ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
devrim72
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Kullanıcı Başlığı:
[B]12415,2[/B]
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
432
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
07 Haziran 2014 16:28
Son Ziyaret:
25 Aralık 2016 04:20
Toplam Mesaj:
128 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
İMZA
hasan ÇİÇEK
SON 10 MESAJI
canli doguran akvaryumum
Hasan beyin illaki her akvaryum bir sıfata bir gruba dahil olmak zorunda gibi düşüncesinede katılmıyorum.Öyle olması gerekli olsa dahi bunun söyleniş ve uyarıları bu şekilde olmaması gerekli diye düşünüyorum.
Zevkler renkler olayı şevkinizi kaybetmeden gerekli düzenlemelerle çok güzel olacağı kanısındayım [:iyi:]
[/QUOTE]
Evet arkadaşlar yorumu mu Erhan bey beğenmemiş, bu hanhover denen arkadaşı tanımam etmem kendisi benim "TÜM EKİPMAN KAYALARIN İÇERİSİNDE " tanıtım başlıklı çalışmalarım ile ilgili yazdıklarından bir örnek diğer hakaretlerini sayfamdan bulabilirsiniz.
Sizce benim yukaridaki yorumum bu arkadaşım yanında zem zem suyu ile yıkanmış sayılır.
ARKADAŞIN ÇALIŞMAMA AİT YORUMU
is senin evde yaptigin gibi olmuyor. Basarsin parayi tutarsin bi akvarist istegine gore tasarlar. Ama derz dolguda kendini gelistirmen iyi olmus ileride fayans isi yaparsin belki
BAŞKA BİR ÜYEYE YİNE HAKARETİ PROVAKATOR
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/162922/171020161522331.jpg[/IMG]
[EDIT]devrim72,2016-10-17 15:26:15[/EDIT]
Hasan beyin illaki her akvaryum bir sıfata bir gruba dahil olmak zorunda gibi düşüncesinede katılmıyorum.Öyle olması gerekli olsa dahi bunun söyleniş ve uyarıları bu şekilde olmaması gerekli diye düşünüyorum.
Zevkler renkler olayı şevkinizi kaybetmeden gerekli düzenlemelerle çok güzel olacağı kanısındayım [:iyi:]
[/QUOTE]
Evet arkadaşlar yorumu mu Erhan bey beğenmemiş, bu hanhover denen arkadaşı tanımam etmem kendisi benim "TÜM EKİPMAN KAYALARIN İÇERİSİNDE " tanıtım başlıklı çalışmalarım ile ilgili yazdıklarından bir örnek diğer hakaretlerini sayfamdan bulabilirsiniz.
Sizce benim yukaridaki yorumum bu arkadaşım yanında zem zem suyu ile yıkanmış sayılır.
ARKADAŞIN ÇALIŞMAMA AİT YORUMU
is senin evde yaptigin gibi olmuyor. Basarsin parayi tutarsin bi akvarist istegine gore tasarlar. Ama derz dolguda kendini gelistirmen iyi olmus ileride fayans isi yaparsin belki
BAŞKA BİR ÜYEYE YİNE HAKARETİ PROVAKATOR
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/162922/171020161522331.jpg[/IMG]
[EDIT]devrim72,2016-10-17 15:26:15[/EDIT]
TÜM EKİPMAN KAYALARIN İÇİNDE [VİDEO 2.SAYFADA EKLENMİŞTİR.]
[QUOTE=BabySoul]
Hasan bey görselliği gerçeğe yakın bir hale, yapay olarak yapsa da başarmış. Kim ister akvaryumunda filtre boruları, iç filtreler, hortumlar? Hayatınızda hiç denizin dibine daldınız mı bilmem ama en azından belgeselde görmüşsünüzdür ve orada hortumlar, kablolar, cama sabit asılı ısıtıcılar yok. Hele hele kendi çapınızda yaptığınızı söylediğiniz akvaryumu şu forumda yapamayacak kimse yok. Alırsın hagen kumu 3-5 bitki koyarsın, üstten ışığı ver.. Birde bunu paylaş forumda sanki görsellik açısından bir değeri var gibi. Bence siz sadece balıklarınızın resmini fotoğraflayıp koyun. Ama emek verilmiş, planlanmış ve saatlerce uğraştıktan sonra bir tek sizin beğenmemeniz ilginç. Zaten o yapay dediğiniz boya eğer ki yosun olsaydı zaten tropheuslar onların köklerini kazır ve o taşlar sınırlı sayıda olacağından, sadece tabiri caizse dımdızlak kalırdı. Doğal yosunlu taş bile koysan orada en fazla 1 hafta durur, tropheuslar yosunu tüketir. Ve bu yosunlaşma da zaman alan bir durumdur, akvaryumda sürekli tropheuslar için yosun üretme olsaydı kimse gidip spirulinalı yemlere gerek duymazdı. Ha tabi tropheus beslemeyen biri bunu da bilemez. O da ayrı mesele. [/QUOTE]
Teşekkürler Savaş bey çok güzel yorumlamış sınız bende bu konuyu aydınlatmaya çalıştım fakat başaramadım.30 yıldır akvaryum hobisi ile uğraşıyorum hiç bir zaman balık üretme veya ticari bir girişimim olmadı tüm çalışmalarımı hobi adına yapmaya çalıştım.Arkadaşın beğenmemeside hakkı ancak beni sinirlendiren emeğe saygı duymaması kelimeler emeğe hakaret eden cümleler ile dolu.Ve eleştirisi bilimsellikten uzak, mesnetsiz yorumlar, dünyadaki benzer çalışmalardan bihaber akvaryumlarda boya ve kimyasalın kullanılım alanlarını anlamayan sığ düşünceye sahip ''ben paylaşımlarımı hiçbir zaman bu hobiye olumsuz yorumlar yüzünden bırakacak değilim bundan sonraki projem için arkadaşların bana yol gösterecek yorumlar için yayınlıyorum bana yeni fikirler ufuklar açmaları için yayınlıyorum . Yorumunuz için teşekkürler.
[QUOTE=BabySoul]
Hasan bey görselliği gerçeğe yakın bir hale, yapay olarak yapsa da başarmış. Kim ister akvaryumunda filtre boruları, iç filtreler, hortumlar? Hayatınızda hiç denizin dibine daldınız mı bilmem ama en azından belgeselde görmüşsünüzdür ve orada hortumlar, kablolar, cama sabit asılı ısıtıcılar yok. Hele hele kendi çapınızda yaptığınızı söylediğiniz akvaryumu şu forumda yapamayacak kimse yok. Alırsın hagen kumu 3-5 bitki koyarsın, üstten ışığı ver.. Birde bunu paylaş forumda sanki görsellik açısından bir değeri var gibi. Bence siz sadece balıklarınızın resmini fotoğraflayıp koyun. Ama emek verilmiş, planlanmış ve saatlerce uğraştıktan sonra bir tek sizin beğenmemeniz ilginç. Zaten o yapay dediğiniz boya eğer ki yosun olsaydı zaten tropheuslar onların köklerini kazır ve o taşlar sınırlı sayıda olacağından, sadece tabiri caizse dımdızlak kalırdı. Doğal yosunlu taş bile koysan orada en fazla 1 hafta durur, tropheuslar yosunu tüketir. Ve bu yosunlaşma da zaman alan bir durumdur, akvaryumda sürekli tropheuslar için yosun üretme olsaydı kimse gidip spirulinalı yemlere gerek duymazdı. Ha tabi tropheus beslemeyen biri bunu da bilemez. O da ayrı mesele. [/QUOTE]
Teşekkürler Savaş bey çok güzel yorumlamış sınız bende bu konuyu aydınlatmaya çalıştım fakat başaramadım.30 yıldır akvaryum hobisi ile uğraşıyorum hiç bir zaman balık üretme veya ticari bir girişimim olmadı tüm çalışmalarımı hobi adına yapmaya çalıştım.Arkadaşın beğenmemeside hakkı ancak beni sinirlendiren emeğe saygı duymaması kelimeler emeğe hakaret eden cümleler ile dolu.Ve eleştirisi bilimsellikten uzak, mesnetsiz yorumlar, dünyadaki benzer çalışmalardan bihaber akvaryumlarda boya ve kimyasalın kullanılım alanlarını anlamayan sığ düşünceye sahip ''ben paylaşımlarımı hiçbir zaman bu hobiye olumsuz yorumlar yüzünden bırakacak değilim bundan sonraki projem için arkadaşların bana yol gösterecek yorumlar için yayınlıyorum bana yeni fikirler ufuklar açmaları için yayınlıyorum . Yorumunuz için teşekkürler.
Sıfırdan Adım Adım Tropheus Akvaryumu Kurulumu
Uğur kardeşim hayırlı olsun çok güzel bir kurulum,bu emeklerinizi bu çalışmalarınızı gördükçe hobinin gelişmesi adına insan mutluluk duyuyor.İnşallah bu hobiye yeni başlayan kardeşlerimiz de sizden örnek alarak kurulum'lara başlar ve bu hobi çığ gibi büyür.Konuyu ilgiyle takip ediyorum.Ellerinize kollarınız sağlık.[EDIT]devrim72,2016-10-16 17:59:33[/EDIT]
Uğur kardeşim hayırlı olsun çok güzel bir kurulum,bu emeklerinizi bu çalışmalarınızı gördükçe hobinin gelişmesi adına insan mutluluk duyuyor.İnşallah bu hobiye yeni başlayan kardeşlerimiz de sizden örnek alarak kurulum'lara başlar ve bu hobi çığ gibi büyür.Konuyu ilgiyle takip ediyorum.Ellerinize kollarınız sağlık.[EDIT]devrim72,2016-10-16 17:59:33[/EDIT]
TÜM EKİPMAN KAYALARIN İÇİNDE [VİDEO 2.SAYFADA EKLENMİŞTİR.]
[QUOTE=hanqover]Beyefendi akvaryum yeni 4-5 ot parcasi var en azindan sizin gibi kopukten sahte taslar yapmadim yada sahte yesil boyayla yosunlar[/QUOTE]
Beyfendi sen git kum da oyna akvaryum 4-5 ot ile kurulmaz , arka fonlar ile ilgili bir bilgin olmadığı belli önce sen dünyadaki arka fon çalışmalarına you tube izle veya hemen sayfadaki reklamı yapılan back to natur çalışmalarına izle hangi tür malzeme köpük kullanılır izle
bir bak öğren idrak et, ne tür malzemeler ile yapılır öğren bilgi dağarcığını geliştir bitkili akvaryum tankları nasıl kurulur tropheus tankları amerikan biotop nasıl yapılır öğren sonra yorum yap ama yorumu da benim paylaşım sayfam da yapma .[EDIT]devrim72,2016-10-16 16:35:01[/EDIT]
[QUOTE=hanqover]Beyefendi akvaryum yeni 4-5 ot parcasi var en azindan sizin gibi kopukten sahte taslar yapmadim yada sahte yesil boyayla yosunlar[/QUOTE]
Beyfendi sen git kum da oyna akvaryum 4-5 ot ile kurulmaz , arka fonlar ile ilgili bir bilgin olmadığı belli önce sen dünyadaki arka fon çalışmalarına you tube izle veya hemen sayfadaki reklamı yapılan back to natur çalışmalarına izle hangi tür malzeme köpük kullanılır izle
bir bak öğren idrak et, ne tür malzemeler ile yapılır öğren bilgi dağarcığını geliştir bitkili akvaryum tankları nasıl kurulur tropheus tankları amerikan biotop nasıl yapılır öğren sonra yorum yap ama yorumu da benim paylaşım sayfam da yapma .[EDIT]devrim72,2016-10-16 16:35:01[/EDIT]
TÜM EKİPMAN KAYALARIN İÇİNDE [VİDEO 2.SAYFADA EKLENMİŞTİR.]
[QUOTE=hanqover]Uslubunuz cok yanlis. Burada herkez kendi cabinda bu hobi ile ugrasiyor. Ben sadece kendi dusuncelerimi paylastim. Herkez begenmek zorunda degil sizin akvaryumunuzu. Elestirilere kapali iseniz lutfen paylasim yapmayiniz.Odullu akvaryumunuz varsa onlara zaman ayirabilirim[/QUOTE]
Benim üslubum gayet düzgün ve seviyelidir şimdi çıkıp 4-5 ot ile akvaryum yap sonrada benim akvaryuma eleştiri ile alakası olmayan yorum yaz sonrada eleştiri sömürüsü yap .Eleştiri bir konu hakkında bilgisi olup o konu hakkında eleştirisini yaparak sebepleri nedenlerini bilimsel ve teorik açıklayarak anlatır.
[QUOTE=hanqover]Keske bi kac tanede balik cizseydiniz balik koymayada gerek kalmazdi[/QUOTE]
[QUOTE=hanqover]Bir tablo acisindan bakarsak guzel. Bi akvaryum acisindan bakmam gerekirse dogal bir calisma degil yapay ve boyadan ibaret[/QUOTE]
yukarıdaki yaptığın eleştiriler gibi seviyesiz bir şekilde yapmaz.
Kaldıki akvaryum diye koyduğun şahaseri gördükten sonra haya edip cevap vermez ama nafile [:)][IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/162922/151020162216461.jpg[/IMG]
[QUOTE=hanqover]Uslubunuz cok yanlis. Burada herkez kendi cabinda bu hobi ile ugrasiyor. Ben sadece kendi dusuncelerimi paylastim. Herkez begenmek zorunda degil sizin akvaryumunuzu. Elestirilere kapali iseniz lutfen paylasim yapmayiniz.Odullu akvaryumunuz varsa onlara zaman ayirabilirim[/QUOTE]
Benim üslubum gayet düzgün ve seviyelidir şimdi çıkıp 4-5 ot ile akvaryum yap sonrada benim akvaryuma eleştiri ile alakası olmayan yorum yaz sonrada eleştiri sömürüsü yap .Eleştiri bir konu hakkında bilgisi olup o konu hakkında eleştirisini yaparak sebepleri nedenlerini bilimsel ve teorik açıklayarak anlatır.
[QUOTE=hanqover]Keske bi kac tanede balik cizseydiniz balik koymayada gerek kalmazdi[/QUOTE]
[QUOTE=hanqover]Bir tablo acisindan bakarsak guzel. Bi akvaryum acisindan bakmam gerekirse dogal bir calisma degil yapay ve boyadan ibaret[/QUOTE]
yukarıdaki yaptığın eleştiriler gibi seviyesiz bir şekilde yapmaz.
Kaldıki akvaryum diye koyduğun şahaseri gördükten sonra haya edip cevap vermez ama nafile [:)][IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/162922/151020162216461.jpg[/IMG]
TÜM EKİPMAN KAYALARIN İÇİNDE [VİDEO 2.SAYFADA EKLENMİŞTİR.]
[QUOTE=hanqover]Beyefendi konu benim akvaryumum degil ve ben yeni kurulum yaptim eksiklerim var ayrica akvaryumumu ovmedim[/QUOTE]
Birisini eleştirirken bir konu hakkında bilgi sahibi olman gerekir, akvaryumlar hakkında bilgin yok görgün yok evin duvarını fon zanneden 20 bitkiyi koyup peyzajsız tasarımsız hava taşını ortaya koyup akvaryumlar hakkında ahkam kesen bir kişi ile bu konuyu tartışmak bile yersiz .Doğallık istiyorsan alsana doğallık bu sayfadan evin duvarından başka her şeyi görebilirsin :) 5-10 bitki ile akvaryum kurulmayacağınıda anlamış olursun [:)]
[:)] [VID]https://www.youtube.com/watch?v=RHhJ34KBtj8[/VID]
[EDIT]devrim72,2016-10-16 13:29:49[/EDIT]
[QUOTE=hanqover]Beyefendi konu benim akvaryumum degil ve ben yeni kurulum yaptim eksiklerim var ayrica akvaryumumu ovmedim[/QUOTE]
Birisini eleştirirken bir konu hakkında bilgi sahibi olman gerekir, akvaryumlar hakkında bilgin yok görgün yok evin duvarını fon zanneden 20 bitkiyi koyup peyzajsız tasarımsız hava taşını ortaya koyup akvaryumlar hakkında ahkam kesen bir kişi ile bu konuyu tartışmak bile yersiz .Doğallık istiyorsan alsana doğallık bu sayfadan evin duvarından başka her şeyi görebilirsin :) 5-10 bitki ile akvaryum kurulmayacağınıda anlamış olursun [:)]
[:)] [VID]https://www.youtube.com/watch?v=RHhJ34KBtj8[/VID]
[EDIT]devrim72,2016-10-16 13:29:49[/EDIT]
TÜM EKİPMAN KAYALARIN İÇİNDE [VİDEO 2.SAYFADA EKLENMİŞTİR.]
[QUOTE=hanqover]Bir tablo acisindan bakarsak guzel. Bi akvaryum acisindan bakmam gerekirse dogal bir calisma degil yapay ve boyadan ibaret[/QUOTE]
Merhaba kardeşim her türlü yapıcı eleştriğe açığım ve bu eleştirilerde arkadaşlarıma kulak vererek yeni projede tavsiyelere uyarım ancak bilgisiz belgesiz sırf eleştri yapmak için yapılan sözde eleştirilere tahammülüm ne yazık ki yoktur.
Kaldıki akvaryumlardan anlamadığın belli ki bu şekilde bir akvaryum kurmuşsun .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/162922/151020162216461.jpg[/IMG]
Akvaryumun bitkili desem bitkili değil, trop desem trop değil, amerikan desem amerikan değil, size bu malzemeleri satan arkadaş hiç bir şeyden anlamadığı belli, bitkili akvaryumlarda havataşı kullanılmaz,bitkili akvaryumlarda ışığı kaybını en aza indirmek için arka fon kağıdı kullanılır. Arka fon yok.bitkili akvaryumlarda kum kalınlığı en az 5cm olması gerekir, bu akvaryumda kum kalınlığı dalgalı ve düzensiz.Veya bitkili demesek, amerikan desek, mangrow veya mopani köklerinden peyzaj yapılması gerekir malesef oda yok,tropheus tankı desek, kaya yok, kum zaten hagen.Kısaca siz bitkilere göre low tech akvaryum yapmaya çalışmışınız fakat oda değil .[:)] Bu işi kulaktan dolma değil de doğallık ve boya konusunu eleştirmeden önce biraz araştırma yaparak biotop akvaryum kurmanız gerekir. Kısaca kardeş '' EMEĞE SAYGI ''... [EDIT]devrim72,2016-10-15 22:22:07[/EDIT]
[QUOTE=hanqover]Bir tablo acisindan bakarsak guzel. Bi akvaryum acisindan bakmam gerekirse dogal bir calisma degil yapay ve boyadan ibaret[/QUOTE]
Merhaba kardeşim her türlü yapıcı eleştriğe açığım ve bu eleştirilerde arkadaşlarıma kulak vererek yeni projede tavsiyelere uyarım ancak bilgisiz belgesiz sırf eleştri yapmak için yapılan sözde eleştirilere tahammülüm ne yazık ki yoktur.
Kaldıki akvaryumlardan anlamadığın belli ki bu şekilde bir akvaryum kurmuşsun .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/162922/151020162216461.jpg[/IMG]
Akvaryumun bitkili desem bitkili değil, trop desem trop değil, amerikan desem amerikan değil, size bu malzemeleri satan arkadaş hiç bir şeyden anlamadığı belli, bitkili akvaryumlarda havataşı kullanılmaz,bitkili akvaryumlarda ışığı kaybını en aza indirmek için arka fon kağıdı kullanılır. Arka fon yok.bitkili akvaryumlarda kum kalınlığı en az 5cm olması gerekir, bu akvaryumda kum kalınlığı dalgalı ve düzensiz.Veya bitkili demesek, amerikan desek, mangrow veya mopani köklerinden peyzaj yapılması gerekir malesef oda yok,tropheus tankı desek, kaya yok, kum zaten hagen.Kısaca siz bitkilere göre low tech akvaryum yapmaya çalışmışınız fakat oda değil .[:)] Bu işi kulaktan dolma değil de doğallık ve boya konusunu eleştirmeden önce biraz araştırma yaparak biotop akvaryum kurmanız gerekir. Kısaca kardeş '' EMEĞE SAYGI ''... [EDIT]devrim72,2016-10-15 22:22:07[/EDIT]
canli doguran akvaryumum
Merhaba akvaryumunuz hayırlı olsun .Ancak bu akvaryumun bitkili desem bitkili değil trop desem trop değil amerikan desem amerikan değil size bu malzemeleri satan arkadaş hiç bir şeyden anlamadığı belli bitkili akvaryumlarda havataşı kullanılmaz,bitkili akvaryumlarda ışığı kaybını enaza indirmek için arka fon kağıdı kullanılır arka fon yok.bitkili akvaryumlarda kum kalınlığı en az 5cm olması gerekir bu akvaryumda dalgalı ve düzensiz.Veya bitkili demesek amerikan desek mangrow veya mopani köklerinden peyzaj yapılması gerekir malesef oda yok,trpheus tankı desek kaya yok kum zaten hagen diyemeyiz.Kısaca siz bu işi kulaktan dolma değil de doğallık ve boya konusunu eleştirmeden önce biraz araştırma yaparak biotop akvaryum kurmanız gerekir. Kısaca kardeş ''
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/162922/250920161410071.jpg[/IMG] [EDIT]Kınayu,2016-10-15 22:28:43[/EDIT]
Merhaba akvaryumunuz hayırlı olsun .Ancak bu akvaryumun bitkili desem bitkili değil trop desem trop değil amerikan desem amerikan değil size bu malzemeleri satan arkadaş hiç bir şeyden anlamadığı belli bitkili akvaryumlarda havataşı kullanılmaz,bitkili akvaryumlarda ışığı kaybını enaza indirmek için arka fon kağıdı kullanılır arka fon yok.bitkili akvaryumlarda kum kalınlığı en az 5cm olması gerekir bu akvaryumda dalgalı ve düzensiz.Veya bitkili demesek amerikan desek mangrow veya mopani köklerinden peyzaj yapılması gerekir malesef oda yok,trpheus tankı desek kaya yok kum zaten hagen diyemeyiz.Kısaca siz bu işi kulaktan dolma değil de doğallık ve boya konusunu eleştirmeden önce biraz araştırma yaparak biotop akvaryum kurmanız gerekir. Kısaca kardeş ''
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/162922/250920161410071.jpg[/IMG] [EDIT]Kınayu,2016-10-15 22:28:43[/EDIT]
TÜM EKİPMAN KAYALARIN İÇİNDE [VİDEO 2.SAYFADA EKLENMİŞTİR.]
Arkadaşlar akvaryumun ilk videosunu yayınladım şuan tropheuslarım yumurta bırakmadıkları için kuluçka makinasını kayaların içerisine yerleştiremedim daha sonraki videoda tam olarak yayınlayacağım.İlginiz için çok teşekkürler. [Arkadaşlar haklı olarak lepistesler neden bu akvaryumda diye sorabilirler akvaryumun biyolojik döngüsünü hızlandırmak amacı ile konulmuştur en kısa zamanda kendi akvaryumlarına geri konulacaktır.]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=wuVhimGwdmo[/VID][EDIT]devrim72,2016-10-04 02:06:45[/EDIT]
Arkadaşlar akvaryumun ilk videosunu yayınladım şuan tropheuslarım yumurta bırakmadıkları için kuluçka makinasını kayaların içerisine yerleştiremedim daha sonraki videoda tam olarak yayınlayacağım.İlginiz için çok teşekkürler. [Arkadaşlar haklı olarak lepistesler neden bu akvaryumda diye sorabilirler akvaryumun biyolojik döngüsünü hızlandırmak amacı ile konulmuştur en kısa zamanda kendi akvaryumlarına geri konulacaktır.]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=wuVhimGwdmo[/VID][EDIT]devrim72,2016-10-04 02:06:45[/EDIT]
Tanganyika Biyotop
[Sonuçta doğada saf olarak bulunmayan işlem görerek üretilmiş malzeme, ayrıca renklendirmeside var bunun yanında, bence biotop görsellikten daha çok içinde yaşayan canlıların doğal ortamına içerik olarak yakın olmalı]
Merhaba volkan bey, akvaryumunuz hayırlı olsun diyerek [ gerçi timur hocamın elinden çıkan 3d fonlar şahanedir) konuya girmek istiyorum. Akvaryumlarımız bize özeldir ve önemli olan sizin zevkiniz ve hayal gücünüzdür, bu bakımdan sizin zevkiniz ve mutluluğunuz önemli olup sizin ve bizim yaptığımız bu mutluluğu diğer arkadaşlarla paylaşmamızdır.
Şimdi benim takıldığım bu yoruma yorum yapmak istedim. Arkadaşlar renklendirmeden saf olarak bulunmayan işlem görmüş materyallere akvaryuma girmesi ile ilgili olarak sorum şudur ?.
Akvaryumda kullandığımız ilaçlar tuzlar vitaminler ışıklar veya kayalar saf mıdır ?.
Kullandığımız ilaçlar (Dezenfekte antibiyotik, su hazırlayıcılar, sülfirik asitli tuzlar) kullandığımız kayaların salınım değerleri kimyevi değil mi ? suyun rengini değerlerini etkilemiyor mu ? Akvaryumun silikonları bile kimyasal değil midir ?
Arkadaşın bahsettiği doğal taşlarla yapılan hardscape tasarımlarda kayaların birbirleri arasındaki yüksekliğini perspektifini ayarlarken akvaryum tabanında kullandıkları strafor çokmu doğal malzemeler ?
Sonuç olarak hiçbir akvaryum tamamen doğal değildir.Bitkili akvaryumlar da kullandığımız gübreler bile sanayi yapımıdır.
Bizler doğayı taklit etmeye çalışıyoruz, doğayı 2 metrelik bir cama sığdıramazsınız ve bizler doğayı getiremeyeceğimize göre bırakın doğa'ya eşdeğer kimyevi malzemeler kullanalım, kullanım ki en azından canlılarımızı koruyarak onlara karşı sorumluluğumuzu yerine getirebilelim.
Takma kafana volkan kardeşim, sen hayallerini ister kendi becerinle ister ustalarla gerçekleştir. Selam ve muhabbet ile....
Gelecek, hayallerinin peşini bırakmayanlarındır. (Eleanor Roosevelt)
[EDIT]devrim72,2016-09-26 22:50:39[/EDIT]
[Sonuçta doğada saf olarak bulunmayan işlem görerek üretilmiş malzeme, ayrıca renklendirmeside var bunun yanında, bence biotop görsellikten daha çok içinde yaşayan canlıların doğal ortamına içerik olarak yakın olmalı]
Merhaba volkan bey, akvaryumunuz hayırlı olsun diyerek [ gerçi timur hocamın elinden çıkan 3d fonlar şahanedir) konuya girmek istiyorum. Akvaryumlarımız bize özeldir ve önemli olan sizin zevkiniz ve hayal gücünüzdür, bu bakımdan sizin zevkiniz ve mutluluğunuz önemli olup sizin ve bizim yaptığımız bu mutluluğu diğer arkadaşlarla paylaşmamızdır.
Şimdi benim takıldığım bu yoruma yorum yapmak istedim. Arkadaşlar renklendirmeden saf olarak bulunmayan işlem görmüş materyallere akvaryuma girmesi ile ilgili olarak sorum şudur ?.
Akvaryumda kullandığımız ilaçlar tuzlar vitaminler ışıklar veya kayalar saf mıdır ?.
Kullandığımız ilaçlar (Dezenfekte antibiyotik, su hazırlayıcılar, sülfirik asitli tuzlar) kullandığımız kayaların salınım değerleri kimyevi değil mi ? suyun rengini değerlerini etkilemiyor mu ? Akvaryumun silikonları bile kimyasal değil midir ?
Arkadaşın bahsettiği doğal taşlarla yapılan hardscape tasarımlarda kayaların birbirleri arasındaki yüksekliğini perspektifini ayarlarken akvaryum tabanında kullandıkları strafor çokmu doğal malzemeler ?
Sonuç olarak hiçbir akvaryum tamamen doğal değildir.Bitkili akvaryumlar da kullandığımız gübreler bile sanayi yapımıdır.
Bizler doğayı taklit etmeye çalışıyoruz, doğayı 2 metrelik bir cama sığdıramazsınız ve bizler doğayı getiremeyeceğimize göre bırakın doğa'ya eşdeğer kimyevi malzemeler kullanalım, kullanım ki en azından canlılarımızı koruyarak onlara karşı sorumluluğumuzu yerine getirebilelim.
Takma kafana volkan kardeşim, sen hayallerini ister kendi becerinle ister ustalarla gerçekleştir. Selam ve muhabbet ile....
Gelecek, hayallerinin peşini bırakmayanlarındır. (Eleanor Roosevelt)
[EDIT]devrim72,2016-09-26 22:50:39[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 56 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
gokhanay268,
portre,
HaydarGul,
ibrahim43,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
osmandbnl,
Kınayu,
sina cen,
Sungurr,
nniiaa,
Cyber_Scout,
Ehtiyar,
yeekim,
Kuduoglu,
SaviaSora,
Alibicimcilci,
ÇaĞRı,
yokte,
EmiirKaan,
Hsrt,
Ancalagon,
ternapi,
barskels,
discus_amazon,
nomercy,
oguzsel,
omerkaya40,
sorbiek,
SunkenShrimps,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
