ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
sadoking
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
48
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
15 Mayıs 2016 16:50
Son Ziyaret:
11 Ekim 2016 16:27
Toplam Mesaj:
98 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
şerafettin şeker
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
şerafettin şeker
SON 10 MESAJI
Evde Co2 Yapımı (mayalı)
İlginize teşekkürler bu süre içinde bende kendi çapımda mayalı denemeler yaptım fakat sabit gaz çıkışı sağlayamadım en sonunda usandım bıraktım co 2 yi modundayım bi aksilik çıkmazsa tüp almayı düşünüyorum bakalım artık kısmet ama şu bi gerçek bitkili tank gerçekten ciddi derecede zor ve bakım istiyor. [:(]
İlginize teşekkürler bu süre içinde bende kendi çapımda mayalı denemeler yaptım fakat sabit gaz çıkışı sağlayamadım en sonunda usandım bıraktım co 2 yi modundayım bi aksilik çıkmazsa tüp almayı düşünüyorum bakalım artık kısmet ama şu bi gerçek bitkili tank gerçekten ciddi derecede zor ve bakım istiyor. [:(]
ELDEN DÜŞME AKVARYUM TEMİZLİĞİ
[QUOTE=ringo]Yukarıya eklemiştim,
birçok bakteri mantar virüs falan için kullanıldıktan sonra arta kalan serbest klorun 0,5mg/l si suda yeterli oluyor, (clo forumunda 0,5), full dezenfektan olarak kullanıldığında %1 lik bir çamaşır suyu solusyonu hazırlamak yeterli. Litreye 10ml veya kabaca yüz litreye 1 litre diyelim aslında clo kısmına göre hesaplamak gerekir, yani biraz daha yoğun kullanılabilir. H2o2 nin de %3 lüğü birçok canlıyı kısa sürede etkisiz hale getirir, bunu direk yaraya falan sürüyorsunuz, sulandırdıkça etkisi azalacaktır. Sizin balık spermleri ne kadar konsantrasyonda ölürler bilemiyorum, her canlı her konsantrasyonda ölemiyor, hatta bunların en yoğun konsantrasyonlarının etkisiz kalacağı canlılıklar da olabiliyor. Onun için başka tür dezenfektanlar da var. Her tür dezenfektanda temas süresi ile ölecek canlının mukavemeti arasında bağlantı olur, bir organik yapı saniyede etkisiz hale gelebilir, başka biri için belki 10 dakika dezenfektana temas gerekebilir. Ancak bunlar oldukça güçlü dezenfektanlar yani kısa bir süre temas sağlamanız yeterli olacaktır.
Exel in kapağı dikkat edin diğerleri gibi değildir, kilitli yapısı vardır, bastırıp çevirmeden açılmaz.
Sodyumtiyosülfatı kimyacılardan kilosunu 5-10tl ye alabilirsiniz. Kullanımı hesaplamıştım ama untuttum şöyle yapın az bir suda maksimumum çözebileceğiniz kadarını çözün bunun 1ml i 10 damla diyelim 20lt lik bir dinlendirme kabındaki kloru giderir. Daha da az kullanabilirsiniz bu suyunuzdaki klor miktarına da bağlı olan birşey. [/QUOTE]
Hocam ilginize çok teşekkürler gerçekten doyurucu bilgi oldu, exel vb. gubreleri bir yığın akvaryumu olan bir akrabam çok yoğun kullanıyor bana kesinlikle aldırmıyor küçük bir kavanoz vb bir kaba doldurup veriyor orjinal kutuları şişeleri hakkında en ufak bir fikrim yok akrabamında burada yazıştığımız bilgileri açıp okuyacak kadar dahi okuma hevesi yok bilmez kara düzen gider. :) Çok teşekkürler sağlıklı hobiler dilerim.
[QUOTE=ringo]Yukarıya eklemiştim,
birçok bakteri mantar virüs falan için kullanıldıktan sonra arta kalan serbest klorun 0,5mg/l si suda yeterli oluyor, (clo forumunda 0,5), full dezenfektan olarak kullanıldığında %1 lik bir çamaşır suyu solusyonu hazırlamak yeterli. Litreye 10ml veya kabaca yüz litreye 1 litre diyelim aslında clo kısmına göre hesaplamak gerekir, yani biraz daha yoğun kullanılabilir. H2o2 nin de %3 lüğü birçok canlıyı kısa sürede etkisiz hale getirir, bunu direk yaraya falan sürüyorsunuz, sulandırdıkça etkisi azalacaktır. Sizin balık spermleri ne kadar konsantrasyonda ölürler bilemiyorum, her canlı her konsantrasyonda ölemiyor, hatta bunların en yoğun konsantrasyonlarının etkisiz kalacağı canlılıklar da olabiliyor. Onun için başka tür dezenfektanlar da var. Her tür dezenfektanda temas süresi ile ölecek canlının mukavemeti arasında bağlantı olur, bir organik yapı saniyede etkisiz hale gelebilir, başka biri için belki 10 dakika dezenfektana temas gerekebilir. Ancak bunlar oldukça güçlü dezenfektanlar yani kısa bir süre temas sağlamanız yeterli olacaktır.
Exel in kapağı dikkat edin diğerleri gibi değildir, kilitli yapısı vardır, bastırıp çevirmeden açılmaz.
Sodyumtiyosülfatı kimyacılardan kilosunu 5-10tl ye alabilirsiniz. Kullanımı hesaplamıştım ama untuttum şöyle yapın az bir suda maksimumum çözebileceğiniz kadarını çözün bunun 1ml i 10 damla diyelim 20lt lik bir dinlendirme kabındaki kloru giderir. Daha da az kullanabilirsiniz bu suyunuzdaki klor miktarına da bağlı olan birşey. [/QUOTE]
Hocam ilginize çok teşekkürler gerçekten doyurucu bilgi oldu, exel vb. gubreleri bir yığın akvaryumu olan bir akrabam çok yoğun kullanıyor bana kesinlikle aldırmıyor küçük bir kavanoz vb bir kaba doldurup veriyor orjinal kutuları şişeleri hakkında en ufak bir fikrim yok akrabamında burada yazıştığımız bilgileri açıp okuyacak kadar dahi okuma hevesi yok bilmez kara düzen gider. :) Çok teşekkürler sağlıklı hobiler dilerim.
Su Düzenleyici Hakkında...
[QUOTE=BlueOxygen]Merhaba arkadaşlar hobiye yeni başladım. Akvaryumcunun ısrarlarıyla 12 tl'ye Reeflowers adlı bir su düzenleyici aldım. Sorum şu, bu gereksiz bir şey mi ? Eğer gereksiz diyorsanız hiç kullanmadan geri götüreceğim. Saygılarımla.[/QUOTE]
Öncelikle bilmeniz gerekir ki akvaryumcu sonuçta bir satıcıdır ve mümkün olduğunca çok ürün satmak ister hele ki biraz acemi olduğunuzu sezerse her şeyi satmaya çalışır, su düzenleyiciye gelince akvaryuma kullanılacak suyu ağzı açık bir kapta 3 gün dinlendirdiğinizde kullanabilirsiniz evet o suda ağır metaller mevcut fakat bunlar mikron boyutunda ve çok özel türler beslemediğiniz sürece zararı yok gibi bir şey yani doğal habitatlarındaki sular daha kirli, içme suyu akvaryuma kesinlikle uygun değildir aslında insana da uygun değildir ama o konuya girersek çıkamayız bir kez kullanmışsınız dökmeyin ama bir daha musluk suyundan şaşmayın (acil durumlarda damacana tercih edebilirsiniz), ağır metaller mikron boyutunda da bana psikolojik problem olur istemem derseniz bir kaç akvaryum bitkisi onu kendine bir güzel gübre yapacaktır ki benim akvaryumlarım yoğun bitkili ve hafta dolduğunda su değişimi yapılmazsa bitkilerde net görülebilen bir performans düşüşü gözlemliyorum aynı zamanda su düzenleyici kullanıldığında da bu durum gerçekleşiyor, suyu test ettiğimde çok aşırı temiz olduğunu gözlemliyorum durumu %30 su değişimi ve gübrelerle normalleştiriyorum yani demem o ki o su düzenleyicisini kesinlikle kullanmayın filtrenin fişini mümkünse hiç çekmeyin çok akıntı yapıyorsa yemlerken bir kaç dakika çekebilirsiniz onun haricinde devamlı çalışmalıdır.
Su düzenleyiciyi acil durumlarda musluktan aldığınız suyu hemen akvaryuma dökmeniz gereken durumlar için bir kenara koyun dursun şu anda size kesinlikle ve kesinlikle uygun değil gerek yok su 3 gün ağzı açık bekledimi korkmayın içinde balık yaşar fakat bunları söylerken eklemek isterim ilk akvaryum kurulumu bakteri oturması nitrifikasyon gibi bazı konularda yazılmış yazılar var forumda arayıp o makaleleri mutlaka ama mutlaka okuyunuz faydasını çok ama çok net şekilde göreceksiniz sağlıklı hobiler dilerim.
[QUOTE=BlueOxygen]Merhaba arkadaşlar hobiye yeni başladım. Akvaryumcunun ısrarlarıyla 12 tl'ye Reeflowers adlı bir su düzenleyici aldım. Sorum şu, bu gereksiz bir şey mi ? Eğer gereksiz diyorsanız hiç kullanmadan geri götüreceğim. Saygılarımla.[/QUOTE]
Öncelikle bilmeniz gerekir ki akvaryumcu sonuçta bir satıcıdır ve mümkün olduğunca çok ürün satmak ister hele ki biraz acemi olduğunuzu sezerse her şeyi satmaya çalışır, su düzenleyiciye gelince akvaryuma kullanılacak suyu ağzı açık bir kapta 3 gün dinlendirdiğinizde kullanabilirsiniz evet o suda ağır metaller mevcut fakat bunlar mikron boyutunda ve çok özel türler beslemediğiniz sürece zararı yok gibi bir şey yani doğal habitatlarındaki sular daha kirli, içme suyu akvaryuma kesinlikle uygun değildir aslında insana da uygun değildir ama o konuya girersek çıkamayız bir kez kullanmışsınız dökmeyin ama bir daha musluk suyundan şaşmayın (acil durumlarda damacana tercih edebilirsiniz), ağır metaller mikron boyutunda da bana psikolojik problem olur istemem derseniz bir kaç akvaryum bitkisi onu kendine bir güzel gübre yapacaktır ki benim akvaryumlarım yoğun bitkili ve hafta dolduğunda su değişimi yapılmazsa bitkilerde net görülebilen bir performans düşüşü gözlemliyorum aynı zamanda su düzenleyici kullanıldığında da bu durum gerçekleşiyor, suyu test ettiğimde çok aşırı temiz olduğunu gözlemliyorum durumu %30 su değişimi ve gübrelerle normalleştiriyorum yani demem o ki o su düzenleyicisini kesinlikle kullanmayın filtrenin fişini mümkünse hiç çekmeyin çok akıntı yapıyorsa yemlerken bir kaç dakika çekebilirsiniz onun haricinde devamlı çalışmalıdır.
Su düzenleyiciyi acil durumlarda musluktan aldığınız suyu hemen akvaryuma dökmeniz gereken durumlar için bir kenara koyun dursun şu anda size kesinlikle ve kesinlikle uygun değil gerek yok su 3 gün ağzı açık bekledimi korkmayın içinde balık yaşar fakat bunları söylerken eklemek isterim ilk akvaryum kurulumu bakteri oturması nitrifikasyon gibi bazı konularda yazılmış yazılar var forumda arayıp o makaleleri mutlaka ama mutlaka okuyunuz faydasını çok ama çok net şekilde göreceksiniz sağlıklı hobiler dilerim.
ELDEN DÜŞME AKVARYUM TEMİZLİĞİ
[QUOTE=ringo]Ekipmanı durulayacağınız için aralarında pek fark yok.
Çeşitli amaçlarla direk akvaryum suyunda kullanacak olsanız o zaman h2o2 çok daha mantıklı olur. Değindiğiniz gibi o zaman çamaşır suyu suyunuzu klorlar, sonra amonyakla birleşip kloramin haline geçer ve sonra klor gazı haline gelip sudan çıkması uzun sürer. Tabii sodyumu falan suda kalır.
Emici olmayan ekipmanlar için saf çamaşır suyu ile hazırlanmış bir suya daldırıp çıkarma veya bir süre bekleterek çıkarma gibi bir yol izleyip kaba bir durulama yeterli olur.
Ama mesela, bir filtre malzemesi gibi bir ürünü çamaşır suyuna yatırırsanız o zaman emmiş olabileceği kloru gidermeniz gerekir. Bunun için mesela sodyumtiyosülfatlı bir suya yatırırsanız klor da giderilir. Sodyumtiyosülfatı klorlu sudan klor arındırmak için de kullanabilirsiniz.
Yazılı tüm maddelerin yüksek konsantrasyonları tehlikelidir. Gluteralaldehit düşük konsantrasyonlarını algle mücadelede bitkiciler kullanıyor. Exel de gluteraldehit izomeridir. Çoğu şey dozajında yararlı dahi olabilirken dozaj arttı mı zehir olabiliyor.[/QUOTE]
Çok teşekkürler hocam yani bakkaldaki sarı bidon çamaşır suyunu bir akvaryumun tamamına doldurmam mı gerekiyor yoksa orneğin 100lt de bir bardak gibi yeterli olurmu? Bekletme derken ne kadar süre bir kaç dakika yeterli olurmu?
O sodyumtiyosulfat nedir nerede bulurum ne kadar kullanmam gerekir?
Exelin o kadar zehirli olduğunu bilmezdim yarın marangoza kilitli kutu sipariş edeceğim bilmeyen biri alır açar bakar neyim neme lazım kilitli dursunlar. [:)]
[QUOTE=ringo]Ekipmanı durulayacağınız için aralarında pek fark yok.
Çeşitli amaçlarla direk akvaryum suyunda kullanacak olsanız o zaman h2o2 çok daha mantıklı olur. Değindiğiniz gibi o zaman çamaşır suyu suyunuzu klorlar, sonra amonyakla birleşip kloramin haline geçer ve sonra klor gazı haline gelip sudan çıkması uzun sürer. Tabii sodyumu falan suda kalır.
Emici olmayan ekipmanlar için saf çamaşır suyu ile hazırlanmış bir suya daldırıp çıkarma veya bir süre bekleterek çıkarma gibi bir yol izleyip kaba bir durulama yeterli olur.
Ama mesela, bir filtre malzemesi gibi bir ürünü çamaşır suyuna yatırırsanız o zaman emmiş olabileceği kloru gidermeniz gerekir. Bunun için mesela sodyumtiyosülfatlı bir suya yatırırsanız klor da giderilir. Sodyumtiyosülfatı klorlu sudan klor arındırmak için de kullanabilirsiniz.
Yazılı tüm maddelerin yüksek konsantrasyonları tehlikelidir. Gluteralaldehit düşük konsantrasyonlarını algle mücadelede bitkiciler kullanıyor. Exel de gluteraldehit izomeridir. Çoğu şey dozajında yararlı dahi olabilirken dozaj arttı mı zehir olabiliyor.[/QUOTE]
Çok teşekkürler hocam yani bakkaldaki sarı bidon çamaşır suyunu bir akvaryumun tamamına doldurmam mı gerekiyor yoksa orneğin 100lt de bir bardak gibi yeterli olurmu? Bekletme derken ne kadar süre bir kaç dakika yeterli olurmu?
O sodyumtiyosulfat nedir nerede bulurum ne kadar kullanmam gerekir?
Exelin o kadar zehirli olduğunu bilmezdim yarın marangoza kilitli kutu sipariş edeceğim bilmeyen biri alır açar bakar neyim neme lazım kilitli dursunlar. [:)]
Cuce Vatozlarim Kayip !
Geceleri aktif olan aydınlık ortamlardan kaçınan saklanma uzmanı balıklardır bizzat kendi tecrübem şudur ki balıkları aldım tankıma koydum ki piyasadaki en narin ve en pahalı türlerdi, yaklaşık 5 ay tankımda vatoz adına her hangi bir emvare göremedim bu arada sıcaklıkta vatozların sevdiği 26,5 - 27 arası inatla yemlemeye devam ettim ama akvarymda kirlilik kaynaklı ağır kokunun da birleşimiyle attığım yemleri lepisteslerin yediğini düşünüyordum tıpkı sizinkisi gibi ne ölüsü ne dirisi ortalıklarda yoktu aramaya imkan vermeyen bir dekor da vardı öyle bıraktım deyimi yerindeyse koyverdim tam beş ayın sonunda bir vatoz görmeye başladım altı ayın sonunda tüm vatozlar görünür olmuştu fakat bu tanka gübre kullanmıyorum, bana sorarsanız ille balığımı görücem benim o diyorsanız gece görüşlü bir kamerayı gece akvaryumun karşısına bırakın sabah kaydı inceleyin yaşıyorlarsa mutlaka gece piyasaya çıkacaklardır, akvaryuma akşam attığınız vatoz yemi sabah yoksa kesinlikle orada bir yerdeler emin olun. :)
Geceleri aktif olan aydınlık ortamlardan kaçınan saklanma uzmanı balıklardır bizzat kendi tecrübem şudur ki balıkları aldım tankıma koydum ki piyasadaki en narin ve en pahalı türlerdi, yaklaşık 5 ay tankımda vatoz adına her hangi bir emvare göremedim bu arada sıcaklıkta vatozların sevdiği 26,5 - 27 arası inatla yemlemeye devam ettim ama akvarymda kirlilik kaynaklı ağır kokunun da birleşimiyle attığım yemleri lepisteslerin yediğini düşünüyordum tıpkı sizinkisi gibi ne ölüsü ne dirisi ortalıklarda yoktu aramaya imkan vermeyen bir dekor da vardı öyle bıraktım deyimi yerindeyse koyverdim tam beş ayın sonunda bir vatoz görmeye başladım altı ayın sonunda tüm vatozlar görünür olmuştu fakat bu tanka gübre kullanmıyorum, bana sorarsanız ille balığımı görücem benim o diyorsanız gece görüşlü bir kamerayı gece akvaryumun karşısına bırakın sabah kaydı inceleyin yaşıyorlarsa mutlaka gece piyasaya çıkacaklardır, akvaryuma akşam attığınız vatoz yemi sabah yoksa kesinlikle orada bir yerdeler emin olun. :)
Yüzeydeki Demir Bakterisi (ıron Bacteria)
Bu meretten benim tanklarımda da mevcut neden oluyor acaba açıkçası hiç düşünmedim su değişiminde maşşafa ile yüzeyden çekince ister istemez yok edilmiş oluyor bir zaman sonra tekrar çıkıyorlar (bir kaç ay) ama çok az sanki çok ince bir zar tabakası gibi parmağını suya değdirdiğinde bile yırtılan ince bir zar tabakası bunun bir bakteri olduğunu bilmezdim akvaryumda dip çekimi su değişimini aksatınca aşırı kirlilikle oluştuğunu düşünürdüm öğrendiğim iyi oldu teşekkürler sağlıklı hobiler.
Bu meretten benim tanklarımda da mevcut neden oluyor acaba açıkçası hiç düşünmedim su değişiminde maşşafa ile yüzeyden çekince ister istemez yok edilmiş oluyor bir zaman sonra tekrar çıkıyorlar (bir kaç ay) ama çok az sanki çok ince bir zar tabakası gibi parmağını suya değdirdiğinde bile yırtılan ince bir zar tabakası bunun bir bakteri olduğunu bilmezdim akvaryumda dip çekimi su değişimini aksatınca aşırı kirlilikle oluştuğunu düşünürdüm öğrendiğim iyi oldu teşekkürler sağlıklı hobiler.
ELDEN DÜŞME AKVARYUM TEMİZLİĞİ
[QUOTE=ringo]
Aslında h2o2 normal hayatta bahsettiğiniz amaçla kullanılıyor, yani sterilizasyon veya dezenfeksiyon yapmaya yarıyor. Bu iki kavram biraz teknik ama normalde eşit gibi kullanıyoruz neyse. Anlaşılan hücre zarını yırtarak cümlesi hoşunuza gitmiş ama çok önemli bir cümle değil. Bu tür dezenfektanlar (başka örneklerini yazıcam) organik yapıyı okside etme mantığı ile çalışıp organik yapıyı bozunuma uğratıyorlar. İçindeki fazlalık oksijeni görüyorsunuz ya, o oksijen gidip organik yapıya bağlanıyor ve yapı bozuluyor.
H2o2 (hidrojen peroksit, oksijenli su)
Kmno4 (potasyumpermanganat)
Naclo (sodyumhipoklorit, diğer adı çamaşır suyu, başka adı bildiğiniz klor)
o3 (ozon)
Bunların hepsi organik yapıyı oksitlemeye yarıyor, en güçlüleri ise ozon.
Tabii konsantrasyon yoğunluğuna göre etkileri artar azalır.
H2O2 size pahalıya gelir, çamaşır suyu da aynı işlevi görür yani. İlle kullanacaksanız %50lik solusyonlarından alabilirsiniz ama o konsantrasyonda tehlikelidir elinize falan değerse derinizi direk tahriş eder. Permanganatı rengi dolayısıyla istemezseniz çamaşır suyu daha güvenli olur. Canlı olmayan ekipman sterilizasyonunda başka tür dezenfektanlar da var, tıp sektöründe gluteralaldehit kullanılıyor mesela onlardan da kullanabilirsiniz.
[/QUOTE]
Çamaşır suyunun ekipmanlar üzerinde kalıntı yapacağını düşünüp elemiştim, h. preoksiti ise bir zaman sonra suya dönüşerek geride her hangi bir toksik partikül bırakmıyor olmasından dolayı tercih etmiştim fiyatları eczanelerde pahalı fakat kimyacılarda çok daha yoğun konsantrasyonlarda epey ucuz, gelelim çamaşır suyunu buraya yazdığınıza göre bu hobide bunu kullanıp verim alan arkadaşlar mevcut ki görünüşe göre bende çamaşır suyu kullanacağım zira kimyacı ist. trafiği açısından epey uzak gitmesi gelmesi bir günü yer, belki biraz kafanızı şişirmiş olacağım fakat kusuruma bakmayın çamaşır suyuyla tam olarak nasıl bir uygulama yolu izleyerek bu işlemi yapabiliriz, birde bu işlemi filtre süngerlerinde de yapabilirmiyiz? aynı şekilde mangrowe köküne de uygulanabilir mi?
Bu arada bildiğim kadarıyla uzantısı dehit olan maddeler çok yüksek derecede kanserojen maddeler tıp alanında çok dikkatli ve belirli önlemlerle birlikte kullanılıyor evde kullanımını tavsiye etmem.
[QUOTE=ringo]
Aslında h2o2 normal hayatta bahsettiğiniz amaçla kullanılıyor, yani sterilizasyon veya dezenfeksiyon yapmaya yarıyor. Bu iki kavram biraz teknik ama normalde eşit gibi kullanıyoruz neyse. Anlaşılan hücre zarını yırtarak cümlesi hoşunuza gitmiş ama çok önemli bir cümle değil. Bu tür dezenfektanlar (başka örneklerini yazıcam) organik yapıyı okside etme mantığı ile çalışıp organik yapıyı bozunuma uğratıyorlar. İçindeki fazlalık oksijeni görüyorsunuz ya, o oksijen gidip organik yapıya bağlanıyor ve yapı bozuluyor.
H2o2 (hidrojen peroksit, oksijenli su)
Kmno4 (potasyumpermanganat)
Naclo (sodyumhipoklorit, diğer adı çamaşır suyu, başka adı bildiğiniz klor)
o3 (ozon)
Bunların hepsi organik yapıyı oksitlemeye yarıyor, en güçlüleri ise ozon.
Tabii konsantrasyon yoğunluğuna göre etkileri artar azalır.
H2O2 size pahalıya gelir, çamaşır suyu da aynı işlevi görür yani. İlle kullanacaksanız %50lik solusyonlarından alabilirsiniz ama o konsantrasyonda tehlikelidir elinize falan değerse derinizi direk tahriş eder. Permanganatı rengi dolayısıyla istemezseniz çamaşır suyu daha güvenli olur. Canlı olmayan ekipman sterilizasyonunda başka tür dezenfektanlar da var, tıp sektöründe gluteralaldehit kullanılıyor mesela onlardan da kullanabilirsiniz.
[/QUOTE]
Çamaşır suyunun ekipmanlar üzerinde kalıntı yapacağını düşünüp elemiştim, h. preoksiti ise bir zaman sonra suya dönüşerek geride her hangi bir toksik partikül bırakmıyor olmasından dolayı tercih etmiştim fiyatları eczanelerde pahalı fakat kimyacılarda çok daha yoğun konsantrasyonlarda epey ucuz, gelelim çamaşır suyunu buraya yazdığınıza göre bu hobide bunu kullanıp verim alan arkadaşlar mevcut ki görünüşe göre bende çamaşır suyu kullanacağım zira kimyacı ist. trafiği açısından epey uzak gitmesi gelmesi bir günü yer, belki biraz kafanızı şişirmiş olacağım fakat kusuruma bakmayın çamaşır suyuyla tam olarak nasıl bir uygulama yolu izleyerek bu işlemi yapabiliriz, birde bu işlemi filtre süngerlerinde de yapabilirmiyiz? aynı şekilde mangrowe köküne de uygulanabilir mi?
Bu arada bildiğim kadarıyla uzantısı dehit olan maddeler çok yüksek derecede kanserojen maddeler tıp alanında çok dikkatli ve belirli önlemlerle birlikte kullanılıyor evde kullanımını tavsiye etmem.
ELDEN DÜŞME AKVARYUM TEMİZLİĞİ
[QUOTE=ENGİN06]Konunun aslı bu linkte [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/oksijenli_su_tedavisi_k298020_sn2.asp#![/URL]
İnşallah eklediğim yazı size yardımcı olur[/QUOTE][QUOTE=Hakan ARP]Kepçe ile nasıl safkan bir ırktan melez balıklar doğabilir ki?
Bu imkansız gibi birşey kepçede erkek balık alındığında balıkların oraya üreme hücresi bıraktığını mı düşündünüz?
Farzedelim bıraktı onlar ne kadar sure sağlıklı bir şekilde kalabilir?
Benim balıklarımdan melez bir doğum oluyorsa balıkların saf ırktan geldiklerine dair şüphe duyardım.
Sağlıklı balıklar[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim aslında benim kullanacağım yönü bu linkte yazılmış fakat kimse bu amaçlı kullanmamış (hücre zarını yırtarak parçalamak) neden olmasınki? Arada kaçan bakteri parazit vs ne varsa yok edecektir, açıkçası alkol bazlı el dezenfektanıyla bu h. peroksit arasında gidip geliyordum a.b.e.d. sucul canlılar için çok aşırı zehirli olduğundan buna yoğunlaşmıştım ve galiba sonuca ulaştım çok teşekkür ederim.
[QUOTE=Hakan ARP]Kepçe ile nasıl safkan bir ırktan melez balıklar doğabilir ki?
Bu imkansız gibi birşey kepçede erkek balık alındığında balıkların oraya üreme hücresi bıraktığını mı düşündünüz?
Farzedelim bıraktı onlar ne kadar sure sağlıklı bir şekilde kalabilir?
Benim balıklarımdan melez bir doğum oluyorsa balıkların saf ırktan geldiklerine dair şüphe duyardım.
Sağlıklı balıklar[/QUOTE]
Bende ilk duyduğumda sizinkiyle aynı yorumu yapmıştım ama ne yazık ki böyle nasıl bir sperm hucresi uretiyosa yok olmuyo meret ( kepçenin balığa değmesi değil balığın suya bıraktığı spermler kepçe suya girince ona konuyor ve her nasılsa kuru ortamda ölmüyor, kepçeyi kaynar sudan geçirmek gerekiyor fakat sadece üstüne dökmek değil biraz beklemesi gerek lakin gel gelelim akvaryuma kaynar su nasıl dökeceğiz hücre vb. mikroskobik canlıların en düşük ölüm ısısı 68 derecede 20 dk yumurtaları vs. tüm canlılığın yok olması için en az 130 derece 25 dk sıcaklık lazım ki camlar bu ısılara dayanmaz kırılır velev ki dayandı silikon dayanmaz hal böyle olunca kimyasal yönteemler kullanmak mecburiyet oluyor yani kuracağım bir tankta asla bakteri mikrop yada döl cinsinden davetsiz misafirler görmek istemiyorum. sağlıklı hobiler [:iyi:]
[QUOTE=ENGİN06]Konunun aslı bu linkte [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/oksijenli_su_tedavisi_k298020_sn2.asp#![/URL]
İnşallah eklediğim yazı size yardımcı olur[/QUOTE][QUOTE=Hakan ARP]Kepçe ile nasıl safkan bir ırktan melez balıklar doğabilir ki?
Bu imkansız gibi birşey kepçede erkek balık alındığında balıkların oraya üreme hücresi bıraktığını mı düşündünüz?
Farzedelim bıraktı onlar ne kadar sure sağlıklı bir şekilde kalabilir?
Benim balıklarımdan melez bir doğum oluyorsa balıkların saf ırktan geldiklerine dair şüphe duyardım.
Sağlıklı balıklar[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim aslında benim kullanacağım yönü bu linkte yazılmış fakat kimse bu amaçlı kullanmamış (hücre zarını yırtarak parçalamak) neden olmasınki? Arada kaçan bakteri parazit vs ne varsa yok edecektir, açıkçası alkol bazlı el dezenfektanıyla bu h. peroksit arasında gidip geliyordum a.b.e.d. sucul canlılar için çok aşırı zehirli olduğundan buna yoğunlaşmıştım ve galiba sonuca ulaştım çok teşekkür ederim.
[QUOTE=Hakan ARP]Kepçe ile nasıl safkan bir ırktan melez balıklar doğabilir ki?
Bu imkansız gibi birşey kepçede erkek balık alındığında balıkların oraya üreme hücresi bıraktığını mı düşündünüz?
Farzedelim bıraktı onlar ne kadar sure sağlıklı bir şekilde kalabilir?
Benim balıklarımdan melez bir doğum oluyorsa balıkların saf ırktan geldiklerine dair şüphe duyardım.
Sağlıklı balıklar[/QUOTE]
Bende ilk duyduğumda sizinkiyle aynı yorumu yapmıştım ama ne yazık ki böyle nasıl bir sperm hucresi uretiyosa yok olmuyo meret ( kepçenin balığa değmesi değil balığın suya bıraktığı spermler kepçe suya girince ona konuyor ve her nasılsa kuru ortamda ölmüyor, kepçeyi kaynar sudan geçirmek gerekiyor fakat sadece üstüne dökmek değil biraz beklemesi gerek lakin gel gelelim akvaryuma kaynar su nasıl dökeceğiz hücre vb. mikroskobik canlıların en düşük ölüm ısısı 68 derecede 20 dk yumurtaları vs. tüm canlılığın yok olması için en az 130 derece 25 dk sıcaklık lazım ki camlar bu ısılara dayanmaz kırılır velev ki dayandı silikon dayanmaz hal böyle olunca kimyasal yönteemler kullanmak mecburiyet oluyor yani kuracağım bir tankta asla bakteri mikrop yada döl cinsinden davetsiz misafirler görmek istemiyorum. sağlıklı hobiler [:iyi:]
ELDEN DÜŞME AKVARYUM TEMİZLİĞİ
[QUOTE=ENGİN06]
Yeni akvaryum o kadar pahalı birşey değil, hele ki eski akvaryumlarında silikon ömrü var, ayrıca temizlik için vereceğiniz para kullanılmış akvaryum ile birleşirse aynı paraya çıkacak ve hala kafanızda soru işeretleri kalacağına yeni akvaryum düşünmek en güzeli, safkanlar için erkek veya dişide yeni kan olmaz ise melez değil ama yeni doğan türlerde illaki sıkıntı çıkacaktır, ayrıca eski kepçede canlı sperm olduğunu düşünmek hayli ilginç geldi ? en güzeli yeni akvaryum, yeni kan olarak yola devam etmek
sağlıklı hobiler diliyorum [/QUOTE]
Yani kurulacak akvaryum sayısı 20 adetin üzerinde olunca yenisi ile eskisi arasında ciddi fiyat farklılıkları oluyor, kaldı ki bu tanklar bana geldi duruyorlar kenarda. Lepisteslerde özellikle safkan ırk konusunda ne kadar tecrübeniz var bilmem ama 1 ay önce başka bir varyetenin tankından çıkmış dışarıda beklemiş yada kepçe gibi suya sadece girip çıkmış ekipmanlar dişi lepistese değince yada o lepisteslerin olduğu suya değince sperm taşıyor yavrular kırık yani melez doğuyor bunu tüm lepistesçiler bilirler fakat bu ekipmanları kullanmak istersek kaynar sudan geçirmek gerek, nasıl oldu bilmiyorum kaynar sudan geçirmeme ragmen bir kez döl karışımı oldu sorunu çözmek için 6 ay boyunca doğan bir yığın yavrudan oldum aynı durumu tekrar yaşamak istemiyorum bu h. peroksiti kullanan arkadaşların var olduklarını biliyorum ama tam olarak nasıl bir uygulama aşaması izlediklerini bilmiyorum dilerim kullanan biri buraya yazar. İlginize teşekkürler. [:iyi:]
[QUOTE=ENGİN06]
Yeni akvaryum o kadar pahalı birşey değil, hele ki eski akvaryumlarında silikon ömrü var, ayrıca temizlik için vereceğiniz para kullanılmış akvaryum ile birleşirse aynı paraya çıkacak ve hala kafanızda soru işeretleri kalacağına yeni akvaryum düşünmek en güzeli, safkanlar için erkek veya dişide yeni kan olmaz ise melez değil ama yeni doğan türlerde illaki sıkıntı çıkacaktır, ayrıca eski kepçede canlı sperm olduğunu düşünmek hayli ilginç geldi ? en güzeli yeni akvaryum, yeni kan olarak yola devam etmek
sağlıklı hobiler diliyorum [/QUOTE]
Yani kurulacak akvaryum sayısı 20 adetin üzerinde olunca yenisi ile eskisi arasında ciddi fiyat farklılıkları oluyor, kaldı ki bu tanklar bana geldi duruyorlar kenarda. Lepisteslerde özellikle safkan ırk konusunda ne kadar tecrübeniz var bilmem ama 1 ay önce başka bir varyetenin tankından çıkmış dışarıda beklemiş yada kepçe gibi suya sadece girip çıkmış ekipmanlar dişi lepistese değince yada o lepisteslerin olduğu suya değince sperm taşıyor yavrular kırık yani melez doğuyor bunu tüm lepistesçiler bilirler fakat bu ekipmanları kullanmak istersek kaynar sudan geçirmek gerek, nasıl oldu bilmiyorum kaynar sudan geçirmeme ragmen bir kez döl karışımı oldu sorunu çözmek için 6 ay boyunca doğan bir yığın yavrudan oldum aynı durumu tekrar yaşamak istemiyorum bu h. peroksiti kullanan arkadaşların var olduklarını biliyorum ama tam olarak nasıl bir uygulama aşaması izlediklerini bilmiyorum dilerim kullanan biri buraya yazar. İlginize teşekkürler. [:iyi:]
Nedir Bu Beyaz Mikro Kurtlar? ( Nematod Sorunu ve Çözümü )
[QUOTE=kemakinen35]Akvaryuma lepistes yavrusu -neon tetra atin bakin kaliyor mu ! [:iyi:][/QUOTE]
Neonları bilmem ama kişisel tecrübem ile sabittir ki lepistesler bunları evet yiyor fakat bu canlılar lepistesin midesinden geçiyor bağırsaklarına yerleşiyor yaklaşık 1-2 ay soonra yiyen lepisteste sebepsiz zayıflama küçük kalma cansızlaşma saklanma yem yememe ve ölüm gerçekleşiyor çok zararlılar bence.
[QUOTE=fronto71]Bu canlıarı sadece formalin öldürür 5 ml formalini 100 lt ye dökün ve kökünü kazıyın daha sonra suyun yarısını değiştirin aktif karbon lada filtrenizi takviye edin.[/QUOTE]
Bu maddeyi nerede buluruz?
[QUOTE=kemakinen35]Akvaryuma lepistes yavrusu -neon tetra atin bakin kaliyor mu ! [:iyi:][/QUOTE]
Neonları bilmem ama kişisel tecrübem ile sabittir ki lepistesler bunları evet yiyor fakat bu canlılar lepistesin midesinden geçiyor bağırsaklarına yerleşiyor yaklaşık 1-2 ay soonra yiyen lepisteste sebepsiz zayıflama küçük kalma cansızlaşma saklanma yem yememe ve ölüm gerçekleşiyor çok zararlılar bence.
[QUOTE=fronto71]Bu canlıarı sadece formalin öldürür 5 ml formalini 100 lt ye dökün ve kökünü kazıyın daha sonra suyun yarısını değiştirin aktif karbon lada filtrenizi takviye edin.[/QUOTE]
Bu maddeyi nerede buluruz?
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 18:40
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 18:34
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum NightWist, 16:42
Omurgasızlar - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
KULLANICILAR
- 67 Online Kullanıcı, 37 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
nniiaa,
lojistisyen,
MiSoSiKiaN,
Kuduoglu,
darkaura,
Benmuro,
pusathan01,
yeekim,
Koksal Gurkan,
0rnn,
Kınayu,
EfeC,
omerkaya40,
FurkanTezcan,
Ertug22,
altuntasseref,
Sungurr,
Maverickse,
osmandbnl,
TolgahanA,
DABARAKATO,
Rafayel,
layper,
Alibicimcilci,
şansal,
altanilker,
NightWist,
mrah,
Kemalk41,
Stoke,
nazemert,
Burak PEKDEMİR,
İnci Kefali,
_rammstein_,
ilterisdoğukan,
Savvah,
Keremiko,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
