ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
falconx
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
09 Nisan 2006 20:53
Son Ziyaret:
09 Kasım 2025 11:36
Toplam Mesaj:
35 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Nafiz TİMUROGLU
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Nafiz TİMUROĞLU
İSTANBUL
İSTANBUL
SON 10 MESAJI
DIY canlı kaya mı,gerçek canlı kaya mı?
Burak bu videodaki gibi yaparsan olmaması için neden yok.Kum kalıp kullanması daha doğal ve yüzeyi delikli ortam yaratmıış Sende foamboard kalıp yerine kum dene daha doğal olur gibime geliyor.seni uğraştırır ama sonuç güzel olur eserin ile gurur duyarsın.
Burak bu videodaki gibi yaparsan olmaması için neden yok.Kum kalıp kullanması daha doğal ve yüzeyi delikli ortam yaratmıış Sende foamboard kalıp yerine kum dene daha doğal olur gibime geliyor.seni uğraştırır ama sonuç güzel olur eserin ile gurur duyarsın.
Birkaç deneme sonrası güzel dekorlu canlı kaya olabilecek malzeme elde edersin.
Dolandırıldığımı düşünüyorum
Gönderen : falconx
Gönderen : 06 Temmuz 2010 Saat 10:25
Faruk bey 4 temmuz günü size yazdığım mesaja hala cevap vermediniz.Kullanılmamış olarak sattığınız fakat kullanılmış ve bozuk çıkan soğutucu hakkında ne yapmayı düşünüyorsunuz.Sanmıyorum ama ; "Ben sattım ve paramı aldım sizde bana inanıp almasaydınız düşüncesindemisiniz" merak ediyorum.
Nafiz TİMUROĞLU
Nafiz@timuroglu.com
Gönderen: 13 Temmuz 2010 Saat 10:56
Gönderen: F@RUK
naim bey valla bu konuyu bu kadar uzatmak aslında benim de hiç hoşuma gitmemekde ancak hafta sonuna kadar parayı hesabınıza yatırmak istesem bile öle bi şansım yok şuan zaten çalışmamaktayım soğutucunun parası yok oldu gitti bile anlıcağınız sizi dolandırmak niyetinde olsaydım hiç bir msajınıza cvp bile yazmazdım bundan sonrası size kalmış istediğiniz yapabilirsiniz biraz kendimi toparladığım zaman size herhangi bir şekilde telafisini yapmaya çalışacağım
falconx 2010-07-25 20:01:48
Forum Üyelerinden " F@RUK " kullanıcı adlı "ömer faruk şahiner" tarafından dolandırıldığıma inanıyorum. Bu beyden 3 veya 4 haziran günü satış ilanı verdiği resun cl 650 soğutucuyu satın aldım. Kendisi ile telefonde ve satın alırken yüz yüze yaptığım konuşmada cihazın kullanılmadığını kendisinin yeni aldığını ancak akvaryumu patladığı için sattığını söyedi.Bende yeni düşüncesi ile ikinci eli 500 -600 lira civarı olan soğutucuyu 750liraya aldım.Soğutucuyu haziran sonuna doğru kurdum.Ancak devamlı çalışan ve soğutmayan soğutucu aşırı ısınarak (E 1) hatası veriyordu.Soğutucuyu servise götürdüğüm zaman makinanın çok eski olduğu , uzun süre kullanılmış olduğunu, daha önce tamir gördüğü , fan motorunun Gamak marka motor ile değiştiğini bazı parçaların değişmiş olduğunu söylediler.Fan değişirken fan motorunun high ve low özelliklerinden low iptal edilmiş Zaten bu parçalar diğerleri ile uyumsuz görüntüsünden dolayı açıkça kendini belli ediyordu.Yine komprosör tamir görmüş bazı parçalar değişmiş idi. kullanılmış ve tamir görmüş bu cihazı yeni diyerek bana satan faruk bey ise konuyu birkaç defa ikaz etmeme rağmen beni ilgilendirmez şeklinde karşılamaktadır.
Bu şahısın yaptıklarını yayınlayarak başka hobici arkadaşların kandırılmalarına engel olmak ,satın almada benim gibi safça kandırılmadan önce bir kez daha düşünmelerini sağlamak düşüncesindeyim.
Konu ile ilgili yazışmalar aşağıdadır.
Gönderen :falconx
Gönderen : 04 Temmuz 2010 Saat 17:41
Faruk bey sizden resum c 650 soğutucu almıştım. Alırken bunun kullanılmadığını yeni olduğunu belirtmiştiniz. Birkaç gün önce soğutucuyu kurdum. Ön tarafında 40 derece gösteriyor ve devamlı çalışıyordu. Bir müddet sorada E1 hatası veriyordu. Soğutucunun el kitabını bulup gösterdiği 40 derecenin giren su sıcaklığı olduğunu görünce aletin giriş sıcaklığını ölçen probun arızalı olduğunu düşünüp ön filtre kapağını açınca içinin paslı , tozlu ve kir içinde olduğunu ğörüp daha önce kesinlikle uzun süre kullanılmış olduğunu anladım.Kullanılmış aynı soğutucu bir forumda sizin ilanın biraz altında 500 liraya satılırken ben kullanımamış düşüncesi ile 750 liraya bozuk ve kullanılmış soğutucuyu almış olduğumu görünce kandırılmış ve dolandırılmış olduğumu düşünmeye başladım.Bilgilerinize.
Gönderen : 04 Temmuz 2010 Saat 17:41
Faruk bey sizden resum c 650 soğutucu almıştım. Alırken bunun kullanılmadığını yeni olduğunu belirtmiştiniz. Birkaç gün önce soğutucuyu kurdum. Ön tarafında 40 derece gösteriyor ve devamlı çalışıyordu. Bir müddet sorada E1 hatası veriyordu. Soğutucunun el kitabını bulup gösterdiği 40 derecenin giren su sıcaklığı olduğunu görünce aletin giriş sıcaklığını ölçen probun arızalı olduğunu düşünüp ön filtre kapağını açınca içinin paslı , tozlu ve kir içinde olduğunu ğörüp daha önce kesinlikle uzun süre kullanılmış olduğunu anladım.Kullanılmış aynı soğutucu bir forumda sizin ilanın biraz altında 500 liraya satılırken ben kullanımamış düşüncesi ile 750 liraya bozuk ve kullanılmış soğutucuyu almış olduğumu görünce kandırılmış ve dolandırılmış olduğumu düşünmeye başladım.Bilgilerinize.
Nafiz TİMUROĞLU
nafiz@timuroglu.com
nafiz@timuroglu.com
Gönderen : falconx
Gönderen : 06 Temmuz 2010 Saat 10:25
Faruk bey 4 temmuz günü size yazdığım mesaja hala cevap vermediniz.Kullanılmamış olarak sattığınız fakat kullanılmış ve bozuk çıkan soğutucu hakkında ne yapmayı düşünüyorsunuz.Sanmıyorum ama ; "Ben sattım ve paramı aldım sizde bana inanıp almasaydınız düşüncesindemisiniz" merak ediyorum.
Nafiz TİMUROĞLU
Nafiz@timuroglu.com
Gönderen : F@RUK
Gönderen : 06 Temmuz 2010 Saat 21:57
MErhabalar Nafiz Bey 4 temmuz günü gönderdiğiniz mesajı yeni gördüm bilgisayarımda sorun olduğundan dolayı internete giremiyordum makina düzgün kullanılamadı çünkü; söylemiştim size
kurduğumuz deniz akvaryumu patlamıştı(makinanın içine patlayan akvaryumun suyuda pas yapmış olabilir uzun bir sürede aldığınız şekilde straforuyla bekledi) makinanın içini ben açıp kontrol etmedim tozlumu paslımı diye sadece deneyip çalışdığını görünce ben de satmakta bi mahsur görmedim aldığınız ürünün üzerinden bir ay geçmiş olmakla beraber ben size garanti de sunmadım yanında dediğim gibi makinayı denedim ve çalıştığını gördüm malesef yapabilceğim bir şey yok kusura bakmayın .keşke aldığınız gün kursaydınız soğutucuyu o zaman bende size böyle bir dönüşde bulunmak zorunda kalmazdım
Gönderen : 06 Temmuz 2010 Saat 21:57
MErhabalar Nafiz Bey 4 temmuz günü gönderdiğiniz mesajı yeni gördüm bilgisayarımda sorun olduğundan dolayı internete giremiyordum makina düzgün kullanılamadı çünkü; söylemiştim size
kurduğumuz deniz akvaryumu patlamıştı(makinanın içine patlayan akvaryumun suyuda pas yapmış olabilir uzun bir sürede aldığınız şekilde straforuyla bekledi) makinanın içini ben açıp kontrol etmedim tozlumu paslımı diye sadece deneyip çalışdığını görünce ben de satmakta bi mahsur görmedim aldığınız ürünün üzerinden bir ay geçmiş olmakla beraber ben size garanti de sunmadım yanında dediğim gibi makinayı denedim ve çalıştığını gördüm malesef yapabilceğim bir şey yok kusura bakmayın .keşke aldığınız gün kursaydınız soğutucuyu o zaman bende size böyle bir dönüşde bulunmak zorunda kalmazdım
Gönderen : falconx
Gönderen : 06 Temmuz 2010 Saat 23:34
Faruk bey Malesef sizin tarafınızdan dolandırıldığımı düşünüyorum.Siz bana kullanılmamış diyerek sattığınız soğutucuyu bugün bir servise götürdüm.İçini açtılar. Servisin ilk söylediği şey "bu makina daha önce tamir görmüş , Fan değişmiş fan motoru orijinal değil ve yeni değişmiş". . Komprosör motoru tamir görmüş.yeni ilaveler ve değişen parçalar hiç anlamayan biri tarafından bile diğer parçalarla uyumsuzluğundan dolayı anlaşılabilir şekilde idi.Kullanılmamış olduğunu iddia ettiğiniz ve tuzlu sudan dolayı paslanmıştır dediğiniz soğutucu nedense Çinden fan motoru yeni, değişmiş ve üstelik Türkiyede iyi bilinen bir marka ile değişmiş olarak (nedense çin markası kullanılmadan) gelmiş.Bütün parçalar toz içinde ve paslı iken fan motoru yeni kalmış.
Büyük ihtimal ile siz şimdi "enayiyi ne güzel kazıkladım,elinden 750 lirasını alıp kullanılmış tamir görmüş , bozuk soğutucuyu yeni diye sattım " şeklinde düşünüyorsunuz.Haklısınız enayiyi kazıkladınız.
Ama size bir abi tavsiyesi; Bir daha akvaryum forumlarında bir malzeme satıp başka enayileri kazıklamaya kalkmayın. Herkes benim gibi sessiz kalmayabilir.
Gönderen : 06 Temmuz 2010 Saat 23:34
Faruk bey Malesef sizin tarafınızdan dolandırıldığımı düşünüyorum.Siz bana kullanılmamış diyerek sattığınız soğutucuyu bugün bir servise götürdüm.İçini açtılar. Servisin ilk söylediği şey "bu makina daha önce tamir görmüş , Fan değişmiş fan motoru orijinal değil ve yeni değişmiş". . Komprosör motoru tamir görmüş.yeni ilaveler ve değişen parçalar hiç anlamayan biri tarafından bile diğer parçalarla uyumsuzluğundan dolayı anlaşılabilir şekilde idi.Kullanılmamış olduğunu iddia ettiğiniz ve tuzlu sudan dolayı paslanmıştır dediğiniz soğutucu nedense Çinden fan motoru yeni, değişmiş ve üstelik Türkiyede iyi bilinen bir marka ile değişmiş olarak (nedense çin markası kullanılmadan) gelmiş.Bütün parçalar toz içinde ve paslı iken fan motoru yeni kalmış.
Büyük ihtimal ile siz şimdi "enayiyi ne güzel kazıkladım,elinden 750 lirasını alıp kullanılmış tamir görmüş , bozuk soğutucuyu yeni diye sattım " şeklinde düşünüyorsunuz.Haklısınız enayiyi kazıkladınız.
Ama size bir abi tavsiyesi; Bir daha akvaryum forumlarında bir malzeme satıp başka enayileri kazıklamaya kalkmayın. Herkes benim gibi sessiz kalmayabilir.
Gönderen : falconx
Gönderen : 12 Temmuz 2010 Saat 23:18
Faruk bey sanırım bir önceki mesajımıda dikkate almadınız, sanırım yine bilgisayarınız bozuk ama devamlı foruma giriyorsunuz. Soğutucuyu servise götürdüm içini açtıklarında ilk söyledikleri şey "bu makina tamir görmüş. Fan motoru orijinal değil yakın zamanda değişmiş ve Türkiyede olan bir marka. Komprosör motoru tamir görmüş ve gaz doldurulmuş." Gaz doldurulduğu zaman doldurma borusu orijinalliği bozulurmuş. orijinalliğini bozmadan gaz doldurulamazmış. yine komprosör motor gövde bağlantı civataları yenileri ile değişmiş. yani kısacası soğutucu kullanılmamış ve yeni olmadığı gibi tamirde görmüş.
Resun 650 soğutucularının ikinci el piyasası 500-600 lira olduğu halde siz bana yeni ve kullanılmamış dediğiniz için 750 liraya sizden aldım. Makina sizin söylediğiniz gibi kullanılmamış ve tamir görmemiş olsaydı haklıydınız ama sizin söylediklerinizin tersi çıktı. Kullanılmış ve tamir görmüş. Kullanılmamış ve tamir görmemiş olsaydı sorumluluk almamanız gayet doğaldır ama bana taahüt ettiğiniz ürünü bana satmadınız bilerek veya bilmeyerek beni kandırıp defolu ürün sattınız. Dolayısı ile sorumluluğunuz zaman aşımına uğrayamaz.
Sizin söylediğiniz gibi fişini takınca makina çalışıyor çalışma sesi geliyor ama gerisi yok. Termostat devreye girmiyor devamlı çalışıyor. Çalışmasına rağmen soğutmuyor. termostat devreye girmediği için aşırı ısınıp hata veriyor. Haklısınız soğutucu çalışıyor ama boşa çalışıyor.
Faruk bey aşağıdaki banka hesabıma bu hafta sonuna kadar lütfen 750 lirayı iade edin. size soğutucuyu göndereceğim.Havale ücretini 750 liradan düşersiniz.
Faruk bey unutmayın bu forumlardaki insanlar dürüst güvenilir insanlardır. Sizinde bu insanlardan olduğunuza inanıyorum.Sizinde bana bu makinayı bilmeyerek sattığınızı düşünüyorum.
Sizinde bildiğiniz gibi yalancı ve dolandırıcılar bu hobici camiasında ve akvaryum forumlarında derhal herkes tarafından öğrenilir tanınır ve asla tutunamaz dışlanırlar.
Naim Nafiz Timuroğlu
*******************
iban: *********************
Gönderen : 12 Temmuz 2010 Saat 23:18
Faruk bey sanırım bir önceki mesajımıda dikkate almadınız, sanırım yine bilgisayarınız bozuk ama devamlı foruma giriyorsunuz. Soğutucuyu servise götürdüm içini açtıklarında ilk söyledikleri şey "bu makina tamir görmüş. Fan motoru orijinal değil yakın zamanda değişmiş ve Türkiyede olan bir marka. Komprosör motoru tamir görmüş ve gaz doldurulmuş." Gaz doldurulduğu zaman doldurma borusu orijinalliği bozulurmuş. orijinalliğini bozmadan gaz doldurulamazmış. yine komprosör motor gövde bağlantı civataları yenileri ile değişmiş. yani kısacası soğutucu kullanılmamış ve yeni olmadığı gibi tamirde görmüş.
Resun 650 soğutucularının ikinci el piyasası 500-600 lira olduğu halde siz bana yeni ve kullanılmamış dediğiniz için 750 liraya sizden aldım. Makina sizin söylediğiniz gibi kullanılmamış ve tamir görmemiş olsaydı haklıydınız ama sizin söylediklerinizin tersi çıktı. Kullanılmış ve tamir görmüş. Kullanılmamış ve tamir görmemiş olsaydı sorumluluk almamanız gayet doğaldır ama bana taahüt ettiğiniz ürünü bana satmadınız bilerek veya bilmeyerek beni kandırıp defolu ürün sattınız. Dolayısı ile sorumluluğunuz zaman aşımına uğrayamaz.
Sizin söylediğiniz gibi fişini takınca makina çalışıyor çalışma sesi geliyor ama gerisi yok. Termostat devreye girmiyor devamlı çalışıyor. Çalışmasına rağmen soğutmuyor. termostat devreye girmediği için aşırı ısınıp hata veriyor. Haklısınız soğutucu çalışıyor ama boşa çalışıyor.
Faruk bey aşağıdaki banka hesabıma bu hafta sonuna kadar lütfen 750 lirayı iade edin. size soğutucuyu göndereceğim.Havale ücretini 750 liradan düşersiniz.
Faruk bey unutmayın bu forumlardaki insanlar dürüst güvenilir insanlardır. Sizinde bu insanlardan olduğunuza inanıyorum.Sizinde bana bu makinayı bilmeyerek sattığınızı düşünüyorum.
Sizinde bildiğiniz gibi yalancı ve dolandırıcılar bu hobici camiasında ve akvaryum forumlarında derhal herkes tarafından öğrenilir tanınır ve asla tutunamaz dışlanırlar.
Naim Nafiz Timuroğlu
*******************
iban: *********************
Gönderen: 13 Temmuz 2010 Saat 10:56
Gönderen: F@RUK
naim bey valla bu konuyu bu kadar uzatmak aslında benim de hiç hoşuma gitmemekde ancak hafta sonuna kadar parayı hesabınıza yatırmak istesem bile öle bi şansım yok şuan zaten çalışmamaktayım soğutucunun parası yok oldu gitti bile anlıcağınız sizi dolandırmak niyetinde olsaydım hiç bir msajınıza cvp bile yazmazdım bundan sonrası size kalmış istediğiniz yapabilirsiniz biraz kendimi toparladığım zaman size herhangi bir şekilde telafisini yapmaya çalışacağım
Gönderen: 15 Temmuz 2010 Saat 08:38
Gönderen: falconx
Faruk bey Resun 650 soğutucularının ikinci el piyasası 500-600 lira olduğu halde siz bana yeni ve kullanılmamış dediğiniz için 750 liraya sizden aldığım soğutucunun arızalı , kullanılmış ve tamir görnüş olması dolayısı ile bana defolu mal sattığınız ortadadır.Dolayısı ile size garanti vermedim gibi düşüncede olmanız defolu malın iade alınması konusundaki sorumluluğunuzu zaman aşımına uğratmaz.
Yaptığım araştırmada bu olayın mahkemede (tüketici mahkemelerinde) çok kısa zamanda çözüme kavuşturulup icra yolu ile defolu malın ücretinin geri alındığını tesbit ettim.Tabiki benim yaptığım mahkeme avukat ve icra masrafları sizin ödeyeceğiniz defolu malın ücretinin üzerine toplanarak icra yolu ile sizden tahsil edilecektir.Bu ilave masraflar sattığınız ürünün fiatının yaklaşık iki katı kadar size ek maddi yük getirecektir.
Yukarıdaki hususların ışığı altında tekrar düşünmenizi ve aşağıdaki banka hesabıma en kısa zamanda ücretin iadesini rica ederim.Ücret hesabıma yattığı zaman defolu ürününüz size iade edilecektir.
Gönderen: falconx
Faruk bey Resun 650 soğutucularının ikinci el piyasası 500-600 lira olduğu halde siz bana yeni ve kullanılmamış dediğiniz için 750 liraya sizden aldığım soğutucunun arızalı , kullanılmış ve tamir görnüş olması dolayısı ile bana defolu mal sattığınız ortadadır.Dolayısı ile size garanti vermedim gibi düşüncede olmanız defolu malın iade alınması konusundaki sorumluluğunuzu zaman aşımına uğratmaz.
Yaptığım araştırmada bu olayın mahkemede (tüketici mahkemelerinde) çok kısa zamanda çözüme kavuşturulup icra yolu ile defolu malın ücretinin geri alındığını tesbit ettim.Tabiki benim yaptığım mahkeme avukat ve icra masrafları sizin ödeyeceğiniz defolu malın ücretinin üzerine toplanarak icra yolu ile sizden tahsil edilecektir.Bu ilave masraflar sattığınız ürünün fiatının yaklaşık iki katı kadar size ek maddi yük getirecektir.
Yukarıdaki hususların ışığı altında tekrar düşünmenizi ve aşağıdaki banka hesabıma en kısa zamanda ücretin iadesini rica ederim.Ücret hesabıma yattığı zaman defolu ürününüz size iade edilecektir.
Naim Nafiz Timuroğlu
************************
iban: *************************
************************
iban: *************************
Bu şahıs ile 15 temmuzdan beri iletişim kurulamadı
az önce başka bir forumda bu kişinin aynı soğutucu için verdiği başka bir ilanı gördüm. Burada da en altında benim satın aldığım bu soğutucunun hiç kullanılmamış olduğunu belirtmiş. linki aşağıda
http://www.mercandunyasi.com/index.php?/topic/1447-bedava-fiyata-sogutucu/page__pid__17288__st__0&#entry17288
Nano Akvaryum Maaliyeti
[QUOTE=cyrelman] Doğan sırf reef akvaryumlar için özel üretim denenmiş kalitesi kanıtlanmış led çubuklar var. Karaköyde reef tankı olan bir abimiz bu çubukları özel siparişle yaptırdı. Ben onun bana verdiği fiyata istinaden yazdım bu fiyatı. 50 cmlik çubuk 67 dolar. iki adet 134 dolar. Elektrik maliyeti ve kullanmın ömrü olarak muhteşem. 11 sene gidiyor günde 8 saatten. Ayrıca 11 sene sora bile %70 performansla çalışıyor. Sıfır yosun sorunu. 50 ve 100 cmlik ebatlarda getirtti. Akvaryumun ısınma sorunuda yok. [/QUOTE]
[QUOTE=cyrelman] Doğan sırf reef akvaryumlar için özel üretim denenmiş kalitesi kanıtlanmış led çubuklar var. Karaköyde reef tankı olan bir abimiz bu çubukları özel siparişle yaptırdı. Ben onun bana verdiği fiyata istinaden yazdım bu fiyatı. 50 cmlik çubuk 67 dolar. iki adet 134 dolar. Elektrik maliyeti ve kullanmın ömrü olarak muhteşem. 11 sene gidiyor günde 8 saatten. Ayrıca 11 sene sora bile %70 performansla çalışıyor. Sıfır yosun sorunu. 50 ve 100 cmlik ebatlarda getirtti. Akvaryumun ısınma sorunuda yok. [/QUOTE]
Sayın Cyrelman bahsettiğiniz led hakkında daha fazla bilgi vermeniz mümkünmü? Nerede yaptırıldı(dükkan ismi ve tam adresi ) , led özellikleri nedir (ışığın şiddeti rengi sıcaklığı gibi)
Akvaryum yapım teknikleri
http://www.theaquatools.com/building-your-aquarium adresinden akvaryum yapım ölçülerini belirten aşağıdaki resimi incelersek
http://www.theaquatools.com/building-your-aquarium adresinden akvaryum yapım ölçülerini belirten aşağıdaki resimi incelersek
Yan ve ön camların akvaryum tabanına oturtulduğu görülmektedir.Bu sitenin akvaryum konusuna tamamen bilimsel yaklaştığı düşüncesi ile yan ve ön camların akvaryum tabanına oturtulması gerekir düşüncesindeyim.
Bitkili Discus Tankına Tavsiyeler
Bitkili discus akvaryumu özel ilgi gerektirir.Sanırım 15 yıllık bir hobici bunu rahatlıkla başarır.Aşağıdaki sayfaların size faydası olabileceği inancındayım.Başarılar dileği ile.
Hemianthus callitrichoides "cuba"
[QUOTE=coolkiller]Nafiz bey ''Işık gübre ve CO2 ihtiyaçlarını karşılayan H.C. lerinizin gelişeceğine inanıyorum'' demişsiniz.
Su içinde yüksek co2 ihtiyaçlarına karşılık su dışında co2 ihtiyaçları çok yüksek değil diyebilirmiyiz fotoğraflara bakıp.Çünkü tüm yapraklı kısımlar su dışında.
[/QUOTE]
falconx 2008-04-13 10:49:18
[QUOTE=coolkiller]Nafiz bey ''Işık gübre ve CO2 ihtiyaçlarını karşılayan H.C. lerinizin gelişeceğine inanıyorum'' demişsiniz.
Su içinde yüksek co2 ihtiyaçlarına karşılık su dışında co2 ihtiyaçları çok yüksek değil diyebilirmiyiz fotoğraflara bakıp.Çünkü tüm yapraklı kısımlar su dışında.
[/QUOTE]
Barış bey bu soruyu bende düşündüm. Bir muhakeme yapınca CO2 ihtiyaçlarının fazla olduğunu ama ışığın daha önemli olduğunu düşündüm. Çünkü bu bitkiler önce su altında süngere tutundular ve geliştiler. Fotoğraflarda su altının daha zayıf görünmesinin nedeni çok gelişen üst tarafın alta ışık geçmesine engel olarak alt bölgenin zayıflamasına neden olması. Başlangıçta su içindeki alt taraf yukarısı gibi idi. Zamanla zayıfladı. Su altında CO2 vermediğim diğer akvaryumda başarılı olamadım.Su altında süngere tutunan bu bitkiler her bitkinin yaptığı gibi ışığa doğru yaklaştılar.Işığa yaklaştıkça dahada çoştular ve su üstüne çıktılar.Bol ışık gelişmelerinde en büyük neden diye düşünüyorum. CO2 yi ikinci sırada kabul edebiliriz.
Hemianthus callitrichoides "cuba"
yukarıda bahsettiğim Hemianthus Callitrichoides "cuba" bitkimin en son hali aşağıdaki resimdedir. Gereğinden fazla gelişme gösteren bu bitkinin güzeliği her gün artıyor.yukarıdaki resimler 3 şubat 2008 günü çekilmiştir.
Alttaki yeni resimler 7 nisan 2008 tarihinde çekildi. gelişmeye dikkat.![]()
2 KİLOLUK CO2 TÜPÜNÜN KULLANIM SÜRESİ KAÇ GÜNDÜR?
Ben 6 aydan fazla kullanıyorum. (Yaklaşık aynı şartlarda)lafayette 2008-03-19 19:14:20
Ben 6 aydan fazla kullanıyorum. (Yaklaşık aynı şartlarda)
Bitkilerin İngilizce Açıklamaları
falconx 2008-03-12 22:16:51
http://www.aquaticplantcentral.com/forumapc/plantfinder/index.php
http://plants.ifas.ufl.edu/photos.html
http://www.fnzas.org.nz/plant_survey/aquarium_plants/?user_plants=1&cHash=a1c01ae2a2 sağ alt menude plant list
Yukarıda benim faydalandığım sitelerden bazıları.
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 56 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
gokhanay268,
portre,
HaydarGul,
ibrahim43,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
osmandbnl,
Kınayu,
sina cen,
Sungurr,
nniiaa,
Cyber_Scout,
Ehtiyar,
yeekim,
Kuduoglu,
SaviaSora,
Alibicimcilci,
ÇaĞRı,
yokte,
EmiirKaan,
Hsrt,
Ancalagon,
ternapi,
barskels,
discus_amazon,
nomercy,
oguzsel,
omerkaya40,
sorbiek,
SunkenShrimps,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
