ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
GLC42
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Kullanıcı Başlığı:
[B]12970,2[/B]
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
233
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Haziran 2016 22:16
Son Ziyaret:
16 Eylül 2021 22:58
Toplam Mesaj:
152 [0.04 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mustafa GÜLCÜ
Doğum Tarihi:
28 Ocak 1991
Yaş:
35
İl:
Konya
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Mustafa GÜLCÜ
SON 10 MESAJI
Tetrazon Üreten Var Mı ?
Birkaç denemeden sonra 15 adet yavru büyütebildim ve şuan dokuz aylıklar.
Çok sık üreme eğiliminde değiller. Yazında kışında yumurta döktüklerini gördüm. Yumurtlamaya başladığı zaman yaklaşık bir hafta aralıklarla iki-üç kez yumurtluyorlar.
Ben yavru alma işlemini "dur, şunları bi yavrulatayım" şeklinde yapmıyorum, hiç denemedim. Ana tankta yumurta döktüğünü gördüğüm an balıkları ayırıyorum.
Birkaç denemeden sonra 15 adet yavru büyütebildim ve şuan dokuz aylıklar.
Çok sık üreme eğiliminde değiller. Yazında kışında yumurta döktüklerini gördüm. Yumurtlamaya başladığı zaman yaklaşık bir hafta aralıklarla iki-üç kez yumurtluyorlar.
Ben yavru alma işlemini "dur, şunları bi yavrulatayım" şeklinde yapmıyorum, hiç denemedim. Ana tankta yumurta döktüğünü gördüğüm an balıkları ayırıyorum.
Mayalı Sistemle Stabil Co2 Çıkışı Nasıl Sağlanır?
Aliexpresten d201 aldım ve karbonatlı sistem kullanıyorum. Çıkışa çekvalfla küçük bir damla sayacı yaptım. Karbonatlı sistem d201 ile oldukça kolay sağlıklı ve uzun omurlu. 22-25 gün kadar gidiyor. Ayar vanası ile co2 çıkışını sabit tutabiliyorum. İlk başlangıçta çok çok fazla sitrik asit eklemediyseniz basınç tehlikeli boyutlara gelmiyor. Diyelimki basınç çok yükseldi yada sistemi kapatmak istiyorsanız setin içinde çıkan mıknatısla sitrik asit sitesindeki hortumu su dışına çıkarabilir ve vanayida kapatabilirsiniz. Sonrasında sistemi tekrar çalıştırabilirsiniz. Ayar vanası banyoda sıcak su ayarı yapmak gibi. Çok uğraştırıcı bisey değil. Ben kullanıyorum ve şimdilik memnunum.
Mayalı yada tüplü sisteme göre karbonatlı sistem co2 nin etkisi nedir onu bilmiyorum.
Suda çözünme şartlarının eşit olduğunu düşünürsek bu üç sistemin verdiği co2 de farklılıklar var mi aceba?
Aliexpresten d201 aldım ve karbonatlı sistem kullanıyorum. Çıkışa çekvalfla küçük bir damla sayacı yaptım. Karbonatlı sistem d201 ile oldukça kolay sağlıklı ve uzun omurlu. 22-25 gün kadar gidiyor. Ayar vanası ile co2 çıkışını sabit tutabiliyorum. İlk başlangıçta çok çok fazla sitrik asit eklemediyseniz basınç tehlikeli boyutlara gelmiyor. Diyelimki basınç çok yükseldi yada sistemi kapatmak istiyorsanız setin içinde çıkan mıknatısla sitrik asit sitesindeki hortumu su dışına çıkarabilir ve vanayida kapatabilirsiniz. Sonrasında sistemi tekrar çalıştırabilirsiniz. Ayar vanası banyoda sıcak su ayarı yapmak gibi. Çok uğraştırıcı bisey değil. Ben kullanıyorum ve şimdilik memnunum.
Mayalı yada tüplü sisteme göre karbonatlı sistem co2 nin etkisi nedir onu bilmiyorum.
Suda çözünme şartlarının eşit olduğunu düşünürsek bu üç sistemin verdiği co2 de farklılıklar var mi aceba?
Oranda Yavruları
Maşallah tebrik ederim. Hiç japon balığı beslemedim. Hobi de yeni sayılırım yani. Ama orandalar çok hoşuma gidiyor ve beslemek istiyorum fakat çok çabuk hastalandiklari ve narin oldukları söyleniyor. Yeterli hacim ve filtrasyon, sabit sıcaklık, haftalık su değişimi ve bakımı, hergün farklı yem ile az bitkili bir tankta sorunsuz bakabileceğimi düşünüyorum. Bu şartlar sağlıklı ve uzun omurlu oranda için yeterli mi? Orandalar hakkında kendi tecrübelerinize de dayanarak bana kısaca bilgi verebilir misiniz?
Maşallah tebrik ederim. Hiç japon balığı beslemedim. Hobi de yeni sayılırım yani. Ama orandalar çok hoşuma gidiyor ve beslemek istiyorum fakat çok çabuk hastalandiklari ve narin oldukları söyleniyor. Yeterli hacim ve filtrasyon, sabit sıcaklık, haftalık su değişimi ve bakımı, hergün farklı yem ile az bitkili bir tankta sorunsuz bakabileceğimi düşünüyorum. Bu şartlar sağlıklı ve uzun omurlu oranda için yeterli mi? Orandalar hakkında kendi tecrübelerinize de dayanarak bana kısaca bilgi verebilir misiniz?
Yılmadan Yeni Tür Tavsiyesi!
Akvaryumunuz tetrazon için oldukça güzel görünüyor. Tetrazon düşüncesi şimdilik yakın olduğu için size birkaç iyisiyle kötüsüyle tecrübemden bahsedeyim.
İlk olarak tetrazonlar sürü halinde hep beraber gezsinler istiyorsanız hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz. Korktukları ve stres altında oldukları zamanlar dışında birlikte takılmazlar. Ama ufak tefek didismeler kovalamacalar sürekli olur buda hareketlilik demek. Yumurtlama döneminde bütün erkekler dişiyi kovalar. Disi sayısı fazla olması gerekir fakat ne kadar tetrazon aldıysam dişilere çok az rastladım. Akvaryumcularda yavru sayilabilecek küçüklükte satıldığı için ne kadar dişi seçmeye çalışsamda erkek çoğunlukta oldu. Yumurtlama işini sanırım yaz dönemlerinde gerçekleştiriyorlar. Bir dişi bir-iki haftada bir yumurtluyor. Yavrulukta iki ana tankta dört tane kendi büyüttüğüm tetrazon var. Yani yavru almakta imkansız değil.
Sürü davranışı en iyi olan türlerden biri de kırmızı burun tetradir. Rumy nose/red nose diye de geçer. Bunlar her daim birlikte gezerler ve sürüden ayrılan birey ilk fırsatta sürüye katılır. Sürekli akvaryumda volta atarlar. Oturmuş ve düzenli bakımı yapılan akvaryumda zannedildiği gibi hiçte narin dayanıksız balık değiller. Yumurtlama anına da denk geldim fakat ayırma fırsatım olmadi bir dahada göremedim. Yavru almak yine imkansız değil.
Yaklaşık 175 litre tankimda 15 tetrazon, 7 Kırmızı burun, 1 kristal köpekbalığı, 1 vatoz ve 1 tane de panda çöpçü var.
Kırmızı burunlar tetrazonlarla ilk birkaç günü atlatırlarsa daha sonra sorun yaşamıyorlar. Bunu ben kırmızı burunlarin da gerektiğinde çok hızlı ve seri olduklarına bağlıyorum. Yani tetrazon kırmızı burunu yakalayamıyor. Yakalayamadığını öğrenince bir daha peşinden koşmuyor. İlk eklemede dikkatli olursanız kesinlikle kırmızı burun öneririm. Hatta tetrazondan vazgeçerseniz kırmızı burun düşünün.
Tetrazonlar salyangoza rahat vermiyorlar. Bir adet elma salyangozum vardı kabuğundan çıkamadı ayırmak zorunda kaldım. Bir ara akvaryumu ramshron sardı sayıları çok fazla arttı. Bunlarida denk geldikçe tırtıkladılar ama ne hikmetse sayıları hergun arttı.
Çöpçüyü arada sırada rahatsız ediyorlar. Üst yuzgecinden arada bir isirik alıyorlar ama sürekli peşinde değiller. Ben güvenemediğim için cory sayısını artıramadım. Yaklaşık iki yıldır tetrazonlarla aynı tankta yaşıyor.
Vatozlara çok fazla yaklaşmıyorlar. Cüce vatoz ekledim defalarca ama yasatamadim. En fazla bir-birbuçuk ay yaşadılar. Sorun doğrudan tetrazonlar değil. Ama tetrazonlar kesinlikle ortalıkta yem bırakmıyorlar. Bunula bağlantılı olarak çöpçü ve vatoz gibi yeme hızlıca saldırmayan türler için açlık problemleri olabilir. Vatoz türleri uygundur bence.
Kristal köpekbalığı oldukça sakın, uysal, geçimli ve bir o kadar korkaktır. Yavru tetrazonlarim kendinden kat kat büyük olan bu kristalin kuyruğunu ara ara tirtikliyorlar ama bir süre sonra vazgeçiyor. Kuyruk tam iyilesmisken tanka yeni tetrazonlar ekledim şu ara yine ufak tefek ısırıklar var. Kristal köpekbalığı eklenebilir.
Kısa bir süreliğine neon tetralarla bir arada bulundurmak zorunda kaldım ve önce kuyrukları olmak üzere neonlari yediler.
Moly, plati ve Lepisteslerle az sayıda tetrazonu aynı tankta besledim. Acemilik zamanım işte :) Ama hiç problem yaşamadım yavrular dışında. Kesinlikle tetrazonun olduğu akvaryumda yavru alamazsınız. Canlı doğuran tabiki önermiyorum.
Bir sefer küçük bir otocat yada sae (emin değilim) eklemiştim bir iki gün sonra tekrar göremedim.
Tetrazon besliyorsanız zaman zaman canlıları saymalısınız [:)] Diğer türler gibi kendi türlerini bile affetmiyorlar.
[EDIT]GLC42,2017-12-19 15:25:16[/EDIT]
Akvaryumunuz tetrazon için oldukça güzel görünüyor. Tetrazon düşüncesi şimdilik yakın olduğu için size birkaç iyisiyle kötüsüyle tecrübemden bahsedeyim.
İlk olarak tetrazonlar sürü halinde hep beraber gezsinler istiyorsanız hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz. Korktukları ve stres altında oldukları zamanlar dışında birlikte takılmazlar. Ama ufak tefek didismeler kovalamacalar sürekli olur buda hareketlilik demek. Yumurtlama döneminde bütün erkekler dişiyi kovalar. Disi sayısı fazla olması gerekir fakat ne kadar tetrazon aldıysam dişilere çok az rastladım. Akvaryumcularda yavru sayilabilecek küçüklükte satıldığı için ne kadar dişi seçmeye çalışsamda erkek çoğunlukta oldu. Yumurtlama işini sanırım yaz dönemlerinde gerçekleştiriyorlar. Bir dişi bir-iki haftada bir yumurtluyor. Yavrulukta iki ana tankta dört tane kendi büyüttüğüm tetrazon var. Yani yavru almakta imkansız değil.
Sürü davranışı en iyi olan türlerden biri de kırmızı burun tetradir. Rumy nose/red nose diye de geçer. Bunlar her daim birlikte gezerler ve sürüden ayrılan birey ilk fırsatta sürüye katılır. Sürekli akvaryumda volta atarlar. Oturmuş ve düzenli bakımı yapılan akvaryumda zannedildiği gibi hiçte narin dayanıksız balık değiller. Yumurtlama anına da denk geldim fakat ayırma fırsatım olmadi bir dahada göremedim. Yavru almak yine imkansız değil.
Yaklaşık 175 litre tankimda 15 tetrazon, 7 Kırmızı burun, 1 kristal köpekbalığı, 1 vatoz ve 1 tane de panda çöpçü var.
Kırmızı burunlar tetrazonlarla ilk birkaç günü atlatırlarsa daha sonra sorun yaşamıyorlar. Bunu ben kırmızı burunlarin da gerektiğinde çok hızlı ve seri olduklarına bağlıyorum. Yani tetrazon kırmızı burunu yakalayamıyor. Yakalayamadığını öğrenince bir daha peşinden koşmuyor. İlk eklemede dikkatli olursanız kesinlikle kırmızı burun öneririm. Hatta tetrazondan vazgeçerseniz kırmızı burun düşünün.
Tetrazonlar salyangoza rahat vermiyorlar. Bir adet elma salyangozum vardı kabuğundan çıkamadı ayırmak zorunda kaldım. Bir ara akvaryumu ramshron sardı sayıları çok fazla arttı. Bunlarida denk geldikçe tırtıkladılar ama ne hikmetse sayıları hergun arttı.
Çöpçüyü arada sırada rahatsız ediyorlar. Üst yuzgecinden arada bir isirik alıyorlar ama sürekli peşinde değiller. Ben güvenemediğim için cory sayısını artıramadım. Yaklaşık iki yıldır tetrazonlarla aynı tankta yaşıyor.
Vatozlara çok fazla yaklaşmıyorlar. Cüce vatoz ekledim defalarca ama yasatamadim. En fazla bir-birbuçuk ay yaşadılar. Sorun doğrudan tetrazonlar değil. Ama tetrazonlar kesinlikle ortalıkta yem bırakmıyorlar. Bunula bağlantılı olarak çöpçü ve vatoz gibi yeme hızlıca saldırmayan türler için açlık problemleri olabilir. Vatoz türleri uygundur bence.
Kristal köpekbalığı oldukça sakın, uysal, geçimli ve bir o kadar korkaktır. Yavru tetrazonlarim kendinden kat kat büyük olan bu kristalin kuyruğunu ara ara tirtikliyorlar ama bir süre sonra vazgeçiyor. Kuyruk tam iyilesmisken tanka yeni tetrazonlar ekledim şu ara yine ufak tefek ısırıklar var. Kristal köpekbalığı eklenebilir.
Kısa bir süreliğine neon tetralarla bir arada bulundurmak zorunda kaldım ve önce kuyrukları olmak üzere neonlari yediler.
Moly, plati ve Lepisteslerle az sayıda tetrazonu aynı tankta besledim. Acemilik zamanım işte :) Ama hiç problem yaşamadım yavrular dışında. Kesinlikle tetrazonun olduğu akvaryumda yavru alamazsınız. Canlı doğuran tabiki önermiyorum.
Bir sefer küçük bir otocat yada sae (emin değilim) eklemiştim bir iki gün sonra tekrar göremedim.
Tetrazon besliyorsanız zaman zaman canlıları saymalısınız [:)] Diğer türler gibi kendi türlerini bile affetmiyorlar.
[EDIT]GLC42,2017-12-19 15:25:16[/EDIT]
Yılmadan Yeni Tür Tavsiyesi!
Dekorların arasında dolaşsınlar ve hareketli olsunlar istiyorsanız tetrazon önerebilirim. Oldukça hareketli ve akvaryumun her yerinde dolaşan canlılardır. Her sürü balığında olduğu gibi tetrazonlarda da birey sayısı ne kadar fazla olursa seyir zevki de bir okadar artar. Sürü oluşturmak canlıların daha doğal davranmalarını sağlıyor. En az 15-20' li bir sürü güzel olur. Kolay bulunan 3 farklı varyetesi ile çeşitliliğide artırabilirsiniz. Mağaralı, girintili çıkıntılı dekorları çok severler. Kolay bulunur ve ucuzdur. Biraz yaramaz olduklarını da eklemek gerekir. Kendinden büyük balıklara bile sarkıntı olduklarına şahit oldum ben. Tank arkadaşlarını seçerken dikkatli olmak lazım.
Dekorların arasında dolaşsınlar ve hareketli olsunlar istiyorsanız tetrazon önerebilirim. Oldukça hareketli ve akvaryumun her yerinde dolaşan canlılardır. Her sürü balığında olduğu gibi tetrazonlarda da birey sayısı ne kadar fazla olursa seyir zevki de bir okadar artar. Sürü oluşturmak canlıların daha doğal davranmalarını sağlıyor. En az 15-20' li bir sürü güzel olur. Kolay bulunan 3 farklı varyetesi ile çeşitliliğide artırabilirsiniz. Mağaralı, girintili çıkıntılı dekorları çok severler. Kolay bulunur ve ucuzdur. Biraz yaramaz olduklarını da eklemek gerekir. Kendinden büyük balıklara bile sarkıntı olduklarına şahit oldum ben. Tank arkadaşlarını seçerken dikkatli olmak lazım.
Kullanılan Kayalar
Sahilden, dereden, taş ocağından, dağlardan yani kısacası doğadan her yerden taş toplayabilirsiniz. Doğadan aldım diye tabiki her taş kullanılabilir demek olmuyor. Yıkandığında yada elinizle sürttüğünüzde ufalanma, dökülme, erime gibi deformasyonlar görülmüyorsa ve çok ilginç renklere sahip olup zararlı mineral/element içermiyorsa kullanılabilir. Yapmanız gereken güzelce yıkayıp kullanmak. Bulduğunuz taşları fotoğraf paylaşarakta sorabilirisiniz. Yardım eden birileri olur illaki.
Sahilden, dereden, taş ocağından, dağlardan yani kısacası doğadan her yerden taş toplayabilirsiniz. Doğadan aldım diye tabiki her taş kullanılabilir demek olmuyor. Yıkandığında yada elinizle sürttüğünüzde ufalanma, dökülme, erime gibi deformasyonlar görülmüyorsa ve çok ilginç renklere sahip olup zararlı mineral/element içermiyorsa kullanılabilir. Yapmanız gereken güzelce yıkayıp kullanmak. Bulduğunuz taşları fotoğraf paylaşarakta sorabilirisiniz. Yardım eden birileri olur illaki.
Doğum Günü Hediyem Vatoz Balığım.
Vatozlar, japonların ağzına sığmayacak büyüklükteyse problem olacağını düşünmüyorum. Vatozda saldırgan bir tür olmadığına göre japonlar içinde bir tehtid oluşturmayacaktır.
Vatozlar, japonların ağzına sığmayacak büyüklükteyse problem olacağını düşünmüyorum. Vatozda saldırgan bir tür olmadığına göre japonlar içinde bir tehtid oluşturmayacaktır.
Cüce Vatozları Yaşatamıyorum
İlaç kullanmak istemiyorum ki zaten kahverengi algı yok edecek ilaç akvaryuma çok daha farklı zararlar verecektir.
Dekorda her hangi bir değişiklik yapmıyorum.
Günlük su değişimi yaptım olmadı.
Haftada 2 gün su değişimi yaptım olmadı.
Haftada bir yaptım olmadı.
Onbeş günde bir yaptım olmadı.
Şuan 3 aydır su değiştirmiyorum yine olmuyor.
Bir yakınıma benden arda kalan kum ve bitkilerle kurulum yaptık. Aynı kahverengi alg sorunu o akvaryumda da oldu. Aynı kişiden aynı boyutta kardeş cüce vatozlar aldık ve tanklarımıza ekledik. Benim vatozlar öldü yaklaşık 15 gün sonra diğer tanktaki vatoz da öldü.
Sorun kahverengi alg gibi görünüyor.
İlaç kullanmak istemiyorum ki zaten kahverengi algı yok edecek ilaç akvaryuma çok daha farklı zararlar verecektir.
Dekorda her hangi bir değişiklik yapmıyorum.
Günlük su değişimi yaptım olmadı.
Haftada 2 gün su değişimi yaptım olmadı.
Haftada bir yaptım olmadı.
Onbeş günde bir yaptım olmadı.
Şuan 3 aydır su değiştirmiyorum yine olmuyor.
Bir yakınıma benden arda kalan kum ve bitkilerle kurulum yaptık. Aynı kahverengi alg sorunu o akvaryumda da oldu. Aynı kişiden aynı boyutta kardeş cüce vatozlar aldık ve tanklarımıza ekledik. Benim vatozlar öldü yaklaşık 15 gün sonra diğer tanktaki vatoz da öldü.
Sorun kahverengi alg gibi görünüyor.
Cüce Vatozları Yaşatamıyorum
Akvaryum hakkında:
- 100x40x50
- Eheim Ecco Pro 200 filtre
- Eheim Jager 200w ısıtıcı ( 25°C)
- 1x39w t5 grolux
- Zeminde lav kırığı ve midye kırığı karışımı (karışıktı ayırmakla uğraşmadım)
- Bir miktar doğadan toplanmış kaya
- Kök ve dallar
- Arka fon: reklamcıdan siyah folyo
- Java moss
- Bacopa monnieri
- Marsiliea hirsuta
- cyripto wendti brown
- anubias (eklenecek)
- sol altta adını bilmediğim moss türü sanırım
ve
- 7 yakut + 3 albino + 11 kaplan tetrazon
Yaklaşık 6 ay önce kurmuş olduğum akvaryumumda kahverengi alg belası hiç bitmedi. Bunun için cüce vatoz tek ve kesin çözüm fakat vatozlar bir aydan fazla hayatta kalamıyor. On gün, 3 hafta, bir ay içerisinde ölüyorlar. Vatozlar için özel bir yemleme yapmıyorum. Bol bol kahverengi alg yiyorlar. İlk başlarda her tarafta gayet güzel ve hareketli bir şekilde çalışıyorlar. Ölmeye yakın biryerle saklanıp bir kaç gün icindede ölüyorlar. Yemlerden muhtemelen vatozlara kalmıyordur. Tetrazonlar zaten çılgın gibi yem yiyorlar dipte dahi yem bıraktıklarını zannetmiyorum. Yani vatozların tek besin kaynağı kahverengi alg gibi görünüyor. Birkaç gün içinde iki küçük vatoz akvaryumu temizlemeye yetiyor.
Ölüm sebepleri ne olabilir?
Aç mı kalıyorlar?
Yoksa kahverengi alg bilmedigim bir hastalığa mı sebep oluyor?
Vatoz eklesem ölüyor, eklemesem her taraf kahverengi alg oluyor. Ne yapsam bilemedim.
Yardımlarınızı bekliyorum.
Akvaryum hakkında:
- 100x40x50
- Eheim Ecco Pro 200 filtre
- Eheim Jager 200w ısıtıcı ( 25°C)
- 1x39w t5 grolux
- Zeminde lav kırığı ve midye kırığı karışımı (karışıktı ayırmakla uğraşmadım)
- Bir miktar doğadan toplanmış kaya
- Kök ve dallar
- Arka fon: reklamcıdan siyah folyo
- Java moss
- Bacopa monnieri
- Marsiliea hirsuta
- cyripto wendti brown
- anubias (eklenecek)
- sol altta adını bilmediğim moss türü sanırım
ve
- 7 yakut + 3 albino + 11 kaplan tetrazon
Yaklaşık 6 ay önce kurmuş olduğum akvaryumumda kahverengi alg belası hiç bitmedi. Bunun için cüce vatoz tek ve kesin çözüm fakat vatozlar bir aydan fazla hayatta kalamıyor. On gün, 3 hafta, bir ay içerisinde ölüyorlar. Vatozlar için özel bir yemleme yapmıyorum. Bol bol kahverengi alg yiyorlar. İlk başlarda her tarafta gayet güzel ve hareketli bir şekilde çalışıyorlar. Ölmeye yakın biryerle saklanıp bir kaç gün icindede ölüyorlar. Yemlerden muhtemelen vatozlara kalmıyordur. Tetrazonlar zaten çılgın gibi yem yiyorlar dipte dahi yem bıraktıklarını zannetmiyorum. Yani vatozların tek besin kaynağı kahverengi alg gibi görünüyor. Birkaç gün içinde iki küçük vatoz akvaryumu temizlemeye yetiyor.
Ölüm sebepleri ne olabilir?
Aç mı kalıyorlar?
Yoksa kahverengi alg bilmedigim bir hastalığa mı sebep oluyor?
Vatoz eklesem ölüyor, eklemesem her taraf kahverengi alg oluyor. Ne yapsam bilemedim.
Yardımlarınızı bekliyorum.
Yarışma Hediyeleri Son Sayfa'da Güncel.
Hediye ve plaketim yerine ulaşmış. Teşekkür ederim.
Hediye ve plaketim yerine ulaşmış. Teşekkür ederim.
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
KULLANICILAR
- 55 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
MuratOzdemir,
oktay42,
Kuduoglu,
osmandbnl,
aktugsedat,
EmirY,
zen666,
HaydarGul,
Kınayu,
MiSoSiKiaN,
0rnn,
altuntasseref,
exCaLiSTa,
oguzsel,
ternapi,
zekigonlum,
banned,
syerli,
ereneroglu,
hasancn,
ballantines,
ochischeni_rcmr,
abstract07,
drtanganyika,
Conix,
yeekim,
BASARSURMEGOZ,
ochischeni_pspl,
LeafyAqua,
SEYTAL33,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
