOTE=Mydonose26]Akvaryumunuz çok güzel. Elinize sağlık. Sağlıklı hobiler.
Bir Eskişehir'li olarak led leri nereden temin ettiğinizi ve maliyetini merak ettim.[/QUOTE]
Merhabalar;
Teşekkür ederim kurulum oke ama bakalım bitkiler nasıl olacak gelişimleri inş iyi olur. Ledleri Forumdan mustafa kalına yaptırdım. Kendisi bu konuda uzman ona yaptırdıgım 2.power led.Eğer elektrikten anlıyorsan kendinde yapabilirsin.
Bulanıklık
Video ekledim kurulum tamamdır önerilerinizi bekliyorum [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204367/250220201646511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204367/250220201646421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204367/250220201644241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204367/250220201644171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204367/250220201644081.jpg[/IMG][EDIT]ozan026,2020-02-26 00:06:06[/EDIT]
Video ekledim kurulum tamamdır önerilerinizi bekliyorum [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204367/250220201646511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204367/250220201646421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204367/250220201644241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204367/250220201644171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204367/250220201644081.jpg[/IMG][EDIT]ozan026,2020-02-26 00:06:06[/EDIT]
Yeni Akvaryum
[QUOTE=Ali38]Akvaryumda vatoz kupu varmi varsa kac tane(yada magara vb)[/QUOTE]
Akvaryumumda bir adet küp var bugun sipariş verdim bitkiler ile birlikte 2 adet küpde gelecek. Yer kavgası oldu daha sonra camı bile paylasamadılar. Dişi arastırıyorum bulursam bir adet dişi alacagım. Birde söyle bi durum var dün ana tankımdan birisini büyük bir kovaya ayırdım. Küp gelince tekrar deneyeceğim. Kovada durması sıkıntı yaratırmı bir 2 gün?
[QUOTE=Ali38]Akvaryumda vatoz kupu varmi varsa kac tane(yada magara vb)[/QUOTE]
Akvaryumumda bir adet küp var bugun sipariş verdim bitkiler ile birlikte 2 adet küpde gelecek. Yer kavgası oldu daha sonra camı bile paylasamadılar. Dişi arastırıyorum bulursam bir adet dişi alacagım. Birde söyle bi durum var dün ana tankımdan birisini büyük bir kovaya ayırdım. Küp gelince tekrar deneyeceğim. Kovada durması sıkıntı yaratırmı bir 2 gün?
Low Bitkili Tankım...
Gercekten sahane gözüküyor. Merak ettim monadoyu yıkayıp mı koydunuz ben yıkamadan koydum hata ettim 1 haftadır beraklaşmadı akvaryumum. Özellikle bakteri kültürü ekledikten sonra bulanıklastı. Bir süre sonra renk acıldı ama halen bulanık. Bende destek amaclı dış filtreme seachem purigen sipariş ettim belki faydası olur.
Gercekten sahane gözüküyor. Merak ettim monadoyu yıkayıp mı koydunuz ben yıkamadan koydum hata ettim 1 haftadır beraklaşmadı akvaryumum. Özellikle bakteri kültürü ekledikten sonra bulanıklastı. Bir süre sonra renk acıldı ama halen bulanık. Bende destek amaclı dış filtreme seachem purigen sipariş ettim belki faydası olur.
SON MESAJLAR
- 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Üçgen Şekilli Yosun Fatihsm, 19:39
Yosun - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
