ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Furkan Ökmen
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
17 Mart 2011 17:05
Son Ziyaret:
12 Temmuz 2020 03:51
Toplam Mesaj:
1209 [0.22 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Furkan Ökmen
Doğum Tarihi:
07 Ağustos 1996
Yaş:
29
İl:
Adana
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
f1 redrainbow kambwimba - güncel resimler syf: 8'de
BU GÜZEL HOBİNİN YERİ FACEBOOK DEĞİL AKVARYUM COM FORUM SİTESİDİR. ÇOK YAKINDA YENİ PAYLAŞIMLAR İLE KALDIĞIMIZ YERDEN DEVAM EDECEĞİZ. SAYGILARIMLA... KEYİFLİ HOBİLER DİLERİM..
BU GÜZEL HOBİNİN YERİ FACEBOOK DEĞİL AKVARYUM COM FORUM SİTESİDİR. ÇOK YAKINDA YENİ PAYLAŞIMLAR İLE KALDIĞIMIZ YERDEN DEVAM EDECEĞİZ. SAYGILARIMLA... KEYİFLİ HOBİLER DİLERİM..
L144 ve Tropheus Moliro - Yeni Resimler Sayfa 41-42'de
BU GÜZEL HOBİNİN YERİ FACEBOOK DEĞİL AKVARYUM COM FORUM SİTESİDİR. ÇOK YAKINDA YENİ PAYLAŞIMLAR İLE KALDIĞIMIZ YERDEN DEVAM EDECEĞİZ. SAYGILARIMLA... KEYİFLİ HOBİLER DİLERİM...[EDIT]Furkan Ökmen,2020-07-11 20:25:11[/EDIT]
BU GÜZEL HOBİNİN YERİ FACEBOOK DEĞİL AKVARYUM COM FORUM SİTESİDİR. ÇOK YAKINDA YENİ PAYLAŞIMLAR İLE KALDIĞIMIZ YERDEN DEVAM EDECEĞİZ. SAYGILARIMLA... KEYİFLİ HOBİLER DİLERİM...[EDIT]Furkan Ökmen,2020-07-11 20:25:11[/EDIT]
Arada kaldım. Tropheus görüşlerinize ihtiyacım var.
Yaklaşık 3 yıllık Bulumbora tecrübenizi '' yaklaşık 3 ay '' olarak değiştirelim. Açtığınız Bulumbora konusunun tarihine ve yazdıklarınıza dikkat edin. Tarih Mayıs 2013'ü gösteriyor. Bu arada o konuda 3 yıllık hobiciyim falan diyorsunuz. Buradaki yazdıklarınızla oradakiler uyuşmuyor. Bunu açıklar mısınız?
Furkan Ökmen 2013-07-25 21:05:06
[QUOTE=Diego_7_17] [QUOTE=Furkan Ökmen] [QUOTE=Diego_7_17]Anaç beslemek istiyorsan 1e 4d ye en az 250 gereklidir. her bir balığa 40-50 litre olarak hesaplarsan sağlıklı, mutlu balıkların olur :) [/QUOTE]
Ben öyle üretimhaneler gördüm ki 400 litrede 400 tane balık besleyenleri mi ararsın simsiyah suda düzinelerce yavru alanımı... beslenmeyecek diye birşey yok. bizim amacımız yavru almaktan ziyade ilk olarak balıkların sağlıklı yaşamalarını sağlayacak sorumlulukları almak. ayrıca ne makale okudum ne de kitap bu konuda sadece tecrübelerimi yazıyorum, 12 yaşından bu yana balık besliyorum (yaklaşık olarak 14 yıldır.) zamanı geldi bende küçük akvaryumda çok balık besledim fakat önemli olanın balıkların sağlıkları olduğunu çok geç öğrendim ve öğrendiğim gün 780 litre bir akvaryumum oldu hemde sadece 10 balık için..
Sonuç olarak balık beslerken biraz empati kurup balık gibi düşünürsek onların hangi koşulda yaşamaları gerektiğini rahatça görüp ona göre ortam hazırlarız. İnş sizin gibi bir çok arkadaşımda bu yanlışlığının farkına varıp hobiciliği daha sağlıklı şekilde yaparız.
Ayrıca şunuda söylemek istiyorum benim ideal erkek dişi oranım 1erkek 9 dişidir. tabi ki bu oran profesyonel hobiciler içindir. bu oranda dişilere daha fazla erkek konulduğunda tecrübesiz tropheus besleyenlerin erkeklerin nasıl sorun yaşadıklarını rahatça görebilecektir. hele ki savunduğun 200 litre akvaryum içinde...
Not: Yaklaşık 3 yıldır tropheus brichardi bulombora beslemekteyim. sanırım bu konuda sizden daha tecrübeliyim. Lütfen balıklarımızı yavru makinası olarak görüp ticaret amaçlı kullanmaktansa onlara sevgi ile yaklaşalım.
[/QUOTE]
Keşke herşey kitaplarda makalelerde yazanlar kadar kolay olsa...
250 litrelik bir akvaryum alayım. Örneğin içine 1 erkek 4 dişi tropheusun brichardi türünden koyayım sonra o balıklar da ben de mutlu olayım...
Ben 360 litrede 1 yılda yaklaşık 100 yavru aldığım 2 erkek 4 dişi moliroyu idare edemedim 1 erkeği çıkardım. 1 erkek 4 dişi olduğu durumda bile erkek dişileri çok kovalıyor çok sıkıştırıyordu. Kitaplarda makalelerde balık başına 40-50 litre diyorlar o çoğu zaman kağıt üstünde geçerli bir durum, ben 360 litrede moliroda bunları yaşarken 250 litrede mesela brichardi gibi daha sert türlerini koysam acaba neler olurdu?
Ben 360 litrede 1 yılda yaklaşık 100 yavru aldığım 2 erkek 4 dişi moliroyu idare edemedim 1 erkeği çıkardım. 1 erkek 4 dişi olduğu durumda bile erkek dişileri çok kovalıyor çok sıkıştırıyordu. Kitaplarda makalelerde balık başına 40-50 litre diyorlar o çoğu zaman kağıt üstünde geçerli bir durum, ben 360 litrede moliroda bunları yaşarken 250 litrede mesela brichardi gibi daha sert türlerini koysam acaba neler olurdu?Benim karşı çıktığım hacim değil balıklardaki dişi erkek oranı. 1 erkek 4 dişi yerine 2 erkek 6 dişi ve ya 7 dişi 250 litrede beslenebilir ki beslendiğini de gördüm. 100*50*50h ölçülerinde 10 tane tropheus beslenildiğini ve yavru da alındığını biliyorum. Balık başına 40-50 litre koşulunu yanlış buluyorum. Aynı hacimlerde genişliği az yüksekliği fazla olan akvaryum ile genişliği fazla yüksekliği az olan tropheus akvaryumu bir olmaz.
[/QUOTE]Ben öyle üretimhaneler gördüm ki 400 litrede 400 tane balık besleyenleri mi ararsın simsiyah suda düzinelerce yavru alanımı... beslenmeyecek diye birşey yok. bizim amacımız yavru almaktan ziyade ilk olarak balıkların sağlıklı yaşamalarını sağlayacak sorumlulukları almak. ayrıca ne makale okudum ne de kitap bu konuda sadece tecrübelerimi yazıyorum, 12 yaşından bu yana balık besliyorum (yaklaşık olarak 14 yıldır.) zamanı geldi bende küçük akvaryumda çok balık besledim fakat önemli olanın balıkların sağlıkları olduğunu çok geç öğrendim ve öğrendiğim gün 780 litre bir akvaryumum oldu hemde sadece 10 balık için..
Sonuç olarak balık beslerken biraz empati kurup balık gibi düşünürsek onların hangi koşulda yaşamaları gerektiğini rahatça görüp ona göre ortam hazırlarız. İnş sizin gibi bir çok arkadaşımda bu yanlışlığının farkına varıp hobiciliği daha sağlıklı şekilde yaparız.
Ayrıca şunuda söylemek istiyorum benim ideal erkek dişi oranım 1erkek 9 dişidir. tabi ki bu oran profesyonel hobiciler içindir. bu oranda dişilere daha fazla erkek konulduğunda tecrübesiz tropheus besleyenlerin erkeklerin nasıl sorun yaşadıklarını rahatça görebilecektir. hele ki savunduğun 200 litre akvaryum içinde...
Not: Yaklaşık 3 yıldır tropheus brichardi bulombora beslemekteyim. sanırım bu konuda sizden daha tecrübeliyim. Lütfen balıklarımızı yavru makinası olarak görüp ticaret amaçlı kullanmaktansa onlara sevgi ile yaklaşalım.
[/QUOTE]
Arada kaldım. Tropheus görüşlerinize ihtiyacım var.
[QUOTE=Diego_7_17] [QUOTE=Furkan Ökmen] [QUOTE=Diego_7_17]Anaç beslemek istiyorsan 1e 4d ye en az 250 gereklidir. her bir balığa 40-50 litre olarak hesaplarsan sağlıklı, mutlu balıkların olur :) [/QUOTE]
Ben öyle üretimhaneler gördüm ki 400 litrede 400 tane balık besleyenleri mi ararsın simsiyah suda düzinelerce yavru alanımı... beslenmeyecek diye birşey yok. bizim amacımız yavru almaktan ziyade ilk olarak balıkların sağlıklı yaşamalarını sağlayacak sorumlulukları almak. ayrıca ne makale okudum ne de kitap bu konuda sadece tecrübelerimi yazıyorum, 12 yaşından bu yana balık besliyorum (yaklaşık olarak 14 yıldır.) zamanı geldi bende küçük akvaryumda çok balık besledim fakat önemli olanın balıkların sağlıkları olduğunu çok geç öğrendim ve öğrendiğim gün 780 litre bir akvaryumum oldu hemde sadece 10 balık için..
Sonuç olarak balık beslerken biraz empati kurup balık gibi düşünürsek onların hangi koşulda yaşamaları gerektiğini rahatça görüp ona göre ortam hazırlarız. İnş sizin gibi bir çok arkadaşımda bu yanlışlığının farkına varıp hobiciliği daha sağlıklı şekilde yaparız.
Ayrıca şunuda söylemek istiyorum benim ideal erkek dişi oranım 1erkek 9 dişidir. tabi ki bu oran profesyonel hobiciler içindir. bu oranda dişilere daha fazla erkek konulduğunda tecrübesiz tropheus besleyenlerin erkeklerin nasıl sorun yaşadıklarını rahatça görebilecektir. hele ki savunduğun 200 litre akvaryum içinde...
Not: Yaklaşık 3 yıldır tropheus brichardi bulombora beslemekteyim. sanırım bu konuda sizden daha tecrübeliyim. Lütfen balıklarımızı yavru makinası olarak görüp ticaret amaçlı kullanmaktansa onlara sevgi ile yaklaşalım.
[/QUOTE]
[QUOTE=Diego_7_17] [QUOTE=Furkan Ökmen] [QUOTE=Diego_7_17]Anaç beslemek istiyorsan 1e 4d ye en az 250 gereklidir. her bir balığa 40-50 litre olarak hesaplarsan sağlıklı, mutlu balıkların olur :) [/QUOTE]
Keşke herşey kitaplarda makalelerde yazanlar kadar kolay olsa...
250 litrelik bir akvaryum alayım. Örneğin içine 1 erkek 4 dişi tropheusun brichardi türünden koyayım sonra o balıklar da ben de mutlu olayım...
Ben 360 litrede 1 yılda yaklaşık 100 yavru aldığım 2 erkek 4 dişi moliroyu idare edemedim 1 erkeği çıkardım. 1 erkek 4 dişi olduğu durumda bile erkek dişileri çok kovalıyor çok sıkıştırıyordu. Kitaplarda makalelerde balık başına 40-50 litre diyorlar o çoğu zaman kağıt üstünde geçerli bir durum, ben 360 litrede moliroda bunları yaşarken 250 litrede mesela brichardi gibi daha sert türlerini koysam acaba neler olurdu?
Ben 360 litrede 1 yılda yaklaşık 100 yavru aldığım 2 erkek 4 dişi moliroyu idare edemedim 1 erkeği çıkardım. 1 erkek 4 dişi olduğu durumda bile erkek dişileri çok kovalıyor çok sıkıştırıyordu. Kitaplarda makalelerde balık başına 40-50 litre diyorlar o çoğu zaman kağıt üstünde geçerli bir durum, ben 360 litrede moliroda bunları yaşarken 250 litrede mesela brichardi gibi daha sert türlerini koysam acaba neler olurdu?Benim karşı çıktığım hacim değil balıklardaki dişi erkek oranı. 1 erkek 4 dişi yerine 2 erkek 6 dişi ve ya 7 dişi 250 litrede beslenebilir ki beslendiğini de gördüm. 100*50*50h ölçülerinde 10 tane tropheus beslenildiğini ve yavru da alındığını biliyorum. Balık başına 40-50 litre koşulunu yanlış buluyorum. Aynı hacimlerde genişliği az yüksekliği fazla olan akvaryum ile genişliği fazla yüksekliği az olan tropheus akvaryumu bir olmaz.
[/QUOTE]Ben öyle üretimhaneler gördüm ki 400 litrede 400 tane balık besleyenleri mi ararsın simsiyah suda düzinelerce yavru alanımı... beslenmeyecek diye birşey yok. bizim amacımız yavru almaktan ziyade ilk olarak balıkların sağlıklı yaşamalarını sağlayacak sorumlulukları almak. ayrıca ne makale okudum ne de kitap bu konuda sadece tecrübelerimi yazıyorum, 12 yaşından bu yana balık besliyorum (yaklaşık olarak 14 yıldır.) zamanı geldi bende küçük akvaryumda çok balık besledim fakat önemli olanın balıkların sağlıkları olduğunu çok geç öğrendim ve öğrendiğim gün 780 litre bir akvaryumum oldu hemde sadece 10 balık için..
Sonuç olarak balık beslerken biraz empati kurup balık gibi düşünürsek onların hangi koşulda yaşamaları gerektiğini rahatça görüp ona göre ortam hazırlarız. İnş sizin gibi bir çok arkadaşımda bu yanlışlığının farkına varıp hobiciliği daha sağlıklı şekilde yaparız.
Ayrıca şunuda söylemek istiyorum benim ideal erkek dişi oranım 1erkek 9 dişidir. tabi ki bu oran profesyonel hobiciler içindir. bu oranda dişilere daha fazla erkek konulduğunda tecrübesiz tropheus besleyenlerin erkeklerin nasıl sorun yaşadıklarını rahatça görebilecektir. hele ki savunduğun 200 litre akvaryum içinde...
Not: Yaklaşık 3 yıldır tropheus brichardi bulombora beslemekteyim. sanırım bu konuda sizden daha tecrübeliyim. Lütfen balıklarımızı yavru makinası olarak görüp ticaret amaçlı kullanmaktansa onlara sevgi ile yaklaşalım.
[/QUOTE]
Sanırım beni yanlış anladınız ben ne ticari düşünüyorum ne de sizin balık beslemenizi eleştiriyorum. İlk yazdığım metinde ticari düşünme, bol yavru alıp satma gibi şeylere değinmedim. Genel olarak konuştum ve balık başına 40-50 litre kavramını yanlış buluyorum asıl anlatmak istediğim bu yoksa kim ne yapmış kaç litrede ne beslemiş kaç balık koymuş umrumda bile değil. Balıkları yavru makinası olarak falan da görmüyorum. Yavru veren balıklar ortamını kendine göre uygun bulur, kendini iyi hisseder ve üreyerek türünün devamını sağlar. Tropheus beslememdeki amaç yavru almak ve çok para kazanmak değil, ben bu işi hobi olarak yapıyorum. Konuyu farklı yere çekmeyin. Tepki gösterdiğim durum balık başına 40-50 litreyi bir kural olarak görülmesi ve o litreye göre oran oluşturulması. Ben sizden daha tecrübeli olduğumu falan savunmadım ya da siz tecrübesizsiniz demedim. Madem benden daha tecrübelisiniz o zaman litre hesabına göre balık oranı belirlemenin yanlış olduğunu bunun sağlıklı bir hesaplama olmadığını bilmeniz gerekir.
Arada kaldım. Tropheus görüşlerinize ihtiyacım var.
[QUOTE=Diego_7_17]Anaç beslemek istiyorsan 1e 4d ye en az 250 gereklidir. her bir balığa 40-50 litre olarak hesaplarsan sağlıklı, mutlu balıkların olur :) [/QUOTE]Furkan Ökmen 2013-07-24 20:20:46
[QUOTE=Diego_7_17]Anaç beslemek istiyorsan 1e 4d ye en az 250 gereklidir. her bir balığa 40-50 litre olarak hesaplarsan sağlıklı, mutlu balıkların olur :) [/QUOTE]
Keşke herşey kitaplarda makalelerde yazanlar kadar kolay olsa...
250 litrelik bir akvaryum alayım. Örneğin içine 1 erkek 4 dişi tropheusun brichardi türünden koyayım sonra o balıklar da ben de mutlu olayım...
Ben 360 litrede 1 yılda yaklaşık 100 yavru aldığım 2 erkek 4 dişi moliroyu idare edemedim 1 erkeği çıkardım. 1 erkek 4 dişi olduğu durumda bile erkek dişileri çok kovalıyor çok sıkıştırıyordu. Kitaplarda makalelerde balık başına 40-50 litre diyorlar o çoğu zaman kağıt üstünde geçerli bir durum, ben 360 litrede moliroda bunları yaşarken 250 litrede mesela brichardi gibi daha sert türlerini koysam acaba neler olurdu?
Ben 360 litrede 1 yılda yaklaşık 100 yavru aldığım 2 erkek 4 dişi moliroyu idare edemedim 1 erkeği çıkardım. 1 erkek 4 dişi olduğu durumda bile erkek dişileri çok kovalıyor çok sıkıştırıyordu. Kitaplarda makalelerde balık başına 40-50 litre diyorlar o çoğu zaman kağıt üstünde geçerli bir durum, ben 360 litrede moliroda bunları yaşarken 250 litrede mesela brichardi gibi daha sert türlerini koysam acaba neler olurdu?Benim karşı çıktığım hacim değil balıklardaki dişi erkek oranı. 1 erkek 4 dişi yerine 2 erkek 6 dişi ve ya 7 dişi 250 litrede beslenebilir ki beslendiğini de gördüm. 100*50*50h ölçülerinde 10 tane tropheus beslenildiğini ve yavru da alındığını biliyorum. Balık başına 40-50 litre koşulunu yanlış buluyorum. Aynı hacimlerde genişliği az yüksekliği fazla olan akvaryum ile genişliği fazla yüksekliği az olan tropheus akvaryumu bir olmaz.
Tropheus da İdeal Oran?..
120*60*60'da moori grubunda ideal oran 2 erkek 8 dişi. Brichardi gruplarında ise bana göre ideal oran 2 erkek 10 dişi. Bu sayının fazlası da olabilir bakılabilir ama dikkat edilmesi gereken en önemli nokta suyun temizliğidir. Nitrat birikimi balığı öldürüyor. Çok iyi bir filtrasyon sistemi gerekli. Dış filtreye konulan malzemeler ve onların kovaya dizilimine dikkat edilmeli. Filtrede ne kadar çok bakteri olursa nitrat hızlı bir şekilde parçalanır ve su berraklaşır. Çok pahalı filtreler almaya gerek yok aynı işi yapan ucuz filtrelerde var.
Furkan Ökmen 2013-07-21 17:56:09
120*60*60'da moori grubunda ideal oran 2 erkek 8 dişi. Brichardi gruplarında ise bana göre ideal oran 2 erkek 10 dişi. Bu sayının fazlası da olabilir bakılabilir ama dikkat edilmesi gereken en önemli nokta suyun temizliğidir. Nitrat birikimi balığı öldürüyor. Çok iyi bir filtrasyon sistemi gerekli. Dış filtreye konulan malzemeler ve onların kovaya dizilimine dikkat edilmeli. Filtrede ne kadar çok bakteri olursa nitrat hızlı bir şekilde parçalanır ve su berraklaşır. Çok pahalı filtreler almaya gerek yok aynı işi yapan ucuz filtrelerde var.
Akvaryuma sürekli balık eklemek ve ya balık değişimi yapmak da yanlış bir durum. Bakteri çakışması riski artıyor.
Tropheus bakımında dikkat edilmesi gereken bir durum da dekor bana göre. Akvaryuma boydan boya yuva yapıldığında, taş dizildiğinde dişiler kendi içlerinde çok kavga ediyor bir de baskın erkek her yeri işgal ediyor. Bu durumda pasif erkeğin kavgalardan dolayı ölme durumu da olabiliyor. Dekorda bana göre ideal olan köşelere iki tane mağara yapılması.
İlk tropheus akvaryumum 120*50*60h ölçülerindeydi, dış filtre yoktu 2 erkek 4 dişilik moliro kolonim vardı 1 yılda 100'e yakın yavru almıştım. En sonunda baskın erkek çok kavgacı olmaya başladı ve tüm balıkları yaraladı. Baskın erkek akvaryumu tamamen sahiplendi pasif erkek ve dişiler akvaryumun köşelerinde beklemeye başladı. Bir süre durum böyle devam edince dişiler ve pasif erkek bir olup baskın erkeği dövdüler. Biri kuyruğuna diğeri gövdesine, kafasına vurmaya başladı hayvan perişan hale geldi. Sonra kendini toparladı düzeldi ve akvaryumda iki erkek de baskın oldu. O akvaryumda benim ilk başta yaptığım hata akvaryumun her tarafına taş doldurmamdı. Sonra durumu fark edince ortadaki kayaların hepsini kaldırdım iki tane mağara yaptım. Bu sırada iki erkek de baskınlaşınca dişiler fazla hırpalandı bende bir erkeği akvaryumdan çıkardım ve 1 erkek 4 dişi kaldı. Bu oranda iyi değil en az 5-6 dişi olsa daha güzel olurdu.
Eretmodus beslemek istiyorum
Furkan Ökmen 2013-07-13 16:57:42
Merhaba, öncelikle konuyu geç gördüğüm için bilgilerimi sizinle paylaşamadım kusura bakmayın. Eretmoduslarınızı damızlık boyda almışsınız ve eş tutan balıklardan 3 tane almışsınız bu en başta bir sıkıntı. Öncelikle balıkları eş tutan bir çift olarak almalıydınız. Eğer eş tutmamışlarsa kavgalar ölüme neden olabilir. Bende bir çift F0 Eretmodus Blue Spot vardı uzun bir süre önce, hobiyi bıraktığım için sattım. O çiftten epeyce de yavru aldım hatta 6 tanesini bagsaran nickli Bora abime göndermiştim. Şimdi o miniklerin büyüyüp yumurta tuttuğunu görmek beni çok sevindirdi.
Size tavsiyem anlaştığını düşündüğünüz bir çifti bırakıp, eşsiz kalanı akvaryumda çıkarmanız. Üçü de aynı akvaryumda kalırsa huzuru sağlamak çok zor olur. Eğer anlaşan ya da eş tutan balıklarınız yoksa ve eretmodus beslemek istiyorsanız en az 5 tane yavru alın ve onları büyütün mutlaka eş tutan olacaktır. (yavruları büyütürken diğer eretmodusları akvaryumdan çıkartın)
Ben bu balıkları satamam ya da şuan yavru bulamam diyorsanız önce akvaryuma bir çift bırakın hala kavga devam ediyorsa dişiyi çıkartıp diğeriyle değiştirin. Gördüğüm kadarıyla akvaryumunuzda 1 erkek 2 dişi var ve bu mümkün.
Eretmoduslar anlaştıkları eşleriyle de kavga ederler hatta bu çok yaralayıcı olabilir. Böyle durumlarda erkeği akvaryumun içinde bir yavruluğa koyun ve 2-3 gün yem atmayın erkek güçten düşsün ve kavgada daha pasif kalsın. Dişi yavruluğa yaklaştığında hala dayılanıyorsa az olmak şartıyla yem atın ama akvaryuma bırakmayın. Bu yemleme iki güne bir olabilir. Erkek zamanla sakinleşecektir. Akvaryuma tekrar bıraktığınızda bir süre dişiyi kovalar ama sonra beraber gezmeye başlarlar.
Eretmodus bakmaya değer bir balık diye düşünüyorum. Tropheus akvaryumlarına ayrı bir keyif katıyor. Şuan üniversite sınavı olmasa tekrar tropheus akvaryumu kurar içine de bir çift Eretmodus Kavalla koyardım.
Dişinin yumurtaları diğer balıklardan koruyup erkeğe devrettiği anları izlemeniz dileğiyle, keyifli hobiler...
Akvaryum Kapak Yapımı Ucuz Ve Basit
Emeğine sağlık kardeş, inşallah yeni akvaryumunda daha güzelini yaparsın.
Emeğine sağlık kardeş, inşallah yeni akvaryumunda daha güzelini yaparsın.
Adana buluşması..
Malesef buluşmaya katılamayacağım. O tarihte dershanede önemli bir sınava gireceğim.
Malesef buluşmaya katılamayacağım. O tarihte dershanede önemli bir sınava gireceğim.
Güzel bir buluşma olması dileğiyle...
Adana buluşması..
Buluşmaya bende katılacağım. Çağrıhan'ın dershane saatleri uyarsa o da gelecek.
Herkese iyi bayramlar...
Furkan Ökmen 2012-10-26 16:18:20
Buluşmaya bende katılacağım. Çağrıhan'ın dershane saatleri uyarsa o da gelecek.
Herkese iyi bayramlar...
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 21:02
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
