ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
balıkçı mimar
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
12 Eylül 2013 00:35
Son Ziyaret:
02 Ekim 2015 11:48
Toplam Mesaj:
27 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
alper malli
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
mimar
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Alper MALLI-İSTANBUL
SON 10 MESAJI
Sanırım bakteri çakışması
[QUOTE=oguz1360]Melek balıkları çok hassastır ölme nedeni akvaryumun stress kaynaklı Yeni akvaryumun tam oturmadan çok balık atmış olabilirsin hadi diyelim akvaryum oturdu En önemli nokta hepsi bir arada yaşamazlar ölüm sebebi budur.Akvaryumun kaldırmayabilir bu kadar balığı dip çekimlerini su değişimlerini yap hasta olanları karantina tankına ayır kalanlar seninle yaşasın [/QUOTE]
[QUOTE=Mete Duru]Hocam gözlemlediğim kadarıyla meleklerde kuyruk erimesi olduğunda kırmızı nokta oluşmuyor sadece ısırıklarda oluşuyor oda kan. Eğer o oluştuktan sonra tedavi için karantina tankına koymazsanız diğer ufak veya büyük balıklar o kırmızı noktayı yem sanıp ısırıyorlar. Neon tetralarımın meleğimin karın yüzgecini o şekilde yarıya kadar getirdiğini görmüştüm. Karantina tankı kurup ( saklama kabından ) 2 gün tedavi edip geri koyduğumda tekrar uzadı.Eğer bakteri çakışması olsaydı 1 hafta sürmezdi ani ölümler çakıştığı türü ansızın ölümlere boğardı. O ilk ölen balık muhtemelen petshopta gidiciydi evde öldü. 2 ölen balıksa ısırılma stresine dayanamayıp ölmüş olabilir. Birde dikkatimi çeken akıntıda savrulan yazmışsınız. Melekler akıntılı suyu sevmezler strese girerler akıntılı suda. Hayvanın karın yüzgeci durmadan yeniliyor ve akıntılı ortamda duruyordu muhtemelen. Oda iyice strese sokup ölmesine neden olmuş olabilir.
[QUOTE=oguz1360]Melek balıkları çok hassastır ölme nedeni akvaryumun stress kaynaklı Yeni akvaryumun tam oturmadan çok balık atmış olabilirsin hadi diyelim akvaryum oturdu En önemli nokta hepsi bir arada yaşamazlar ölüm sebebi budur.Akvaryumun kaldırmayabilir bu kadar balığı dip çekimlerini su değişimlerini yap hasta olanları karantina tankına ayır kalanlar seninle yaşasın [/QUOTE]
Öncelikle ilgin için teşekkür ederim.
Akvaryuma yavaş yavaş canlıları ekledim. ayriyetten ilk su doldurduğumdan itibaren eski tankımdan hergün iç filtre çamuru ve su şeklinde bakteri aşılaması yaptım.
Hepsi bir arada yaşamaz demişsin lakin balık uyum tablosunda balıkların uygun olduğunu gözlemliyorum. Evet hepsi aynı coğrafyaya ait türler değil ama kavga vb. sürtüşmeler yaşanmıyor tankımda. Hepsi kendi halinde. Şuan hasta balığım yok çok şükür. Dip çekimlerine, su çekimlerine devam tabiki.
teşekkürler.
[QUOTE=Mete Duru]Hocam gözlemlediğim kadarıyla meleklerde kuyruk erimesi olduğunda kırmızı nokta oluşmuyor sadece ısırıklarda oluşuyor oda kan. Eğer o oluştuktan sonra tedavi için karantina tankına koymazsanız diğer ufak veya büyük balıklar o kırmızı noktayı yem sanıp ısırıyorlar. Neon tetralarımın meleğimin karın yüzgecini o şekilde yarıya kadar getirdiğini görmüştüm. Karantina tankı kurup ( saklama kabından ) 2 gün tedavi edip geri koyduğumda tekrar uzadı.Eğer bakteri çakışması olsaydı 1 hafta sürmezdi ani ölümler çakıştığı türü ansızın ölümlere boğardı. O ilk ölen balık muhtemelen petshopta gidiciydi evde öldü. 2 ölen balıksa ısırılma stresine dayanamayıp ölmüş olabilir. Birde dikkatimi çeken akıntıda savrulan yazmışsınız. Melekler akıntılı suyu sevmezler strese girerler akıntılı suda. Hayvanın karın yüzgeci durmadan yeniliyor ve akıntılı ortamda duruyordu muhtemelen. Oda iyice strese sokup ölmesine neden olmuş olabilir.
Saygılar.
[/QUOTE]
merhaba,
kırmızı noktadan ziyade sanki kuyruk kökü biryere sıkışmış gibi kıpkırmızıydı. dediğin gibi guramiler meleğin kuyruğuna hamle yapıyorlardı. Buda ölümü hızlandırdı diye düşünüyorum.
dediğin gibi olabilir. benim neonlarım melekler dahil kimseye dokunmazlar buna eminim ama guramiler için aynı şeyi diyemiyorum. bazen çok sertleşebiliyorlar tank içerisinde.2 gün önce böyle bir kovalama sırasında guramilerden birisi dışarı zıpladı :S Allahtan yaralanmadı. gayet keyifli şuan.
Tankın üstünü geçici olarak tepsilerle kapattım :) kapağı yaptırdım ama hala eve getiremedim.
iç filtrenin su çıkışının konumunu ayarlamak lazım ozaman bu akıntı olayı için.
teşekkür ederim hocam.
Sanırım bakteri çakışması
Fotoğraf:
Canlıdaki Belirtiler: Halsizlik,yüzememe, yem yememe, kuyruk erimesi
Akvaryum Kapasitesi (litre): 200 litre
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 4 ADET 6 CM ÜÇ NOKTALI GURAMİ, 2 ADET 5 CM FRENATUS, 2 ADET 5CM MELEK, 6 ADET 3CM NEON TETRA,7 ADET 3 CM KIRMIZI ZEBRA(DANİO),6 ADET ELMA SALYANGOZU, 1 ADET ANUBİAS BARTERİ NANA, 1 ADET 5CM KOMANDO ÇÖPÇÜ
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 25 oC
Filitrasyon: 2X400LT/SAAT İÇ FİLTRE, 200LT/SAAT DIY DIŞ FİLTRE
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.) : HAFTADA 1 KEZ %20 DİP ÇEKİMİ, YENİ BALIK EKLEME
balıkçı mimar 2014-01-21 14:21:07
Fotoğraf:
Canlıdaki Belirtiler: Halsizlik,yüzememe, yem yememe, kuyruk erimesi
Akvaryum Kapasitesi (litre): 200 litre
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 4 ADET 6 CM ÜÇ NOKTALI GURAMİ, 2 ADET 5 CM FRENATUS, 2 ADET 5CM MELEK, 6 ADET 3CM NEON TETRA,7 ADET 3 CM KIRMIZI ZEBRA(DANİO),6 ADET ELMA SALYANGOZU, 1 ADET ANUBİAS BARTERİ NANA, 1 ADET 5CM KOMANDO ÇÖPÇÜ
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 25 oC
Filitrasyon: 2X400LT/SAAT İÇ FİLTRE, 200LT/SAAT DIY DIŞ FİLTRE
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.) : HAFTADA 1 KEZ %20 DİP ÇEKİMİ, YENİ BALIK EKLEME
Öncelikle herkese merhaba,
Çok kısa akvaryumumun geçmişinden bahsedecek olursam; yaklaşık 8-9 ay önce 20 litre bir tank ile başladığım akvaryumum da yaz aylarına kadar sadece çöpçü, zebralar ve neonlarım vardı. Evet biraz fazlaydı bu rakamlar ama bir türlü fırsatını bulupta ne balıkları eksiltebildim nede tankı büyütebildim. Cahillik ya yazın ben bu tanka 1 adet melek ile 1 adet elma salyangozu daha ekledim. Küçük tankta 16 adet canlıyı hiç kayıpsız yılbaşına kadar yaşattım :S ta ki bu yeni tanka kadar. Yeni tankımı yılbaşı öncesi camlarını yapıştırdım, kumunu koydum ve suyunu doldurdum. Bu ayın ilk haftasında da gruplar halinde küçük tanktan yeni tanka balıklarımı aktardım. Bunu takip eden haftada ise normalde alışveriş yapmadığım yeni bir petshoptan; 4 adet gurami, 3 adet melek, 2 frenatus ve eski petshopumdan 5 adet elma salyangozu aldım ve yeni tanka ekledim.
Ertesi gün yeni aldığım meleklerden birinin öldüğünü farkettim. Zaten torbadan ilk çıkardığımda bir gariplik vardı. Sanırım petshopçu kepçelerken yada yolda gelirken yaralandı birşey oldu bilemiyorum. Bunu doğal karşıladım.Aradan 3 gün geçtikten sonra yaklaşık 6 aydır benimle olan meleğimide :( eve gelince ölü olarak buldum. Bu seferde eski meleğimin yeni balıklardan mikrop kapmış olabileceğini düşündüm. Sonrasında 1 hafta boyunca hiçbir kayıp yada anormal bir durum olmadı. Diğer balıklarım gayet iyi durumdalar. Yemlerini yiyorlar, oynaşıyorlar, renkleri canlı vs.
Asıl olaya gelecek olursam; Dün akşam eve geldiğimde 2 adet kalan meleklerden birinin kuyruğunun 4 te 3'ünün olmadığın gördüm. Ve guramilerin akıntıda savrulan meleğin kuyruğuna doğru hamleler yaptıklarını gördüm.
Balığın kuyruğunun dibinde kırmızılıklar da vardı. Bununla ilgili forumu araştırdım ne yapmam gerektiği ile ilgili derken kuyruğu eriyen yada kopan melek ölmüştü.
Benim anladığım melek kuyruk erimesi hastalığına yakalanmıştı. Doğru teşhis mi koyuyorum acaba? Bu hastalık bu kadar hızlı seyredebilir mi?
Yada balığın ölümünü hızlandıran guramiler mi?
Bugün tekrar araştırdığımda, bakteri çakışması olabileceği durumunu çıkardım. Çünkü sadece melek balıklarımda hastalık ve ölümler gerçekleşti. Diğer türlerin hiçbir problemi yok.
Bu konuda bu saatten sonra ne yapabilirim? 1 adet meleğim kaldı. İlk japon tecrübemden bu yana bu tarz hiç kayıp yaşamamıştım. Gerçekten üzülüyorum.
Bu arada tankında çok tür var karışık vs demeyin. Balıkları elimden çıkartamadım. Petshoplar almaya yanaşmadı. Etrafımdaki kişilere de veremedim.
Daha balık eklemeyeceğim bu olaydan sonra. Artık ömürlerinin yettiği yere kadar benimleler.
Bu ölümler diğer türlerde hiç olmadı ve olmayacak anlamına geliyor mu? Tecrübeli arkadaşlar lütfen akıl verin.
Sağlıklı balıklar, keyifli hobiler dilerim...
Hangi kumu kullanmalıyım
Dünyaları yazmışım. Sıkılmayın diye asıl konuyu kalın şekilde yazdım. Tamamını belki okumazsınız diye :)
Dünyaları yazmışım. Sıkılmayın diye asıl konuyu kalın şekilde yazdım. Tamamını belki okumazsınız diye :)
Herkese merhaba,
İş yoğunluğu ve sağlık problemlerinden ötürü uzun zamandır forumu takip edemez oldum. Bugünde hazır fırsatını bulmuşken gireyim dedim. Neyse uzatmadan konuya geçiyorum;
Daha önce yeni tank yapma projemden bahsetmiştim (gerçi o tasarım bayağı bir değişti ama) ve projemi güç bela faaliyete geçirdim. Ama çok plansız oldu ve yeteri kadar araştırma yapacak vaktim olmadı. Yoksa forumun içinde arayarak tarayarak kesin bilgiye ulaşır sizlerin vaktini çalmazdım. :(
Tank bilgilerini verecek olursam 86*41*60 ölçülerinde cama cam şekilde montajı tamamlandı. Gerekli ekipman siparişlerini dün verebildim. İçerinde şimdilik eski küçük akvaryumumdaki balıkları besleyeceğim.(7 danio zebra, 6 neon tetra,1 melek ve 3 elma salyangozu ve 1 adet çöpçü.) Önümüzdeki aylarda türlerin çeşitliliğini belirleyip karma bir tank olacak. Bitki olarak şuan sadece 1 adet anubias barterim var. Yeni ekleyeceğim bitkilerde çok fazla ilgi istemeyen orta zorlukta bitkiler seçeceğim.
Şimdi gelelim can alıcı noktaya :) ; mevcut akvaryum tabanında midye kırığı var. Zamanında olmuş olsun diye almıştım. Lakin şuan birkaç farklı renkte(farklı özellikte de olabilir) kum kullanarak gerçekçi bir peyzaj yapmak istiyorum. Bana ne kumu önerirsiniz? :) Bu şartlarda ne kullanmam doğru olur. Taş dünyası diye bir internet sitesi buldum ve dolomit kum var gayet uygun fiyata yalnız forumda kimse tavsiye etmemiş(salınım,sertlik vb sebeplerden). 15-20 kg kum işimi görür diye düşünüyorum. Makul fiyatlı(mümkünse herhangi ithal marka olmayan) bir kum önerisine ihtiyacım var. Daha kum gelecek, suyu oturtmam lazım, balıklarımı aktaracağım ..vb düşünceler içerisindeyim. Nedense acele ediyorum :)
Bu arada yeni tankımın bütün aşamalarını fotoğraflıyorum ve bitince sizlerle paylaşacağım. Yine yorumlar almam gerekecek.
Şimdiden teşekkürlerimi sunar, keyifli hobiler dilerim..
CAM KALINLIĞI NE OLMALI
Merhaba arkadaşlar;
Merhaba arkadaşlar;
İşlerin yoğunluğundan dolayı uzun zamandır foruma uğrayamıyordum. Şuan bir akvaryum yapmaya kalkışıyorum ve cam kalınlığı konusunda yardıma ihtiyacım var.
Hemen konuya geçmek istiyorum fazla vaktim yok;
86x41x53h ölçülerinde akvaryum için hesaplayıcıda 7 mm cam sonucu çıkarıyor fakat malumunuz cam kalınlıkları 6 ve 8 mm.
kayıtlı kuşaklı cama cam akvaryum olacak. Bunu 6 mm yapabilirmiyim. devir ekonomu devri :) 20 lira bile kar etsem iyidir. daha iyi bir filtre alırım vs.
Tecrübeli akvarist arkadaşlar ne olur acil yardım. En geç yarın siparişi vermek istiyorum. 8 mm yaparsam eminim çok sağlam olacak ama 6 mm kurtarır mı acaba?
Şimdiden teşekkürler..
130x50x60 Mobilyalı Akvaryum Yapımı(Çizim-maliyet)
[QUOTE=Hephaestus] Bu arada bir soru soracağım. Hesaplamada verilen bilgilerin doğruluğu ne kadar? Mesela ben akvaryumumu hesapladığımda 32 watt ışıklandırma ve 42.8 de ısıtıcı gücüne ihtiyacım olduğunu söyledi.[/QUOTE]
[QUOTE=Hephaestus] Bu arada bir soru soracağım. Hesaplamada verilen bilgilerin doğruluğu ne kadar? Mesela ben akvaryumumu hesapladığımda 32 watt ışıklandırma ve 42.8 de ısıtıcı gücüne ihtiyacım olduğunu söyledi.[/QUOTE]
Tankinizin icerisindeki bitkilerin turune gore, baliklarin turune gore isik ihtiyaci farkli olacaktir. Bazi bitkiler yogun isik isterken bazi baliklar fazla isik sevmemektedir. Tankinizin olculeri ve icerisindeki canli populasyonu hakkinda bilgi verirseniz tecrubeli arkadaslar cevap verecektir. Bununla ilgili konu acabilirsiniz. Isitici icin sonuc muhtemelen dogrudur.
Kırlangıç Balığı
Bu baligi oltayla tutan kisiler korkabiliyor. Nedeni ise balik su disina ciktiginda bebek cigligina benzer bir ses cikartiyor
aslinda balik ciglik atmiyor sadece hava kesesideki hava bosaliyor. Urkutucu bir sey. Sonucta baliklar ses cikaramaz. Korkup baligi geri denize atanlar var. Bu baligin corbasi guzel oluyor
Bu baligi oltayla tutan kisiler korkabiliyor. Nedeni ise balik su disina ciktiginda bebek cigligina benzer bir ses cikartiyor
aslinda balik ciglik atmiyor sadece hava kesesideki hava bosaliyor. Urkutucu bir sey. Sonucta baliklar ses cikaramaz. Korkup baligi geri denize atanlar var. Bu baligin corbasi guzel oluyor
130x50x60 Mobilyalı Akvaryum Yapımı(Çizim-maliyet)
[QUOTE=st0ned]Uzerine tikladigimda o fiyat listesi buyumuyor. Ayni buyuklukte oldugundan okuyamiyorum.. Bende 250 litre civari bitkili bir akvaryum istiyorum. Konunun takipcisi olacagim..
[QUOTE=st0ned]Uzerine tikladigimda o fiyat listesi buyumuyor. Ayni buyuklukte oldugundan okuyamiyorum.. Bende 250 litre civari bitkili bir akvaryum istiyorum. Konunun takipcisi olacagim..
Tesekkurler...
[/QUOTE]
merhaba, resimleri yukledigim siteyle alakaliydi sanirim. Baska bir siteden resimleri tekrar yukledim. Umarim verdigim bilgilerin yardimi dokunur. Tesekkurler
130x50x60 Mobilyalı Akvaryum Yapımı(Çizim-maliyet)
balıkçı mimar 2013-11-10 19:59:43
Merhaba akvarist arkadaşlar;
Uzun zamandır hayata geçirmeyi planladığım mobilyalı akvaryum projemin ön taslak çalışmalarını nihayet yapabildim ve herhangi bir aksilik çıkmaz ise bu ay içerisinde projenin yapım aşamasına start verilecektir :) Fazla laf kalabalığı yapmadan elle karaladığım projemin taslaklarını aşağıya yerleştireyim ve ardından açıklamalarını yazayım.Buyrun ;
Bu arada yeni aldığım telefonun kalemi sayesinde çok güzel çizimler ve taslaklar hazırlayabiliyorum. Marka vermeyeceğim kalemden anlayın :) (Forum dışı konularda paylaşmıştım ama affınıza sığınarak burada da sizlere göstermek istiyorum telefonda çizdiğim melek karikatürümü :) )
Aşağıdaki resimlerde de dolap ve üst kapakla ilgili karalamalarım var;
Mobilyamız komple 1. kalite 18mm kalınlıkta mdflamdan imal edilecek olup içerisinde metal konstrüksiyon olmayacaktır.Çizimde de göreceğiniz üzere dolabın dikmelerinde kuvvetlendirme amaçlı kalınlaştırmalar mevcuttur. Daha önce defalarca imal ettiğimiz mobilyaların üzerine çıkarak yük dayanımıyla alakalı testler yapmışımdır :) ve bu yapacağım dolabın gerek dikme destekleri ve altına yerleştireceğim 8 ayak ile beraber yarım tonluk yükte sıkıntı çıkarmayacağını düşünüyorum.
Aslında metal konstrüksiyon üzeri giydirme en sağlıklısı ama ben kendi imkanlarımı değerlendirmek istiyorum.
Üst kapağımız yine aynı şekilde mdflamdan yapılacaktır.Buhar camı olacağı için nemden mdfnin zarar görmesini engelleyeceğim.
Cam için hesaplayıcıyı kullandığımda 10 mm kullanmam gerektiğini söylüyor ama kayıt ve kuşak kullanacağım için 8 mm kullanmayı düşünüyorum.
Üst boşlukları, kumu vs düştüğümüzde yaklaşık 300 litre gibi bir hacime sahip olacaktır.
Evet bunları karaladıktan sonra ertesi gün bir boş vaktimde ne kadara mal ederim diye ufak bir hesap yaptım. Şuan kirada oturduğum için ve 1-2 sene içerisinde yeni bir eve taşınacağımı göze alaraktan ekonomik bir akvaryum olsun istedim ve tasarımı ona göre yaptım. Kendi evime geçince yapmayı planladığım komple lake boyalı mobilyalı bir akvarum tasarımım daha var onu daha sonra sizlerle paylaşacağım.
Kullanıcı adımdan anlayacağınız üzere mimarım ve mobilya sektöründe çalışmaktayım :) Bu benim için çok iyi bir avantaj sağlıyor.
Yukarıda yazdığım tutarlarda gözden kaçırdığım yerler yada ekstra malzemede gerekebilir. Yani yaklaşık 450 tl'ye 130 cm uzunluğunda 300 litre kapasiteli mobilyalı akvaryumumu mal ediyorum.
Yazılan tüm malzemeler 1. kalitedir ve 4-5sene sorunsuz kullanılabileceğini düşünüyorum ve bu fiyata bu kalitede bir akvaryuma sahip olamayız.
İnternetten ufak bir araştırma yaptım ve aynı ölçülerde mobilyalı akvaryumları 500 ila 900 tl arası satışları var. Ve onlar emin olun benim projemdeki akvaryumlar kadar sağlam ve aynı kalitede değildir.
Şuanki bütçemden ötürü internetten almayı düşündüm en başta ama şuan tamamen vazgeçtim. Benim 450 tlye mal ettiğim akvaryumu nasıl olurda 500 tl'ye satarlar? Malzeme kalitesinden ödün vererek. Defolu yada 2. 3. sınıf malzemeler kullanarak yaptıkları aleni.
Yazmayı unutmuşum bu tank içerisinde astronot(oskar) beslemeyi düşünüyorum.(evcil bir köpek misali olduğu için eşim istiyor :) Bu konuda akvaryum iç dekorasyonu hakkında tavsiyelerinizi bekliyorum.
Arkadaşlar projemle ilgili tüm gelişmeleri sizlere burada adım adım paylaşacağım. Uyarılarınıza ve eleştirilerinize sonuna kadar açığım. Ayrıca mobilya konusunda sorularınız varsada sorabilirsiniz, seve seve yardımcı olurum.
Sağlıklı balıklarınız olması dileğiyle..
melek baligi karikatürü :)
Merhaba akvarist arkadaslar,
Bugun bos bir animda telefonda can sikintisindan karalama yaparken bakınbunu çizdim. Tamamen hafızamda kalan şekilde çizdiğim için çok benzemiyor ama bayağı bayağı balık karikatürü oldu :) . Buyrun;
balıkçı mimar 2013-11-10 15:44:57
Merhaba akvarist arkadaslar,
Bugun bos bir animda telefonda can sikintisindan karalama yaparken bakınbunu çizdim. Tamamen hafızamda kalan şekilde çizdiğim için çok benzemiyor ama bayağı bayağı balık karikatürü oldu :) . Buyrun;
Betta Balığı Besleyenlere Uyarı
[QUOTE=Fırat murat]Abi çok üzüldüm :( İç filtreyi yemleme sonrası kapatmıştım cüce vatozumda filtrenin agzından iceri girmiş orda sıkışıp kalmış cıkamamışta öylece ölüsünü bulmuştum cok üzülmüştüm . Şu balıkların geri geri yüzememe olayı çok kötü birşey [/QUOTE]
[QUOTE=Fırat murat]Abi çok üzüldüm :( İç filtreyi yemleme sonrası kapatmıştım cüce vatozumda filtrenin agzından iceri girmiş orda sıkışıp kalmış cıkamamışta öylece ölüsünü bulmuştum cok üzülmüştüm . Şu balıkların geri geri yüzememe olayı çok kötü birşey [/QUOTE]
Evet seninkide çok üzücü bir olay. Bence küçük boyda balıklar besliyorsak; tank içerisindeki bu tarz ekipmanlara; hortum ağızları,filtre başları vb. sineklik tipi birşeyle uçları örtülmeli ve balıklarımızın içerilerine girmelerini engellemeliyiz.
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.







