ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
UmitKARAKAYA
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
85
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
31 Mart 2016 14:46
Son Ziyaret:
11 Aralık 2017 01:18
Toplam Mesaj:
230 [0.06 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ümit KARAKAYA
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Vazifesini tam yerine getirmemiş olanın vicdan yarasına ne mazeretin devası ne ilacın şifası deva getirmiş..
MEVLANA
SON 10 MESAJI
Alabalık Yemi
Konumuz Alabalık yemi antibiyotik konusunu bu laf üzerine anlattım.[QUOTE=Tunc Berk]Balığın uzun yaşamasını isteyen bir hobici[/QUOTE]
[QUOTE=Kromatit]Doktorum beyfendi. O flagyi ezberden anlatırım size. Kantinciyle, mühendisle uğraşmam. Balık antibiyotik direnci kazanmıyor. Kovayla vs ilgisi yok. Siz tuvalete döktüğünüz ilaçlı su ile gereksiz ilaç kullanarak dünyadaki antibiyotik direncine az veya çok bir katkıda bulunuyorsunuz. Sonra iş bize kalıyor. Hadi desekki üretimhane var. Verimliliği arttırmak adına balıkların bünyesini bir şekilde güçlü tutmanız lazım o yüzden proflaksi yapıyorsunuz. Tamam bütün dünya yapıyor. Akvaryumda kaç tane balık var, su koşulları ne kadar kötü, bizim balıklar niye iç parazit kapmıyor? Suysa su yemse yem.
Sindirim deneyine gelince şöyle açıklayayım. Balığın kıçına bakıp her zaman verdiğim çay kaşığı miktarı filanca marka japon yemi ile çay kaşığı miktarı alabalık yeminin ne sindirilip ne kadar emildiğini anlıyorum. Bilim gözlem ile başlar. Ölçüm ile devam eder.
[/QUOTE]
tıp fakültesinde size doğayı antibiyotik kullanan akvaryumu olan hobiciler kirletiyormu dediler .. Biz burda üfürmeden Alabalık yeminin daha faydalı olduğunu bunu ilgili fakülte kantincilerinin bile bildiğini dedik .. İnanmayan gider sorar..[QUOTE=Tunc Berk]
Antibiyotik kullanımı bağışıklık sistemini tembelleştirir. Canlı antibiyotiğe bağımlı hale gelir. Sekteye uğradığı zaman sonuçları hoş olmaz. Antibiyotiğe karşı direnç geliştiren bakteriler balıklar için tehlikeli olabilir. Antibiyotik etkisiz kalır, bağışıklık tembelleştiği için savunmaya geçemez çünkü onun yerine iş yapan antibiyotiklere güvenmektedir. Bu durumda meydan bakterilere kalır.
Sağlıklı bir canlı üzerinde düzenli antibiyotik kullanımı her alanda sakıncalı görülürken alabalık çiftliklerinin referans alınması durumun vahametini açıklıyor zaten.
Bizler para kazanmak için alabalık yetiştirmiyoruz, balık ölümlerini maddi zarar olarak görmüyoruz. Hobici gözüyle bakmak lazım.
[/QUOTE]
burdan hobici gibi görünmüyorsunuz..
Konumuz Alabalık yemi antibiyotik konusunu bu laf üzerine anlattım.[QUOTE=Tunc Berk]Balığın uzun yaşamasını isteyen bir hobici[/QUOTE]
[QUOTE=Kromatit]Doktorum beyfendi. O flagyi ezberden anlatırım size. Kantinciyle, mühendisle uğraşmam. Balık antibiyotik direnci kazanmıyor. Kovayla vs ilgisi yok. Siz tuvalete döktüğünüz ilaçlı su ile gereksiz ilaç kullanarak dünyadaki antibiyotik direncine az veya çok bir katkıda bulunuyorsunuz. Sonra iş bize kalıyor. Hadi desekki üretimhane var. Verimliliği arttırmak adına balıkların bünyesini bir şekilde güçlü tutmanız lazım o yüzden proflaksi yapıyorsunuz. Tamam bütün dünya yapıyor. Akvaryumda kaç tane balık var, su koşulları ne kadar kötü, bizim balıklar niye iç parazit kapmıyor? Suysa su yemse yem.
Sindirim deneyine gelince şöyle açıklayayım. Balığın kıçına bakıp her zaman verdiğim çay kaşığı miktarı filanca marka japon yemi ile çay kaşığı miktarı alabalık yeminin ne sindirilip ne kadar emildiğini anlıyorum. Bilim gözlem ile başlar. Ölçüm ile devam eder.
[/QUOTE]
tıp fakültesinde size doğayı antibiyotik kullanan akvaryumu olan hobiciler kirletiyormu dediler .. Biz burda üfürmeden Alabalık yeminin daha faydalı olduğunu bunu ilgili fakülte kantincilerinin bile bildiğini dedik .. İnanmayan gider sorar..[QUOTE=Tunc Berk]
Antibiyotik kullanımı bağışıklık sistemini tembelleştirir. Canlı antibiyotiğe bağımlı hale gelir. Sekteye uğradığı zaman sonuçları hoş olmaz. Antibiyotiğe karşı direnç geliştiren bakteriler balıklar için tehlikeli olabilir. Antibiyotik etkisiz kalır, bağışıklık tembelleştiği için savunmaya geçemez çünkü onun yerine iş yapan antibiyotiklere güvenmektedir. Bu durumda meydan bakterilere kalır.
Sağlıklı bir canlı üzerinde düzenli antibiyotik kullanımı her alanda sakıncalı görülürken alabalık çiftliklerinin referans alınması durumun vahametini açıklıyor zaten.
Bizler para kazanmak için alabalık yetiştirmiyoruz, balık ölümlerini maddi zarar olarak görmüyoruz. Hobici gözüyle bakmak lazım.
[/QUOTE]
burdan hobici gibi görünmüyorsunuz..
Alabalık Yemi
[QUOTE=Kromatit]Ben bir dönem japon balığı için alabalık yemi kullandım. Sindirimi zor oldu. Bir daha da almadım. Haftada bir defa vereceğim yem demek ki çok elzem bir şey değil. Hiç vermesem de olur. Ondan alabileceği besin ögesini ben kuru kurttan, meyveden vs bulur yediririm. Ayrıca boş zamanlarınızda gereksiz yere antibiyotik kullanarak antibiyotik direncine katkıda bulunduğunuz için tebrik ederim. Besi hayvanı maruz kaldığı şartlar sebebiyle bağışıklık sisteminin zayıflaması yüzünden antibiyotik profilaksisi alırken sizin akvaryum balıklarınız ne kadar kötü koşullarda kalıyorlar da her ay özel bir teknikle destek çıkıyorsunuz merak ediyorum. Su değişimi yapın antibiyotiği de gereksiz yere kullanmayın. Balıklarınız hastalanırsa bu yemin değil sizin suçunuzdur. [/QUOTE]
Kullanılan Alabalık yeminin ne kadarını sindirdiği ni yada nasıl sindiremediğini hangi bilimsel çalışmayla yada nasıl bir teknikle ölçtünüz bilmiyorum... ben haftada bir vermiyorum .. günde bir defa yeterli oluyor...çeşit olarak yemleme yapmasına karşı değilim ama bir japon balığı için en ideal yemin alabalık yemi olduğunu rahatlıkla iddaa ederim.... [K]siz benim yazılarıma ikna olmazsınız ... bi su ürünleri fakültesine yada veteriner fakültesine uğrayın.... yemler hazırlanırken rasyon hesaplamalarını... içinde nelerin bulunması gerektiğini.... ilaçlamalarının nasıl ne şekilde olduğunu ....özellikle antibiyotik kullanımının ne şekilde olduğunu... muhtemelen o fakültenin kantincileri bile bilir... belki sizde biliyorsunuzdur .. belki...[/K]...
bazen su değiştirirken balıklar hasta olabiliyor. benim balıklarım hiç hasta olmuyor diyene inanmıyorum.. hele [K]petshopculara hiç inanmıyorum[/K]...
Benim antibiyotik kullanmam akvaryumun suyu kötü olduğundan değil... tedbir amaçlı... . bu balıkları yemeyeceğime göre... belirli sürelerde antibiyotik kullanmakta sakınca görmüyorum.. antibiyotik kullanmam balıklarım için hastalık önleyici tedbirlerden biridir.....balığın vücudunda biriken antibiyotik de bir süre sonra kayboluyor ağır metaller gibi birikip kalmıyor bağışıklık sistemini zayıflattığını düşünmüyorum.........özel bir teknik değildir.... antibiyotik alabalık çiftliklerinde de kullanılır.
Antibiyotik zararlı bakterilerin direnç kazanması sakıncalı olabilir... böyle bişey olmaması için akvaryumun içinde değil [K]ayrı bir kovada bu işlemi yapıyorum[/K]...
[QUOTE=Kromatit]Ben bir dönem japon balığı için alabalık yemi kullandım. Sindirimi zor oldu. Bir daha da almadım. Haftada bir defa vereceğim yem demek ki çok elzem bir şey değil. Hiç vermesem de olur. Ondan alabileceği besin ögesini ben kuru kurttan, meyveden vs bulur yediririm. Ayrıca boş zamanlarınızda gereksiz yere antibiyotik kullanarak antibiyotik direncine katkıda bulunduğunuz için tebrik ederim. Besi hayvanı maruz kaldığı şartlar sebebiyle bağışıklık sisteminin zayıflaması yüzünden antibiyotik profilaksisi alırken sizin akvaryum balıklarınız ne kadar kötü koşullarda kalıyorlar da her ay özel bir teknikle destek çıkıyorsunuz merak ediyorum. Su değişimi yapın antibiyotiği de gereksiz yere kullanmayın. Balıklarınız hastalanırsa bu yemin değil sizin suçunuzdur. [/QUOTE]
Kullanılan Alabalık yeminin ne kadarını sindirdiği ni yada nasıl sindiremediğini hangi bilimsel çalışmayla yada nasıl bir teknikle ölçtünüz bilmiyorum... ben haftada bir vermiyorum .. günde bir defa yeterli oluyor...çeşit olarak yemleme yapmasına karşı değilim ama bir japon balığı için en ideal yemin alabalık yemi olduğunu rahatlıkla iddaa ederim.... [K]siz benim yazılarıma ikna olmazsınız ... bi su ürünleri fakültesine yada veteriner fakültesine uğrayın.... yemler hazırlanırken rasyon hesaplamalarını... içinde nelerin bulunması gerektiğini.... ilaçlamalarının nasıl ne şekilde olduğunu ....özellikle antibiyotik kullanımının ne şekilde olduğunu... muhtemelen o fakültenin kantincileri bile bilir... belki sizde biliyorsunuzdur .. belki...[/K]...
bazen su değiştirirken balıklar hasta olabiliyor. benim balıklarım hiç hasta olmuyor diyene inanmıyorum.. hele [K]petshopculara hiç inanmıyorum[/K]...
Benim antibiyotik kullanmam akvaryumun suyu kötü olduğundan değil... tedbir amaçlı... . bu balıkları yemeyeceğime göre... belirli sürelerde antibiyotik kullanmakta sakınca görmüyorum.. antibiyotik kullanmam balıklarım için hastalık önleyici tedbirlerden biridir.....balığın vücudunda biriken antibiyotik de bir süre sonra kayboluyor ağır metaller gibi birikip kalmıyor bağışıklık sistemini zayıflattığını düşünmüyorum.........özel bir teknik değildir.... antibiyotik alabalık çiftliklerinde de kullanılır.
Antibiyotik zararlı bakterilerin direnç kazanması sakıncalı olabilir... böyle bişey olmaması için akvaryumun içinde değil [K]ayrı bir kovada bu işlemi yapıyorum[/K]...
Alabalık Yemi
[QUOTE=kocagoz]
yani az verin alabalık yemı mı verın demek ıstıyorsunuz pekı neden bunca uretıcı kendı marka logolarını koyup alabalık yemı satma gırısımınde bulunmuyor ucuz ve heryerde bulunabılır oldugu ıcınmı [/QUOTE]
Alıcısı çok... pahalı olan daha iyi diye insanlarımızı kandırıyorlar...sözünü ettiğiniz yemler suyu pek kirletmiyor.... Akvaryum için üretilen yemler de genellikle suyun aynı kapta uzun süreler en az kirlilikle kullanılması için üretilen ürünlerdir.... su değiştirme sıklığını uzatmak için tercih edilebilir ama suyun değiştirmek için üşenirseniz balıklarınız hasta olur... balıkların hasta olmasının en önemli sebebi budur...sık su değiştirin balıklarınız hastalanmasın.....
Ayrıca kan için kötü düşünmeyin doğadaki en iyi besin değeri en iyi olan materyal kandır sonra süttür... [K]evcil hayvanlar için üretilen yemlerde Mesela kedi köpek mamalarının tercih edilmesinin en önemli sebebi hayvanın dışkısının kokmaması.[/K].. Bu bir tercih sebebidir.. ama akvaryum balıklarının hele hele japon balıklarının gelişimi için en iyi yem Alabalık yemidir... alabalık yemi kullanırsanız balığınız hastalanırsa bu yemin değil sizin suçunuz... suyu temiz tutun...
Bir hatırlatma daha yapacağım.. Alabalık çiftliklerinde balıklar belirli sürelerde antibiyotik verilir .. tedbir amaçlıdır .. her türlü hayvancılıkta vardır.... besi yada süt sığırcılığında da antibiyotik kullanımı vardır ..ben balıklarıma ayda bir kendim hazırladığım antibiyotikli yemden veriyorum... genelde %50 su değiştireceğim zamana denk getiriyorum ayda bir oluyor......alabalık yemini pense ile öğütüyorum ( günlük bir defada attığım miktarda yani bir avuç )... yine iki tane 500 lük flagy ( anibiyotik) pense ile öğütüyorum... bunları karıştırıp üstüne bir kaç damla damlalık yardımıyla ayçiçeği yağı damlatıp bekliyorum.. antibiyotikler bu karışımda eriyor.. balıklarımı bir kovaya alıyorum.. yemlemeyi burada yapıyorum.... bir saat kadar bu kovada ( kovanın suyunu eski akvaryum suyundan alıyorum.. ) kalıyorlar .. sonra suyu değişmiş akvaryuma tekrar alıyorum... ayrıca bu suya birazda mantar falan varsa diye permasol katıyorum... hiç balık kaybetmedim...
[QUOTE=kocagoz]
yani az verin alabalık yemı mı verın demek ıstıyorsunuz pekı neden bunca uretıcı kendı marka logolarını koyup alabalık yemı satma gırısımınde bulunmuyor ucuz ve heryerde bulunabılır oldugu ıcınmı [/QUOTE]
Alıcısı çok... pahalı olan daha iyi diye insanlarımızı kandırıyorlar...sözünü ettiğiniz yemler suyu pek kirletmiyor.... Akvaryum için üretilen yemler de genellikle suyun aynı kapta uzun süreler en az kirlilikle kullanılması için üretilen ürünlerdir.... su değiştirme sıklığını uzatmak için tercih edilebilir ama suyun değiştirmek için üşenirseniz balıklarınız hasta olur... balıkların hasta olmasının en önemli sebebi budur...sık su değiştirin balıklarınız hastalanmasın.....
Ayrıca kan için kötü düşünmeyin doğadaki en iyi besin değeri en iyi olan materyal kandır sonra süttür... [K]evcil hayvanlar için üretilen yemlerde Mesela kedi köpek mamalarının tercih edilmesinin en önemli sebebi hayvanın dışkısının kokmaması.[/K].. Bu bir tercih sebebidir.. ama akvaryum balıklarının hele hele japon balıklarının gelişimi için en iyi yem Alabalık yemidir... alabalık yemi kullanırsanız balığınız hastalanırsa bu yemin değil sizin suçunuz... suyu temiz tutun...
Bir hatırlatma daha yapacağım.. Alabalık çiftliklerinde balıklar belirli sürelerde antibiyotik verilir .. tedbir amaçlıdır .. her türlü hayvancılıkta vardır.... besi yada süt sığırcılığında da antibiyotik kullanımı vardır ..ben balıklarıma ayda bir kendim hazırladığım antibiyotikli yemden veriyorum... genelde %50 su değiştireceğim zamana denk getiriyorum ayda bir oluyor......alabalık yemini pense ile öğütüyorum ( günlük bir defada attığım miktarda yani bir avuç )... yine iki tane 500 lük flagy ( anibiyotik) pense ile öğütüyorum... bunları karıştırıp üstüne bir kaç damla damlalık yardımıyla ayçiçeği yağı damlatıp bekliyorum.. antibiyotikler bu karışımda eriyor.. balıklarımı bir kovaya alıyorum.. yemlemeyi burada yapıyorum.... bir saat kadar bu kovada ( kovanın suyunu eski akvaryum suyundan alıyorum.. ) kalıyorlar .. sonra suyu değişmiş akvaryuma tekrar alıyorum... ayrıca bu suya birazda mantar falan varsa diye permasol katıyorum... hiç balık kaybetmedim...
Alabalık Yemi
Alabalık yeminin tek zararı fazla yemleme yaparsanız suyu çabuk bozar ve su kötü kokar .. diğer yemlerin tek avantajı suyu kokutma süresi daha uzundur alabileceğiniz en kötü koku amonyak kokusudur...... azot döngüsü oturmuş bir akvaryumda bu kokuyu da almazsınız....
Ticari yemlerle yemlenen balıklarda doğadaki gibi fazla kilometre yapıp yüzemeyeceği için ister istemez şişmanlayacaktır..... az yemleme yapın ... balık açlıktan ölmez.....
Alabalık yeminin tek zararı fazla yemleme yaparsanız suyu çabuk bozar ve su kötü kokar .. diğer yemlerin tek avantajı suyu kokutma süresi daha uzundur alabileceğiniz en kötü koku amonyak kokusudur...... azot döngüsü oturmuş bir akvaryumda bu kokuyu da almazsınız....
Ticari yemlerle yemlenen balıklarda doğadaki gibi fazla kilometre yapıp yüzemeyeceği için ister istemez şişmanlayacaktır..... az yemleme yapın ... balık açlıktan ölmez.....
Alabalık Yemi
17 yıl gida laboratuvarının yem şubesinde çalıştım... Su ürünleri mühendisiyim...
Alabalık yemi ile diğer yemler kıyaslanamaz alabalikyeminde balık unu bulunur .. Doğada balık balık yer... Yağlı olması çok iyidir... balik bazı amino asitleri dışardan almak durumda .. Vermezseniz sağlıksız olur.. Paranız çoksa diğer yemlerden alin
[QUOTE=mustafamutlu]Bu yemlerde kullanılan kan ve kemik olayını biraz açarmısınız.Bu konuda elinizde bize sunabileceğiniz bir veriniz var mı?Bilimsel bir yayın, makale, ürün analizi vs.
Saygılarımla.
[/QUOTE]
herhangi bir su ürünleri fakültesi 1. Sınıf öğrencisi ile irtibata geçiniz...
17 yıl gida laboratuvarının yem şubesinde çalıştım... Su ürünleri mühendisiyim...
Alabalık yemi ile diğer yemler kıyaslanamaz alabalikyeminde balık unu bulunur .. Doğada balık balık yer... Yağlı olması çok iyidir... balik bazı amino asitleri dışardan almak durumda .. Vermezseniz sağlıksız olur.. Paranız çoksa diğer yemlerden alin
[QUOTE=mustafamutlu]Bu yemlerde kullanılan kan ve kemik olayını biraz açarmısınız.Bu konuda elinizde bize sunabileceğiniz bir veriniz var mı?Bilimsel bir yayın, makale, ürün analizi vs.
Saygılarımla.
[/QUOTE]
herhangi bir su ürünleri fakültesi 1. Sınıf öğrencisi ile irtibata geçiniz...
Çiklet Ve Alabalık Yemi
[QUOTE=GoldLove]Yerler, hemde çok severek yerler diğer balıklar gibi.
[/QUOTE]
diğer söylemler ticari amaçlıdır..[:cik:]
[QUOTE=GoldLove]Yerler, hemde çok severek yerler diğer balıklar gibi.
[/QUOTE]
diğer söylemler ticari amaçlıdır..[:cik:]
Japon İçin Kaliteli Yemler
[QUOTE=istanbul61]Japon balığı için 3çeşit yem almak istiyorum.
En kaliteli yem isimleri ve yem markaları nelerdir.Benim bildiğim tetra ve sera daha kaliteli marka varmıdır acaba[/QUOTE]
En iyisi alabalık yemidir.... diğerleri para tuzağı ... doğrulatmak isterseniz... Üniversitelerimizin hepsinin web sitesi var oradan su ürünleri konusunda eğitim veren herhangi bir hocaya mail ile ulaşırsanız bir balığın yemde neye ihtiyaç duyuyorsa alabalık yeminde mevcut olduğunu doğrulayacaktır.... ek olarak tuzsuz suda haşlanmış karaciğere japon türleri bayılır... çiğerin kabuğunu soyun öyle verin... kabızlığa ve balığın rengine çok olumlu etkisi olur...
[QUOTE=istanbul61]Japon balığı için 3çeşit yem almak istiyorum.
En kaliteli yem isimleri ve yem markaları nelerdir.Benim bildiğim tetra ve sera daha kaliteli marka varmıdır acaba[/QUOTE]
En iyisi alabalık yemidir.... diğerleri para tuzağı ... doğrulatmak isterseniz... Üniversitelerimizin hepsinin web sitesi var oradan su ürünleri konusunda eğitim veren herhangi bir hocaya mail ile ulaşırsanız bir balığın yemde neye ihtiyaç duyuyorsa alabalık yeminde mevcut olduğunu doğrulayacaktır.... ek olarak tuzsuz suda haşlanmış karaciğere japon türleri bayılır... çiğerin kabuğunu soyun öyle verin... kabızlığa ve balığın rengine çok olumlu etkisi olur...
Malawi İzmir Akvaryum
[QUOTE=tarquinnn]
+1 [:)]
Başka mesaj yazmayacağımı söylemiştim ama bu mesajınızdan sonra inanın yazmadan duramadım. Gerçekten durumu iyi analiz etmiş ve harika bir başlık bulmuşsunuz. İşini hakkıyla, dürüstçe yapan insanlar olarak, maalesef sıklıkla "çakallarla uğraşmak, dansetmek" durumunda kalıyoruz.
Ben bile daha iyi özetleyemezdim, teşekkür ederim..[/QUOTE]
Çakallarla uğraşmak için bazı özelliklerinizin olması lazım... örneğin izlediğim belgesellerde çakallarla kimlerin uğraştığı ortada...[EDIT]UmitKARAKAYA,2017-06-28 10:03:14[/EDIT]
[QUOTE=tarquinnn]
+1 [:)]
Başka mesaj yazmayacağımı söylemiştim ama bu mesajınızdan sonra inanın yazmadan duramadım. Gerçekten durumu iyi analiz etmiş ve harika bir başlık bulmuşsunuz. İşini hakkıyla, dürüstçe yapan insanlar olarak, maalesef sıklıkla "çakallarla uğraşmak, dansetmek" durumunda kalıyoruz.
Ben bile daha iyi özetleyemezdim, teşekkür ederim..[/QUOTE]
Çakallarla uğraşmak için bazı özelliklerinizin olması lazım... örneğin izlediğim belgesellerde çakallarla kimlerin uğraştığı ortada...[EDIT]UmitKARAKAYA,2017-06-28 10:03:14[/EDIT]
Dere Kumu
[QUOTE=Elbosaty]
Hocam bu kumdan 50 Kilo alıp temizledim de dilim yandı. Temizledikten sonra 50 kilodan 10-15 Kilo kaldı. Mikrop vs. geçtim bunu elemek kadar zor birşey yok. Elekte musluk altında yıka yıka çamuru bitmez. Su dolu kova alıp dışarda eledim yoksa musluk %90 tıkancaktı. Sonra geldim tıkanma riskine karşı yine iyice musluk altında yıkadım. Yine çamur akıttı bende yarına bıraktım yarında bu işlemleri tekrarladım. Bir kaç ay Akvaryumlarımın birinde kullandım Akvaryum iğrenç kokmaya yosunlanmaya başladı. Daha geçen günlerde kumun yarısından çok fazlasını çöpe attım. Ama hala bir poşet elimde var. Onuda emeklerim boşa gitmesin diye saklıyorum belki lazım olur isteyen birine veririm diye. Yoksa oda çöp işe yaramaz bir kum. Şimdi diyorum 2 günümü boşa harcayıp bel ağrısına karşın 50 lira verip kurtulmak vardı diye. Denemek isteyen olursa denesin tutan yok engelleyen yok.[:D] Su faturasıda 50+ fazla gelince yada gider borusu tıkanınca pişman olmasın ama. Sizin dediğiniz şekilde kumu elemeden bir bezle hemen sıcak sudan geçirip Akvaryuma koyarsa
[B]1.Akvaryumun bulanıklığı bakteri kültürü otursa bile geçmez kuma bir canlı dokunduğu anda kum havalanır su yine bulanır.
2.Kum çok ince olduğu için Bitki falan dikilemez.[/B]
Ben tecrübe ettiğim için yazıyorum. Saten Akvaryum yada Evcil hayvan hobilerini paranız yoksa idare edemezsiniz. İlla para harcıyacaksınız çünkü Akvaryum ve diğer Evcil Hayvan hobileri hem maddiyat ister hemde çok fazla vakit ve emek ister.[/QUOTE]
Yazdıklarını okuyunca 20 yıl önceki halim aklıma geldi... Menemen bile yapamıyordum...
Senin yaptığın temizlik olmamış .. steril yapmak lazım... kaynar su iyi çözüm... bugün ki teknolojide bile laboratuvar steril etme cihazlarının prensibi (otoklav) su buharının öldürme gücünü kullanıyor ... dere kumu en iyisi ....
[QUOTE=Elbosaty]
Hocam bu kumdan 50 Kilo alıp temizledim de dilim yandı. Temizledikten sonra 50 kilodan 10-15 Kilo kaldı. Mikrop vs. geçtim bunu elemek kadar zor birşey yok. Elekte musluk altında yıka yıka çamuru bitmez. Su dolu kova alıp dışarda eledim yoksa musluk %90 tıkancaktı. Sonra geldim tıkanma riskine karşı yine iyice musluk altında yıkadım. Yine çamur akıttı bende yarına bıraktım yarında bu işlemleri tekrarladım. Bir kaç ay Akvaryumlarımın birinde kullandım Akvaryum iğrenç kokmaya yosunlanmaya başladı. Daha geçen günlerde kumun yarısından çok fazlasını çöpe attım. Ama hala bir poşet elimde var. Onuda emeklerim boşa gitmesin diye saklıyorum belki lazım olur isteyen birine veririm diye. Yoksa oda çöp işe yaramaz bir kum. Şimdi diyorum 2 günümü boşa harcayıp bel ağrısına karşın 50 lira verip kurtulmak vardı diye. Denemek isteyen olursa denesin tutan yok engelleyen yok.[:D] Su faturasıda 50+ fazla gelince yada gider borusu tıkanınca pişman olmasın ama. Sizin dediğiniz şekilde kumu elemeden bir bezle hemen sıcak sudan geçirip Akvaryuma koyarsa
[B]1.Akvaryumun bulanıklığı bakteri kültürü otursa bile geçmez kuma bir canlı dokunduğu anda kum havalanır su yine bulanır.
2.Kum çok ince olduğu için Bitki falan dikilemez.[/B]
Ben tecrübe ettiğim için yazıyorum. Saten Akvaryum yada Evcil hayvan hobilerini paranız yoksa idare edemezsiniz. İlla para harcıyacaksınız çünkü Akvaryum ve diğer Evcil Hayvan hobileri hem maddiyat ister hemde çok fazla vakit ve emek ister.[/QUOTE]
Yazdıklarını okuyunca 20 yıl önceki halim aklıma geldi... Menemen bile yapamıyordum...
Senin yaptığın temizlik olmamış .. steril yapmak lazım... kaynar su iyi çözüm... bugün ki teknolojide bile laboratuvar steril etme cihazlarının prensibi (otoklav) su buharının öldürme gücünü kullanıyor ... dere kumu en iyisi ....
Dere Kumu
[QUOTE=Elbosaty]
Temizlikte harcanan suya verilcek para ile hazırını ve daha güzel renkli olanı almak çok daha mantıklı. Zira hem saatlerce yıksanız kiri çıkmıyor hemde gider borusunun tıkanma riski oluşuyor giden zamanınız ve emeğinizin dışında ortalığın pislenmeside cabası. Ne gerek var? Tecrübeyle sabittir 50 Lira verip kurtulun daha az masraf yapmış olursunuz :)[/QUOTE]
Kabınız varsa ocakta kaynar suda bütün mikrop bakteri ve böcek yumurtalarını öldürürün..
Kum için temiz kap kullanmak istemiyorsanız .. suyu kaynatın boş bir kaba iki avuç kum bir su bardağı kaynar su sonra bu karışımın üstüne tekrar iki avuç kum bir bardak kaynar su .. suyun miktarını artırabilirsiniz... böy böyle elinizdeki kum tamamen zararlılardan kurtulursunuz.. [;)]
Suyunu süzmek için kabın soğumasını bekleyin.. evde mutlaka bez parçaları falan vardır ... ortalığı da bi zahmet kirletmeden yapın...
Ayrıca bugün 50 lira veren yarın kolunu alamıyor ...[EDIT]UmitKARAKAYA,2017-06-20 10:23:39[/EDIT]
[QUOTE=Elbosaty]
Temizlikte harcanan suya verilcek para ile hazırını ve daha güzel renkli olanı almak çok daha mantıklı. Zira hem saatlerce yıksanız kiri çıkmıyor hemde gider borusunun tıkanma riski oluşuyor giden zamanınız ve emeğinizin dışında ortalığın pislenmeside cabası. Ne gerek var? Tecrübeyle sabittir 50 Lira verip kurtulun daha az masraf yapmış olursunuz :)[/QUOTE]
Kabınız varsa ocakta kaynar suda bütün mikrop bakteri ve böcek yumurtalarını öldürürün..
Kum için temiz kap kullanmak istemiyorsanız .. suyu kaynatın boş bir kaba iki avuç kum bir su bardağı kaynar su sonra bu karışımın üstüne tekrar iki avuç kum bir bardak kaynar su .. suyun miktarını artırabilirsiniz... böy böyle elinizdeki kum tamamen zararlılardan kurtulursunuz.. [;)]
Suyunu süzmek için kabın soğumasını bekleyin.. evde mutlaka bez parçaları falan vardır ... ortalığı da bi zahmet kirletmeden yapın...
Ayrıca bugün 50 lira veren yarın kolunu alamıyor ...[EDIT]UmitKARAKAYA,2017-06-20 10:23:39[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 18:40
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 18:34
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum NightWist, 16:42
Omurgasızlar - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
KULLANICILAR
- 75 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
URAS,
NotEvenBeginner,
ternapi,
darkaura,
Ertug22,
nniiaa,
Sungurr,
ArifhbsAquatics,
osmandbnl,
berat76,
DABARAKATO,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
omerkaya40,
Koksal Gurkan,
pusathan01,
yeekim,
FurkanYnk,
Kuduoglu,
Hidro Dinamik,
Ehtiyar,
Ozzgur,
Kınayu,
0rnn,
altuntasseref,
FurkanTezcan,
Tortuga7,
E1mRe,
EmiirKaan,
Kaangzkr,
Shortbuff,
JujuSeri,
AquaVita,
Redrainbow,
brk-krnc,
onuribrahim,
Byknss97,
Hsrt,
emre12ozkan,
Mitralyöz34,
Rafayel,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
