ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
kloroplast
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
3
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
07 Temmuz 2017 14:30
Son Ziyaret:
01 Eylül 2023 17:41
Toplam Mesaj:
15 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Emrah ŞAŞMAZ
Doğum Tarihi:
01 Eylül 1990
Yaş:
35
İl:
Ankara
Meslek:
Elektrik-Elektronik Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Emrah ŞAŞMAZ
5 adet yunus yavrusu
SON 10 MESAJI
200 Lt Akvaryum İçin Aydınlatma Önerisi
[QUOTE=ityo39]Bitkisiz akvaryum olacağını düşünürsek ışığı az tutmanız yosunla boğuşmak ve sürekli cam temizliği ile heba olmak zorunda kalmamanız demektir. Bunun için 200 litre için:
T5 olacaksa: 80 watt
T8 olacaksa: 100 watt
Led olacaksa: 50 watt toplam aydınlatma kullanın. [/QUOTE]
Led için 50 Watt çok fazla değil mi?
[QUOTE=ityo39]Bitkisiz akvaryum olacağını düşünürsek ışığı az tutmanız yosunla boğuşmak ve sürekli cam temizliği ile heba olmak zorunda kalmamanız demektir. Bunun için 200 litre için:
T5 olacaksa: 80 watt
T8 olacaksa: 100 watt
Led olacaksa: 50 watt toplam aydınlatma kullanın. [/QUOTE]
Led için 50 Watt çok fazla değil mi?
200 Lt Akvaryum İçin Aydınlatma Önerisi
Merhaba murat bey,
Cevabınız için teşekkür ederim. Akvaryumumun kaç watt/lümen ışığa ihtiyacını nasıl hesaplıyoruz. Forumdaki rehber ve diğer kısımlarda formüller vs verilmiş ama floresana göre bu hesaplar sanırım. T8 floresan için kaç wattlık olması lazım? Ya da burada önemli olan ışık kaynağının lümen değeri midir? Bu arada yunuslar yosunları temizler mi?
Merhaba murat bey,
Cevabınız için teşekkür ederim. Akvaryumumun kaç watt/lümen ışığa ihtiyacını nasıl hesaplıyoruz. Forumdaki rehber ve diğer kısımlarda formüller vs verilmiş ama floresana göre bu hesaplar sanırım. T8 floresan için kaç wattlık olması lazım? Ya da burada önemli olan ışık kaynağının lümen değeri midir? Bu arada yunuslar yosunları temizler mi?
200 Lt Akvaryum İçin Aydınlatma Önerisi
Merhaba arkadaşlar, 100x40x50h ölçülerinde bir akvaryum edindim. Uzun bir süre yunus türü bakacağım gibi duruyor. Şu an için bitkili düşünmüyorum. Sizce kaç watt ya da lümenlik bir ışığa ihtiyacım var? Florasan mı yoksa şerit led kullansam olur mu? Bitki düşünmediğimden şerit ledin de uygun olacağını düşünüyorum.
Şimdiden teşekkürler.
Merhaba arkadaşlar, 100x40x50h ölçülerinde bir akvaryum edindim. Uzun bir süre yunus türü bakacağım gibi duruyor. Şu an için bitkili düşünmüyorum. Sizce kaç watt ya da lümenlik bir ışığa ihtiyacım var? Florasan mı yoksa şerit led kullansam olur mu? Bitki düşünmediğimden şerit ledin de uygun olacağını düşünüyorum.
Şimdiden teşekkürler.
Ankara İçin
Ersin Bey'e katılıyorum. Eğer mobilyasına takıntılı değilseniz, kayıt kuşaklı ve buhar sürgülü şekilde Eray akvaryumdan alabilirsin. Mobilyasının malzemesi sunta. 120 cm e kadar mobilya üstünde akvaryumları, diğer boyutlar için profil destek kullanıyor mu bilmiyorum. Fiyat olarak sizi tatmin edecektir.
Ersin Bey'e katılıyorum. Eğer mobilyasına takıntılı değilseniz, kayıt kuşaklı ve buhar sürgülü şekilde Eray akvaryumdan alabilirsin. Mobilyasının malzemesi sunta. 120 cm e kadar mobilya üstünde akvaryumları, diğer boyutlar için profil destek kullanıyor mu bilmiyorum. Fiyat olarak sizi tatmin edecektir.
Eheim Professionel 4 +250 Kutu Açılımı(görsel)
[QUOTE=Kubilay Sakarya][B]Merhaba Arkadaşlar,[/B]
Forumda tartışmalara konu olan ve gerçekten kafa karışıklığına sebep olan filtre seçiminde Eheim Professionel 4 +250 modeline karar verip temin ettim [:)]
Kutu açılımından ve tanıtımından önce söylemem gereken bir durum varki filtre canavar gibi maşallahı var [:)]
Şimdi gelelim kutu açılımına ve tanıtımına...
Dış Kutudan başlayalım,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_130319.jpg[/IMG]
Ve içeriden çıkan malzemeler'e bakalım..
Hortumdan başlamak istiyorum çünkü ilk bakışta kafa karışıklığı yaratabiliyor.
Hortum tek olarak geliyor ve biz ortadan kesiyoruz arkadaşlar. Sanırım kalın (16/22 mm) olduğundan kaynaklanıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_130341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_130419.jpg[/IMG]
Bağlantı Aparatları,Kullanım Klavuzu vs...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_130742.jpg[/IMG]
Filtre Dış Görünüm,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_131025.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_131001.jpg[/IMG]
Kafa Motoru,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_131254.jpg[/IMG]
Kafa Motorunda Bulunan [B]Xtender[/B] Butonu,(Buraya Dikkat !)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_131033.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/Screenshot_2016-04-14-13-48-43.png[/IMG]
[B]İç Malzemeler ve Sepetler,[/B]
İçinden Çıkan Malzemeler,
-Eheim Mech Pro
-Eheim Substrat Pro
-Biyolojik Sünger
-Elyaf
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_131430.jpg[/IMG]
NOT= Elyaf ve Substrat Pro ağzı kapalı olan sepetten çıkıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_131415.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_131510.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_131531.jpg[/IMG]
NOT= Arkadaşlar, Mavi (Biyolojik) Süngeri ve bulunduğu sepeti gördünüz.. Bu sepet Ön filtreleme sepeti olarak geçiyor ve en üst kısımda durma mecburiyeti kılınmış ki zaten altında bulunan aparattan dolayı herhangi bir sepetin altına koyamıyoruz bu sepeti. Yani Sadece ön filtreleme yaparakta temizlik yapabiliyoruz filtrede..
Şöyle bahsettiğim sepet'in altını ve kullanım klavuzun da yer alan açıklamayıda sizlerle paylaşıyım..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_131540.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_131202.jpg[/IMG]
Filtre hakkındaki şahsi yorumuma gelecek olursak,
Bana Kalırsa eheim Pro 4 serisiyle piyasaya meydan okumuş. Çalıştırdığım an itibariyle sıfır ses ve mükemmel bir performans gözlemliyorum. Ayrıca filtre'nin taş gibi olduğunu görüntüsünden de anlayabilirsiniz.. Herhangi bir darbe vesaire de hiçbir hasar görmeyecekmiş gibi duruyor. İleriki zamanlarda ne olur bilmem fakat şuan piyasada aynı kulvardaki filtrelerle karşılaştırılamayacak bir filtre olmuş ki fluval jbl vb. Filtrelerden illaki şikayet gelir olduğunu göz önünde bulundurursak herşey apaçık ortada..
İşte böyle arkadaşlar almayı düşünenlere şimdiden hayırlı uğurlu olsun 630 TL gibi bir fiyatı var muazzam bir dış filtre diyebilirim.
Saygılar Sevgiler.[/QUOTE]
Merhabalar,
Bu ürün 200 lt akvaryum için yeterli geliyor mu? Yaklaşık olarak debi düşmesini de göz ardı edersek saatte 5 çevrim yapıyor sanırım. Ayrıca kutu içeriğinde bahsettiğiniz filtre malzemeleri çıkıyor mu? n11 den alırken ek olarak fiyata dahil miydi?
[QUOTE=Kubilay Sakarya][B]Merhaba Arkadaşlar,[/B]
Forumda tartışmalara konu olan ve gerçekten kafa karışıklığına sebep olan filtre seçiminde Eheim Professionel 4 +250 modeline karar verip temin ettim [:)]
Kutu açılımından ve tanıtımından önce söylemem gereken bir durum varki filtre canavar gibi maşallahı var [:)]
Şimdi gelelim kutu açılımına ve tanıtımına...
Dış Kutudan başlayalım,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_130319.jpg[/IMG]
Ve içeriden çıkan malzemeler'e bakalım..
Hortumdan başlamak istiyorum çünkü ilk bakışta kafa karışıklığı yaratabiliyor.
Hortum tek olarak geliyor ve biz ortadan kesiyoruz arkadaşlar. Sanırım kalın (16/22 mm) olduğundan kaynaklanıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_130341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_130419.jpg[/IMG]
Bağlantı Aparatları,Kullanım Klavuzu vs...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_130742.jpg[/IMG]
Filtre Dış Görünüm,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_131025.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_131001.jpg[/IMG]
Kafa Motoru,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_131254.jpg[/IMG]
Kafa Motorunda Bulunan [B]Xtender[/B] Butonu,(Buraya Dikkat !)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_131033.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/Screenshot_2016-04-14-13-48-43.png[/IMG]
[B]İç Malzemeler ve Sepetler,[/B]
İçinden Çıkan Malzemeler,
-Eheim Mech Pro
-Eheim Substrat Pro
-Biyolojik Sünger
-Elyaf
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_131430.jpg[/IMG]
NOT= Elyaf ve Substrat Pro ağzı kapalı olan sepetten çıkıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_131415.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_131510.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_131531.jpg[/IMG]
NOT= Arkadaşlar, Mavi (Biyolojik) Süngeri ve bulunduğu sepeti gördünüz.. Bu sepet Ön filtreleme sepeti olarak geçiyor ve en üst kısımda durma mecburiyeti kılınmış ki zaten altında bulunan aparattan dolayı herhangi bir sepetin altına koyamıyoruz bu sepeti. Yani Sadece ön filtreleme yaparakta temizlik yapabiliyoruz filtrede..
Şöyle bahsettiğim sepet'in altını ve kullanım klavuzun da yer alan açıklamayıda sizlerle paylaşıyım..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_131540.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/183528/IMG_20160414_131202.jpg[/IMG]
Filtre hakkındaki şahsi yorumuma gelecek olursak,
Bana Kalırsa eheim Pro 4 serisiyle piyasaya meydan okumuş. Çalıştırdığım an itibariyle sıfır ses ve mükemmel bir performans gözlemliyorum. Ayrıca filtre'nin taş gibi olduğunu görüntüsünden de anlayabilirsiniz.. Herhangi bir darbe vesaire de hiçbir hasar görmeyecekmiş gibi duruyor. İleriki zamanlarda ne olur bilmem fakat şuan piyasada aynı kulvardaki filtrelerle karşılaştırılamayacak bir filtre olmuş ki fluval jbl vb. Filtrelerden illaki şikayet gelir olduğunu göz önünde bulundurursak herşey apaçık ortada..
İşte böyle arkadaşlar almayı düşünenlere şimdiden hayırlı uğurlu olsun 630 TL gibi bir fiyatı var muazzam bir dış filtre diyebilirim.
Saygılar Sevgiler.[/QUOTE]
Merhabalar,
Bu ürün 200 lt akvaryum için yeterli geliyor mu? Yaklaşık olarak debi düşmesini de göz ardı edersek saatte 5 çevrim yapıyor sanırım. Ayrıca kutu içeriğinde bahsettiğiniz filtre malzemeleri çıkıyor mu? n11 den alırken ek olarak fiyata dahil miydi?
150x60x65(h) 12mm Akvaryum Dıy(kendin Yap)projesi
[QUOTE=Iguzelsoy]Merhaba kloroplast, ilk önce belirtmeliyim bu işin en zor tarafı ilk 3 camı yerleştirmek. Sonrası biraz daha basit. Rodaj yaptırman mantıklı. Burada dikkat etmen gereken tek şey hız bence. Taban, yan cam, kayıt, kuşak vs. silikon kullanırken, kurumadan bir an önce yapıştırman gerekli. En büyük sorunlardan birisi de kayıt ve kuşak yapıştırma olayında silikonda hava kalıyor olması. Yapıştırma işlemini yerde ve strofor üzerinde yapmanı tavsiye ederim. Kullanılan cam 10mm. den kalın ise kayıtları atınca çık üzerinde dolaş ayaklarınla. Hiç bir şey olmaz. (en azında ben öyle yaptım bir şey olmadı) Sonuçta taban nereden baksan en az 250 kg. taşıyacak. Sen en fazla 80 kg. gelirsin. Zevkli iş bence yap. Beceremezsen sökersin (çok zor olacak ama başarırsın). Pay kısmına gelince riske girme. Mutlaka silikon payı bıraktır. 0,5 mm. Kadar. içe koyacağın camlar küçük olsada olur. silikonla kapatırsın. ama kesinlikle yan camlar taban camın dışına taşmasın. Kayıtlarda sana şunu önerebilirim daha sağlıklı olur. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205275/110420181137191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205275/110420181136551.jpg[/IMG][/QUOTE]
Öneriniz için teşekkür ediyorum.
[QUOTE=Iguzelsoy]Merhaba kloroplast, ilk önce belirtmeliyim bu işin en zor tarafı ilk 3 camı yerleştirmek. Sonrası biraz daha basit. Rodaj yaptırman mantıklı. Burada dikkat etmen gereken tek şey hız bence. Taban, yan cam, kayıt, kuşak vs. silikon kullanırken, kurumadan bir an önce yapıştırman gerekli. En büyük sorunlardan birisi de kayıt ve kuşak yapıştırma olayında silikonda hava kalıyor olması. Yapıştırma işlemini yerde ve strofor üzerinde yapmanı tavsiye ederim. Kullanılan cam 10mm. den kalın ise kayıtları atınca çık üzerinde dolaş ayaklarınla. Hiç bir şey olmaz. (en azında ben öyle yaptım bir şey olmadı) Sonuçta taban nereden baksan en az 250 kg. taşıyacak. Sen en fazla 80 kg. gelirsin. Zevkli iş bence yap. Beceremezsen sökersin (çok zor olacak ama başarırsın). Pay kısmına gelince riske girme. Mutlaka silikon payı bıraktır. 0,5 mm. Kadar. içe koyacağın camlar küçük olsada olur. silikonla kapatırsın. ama kesinlikle yan camlar taban camın dışına taşmasın. Kayıtlarda sana şunu önerebilirim daha sağlıklı olur. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205275/110420181137191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205275/110420181136551.jpg[/IMG][/QUOTE]
Öneriniz için teşekkür ediyorum.
150x60x65(h) 12mm Akvaryum Dıy(kendin Yap)projesi
[QUOTE=olsun150]Youtube' dan akvaryum yapımı özellikle büyük boy olanları izleyin. İyi bir yardımcı bulursanız istenilen akvaryum yapılabilirsiniz. Kuşaklar çok önemli çok sağlam yapın. Mengene kullanın (90 derece ve Tekli) Yapanlar farklı birşey mi yapıyor silikonla yapıştırmıyor mu ? Sista gibi kaliteli bir silikon ve kaldıracak, tutacak, çekecek 1-2 yardımcı adam lazım.
Cebimde param var. Silikonla camla kokuyla uğraşmam diyiyorsanız. Hazır alın
Cebimde param yok. Hiçbir şeyle uğraşmak istemiyorum diyiyorsanız. 2. el için pusuya yatın. [/QUOTE]
Aslında benim sorunum en başta belirttiğim sıkıntılar. En önemlisi de silikon payı olayı. Eğer bunları bir şekilde çözümleyebilirsem bu işe başlayacağım. Buna paralel olarak da 2.el piyasasını da takip etmekteyim. Ancak istediğim ölçülerdeki akvaryumu kurulu düzenden nasıl kazasız belasız taşırım onu bilmiyorum. (Taşıma masrafları ve risk ) Bu yüzden sıfır almak ya da kendim yapmak daha mantıklı geliyor, ancak dediğim gibi silikon payı olayı gerçekten önemi bir nokta.
[QUOTE=olsun150]Youtube' dan akvaryum yapımı özellikle büyük boy olanları izleyin. İyi bir yardımcı bulursanız istenilen akvaryum yapılabilirsiniz. Kuşaklar çok önemli çok sağlam yapın. Mengene kullanın (90 derece ve Tekli) Yapanlar farklı birşey mi yapıyor silikonla yapıştırmıyor mu ? Sista gibi kaliteli bir silikon ve kaldıracak, tutacak, çekecek 1-2 yardımcı adam lazım.
Cebimde param var. Silikonla camla kokuyla uğraşmam diyiyorsanız. Hazır alın
Cebimde param yok. Hiçbir şeyle uğraşmak istemiyorum diyiyorsanız. 2. el için pusuya yatın. [/QUOTE]
Aslında benim sorunum en başta belirttiğim sıkıntılar. En önemlisi de silikon payı olayı. Eğer bunları bir şekilde çözümleyebilirsem bu işe başlayacağım. Buna paralel olarak da 2.el piyasasını da takip etmekteyim. Ancak istediğim ölçülerdeki akvaryumu kurulu düzenden nasıl kazasız belasız taşırım onu bilmiyorum. (Taşıma masrafları ve risk ) Bu yüzden sıfır almak ya da kendim yapmak daha mantıklı geliyor, ancak dediğim gibi silikon payı olayı gerçekten önemi bir nokta.
150x60x65(h) 12mm Akvaryum Dıy(kendin Yap)projesi
[QUOTE=s.CriminaL]Daha önce akvaryum yapmadıysanız, bu ölçülerde bir akvaryumu kendim yapayım diye heves bile etmeyin. Muhtemelen zamanınıza, verdiğiniz emeğe, cebinizden çıkan paraya yazık eder, üstüne bir de hobiden soğursunuz. İlk kez akvaryum yaptığımda 30x30x30 bir küp yapmıştım. Kulanım esnasında herhangi bir problemi olmadı fakat yaparken neler öğrendim, neleri öngöremedim bir ben biliyorum. Ufacık bir akvaryumu yapıştıracağım temizleyeceğim diye tüm günü harcamıştım. Yok ben illa ki yapacağım derseniz ilk önce ufak bir akvaryumda kendinizi test edin, zaten ilk seferiniz ise kararınızı muhtemelen tekrar gözden geçireceksiniz.[/QUOTE]
Öneriniz için teşekkür ediyorum. Aslında ben de kendimi test etmek için sump yanına koymayı planladığım 40x40x50(h) yavruluk yapımı ile bu işe başlamayı planlıyorum.
[QUOTE=s.CriminaL]Daha önce akvaryum yapmadıysanız, bu ölçülerde bir akvaryumu kendim yapayım diye heves bile etmeyin. Muhtemelen zamanınıza, verdiğiniz emeğe, cebinizden çıkan paraya yazık eder, üstüne bir de hobiden soğursunuz. İlk kez akvaryum yaptığımda 30x30x30 bir küp yapmıştım. Kulanım esnasında herhangi bir problemi olmadı fakat yaparken neler öğrendim, neleri öngöremedim bir ben biliyorum. Ufacık bir akvaryumu yapıştıracağım temizleyeceğim diye tüm günü harcamıştım. Yok ben illa ki yapacağım derseniz ilk önce ufak bir akvaryumda kendinizi test edin, zaten ilk seferiniz ise kararınızı muhtemelen tekrar gözden geçireceksiniz.[/QUOTE]
Öneriniz için teşekkür ediyorum. Aslında ben de kendimi test etmek için sump yanına koymayı planladığım 40x40x50(h) yavruluk yapımı ile bu işe başlamayı planlıyorum.
150x60x65(h) 12mm Akvaryum Dıy(kendin Yap)projesi
Sanırım çoğunluk kendim yapmamam konusunda hem fikir.
Sanırım çoğunluk kendim yapmamam konusunda hem fikir.
150x60x65(h) 12mm Akvaryum Dıy(kendin Yap)projesi
[QUOTE=Ches]Aksan ile görüştüm, Sump olmadan 2400 dedi, Temaks 1850 Dedi, Emas ile görüştüm 2400 dedi. Hepsi extra clear 150*60*60 ölçüleri ve sumpsız olarak. Gördüğünüz üzere fiyatlar saçma sapan derecede uçuk. Sonrasında bir mobilyacı buldum yaşadığım şehirde. Ahşap Profil sehpalı lake kaplama dolap 600 e anlaştım. Bursa'nın en meşhur camcısı extra clear için 750 Tl fiyat verdi. Bu fiyatlar birde pazarlıksız daha. 2400 nerde 1350 nerde. Ankara'dan Bursa'ya da 300 tl nakliye diyor otobüs ile eve kurmaya ise 500 [:D] Gerçi siz Ankara'dasınız. Demem o ki ayrı ayrı araştırma yapın daha ucuza işinin ehli insanları bulabilirsiniz. Yukarıda yazdığım firmalar kalitelidir lafım yok hatta teki Mercedes'e binip Şahin parası olmaz diye bir lafta yapmıştı bana, o da doğru ama verdikleri fiyat sanki marka fiyatı gibi geliyor bana. İyi araştırma yapın para kolay kazanılmıyor bu memlekette.[/QUOTE]
Aslında ben de aldığım fiyatlardan sonra bu işe giriştim. Bu konuda çok okuma yaptım ve sonunda kendim için çizimler bile yaptım, ancak tek takıldığım nokta camlardaki silikon payı olayı. Evet çok haklısınız, verdikleri fiyatların yarısına bu işi halledebiliyoruz. %100 kar ekleyerek bu işi yapmaları da ne kadar doğrudur bilmiyorum, kaldı ki bizim parça parça aldığımız fiyatlardan daha düşük fiyata hammaddeyi temin ediyorlardır. Hala araştırmaya devam ediyorum, kendim bu işi yapacağım gibi duruyor. O kadar para vermektense evde bu akvaryumu kurmak bu hobiyi daha da sevmemi de sağlayabilir, ancak arkadaşların bu boyuttaki akvaryum kurulumun zorluğunda da haklılar. Kafamda deli sorular [:geek:] Bence bu işin ehil firmaları fiyatlarda daha anlamlı seviyelere inmeleri gerekiyor.
[QUOTE=Ches]Aksan ile görüştüm, Sump olmadan 2400 dedi, Temaks 1850 Dedi, Emas ile görüştüm 2400 dedi. Hepsi extra clear 150*60*60 ölçüleri ve sumpsız olarak. Gördüğünüz üzere fiyatlar saçma sapan derecede uçuk. Sonrasında bir mobilyacı buldum yaşadığım şehirde. Ahşap Profil sehpalı lake kaplama dolap 600 e anlaştım. Bursa'nın en meşhur camcısı extra clear için 750 Tl fiyat verdi. Bu fiyatlar birde pazarlıksız daha. 2400 nerde 1350 nerde. Ankara'dan Bursa'ya da 300 tl nakliye diyor otobüs ile eve kurmaya ise 500 [:D] Gerçi siz Ankara'dasınız. Demem o ki ayrı ayrı araştırma yapın daha ucuza işinin ehli insanları bulabilirsiniz. Yukarıda yazdığım firmalar kalitelidir lafım yok hatta teki Mercedes'e binip Şahin parası olmaz diye bir lafta yapmıştı bana, o da doğru ama verdikleri fiyat sanki marka fiyatı gibi geliyor bana. İyi araştırma yapın para kolay kazanılmıyor bu memlekette.[/QUOTE]
Aslında ben de aldığım fiyatlardan sonra bu işe giriştim. Bu konuda çok okuma yaptım ve sonunda kendim için çizimler bile yaptım, ancak tek takıldığım nokta camlardaki silikon payı olayı. Evet çok haklısınız, verdikleri fiyatların yarısına bu işi halledebiliyoruz. %100 kar ekleyerek bu işi yapmaları da ne kadar doğrudur bilmiyorum, kaldı ki bizim parça parça aldığımız fiyatlardan daha düşük fiyata hammaddeyi temin ediyorlardır. Hala araştırmaya devam ediyorum, kendim bu işi yapacağım gibi duruyor. O kadar para vermektense evde bu akvaryumu kurmak bu hobiyi daha da sevmemi de sağlayabilir, ancak arkadaşların bu boyuttaki akvaryum kurulumun zorluğunda da haklılar. Kafamda deli sorular [:geek:] Bence bu işin ehil firmaları fiyatlarda daha anlamlı seviyelere inmeleri gerekiyor.
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
