ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
tyfn_16
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
3
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Kasım 2010 02:52
Son Ziyaret:
29 Haziran 2018 21:54
Toplam Mesaj:
162 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Tayfun Çorbacıoğlu
Doğum Tarihi:
18 Ocak 1984
Yaş:
42
İl:
Bursa
Meslek:
Elektrikçi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
[img]http://img38.imageshack.us/img38/9783/tayfuncorbacioglu.jpg[/img]
152*70*66 Malawi Gölü
SON 10 MESAJI
Balık Yakalama Çilesi !
Ağzında yavru olan bir sarı prensese bu yöntemlerin hiç biri sökmez :) Bütün kayaları boşaltıp Akvaryum suyunu yarıya kadar boşaltıyorum buhar camını akvaryumun içine daldırıp kaçış alanlarını kapatıp anca yakalayabiliyorum :D tam bir eziyet yani...
Ağzında yavru olan bir sarı prensese bu yöntemlerin hiç biri sökmez :) Bütün kayaları boşaltıp Akvaryum suyunu yarıya kadar boşaltıyorum buhar camını akvaryumun içine daldırıp kaçış alanlarını kapatıp anca yakalayabiliyorum :D tam bir eziyet yani...
Likit kauçuk ile tahtadan akvaryum yapımı
http://www.akvaryum.com/Forum/kontrplaktan_akvaryum_yapimi(videolu)_k489825.asp
http://www.akvaryum.com/Forum/kontrplaktan_akvaryum_yapimi(videolu)_k489825.asp
Konu daha öncede açılmıştı.
Led aydınlatma hüsranı
[QUOTE=magicworld] Arkadaşlar işin özü şu 1 m akvaryuma minumum 3 m 3 çipli m (60) çip olan beyaz ışık led almalısınız..ve buda size 5 amp lik trafo ister buda 20 tl gibi ileriye dönük bence 8 amplik trafaryumu büyütürseniz yeni trafoya gerek kalmaz...
[/QUOTE]
[QUOTE=magicworld] Arkadaşlar işin özü şu 1 m akvaryuma minumum 3 m 3 çipli m (60) çip olan beyaz ışık led almalısınız..ve buda size 5 amp lik trafo ister buda 20 tl gibi ileriye dönük bence 8 amplik trafaryumu büyütürseniz yeni trafoya gerek kalmaz...
1,5 m ortalama akvaryuma ise minumum 5 m 3 çipli m (60) ÇİPLİ led lazım ve minumum 8 amp lik trafo lazım ama ileriye dönük 12 amp lik alın aynı para.....
Tüketim saatte 18 waat
3 adet 1 - 1,20 m lik beyaz forasan eşit daha önce kullandım belki az daha fazla ışık veriyor
4 adet 18 waat en büyük tasaruf ampüle eşit belki az daha fazla aydınlatma
NOT:Led leri silikonsuz alın çünkü silikonlu ledler ışık kaybı en az yüzde 30 yani her 3 m 1 m fazla almanız lazım ve ışığın yergi beyazlık az da olsa renk değiştiriyor sarıya çalıyor. Ayrıca silikonlular da su alıyor zamanla önce 1 m almıştım yani led sisteminde akvaryumun üstü mutlaka yalıtımlı olmalı ben buhar camının üstüne strec filmle kapatıyorum....
Kendimde silikonsuz aldım ve 1 aydır sorunsuz kullanıyorum...
Tüketim 18 W demişsiniz neye göre hesapladınız? bunu merak ettim...
1 metre 3 çipli 30 ledli şerit = 7,2 Watt 0,6 A
1 metre 3 çipli 60 ledli şerit = 14,4 Watt 1,2A
1 metre Tek çipli 30 ledli şerit = 2,4 Watt 0,2 A
1 metre Tek çipli 60 ledli şerit = 4,8 Watt 0,4 A
Enerji tüketir.
Kazıklanmayın...
Herkez keser gibi kendine doğru yontuyor. İş yeri işletmeyen insanlar bir iş yerinin maliyetlerini bilemez. Kafadan sallar kazıklandım diye fiyat araştırması yapmadan almayın o zaman ben kendi adıma söyleyim hiç bir akvaryumcudan alış veriş yapmıyorum veriyorum netten siparişi kapıma kadar geliyor. Ama siz araştırmadan direk alın ondan sonrada kazıklandım deyin bu yanlış bir şey...
Herkez keser gibi kendine doğru yontuyor. İş yeri işletmeyen insanlar bir iş yerinin maliyetlerini bilemez. Kafadan sallar kazıklandım diye fiyat araştırması yapmadan almayın o zaman ben kendi adıma söyleyim hiç bir akvaryumcudan alış veriş yapmıyorum veriyorum netten siparişi kapıma kadar geliyor. Ama siz araştırmadan direk alın ondan sonrada kazıklandım deyin bu yanlış bir şey...
Engin bey sizde ailemin rızkını veremem demişsiniz akvaryum için 1 krş bile harcasanız bu ailenizin rızkından gider veremezseniz hobiyi bırakın.... Bu kadar basit...
Kazıklanmayın...
Direkt olarak akvaryumcuları kötülemek cok kolayınıza kaçıyor. Araştırmadan almak sizin kendi hatanız adam elbetteki sattığı maldan kar edecek bir işyeri işletiyor. Vergi veriyor kira ödüyor elektrik su vs. derken adam hiç mi kazanmasın?
Direkt olarak akvaryumcuları kötülemek cok kolayınıza kaçıyor. Araştırmadan almak sizin kendi hatanız adam elbetteki sattığı maldan kar edecek bir işyeri işletiyor. Vergi veriyor kira ödüyor elektrik su vs. derken adam hiç mi kazanmasın?
Ulus Akvaryumcular Çarşısı ve Kızılay Petmarket Skandalı !
Yaşadığınız yer TÜRKİYE CUMHURİYETİ ise adalet asla tecelli etmez... Geçmiş olsun kazıklandığınla kalırsın.
Yaşadığınız yer TÜRKİYE CUMHURİYETİ ise adalet asla tecelli etmez... Geçmiş olsun kazıklandığınla kalırsın.
elektriğimizi kendimiz üretsek ?
Linkini verdiğin güneş panelinin fiyatında biraz uçmuşlar piyasada 80 W lık güneş panelleri 160 tl + Kdv fiyatla satılıyor. İlk kurulum maliyetine gelince ortalama 500 W lık bir sistem kurmak istersen;
Linkini verdiğin güneş panelinin fiyatında biraz uçmuşlar piyasada 80 W lık güneş panelleri 160 tl + Kdv fiyatla satılıyor. İlk kurulum maliyetine gelince ortalama 500 W lık bir sistem kurmak istersen;
6 Adet 80 W Panel 6 Ad. * 160 TL = 960 + KDV
3 Adet 72 A Jel Akü 3 A. * 110$ =330 $ + KDV
1 Adet 600 W İnvertör 1 Ad* 250 Tl = 250 + KDV
Yaklaşık Maliyet 1.900 TL + KDV Kurulum maliyeti olacaktır. Ayrıca listeye yazdığım invertör kare dalga invertör fiyatı bu invertörle kafa motoru ve hava motoru çalışır mı tam emin değilim çalışmadığını var sayıp tam sinüslük bir invertör kullanmak gerekirse bu invertörlerin fiyatlarıda 1000 tl + KDV civarında ilave olarak akülerin ortalama 2 yılda bir değişmesi gerekir. Tüm bunları göz önünde bulundurarak sistem değerlendirilmeli belirttiğim fiyatları yaklaşık 3 ay önce almıştım değiştiğini pak sanmıyorum...
Led aydınlatma hüsranı
[QUOTE=shimendifer]Merhaba bende kısaca bilgilendirmeye çalışayım. Metrede 60 led olan 3 cipli smd serit ledler ortalama metrede 1.5 A akım çeker Yani ortalama 7 w gibi bir deger.
http://www.malzemeci.net/3-cipli-ic-Mekan-Silikonsuz-Beyaz-serit-Led-Metrede-60-Led-Var-_2238.html#0
Adresinde de özelliklerden görebilirsiniz. Ayrıca 7 w gücündeki şeritled aynı Gücteki florasandan görsel olarak daha çok ışık uretebilir ancak ürettiği ışığın dalga boyu degeri olarak florasanla arasında fark olacaktır. Bitki akvaryumları için üretilen florasanlar ışık gücünden çok ürettikleri ışığın nm degerleri daha önemlidir. Bu durumda led aydınlatma yaparken bitkini tankınız varsa bunu göster önünde bulundurmanız gerekir. Ve yine serit ledler derin akvaryumlarda, özellikle bitkililerde dipte yeterli yoğunluğu sağlanamıyor bu durumda power ledler led aydınlatma için çok daha iyi secim oluyorlar.
Ornegin : 1 metre metrede 60 led olan 3 cipli serit led aydınlatmasını 5 x 1w power led ile sağlamanız mümkün hatta w degeri eşit olsun deyip 7 tane koyarsanız daha iyi ışık bile alıyorsunuz çünkü power ledlerde 1w 120 lm degerinde led ler kullanabilirsiniz Ama smd ledler bu degerlere serit ile ulaşmak zor.
Konunun ana sorusuna gelince Aldığınızı söylediğiniz tek cipli ledlerin 1.5 Amper çekmesi çok zor yani bahsettiginiz 10w degerinde bir hata var
http://www.malzemeci.net/ic-Mekan-Silikonsuz-Yatay-serit-Led-5-Metre_2063.html#0
Linkinden göreceğiniz üzere metrede 60 led olan tek cipli smd serit led 4,8 watt çekmekte Metrede 400 mA bu hesaplama ile de 2 metrede 9,6 w harcarsınız ve 16w florasaninizdan daha iyi ışık alabilirsiniz en azından 3 metre kullanırsanız hala w avantajınız sürerken ışık olarak florasaninizdan iyi ışık alma şansınız var. Linkini verdigim sitede 75w aktör lamba yerine 8-10 w led ile aynı aydınlanma alınabileceği belirtilmiş. Ama yinede performans isterseniz power led derim. Sorunuz olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya calisirim[/QUOTE]
tyfn_16 2012-08-05 08:28:39
[QUOTE=shimendifer]Merhaba bende kısaca bilgilendirmeye çalışayım. Metrede 60 led olan 3 cipli smd serit ledler ortalama metrede 1.5 A akım çeker Yani ortalama 7 w gibi bir deger.
http://www.malzemeci.net/3-cipli-ic-Mekan-Silikonsuz-Beyaz-serit-Led-Metrede-60-Led-Var-_2238.html#0
Adresinde de özelliklerden görebilirsiniz. Ayrıca 7 w gücündeki şeritled aynı Gücteki florasandan görsel olarak daha çok ışık uretebilir ancak ürettiği ışığın dalga boyu degeri olarak florasanla arasında fark olacaktır. Bitki akvaryumları için üretilen florasanlar ışık gücünden çok ürettikleri ışığın nm degerleri daha önemlidir. Bu durumda led aydınlatma yaparken bitkini tankınız varsa bunu göster önünde bulundurmanız gerekir. Ve yine serit ledler derin akvaryumlarda, özellikle bitkililerde dipte yeterli yoğunluğu sağlanamıyor bu durumda power ledler led aydınlatma için çok daha iyi secim oluyorlar.
Ornegin : 1 metre metrede 60 led olan 3 cipli serit led aydınlatmasını 5 x 1w power led ile sağlamanız mümkün hatta w degeri eşit olsun deyip 7 tane koyarsanız daha iyi ışık bile alıyorsunuz çünkü power ledlerde 1w 120 lm degerinde led ler kullanabilirsiniz Ama smd ledler bu degerlere serit ile ulaşmak zor.
Konunun ana sorusuna gelince Aldığınızı söylediğiniz tek cipli ledlerin 1.5 Amper çekmesi çok zor yani bahsettiginiz 10w degerinde bir hata var
http://www.malzemeci.net/ic-Mekan-Silikonsuz-Yatay-serit-Led-5-Metre_2063.html#0
Linkinden göreceğiniz üzere metrede 60 led olan tek cipli smd serit led 4,8 watt çekmekte Metrede 400 mA bu hesaplama ile de 2 metrede 9,6 w harcarsınız ve 16w florasaninizdan daha iyi ışık alabilirsiniz en azından 3 metre kullanırsanız hala w avantajınız sürerken ışık olarak florasaninizdan iyi ışık alma şansınız var. Linkini verdigim sitede 75w aktör lamba yerine 8-10 w led ile aynı aydınlanma alınabileceği belirtilmiş. Ama yinede performans isterseniz power led derim. Sorunuz olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya calisirim[/QUOTE]
"Metrede 60 led olan 3 cipli smd serit ledler ortalama metrede 1.5 A akım çeker Yani ortalama 7 w gibi bir deger." 1,5 A akım çeker yazmışsınız 7 wattlık gücü nasıl hesapladınız. W (watt) = V (volt) * A (Amper) Formülü ile hesaplarsak 12*1,5= 18 W/mt. yapar.
1 metre 3 çipli 30 ledli şerit = 7,2 Watt 0,6 A
1 metre 3 çipli 60 ledli şerit = 14,4 Watt 1,2A
1 metre Tek çipli 30 ledli şerit = 2,4 Watt 0,2 A
1 metre Tek çipli 60 ledli şerit = 4,8 Watt 0,4 A
Şuan piyasada bulunan ledlerin değerlerini yukarıda yazdım. Hesaplamaları bu tabloya göre yapabilirsiniz. Bugüne kadar yaklaşık olarak 50.000 metre şerit led montajı yaptım bu değerler dışındaki değere sahip lede piyasada rastlamadım.
Ledlerin tamamı çinde üretilip Türkiye'ye geldiği için her parti ledde muhakkak renk tonlarında farklılıklar kalite farklılıkları olmakta...
Led aydınlatma hüsranı
[QUOTE=anıl] Bende kendi akvaryumumda 3 chipli 60 ledli şerit led kullanıyorum.5 metrelik topun toplamı 11w dır.Yani 1 metrelik akvaryuma 5 metre led yaptığında sadece 11 w elektrik tüketimin olur.Aynı akvaryumu 30 w lık 3 flo ile aydınlatırsan yaklaşık 10 kat fazla elektrik tüketirsin.Eğer kaliteli led kullanırsan yaklaşık 30000 saat ömrü oluyor.Yani yıllarca aynı ledleri kullanabilirsin.Florasan gibi 6 ayda bir yenilemene( bitki ve mercan akvaryumları için) gerek olmaz. Çok daha ekonomik ve kaliteli...[/QUOTE]
[QUOTE=anıl] Bende kendi akvaryumumda 3 chipli 60 ledli şerit led kullanıyorum.5 metrelik topun toplamı 11w dır.Yani 1 metrelik akvaryuma 5 metre led yaptığında sadece 11 w elektrik tüketimin olur.Aynı akvaryumu 30 w lık 3 flo ile aydınlatırsan yaklaşık 10 kat fazla elektrik tüketirsin.Eğer kaliteli led kullanırsan yaklaşık 30000 saat ömrü oluyor.Yani yıllarca aynı ledleri kullanabilirsin.Florasan gibi 6 ayda bir yenilemene( bitki ve mercan akvaryumları için) gerek olmaz. Çok daha ekonomik ve kaliteli...[/QUOTE]
Yanlış hatırlıyor olmayasınız 3 çipli 60 ledli şeritlerin metresi 14,4 watt enerji tüketir ve 1,2 A akım çeker...
200LT Akvaryumu Nasıl taşırım.
Eğer evinizde küvet varsa içine kalın naylonlardan serip akvaryumu taşımadan 1 gün önce bir miktar çeşme suyu ile doldurun orda su dinlenmiş olacak daha sonra balıkları eve getirin ve bir miktarda akvaryum suyu getirin balıklarınız siz akvaryumu getirip kurana kadar rahat rahat yaşasınlar ;) daha önce 5 gün küvette balık besledim :)
Eğer evinizde küvet varsa içine kalın naylonlardan serip akvaryumu taşımadan 1 gün önce bir miktar çeşme suyu ile doldurun orda su dinlenmiş olacak daha sonra balıkları eve getirin ve bir miktarda akvaryum suyu getirin balıklarınız siz akvaryumu getirip kurana kadar rahat rahat yaşasınlar ;) daha önce 5 gün küvette balık besledim :)
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 18:40
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 18:34
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum NightWist, 16:42
Omurgasızlar - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
KULLANICILAR
- 67 Online Kullanıcı, 37 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
nniiaa,
lojistisyen,
MiSoSiKiaN,
Kuduoglu,
darkaura,
Benmuro,
pusathan01,
yeekim,
Koksal Gurkan,
0rnn,
Kınayu,
EfeC,
omerkaya40,
FurkanTezcan,
Ertug22,
altuntasseref,
Sungurr,
Maverickse,
osmandbnl,
TolgahanA,
DABARAKATO,
Rafayel,
layper,
Alibicimcilci,
şansal,
altanilker,
NightWist,
mrah,
Kemalk41,
Stoke,
nazemert,
Burak PEKDEMİR,
İnci Kefali,
_rammstein_,
ilterisdoğukan,
Savvah,
Keremiko,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
