ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
mt_baba03
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
59
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Mayıs 2016 17:57
Son Ziyaret:
11 Ağustos 2022 17:39
Toplam Mesaj:
81 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ümit Aydoğdu
Doğum Tarihi:
16 Ağustos 1998
Yaş:
27
İl:
Afyon
Meslek:
Maker(Elektrik, Makina, Yazılım)
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
All Time DIY
Ümit Aydoğdu
SON 10 MESAJI
Öğrenci Evinde Sıfırdan Serüvene Giriş
[QUOTE=Berux]Aslında kaynakçıya sordum üzerine büyük bir akvaryum gelecek taşır mı vb. diye sıkıntı olmaz dedi ama tabi içim yine de çok rahat değil. Birden bire sıkıntı oluşturmazsa bile zamanla eğilir ve fark ederim en kötü ihtimalle diye düşünüyorum. Peki keresteciden altına bir iki kereste kestirip destek olarak kullansam olur mu sizce ?[/QUOTE]
Dokunduğunuzda sallanan bir akvaryum gerçekten tehlikeli olabilir. Yanlış anlamayın ben kaynakçıda çalışmış birisiyim, bu akvaryuma bu masa gerçekten sıkıntı tabi profil kalınlığı vs fotoğraftan tahmin ettiğim kadar söylüyorum ama sonuçta siz de teyit ediyorsunuz. Ortadan bel vermemesi için alt-ortadaki 1.40m profil ve akvaryum tabanının ortasına denk gelen 60cm lik 2 profil arasına kütük değilde profil destek atılmalı (masa üzerinde bişey yokken). Çünkü ahşap o yük altında mutlaka esneyecektir. Akvaryumun sallanmaması için de bir önceki mesajda dediğim gibi 45 derece dirsek yapılmalı. Kolay gelsin, inşallah halledersiniz.
[QUOTE=Berux]Aslında kaynakçıya sordum üzerine büyük bir akvaryum gelecek taşır mı vb. diye sıkıntı olmaz dedi ama tabi içim yine de çok rahat değil. Birden bire sıkıntı oluşturmazsa bile zamanla eğilir ve fark ederim en kötü ihtimalle diye düşünüyorum. Peki keresteciden altına bir iki kereste kestirip destek olarak kullansam olur mu sizce ?[/QUOTE]
Dokunduğunuzda sallanan bir akvaryum gerçekten tehlikeli olabilir. Yanlış anlamayın ben kaynakçıda çalışmış birisiyim, bu akvaryuma bu masa gerçekten sıkıntı tabi profil kalınlığı vs fotoğraftan tahmin ettiğim kadar söylüyorum ama sonuçta siz de teyit ediyorsunuz. Ortadan bel vermemesi için alt-ortadaki 1.40m profil ve akvaryum tabanının ortasına denk gelen 60cm lik 2 profil arasına kütük değilde profil destek atılmalı (masa üzerinde bişey yokken). Çünkü ahşap o yük altında mutlaka esneyecektir. Akvaryumun sallanmaması için de bir önceki mesajda dediğim gibi 45 derece dirsek yapılmalı. Kolay gelsin, inşallah halledersiniz.
Dıy Co2 Yeter Mi?
Co2 nin fotosentez için çok önemli olduğu bir gerçek. Co2, ışık ve gübre birbirine oranla ayarlanan dengeler dersek; sorunsuz gelişim bunların sadece biriyle olmaz. Anlatmak istediğim ışık varsa, gübre varsa, co2 yoksa tabiki co2 verdiğinizde farkı görürsünüz. Yetersiz ışık yada bitkilerin gereksinimi olmayan yerde co2 mucize yaratmaz. Dıy sistemlerde olay şu ki sizin el beceriniz ve olayın mantığını kavrama çok önemli. Aynı co2 sistemini 1 haftada bitiren de var, 2 ay götüren de var. Tavsiyem birşeyleri kendiniz yapmaktan, yapabilmekten zevk alıyorsanız, uğraşmayı seviyorsanız difizör de dahil kendiniz yapabilirsiniz. Hazır diy co2 almanızın bir önemi yok. Günün sonunda yine uğraşacaksınız. :)
Co2 nin fotosentez için çok önemli olduğu bir gerçek. Co2, ışık ve gübre birbirine oranla ayarlanan dengeler dersek; sorunsuz gelişim bunların sadece biriyle olmaz. Anlatmak istediğim ışık varsa, gübre varsa, co2 yoksa tabiki co2 verdiğinizde farkı görürsünüz. Yetersiz ışık yada bitkilerin gereksinimi olmayan yerde co2 mucize yaratmaz. Dıy sistemlerde olay şu ki sizin el beceriniz ve olayın mantığını kavrama çok önemli. Aynı co2 sistemini 1 haftada bitiren de var, 2 ay götüren de var. Tavsiyem birşeyleri kendiniz yapmaktan, yapabilmekten zevk alıyorsanız, uğraşmayı seviyorsanız difizör de dahil kendiniz yapabilirsiniz. Hazır diy co2 almanızın bir önemi yok. Günün sonunda yine uğraşacaksınız. :)
Öğrenci Evinde Sıfırdan Serüvene Giriş
Merhaba, akvaryum 420 litre civarı sanırım ve ciddi bir ağırlık. Ben olsam 3-4mm et kalınlığı olan 4×4cm yada daha kalın profilden çok daha destekli bir masa yaptırırdım. Size de en azından baştan yapmak yerine şuanki masayı bir kaynakçıda güçlendirmenizi tavsiye ederim. Üzerinde yarım ton olacak derseniz usta ona göre bişeyler yapar zaten. 1.40m uzunluğunda 2 profil zamanla ortadan çok yüksek ihtimalle bel verir. Akvaryumun köşelerinin geldiği kısımlarda aynı aşağıdaki gibi 45 derecelik dirsek destekleri vs de olmalı. Ben riske atmayın ve acilen bunu halledin derim.
Merhaba, akvaryum 420 litre civarı sanırım ve ciddi bir ağırlık. Ben olsam 3-4mm et kalınlığı olan 4×4cm yada daha kalın profilden çok daha destekli bir masa yaptırırdım. Size de en azından baştan yapmak yerine şuanki masayı bir kaynakçıda güçlendirmenizi tavsiye ederim. Üzerinde yarım ton olacak derseniz usta ona göre bişeyler yapar zaten. 1.40m uzunluğunda 2 profil zamanla ortadan çok yüksek ihtimalle bel verir. Akvaryumun köşelerinin geldiği kısımlarda aynı aşağıdaki gibi 45 derecelik dirsek destekleri vs de olmalı. Ben riske atmayın ve acilen bunu halledin derim.
35x35x35 Küp Akvaryuma Tür Tavsiyesi
Merhaba, öncelikle bitkisiz akvaryumlarda biyolojik döngü yarım kaldığı için su değişimi, dip çekimi gibi daha fazla uğraş gerektiriyor. 1 hafta evden ayrıldığınızda aklınız akvaryumda kalıyor. Daha çok filtreme vs ihtiyacı da doğuyor. O yüzden canlı yükünün öncelikle bitkiliye göre daha az olması gerekir. Daha böyle kayalıklarda vs yaşayan canlı türlerine bakmanızı öneririm. Bu hacim için öyle bir canlı var mı bilmiyorum ama bakacağınız canlının en çok seveceği ortam, geldiği yer, adapte olduğu ortamdır. Bu hacim için bu tür bir canlı bulamazsanız, bu güçlü ve daha hareketli olan Hmpk betta tavsiye ederim. Turkeybettastore instagram sayfasına bakıp oradan çok özel türlerden bir betta alabilirsiniz. Aslında yosunsuz bir akvaryum için dikkat edilmesi gereken şekilde kurulum yapsaydınız da çok güzel ve bol seçenekler olabilirdi. Yosun sorunu gerçekten insanı yoruyor ve hobiden soğutuyor. Ama aslında o kadar da zor olmadığını zamanla anlıyosunuz. Zamanla herşey geçiyor yani. 6 ay yosun sorunu yaşadım ve artık uğraşmaktan bıktım, saldım akvaryumu hiç ilgilenmedim. Birde bakmışım kendi kendine tüm yosunlar yok olmuş, su berraklaşmış. Meğersem çok kurcukladığım için ve sık su değişimi filtre temizliği yüzünden sistem bi türlü oturmuyomuş. Kendi haline bıraktım 4 aydır. Hiçbir sorun kalmadı sadece buharlaşan suyu ekliyorum, ayda bir sumptaki elyafı değiştiriyorum o kadar. Benim akvaryum da 30*30*30 bu arada. Karides ve bol bitkili Low Tech şeklinde ilerliyorum. Kendi kendine dönüyor yani. Tavsiyelerim bu şekilde [:)]
Merhaba, öncelikle bitkisiz akvaryumlarda biyolojik döngü yarım kaldığı için su değişimi, dip çekimi gibi daha fazla uğraş gerektiriyor. 1 hafta evden ayrıldığınızda aklınız akvaryumda kalıyor. Daha çok filtreme vs ihtiyacı da doğuyor. O yüzden canlı yükünün öncelikle bitkiliye göre daha az olması gerekir. Daha böyle kayalıklarda vs yaşayan canlı türlerine bakmanızı öneririm. Bu hacim için öyle bir canlı var mı bilmiyorum ama bakacağınız canlının en çok seveceği ortam, geldiği yer, adapte olduğu ortamdır. Bu hacim için bu tür bir canlı bulamazsanız, bu güçlü ve daha hareketli olan Hmpk betta tavsiye ederim. Turkeybettastore instagram sayfasına bakıp oradan çok özel türlerden bir betta alabilirsiniz. Aslında yosunsuz bir akvaryum için dikkat edilmesi gereken şekilde kurulum yapsaydınız da çok güzel ve bol seçenekler olabilirdi. Yosun sorunu gerçekten insanı yoruyor ve hobiden soğutuyor. Ama aslında o kadar da zor olmadığını zamanla anlıyosunuz. Zamanla herşey geçiyor yani. 6 ay yosun sorunu yaşadım ve artık uğraşmaktan bıktım, saldım akvaryumu hiç ilgilenmedim. Birde bakmışım kendi kendine tüm yosunlar yok olmuş, su berraklaşmış. Meğersem çok kurcukladığım için ve sık su değişimi filtre temizliği yüzünden sistem bi türlü oturmuyomuş. Kendi haline bıraktım 4 aydır. Hiçbir sorun kalmadı sadece buharlaşan suyu ekliyorum, ayda bir sumptaki elyafı değiştiriyorum o kadar. Benim akvaryum da 30*30*30 bu arada. Karides ve bol bitkili Low Tech şeklinde ilerliyorum. Kendi kendine dönüyor yani. Tavsiyelerim bu şekilde [:)]
65 Cm Oval Akvaryum İçin Balık Vs. Önerisi ..
[QUOTE=mmemati]
Bitki konusunu hiç bilmiyorum mesela öneriniz nedir? Bir de dış filtresiz 80 lt altı akvaryum olur mu?[/QUOTE]
Bence kardinal tetra-rasbora-kırmızı burun tetra gibi sürü balıklarından seçip gözünüze hangisi hoş gelirse 8-12 adet alarak(her tür en az 6 adet) , bir de beğendiğiniz türden 10-15 adet damızlık boy karideslerden (sakura, kristal vs olabilir) hoşunuza gideni alarak Kolay bitkiler ve yati-Mangrow kökü tasarımı ile çok hoş bir akvaryum yapabilirsiniz. 2 adet 700-850 lümen
(yaklaşık 8-10W) 6500 kelvin tasarruflu led ampül işinizi görür. Akvaryumun boyu en az 60, tavsiyem 65-70cm olursa ve 60-80 litre arası birşey olursa çok uygun olur. Tabanda ya aktif toprak kullanırsınız yada lav kırığı + misket gübre + hagen şeklinde yaparsınız. 8-10 litre kum olabilir. Filtrasyon için dış filtre en iyi tercih olacaktır hatta biraz güçlüsü olursa akvaryumda az bişey akıntı olursa bu tarz sürü balıklarının hoşuna gider.Genelde SunSun hw-603b tercih edilir. İç filtreyi hiç ama hiç tavsiye etmem. Onun dışında diğer filtreleme sistemleri akıntı yapamaz uygun olmaz. Bitki bakımı vb şeyler gerçekten bu tarz düşük destekli akvaryumlarda çok kolay şeyler. O yüzden hiç çekinmeyin derim. İsterseniz ilerde vatoz, salyangoz vs de ekleyebilirsiniz. Örnek akvaryumlara göz atın. Eğer uğraşacak vaktim yok vs diyorsanız, örnek japon akvaryum kurulumlarına göz atabilirsiniz. Bitki olmayan akvaryumda dip çekimi vardır unutmayın. [:iyi:]
[EDIT]mt_baba03,2020-10-07 22:26:52[/EDIT]
[QUOTE=mmemati]
Bitki konusunu hiç bilmiyorum mesela öneriniz nedir? Bir de dış filtresiz 80 lt altı akvaryum olur mu?[/QUOTE]
Bence kardinal tetra-rasbora-kırmızı burun tetra gibi sürü balıklarından seçip gözünüze hangisi hoş gelirse 8-12 adet alarak(her tür en az 6 adet) , bir de beğendiğiniz türden 10-15 adet damızlık boy karideslerden (sakura, kristal vs olabilir) hoşunuza gideni alarak Kolay bitkiler ve yati-Mangrow kökü tasarımı ile çok hoş bir akvaryum yapabilirsiniz. 2 adet 700-850 lümen
(yaklaşık 8-10W) 6500 kelvin tasarruflu led ampül işinizi görür. Akvaryumun boyu en az 60, tavsiyem 65-70cm olursa ve 60-80 litre arası birşey olursa çok uygun olur. Tabanda ya aktif toprak kullanırsınız yada lav kırığı + misket gübre + hagen şeklinde yaparsınız. 8-10 litre kum olabilir. Filtrasyon için dış filtre en iyi tercih olacaktır hatta biraz güçlüsü olursa akvaryumda az bişey akıntı olursa bu tarz sürü balıklarının hoşuna gider.Genelde SunSun hw-603b tercih edilir. İç filtreyi hiç ama hiç tavsiye etmem. Onun dışında diğer filtreleme sistemleri akıntı yapamaz uygun olmaz. Bitki bakımı vb şeyler gerçekten bu tarz düşük destekli akvaryumlarda çok kolay şeyler. O yüzden hiç çekinmeyin derim. İsterseniz ilerde vatoz, salyangoz vs de ekleyebilirsiniz. Örnek akvaryumlara göz atın. Eğer uğraşacak vaktim yok vs diyorsanız, örnek japon akvaryum kurulumlarına göz atabilirsiniz. Bitki olmayan akvaryumda dip çekimi vardır unutmayın. [:iyi:]
[EDIT]mt_baba03,2020-10-07 22:26:52[/EDIT]
65 Cm Oval Akvaryum İçin Balık Vs. Önerisi ..
Merhaba, genel olarak akvaryum temel bilgilerine hakim olmanızı tavsiye ederim. Azot döngüsü, biyolojik filtreleme-mekanik filtreleme nedir, bitkilerin akvaryumdaki rolü, balıklar dışkıladığı zaman ne olur, aydınlatma da dalga boyu-kelvin-güç gibi terimler, aydınlatma çeşitleri (florasan, led vs).
Filtrasyon çeşitleri (sump - iç filtre - dış filtre - pipo filtre - şelale filtre...)
Su değerleri, dinlenmiş su kullanımı
Balığın ihtiyaçları, akvaryuma nasıl balık eklenir, balıklar neden hasta olur, en yaygın hastalık çeşitleri, balıkları strese sokan durumlar, hangi türler birbiri ile uyumludur(uyumluluk tablosu var mesela göz atabilirsiniz)
Forumda tonla bilgi mevcut, paranın geçmediği tek yer akvaryum hobisi olabilir (başarı konusunda). Bilgi o kadar değerli ki. Akvaryum hobisinde başınıza herşey gelebilir, biyolojik bir döngü oluşturuyorsunuz sonuçta.
Mesela acil şehir dışına çıkmanız gerekti, yada tatile gideceksiniz, aklınız akvaryumda kalmadan 2 hafta tatil yapabilir misiniz? Çoğu kişi yapamaz, işte aradaki fark bu olur. Benim tavsiyem kısa süreli de olsa kendi kendini döndürebilecek düşük destekli bitkili akvaryum yapmanız. Sadece izlersiniz hiçbişey yapmanıza gerek kalmaz, dip çekimi yapmazsınız,
2-4haftada bir su değiştirirsiniz (normali haftada 1 dir.) ışığı da zaman ayarlı prize takarsınız, tamam. Bu hobide en çok sıkan durum su değişimi dir ve döngünün eksik kaldığı tanklarda daha sık uygulanması gerekir. Ne kadar konfor istiyorsanız o kadar bilgi edinmelisiniz. Mesela bir gün akvaryum suyu bembeyaz oldu, ne olacak telaş yapacaksınız, stres olacaksınız, gereksiz su değişimi yapacaksınız, uğraşacaksınız vs. Ama onun zararsız bir bakteri patlaması olduğunu biliyor olsanız, anlatabilmişimdir umarım. Genel bilgilerinizin yeterli olduğunu düşünüyorsanız tür ve tasarım hakkında konuşabiliriz. Mesela öncelikle bombeli akvaryum almanızı tavsiye etmem.(Zamanında ben de almayı düşünüyordum, araştırınca vazgeçtim) hem akvaryumdaki canlılara hem size uzun vadede zararları vardır. Nedenini forumda daha önceki konulara göz atarak öğrenebilirsiniz. Akvaryum rehberi diye uygulama var mesela, internetsiz, boş vaktiniz de açın okuyun. Son olarak bitkili akvaryum zor gözüksede aslında uzun vadede çok daha az zahmet gerektiren ve görseli bence daha güzel, doğal olan kurulumdur. Sadece daha çok bilgi sahibi olmanız gerekir. O da bedava :) Şimdilik tavsiyelerim bunlar.
Merhaba, genel olarak akvaryum temel bilgilerine hakim olmanızı tavsiye ederim. Azot döngüsü, biyolojik filtreleme-mekanik filtreleme nedir, bitkilerin akvaryumdaki rolü, balıklar dışkıladığı zaman ne olur, aydınlatma da dalga boyu-kelvin-güç gibi terimler, aydınlatma çeşitleri (florasan, led vs).
Filtrasyon çeşitleri (sump - iç filtre - dış filtre - pipo filtre - şelale filtre...)
Su değerleri, dinlenmiş su kullanımı
Balığın ihtiyaçları, akvaryuma nasıl balık eklenir, balıklar neden hasta olur, en yaygın hastalık çeşitleri, balıkları strese sokan durumlar, hangi türler birbiri ile uyumludur(uyumluluk tablosu var mesela göz atabilirsiniz)
Forumda tonla bilgi mevcut, paranın geçmediği tek yer akvaryum hobisi olabilir (başarı konusunda). Bilgi o kadar değerli ki. Akvaryum hobisinde başınıza herşey gelebilir, biyolojik bir döngü oluşturuyorsunuz sonuçta.
Mesela acil şehir dışına çıkmanız gerekti, yada tatile gideceksiniz, aklınız akvaryumda kalmadan 2 hafta tatil yapabilir misiniz? Çoğu kişi yapamaz, işte aradaki fark bu olur. Benim tavsiyem kısa süreli de olsa kendi kendini döndürebilecek düşük destekli bitkili akvaryum yapmanız. Sadece izlersiniz hiçbişey yapmanıza gerek kalmaz, dip çekimi yapmazsınız,
2-4haftada bir su değiştirirsiniz (normali haftada 1 dir.) ışığı da zaman ayarlı prize takarsınız, tamam. Bu hobide en çok sıkan durum su değişimi dir ve döngünün eksik kaldığı tanklarda daha sık uygulanması gerekir. Ne kadar konfor istiyorsanız o kadar bilgi edinmelisiniz. Mesela bir gün akvaryum suyu bembeyaz oldu, ne olacak telaş yapacaksınız, stres olacaksınız, gereksiz su değişimi yapacaksınız, uğraşacaksınız vs. Ama onun zararsız bir bakteri patlaması olduğunu biliyor olsanız, anlatabilmişimdir umarım. Genel bilgilerinizin yeterli olduğunu düşünüyorsanız tür ve tasarım hakkında konuşabiliriz. Mesela öncelikle bombeli akvaryum almanızı tavsiye etmem.(Zamanında ben de almayı düşünüyordum, araştırınca vazgeçtim) hem akvaryumdaki canlılara hem size uzun vadede zararları vardır. Nedenini forumda daha önceki konulara göz atarak öğrenebilirsiniz. Akvaryum rehberi diye uygulama var mesela, internetsiz, boş vaktiniz de açın okuyun. Son olarak bitkili akvaryum zor gözüksede aslında uzun vadede çok daha az zahmet gerektiren ve görseli bence daha güzel, doğal olan kurulumdur. Sadece daha çok bilgi sahibi olmanız gerekir. O da bedava :) Şimdilik tavsiyelerim bunlar.
Yangın Tüpü Co2
[QUOTE=muratzngn][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/147665/120920201121371.jpg[/IMG] 1 litrelik tüp var. 100 gram limon tuzu. 110 gram karbonat 110 gram su kullandım. 1 hafta anca gidiyor. Tarifi mi değişmem gerek acaba [/QUOTE]
85 gram limon tuzu 120 gram karbonat 170 gram su ile deneyin. Karışımı yaparken dondurma taktiği uygulayın. Bir önceki sayfada bahsetmiştim.
[QUOTE=muratzngn][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/147665/120920201121371.jpg[/IMG] 1 litrelik tüp var. 100 gram limon tuzu. 110 gram karbonat 110 gram su kullandım. 1 hafta anca gidiyor. Tarifi mi değişmem gerek acaba [/QUOTE]
85 gram limon tuzu 120 gram karbonat 170 gram su ile deneyin. Karışımı yaparken dondurma taktiği uygulayın. Bir önceki sayfada bahsetmiştim.
Limon Tuzu Ve Karbonat Farklı Bir Karbondioksit De
[QUOTE=adalli]Limon tuzu ve karbonat ile yapılan CO2 sistemine farklı bir deneme. Bu sistemi daha çok geliştirerek güzel bir CO2 alternatifi yapabilir miyiz? Sistemi videoda anlattım. Fikirlerinizi bekliyorum. Keyifli hobiler.
[VID]https://youtu.be/boDkbNn7_5s[/VID][/QUOTE]
Merhaba elinize emeğinize sağlık, manyetik balık fikri hoşuma gitti. :) Öncelikle hava taşının o co2 yi çözmesi çok çok zor. Difizör şart, benim tavsiyem filtrelerde kullanılan seramik yüzüklerin bir tanesini kullanarak kendiniz yapın. 0.5 bar da çalışır.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186289/110220201544011.jpg[/IMG]
Sistemin bir sızıntı olmadığı takdirde normal Difizör ile kaç gün gideceği sadece koyulan malzemeye bağlıdır. Ben başka bir sistemde 170 gram limon tuzu 240 gram karbonat 340 gram su ile 50 gün çıkış alıyorum. Dolayısıyla aynı miktar ile aynı gün çıkış alırsınız. Tam tepkime için karbonat miktarı limon tuzu miktarının 1.4 katı kadar olması gerekir ve limon tuzunun da iki katı kadar su olmalı. Bu oranları başka bir konuda bir arkadaş paylaşmıştı ve ben 1 yıldır kullanıyorum, sonuç böyle.
Sisteme önerilerimden biri karbonatın sürekli karıştırma işlemine son vermek için şunu deneyin. Limon tuzunu suda eritin ve üstte ters duran şişeye koyun. Aşağıdaki şişeye sadece karbonat koyun, su koymayın. Dolayısıyla damlayan su direk karbonata temas eder. Bu dediğim şey son günlerde sıkıntı çıkarabilir aşağıda yine çok su birikirse yani, denemek lazım. Fakat daha önce şunu söylemeliyim. Siz yer çekimini suyun kendi kendine aşağı inmesi için kullanmışsınız. Fakat aşağıdaki basınç buna engel olmuş, o yüzden şişenin arkasında da bir basınç oluşturmuşsunuz dolayısıyla yer çekiminin bir işlevi kalmamış. Bu noktada yan yana koyulan sistemden bir farkı kalmamış. Tek fark bu sistemde limon tuzu akışı vana ile kontrol ediliyor. Dolayısıyla bu kötü görünümden şişeleri yan yana koyarak kurtulabilirsiniz. Asıl tavsiyem vana problemi için olacak. Size tavsiyem hem ucuz hemde etkili çözüm için piknik tüpü vanası kullanmanız. Hurdacıdan 5 liraya alabilirsiniz. Gaz giriş ucu normal, çıkış ucu çok incedir, kapalı zannedebilirsiniz ama aslında lazere delinmiş çok ince bir delik vardır, tüpten gelen gaz akışını sınırlamak maksadıyla yapılmıştır. Limon tuzlu su bu delikten geçemeyebilir, bu durumda elinizdeki en ince matkap ucu ile bu deliği genişletirsiniz. Yan yana limon tuzu sistemini vanalı bir şekilde uygulayarak denemenizi tavsiye ederim. Bu arada ilk sıktırdığınız şişe karbonat olmalı. Başarılar dilerim, kolay gelsin.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186289/110520201340191.jpg[/IMG]
[QUOTE=adalli]Limon tuzu ve karbonat ile yapılan CO2 sistemine farklı bir deneme. Bu sistemi daha çok geliştirerek güzel bir CO2 alternatifi yapabilir miyiz? Sistemi videoda anlattım. Fikirlerinizi bekliyorum. Keyifli hobiler.
[VID]https://youtu.be/boDkbNn7_5s[/VID][/QUOTE]
Merhaba elinize emeğinize sağlık, manyetik balık fikri hoşuma gitti. :) Öncelikle hava taşının o co2 yi çözmesi çok çok zor. Difizör şart, benim tavsiyem filtrelerde kullanılan seramik yüzüklerin bir tanesini kullanarak kendiniz yapın. 0.5 bar da çalışır.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186289/110220201544011.jpg[/IMG]
Sistemin bir sızıntı olmadığı takdirde normal Difizör ile kaç gün gideceği sadece koyulan malzemeye bağlıdır. Ben başka bir sistemde 170 gram limon tuzu 240 gram karbonat 340 gram su ile 50 gün çıkış alıyorum. Dolayısıyla aynı miktar ile aynı gün çıkış alırsınız. Tam tepkime için karbonat miktarı limon tuzu miktarının 1.4 katı kadar olması gerekir ve limon tuzunun da iki katı kadar su olmalı. Bu oranları başka bir konuda bir arkadaş paylaşmıştı ve ben 1 yıldır kullanıyorum, sonuç böyle.
Sisteme önerilerimden biri karbonatın sürekli karıştırma işlemine son vermek için şunu deneyin. Limon tuzunu suda eritin ve üstte ters duran şişeye koyun. Aşağıdaki şişeye sadece karbonat koyun, su koymayın. Dolayısıyla damlayan su direk karbonata temas eder. Bu dediğim şey son günlerde sıkıntı çıkarabilir aşağıda yine çok su birikirse yani, denemek lazım. Fakat daha önce şunu söylemeliyim. Siz yer çekimini suyun kendi kendine aşağı inmesi için kullanmışsınız. Fakat aşağıdaki basınç buna engel olmuş, o yüzden şişenin arkasında da bir basınç oluşturmuşsunuz dolayısıyla yer çekiminin bir işlevi kalmamış. Bu noktada yan yana koyulan sistemden bir farkı kalmamış. Tek fark bu sistemde limon tuzu akışı vana ile kontrol ediliyor. Dolayısıyla bu kötü görünümden şişeleri yan yana koyarak kurtulabilirsiniz. Asıl tavsiyem vana problemi için olacak. Size tavsiyem hem ucuz hemde etkili çözüm için piknik tüpü vanası kullanmanız. Hurdacıdan 5 liraya alabilirsiniz. Gaz giriş ucu normal, çıkış ucu çok incedir, kapalı zannedebilirsiniz ama aslında lazere delinmiş çok ince bir delik vardır, tüpten gelen gaz akışını sınırlamak maksadıyla yapılmıştır. Limon tuzlu su bu delikten geçemeyebilir, bu durumda elinizdeki en ince matkap ucu ile bu deliği genişletirsiniz. Yan yana limon tuzu sistemini vanalı bir şekilde uygulayarak denemenizi tavsiye ederim. Bu arada ilk sıktırdığınız şişe karbonat olmalı. Başarılar dilerim, kolay gelsin.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/186289/110520201340191.jpg[/IMG]
Günlük 5 6 Kayıp Veriyorum Tavsiye Verin.
[QUOTE=ceyh]Reeflowers'ın bakteri kültürü yok bildiğim kadarıyla, bacteria feeder ürünü var ki oksijensiz ortam bakteri besinidir, sıfırlama sonrası bakteri döngüsüne faydası olmaz.
Dipteki balığınızda iç parazit olabilir, karın kısmı içeri çökmüş. Diğer taraftan hagen denen malzemeyi forumda araştırmanızı öneririm, kurulumun yaşı nedir bilmiyorum ama demir karıştırıldıysa paslanıyor olabilir.[/QUOTE]
Bakteri besini sıfırdan kurulumda da işe yarar. O bakteriler suda yoktan var olmuyor. Çok az miktarda olsalar bile bakteri besini sayesinde beslenip hızlıca üretebiliyorlar. 2 tankımda kullandım ve açık ara fark var. Doz aşımında bakteri patlaması olabiliyor. Oksijensiz bakteri için olduğunu nereden biliyorsunuz, üzerinde öyle birşey yazmıyor? Ürün üzerinde patlama olduğu zaman oksijen ihtiyacının artacağından bahsediyor.
[QUOTE=ceyh]Reeflowers'ın bakteri kültürü yok bildiğim kadarıyla, bacteria feeder ürünü var ki oksijensiz ortam bakteri besinidir, sıfırlama sonrası bakteri döngüsüne faydası olmaz.
Dipteki balığınızda iç parazit olabilir, karın kısmı içeri çökmüş. Diğer taraftan hagen denen malzemeyi forumda araştırmanızı öneririm, kurulumun yaşı nedir bilmiyorum ama demir karıştırıldıysa paslanıyor olabilir.[/QUOTE]
Bakteri besini sıfırdan kurulumda da işe yarar. O bakteriler suda yoktan var olmuyor. Çok az miktarda olsalar bile bakteri besini sayesinde beslenip hızlıca üretebiliyorlar. 2 tankımda kullandım ve açık ara fark var. Doz aşımında bakteri patlaması olabiliyor. Oksijensiz bakteri için olduğunu nereden biliyorsunuz, üzerinde öyle birşey yazmıyor? Ürün üzerinde patlama olduğu zaman oksijen ihtiyacının artacağından bahsediyor.
Yeni Kurulum Nano Tankım
Merhaba, kaya yerleşimi çok hoş gözüküyor. Bende zemin olarak aynı kurulumu yapmıştım gayet yeterlidir. Co2 de var, ışık gücü ne kadar bilmiyorum ama orta düzeyse sıvı gübre kullanmanızı tavsiye ederim. Çünkü bu ışık-co2-gübre dengesini kurmak gerekiyor. Eğer ışık düşük seviye ise az miktarda co2 verip sıvı gübre kullanmayabilirsiniz. Yani kısaca üçü dengeli olması lazım.
Tasarım konusunda; kayaların aralarını doldurarak arkaya doğru az bişey ilerleyen küçük yapraklı bitki güzel olabilir, zemin bitkisi bakabilirsiniz araları küçük küçük doldurması için, daha sonra o zemin bitkisi akvaryumun arkasına doğru giderken orta boylu bitkilerle buluşur. Orta kısımlarda ışık yeterli ise Lysimachia nummularia Aurea ve arkasına da gül olabilir, sağ kısma doğru daha uzun boylu bacopa monnieri olabilir. Tavsiyelerim bu yönde, bitki seçerken mutlaka, içinde seçtiğiniz bitki bulunan daha önce kurulmuş akvaryumlara göz atın ve hangi şartlarda nasıl formda olduklarını inceleyin derim. Başarılar dilerim.
Son mesajınızı görmedim site yüklenmedi, kusura bakmayın [:)]
Merhaba, kaya yerleşimi çok hoş gözüküyor. Bende zemin olarak aynı kurulumu yapmıştım gayet yeterlidir. Co2 de var, ışık gücü ne kadar bilmiyorum ama orta düzeyse sıvı gübre kullanmanızı tavsiye ederim. Çünkü bu ışık-co2-gübre dengesini kurmak gerekiyor. Eğer ışık düşük seviye ise az miktarda co2 verip sıvı gübre kullanmayabilirsiniz. Yani kısaca üçü dengeli olması lazım.
Tasarım konusunda; kayaların aralarını doldurarak arkaya doğru az bişey ilerleyen küçük yapraklı bitki güzel olabilir, zemin bitkisi bakabilirsiniz araları küçük küçük doldurması için, daha sonra o zemin bitkisi akvaryumun arkasına doğru giderken orta boylu bitkilerle buluşur. Orta kısımlarda ışık yeterli ise Lysimachia nummularia Aurea ve arkasına da gül olabilir, sağ kısma doğru daha uzun boylu bacopa monnieri olabilir. Tavsiyelerim bu yönde, bitki seçerken mutlaka, içinde seçtiğiniz bitki bulunan daha önce kurulmuş akvaryumlara göz atın ve hangi şartlarda nasıl formda olduklarını inceleyin derim. Başarılar dilerim.
Son mesajınızı görmedim site yüklenmedi, kusura bakmayın [:)]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 56 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
gokhanay268,
portre,
HaydarGul,
ibrahim43,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
osmandbnl,
Kınayu,
sina cen,
Sungurr,
nniiaa,
Cyber_Scout,
Ehtiyar,
yeekim,
Kuduoglu,
SaviaSora,
Alibicimcilci,
ÇaĞRı,
yokte,
EmiirKaan,
Hsrt,
Ancalagon,
ternapi,
barskels,
discus_amazon,
nomercy,
oguzsel,
omerkaya40,
sorbiek,
SunkenShrimps,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
