ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Oknlksy
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Kasım 2011 22:20
Son Ziyaret:
04 Mayıs 2013 09:50
Toplam Mesaj:
79 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Okan Ali AKSOY
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Erzurum
Meslek:
Asker
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Okan Ali AKSOY
SON 10 MESAJI
akvaryum suyunu nasıl değiştirmeliyim? (resimli anlatım)
Çok güzeş olmuş. Yalnız bayanlar için bu kadarı yeterli olacağı konusunda şüphem var:-)
Çok güzeş olmuş. Yalnız bayanlar için bu kadarı yeterli olacağı konusunda şüphem var:-)
karideslere aşık oldum
1. Bilmediğiniz bitki amazon olmalı.
1. Bilmediğiniz bitki amazon olmalı.
2. Rasboralar karadeslere çok zarar vermez. Yavrular için bitkilendirme artırılmalı
3. önemli konu CO2. Çünkü miktar tek damla yeterli olmaz yalnız sendeki bitkilerinde çok fazla karbondioksit isteyen türler değil. Düşük destekli akvaryum olarak devam etmek uygun olacaktır. Yani CO2 vermeden sadece yeterli ışık ile.
4. 15+15 watt lt. ye 0.6 watt yeterli.
5. Sakal ve saç yosunu için gübreleme bilgisine ihtiyaç var ne kullanıyorsunuz. İnşallah oluşmadan devam eder. Düzenli su değişimi şimdilik tavsiyem olur.
Saygılar
Çözüm bulamadığım yosun problemi
[QUOTE=nasdaq] Merhaba Okan Ali bey, Mustafa beyin tavsiyelerine ek olarak ilk tavsiyem ne yapmak istediğinize karar vermeniz olacak. Öncelikle glosso haricinde (tabi onunda tabanı kaplamasını istemiyorsanız!) bitkilerinizin hiçbiri high tech akvaryum bitkisi değil. Bu kadar ışığa (yanlış anlamadıysam 308 watt)(6+1+1+1(20w)) ihtiyaçları yok.Zaten dıy co2 ile 400 litre suya gereken karbondioksiti verebilmeniz mümkün değil.Oldu diyelim sabit değerde olması mümkün değil. Heleki 2 dış filtre 2 iç filtre çalışırken! Ph ınızında co2 den dolayı 6.5-7 aralığında olması bana mümkün görünmüyor. Çünkü 750 civarında bir iletkenlik enaz 350-400 tds demektir. Buda suyunuzda birçok GH arttırıcı mineralin olduğunu gösteriyor. Bu tespitleri sizin verdiğiniz bilgilerden çıkarımda bulunduğumu söyliyeyim.
[QUOTE=nasdaq] Merhaba Okan Ali bey, Mustafa beyin tavsiyelerine ek olarak ilk tavsiyem ne yapmak istediğinize karar vermeniz olacak. Öncelikle glosso haricinde (tabi onunda tabanı kaplamasını istemiyorsanız!) bitkilerinizin hiçbiri high tech akvaryum bitkisi değil. Bu kadar ışığa (yanlış anlamadıysam 308 watt)(6+1+1+1(20w)) ihtiyaçları yok.Zaten dıy co2 ile 400 litre suya gereken karbondioksiti verebilmeniz mümkün değil.Oldu diyelim sabit değerde olması mümkün değil. Heleki 2 dış filtre 2 iç filtre çalışırken! Ph ınızında co2 den dolayı 6.5-7 aralığında olması bana mümkün görünmüyor. Çünkü 750 civarında bir iletkenlik enaz 350-400 tds demektir. Buda suyunuzda birçok GH arttırıcı mineralin olduğunu gösteriyor. Bu tespitleri sizin verdiğiniz bilgilerden çıkarımda bulunduğumu söyliyeyim.
Eğer bu tankın tek sorunu gerçekten resimlerdeki kadar olan yosun ise bence hiç canınızı sıkmayın. İlk olarak fosfor seviyenizi bilmemiz gerekiyor. Eğer varsa imkanınız fosforunuzu ölçün.Demirde olması gereken değerde ise, ki öyle söylemişsiniz,en büyük sıkıntı fosforda olmalı(muhtemelen hiç yok). İkinci olarak su üstü bitkilerinizden kurtulun. 30mg nitrat sabitiniz varsa ve fosforunuz sıfır çıkarsa bu bitkilerden hemen kurtulmalısınız.Fosforu bilmeden verebileceğim bir başka tavsiyede su ısısını 24 seviyelerine düşürmeniz ve filtrelerinizi temizlemeniz olacaktır.Başka birşey olursa sizin vereceğiniz yeni değerlerden sonra eklerim.
Umarım kısa zamanda tankınız toparlanır ve sizde istediğiniz keyfi karşısına geçip yaşamaya başlarsınız. Kolay gelsin...
[/QUOTE]
Levent bey herşeyi çok güzel özetlemişsiniz. Bu kadar güzel yorumlar için öncelikle teşekkürler.
Sırası ile soru ve önerilerinize cevap vermek isterim.
1. Işık miktarı 6 adet (karışık) 36wat=216 wat+20 wat (Tasarruf ampul)= 236 wat sayfada yeterli açıklayamamışım kusura bakmayın.
2. Bu kadar büyük bir akvaryumda CO2 dıy olarak karşılamak zor fakat şu anda başka şansım olamayacak. Dijital ph ile günlük 2 defa ph ölçümü yapılıyor. Dıy ın hazırlanma zamanına göre 6,3 de başlıyor. Yaklaşık 2 hafta sonra 6,8 çıkıyor. 3 hafta 7,00 olduğunda yeni sini hazırlıyorum. Co2 vermediğim zamanlarda ph birkaç gün içinde 7,8 çıkıyor.
3. Erzurumda sularda iletkenlik içme sularında yaklaşık 300. benim akvaryumdada 500- 700 arasında bir iletkenlik elde ediyorum.
4. En güzel katkılarınızdan biri de Fosfor. Çünkü bu değer hakkında en ufak bir bilgim yok. Tek düşündüğüm ise nitratları 160 mg/lt den 30 mg/lt değerine düşürünce 1 ay içinde fosforda düşmüştür diye düşünmüştüm. Ve bu fosfatın nitrat ile beraber seyir göztereceğini düşünmüştüm. Eğer nitrat bağımsız olrak 0 değerlerine düşmüş ise kesin çözümü bulmuş olursunuz. Tek sorun bu değere bakamıyorum. Fosfor gübresini direk kullansam intihar olur mu acaba
5. Su üstü bitkilerini tamamen anibuas lar için ışık gücünü azaltması amacı ile akvaryuma koymuştumolduğunu düşünmüştüm. Çünkü bu su üstü bitkileri sayesinde anibuas larda hiç bir yosun sorunu yok. Tek bir yaprak ışık görmüş onda oluşmaya başlayınca hemen içeri aldım onuda
6. İçme su değerlerinde demir ve al miktarları. nitrit ta aynı şekilde.
Levent bey yarın hemen filtre temizliğini yapacağım. 24 c de uygulayacağım tek sorun fosfor değerini bilemiyorum.
Çözüm bulamadığım yosun problemi
[QUOTE=schrei] Benimde 600 lt de yosun sorunu olmuştu,denemediğim yol kalmadı.Tüm yosun yiyiciler başarısız olmuştu.Fakat sonradan aldığım 15 adet elma salyangozu tüm yosunları 1 haftada bitirdi.Bitkilerim kahverengi yosundan görünmez hale gelmişti.Şimdi ise tertemizler.Elma salyangozunu tavsiye ederim.Tabii bu arada yemlemeyi ciddi oranda azaltın aç kalanlar yosunlara yönelsin.
[/QUOTE]
[QUOTE=mustafaerdogar] Öncelikle yosun türü yada türlerini teşhis etmeniz gerekli. Benim fotoğraflardan görebildiğim kadarıyla asıl sorun sakal yosunu oluşumu. Bunun dışındaki yosun türleriniz için daha aydınlık ve yakın fotoğraflar ekleyebilirseniz veya kendiniz teşhis edip türleri belirtirseniz uygun olur.
[QUOTE=schrei] Benimde 600 lt de yosun sorunu olmuştu,denemediğim yol kalmadı.Tüm yosun yiyiciler başarısız olmuştu.Fakat sonradan aldığım 15 adet elma salyangozu tüm yosunları 1 haftada bitirdi.Bitkilerim kahverengi yosundan görünmez hale gelmişti.Şimdi ise tertemizler.Elma salyangozunu tavsiye ederim.Tabii bu arada yemlemeyi ciddi oranda azaltın aç kalanlar yosunlara yönelsin.
[/QUOTE]
Teşekkürler elma salyangozu denedim ama adi salyangoz çoğalınca katilleri soktum akvaryuma ve elden çıktı elma salyangozlar şu anda katiller adi salyangozu bitirince tekrar elma salyangozu sokacağım.
[QUOTE=mustafaerdogar] Öncelikle yosun türü yada türlerini teşhis etmeniz gerekli. Benim fotoğraflardan görebildiğim kadarıyla asıl sorun sakal yosunu oluşumu. Bunun dışındaki yosun türleriniz için daha aydınlık ve yakın fotoğraflar ekleyebilirseniz veya kendiniz teşhis edip türleri belirtirseniz uygun olur.
Vardığınız ilk sonuç yanlış olmuş. Işık, bitkiler için olduğu gibi yosunlar içinde bir numaralı ihtiyaç. Dolayısıyla ışık almayan (yada az alan) yerlerde yosun olmaması gayet doğal ve su kimyasının iyi olduğunu göstermiyor malesef...
Sakal yosunundan yola çıkarsak öncelikle CO2 miktarınızı ve sağlama yönteminizi öğrenmemiz uygun olur diye düşünüyorum. Mevcut ışığınıza oranla vermiş olduğunuz CO2 yetersiz kalıyor olabilir veya mayalı sistem gibi bazı yöntemlerde düzenli CO2 sağlamak zor olduğundan sorun bundan da kaynaklanıyor olabilir.
[/QUOTE]
Mustafa bey; belirttiğiniz gibi sakal yosunu olduğunu değerlendiriyorum bütün özellikler aynı yapıya sahip. Başka yosun çok yok gibi yada varsada daha öne geçmedi. Günlük ph ölçümü 7,00 dan yüksek olmaması sanki verilen CO2 miktarı ph seviyeseni düşürebiliyor ve yeterli gibi. CO2 dıy ile yapıyorum yalnız 4 lt. lik bir tank ile ve günlük takip altında. Hakkınız olabilir CO2 miktarını ölçemiyorum suda. buda yeterli dememi engelliyor yalnız ph 6.5 altına düştüğünde balıklar oksijen yetersizliği yüzünden su üstüne çıkıyor. Suya oksijen vermiyorum.
Çözüm bulamadığım yosun problemi







Arkadaşlar;
- 160-50-50 cm lik bir akvaryum
- 2 dış filtre 2 iç filtre
- 26C ve ph 6,5-7,0 arası günlük dijital ph ölçümü
- Kimya lab. nitrat ölçümü 30 mg/lt
- Düzenli su değişimi 3 gün ara ile 60 lt haftada bir 120 lt su değişimi
- Başta gübre kullandım ciddi yosun oluşumu görünce 1 aydır kullanmıyorum ve hepsini döktüm. Sadece diplerine misket gübre kullanıyorum
- 6 adet 36 watt gün ışığı, aqustar, grolüks, bir adet 20 watt tasarruf ampul
Bitkiler
- glossitigma (Yosun oluşumu var)
- moss çeşitleri (chirmas, java, willow, ricca)(Yosun oluşumu var)
- saz
- anibuaslar (Sadece ışık alan yerlerde yosun oluşumu var)
- amazon (Sadece ışık alan yerlerde yosun oluşumu var)
- pistia ve su sümbülü
- Barclaya longifolia 'Red' bulb, Java fern
- lobelia cardinalis(Yosun oluşumu var)
- Lotus Zenkeri (Sadece bir yaprağında var)
- Echinodorus cordifolius ssp. fluitans (Yosun oluşumu var yaprak uçlarında)
- Echinodorus tenellus (Pigme Zincir Kılıç)
Sonuç
- Işık almayan yerlerdeki hiç bir bitkim ve taban kumumda yosunlaşma yok ve gelişimleri devam ediyor. Su kimyasında bir sıkıntı olsa her yerde yosun oluşumu beklenirdi.
- Florasanlar 4 aylık daha yeni olduğunu düşünüyorum.
- Tasarruf ampulun böyle bir etkisi olur mu bilemiyorum.
- Gübreyi kesmek doğru değil miş ama o an için tek düşündüğüm doz aşımı idi.
- yosun tüketen canlılardan 16 adet cüce vatoz (3 aydır), plati, molly, kılıç karışımı 20 adet canlı doğuran (5 gündür), Vantuzlu cöpçü 6 adet (3 aydır) akvaryumumda var. Bu akvaryum tetra lara bakmak için kurmuştum 80 adet çeşitli tetralar var ama artık geri planda kaldılar. Kiraz karades 50 adet var ama yosun için bir beklentim yok
- Nitrat normal, ph normal, demir normal, iletkenlik 750 normal nerdeyse içme suyu kalitesinde, ışık var, CO2 veriyorum, İşığı fazılalı 4 saat ara verip toplam 8 saat yakıyorum, Zeminde kurulu akvaryum sıfır güneş ışığı alıyor,
- excelpro şıkkı gözüküyor
- Gübre ve ışık kaynaklı bir sorun olabilir mi??
Okumadığım makale ve forum kalmadı. Ciddi masraflar ve iflas etmek üzere olan bir akvaryum. En kötüsü artık akvaryum karşısına geçmek zevkten eziyete dönmeye başladı.
Saygılar







Yosunlanma
İlk olarak sık su değişimi arkasından camdaki yosun için sert bir cisimle kazıma ile görüntü kaybolur. Büyük vatoz sorun olmaz. Aman dikkat yosun dan bende çok çekiyorum.
İlk olarak sık su değişimi arkasından camdaki yosun için sert bir cisimle kazıma ile görüntü kaybolur. Büyük vatoz sorun olmaz. Aman dikkat yosun dan bende çok çekiyorum.
Bir Takashi Amano Klasiği; Unzan stone and Wabi-kusa
Arkadaşar; Bence bunlar film icabı yoksan gerçek hayatta biz niye böyle yapamıyoruz:-)
Arkadaşar; Bence bunlar film icabı yoksan gerçek hayatta biz niye böyle yapamıyoruz:-)
Albino Katil Salyangoz
Albino genin resesif olduğunu düşünürsek albino üretimi zor olsa gerek
Albino genin resesif olduğunu düşünürsek albino üretimi zor olsa gerek
SON MESAJLAR
- Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Kaangzkr, 13:27
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
KULLANICILAR
- 74 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Hoppala,
0rnn,
K3r3m,
Azizdurdenn,
Koksal Gurkan,
omerkaya40,
altuntasseref,
capodicapii,
yeekim,
Kuduoglu,
√olkaπ,
Sungurr,
osmandbnl,
sina cen,
Kınayu,
pusathan01,
NotEvenBeginner,
sinor,
darkaura,
DABARAKATO,
Tortuga7,
Ertug22,
Cyber_Scout,
Mitralyöz34,
MiSoSiKiaN,
hankuarn,
speed944,
fffurkan9,
TolgahanA,
DY1903,
efkango,
mustafa191,
Maydogan,
DigitalPen,
altum123,
egedin,
Goldfish2000,
oguzozt,
BilalM.,
zafer3885,
mehaniches_ihmn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

