ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
rifai
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
452
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Nisan 2017 00:38
Son Ziyaret:
05 Kasım 2025 13:41
Toplam Mesaj:
314 [0.09 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
mehmet emir rifaioğlu
Doğum Tarihi:
30 Ekim 1987
Yaş:
38
İl:
Ankara
Meslek:
Mühendis
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
M.Emir
SON 10 MESAJI
Akvaryum Aydınlatma Önerisi
[QUOTE=Hidro Dinamik]
İlkte masrafı az ve ucuz olduğundan bende ampül düşündüm. Ama kapağım olmadığından temin edip duy işlerine girişmek biraz uğraştıracaktı. Polikarbon dayanıksız, pleksiglass çok maliyetli olurdu; kontraplağı ucuza temin edip kestirebileceğim bir yerde yoktu. T5 Floresan düşündüm ondada kasa, balast, starter derken yine masraf 1000-1500 TL civarında olacaktı.
Ledler arasındada şerit ledlerin 5730 5630 gibi modellerinin 5 metrelik hallerini bulabilseydim pleksi ve polikarbondan kendim armatürümsü bir şey yapacaktım ama bulamadım.
Led bantlar; 4040,5630,5730 gibi ledler döşeli olmasına rağmen buğulu cam olduğundan ışığı yanlara daha çok yayıp yetersiz gelebilir diye düşündürdü. Zaten led bantların içerisinde kullanılanın hangi led olduğunu bulabilmekte çok zor. Powerledler 2000-2500 civarında başladığı için bütçem yetmiyordu.
Düşük maliyetli olarak tek sıra full spectrum led armatürlerden alacaktım veya bu şekilde çok sıralı led armatürlerden. Tek sıraların bitkili akvaryumlarda yetersiz kaldığını görüncede mecbur bu tarz bir armatür almam gerekiyordu.
Yani kabaca söylemek gerekirse verdiğim paraya ve emeğe daha iyi bir aydınlatmayı almak istedim. Şuan su bulanık olduğundan ve bu hobide tecrübesiz olduğum için net bir şey söylemem yanlış olur, bir kaç güne akvaryumumun fotoğrafını paylacağım.
Ama armatürü ters çevirip yaktığımda odayı normal lamba gibi aydınlatabiliyor.
Dalga boylarını sormak istediğimde canlı desteğe bağlanamamıştım sonrasında unutmuşum kusura bakmayın.
Şimdi canlı desteğe yazdım şöyle bir cevap aldım.
[B]"Merhaba
Biz SMD LED kullanıyoruz ve bunlarda dalga boyu yoktur
6500 kelvin 85-90 cri değeri"[/B][/QUOTE]
Dalge geçmişler sizinle [:lol:]
Her rengin karşılığı bir dalga boyu vardır.
[QUOTE=AETHM]
Anlaşılır yazamamışım kusura bakmayın. Güç olarak kastettiğim taban/yüzey ışık şiddetini mercekler ile birbirine daha yakın değerlere getirebilmekti hidrodinamiğin pek sığ bir tankı olduğu söylenemez çünkü[:)]. Merakımdan soruyorum mercekli smd ledlerle tecrübeniz nasıldı, biraz daha bahsedebilir misiniz, siz mi yaptınız ? [/QUOTE]
Su derinliği çoksa, taban bitkisi yapılacaksa yada armatür yükseğe konumlandırılacaksa kullanılabilir. Power leddeki gibi, ışıma açısını daraltıyor sadece.
[QUOTE=Hidro Dinamik]
İlkte masrafı az ve ucuz olduğundan bende ampül düşündüm. Ama kapağım olmadığından temin edip duy işlerine girişmek biraz uğraştıracaktı. Polikarbon dayanıksız, pleksiglass çok maliyetli olurdu; kontraplağı ucuza temin edip kestirebileceğim bir yerde yoktu. T5 Floresan düşündüm ondada kasa, balast, starter derken yine masraf 1000-1500 TL civarında olacaktı.
Ledler arasındada şerit ledlerin 5730 5630 gibi modellerinin 5 metrelik hallerini bulabilseydim pleksi ve polikarbondan kendim armatürümsü bir şey yapacaktım ama bulamadım.
Led bantlar; 4040,5630,5730 gibi ledler döşeli olmasına rağmen buğulu cam olduğundan ışığı yanlara daha çok yayıp yetersiz gelebilir diye düşündürdü. Zaten led bantların içerisinde kullanılanın hangi led olduğunu bulabilmekte çok zor. Powerledler 2000-2500 civarında başladığı için bütçem yetmiyordu.
Düşük maliyetli olarak tek sıra full spectrum led armatürlerden alacaktım veya bu şekilde çok sıralı led armatürlerden. Tek sıraların bitkili akvaryumlarda yetersiz kaldığını görüncede mecbur bu tarz bir armatür almam gerekiyordu.
Yani kabaca söylemek gerekirse verdiğim paraya ve emeğe daha iyi bir aydınlatmayı almak istedim. Şuan su bulanık olduğundan ve bu hobide tecrübesiz olduğum için net bir şey söylemem yanlış olur, bir kaç güne akvaryumumun fotoğrafını paylacağım.
Ama armatürü ters çevirip yaktığımda odayı normal lamba gibi aydınlatabiliyor.
Dalga boylarını sormak istediğimde canlı desteğe bağlanamamıştım sonrasında unutmuşum kusura bakmayın.
Şimdi canlı desteğe yazdım şöyle bir cevap aldım.
[B]"Merhaba
Biz SMD LED kullanıyoruz ve bunlarda dalga boyu yoktur
6500 kelvin 85-90 cri değeri"[/B][/QUOTE]
Dalge geçmişler sizinle [:lol:]
Her rengin karşılığı bir dalga boyu vardır.
[QUOTE=AETHM]
Anlaşılır yazamamışım kusura bakmayın. Güç olarak kastettiğim taban/yüzey ışık şiddetini mercekler ile birbirine daha yakın değerlere getirebilmekti hidrodinamiğin pek sığ bir tankı olduğu söylenemez çünkü[:)]. Merakımdan soruyorum mercekli smd ledlerle tecrübeniz nasıldı, biraz daha bahsedebilir misiniz, siz mi yaptınız ? [/QUOTE]
Su derinliği çoksa, taban bitkisi yapılacaksa yada armatür yükseğe konumlandırılacaksa kullanılabilir. Power leddeki gibi, ışıma açısını daraltıyor sadece.
Akvaryum Aydınlatma Önerisi
[QUOTE=AETHM]
üretici ile iletişime geçtiğimde bu lümen farkı hakkında doğru dürüst bir bilgi alamadım. premium serisinde creeled kullanıyorlarmış daha üst düzey ışık veriyormuş fakat burada üst düzey olarak adlandırılan şeyin ne olduğunu anlayamadım tam olarak. konuşmanın sonrasında biz ledlerden bahsederken bir anda lümen değil watt hesabı yapılır diye florasan bilgisi vermeye başladı. powerledlerlde mercekli ledler kullanılıyor bu yüzden daha güçlü hale geliyorlar smd ledler bu konuda geri kalıyor fakat dediğim gibi satıcı doğru dürüst cevap vermedi bana göre sadece ürün satmaya çalışıyordu.
Yine de ışığın kötü olacağını sanmıyorum sizi hayli hayli idare eder hayırlı uğurlu olsun [/QUOTE]
Merceksiz yani çıplak dediğimiz ledlerin ışıma açısı 120 derecedir. Mercek takarak biz bu açıyı 90-60-45-30 gibi derecelere düşürerek ışığın yoğun bir şekilde suya girmesini ve daha derine inebilmesini sağlar.
Yani mercek kullanımı lümeni arttırmaz.
Bu arada smd ledlere mercek takmak mümkün ve bende mevcut. 90 derece takıp kullanıyorum [:)]
Tasarruflu ampül ile bile low tech bir tank yapılabilir. Dediğiniz gibi o armatürk de iş görür ama parayı neye verdiğinizi bilin yeter. [EDIT]rifai,2023-12-17 02:33:08[/EDIT]
[QUOTE=AETHM]
üretici ile iletişime geçtiğimde bu lümen farkı hakkında doğru dürüst bir bilgi alamadım. premium serisinde creeled kullanıyorlarmış daha üst düzey ışık veriyormuş fakat burada üst düzey olarak adlandırılan şeyin ne olduğunu anlayamadım tam olarak. konuşmanın sonrasında biz ledlerden bahsederken bir anda lümen değil watt hesabı yapılır diye florasan bilgisi vermeye başladı. powerledlerlde mercekli ledler kullanılıyor bu yüzden daha güçlü hale geliyorlar smd ledler bu konuda geri kalıyor fakat dediğim gibi satıcı doğru dürüst cevap vermedi bana göre sadece ürün satmaya çalışıyordu.
Yine de ışığın kötü olacağını sanmıyorum sizi hayli hayli idare eder hayırlı uğurlu olsun [/QUOTE]
Merceksiz yani çıplak dediğimiz ledlerin ışıma açısı 120 derecedir. Mercek takarak biz bu açıyı 90-60-45-30 gibi derecelere düşürerek ışığın yoğun bir şekilde suya girmesini ve daha derine inebilmesini sağlar.
Yani mercek kullanımı lümeni arttırmaz.
Bu arada smd ledlere mercek takmak mümkün ve bende mevcut. 90 derece takıp kullanıyorum [:)]
Tasarruflu ampül ile bile low tech bir tank yapılabilir. Dediğiniz gibi o armatürk de iş görür ama parayı neye verdiğinizi bilin yeter. [EDIT]rifai,2023-12-17 02:33:08[/EDIT]
Akvaryum Aydınlatma Önerisi
[QUOTE=Hidro Dinamik]
Çok soru soruyorum kusura bakmayın. Bir kaç ay önce ilk akvaryumumu kurdum şimdi bunu kurup ilk akvaryumu yedek olarak tutacağım. (70x26x80cm 80cm yükseklik)
Kişisel ihtiyaçlarımdan kesip bütçemi biraz artırabildim. Armatürk 2100h modeline baktım size ürün özelliklerini yazayım.
https://www.armaturk.com.tr/urun/armaturk-100cm-akvaryum-aydinlatma-2100h-armaturk-2100h
Beyaz 462, Kırmızı 132, Mavi 66 LED bulunuyormuş canlı desteğe sordum.
Üründe 7 sıra beyaz 2 sıra kırmızı 1 sıra mavi renk smd led kullanılmıştır.
* 120W gücünde
* 6500 kelvin SMD LED
* 20000 lümen değerindedir.
Benzar fiyatta daha iyisi var mı sizce?
[/QUOTE]
Lümeni galiba yanlış yazdınız. Tüm ledler beyaz olsa bile 120watt maksimum 13200 lümen yapar. Gerçekten 20000 yazdılarsa, konu hakkında bilgileri yok demektir.
Led kullanıyorsanız; Hi tech(yeterli miktarda co2 ve gübre var ise) bir tank için, litreye 0,4w (ortalama 35 lümen) yeterlidir.
Low tech bir tank için litreye 0,2w yeterlidir.
Watt sadece elektrik tüketimini gösterir. Ledlerin amacı; düşük elektrik tüketimi ile yüksek verimdir.
Üreticilere sormanız gereken kullanılan renklerin dalga boyudur.
Deep red(660nm),Royal blue(450nm) ve Uv(425nm) kullanıp kullanamadıklarında sorun. Çünkü en çok klorofili aktif hale getiren renkler bu üçüdür.
Not: florasan kullanılacaktır bu hesabı iki ile çarpın.
[QUOTE=Hidro Dinamik]
Çok soru soruyorum kusura bakmayın. Bir kaç ay önce ilk akvaryumumu kurdum şimdi bunu kurup ilk akvaryumu yedek olarak tutacağım. (70x26x80cm 80cm yükseklik)
Kişisel ihtiyaçlarımdan kesip bütçemi biraz artırabildim. Armatürk 2100h modeline baktım size ürün özelliklerini yazayım.
https://www.armaturk.com.tr/urun/armaturk-100cm-akvaryum-aydinlatma-2100h-armaturk-2100h
Beyaz 462, Kırmızı 132, Mavi 66 LED bulunuyormuş canlı desteğe sordum.
Üründe 7 sıra beyaz 2 sıra kırmızı 1 sıra mavi renk smd led kullanılmıştır.
* 120W gücünde
* 6500 kelvin SMD LED
* 20000 lümen değerindedir.
Benzar fiyatta daha iyisi var mı sizce?
[/QUOTE]
Lümeni galiba yanlış yazdınız. Tüm ledler beyaz olsa bile 120watt maksimum 13200 lümen yapar. Gerçekten 20000 yazdılarsa, konu hakkında bilgileri yok demektir.
Led kullanıyorsanız; Hi tech(yeterli miktarda co2 ve gübre var ise) bir tank için, litreye 0,4w (ortalama 35 lümen) yeterlidir.
Low tech bir tank için litreye 0,2w yeterlidir.
Watt sadece elektrik tüketimini gösterir. Ledlerin amacı; düşük elektrik tüketimi ile yüksek verimdir.
Üreticilere sormanız gereken kullanılan renklerin dalga boyudur.
Deep red(660nm),Royal blue(450nm) ve Uv(425nm) kullanıp kullanamadıklarında sorun. Çünkü en çok klorofili aktif hale getiren renkler bu üçüdür.
Not: florasan kullanılacaktır bu hesabı iki ile çarpın.
Tropica Plant Growth Fertiliser Hakkında
Teskitleri her zaman doğru sonuç vermiyor çünkü demirden yola çıkarsak; Demir ilk akvaryuma dozajladığımızda ölçtüğünüzde Sudaki oranı görebilirsiniz ama bir gün sonra ölçtüğünüzde demiri göremezsiniz Çünkü ya emilmiştir ya çökmüştür ve daha fazla da uzadığınız zaman bu sefer sorun yaşamaya başlarsınız. Fosfat da aynı şekildedir onu da çabuk emdikleri için suda bulamayabilirsiniz bir gün sonra ölçtüğünüzde.
Herhangi bir sorun ile karşılaşmamak için nitrat ve fosfatı hep kendi aralarında bir oran olacak şekilde dengeli vermek gerekiyor.
Son olarak gübre miktarına gelirsek de Akvaryumdaki bitki yoğunluğuna göre gübre oranı değişir. Örneğin yoğun bir budama yaptıktan sonra atıyorum 5 birim verdiğiniz gübre budamadan bir önceki gün 11'ime çıkmış olabilir çünkü içerideki bitki sayısı 2 katından bile fazla artmış olabilir.
Teskitleri her zaman doğru sonuç vermiyor çünkü demirden yola çıkarsak; Demir ilk akvaryuma dozajladığımızda ölçtüğünüzde Sudaki oranı görebilirsiniz ama bir gün sonra ölçtüğünüzde demiri göremezsiniz Çünkü ya emilmiştir ya çökmüştür ve daha fazla da uzadığınız zaman bu sefer sorun yaşamaya başlarsınız. Fosfat da aynı şekildedir onu da çabuk emdikleri için suda bulamayabilirsiniz bir gün sonra ölçtüğünüzde.
Herhangi bir sorun ile karşılaşmamak için nitrat ve fosfatı hep kendi aralarında bir oran olacak şekilde dengeli vermek gerekiyor.
Son olarak gübre miktarına gelirsek de Akvaryumdaki bitki yoğunluğuna göre gübre oranı değişir. Örneğin yoğun bir budama yaptıktan sonra atıyorum 5 birim verdiğiniz gübre budamadan bir önceki gün 11'ime çıkmış olabilir çünkü içerideki bitki sayısı 2 katından bile fazla artmış olabilir.
Tropica Plant Growth Fertiliser Hakkında
[QUOTE=Kturan06]
Tropicamı creaquamı daha memnun etti sizi[/QUOTE]
Potasyumu ilave kullanabilmek daha çok esneklik sağlıyor. O yüzden creaqua diyeceğim.
[QUOTE=Kturan06]
Tropicamı creaquamı daha memnun etti sizi[/QUOTE]
Potasyumu ilave kullanabilmek daha çok esneklik sağlıyor. O yüzden creaqua diyeceğim.
Tropica Plant Growth Fertiliser Hakkında
[QUOTE=Kturan06]
Hala kullanıyomusunuz[/QUOTE]
Maalesef.
Bir dönem bu ürünü bulmak çok zorlaştı. İthalatı durmuştu. Ben de creaqua kullanmaya başladım. Hala creaqua kullanıyorum. Öneririm.
Mikro, makro ve potasyum olarak 3 şişe kullanıyorum.
[QUOTE=Kturan06]
Hala kullanıyomusunuz[/QUOTE]
Maalesef.
Bir dönem bu ürünü bulmak çok zorlaştı. İthalatı durmuştu. Ben de creaqua kullanmaya başladım. Hala creaqua kullanıyorum. Öneririm.
Mikro, makro ve potasyum olarak 3 şişe kullanıyorum.
Su Değişimi Gerekli Mi
[QUOTE=karidesler]Merhaba herkese
Sadece bitki olan bir tankta (sonradan belki yosunlanmaya karşı 1-2 cüce vatoz yada elma salyangozu) su değişimi gerekli midir?[/QUOTE]
Gerekli
[QUOTE=karidesler]Merhaba herkese
Sadece bitki olan bir tankta (sonradan belki yosunlanmaya karşı 1-2 cüce vatoz yada elma salyangozu) su değişimi gerekli midir?[/QUOTE]
Gerekli
Smd Led Güç Kaynağı Hesaplama
Ledlerin bağlantı şekli önemli. Kaçı seri, kaçı paralel. Yada arada akım sabitleyen direnç var mı?
Devreyi görmeden yorum yapmak pek mümkün değil.
Ledlerin bağlantı şekli önemli. Kaçı seri, kaçı paralel. Yada arada akım sabitleyen direnç var mı?
Devreyi görmeden yorum yapmak pek mümkün değil.
Bakımı Hakkında Bilgi
Https://www.akvaryum.com/Bitkiler/
Bu linkten aldığınız bitkilerin türünü bulabilirsiniz. Çoğu detayı burada yazmaktadır.
Https://www.akvaryum.com/Bitkiler/
Bu linkten aldığınız bitkilerin türünü bulabilirsiniz. Çoğu detayı burada yazmaktadır.
Akvaryuma Göremi Balık Seçilir Yoksa Balığa Göremi
Her ikisi de bütçeye göre seçilmelidir[:)]
Balık var tanesi 10₺, balık var tanesi 500₺
Akvaryum var camu ultra clear/45derece rodajlı, akvaryum siyah silikonlu.
Her ikisi de bütçeye göre seçilmelidir[:)]
Balık var tanesi 10₺, balık var tanesi 500₺
Akvaryum var camu ultra clear/45derece rodajlı, akvaryum siyah silikonlu.
SON MESAJLAR
- Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
KULLANICILAR
- 26 Online Kullanıcı, 14 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
