ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
E.MUTLU
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
21 Haziran 2012 22:36
Son Ziyaret:
19 Eylül 2025 23:22
Toplam Mesaj:
77 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Erdoğan MUTLU
Doğum Tarihi:
26 Ağustos 1982
Yaş:
43
İl:
Bursa
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Yeni discuslarim ve hazirliklar.
Hayırlı olsun Mehmet. En kısa zamanda yavrulara kavuşmanı dilerim. Elinden geleni yapıyorsun. Emeklerinin karşılığını alacağına inanıyorum.
Hayırlı olsun Mehmet. En kısa zamanda yavrulara kavuşmanı dilerim. Elinden geleni yapıyorsun. Emeklerinin karşılığını alacağına inanıyorum.
Akvaryumum ışıklandırmasıyla rengarenk
Hoş bir çalışma olmuş. Tebrik ederim.
Hoş bir çalışma olmuş. Tebrik ederim.
Arka fon hakkında bilgilerinizi alabilir miyim
Tebrik ederim. Bende bu şekilde taş düşünüyordum ama yosunlaşma olursa nasıl temizlerim diye düşünürken vazgeçtim. Görünüş güzel.
Tebrik ederim. Bende bu şekilde taş düşünüyordum ama yosunlaşma olursa nasıl temizlerim diye düşünürken vazgeçtim. Görünüş güzel.
180x70x60h Işık Seçimi
Evren bey SECOL firmasi Bursada ve Cuma gunu bu firma ile gorusmeye gidicem.sitelerinde 25w lik ledleri var. Belki bunlar isimizi gorurse kullanalim mi? Diger siteleri de inceleyip eksik olan malzemelri oralardan temin ederim. Evet cok uzun ve bir okadar da keyifli bir donem basladi benim icin. Kesinlikle lens kullanmak sart ozamam. Tekrar gorusmek dilegi ile.. cok tesekkurler
Evren bey SECOL firmasi Bursada ve Cuma gunu bu firma ile gorusmeye gidicem.sitelerinde 25w lik ledleri var. Belki bunlar isimizi gorurse kullanalim mi? Diger siteleri de inceleyip eksik olan malzemelri oralardan temin ederim. Evet cok uzun ve bir okadar da keyifli bir donem basladi benim icin. Kesinlikle lens kullanmak sart ozamam. Tekrar gorusmek dilegi ile.. cok tesekkurler
180x70x60h Işık Seçimi
[QUOTE=TUTKUN] Aynı ölçülerde bitkili akvaryum hazırlıyorum. Reflektör ve florasanları temin ettim. Aydınlatmayı 400w t5 sağlayacak. Bunun bile yetersiz geleceğini zannediyorum o yüzden taban kalın olacak.Bence biraz daha araştırın[/QUOTE]
[QUOTE=Galathir]Ben şu anda power led aydınlatmalı bir tank kuruyorum. Yüksekliğiniz 60cm olduğu için lensli powerled aydınlatma kullanmak sizin için daha avantajlı. Çünkü lenslerle ışığı odaklayarak 60-70cm gibi derinliklere ulaşabilmesini sağlayabiliyorsunuz. Kullanmanız gereken soğuk beyaz dan ziyade ledin kelvin değeridir. Ancak yüksek kelvinler suyun derinliklerine ulaşabilmektedir. 10000-12000k soğuk ledler sizin için en idealidir. 3w'lık ledler 1w'lıklara hem daha fazla ısınır hem oranla daha az ışık verir. Tavsiyem 1w'lıklar ama tabii sizin kararınız önemli. Sıcak beyaz kullanmanızı çok tavsiye etmem çünkü sahip olduğu parametreleri değişik yosunlara davetiye çıkarıyor. Ama soğuk beyazın etkisini azalatması ve yeşilliği biraz göstermesi açısından aralara belli oranda serpiştirebilirsiniz. Asıl nemli olan kırmızı ve mavi renk aralığında bulmanız gereken power ledler. Kırmızılar kesinlikle 660-670nm aralığında, maviler de 450-460 nm aralığında olmalı. Bu değerler bitkilerin fotosentez aralığıdır.Piyasada bunlar deep red ve royal blue olarak da geçer ama yinede ismine aldanmayıp nM aralıklarını kontrol etmenizde fayda var. Malum her esnafa güven olmaz. Bu değerlerde olmayan renkli ledlerin bitkiye hiçbir faydası yoktur, sadece akvaryuma görsellik katar.
[QUOTE=TUTKUN] Aynı ölçülerde bitkili akvaryum hazırlıyorum. Reflektör ve florasanları temin ettim. Aydınlatmayı 400w t5 sağlayacak. Bunun bile yetersiz geleceğini zannediyorum o yüzden taban kalın olacak.Bence biraz daha araştırın[/QUOTE]
Florasan kullanmayı düşünmüyorum. Kesinlikle LED aydınlatma kullanıcam. Bu yüzden de araştırıyorum. Taban yaklaşık 7 - 10 cm arası olacak.
[QUOTE=Galathir]Ben şu anda power led aydınlatmalı bir tank kuruyorum. Yüksekliğiniz 60cm olduğu için lensli powerled aydınlatma kullanmak sizin için daha avantajlı. Çünkü lenslerle ışığı odaklayarak 60-70cm gibi derinliklere ulaşabilmesini sağlayabiliyorsunuz. Kullanmanız gereken soğuk beyaz dan ziyade ledin kelvin değeridir. Ancak yüksek kelvinler suyun derinliklerine ulaşabilmektedir. 10000-12000k soğuk ledler sizin için en idealidir. 3w'lık ledler 1w'lıklara hem daha fazla ısınır hem oranla daha az ışık verir. Tavsiyem 1w'lıklar ama tabii sizin kararınız önemli. Sıcak beyaz kullanmanızı çok tavsiye etmem çünkü sahip olduğu parametreleri değişik yosunlara davetiye çıkarıyor. Ama soğuk beyazın etkisini azalatması ve yeşilliği biraz göstermesi açısından aralara belli oranda serpiştirebilirsiniz. Asıl nemli olan kırmızı ve mavi renk aralığında bulmanız gereken power ledler. Kırmızılar kesinlikle 660-670nm aralığında, maviler de 450-460 nm aralığında olmalı. Bu değerler bitkilerin fotosentez aralığıdır.Piyasada bunlar deep red ve royal blue olarak da geçer ama yinede ismine aldanmayıp nM aralıklarını kontrol etmenizde fayda var. Malum her esnafa güven olmaz. Bu değerlerde olmayan renkli ledlerin bitkiye hiçbir faydası yoktur, sadece akvaryuma görsellik katar.
Ben kendi yaptığım ışık düzenini aşağıda belirteyim.
36'lık yuvarlak pcb (14cm) (sakın rgb olanından almayın-düz renk olanlarından alın)
20 adet 10000-12000k 1w'lık power led
6 adet 660-670nm Deep red 1w'lık power led
6 adet 455-460nm Royal blue 1w'lık power led
4 adet 3000k sıcak beyaz 1w'lık power led
24-48volt 1050mA sabit akım sürücü
akvaryum su yüzeyinden 20cm yukarısından aydınlatma yapacağım için 80 derece lens kullandım.
Bu 36'lık gruptan 3 adet hazırladım, yani toplamda 108w gücü var,şu anda gözleri uyuşturacak kadar güçlü bir ışık elde ettim. Tankım 288 litre, yetmeyeceğini hissedersem aralara birkaçtane daha serpiştirebilirim. Tankım hightech olduğundan dolayı floresanla gerçekleştirmem gereken 300-350w'lık bir aydınlatma. Ama asla floresanlardaki gibi 300-350w lık aydınlatma gücüne yaklaşmadan istenen efektif aydınlatma değerlerine ulaşılır.
Ben pcb seçerken ışık hüzmesi efekti olmasını istediğimden dolayı yuvarlak seçtim. Siz daha homojen bir dağılım gerçekleşmesini istiyorsanız düz uzun pcb ile de gerçekleştirebilirsiniz. Ve uygun bir aluminyum soğutucu blok lazım.
Ben yukarıda belirttiğim dağılımı takip ettiğim ve sonuç alınmış bilgilerden ve tecrübelerden harmanlayarak hazırladım. Forumda da bu aydınlatmayla verim alan arkadaşlarımızın çalışmalarını görebilirsiniz.
Daha detaylı bilgi paylaşımı gerek ise bana Ö.M. den ulaşabilirsiniz.
Şimdiden kolay gelsin.
[/QUOTE]
Evren bey verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Benim hazırlayacağım sistem sizinkinin iki katı kadar olması gerekir o zaman. 50 adet 3 w'lık ledler ile yaklaşık 20000 - 22000 kelvin elde edebileceğimi söylediler bana. Fakat tabiki bunu yanmadan,ölçmeden bilemem. Tavsiyelerinize kesinlikle uyucam. Ayrıca takacağı ledler 120 derece ışığı yayan ledler. Fakat istersen mercek ile odaklayabiliriz dedi gittiğim kişi. Ayrıca mavi ve kırmızı koyalım dedi ki ben ilk etapta hayır dedim :) yosun oluşumunu minimuma indirmek için,fakat şimdi sizden gördüm ki mavi ve kırmızı da kullanmışınız. O zaman bizde kullanıcaz :) nM değerlerine dikkat edicem. 3w'lık ledleri aluminyum soğutucu blok ile sıcaklığı geçiren özel yapıştırıcılar ile yapıştıracağının bilgisini verdi birde. Fanlı bir kapak tasarımı yapmayı düşünüyorum. Ama öncelikle led ışıklarının nasıl olacağını seçmeden kapak olayına girmek istemedim. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Olmazsa artık tel. ile sizi rahatsız edicez :) Saygılar
120x45x55 - Aydınlatma konusunda kafam karıştı
İlk başlangıçta günde 5 saat kadar yakın. Daha sonra 8 - 9 saat kadar aralıklı periyotlara açık bırakabilirsiniz.. Timer alırsanız işiniz daha da kolay olur...
İlk başlangıçta günde 5 saat kadar yakın. Daha sonra 8 - 9 saat kadar aralıklı periyotlara açık bırakabilirsiniz.. Timer alırsanız işiniz daha da kolay olur...
180x70x60h Işık Seçimi

Merhaba arkadaşlar. Altta görülen tankı bitkili yapıyorum. Fakat bilgilerinize ve deneyimlerinize ihtiyacım var. Bilgi edinmek istediğim konu ışıklandırma. Böyle bir akvaryumun ışıklandırmasında LED ışık kullanmak istiyorum. Fakat ne kadar yerde araştırma yaptıysam da bir türlü karar veremedim. LED ışıklarım 3 watt olarak olacak ve yaklaşık 50 adet kullanmayı düşünüyorum. Gün ışığı ve soğuk beyaz olarak kullanmamı tavsiye edenler oldu. Aramızda bu konuda tecrübe edinmiş, kullananlar var ise yorumlarını ve tavsiyelerinizi belirtmenizi rica ediyorum. Kurduğumda sistemin bir daha kurcalanmamasını istediğim için, yapmışken birkez yapmak istiyorum. İlginiz için teşekkür ederim...

Sunsun hw 302 hakkında
Evet fiyat ve prrformans acisindan en uygun sunsun gorunuyor. En iyisi yerinde incelemek :)
Evet fiyat ve prrformans acisindan en uygun sunsun gorunuyor. En iyisi yerinde incelemek :)
aydınlatma için elektrik üretimi
[QUOTE=Gecko] [QUOTE=kafadar_1474]Sayın gökmen bey çok haklısınız.ama biz cok buyuk bır elektrık uretımı değılde şimdilik 12 voltluk bir led aydınlatma eletirğini karşılayacak sistemi kursak yeterli olucak diye düşünüyrm.daha sonra inverter kullanarak gerilimi artırıp daha farklı amaclar için kullanmayı düşünebiliriz.12 volttluk bir aydınlatma için 1-1.5Amperli bir üretim yapıp gündüz depolayıp gece ise kullanmayı yada 12voltu 220 ye dönüştürüp 220volt ile çalışan aydınlatmalarda kullanmak için tasarlayalım derim.bunun için araştırma yapıverirseniz çok sevinirim.ayrıca bu konuda teknik bilgisi olanları da buraya davet ediyorum....[/QUOTE]
[QUOTE=Gecko] [QUOTE=kafadar_1474]Sayın gökmen bey çok haklısınız.ama biz cok buyuk bır elektrık uretımı değılde şimdilik 12 voltluk bir led aydınlatma eletirğini karşılayacak sistemi kursak yeterli olucak diye düşünüyrm.daha sonra inverter kullanarak gerilimi artırıp daha farklı amaclar için kullanmayı düşünebiliriz.12 volttluk bir aydınlatma için 1-1.5Amperli bir üretim yapıp gündüz depolayıp gece ise kullanmayı yada 12voltu 220 ye dönüştürüp 220volt ile çalışan aydınlatmalarda kullanmak için tasarlayalım derim.bunun için araştırma yapıverirseniz çok sevinirim.ayrıca bu konuda teknik bilgisi olanları da buraya davet ediyorum....[/QUOTE]
Ben de zaten AC gerilim olarak soylemedim. bakin bu urun mesela 100w 12 volt. Yani 100 wattlik bir aydinlatmayi kaldirabilir. ama direk buna baglarsaniz gunes acitignda yanar, guney yokken yanmaz haliyle. Bu durumda bir bataryaya ihtiyacimiz olacak. O batarya da soyle birsey olabilir:
Bu batarya da 12 volt 40 amper (farkli secenekleri de var)
Bu bataryayla panel arasindaki iliskiyi kuracak alet de soyle birsey:
Hatta genel sistemin kurulmus hali de soyle:
Yine bilgi paylasimina devam edelim..
Selamlarimla...
[/QUOTE]
Arkadaşlar Gökmen beyin de paylaştığı gibi bir sistem yapmak mümkün. Ben de bir arkadaşımla bu konuyu 2 gün önce paylaştım ve güneş panelleri geldi aklımıza. Aküyü şarj etmek için ya güneş paneline ihtiyacımız olacak,yada dönen pervaneye. ufak çaplı rüzgar türbünleri var pervaneler var.akerlik yaptığım dönemde yaylalara çıkardık ve yaylalarda bu türbünlerden kullanırlardı. çok verimliler. Akü olayına gelince ise, aküden çıkış alıp 220 ye çevirmek için indicatore ihtiyaç var o da en ucuzu 300 TL den başlıyor. 2000 watta kadar destekliyor. Bu sistemi yapmak mümkün ancak ilk etapta ürünlerin maliyetini iyi hesaplayıp nekadar sürede kendini amorti eder düşünmek gerek. Ama 220 yerine şimdilik 12 volt olayına yoğunlaşırsak daha mantıklı olacaktır. aküden veya bataryadan 220 elde etmek için kesinlikle indicator şart.
Adim Adim Fotograflarla Power Led Aydinlatma.
Çalışmanız harika bence. Led'lerin soğutma sistemini beğendim. Tabi bu daha geliştirilebilir bir çalışma. Siz şimdilik deneme amaçlı bir çalışma yapmışınız. Bitkilerin gelişmelerini bizlerle paylaştıktan sonra bizler de led leri rahatlıkla kullanabiliriz gibi geliyor. Dediğiniz gibi cesaret etmek istemiyoruz çoğumuz. Hem maliyet hem uğraş açısından. Belki de T8 T5 ler daha iyi geliyor. soğutma takmıyorsun,çok ısınınca yanacak derdi yok :) gelişmelerin takipçisiyiz.
Çalışmanız harika bence. Led'lerin soğutma sistemini beğendim. Tabi bu daha geliştirilebilir bir çalışma. Siz şimdilik deneme amaçlı bir çalışma yapmışınız. Bitkilerin gelişmelerini bizlerle paylaştıktan sonra bizler de led leri rahatlıkla kullanabiliriz gibi geliyor. Dediğiniz gibi cesaret etmek istemiyoruz çoğumuz. Hem maliyet hem uğraş açısından. Belki de T8 T5 ler daha iyi geliyor. soğutma takmıyorsun,çok ısınınca yanacak derdi yok :) gelişmelerin takipçisiyiz.
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.




