ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
UmitKARAKAYA
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
85
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
31 Mart 2016 14:46
Son Ziyaret:
11 Aralık 2017 01:18
Toplam Mesaj:
230 [0.06 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ümit KARAKAYA
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Vazifesini tam yerine getirmemiş olanın vicdan yarasına ne mazeretin devası ne ilacın şifası deva getirmiş..
MEVLANA
SON 10 MESAJI
Alabalık Yemi
Konumuz Alabalık yemi antibiyotik konusunu bu laf üzerine anlattım.[QUOTE=Tunc Berk]Balığın uzun yaşamasını isteyen bir hobici[/QUOTE]
[QUOTE=Kromatit]Doktorum beyfendi. O flagyi ezberden anlatırım size. Kantinciyle, mühendisle uğraşmam. Balık antibiyotik direnci kazanmıyor. Kovayla vs ilgisi yok. Siz tuvalete döktüğünüz ilaçlı su ile gereksiz ilaç kullanarak dünyadaki antibiyotik direncine az veya çok bir katkıda bulunuyorsunuz. Sonra iş bize kalıyor. Hadi desekki üretimhane var. Verimliliği arttırmak adına balıkların bünyesini bir şekilde güçlü tutmanız lazım o yüzden proflaksi yapıyorsunuz. Tamam bütün dünya yapıyor. Akvaryumda kaç tane balık var, su koşulları ne kadar kötü, bizim balıklar niye iç parazit kapmıyor? Suysa su yemse yem.
Sindirim deneyine gelince şöyle açıklayayım. Balığın kıçına bakıp her zaman verdiğim çay kaşığı miktarı filanca marka japon yemi ile çay kaşığı miktarı alabalık yeminin ne sindirilip ne kadar emildiğini anlıyorum. Bilim gözlem ile başlar. Ölçüm ile devam eder.
[/QUOTE]
tıp fakültesinde size doğayı antibiyotik kullanan akvaryumu olan hobiciler kirletiyormu dediler .. Biz burda üfürmeden Alabalık yeminin daha faydalı olduğunu bunu ilgili fakülte kantincilerinin bile bildiğini dedik .. İnanmayan gider sorar..[QUOTE=Tunc Berk]
Antibiyotik kullanımı bağışıklık sistemini tembelleştirir. Canlı antibiyotiğe bağımlı hale gelir. Sekteye uğradığı zaman sonuçları hoş olmaz. Antibiyotiğe karşı direnç geliştiren bakteriler balıklar için tehlikeli olabilir. Antibiyotik etkisiz kalır, bağışıklık tembelleştiği için savunmaya geçemez çünkü onun yerine iş yapan antibiyotiklere güvenmektedir. Bu durumda meydan bakterilere kalır.
Sağlıklı bir canlı üzerinde düzenli antibiyotik kullanımı her alanda sakıncalı görülürken alabalık çiftliklerinin referans alınması durumun vahametini açıklıyor zaten.
Bizler para kazanmak için alabalık yetiştirmiyoruz, balık ölümlerini maddi zarar olarak görmüyoruz. Hobici gözüyle bakmak lazım.
[/QUOTE]
burdan hobici gibi görünmüyorsunuz..
Konumuz Alabalık yemi antibiyotik konusunu bu laf üzerine anlattım.[QUOTE=Tunc Berk]Balığın uzun yaşamasını isteyen bir hobici[/QUOTE]
[QUOTE=Kromatit]Doktorum beyfendi. O flagyi ezberden anlatırım size. Kantinciyle, mühendisle uğraşmam. Balık antibiyotik direnci kazanmıyor. Kovayla vs ilgisi yok. Siz tuvalete döktüğünüz ilaçlı su ile gereksiz ilaç kullanarak dünyadaki antibiyotik direncine az veya çok bir katkıda bulunuyorsunuz. Sonra iş bize kalıyor. Hadi desekki üretimhane var. Verimliliği arttırmak adına balıkların bünyesini bir şekilde güçlü tutmanız lazım o yüzden proflaksi yapıyorsunuz. Tamam bütün dünya yapıyor. Akvaryumda kaç tane balık var, su koşulları ne kadar kötü, bizim balıklar niye iç parazit kapmıyor? Suysa su yemse yem.
Sindirim deneyine gelince şöyle açıklayayım. Balığın kıçına bakıp her zaman verdiğim çay kaşığı miktarı filanca marka japon yemi ile çay kaşığı miktarı alabalık yeminin ne sindirilip ne kadar emildiğini anlıyorum. Bilim gözlem ile başlar. Ölçüm ile devam eder.
[/QUOTE]
tıp fakültesinde size doğayı antibiyotik kullanan akvaryumu olan hobiciler kirletiyormu dediler .. Biz burda üfürmeden Alabalık yeminin daha faydalı olduğunu bunu ilgili fakülte kantincilerinin bile bildiğini dedik .. İnanmayan gider sorar..[QUOTE=Tunc Berk]
Antibiyotik kullanımı bağışıklık sistemini tembelleştirir. Canlı antibiyotiğe bağımlı hale gelir. Sekteye uğradığı zaman sonuçları hoş olmaz. Antibiyotiğe karşı direnç geliştiren bakteriler balıklar için tehlikeli olabilir. Antibiyotik etkisiz kalır, bağışıklık tembelleştiği için savunmaya geçemez çünkü onun yerine iş yapan antibiyotiklere güvenmektedir. Bu durumda meydan bakterilere kalır.
Sağlıklı bir canlı üzerinde düzenli antibiyotik kullanımı her alanda sakıncalı görülürken alabalık çiftliklerinin referans alınması durumun vahametini açıklıyor zaten.
Bizler para kazanmak için alabalık yetiştirmiyoruz, balık ölümlerini maddi zarar olarak görmüyoruz. Hobici gözüyle bakmak lazım.
[/QUOTE]
burdan hobici gibi görünmüyorsunuz..
Alabalık Yemi
[QUOTE=Kromatit]Ben bir dönem japon balığı için alabalık yemi kullandım. Sindirimi zor oldu. Bir daha da almadım. Haftada bir defa vereceğim yem demek ki çok elzem bir şey değil. Hiç vermesem de olur. Ondan alabileceği besin ögesini ben kuru kurttan, meyveden vs bulur yediririm. Ayrıca boş zamanlarınızda gereksiz yere antibiyotik kullanarak antibiyotik direncine katkıda bulunduğunuz için tebrik ederim. Besi hayvanı maruz kaldığı şartlar sebebiyle bağışıklık sisteminin zayıflaması yüzünden antibiyotik profilaksisi alırken sizin akvaryum balıklarınız ne kadar kötü koşullarda kalıyorlar da her ay özel bir teknikle destek çıkıyorsunuz merak ediyorum. Su değişimi yapın antibiyotiği de gereksiz yere kullanmayın. Balıklarınız hastalanırsa bu yemin değil sizin suçunuzdur. [/QUOTE]
Kullanılan Alabalık yeminin ne kadarını sindirdiği ni yada nasıl sindiremediğini hangi bilimsel çalışmayla yada nasıl bir teknikle ölçtünüz bilmiyorum... ben haftada bir vermiyorum .. günde bir defa yeterli oluyor...çeşit olarak yemleme yapmasına karşı değilim ama bir japon balığı için en ideal yemin alabalık yemi olduğunu rahatlıkla iddaa ederim.... [K]siz benim yazılarıma ikna olmazsınız ... bi su ürünleri fakültesine yada veteriner fakültesine uğrayın.... yemler hazırlanırken rasyon hesaplamalarını... içinde nelerin bulunması gerektiğini.... ilaçlamalarının nasıl ne şekilde olduğunu ....özellikle antibiyotik kullanımının ne şekilde olduğunu... muhtemelen o fakültenin kantincileri bile bilir... belki sizde biliyorsunuzdur .. belki...[/K]...
bazen su değiştirirken balıklar hasta olabiliyor. benim balıklarım hiç hasta olmuyor diyene inanmıyorum.. hele [K]petshopculara hiç inanmıyorum[/K]...
Benim antibiyotik kullanmam akvaryumun suyu kötü olduğundan değil... tedbir amaçlı... . bu balıkları yemeyeceğime göre... belirli sürelerde antibiyotik kullanmakta sakınca görmüyorum.. antibiyotik kullanmam balıklarım için hastalık önleyici tedbirlerden biridir.....balığın vücudunda biriken antibiyotik de bir süre sonra kayboluyor ağır metaller gibi birikip kalmıyor bağışıklık sistemini zayıflattığını düşünmüyorum.........özel bir teknik değildir.... antibiyotik alabalık çiftliklerinde de kullanılır.
Antibiyotik zararlı bakterilerin direnç kazanması sakıncalı olabilir... böyle bişey olmaması için akvaryumun içinde değil [K]ayrı bir kovada bu işlemi yapıyorum[/K]...
[QUOTE=Kromatit]Ben bir dönem japon balığı için alabalık yemi kullandım. Sindirimi zor oldu. Bir daha da almadım. Haftada bir defa vereceğim yem demek ki çok elzem bir şey değil. Hiç vermesem de olur. Ondan alabileceği besin ögesini ben kuru kurttan, meyveden vs bulur yediririm. Ayrıca boş zamanlarınızda gereksiz yere antibiyotik kullanarak antibiyotik direncine katkıda bulunduğunuz için tebrik ederim. Besi hayvanı maruz kaldığı şartlar sebebiyle bağışıklık sisteminin zayıflaması yüzünden antibiyotik profilaksisi alırken sizin akvaryum balıklarınız ne kadar kötü koşullarda kalıyorlar da her ay özel bir teknikle destek çıkıyorsunuz merak ediyorum. Su değişimi yapın antibiyotiği de gereksiz yere kullanmayın. Balıklarınız hastalanırsa bu yemin değil sizin suçunuzdur. [/QUOTE]
Kullanılan Alabalık yeminin ne kadarını sindirdiği ni yada nasıl sindiremediğini hangi bilimsel çalışmayla yada nasıl bir teknikle ölçtünüz bilmiyorum... ben haftada bir vermiyorum .. günde bir defa yeterli oluyor...çeşit olarak yemleme yapmasına karşı değilim ama bir japon balığı için en ideal yemin alabalık yemi olduğunu rahatlıkla iddaa ederim.... [K]siz benim yazılarıma ikna olmazsınız ... bi su ürünleri fakültesine yada veteriner fakültesine uğrayın.... yemler hazırlanırken rasyon hesaplamalarını... içinde nelerin bulunması gerektiğini.... ilaçlamalarının nasıl ne şekilde olduğunu ....özellikle antibiyotik kullanımının ne şekilde olduğunu... muhtemelen o fakültenin kantincileri bile bilir... belki sizde biliyorsunuzdur .. belki...[/K]...
bazen su değiştirirken balıklar hasta olabiliyor. benim balıklarım hiç hasta olmuyor diyene inanmıyorum.. hele [K]petshopculara hiç inanmıyorum[/K]...
Benim antibiyotik kullanmam akvaryumun suyu kötü olduğundan değil... tedbir amaçlı... . bu balıkları yemeyeceğime göre... belirli sürelerde antibiyotik kullanmakta sakınca görmüyorum.. antibiyotik kullanmam balıklarım için hastalık önleyici tedbirlerden biridir.....balığın vücudunda biriken antibiyotik de bir süre sonra kayboluyor ağır metaller gibi birikip kalmıyor bağışıklık sistemini zayıflattığını düşünmüyorum.........özel bir teknik değildir.... antibiyotik alabalık çiftliklerinde de kullanılır.
Antibiyotik zararlı bakterilerin direnç kazanması sakıncalı olabilir... böyle bişey olmaması için akvaryumun içinde değil [K]ayrı bir kovada bu işlemi yapıyorum[/K]...
Alabalık Yemi
[QUOTE=kocagoz]
yani az verin alabalık yemı mı verın demek ıstıyorsunuz pekı neden bunca uretıcı kendı marka logolarını koyup alabalık yemı satma gırısımınde bulunmuyor ucuz ve heryerde bulunabılır oldugu ıcınmı [/QUOTE]
Alıcısı çok... pahalı olan daha iyi diye insanlarımızı kandırıyorlar...sözünü ettiğiniz yemler suyu pek kirletmiyor.... Akvaryum için üretilen yemler de genellikle suyun aynı kapta uzun süreler en az kirlilikle kullanılması için üretilen ürünlerdir.... su değiştirme sıklığını uzatmak için tercih edilebilir ama suyun değiştirmek için üşenirseniz balıklarınız hasta olur... balıkların hasta olmasının en önemli sebebi budur...sık su değiştirin balıklarınız hastalanmasın.....
Ayrıca kan için kötü düşünmeyin doğadaki en iyi besin değeri en iyi olan materyal kandır sonra süttür... [K]evcil hayvanlar için üretilen yemlerde Mesela kedi köpek mamalarının tercih edilmesinin en önemli sebebi hayvanın dışkısının kokmaması.[/K].. Bu bir tercih sebebidir.. ama akvaryum balıklarının hele hele japon balıklarının gelişimi için en iyi yem Alabalık yemidir... alabalık yemi kullanırsanız balığınız hastalanırsa bu yemin değil sizin suçunuz... suyu temiz tutun...
Bir hatırlatma daha yapacağım.. Alabalık çiftliklerinde balıklar belirli sürelerde antibiyotik verilir .. tedbir amaçlıdır .. her türlü hayvancılıkta vardır.... besi yada süt sığırcılığında da antibiyotik kullanımı vardır ..ben balıklarıma ayda bir kendim hazırladığım antibiyotikli yemden veriyorum... genelde %50 su değiştireceğim zamana denk getiriyorum ayda bir oluyor......alabalık yemini pense ile öğütüyorum ( günlük bir defada attığım miktarda yani bir avuç )... yine iki tane 500 lük flagy ( anibiyotik) pense ile öğütüyorum... bunları karıştırıp üstüne bir kaç damla damlalık yardımıyla ayçiçeği yağı damlatıp bekliyorum.. antibiyotikler bu karışımda eriyor.. balıklarımı bir kovaya alıyorum.. yemlemeyi burada yapıyorum.... bir saat kadar bu kovada ( kovanın suyunu eski akvaryum suyundan alıyorum.. ) kalıyorlar .. sonra suyu değişmiş akvaryuma tekrar alıyorum... ayrıca bu suya birazda mantar falan varsa diye permasol katıyorum... hiç balık kaybetmedim...
[QUOTE=kocagoz]
yani az verin alabalık yemı mı verın demek ıstıyorsunuz pekı neden bunca uretıcı kendı marka logolarını koyup alabalık yemı satma gırısımınde bulunmuyor ucuz ve heryerde bulunabılır oldugu ıcınmı [/QUOTE]
Alıcısı çok... pahalı olan daha iyi diye insanlarımızı kandırıyorlar...sözünü ettiğiniz yemler suyu pek kirletmiyor.... Akvaryum için üretilen yemler de genellikle suyun aynı kapta uzun süreler en az kirlilikle kullanılması için üretilen ürünlerdir.... su değiştirme sıklığını uzatmak için tercih edilebilir ama suyun değiştirmek için üşenirseniz balıklarınız hasta olur... balıkların hasta olmasının en önemli sebebi budur...sık su değiştirin balıklarınız hastalanmasın.....
Ayrıca kan için kötü düşünmeyin doğadaki en iyi besin değeri en iyi olan materyal kandır sonra süttür... [K]evcil hayvanlar için üretilen yemlerde Mesela kedi köpek mamalarının tercih edilmesinin en önemli sebebi hayvanın dışkısının kokmaması.[/K].. Bu bir tercih sebebidir.. ama akvaryum balıklarının hele hele japon balıklarının gelişimi için en iyi yem Alabalık yemidir... alabalık yemi kullanırsanız balığınız hastalanırsa bu yemin değil sizin suçunuz... suyu temiz tutun...
Bir hatırlatma daha yapacağım.. Alabalık çiftliklerinde balıklar belirli sürelerde antibiyotik verilir .. tedbir amaçlıdır .. her türlü hayvancılıkta vardır.... besi yada süt sığırcılığında da antibiyotik kullanımı vardır ..ben balıklarıma ayda bir kendim hazırladığım antibiyotikli yemden veriyorum... genelde %50 su değiştireceğim zamana denk getiriyorum ayda bir oluyor......alabalık yemini pense ile öğütüyorum ( günlük bir defada attığım miktarda yani bir avuç )... yine iki tane 500 lük flagy ( anibiyotik) pense ile öğütüyorum... bunları karıştırıp üstüne bir kaç damla damlalık yardımıyla ayçiçeği yağı damlatıp bekliyorum.. antibiyotikler bu karışımda eriyor.. balıklarımı bir kovaya alıyorum.. yemlemeyi burada yapıyorum.... bir saat kadar bu kovada ( kovanın suyunu eski akvaryum suyundan alıyorum.. ) kalıyorlar .. sonra suyu değişmiş akvaryuma tekrar alıyorum... ayrıca bu suya birazda mantar falan varsa diye permasol katıyorum... hiç balık kaybetmedim...
Alabalık Yemi
Alabalık yeminin tek zararı fazla yemleme yaparsanız suyu çabuk bozar ve su kötü kokar .. diğer yemlerin tek avantajı suyu kokutma süresi daha uzundur alabileceğiniz en kötü koku amonyak kokusudur...... azot döngüsü oturmuş bir akvaryumda bu kokuyu da almazsınız....
Ticari yemlerle yemlenen balıklarda doğadaki gibi fazla kilometre yapıp yüzemeyeceği için ister istemez şişmanlayacaktır..... az yemleme yapın ... balık açlıktan ölmez.....
Alabalık yeminin tek zararı fazla yemleme yaparsanız suyu çabuk bozar ve su kötü kokar .. diğer yemlerin tek avantajı suyu kokutma süresi daha uzundur alabileceğiniz en kötü koku amonyak kokusudur...... azot döngüsü oturmuş bir akvaryumda bu kokuyu da almazsınız....
Ticari yemlerle yemlenen balıklarda doğadaki gibi fazla kilometre yapıp yüzemeyeceği için ister istemez şişmanlayacaktır..... az yemleme yapın ... balık açlıktan ölmez.....
Alabalık Yemi
17 yıl gida laboratuvarının yem şubesinde çalıştım... Su ürünleri mühendisiyim...
Alabalık yemi ile diğer yemler kıyaslanamaz alabalikyeminde balık unu bulunur .. Doğada balık balık yer... Yağlı olması çok iyidir... balik bazı amino asitleri dışardan almak durumda .. Vermezseniz sağlıksız olur.. Paranız çoksa diğer yemlerden alin
[QUOTE=mustafamutlu]Bu yemlerde kullanılan kan ve kemik olayını biraz açarmısınız.Bu konuda elinizde bize sunabileceğiniz bir veriniz var mı?Bilimsel bir yayın, makale, ürün analizi vs.
Saygılarımla.
[/QUOTE]
herhangi bir su ürünleri fakültesi 1. Sınıf öğrencisi ile irtibata geçiniz...
17 yıl gida laboratuvarının yem şubesinde çalıştım... Su ürünleri mühendisiyim...
Alabalık yemi ile diğer yemler kıyaslanamaz alabalikyeminde balık unu bulunur .. Doğada balık balık yer... Yağlı olması çok iyidir... balik bazı amino asitleri dışardan almak durumda .. Vermezseniz sağlıksız olur.. Paranız çoksa diğer yemlerden alin
[QUOTE=mustafamutlu]Bu yemlerde kullanılan kan ve kemik olayını biraz açarmısınız.Bu konuda elinizde bize sunabileceğiniz bir veriniz var mı?Bilimsel bir yayın, makale, ürün analizi vs.
Saygılarımla.
[/QUOTE]
herhangi bir su ürünleri fakültesi 1. Sınıf öğrencisi ile irtibata geçiniz...
Çiklet Ve Alabalık Yemi
[QUOTE=GoldLove]Yerler, hemde çok severek yerler diğer balıklar gibi.
[/QUOTE]
diğer söylemler ticari amaçlıdır..[:cik:]
[QUOTE=GoldLove]Yerler, hemde çok severek yerler diğer balıklar gibi.
[/QUOTE]
diğer söylemler ticari amaçlıdır..[:cik:]
Japon İçin Kaliteli Yemler
[QUOTE=istanbul61]Japon balığı için 3çeşit yem almak istiyorum.
En kaliteli yem isimleri ve yem markaları nelerdir.Benim bildiğim tetra ve sera daha kaliteli marka varmıdır acaba[/QUOTE]
En iyisi alabalık yemidir.... diğerleri para tuzağı ... doğrulatmak isterseniz... Üniversitelerimizin hepsinin web sitesi var oradan su ürünleri konusunda eğitim veren herhangi bir hocaya mail ile ulaşırsanız bir balığın yemde neye ihtiyaç duyuyorsa alabalık yeminde mevcut olduğunu doğrulayacaktır.... ek olarak tuzsuz suda haşlanmış karaciğere japon türleri bayılır... çiğerin kabuğunu soyun öyle verin... kabızlığa ve balığın rengine çok olumlu etkisi olur...
[QUOTE=istanbul61]Japon balığı için 3çeşit yem almak istiyorum.
En kaliteli yem isimleri ve yem markaları nelerdir.Benim bildiğim tetra ve sera daha kaliteli marka varmıdır acaba[/QUOTE]
En iyisi alabalık yemidir.... diğerleri para tuzağı ... doğrulatmak isterseniz... Üniversitelerimizin hepsinin web sitesi var oradan su ürünleri konusunda eğitim veren herhangi bir hocaya mail ile ulaşırsanız bir balığın yemde neye ihtiyaç duyuyorsa alabalık yeminde mevcut olduğunu doğrulayacaktır.... ek olarak tuzsuz suda haşlanmış karaciğere japon türleri bayılır... çiğerin kabuğunu soyun öyle verin... kabızlığa ve balığın rengine çok olumlu etkisi olur...
Malawi İzmir Akvaryum
[QUOTE=tarquinnn]
+1 [:)]
Başka mesaj yazmayacağımı söylemiştim ama bu mesajınızdan sonra inanın yazmadan duramadım. Gerçekten durumu iyi analiz etmiş ve harika bir başlık bulmuşsunuz. İşini hakkıyla, dürüstçe yapan insanlar olarak, maalesef sıklıkla "çakallarla uğraşmak, dansetmek" durumunda kalıyoruz.
Ben bile daha iyi özetleyemezdim, teşekkür ederim..[/QUOTE]
Çakallarla uğraşmak için bazı özelliklerinizin olması lazım... örneğin izlediğim belgesellerde çakallarla kimlerin uğraştığı ortada...[EDIT]UmitKARAKAYA,2017-06-28 10:03:14[/EDIT]
[QUOTE=tarquinnn]
+1 [:)]
Başka mesaj yazmayacağımı söylemiştim ama bu mesajınızdan sonra inanın yazmadan duramadım. Gerçekten durumu iyi analiz etmiş ve harika bir başlık bulmuşsunuz. İşini hakkıyla, dürüstçe yapan insanlar olarak, maalesef sıklıkla "çakallarla uğraşmak, dansetmek" durumunda kalıyoruz.
Ben bile daha iyi özetleyemezdim, teşekkür ederim..[/QUOTE]
Çakallarla uğraşmak için bazı özelliklerinizin olması lazım... örneğin izlediğim belgesellerde çakallarla kimlerin uğraştığı ortada...[EDIT]UmitKARAKAYA,2017-06-28 10:03:14[/EDIT]
Dere Kumu
[QUOTE=Elbosaty]
Hocam bu kumdan 50 Kilo alıp temizledim de dilim yandı. Temizledikten sonra 50 kilodan 10-15 Kilo kaldı. Mikrop vs. geçtim bunu elemek kadar zor birşey yok. Elekte musluk altında yıka yıka çamuru bitmez. Su dolu kova alıp dışarda eledim yoksa musluk %90 tıkancaktı. Sonra geldim tıkanma riskine karşı yine iyice musluk altında yıkadım. Yine çamur akıttı bende yarına bıraktım yarında bu işlemleri tekrarladım. Bir kaç ay Akvaryumlarımın birinde kullandım Akvaryum iğrenç kokmaya yosunlanmaya başladı. Daha geçen günlerde kumun yarısından çok fazlasını çöpe attım. Ama hala bir poşet elimde var. Onuda emeklerim boşa gitmesin diye saklıyorum belki lazım olur isteyen birine veririm diye. Yoksa oda çöp işe yaramaz bir kum. Şimdi diyorum 2 günümü boşa harcayıp bel ağrısına karşın 50 lira verip kurtulmak vardı diye. Denemek isteyen olursa denesin tutan yok engelleyen yok.[:D] Su faturasıda 50+ fazla gelince yada gider borusu tıkanınca pişman olmasın ama. Sizin dediğiniz şekilde kumu elemeden bir bezle hemen sıcak sudan geçirip Akvaryuma koyarsa
[B]1.Akvaryumun bulanıklığı bakteri kültürü otursa bile geçmez kuma bir canlı dokunduğu anda kum havalanır su yine bulanır.
2.Kum çok ince olduğu için Bitki falan dikilemez.[/B]
Ben tecrübe ettiğim için yazıyorum. Saten Akvaryum yada Evcil hayvan hobilerini paranız yoksa idare edemezsiniz. İlla para harcıyacaksınız çünkü Akvaryum ve diğer Evcil Hayvan hobileri hem maddiyat ister hemde çok fazla vakit ve emek ister.[/QUOTE]
Yazdıklarını okuyunca 20 yıl önceki halim aklıma geldi... Menemen bile yapamıyordum...
Senin yaptığın temizlik olmamış .. steril yapmak lazım... kaynar su iyi çözüm... bugün ki teknolojide bile laboratuvar steril etme cihazlarının prensibi (otoklav) su buharının öldürme gücünü kullanıyor ... dere kumu en iyisi ....
[QUOTE=Elbosaty]
Hocam bu kumdan 50 Kilo alıp temizledim de dilim yandı. Temizledikten sonra 50 kilodan 10-15 Kilo kaldı. Mikrop vs. geçtim bunu elemek kadar zor birşey yok. Elekte musluk altında yıka yıka çamuru bitmez. Su dolu kova alıp dışarda eledim yoksa musluk %90 tıkancaktı. Sonra geldim tıkanma riskine karşı yine iyice musluk altında yıkadım. Yine çamur akıttı bende yarına bıraktım yarında bu işlemleri tekrarladım. Bir kaç ay Akvaryumlarımın birinde kullandım Akvaryum iğrenç kokmaya yosunlanmaya başladı. Daha geçen günlerde kumun yarısından çok fazlasını çöpe attım. Ama hala bir poşet elimde var. Onuda emeklerim boşa gitmesin diye saklıyorum belki lazım olur isteyen birine veririm diye. Yoksa oda çöp işe yaramaz bir kum. Şimdi diyorum 2 günümü boşa harcayıp bel ağrısına karşın 50 lira verip kurtulmak vardı diye. Denemek isteyen olursa denesin tutan yok engelleyen yok.[:D] Su faturasıda 50+ fazla gelince yada gider borusu tıkanınca pişman olmasın ama. Sizin dediğiniz şekilde kumu elemeden bir bezle hemen sıcak sudan geçirip Akvaryuma koyarsa
[B]1.Akvaryumun bulanıklığı bakteri kültürü otursa bile geçmez kuma bir canlı dokunduğu anda kum havalanır su yine bulanır.
2.Kum çok ince olduğu için Bitki falan dikilemez.[/B]
Ben tecrübe ettiğim için yazıyorum. Saten Akvaryum yada Evcil hayvan hobilerini paranız yoksa idare edemezsiniz. İlla para harcıyacaksınız çünkü Akvaryum ve diğer Evcil Hayvan hobileri hem maddiyat ister hemde çok fazla vakit ve emek ister.[/QUOTE]
Yazdıklarını okuyunca 20 yıl önceki halim aklıma geldi... Menemen bile yapamıyordum...
Senin yaptığın temizlik olmamış .. steril yapmak lazım... kaynar su iyi çözüm... bugün ki teknolojide bile laboratuvar steril etme cihazlarının prensibi (otoklav) su buharının öldürme gücünü kullanıyor ... dere kumu en iyisi ....
Dere Kumu
[QUOTE=Elbosaty]
Temizlikte harcanan suya verilcek para ile hazırını ve daha güzel renkli olanı almak çok daha mantıklı. Zira hem saatlerce yıksanız kiri çıkmıyor hemde gider borusunun tıkanma riski oluşuyor giden zamanınız ve emeğinizin dışında ortalığın pislenmeside cabası. Ne gerek var? Tecrübeyle sabittir 50 Lira verip kurtulun daha az masraf yapmış olursunuz :)[/QUOTE]
Kabınız varsa ocakta kaynar suda bütün mikrop bakteri ve böcek yumurtalarını öldürürün..
Kum için temiz kap kullanmak istemiyorsanız .. suyu kaynatın boş bir kaba iki avuç kum bir su bardağı kaynar su sonra bu karışımın üstüne tekrar iki avuç kum bir bardak kaynar su .. suyun miktarını artırabilirsiniz... böy böyle elinizdeki kum tamamen zararlılardan kurtulursunuz.. [;)]
Suyunu süzmek için kabın soğumasını bekleyin.. evde mutlaka bez parçaları falan vardır ... ortalığı da bi zahmet kirletmeden yapın...
Ayrıca bugün 50 lira veren yarın kolunu alamıyor ...[EDIT]UmitKARAKAYA,2017-06-20 10:23:39[/EDIT]
[QUOTE=Elbosaty]
Temizlikte harcanan suya verilcek para ile hazırını ve daha güzel renkli olanı almak çok daha mantıklı. Zira hem saatlerce yıksanız kiri çıkmıyor hemde gider borusunun tıkanma riski oluşuyor giden zamanınız ve emeğinizin dışında ortalığın pislenmeside cabası. Ne gerek var? Tecrübeyle sabittir 50 Lira verip kurtulun daha az masraf yapmış olursunuz :)[/QUOTE]
Kabınız varsa ocakta kaynar suda bütün mikrop bakteri ve böcek yumurtalarını öldürürün..
Kum için temiz kap kullanmak istemiyorsanız .. suyu kaynatın boş bir kaba iki avuç kum bir su bardağı kaynar su sonra bu karışımın üstüne tekrar iki avuç kum bir bardak kaynar su .. suyun miktarını artırabilirsiniz... böy böyle elinizdeki kum tamamen zararlılardan kurtulursunuz.. [;)]
Suyunu süzmek için kabın soğumasını bekleyin.. evde mutlaka bez parçaları falan vardır ... ortalığı da bi zahmet kirletmeden yapın...
Ayrıca bugün 50 lira veren yarın kolunu alamıyor ...[EDIT]UmitKARAKAYA,2017-06-20 10:23:39[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Sessiz Şelale Filtre Önerisi Sufisu, 23:18
Filtreleme Seçenekleri - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
KULLANICILAR
- 95 Online Kullanıcı, 54 Üye
Online Kullanıcılar
yigitksm,
0rnn,
Mirt,
GhostKoi,
Yusuf77777,
HaydarGul,
Urar,
Kınayu,
simsela,
aXarayli,
Sungurr,
sina cen,
Ramazan Güleç,
mightymurat,
oguzozt,
MiSoSiKiaN,
lojistisyen,
yeekim,
nniiaa,
DigitalPen,
omerali06,
JujuSeri,
Kuduoglu,
osmandbnl,
TheDS,
Goldfish2000,
LeafyAqua,
Tatar10,
merutay,
Redrainbow,
yyiImaz,
Ehtiyar,
Kaangzkr,
Mr. WingMan,
Arch.Hüseyin,
metekaan,
nazemert1,
Balikcidede,
cheavy,
zebra93042,
Burak PEKDEMİR,
Jotunheim,
Shortbuff,
Akrattin,
Denizinc,
Ozzgur,
Tayyareci,
Pandkoal,
DY1903,
CevdetSERBEST,
TolgahanA,
Hidro Dinamik,
Umutoty,
ali özer,
alecozan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
