ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
serkanarikan
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
15
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Temmuz 2016 11:45
Son Ziyaret:
16 Haziran 2026 18:01
Toplam Mesaj:
55 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Serkan Arıkan
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Antalya
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Serkan Arıkan
SON 10 MESAJI
Sarı Prenses Çiftleşme Belirtileri Hakkında
Sadece bir iceman ile bu sorun çözülür yani :) Peki iceman sahiplendiğimde de aynı sorun devam ederse ne yapmalıyım?
Sadece bir iceman ile bu sorun çözülür yani :) Peki iceman sahiplendiğimde de aynı sorun devam ederse ne yapmalıyım?
Sarı Prenses Çiftleşme Belirtileri Hakkında
[QUOTE=ssozdemirr]Hocam ayni sorun ben de de vardi yanina iceman alarak sorunu giderdim. Bulabilirseniz iceman atin icine faydasini goreceksiniz[:iyi:][/QUOTE]
Açıkçası iceman hakkında bilgim pek yok sarı prensesler ile anlaşabildikleri kadar akvaryumdaki diğer türler ile anlaşabilirler mi dersiniz? Sp haricinde 9 demasoni yavrularım, 2 vantuzlu çöpçüm ve 2 leopar vatozum var :) Ayrıca farklı bir akvaryumda yüzlerce amerikan teksas balığım var içlerinden birkaç tanesini bazen videodaki akvaryuma koyuyorum ve hızlıca boylanıyorlar sonrasında eski yerlerine koyuyorum :) Amerikan teksasların kendi yerlerinde balık sayısı çok olduğundan boylanamıyorlar sanırım :) Teksaslar ile anlaşabilen bir tür müdür iceman ?
Teksas yavrularımda burda;
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=UNEVLZ4-6cQ[/VID]
[QUOTE=ssozdemirr]Hocam ayni sorun ben de de vardi yanina iceman alarak sorunu giderdim. Bulabilirseniz iceman atin icine faydasini goreceksiniz[:iyi:][/QUOTE]
Açıkçası iceman hakkında bilgim pek yok sarı prensesler ile anlaşabildikleri kadar akvaryumdaki diğer türler ile anlaşabilirler mi dersiniz? Sp haricinde 9 demasoni yavrularım, 2 vantuzlu çöpçüm ve 2 leopar vatozum var :) Ayrıca farklı bir akvaryumda yüzlerce amerikan teksas balığım var içlerinden birkaç tanesini bazen videodaki akvaryuma koyuyorum ve hızlıca boylanıyorlar sonrasında eski yerlerine koyuyorum :) Amerikan teksasların kendi yerlerinde balık sayısı çok olduğundan boylanamıyorlar sanırım :) Teksaslar ile anlaşabilen bir tür müdür iceman ?
Teksas yavrularımda burda;
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=UNEVLZ4-6cQ[/VID]
Sarı Prenses Çiftleşme Belirtileri Hakkında
Merhaba,
Bir suredir sahiplendigim sarı prenseslerimin davranışlarında hiç bir değişim olmadı, hala akvaryuma sanki daha yeni koymuşum gibi davranıyorlar.
Sürekli kovalamaca ve saklanma hareketleri var, yüzeyde kaçmaya çalışmalar derece ve filtre borusuna parelel saklanmaları vs tedirgin ediyor artık.
Sanki mutsuz gibiler dolayısı ile ben de mutsuzum.
Erkek olan sarı prensesim kendi cinsinde olan bütün balıklara karşı agresif, birlikte uyumsuz olabileceğini sonradan öğrendiğim Amerikan Teksas türü balıklarla bile daha iyi anlaşıyor, onlar akvaryumda olduğu sürece çok sakinleşiyor ama teksasları çıkarttığımız zaman tekrar kendi cinslerine musallat oluyor.
En fazla iki yada üç defa belirgin biçimde titreşme hareketi oldu ama onun dışında hiç bir çiftleşme belirtisi yaşamadı.
Akvaryumum ile ilgili video ;
[VID]https://youtu.be/aw-8kxcOLWg[/VID]
Davranışlarına bakabilir misiniz? Yoksa sadece gereksiz yere mi panik yapıyorum ?
Akvaryumda 4 adet sarı prenses var ama sadece erkek izlenebiliyor diğerleri hep saklanıyor. Sanki koskoca akvaryumu bi erkek ele geçirmiş gibi oluyor bazen.[EDIT]serkanarikan,2016-08-08 07:21:56[/EDIT]
Merhaba,
Bir suredir sahiplendigim sarı prenseslerimin davranışlarında hiç bir değişim olmadı, hala akvaryuma sanki daha yeni koymuşum gibi davranıyorlar.
Sürekli kovalamaca ve saklanma hareketleri var, yüzeyde kaçmaya çalışmalar derece ve filtre borusuna parelel saklanmaları vs tedirgin ediyor artık.
Sanki mutsuz gibiler dolayısı ile ben de mutsuzum.
Erkek olan sarı prensesim kendi cinsinde olan bütün balıklara karşı agresif, birlikte uyumsuz olabileceğini sonradan öğrendiğim Amerikan Teksas türü balıklarla bile daha iyi anlaşıyor, onlar akvaryumda olduğu sürece çok sakinleşiyor ama teksasları çıkarttığımız zaman tekrar kendi cinslerine musallat oluyor.
En fazla iki yada üç defa belirgin biçimde titreşme hareketi oldu ama onun dışında hiç bir çiftleşme belirtisi yaşamadı.
Akvaryumum ile ilgili video ;
[VID]https://youtu.be/aw-8kxcOLWg[/VID]
Davranışlarına bakabilir misiniz? Yoksa sadece gereksiz yere mi panik yapıyorum ?
Akvaryumda 4 adet sarı prenses var ama sadece erkek izlenebiliyor diğerleri hep saklanıyor. Sanki koskoca akvaryumu bi erkek ele geçirmiş gibi oluyor bazen.[EDIT]serkanarikan,2016-08-08 07:21:56[/EDIT]
Tropesk Kuruluş 2013 - 2014
Maşallah. Allah nazardan saklasın.
Çok ama çok güzel bir çalışma olmuş.
Forumda bir süredir aktif olmama rağmen karşılaşmadığım, (Uzun süredir yanıtlanmadığından dolayı sanırım.) internet üzerinden kendi gelişimim üzerine araştırmalar yaparken bulduğum bir konu oldu.
Bütün sayfaları, hiç bir yazıyı ve görseli atlamadan tek solukta inceledim.
Hayran kaldığımı belirtmek isterim...
Benim için muazzam bir kaynak oldu.
Umarım ilerleyen zamanlarda sizi kendime örnek alarak, küçük bir akvaryum ile başladığım hobimi sizin geldiğiniz seviyelere kadar ilerletme fırsatını bulabilirim...
Ayrıca, başarınızın en güncel halini bizimle paylaşmaya devam etmeniz dileği ile konuyu favorilerime eklediğimi bilmenizi isterim. :)
Sağlıklı hobiler...
Maşallah. Allah nazardan saklasın.
Çok ama çok güzel bir çalışma olmuş.
Forumda bir süredir aktif olmama rağmen karşılaşmadığım, (Uzun süredir yanıtlanmadığından dolayı sanırım.) internet üzerinden kendi gelişimim üzerine araştırmalar yaparken bulduğum bir konu oldu.
Bütün sayfaları, hiç bir yazıyı ve görseli atlamadan tek solukta inceledim.
Hayran kaldığımı belirtmek isterim...
Benim için muazzam bir kaynak oldu.
Umarım ilerleyen zamanlarda sizi kendime örnek alarak, küçük bir akvaryum ile başladığım hobimi sizin geldiğiniz seviyelere kadar ilerletme fırsatını bulabilirim...
Ayrıca, başarınızın en güncel halini bizimle paylaşmaya devam etmeniz dileği ile konuyu favorilerime eklediğimi bilmenizi isterim. :)
Sağlıklı hobiler...
Doğal Delikli Kaya
[QUOTE=SoHighSoLow]Selamlar. Taşlarınızın türü kireç taşı Antalyada sık bulunan bir tür taş diyelim. Tabi sizinkilerin formları güzel [:)] Bir çok ciklet akvaryumunda kullanıyor. Sudaki Ph derecesini yükseltebilen ve suya salınım yapabilen özelliktelerdir. (ph'ın yükselmesi cikletler için olumlu olur ve genel olarak suya yaptıkları salınım taş eriyip kaybolana kadar durmaz buda sanırım akvaryum ortamında, kireç taşının oluşum şekline göre çok uzun zamanlar alır)[/QUOTE]
Adının kireç taşı olduğuna emin siniz değil mi? :) Kireç taşı deyince sanki çok dayanıksız da bi haftaya kum gibi dagilacak gibi bir izlenim veriyor. :D
Tazyikli su ile temizledim bana mısın demedi :) dokununca çok sağlam oldugu hissi veriyor ağırlığı da çabası. Hiç bulanıklık dayaşamadım ama sanırım uzun vadede belli olacak?
[QUOTE=Titanichay]Dostum ayni taslari uzun sure kullandim. Seyir zevki yuksek hava motoruyla mukemmel dekor olabiliyor. Ayrica ufak baliklar o deliklerin icine girip oynuyorlar. ( ben yavru akvaryimumda kullanmistim ) 5-6 ay suda kaldi herhangi bir zararini gormedim. [/QUOTE]
Evet seyir zevki gerçekten çok iyi :D saklanma konusunu abarttılar ama resmen kayalardan çıkmıyorlar akvaryum boş gibi hissettiriyor bazen :D inşallah ben de sizin kadar uzun kullanabilirim :)
[QUOTE=SoHighSoLow]Selamlar. Taşlarınızın türü kireç taşı Antalyada sık bulunan bir tür taş diyelim. Tabi sizinkilerin formları güzel [:)] Bir çok ciklet akvaryumunda kullanıyor. Sudaki Ph derecesini yükseltebilen ve suya salınım yapabilen özelliktelerdir. (ph'ın yükselmesi cikletler için olumlu olur ve genel olarak suya yaptıkları salınım taş eriyip kaybolana kadar durmaz buda sanırım akvaryum ortamında, kireç taşının oluşum şekline göre çok uzun zamanlar alır)[/QUOTE]
Adının kireç taşı olduğuna emin siniz değil mi? :) Kireç taşı deyince sanki çok dayanıksız da bi haftaya kum gibi dagilacak gibi bir izlenim veriyor. :D
Tazyikli su ile temizledim bana mısın demedi :) dokununca çok sağlam oldugu hissi veriyor ağırlığı da çabası. Hiç bulanıklık dayaşamadım ama sanırım uzun vadede belli olacak?
[QUOTE=Titanichay]Dostum ayni taslari uzun sure kullandim. Seyir zevki yuksek hava motoruyla mukemmel dekor olabiliyor. Ayrica ufak baliklar o deliklerin icine girip oynuyorlar. ( ben yavru akvaryimumda kullanmistim ) 5-6 ay suda kaldi herhangi bir zararini gormedim. [/QUOTE]
Evet seyir zevki gerçekten çok iyi :D saklanma konusunu abarttılar ama resmen kayalardan çıkmıyorlar akvaryum boş gibi hissettiriyor bazen :D inşallah ben de sizin kadar uzun kullanabilirim :)
Doğal Delikli Kaya
[QUOTE=Eyüpcan27]Kayalarin ismi ile ilgili bilgim yok ama bende olmasini cok isterdim. Masallah diyelimde nazar deymesin.[:nazar:][/QUOTE]
Ben resmen kaynağını buldum 😁
Daha fazlasını çıkartabilir ve boyutlarını ayarlayabilirsem kargo ile gönderebiliriz diye düşünüyorum 😇
Hele bir tanesi var ki sarkıt gibi yukarı doğru incelerek çok muhteşem bi görüntü veriyor 😊 ama maalesef ki büyük ve en az 50kg vardır 😁 [EDIT]serkanarikan,2016-07-25 04:49:31[/EDIT]
[QUOTE=Eyüpcan27]Kayalarin ismi ile ilgili bilgim yok ama bende olmasini cok isterdim. Masallah diyelimde nazar deymesin.[:nazar:][/QUOTE]
Ben resmen kaynağını buldum 😁
Daha fazlasını çıkartabilir ve boyutlarını ayarlayabilirsem kargo ile gönderebiliriz diye düşünüyorum 😇
Hele bir tanesi var ki sarkıt gibi yukarı doğru incelerek çok muhteşem bi görüntü veriyor 😊 ama maalesef ki büyük ve en az 50kg vardır 😁 [EDIT]serkanarikan,2016-07-25 04:49:31[/EDIT]
Doğal Delikli Kaya
Merhaba, öncelikle resimlerdeki kayalar hakkında bilgiye ihtiyacım var.
Bu kayaların bir türü ve ismi var mı?
Akvaryum ve balıklara bir zararı olmaz değil mi?
Tesadüfen bir akrabamın bahçesindeyken toprağın altında sadece ucu görünen kayalar delikli olması sebebi ile ilgimi çekti. Bende dayanamayarak bahçeyi kazdım ve bu kayaları çikartabildim. 😁 tazikli su ile iyice yıkadım çiçek böcek toprak vs ne varsa çıktı içinden.😂 Suya karşı dayanıklılıği da çok tatmin etti beni. Sonra üşenmeden uzun bi mesafeyi toplamda iki sefer olmak üzere tamamlayarak kucagimda eve kadar getirdim.
Akvaryuma koymadan önce bi daha yıkadım ve zemine baskı yaparak zarar verip camı kırmasın diye bi tarafını kırarak düm düz ettim. Kumu altına özellikle biriktirerek yerleştirdim.
Akvaryumda doğal delikli bir taş olması çok heyecan verici oldu benim için 😁
Bulduğum yerde çok daha fazlasını çıkarttım hatta peri bacaları gibi görüntüsü olanlar bile var ama çok büyük diye getiremedim. Ayrıca çok ağırlar ve çok yer kaplıyorlar akvaryuma zarar verebileceğini düşündüm bu yüzden daha büyük bir akvaryum aldığımda getireceğim..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160406361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160407091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160407431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160408181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160408511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160409231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160409581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160410321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160411051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160411361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160412081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160412431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160413151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160413471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160414181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160414501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160415241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160415571.jpg[/IMG]
Benden çok balıklar sevdi özellikle sp'ler bir delikten girip ötekinden çıkıyorlar. İçinde kur yapıp birbirine titriyorlar 😂 [:nazar:]
[:nazar:]
Ha birde delikler o kadar guzel ki, zemindeki bir delikten hava verince her yerinden hava çıkıyor 😁 okyanustaki kayalardan çıkan gazlar gibi oldu 😁
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160434491.jpg[/IMG]
Merhaba, öncelikle resimlerdeki kayalar hakkında bilgiye ihtiyacım var.
Bu kayaların bir türü ve ismi var mı?
Akvaryum ve balıklara bir zararı olmaz değil mi?
Tesadüfen bir akrabamın bahçesindeyken toprağın altında sadece ucu görünen kayalar delikli olması sebebi ile ilgimi çekti. Bende dayanamayarak bahçeyi kazdım ve bu kayaları çikartabildim. 😁 tazikli su ile iyice yıkadım çiçek böcek toprak vs ne varsa çıktı içinden.😂 Suya karşı dayanıklılıği da çok tatmin etti beni. Sonra üşenmeden uzun bi mesafeyi toplamda iki sefer olmak üzere tamamlayarak kucagimda eve kadar getirdim.
Akvaryuma koymadan önce bi daha yıkadım ve zemine baskı yaparak zarar verip camı kırmasın diye bi tarafını kırarak düm düz ettim. Kumu altına özellikle biriktirerek yerleştirdim.
Akvaryumda doğal delikli bir taş olması çok heyecan verici oldu benim için 😁
Bulduğum yerde çok daha fazlasını çıkarttım hatta peri bacaları gibi görüntüsü olanlar bile var ama çok büyük diye getiremedim. Ayrıca çok ağırlar ve çok yer kaplıyorlar akvaryuma zarar verebileceğini düşündüm bu yüzden daha büyük bir akvaryum aldığımda getireceğim..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160406361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160407091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160407431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160408181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160408511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160409231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160409581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160410321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160411051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160411361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160412081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160412431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160413151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160413471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160414181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160414501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160415241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160415571.jpg[/IMG]
Benden çok balıklar sevdi özellikle sp'ler bir delikten girip ötekinden çıkıyorlar. İçinde kur yapıp birbirine titriyorlar 😂 [:nazar:]
[:nazar:]
Ha birde delikler o kadar guzel ki, zemindeki bir delikten hava verince her yerinden hava çıkıyor 😁 okyanustaki kayalardan çıkan gazlar gibi oldu 😁
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187309/250720160434491.jpg[/IMG]
Online Akvaryum Yönetim Ve Takip Sistemi
[QUOTE=caglaroflazoglu]Baglanti icin kullandigim cihaz linux tabanli. Bu nedenle zaten soylediginizi yapmak cok basit ve daha once benzer uygulamalari cokca yaptim. Suan benim icin en buyuk sorun evde olmadigim zamanlarda uzaktan yonetim isini gerceklestirebilmek. Hali hazirda uzak sunucuya sahip oldugum icin yonetim kismini disaridan yapabilmekteyim. Local network icerisinde kullanilacak ise android bir uygulama ve servis yazarak da cesitlilik arttirilabilir (uzak sunucu ile de kullanilabilir). Bahsettiginiz gibi evden yayin yapmaniz mumkun fakat servis saglayicinizdan ip adresi kiralamak zorundasiniz (modem uzerinden portu natlamaniz da gerek). Cunku ip adresi surekli sabit kalmaz. Herhangi bir kesinti aninda degisebilir. Ip yi bilmeden de akvaryuma ev agi disindan baglanamazsiniz(ip yi saat basi mail atan bir cron scripti yazarsaniz isler degisir, daha once denemistim). Zaten bu projede uzak sunucu kullanmamdaki asil neden bu oldu, sunucunun adresi belliydi servis yazmam yetti. Evde kurmus oldugum bu sistem her dakikada bir sunucuya istek gondermektedir. Gelen istekler filtreden gecirildikten sonra loglanmakta ve cihazin yapmasi gereken islem listesi cihaza bildirilmektedir. Yapmis oldugum bu sistemle kullanicilar icin istenilen sayida akvaryum yonetimi gerceklestirilebilir. Kodu da bu sekilde gelistirdim zaten. Dil ve platform ile ilgili hicbir problemim yok. Istedigim her seyi herhangi bir dilde veya platformda yazabilirim. Benim tek sorunum baliklarla ilgili bilgim. Temel kisimlari hallettikten sonra gerisi teferruat yani :) Onceligim yonetimin dogru olarak yapilabilmesi tabiki. Bu hafta sicaklik sensoru ve roleleri entegre edip akvaryum isiginin kontrolunu sunucu uzerinden bir takvime baglayarak yemleme gibi otomatik hale getirmek. Bugun farkettigim bir sorun da bolgede yapilan yeralti calismalarindan dolayi zaman zaman internet ve elektrik kesintisinden dolayi hizmette yasanan aksamalar. Sistem sunucu uzerinden calistigi icin son etkinlik bilgisini kayit altina alabilmekteyim fakat kesintinin bir internet kesintisi mi yoksa elektrik kesintisi oldugu bilgisini ilk baglantida sisteme bildirmem gerekiyor, eksik burasi. Bu, sonraki stratejiyi belirlemek icin oldukca onemli. Hedef akilli bir akvaryum :) Merak edenler icin bir bilgi kesintilerde gecmise donuk 8 saatlik zaman diliminde gerceklesmeyen tum islemler baglanti saglandigi anda islenmeye baslar. Zaten kesintilerde sistem opsiyonel olarak bilgilendirme maili atiyor. Boylece yemlemeyi ve resim gonderme islemini kacirma olasiligim kalmiyor. 8 saat opsiyoneldir ayarlar her akvaryum icin sunucu uzerinden guncellenebiliyor.[/QUOTE]
Her şeyi çok güzel düşünmüşsünüz :) tüm aksiliklerin üstesinden gelebileceğinize inancım tam. Umarım çok kısa sürede en başarılı sonuçları elde edersiniz :) bana kalırsa projeniz için destek alıp yükünüzü hafifletin :) her aşamayı takip ediyor olacağım [:nazar:][EDIT]serkanarikan,2016-07-25 00:44:55[/EDIT]
[QUOTE=caglaroflazoglu]Baglanti icin kullandigim cihaz linux tabanli. Bu nedenle zaten soylediginizi yapmak cok basit ve daha once benzer uygulamalari cokca yaptim. Suan benim icin en buyuk sorun evde olmadigim zamanlarda uzaktan yonetim isini gerceklestirebilmek. Hali hazirda uzak sunucuya sahip oldugum icin yonetim kismini disaridan yapabilmekteyim. Local network icerisinde kullanilacak ise android bir uygulama ve servis yazarak da cesitlilik arttirilabilir (uzak sunucu ile de kullanilabilir). Bahsettiginiz gibi evden yayin yapmaniz mumkun fakat servis saglayicinizdan ip adresi kiralamak zorundasiniz (modem uzerinden portu natlamaniz da gerek). Cunku ip adresi surekli sabit kalmaz. Herhangi bir kesinti aninda degisebilir. Ip yi bilmeden de akvaryuma ev agi disindan baglanamazsiniz(ip yi saat basi mail atan bir cron scripti yazarsaniz isler degisir, daha once denemistim). Zaten bu projede uzak sunucu kullanmamdaki asil neden bu oldu, sunucunun adresi belliydi servis yazmam yetti. Evde kurmus oldugum bu sistem her dakikada bir sunucuya istek gondermektedir. Gelen istekler filtreden gecirildikten sonra loglanmakta ve cihazin yapmasi gereken islem listesi cihaza bildirilmektedir. Yapmis oldugum bu sistemle kullanicilar icin istenilen sayida akvaryum yonetimi gerceklestirilebilir. Kodu da bu sekilde gelistirdim zaten. Dil ve platform ile ilgili hicbir problemim yok. Istedigim her seyi herhangi bir dilde veya platformda yazabilirim. Benim tek sorunum baliklarla ilgili bilgim. Temel kisimlari hallettikten sonra gerisi teferruat yani :) Onceligim yonetimin dogru olarak yapilabilmesi tabiki. Bu hafta sicaklik sensoru ve roleleri entegre edip akvaryum isiginin kontrolunu sunucu uzerinden bir takvime baglayarak yemleme gibi otomatik hale getirmek. Bugun farkettigim bir sorun da bolgede yapilan yeralti calismalarindan dolayi zaman zaman internet ve elektrik kesintisinden dolayi hizmette yasanan aksamalar. Sistem sunucu uzerinden calistigi icin son etkinlik bilgisini kayit altina alabilmekteyim fakat kesintinin bir internet kesintisi mi yoksa elektrik kesintisi oldugu bilgisini ilk baglantida sisteme bildirmem gerekiyor, eksik burasi. Bu, sonraki stratejiyi belirlemek icin oldukca onemli. Hedef akilli bir akvaryum :) Merak edenler icin bir bilgi kesintilerde gecmise donuk 8 saatlik zaman diliminde gerceklesmeyen tum islemler baglanti saglandigi anda islenmeye baslar. Zaten kesintilerde sistem opsiyonel olarak bilgilendirme maili atiyor. Boylece yemlemeyi ve resim gonderme islemini kacirma olasiligim kalmiyor. 8 saat opsiyoneldir ayarlar her akvaryum icin sunucu uzerinden guncellenebiliyor.[/QUOTE]
Her şeyi çok güzel düşünmüşsünüz :) tüm aksiliklerin üstesinden gelebileceğinize inancım tam. Umarım çok kısa sürede en başarılı sonuçları elde edersiniz :) bana kalırsa projeniz için destek alıp yükünüzü hafifletin :) her aşamayı takip ediyor olacağım [:nazar:][EDIT]serkanarikan,2016-07-25 00:44:55[/EDIT]
Online Akvaryum Yönetim Ve Takip Sistemi
Anladığım kadarı ile akla gelebilecek çoğu faktörün üzerinde çalışıyorsunuz zaten. :) Projeniz sadece akvaryumundan bi süre uzakta kalmak zorunda olanlara hitap ederek kısıtlanmamalı bence. Akvaryumun yanı başında olsak dahi canlılarımızın sağlığı açısından her an bütün değerleri anlık olarak takip edip müdahaleleri komutlar ile yapabilir miyiz? Siz projenizi tanıtım amaçlı web site üzerinden yayınlıyorsunuz, bir uygulama yapmanızı istemeyeceğim tabi ama mesela internet bağlatısı olmasa bile bu sistemi çalıştırabiliriz gibime geliyor. Localhost üzerinden evde basit bi yerel ağ oluşturarak telefon dahil bütün cihazlarda kullanabilmek maliyet açısından da hoş olur :) her ay veya yıl internet sitesi ve domain için ödeme yapmamız gerekmez sonuçta tüm dünya bizim akvaryumumuzu incelemeyecek :) internet bağlantısı da olsa tadından yenmez tabi.. bu sorunu da akvaryuma mini bir pc monte edip gerekli server ayarlarını yapıp biz bile ücretsiz olarak internette takip edilebilir bir sistem yaparak bu sorunu aşabiliriz :) bu sayede bütün amaçları karşılayacaktır. Maliyet açısından da az önce bahsettiğim gibi hosting ve domain ücretlerini de bir kenara koymuş oluruz :)
Anladığım kadarı ile akla gelebilecek çoğu faktörün üzerinde çalışıyorsunuz zaten. :) Projeniz sadece akvaryumundan bi süre uzakta kalmak zorunda olanlara hitap ederek kısıtlanmamalı bence. Akvaryumun yanı başında olsak dahi canlılarımızın sağlığı açısından her an bütün değerleri anlık olarak takip edip müdahaleleri komutlar ile yapabilir miyiz? Siz projenizi tanıtım amaçlı web site üzerinden yayınlıyorsunuz, bir uygulama yapmanızı istemeyeceğim tabi ama mesela internet bağlatısı olmasa bile bu sistemi çalıştırabiliriz gibime geliyor. Localhost üzerinden evde basit bi yerel ağ oluşturarak telefon dahil bütün cihazlarda kullanabilmek maliyet açısından da hoş olur :) her ay veya yıl internet sitesi ve domain için ödeme yapmamız gerekmez sonuçta tüm dünya bizim akvaryumumuzu incelemeyecek :) internet bağlantısı da olsa tadından yenmez tabi.. bu sorunu da akvaryuma mini bir pc monte edip gerekli server ayarlarını yapıp biz bile ücretsiz olarak internette takip edilebilir bir sistem yaparak bu sorunu aşabiliriz :) bu sayede bütün amaçları karşılayacaktır. Maliyet açısından da az önce bahsettiğim gibi hosting ve domain ücretlerini de bir kenara koymuş oluruz :)
Online Akvaryum Yönetim Ve Takip Sistemi
Çok iyi bir proje olmuş ellerinizi sağlık. İlerleyen zamanlarda projeyi paylaşmak gibi bi düşünceniz var mı? 😊
Çok iyi bir proje olmuş ellerinizi sağlık. İlerleyen zamanlarda projeyi paylaşmak gibi bi düşünceniz var mı? 😊
SON MESAJLAR
- İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 22:13
Filtreleme Seçenekleri - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 45 Üye
Online Kullanıcılar
HaydarGul,
Ekin.sinan,
Hidro Dinamik,
Kınayu,
nniiaa,
TheDS,
stopsound,
Urar,
0rnn,
Sungurr,
joko29,
osmandbnl,
DigitalPen,
Koksal Gurkan,
sina cen,
mightymurat,
MiSoSiKiaN,
JujuSeri,
yeekim,
merutay,
fffurkan9,
EmiirKaan,
Kuduoglu,
Cyber_Scout,
TolgaÜNAL,
ahmetuslu,
LeafyAqua,
Lofta,
mertt1925,
Balikcidede,
Safakk,
kebüç,
mustafakrml,
muspar,
İnci Kefali,
Hakan ARP,
Ciyus,
Tortuga7,
Mehmet.80,
Enisdurdu,
MEO,
kdrackgz,
Deathgrip,
Aquarist101,
888starz_mppt,
ootkn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
