ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Taskinilsever
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
15
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
30 Mart 2016 13:58
Son Ziyaret:
07 Şubat 2026 15:27
Toplam Mesaj:
53 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Taşkın
Doğum Tarihi:
20 Eylül 1986
Yaş:
39
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
60 -40-40 iwagumi
SON 10 MESAJI
Montecarlo Bitkisi Başlangıç.
[QUOTE=rifai]
Co2 de önemli evet, suyun hareketli olduğu yerin altına koyun difüzörü, gerisini su halledecektir. Onun haricinde karbonu çıkardıktan sonra, gübrelemeye başlayana kadar, sık sık su değişimi yapın. Zemine dokunmanıza gerek kalmadan çok güzel gelişmeye başlayacaklardır. [/QUOTE]
Merhaba bilgi ve yardımlarınız için teşekkürler c02 nin çıkardığı gazı hareketli bir bölgede tutmam gerekiyor doğru anladım bu noktayı sanırım. Karbonu çıkardım fakat ben 3 gündür potasyum gübresi vermeye başladım ilk zamanlarda günlük su değişimi yaparken yüzde 10 civarında şu an 2 günde bir yapıyorum yüzde 20 civarında umarım tavsiyeleriniz işe yarayacaktır bugün difüzörün yerini değiştireceğim. Ayrıca difüzör ile alakalı yardımcı olmak açısından normal pamukla istediğim incelikte kabarcık kesinlikle elde edemedim içindeki pamuğu değiştirdim sigara izmariti ile ve çok ciddi şekilde ince çözülüyor şu an kabarcıklar suda :)
[QUOTE=gattar5050]Evet adaptasyon ile ilgili olabilir ama ben daha önce hiç adaptasyon sürecinde bu kadar yıprandıklarını görmedim. Genelde eski yapraklar kararmaya başlarken mutlaka yeni sürgünler vermeye başlamış olurlar. Co2 çok uçucu bir gazdır. Su yüzeyinin biraz fazla hareketli olması bile CO2 nin sudan uzaklaşmasına sebep olur. [/QUOTE][QUOTE=gattar5050]Evet adaptasyon ile ilgili olabilir ama ben daha önce hiç adaptasyon sürecinde bu kadar yıprandıklarını görmedim. Genelde eski yapraklar kararmaya başlarken mutlaka yeni sürgünler vermeye başlamış olurlar. Co2 çok uçucu bir gazdır. Su yüzeyinin biraz fazla hareketli olması bile CO2 nin sudan uzaklaşmasına sebep olur. [/QUOTE]
İlgi ve alakanız için teşekkürler fakat ben co2 yi hareketli sudan uzak mı tutucam yakınmı bu konuda karıştım baya :)
[QUOTE=rifai]
Co2 de önemli evet, suyun hareketli olduğu yerin altına koyun difüzörü, gerisini su halledecektir. Onun haricinde karbonu çıkardıktan sonra, gübrelemeye başlayana kadar, sık sık su değişimi yapın. Zemine dokunmanıza gerek kalmadan çok güzel gelişmeye başlayacaklardır. [/QUOTE]
Merhaba bilgi ve yardımlarınız için teşekkürler c02 nin çıkardığı gazı hareketli bir bölgede tutmam gerekiyor doğru anladım bu noktayı sanırım. Karbonu çıkardım fakat ben 3 gündür potasyum gübresi vermeye başladım ilk zamanlarda günlük su değişimi yaparken yüzde 10 civarında şu an 2 günde bir yapıyorum yüzde 20 civarında umarım tavsiyeleriniz işe yarayacaktır bugün difüzörün yerini değiştireceğim. Ayrıca difüzör ile alakalı yardımcı olmak açısından normal pamukla istediğim incelikte kabarcık kesinlikle elde edemedim içindeki pamuğu değiştirdim sigara izmariti ile ve çok ciddi şekilde ince çözülüyor şu an kabarcıklar suda :)
[QUOTE=gattar5050]Evet adaptasyon ile ilgili olabilir ama ben daha önce hiç adaptasyon sürecinde bu kadar yıprandıklarını görmedim. Genelde eski yapraklar kararmaya başlarken mutlaka yeni sürgünler vermeye başlamış olurlar. Co2 çok uçucu bir gazdır. Su yüzeyinin biraz fazla hareketli olması bile CO2 nin sudan uzaklaşmasına sebep olur. [/QUOTE][QUOTE=gattar5050]Evet adaptasyon ile ilgili olabilir ama ben daha önce hiç adaptasyon sürecinde bu kadar yıprandıklarını görmedim. Genelde eski yapraklar kararmaya başlarken mutlaka yeni sürgünler vermeye başlamış olurlar. Co2 çok uçucu bir gazdır. Su yüzeyinin biraz fazla hareketli olması bile CO2 nin sudan uzaklaşmasına sebep olur. [/QUOTE]
İlgi ve alakanız için teşekkürler fakat ben co2 yi hareketli sudan uzak mı tutucam yakınmı bu konuda karıştım baya :)
Montecarlo Bitkisi Başlangıç.
[QUOTE=HobiciBalıkçı]Arkun Hocam çok doğru söylemiş aslında. Zemin için hagen + lav kırığı olarak devam edebilirsiniz. Profilime bakıp montecarlo kurulumu adlı konumu okumanız sizin için daha iyi olacaktır. [/QUOTE]
Merhaba zemizde hegan kum ve salda gölünün killi kumu var karışım burda bir yanlış olabilir ihtimaline karşılık en kısa zamanda zemini düzelticem.
[QUOTE=rifai]Bu konuya değinen kimseyi göremedim ama bitkili akvaryumdan aktif karbonu acilen çıkartmanız gerekmekte. Monte carlo çok zor bitki değildir. Sadece ışık,gübre ve co2 orantılı olsun yeter.
Zemin olarak da dere çakılında bile monte carlo yetiştirmiş arkadaşım var. O yüzden zemine çok takılmayın.
Mayalı co2 kullandığınız için fazla ışıktan kaçının. Max 15watt 6500k bir ışık sizin için yeterli olacaktır. [/QUOTE]
Merhaba herkes zemine bağlamış ama kömürü hemen çıkaracağım bu detayı söyleminiz güzel oldu.
[QUOTE=gattar5050]Bencede kömürü çıkartmalısınız. Birde filtreleme sisteminize bir göz atın. Su motordan çıktıktan sonra filtre haznesine yada filtre haznesinden akvaryuma yukarıdan dökülüyorsa çözünen co2 de çoktan uçmuştur zaten. 15-20₺ ye bir indicatör alıp co2 seviyenizi takip etmenizi öneririm. Elinizdeki bitkiler ölmüş görünüyor, eksiklikleri giderip daha sağlıklı bir şekilde yeniden ekim yapmanızı tavsiye ederim. Sağlıklı hobiler..[/QUOTE]
Öncelikle ince detaylara takılıp güzel öneri verdiğiniz için size ve diğer arkadaşlarra teşekkür ederim. Akvaryumum kendiliğinden sumplu yani hem şelale var yukardan hemm içerden su püskürtmesi var ama 2 şekilde su içinde oluyo yani suyun dışından inip kabarcık çıkararak bir devir olmuyor yinede ters etkisi olur mu ? Birde 2 gündür gözle rahatça görülür şekilde fotosentez var çürüme olmasınaa rağmen bitkiler akvaryum dışındaydı adaptasyon ile alakalı olabilir mi ?
[QUOTE=HobiciBalıkçı]Arkun Hocam çok doğru söylemiş aslında. Zemin için hagen + lav kırığı olarak devam edebilirsiniz. Profilime bakıp montecarlo kurulumu adlı konumu okumanız sizin için daha iyi olacaktır. [/QUOTE]
Merhaba zemizde hegan kum ve salda gölünün killi kumu var karışım burda bir yanlış olabilir ihtimaline karşılık en kısa zamanda zemini düzelticem.
[QUOTE=rifai]Bu konuya değinen kimseyi göremedim ama bitkili akvaryumdan aktif karbonu acilen çıkartmanız gerekmekte. Monte carlo çok zor bitki değildir. Sadece ışık,gübre ve co2 orantılı olsun yeter.
Zemin olarak da dere çakılında bile monte carlo yetiştirmiş arkadaşım var. O yüzden zemine çok takılmayın.
Mayalı co2 kullandığınız için fazla ışıktan kaçının. Max 15watt 6500k bir ışık sizin için yeterli olacaktır. [/QUOTE]
Merhaba herkes zemine bağlamış ama kömürü hemen çıkaracağım bu detayı söyleminiz güzel oldu.
[QUOTE=gattar5050]Bencede kömürü çıkartmalısınız. Birde filtreleme sisteminize bir göz atın. Su motordan çıktıktan sonra filtre haznesine yada filtre haznesinden akvaryuma yukarıdan dökülüyorsa çözünen co2 de çoktan uçmuştur zaten. 15-20₺ ye bir indicatör alıp co2 seviyenizi takip etmenizi öneririm. Elinizdeki bitkiler ölmüş görünüyor, eksiklikleri giderip daha sağlıklı bir şekilde yeniden ekim yapmanızı tavsiye ederim. Sağlıklı hobiler..[/QUOTE]
Öncelikle ince detaylara takılıp güzel öneri verdiğiniz için size ve diğer arkadaşlarra teşekkür ederim. Akvaryumum kendiliğinden sumplu yani hem şelale var yukardan hemm içerden su püskürtmesi var ama 2 şekilde su içinde oluyo yani suyun dışından inip kabarcık çıkararak bir devir olmuyor yinede ters etkisi olur mu ? Birde 2 gündür gözle rahatça görülür şekilde fotosentez var çürüme olmasınaa rağmen bitkiler akvaryum dışındaydı adaptasyon ile alakalı olabilir mi ?
Montecarlo Bitkisi Başlangıç.
[QUOTE=Arkun]Merhaba,
Malesef böyle derme çatma yöntem, ekipman ve malzemeyle monte carlo gibi nispeten tecrübe isteyen bitkileri yetiştirmeniz çok zor. Dışardan çok kolay görünüyor herhalde gerçekten anlaması güç. Biraz araştırarak ve forumda ilgili başlıkları okuyarak doğru dürüst bir zemin, aydınlatma, gübreleme, filtreleme ve ölçme ile işe girişmenizi tavsiye etmekten başka şu an söylenebilecek bir şey yok. Aksi takdirde başarıya ulaşmak için bir sürü şey denersiniz ve bir ihtimal şansınız varsa denk gelirse monte carlo tutar. Kimsenin yazmama sebebi de bu zaten, böyle bir sistemde bu işin olmayacağı aşikar. İnsanlar sayfalarca zemin, aydınlatma ve gübreleme tartışıyor. Bu iş bu kadar basit değil.[/QUOTE]
Bende sayfalarca araştırma okudum evet montecarlonun kolay birbitki olmadığınında farkındayım ama emek harcadığım sisteme derma çatma tarzında hakaret seviyesinde bir yorumda bulunma cürreti göstermenizde haddiniz değil. Varsa öneriniz yazarınız yönlendirirsiniz benim gibi bir çok bitki konusunda tecrübesiz arkadaş var ve bu konuda herkes tecrübeli insanlardan nerede yanlış yapıldığını öğrenmek için fikir soruyor. Daha kötü sistemleride gördüm ama kimse sizin gibi emek harcanmış bir sisteme aşşalığıyı bir cevap yazdığınıda görmedim. Kaldıki sistemimde derma çatma bir tarafta olduğunu düşünmüyorum yetersizlik vardır eksik vardır tamamlanır.. biraaz emeğe saygı gerekli..
[QUOTE=Arkun]Merhaba,
Malesef böyle derme çatma yöntem, ekipman ve malzemeyle monte carlo gibi nispeten tecrübe isteyen bitkileri yetiştirmeniz çok zor. Dışardan çok kolay görünüyor herhalde gerçekten anlaması güç. Biraz araştırarak ve forumda ilgili başlıkları okuyarak doğru dürüst bir zemin, aydınlatma, gübreleme, filtreleme ve ölçme ile işe girişmenizi tavsiye etmekten başka şu an söylenebilecek bir şey yok. Aksi takdirde başarıya ulaşmak için bir sürü şey denersiniz ve bir ihtimal şansınız varsa denk gelirse monte carlo tutar. Kimsenin yazmama sebebi de bu zaten, böyle bir sistemde bu işin olmayacağı aşikar. İnsanlar sayfalarca zemin, aydınlatma ve gübreleme tartışıyor. Bu iş bu kadar basit değil.[/QUOTE]
Bende sayfalarca araştırma okudum evet montecarlonun kolay birbitki olmadığınında farkındayım ama emek harcadığım sisteme derma çatma tarzında hakaret seviyesinde bir yorumda bulunma cürreti göstermenizde haddiniz değil. Varsa öneriniz yazarınız yönlendirirsiniz benim gibi bir çok bitki konusunda tecrübesiz arkadaş var ve bu konuda herkes tecrübeli insanlardan nerede yanlış yapıldığını öğrenmek için fikir soruyor. Daha kötü sistemleride gördüm ama kimse sizin gibi emek harcanmış bir sisteme aşşalığıyı bir cevap yazdığınıda görmedim. Kaldıki sistemimde derma çatma bir tarafta olduğunu düşünmüyorum yetersizlik vardır eksik vardır tamamlanır.. biraaz emeğe saygı gerekli..
Montecarlo Bitkisi Başlangıç.
[QUOTE=timucin78]Kaç gün oldu ekeli? Toprak konusunda biraz şüphelerim var açıkçası 2-3 hafta geçtiyse ve herhangi bir gelişme olmuyorsa. Ben de ilk defa denedim, aktif toprak ile, ışık sistemim seninkinden biraz daha güçlü led dir sanırım,co2 de var..sonuç başarılıydı, 1 ayda yayıldılar.[/QUOTE]
Toprak konusu benimde kafamda biraz soru işareti evet fakat biraz önce incelediğimde fotosentez yaptıklarını farkettim sararan yaprakların ucunda ufak ufak yeşil filizlenmeler var gibi ama kilin de köklere iyi geldiğini okudum kurulum 2 haftalık oldu bugün.
[QUOTE=Arifhb]
Üstad zemin kurulumu sıkıntı, co2 nin damlacık büyüklüğüne bakılırsa suda çözünümü sıkıntı, sanırım ışık da sıkıntılı. Ama ben en büyük sorunu zemin olarak görüyorum.[/QUOTE]
Dostum co2 bu hafta suya yayılımı gayet inceydi özellikle talip ettim ışık konusunda modül eklediğim 15 led "10 adet samsung 5780 4 adet kırmızı 1 adet mavi " ekstra hazır armatür smd led ve bir adet su altı ışığı gayet güçlü oldu biraz daha bekleyip olmazsa zemini değişicem killi kum iyi gelmemiş olabilir.
[QUOTE=oguzzkann]
2 veya 3 tane yavru nerite salyangozu al. Işıklandırmayı da 1 saat azalt. 3.5 yak 1 saat söndür 3.5 yak. Yosun gidince toplamda 8 saat yakmaya devam edersin dinlendirmeyle beraber. Birde akvaryum güneş ışığı görmüyordur umarım[/QUOTE]
Akvaryum güneş ışığı direk görmüyor odanın köşesinde normal gün ışığını görüyor. Eklemem gereken salyangoz zemini bozmaz mı ? Bu korkumdan hiç bişey ekleyemiyorum ayrıca bu süreç acaba adaptasyon ile mi alakalıdır ?
[QUOTE=timucin78]Kaç gün oldu ekeli? Toprak konusunda biraz şüphelerim var açıkçası 2-3 hafta geçtiyse ve herhangi bir gelişme olmuyorsa. Ben de ilk defa denedim, aktif toprak ile, ışık sistemim seninkinden biraz daha güçlü led dir sanırım,co2 de var..sonuç başarılıydı, 1 ayda yayıldılar.[/QUOTE]
Toprak konusu benimde kafamda biraz soru işareti evet fakat biraz önce incelediğimde fotosentez yaptıklarını farkettim sararan yaprakların ucunda ufak ufak yeşil filizlenmeler var gibi ama kilin de köklere iyi geldiğini okudum kurulum 2 haftalık oldu bugün.
[QUOTE=Arifhb]
Üstad zemin kurulumu sıkıntı, co2 nin damlacık büyüklüğüne bakılırsa suda çözünümü sıkıntı, sanırım ışık da sıkıntılı. Ama ben en büyük sorunu zemin olarak görüyorum.[/QUOTE]
Dostum co2 bu hafta suya yayılımı gayet inceydi özellikle talip ettim ışık konusunda modül eklediğim 15 led "10 adet samsung 5780 4 adet kırmızı 1 adet mavi " ekstra hazır armatür smd led ve bir adet su altı ışığı gayet güçlü oldu biraz daha bekleyip olmazsa zemini değişicem killi kum iyi gelmemiş olabilir.
[QUOTE=oguzzkann]
2 veya 3 tane yavru nerite salyangozu al. Işıklandırmayı da 1 saat azalt. 3.5 yak 1 saat söndür 3.5 yak. Yosun gidince toplamda 8 saat yakmaya devam edersin dinlendirmeyle beraber. Birde akvaryum güneş ışığı görmüyordur umarım[/QUOTE]
Akvaryum güneş ışığı direk görmüyor odanın köşesinde normal gün ışığını görüyor. Eklemem gereken salyangoz zemini bozmaz mı ? Bu korkumdan hiç bişey ekleyemiyorum ayrıca bu süreç acaba adaptasyon ile mi alakalıdır ?
Montecarlo Bitkisi Başlangıç.
Maalesef çürüme sararma devam ediyor. Potasyumada başladım ışığı günde 6 saate indirdim fakaat sonuç yok heniz yardımcı olacak pek kimseninde olmamasıda ilginç.
Maalesef çürüme sararma devam ediyor. Potasyumada başladım ışığı günde 6 saate indirdim fakaat sonuç yok heniz yardımcı olacak pek kimseninde olmamasıda ilginç.
Montecarlo Bitkisi Başlangıç.
[:)][QUOTE=anima_08] dostum ben usta değilim senin gibi hobi iyim basıma gelen olaylardan derleyip sana bilgi veriyorum. Yosun sorununa cüce vatoz. Ve neritre salyangoz ile çözdüm ben. Ama senin bitki ile nasıl olur bilmiyorum hiç[/QUOTE]
Teşekkürler dostum [:)]
[:)][QUOTE=anima_08] dostum ben usta değilim senin gibi hobi iyim basıma gelen olaylardan derleyip sana bilgi veriyorum. Yosun sorununa cüce vatoz. Ve neritre salyangoz ile çözdüm ben. Ama senin bitki ile nasıl olur bilmiyorum hiç[/QUOTE]
Teşekkürler dostum [:)]
Montecarlo Bitkisi Başlangıç.
[QUOTE=anima_08] yosun sorunlarının en buyuk nedeni ışık ışığı dediğim gibi yaparsanız sisteminiz düzelir. Tabi yine akvaryuma yosun yiyici canlılar koymanız gerekmekte [/QUOTE]
Hocam montecarlolar adaptasyon ve ufaktan sürgün vermeye başlayıbcaya kadar düşünmemiştim canlı eklemeyi aslında bitkilerin tırtıklanıp bozulmasından endişe etmiştim. Bunun için tür öneriniz var mı peki ?
Bitkilerin anlık durumu
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184643/100720192226091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184643/100720192226361.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184643/100720192227121.jpg[/IMG]
[QUOTE=anima_08] yosun sorunlarının en buyuk nedeni ışık ışığı dediğim gibi yaparsanız sisteminiz düzelir. Tabi yine akvaryuma yosun yiyici canlılar koymanız gerekmekte [/QUOTE]
Hocam montecarlolar adaptasyon ve ufaktan sürgün vermeye başlayıbcaya kadar düşünmemiştim canlı eklemeyi aslında bitkilerin tırtıklanıp bozulmasından endişe etmiştim. Bunun için tür öneriniz var mı peki ?
Bitkilerin anlık durumu
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184643/100720192226091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184643/100720192226361.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184643/100720192227121.jpg[/IMG]
Montecarlo Bitkisi Başlangıç.
[QUOTE=anima_08]Benim dikkatimi çeken kısım ışğın butun gece yanması. benim akvaryumumda ışıklandırma gundiz 8 saat 4 saat yansın 1 saat sönsun sonra 4 saat yansın şeklinde. doğayı taklit ediyorsak onun gibi davran gece ışığı kapat gündüz yak. gece co2 dolsun suya gündüz de fotosentez yapar.
not : diğer konularda bilgim yok ama bitkili akvaryumda ısıklandırma bu şekilde olmalı[/QUOTE]
Öncelikle cevap ve bilgilendirme için teşekkürler geceleri ışığı kapatacağım birde bu şekilde gözlemleyeyim. Işık takviyesi yaparak ışık sorununu giderdiğimi düşünüyorum bugün camlardan kahverengi ufak tefek yıosun oluşumlarınada denk geldim biyerde bi yanlışlık var ama çözemiyorum..[:(]
[QUOTE=anima_08]Benim dikkatimi çeken kısım ışğın butun gece yanması. benim akvaryumumda ışıklandırma gundiz 8 saat 4 saat yansın 1 saat sönsun sonra 4 saat yansın şeklinde. doğayı taklit ediyorsak onun gibi davran gece ışığı kapat gündüz yak. gece co2 dolsun suya gündüz de fotosentez yapar.
not : diğer konularda bilgim yok ama bitkili akvaryumda ısıklandırma bu şekilde olmalı[/QUOTE]
Öncelikle cevap ve bilgilendirme için teşekkürler geceleri ışığı kapatacağım birde bu şekilde gözlemleyeyim. Işık takviyesi yaparak ışık sorununu giderdiğimi düşünüyorum bugün camlardan kahverengi ufak tefek yıosun oluşumlarınada denk geldim biyerde bi yanlışlık var ama çözemiyorum..[:(]
Montecarlo Bitkisi Başlangıç.
Konuyu hem güncellemek hemde son durum hakkında bilgi vermek için yazıyorum.
Montecarlolarımda sararma mevcut dikimi henüz 1 hafta olacak. Herhangi bir gübreleme yapmadım ışığımın yetersiz geleceğini düşünerek Samsung Modül 5730 Led aldım 10 adet birtanesi 1.5 W değerinde 6500 K Beyaz renk. Işık açma sürem Yaklaşık 8-9 saat ( Bütün gece yakıyorum ) Gündüzleri kapalı. Mayalı sistemim güzel çalışıyor ve ince taneler şeklinde akvaryuma salınım yapıyor canlı 1 adet tetram var. Su değişimini nerdeyse dikim yaptığımdan beri hergün yapıyorum yüzde 15 civarında. Konu hakkında kimse dönüş yapmasada umarım yardımcı olacak fikir verecek birileri olur diye ümit ediyorum.
Konuyu hem güncellemek hemde son durum hakkında bilgi vermek için yazıyorum.
Montecarlolarımda sararma mevcut dikimi henüz 1 hafta olacak. Herhangi bir gübreleme yapmadım ışığımın yetersiz geleceğini düşünerek Samsung Modül 5730 Led aldım 10 adet birtanesi 1.5 W değerinde 6500 K Beyaz renk. Işık açma sürem Yaklaşık 8-9 saat ( Bütün gece yakıyorum ) Gündüzleri kapalı. Mayalı sistemim güzel çalışıyor ve ince taneler şeklinde akvaryuma salınım yapıyor canlı 1 adet tetram var. Su değişimini nerdeyse dikim yaptığımdan beri hergün yapıyorum yüzde 15 civarında. Konu hakkında kimse dönüş yapmasada umarım yardımcı olacak fikir verecek birileri olur diye ümit ediyorum.
Montecarlo Bitkisi Başlangıç.
Öncelikle herkese merhabalar arkadaşlar. Montecarlo bitkisine ciddi bir şekilde merağım var daha önce bakımlarını aksattığım için başaramamıştım fakat şimdi yeni bir kurulum yaparak tekrardan deneme kararı aldım. Alvaryumum hakkında kısa bir bilgi vereyim 50×40x30 ölçülerinde zemine Salda gölünden aldığım killi kum ve siyah hegan kum var saldadan aldığım kumu zeminin el altına sersemde zamanla heganla resmen karıştı ve böyle bir görüntü çıktıcortaya :) co2 için mayalı sistem kurulumunu yaptım ve gayet yeterli incelikte kabarcık çıkarıyor hazır sistem akvaryum olduğundan kendisine ait motor çalışıyor içerisinde sadece kömür ve eşyaf var. Işıklandırma ise akvaryumcufan aldığım hazır smd led sistemi var mavi soğuk beyaz ve kırmızı ledlerden oluşuyor yaklaşık 10 w ve bir adet su içi çalışan ledlerden var herhangi bir gübre kullanmadım kurulumu yapalı 3 gün oldu. Fotosentezde çok nadir ara ara yakaladım. Siz değerli tecrübeli dostların abilerin kardeşlerin yönlendirmesine fikirlerine ihtiyacım fazlaca vardır başarıya ulaşabilmek için değerli önerilerinizi bekliyorum. Fotoları altta ekledim şimdilik hoşçakalın :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184643/070720191422491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184643/070720191423091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184643/070720191422491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184643/070720191424341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184643/070720191425001.jpg[/IMG]
Öncelikle herkese merhabalar arkadaşlar. Montecarlo bitkisine ciddi bir şekilde merağım var daha önce bakımlarını aksattığım için başaramamıştım fakat şimdi yeni bir kurulum yaparak tekrardan deneme kararı aldım. Alvaryumum hakkında kısa bir bilgi vereyim 50×40x30 ölçülerinde zemine Salda gölünden aldığım killi kum ve siyah hegan kum var saldadan aldığım kumu zeminin el altına sersemde zamanla heganla resmen karıştı ve böyle bir görüntü çıktıcortaya :) co2 için mayalı sistem kurulumunu yaptım ve gayet yeterli incelikte kabarcık çıkarıyor hazır sistem akvaryum olduğundan kendisine ait motor çalışıyor içerisinde sadece kömür ve eşyaf var. Işıklandırma ise akvaryumcufan aldığım hazır smd led sistemi var mavi soğuk beyaz ve kırmızı ledlerden oluşuyor yaklaşık 10 w ve bir adet su içi çalışan ledlerden var herhangi bir gübre kullanmadım kurulumu yapalı 3 gün oldu. Fotosentezde çok nadir ara ara yakaladım. Siz değerli tecrübeli dostların abilerin kardeşlerin yönlendirmesine fikirlerine ihtiyacım fazlaca vardır başarıya ulaşabilmek için değerli önerilerinizi bekliyorum. Fotoları altta ekledim şimdilik hoşçakalın :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184643/070720191422491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184643/070720191423091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184643/070720191422491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184643/070720191424341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184643/070720191425001.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Üçgen Şekilli Yosun Fatihsm, 19:39
Yosun - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
