ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Mart 2026 20:08
Son Ziyaret:
17 Nisan 2026 11:29
Toplam Mesaj:
10 [0.11 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
10 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Başar sürmegöz
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Başar
SON 10 MESAJI
Hangi Balığı Beslemeliyim?
Merhaba ,
Burası sanırım genel olarak hangi balığa nasıl bakılması gerektiği ile alakalı soruların yöneltildiği başlık diye düşünüyorum son mesaj 2 yıl öncesine ait olsa da :)
Bir biyotop temalı akvaryum kuruyorum. Kurulumu kakadu veya ramirezi beslemek üzere karar verdim her şey bu balıkların doğası beslenmesi vs üzerine kuruluyor.
Ben bu balıklardan yavru almaya ilave olarak , başka tür yine aynı habitatta , ( aynı habitat olmasa bile siyah su veya sarı su nitelendirebileceğimiz sularda doğasında yaşayan balıklardan ) eklemek istiyorum.
Söz konusu kakadu veya ramirezi ile uyumlu yaşayacak ancak yumurtalarına ve olası yavrularına zarar vermeyecek ve bu çiftleri strese sokmayacak türler önerebilir misiniz ?
Not : Akvaryum 40*40*40 ve dekorasyon olarak blackwater akvaryumlarında olan hemen hemen her şey mevcut olacak dizaynda ( mangrow flame wood çeşitli yapraklar kızılağaç kozalağı blackwater özellikli bitkiler vs )
Merhaba ,
Burası sanırım genel olarak hangi balığa nasıl bakılması gerektiği ile alakalı soruların yöneltildiği başlık diye düşünüyorum son mesaj 2 yıl öncesine ait olsa da :)
Bir biyotop temalı akvaryum kuruyorum. Kurulumu kakadu veya ramirezi beslemek üzere karar verdim her şey bu balıkların doğası beslenmesi vs üzerine kuruluyor.
Ben bu balıklardan yavru almaya ilave olarak , başka tür yine aynı habitatta , ( aynı habitat olmasa bile siyah su veya sarı su nitelendirebileceğimiz sularda doğasında yaşayan balıklardan ) eklemek istiyorum.
Söz konusu kakadu veya ramirezi ile uyumlu yaşayacak ancak yumurtalarına ve olası yavrularına zarar vermeyecek ve bu çiftleri strese sokmayacak türler önerebilir misiniz ?
Not : Akvaryum 40*40*40 ve dekorasyon olarak blackwater akvaryumlarında olan hemen hemen her şey mevcut olacak dizaynda ( mangrow flame wood çeşitli yapraklar kızılağaç kozalağı blackwater özellikli bitkiler vs )
40x40x40 Akvaryum Pleksi Kapak Yaptırdım
[QUOTE=merutay]3 mm ortaya doğru çökecektir. Ben çok daha fazla hava deliği olan ayda 1 falan ters çevirip çökmesini engellediğim kapaklar kullanıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234606/110420262012341.jpg[/IMG][/QUOTE]
Bakalım dediğiniz gibi olursa bu şekilde bir alternatif yaptırabilirim. Teşekkürler.
[QUOTE=merutay]3 mm ortaya doğru çökecektir. Ben çok daha fazla hava deliği olan ayda 1 falan ters çevirip çökmesini engellediğim kapaklar kullanıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234606/110420262012341.jpg[/IMG][/QUOTE]
Bakalım dediğiniz gibi olursa bu şekilde bir alternatif yaptırabilirim. Teşekkürler.
40x40x40 Akvaryum Pleksi Kapak Yaptırdım
[QUOTE=Jotunheim]Güzel ve hoş olmuş güle güle kullanın lakin pleksi için şöyle kötü bi tecrübem oldu: Pleksi nemi görünce esneme ve bombe yapıyor malesef bende üste buhar camı gibi düşünmüştüm sürekli aşağı doğru bombe yaptığı için tekrar cama dönmek zorunda kaldım. umarım sizin başınıza aynı olay gelmez. [:)][/QUOTE]
Teşekkür ederim öncelikle :)
Özellikle dediğiniz konuyu sordum problem olmaz olursa da bir tane daha yaparız dedi çizimlerini koydu bilgisayarın bir kenarına.
Tamam dedim artık.
Problem yaşarsam farklı bir yol buluruz inşallah.
[QUOTE=Jotunheim]Güzel ve hoş olmuş güle güle kullanın lakin pleksi için şöyle kötü bi tecrübem oldu: Pleksi nemi görünce esneme ve bombe yapıyor malesef bende üste buhar camı gibi düşünmüştüm sürekli aşağı doğru bombe yaptığı için tekrar cama dönmek zorunda kaldım. umarım sizin başınıza aynı olay gelmez. [:)][/QUOTE]
Teşekkür ederim öncelikle :)
Özellikle dediğiniz konuyu sordum problem olmaz olursa da bir tane daha yaparız dedi çizimlerini koydu bilgisayarın bir kenarına.
Tamam dedim artık.
Problem yaşarsam farklı bir yol buluruz inşallah.
40x40x40 Akvaryum Pleksi Kapak Yaptırdım
Merhaba ,
Oldukça yavaş ve düşünerek kurulum yapma sürecindeyim.
Bugün creaqua 64 LT lik tanka pleksiden kapak yaptırdım.
Nazımın geçtiği, reklam firması olan bir arkadaştan rica ettim. Sağolsun kırmadı beni.
Kenarları 2 cm bükümlü , üstünde yemleme ya da su değişimi için bir sürgü kapağı bulunan kapağımı sizlere de fikir olabilir düşüncesiyle paylaşıyorum.
Akvaryumun arka bölümünde filtrelerin borularının geçtiği kısımlara pleksinin üstüne bir kapak gibi pleksi daha kestirip oraya kondurdum.
Arkadak filtre borularına oturan parçayı portatif şekilde yapmamın sebebi , olurda ileride bu tanka şelale filtre ya da farklı bir filtre takılacak olursa, bu ek parçayı yerinden alıp rahat kullanabilmek içindir.
Pleksi kalınlığı 3 mm bunda biraz çekincem oldu ince mi acaba diye ama kibar ve şık durdu. Yapan arkadaş da nem ve sıcak olsa dahi bir problem olmayacağını belirtti.
İlave olarak akvaryumumda su üstü bitkileri de kullanmak istiyorum aslında. Bunu da ya arkadaki kapağı yerinden alarak ya da arka kapak dursa bile ön yemlik kısmını yarım açarak nem oluşmasının önüne geçerim diye düşünüyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/110420261834431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/110420261834471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/110420261834501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/110420261834531.jpg[/IMG][EDIT]Bsr99,2026-04-11 18:42:37[/EDIT]
Merhaba ,
Oldukça yavaş ve düşünerek kurulum yapma sürecindeyim.
Bugün creaqua 64 LT lik tanka pleksiden kapak yaptırdım.
Nazımın geçtiği, reklam firması olan bir arkadaştan rica ettim. Sağolsun kırmadı beni.
Kenarları 2 cm bükümlü , üstünde yemleme ya da su değişimi için bir sürgü kapağı bulunan kapağımı sizlere de fikir olabilir düşüncesiyle paylaşıyorum.
Akvaryumun arka bölümünde filtrelerin borularının geçtiği kısımlara pleksinin üstüne bir kapak gibi pleksi daha kestirip oraya kondurdum.
Arkadak filtre borularına oturan parçayı portatif şekilde yapmamın sebebi , olurda ileride bu tanka şelale filtre ya da farklı bir filtre takılacak olursa, bu ek parçayı yerinden alıp rahat kullanabilmek içindir.
Pleksi kalınlığı 3 mm bunda biraz çekincem oldu ince mi acaba diye ama kibar ve şık durdu. Yapan arkadaş da nem ve sıcak olsa dahi bir problem olmayacağını belirtti.
İlave olarak akvaryumumda su üstü bitkileri de kullanmak istiyorum aslında. Bunu da ya arkadaki kapağı yerinden alarak ya da arka kapak dursa bile ön yemlik kısmını yarım açarak nem oluşmasının önüne geçerim diye düşünüyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/110420261834431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/110420261834471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/110420261834501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/110420261834531.jpg[/IMG][EDIT]Bsr99,2026-04-11 18:42:37[/EDIT]
Sera Bio Nitrivec Ve Tropical Bacto Active Aynı Mı
Merhaba ,
Tankımı kurma arefesindeyim ancak bir arkadaşım kafamı karıştırdı.
Önceden kendi araştırmamda yukarıdaki bakteri kültürlerinden sadece birinin yeterli olacağını düşünüyordum.
Ancak arkadaşım nitrivec ile bacto active 'in benzer olsada farklı amaçlar için kullanıldığını belirtiyor.
Her ikisinden de aldım ve şimdi kurulumda su düzenleyicinin arkasından hangisini nasıl kullanacağıma karar veremiyorum.
Kendisi ikisinden de belirtilen ölçüde dök diyor suya ama sanki fazla doz atıyorum gibi düşünüyorum. Her ikisinin de açıklamasını resmi sitelerinden okuduğumda benzer amaçlar görünüyor.
Lütfen tecrübeli kişiler bir bilgi verebilir mi ? Bu ikisini hangi döngüde veya birlikte mi kullanmam gerekli gerçekten ?
Merhaba ,
Tankımı kurma arefesindeyim ancak bir arkadaşım kafamı karıştırdı.
Önceden kendi araştırmamda yukarıdaki bakteri kültürlerinden sadece birinin yeterli olacağını düşünüyordum.
Ancak arkadaşım nitrivec ile bacto active 'in benzer olsada farklı amaçlar için kullanıldığını belirtiyor.
Her ikisinden de aldım ve şimdi kurulumda su düzenleyicinin arkasından hangisini nasıl kullanacağıma karar veremiyorum.
Kendisi ikisinden de belirtilen ölçüde dök diyor suya ama sanki fazla doz atıyorum gibi düşünüyorum. Her ikisinin de açıklamasını resmi sitelerinden okuduğumda benzer amaçlar görünüyor.
Lütfen tecrübeli kişiler bir bilgi verebilir mi ? Bu ikisini hangi döngüde veya birlikte mi kullanmam gerekli gerçekten ?
İlk Akvaryum İlk Biyotop (quebrada Pobreza)
Ölçüler: 40x40x40
Canlı Türleri: Neon Tetra , hyphessobrycon,ancistrus sp , Apistpgramma kakadu
Bitki Türleri: pistia stratiotes,limnobium laevigatum
Tankın Yaşı: 0
Filtrasyon ve Işıklandırma: Dophin cf300 seachem matrix, aquaclay /Armatürk gün ışığı led
Tasarım ve Dekorasyon:Silis kum,Mangrow kökleri ,Flame wood ,cattapa, çınar,meşe,mango,muz ağacı yaprakları,kızılağaç kozalakları [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/040420261609031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/040420261609061.jpg[/IMG]
Herkese merhaba,
Bir süredir araştırma ve ne yapacağıma karar verme sürecindeydim.
Doğal bir akvaryum olması önceliğimdi.
Araştırma yaparken blackwater teması ilgimi çekti ve bunu araştırırken de biyotop akvaryumlara denk gelip ilgimi çekti. Araştırmaya başladım.
Blackwater özelliklerinin hangi habitatta olduğunu araştırırken asya ve g. Amerika içerisinden tercihimi g.amerika olarak belirledim.
Sonrasında hangi bölge almayı planladığım balıkların doğasında var diye bakınırken ,
Peru'nun Iquitos şehrinin yakınlarında olan, Amazon'un rio blanco kolunu besleyen ufak derelerin , blackwater ve beslemek istediğim türlerin yaşadığı en iyi yerlerden biri olduğunu öğrendim.
Daha sonra bu bölgeyi araştırmaya koyuldum ve zeminin tamamen bitkisiz, oldukça sık ağaç köklerini bünyesinde barındıran ve oldukça koyu renkli bir habitatının olduğunu öğrendim.
Yukarıdaki almak istediğim balıkların da bu bölgede yaşayan türler olduğunu öğrenince planlamaya başladım.
Sadece Cüce vatozun bu bölgede yaşadığından emin değilim ancak onu da dip temizliği yosun vb konularda maharetlerinden dolayı koymak istedim.
Henüz tamamlanmış değil ancak tasarımımı tamamladım.
Kendi bildiğim eksiğim biyotop için malesef doğasındaki ph ve su değerlerini yakalayamayacağım şu an için.
Bahsettiğim bölgedeki su neredeyse saf suya eşdeğer 4,5-5 ph dolaylarında oldukça asidik.
Ancak besleyeceğim türlerin mevcut şartlardaki ph ve su değerlerine uyumlu hale geldiğini öğrendikten sonra ve üretim yavru almak gibi önceliklerim olmadığı için, şimdilik bu şekilde devam etme kararı aldım
Şu an ki görsellere ilave olarak yapraklar kozalakalar ve su üstü bitkileri gelecek.
İlk halini paylaşmak istedim sizlerle
Olumlu olumsuz yorumlarınızı memnuniyetle okuyacağım :)
[EDIT]Bsr99,2026-04-04 17:37:54[/EDIT]
Ölçüler: 40x40x40
Canlı Türleri: Neon Tetra , hyphessobrycon,ancistrus sp , Apistpgramma kakadu
Bitki Türleri: pistia stratiotes,limnobium laevigatum
Tankın Yaşı: 0
Filtrasyon ve Işıklandırma: Dophin cf300 seachem matrix, aquaclay /Armatürk gün ışığı led
Tasarım ve Dekorasyon:Silis kum,Mangrow kökleri ,Flame wood ,cattapa, çınar,meşe,mango,muz ağacı yaprakları,kızılağaç kozalakları [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/040420261609031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/040420261609061.jpg[/IMG]
Herkese merhaba,
Bir süredir araştırma ve ne yapacağıma karar verme sürecindeydim.
Doğal bir akvaryum olması önceliğimdi.
Araştırma yaparken blackwater teması ilgimi çekti ve bunu araştırırken de biyotop akvaryumlara denk gelip ilgimi çekti. Araştırmaya başladım.
Blackwater özelliklerinin hangi habitatta olduğunu araştırırken asya ve g. Amerika içerisinden tercihimi g.amerika olarak belirledim.
Sonrasında hangi bölge almayı planladığım balıkların doğasında var diye bakınırken ,
Peru'nun Iquitos şehrinin yakınlarında olan, Amazon'un rio blanco kolunu besleyen ufak derelerin , blackwater ve beslemek istediğim türlerin yaşadığı en iyi yerlerden biri olduğunu öğrendim.
Daha sonra bu bölgeyi araştırmaya koyuldum ve zeminin tamamen bitkisiz, oldukça sık ağaç köklerini bünyesinde barındıran ve oldukça koyu renkli bir habitatının olduğunu öğrendim.
Yukarıdaki almak istediğim balıkların da bu bölgede yaşayan türler olduğunu öğrenince planlamaya başladım.
Sadece Cüce vatozun bu bölgede yaşadığından emin değilim ancak onu da dip temizliği yosun vb konularda maharetlerinden dolayı koymak istedim.
Henüz tamamlanmış değil ancak tasarımımı tamamladım.
Kendi bildiğim eksiğim biyotop için malesef doğasındaki ph ve su değerlerini yakalayamayacağım şu an için.
Bahsettiğim bölgedeki su neredeyse saf suya eşdeğer 4,5-5 ph dolaylarında oldukça asidik.
Ancak besleyeceğim türlerin mevcut şartlardaki ph ve su değerlerine uyumlu hale geldiğini öğrendikten sonra ve üretim yavru almak gibi önceliklerim olmadığı için, şimdilik bu şekilde devam etme kararı aldım
Şu an ki görsellere ilave olarak yapraklar kozalakalar ve su üstü bitkileri gelecek.
İlk halini paylaşmak istedim sizlerle
Olumlu olumsuz yorumlarınızı memnuniyetle okuyacağım :)
[EDIT]Bsr99,2026-04-04 17:37:54[/EDIT]
40x40x40 Popilasyon Ve Cins Uyumu Hk
Herkese tekrardan merhaba,
Sürekli yeni bir konu açıp dağıtmadan tüm süreci buradan devam ettirmek istiyorum.
Uzun araştırmalarım ve balıkların da doğasını inceleyerek bir biyotop akvaryum kurmaya karar verdim.
Özellikle apistoların yanına koymak istediğim tetra grubu balıklar da böyle bir ortam istiyormuş.Yani karanlık yumuşak ve akıntısı az bir ortamı seven balıklardan tercih yapacağım.
1- çok kalın olmayan ama dallanmış mangrov kökleri bularak akvaryumun içine yerleştirmeyi planlıyorum
2- Tabanda bölgenin de doğası gereği gördüğüm kadarıyla silis kum oluyor bunu döşeyip üzerinde bolca catappa yaprakları ve kızılçam kozalakları serpiştireceğim.
Bunları önce yıkayıp kaynatıp suyuyla birlikte koymayı planlıyorum akvaryuma.
3- su üstü bitkileri alacağım özellikle kökleri uzayan cinslerden ve bunları da apistoların yuvasını yani mağarasını planladığım yer olan yere gölgeler oluşturacak şekilde koymayı düşünüyorum.
Sormak istediğim 2-3 soru var ;
1- Bu kaynatıp dökeceğim su bu suyu çeşme suyuyla mı kaynatmalıyım ? Özellikle ilk kurulumdan sonra akvaryumun rengi açılmaya başlarsa bu sefer akvaryum suyu ile mi kaynatmam gerekir ?
2- Su üstü bitki tutucu aparatlar var ama bunlar akvaryumun özüne amacına ve doğasına aykırı duruyor yapay bir görüntü veriyor. Tutucu olarak maydanoz vey ıspanak gibi bir bitkinin sapını ip amacıyla kullanıp yuvarlar şekilde bağlasam bitkileri bu halkanın içine yerleştirsem problem olur mu?
3- Balıkların karanlık bir mağara benzeri yuvası olması gerekiyor anladığım kadarıyla ama ben hindistan cevizi kabuğu da aslında koymak istemiyorum. Tamamen doğalarında yuvalanması nasılsa öyle yapmak istiyorum. Sizler ne önerirsiniz biyotop akvaryuma yönelik olarak ?
Değerli yorumlarınızı rica ederim.[EDIT]Bsr99,2026-03-29 09:47:22[/EDIT]
Herkese tekrardan merhaba,
Sürekli yeni bir konu açıp dağıtmadan tüm süreci buradan devam ettirmek istiyorum.
Uzun araştırmalarım ve balıkların da doğasını inceleyerek bir biyotop akvaryum kurmaya karar verdim.
Özellikle apistoların yanına koymak istediğim tetra grubu balıklar da böyle bir ortam istiyormuş.Yani karanlık yumuşak ve akıntısı az bir ortamı seven balıklardan tercih yapacağım.
1- çok kalın olmayan ama dallanmış mangrov kökleri bularak akvaryumun içine yerleştirmeyi planlıyorum
2- Tabanda bölgenin de doğası gereği gördüğüm kadarıyla silis kum oluyor bunu döşeyip üzerinde bolca catappa yaprakları ve kızılçam kozalakları serpiştireceğim.
Bunları önce yıkayıp kaynatıp suyuyla birlikte koymayı planlıyorum akvaryuma.
3- su üstü bitkileri alacağım özellikle kökleri uzayan cinslerden ve bunları da apistoların yuvasını yani mağarasını planladığım yer olan yere gölgeler oluşturacak şekilde koymayı düşünüyorum.
Sormak istediğim 2-3 soru var ;
1- Bu kaynatıp dökeceğim su bu suyu çeşme suyuyla mı kaynatmalıyım ? Özellikle ilk kurulumdan sonra akvaryumun rengi açılmaya başlarsa bu sefer akvaryum suyu ile mi kaynatmam gerekir ?
2- Su üstü bitki tutucu aparatlar var ama bunlar akvaryumun özüne amacına ve doğasına aykırı duruyor yapay bir görüntü veriyor. Tutucu olarak maydanoz vey ıspanak gibi bir bitkinin sapını ip amacıyla kullanıp yuvarlar şekilde bağlasam bitkileri bu halkanın içine yerleştirsem problem olur mu?
3- Balıkların karanlık bir mağara benzeri yuvası olması gerekiyor anladığım kadarıyla ama ben hindistan cevizi kabuğu da aslında koymak istemiyorum. Tamamen doğalarında yuvalanması nasılsa öyle yapmak istiyorum. Sizler ne önerirsiniz biyotop akvaryuma yönelik olarak ?
Değerli yorumlarınızı rica ederim.[EDIT]Bsr99,2026-03-29 09:47:22[/EDIT]
40x40x40 Popilasyon Ve Cins Uyumu Hk
Çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için.
Peki 2 farklı cins tipte Apisto koysam yine kavgacı ve huzursuz olurlar mı ?
Çift olarak yavru istiyorsak sadece akvaryumda 1 çift mi olmalılar ? [EDIT]Bsr99,2026-03-28 14:27:22[/EDIT]
Çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için.
Peki 2 farklı cins tipte Apisto koysam yine kavgacı ve huzursuz olurlar mı ?
Çift olarak yavru istiyorsak sadece akvaryumda 1 çift mi olmalılar ? [EDIT]Bsr99,2026-03-28 14:27:22[/EDIT]
40x40x40 Popilasyon Ve Cins Uyumu Hk
Teşekkür ederim katkınız için.
Siz ne önerirsiniz peki kırmızı burun yerine ?
Renkli ve hareketli balıkları seviyorum genel olarak
Teşekkür ederim katkınız için.
Siz ne önerirsiniz peki kırmızı burun yerine ?
Renkli ve hareketli balıkları seviyorum genel olarak
40x40x40 Popilasyon Ve Cins Uyumu Hk
Merhaba ,
İsmim Başar.
Bir süredir forumda araştırma yapmaktayım ama bazı noktalarda kafa karışıklığım var.
Yeni bir 40X40X40 akvaryum alma arefesindeyim.
Akvaryumun suyu hazır hale geldikten sonrası için bir planlama yaptım kendimce ;
- Yeni başlayacağım için bakımı nispeten daha kolay olan bitkilerle olabildiğince yeşil tonda ve yer yer gölgeli ,korunaklı bölgeleri bir akvaryum kurmak istiyorum.
- İçerisine ; 5 neon ve 5 kırmızı burun neon 2 cüce gurami ile 2 çöpçü ve 1 çift de apisto koymak istiyorum. Apistoların sosyal ilişkileri yumurtlama sonrası korumacı iç güdüleri vs çok etkiliyor beni.
Sorum şu ki böyle bir akvaryumda bu popülasyon fazla mıdır ? Fazla ise maksimum hangi cinsten ne kadar koymalıyım ? Açıkçası önceliğim apistoları koymak onlardan vazgeçmek istemiyorum :)
Değerli yorumlarınızı bekliyorum.
[EDIT]Bsr99,2026-03-27 20:16:59[/EDIT]
Merhaba ,
İsmim Başar.
Bir süredir forumda araştırma yapmaktayım ama bazı noktalarda kafa karışıklığım var.
Yeni bir 40X40X40 akvaryum alma arefesindeyim.
Akvaryumun suyu hazır hale geldikten sonrası için bir planlama yaptım kendimce ;
- Yeni başlayacağım için bakımı nispeten daha kolay olan bitkilerle olabildiğince yeşil tonda ve yer yer gölgeli ,korunaklı bölgeleri bir akvaryum kurmak istiyorum.
- İçerisine ; 5 neon ve 5 kırmızı burun neon 2 cüce gurami ile 2 çöpçü ve 1 çift de apisto koymak istiyorum. Apistoların sosyal ilişkileri yumurtlama sonrası korumacı iç güdüleri vs çok etkiliyor beni.
Sorum şu ki böyle bir akvaryumda bu popülasyon fazla mıdır ? Fazla ise maksimum hangi cinsten ne kadar koymalıyım ? Açıkçası önceliğim apistoları koymak onlardan vazgeçmek istemiyorum :)
Değerli yorumlarınızı bekliyorum.
[EDIT]Bsr99,2026-03-27 20:16:59[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
KULLANICILAR
- 48 Online Kullanıcı, 26 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
