ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Rıdvan47
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
21 Mayıs 2023 16:59
Son Ziyaret:
11 Mart 2024 02:15
Toplam Mesaj:
45 [0.04 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Rıdvan
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Rıdvan
SON 10 MESAJI
Transgenetik Beta
[QUOTE=Neothauma ]Öncelikle bu glofish, transgenetik, balon şu bu saçmalıklarını icat eden ve piyasa haline getiren baş rolleri en güzel sözlerimle anıyorum. Ama bu asla son olmayacak. Kim bilir daha ne şekil ve renkte modifiye edilmiş canlılar göreceğiz.
Bir balığın veya herhangi bir canlının doğal hali üzerinde, ister dünyanın en soluk renklerine sahip olsun ister yanar döner şov yapsın, o canlıya dair güzelliği, ilginçliği görebildiğimiz sürece o canlı bize güzeldir, özeldir. Her balık akvaryum balığı olacak diye de bir kaide yoktur. Devasa boya ulaşan balıkları ev tipi tonluk hacimde bir akvaryumda bakıyor olsak bile ölçeğe vurduğumuzda fanustaki bir japondan veya betadan farkı olmaz. Ama bu başka bir konu.
Beta özelinde konuşacak olursak; zaten yıllarca halfmoondur, crowntaildir, doubletaildir birçok çeşit kuyrukta ve renkte betalar üretildi, üretiliyor. İşin içine herhangi bir kimyasal, genetik deney girmeden seçici üretimle bu zaten yapılıyor. Bu transgenetik olayı işin artık daniskası olmuş. Ama sonu da olmayacaktır muhtemelen.
Ben dahil betaya çok uzun yıllar önce başlayan ilgi gösteren herkes o zamanlar hem nadirliğinden hem güzel göründüğünü düşündüğümüzden ötürü halfmoonlara, crowntaillere dibimiz düşmüştür. Zamanla beğeni algımın değişmesinden mi desem olgunlaşmak mı desem bilemedim, bu betalara bile deforme olarak bakıyorum, hiç doğal bulmuyorum. Besleyeceğim hatta zamanında da ürettiğim tek tip olarak plakatları, halfmoon plakatları değer görürüm, onların da en azından kuyruk formları doğalına yakın olduğu için. Ama onlar da artık renk açısından tam bir freak show.
Şu an benim nezdimde beslemeye, hobisi yapılmaya en değer betalar tüm vahşi betalardır. Bakımı, bulunabilirliği, fiyatları derken bunu yapmak elbette çok zahmetli, ama imkansız değil. Doğalına yönelin arkadaşlar. Bırakın transgenetikmiş, oymuş buymuş gidin en azından bir imbellis bir smaragdina peşinde koşun. İmkanınız el veriyorsa bir üst segment olarak değerlendirebileceğim coccina kompleksine yönelin. Bunları konuşun araştırın peşleyin ki talep oluşsun ilgi görsün bir nebze olsun bulunabilirliği artsın. Şu balığın üzerine herhangi bir yapay seleksiyon deforme beta tanımam, Betta uberis:
[IMG]https://wildbettablog.com/wp-content/uploads/2021/02/betta-uberis-2.jpg[/IMG]
Ya da ne bileyim Betta splendens'in maça kuyruklu vahşi formuna bakın mesela:
[IMG]https://wildbettablog.com/wp-content/uploads/2020/12/wild-betta-fish-splendens.jpg[/IMG]
Bunları konuşun. Emrediyorum.[/QUOTE]
Çok güzel dedin valla👏
Biz sadece merak ettik zaten çok fazla bilinmiyor bu bilgiler, amaç herkes bu türler hakkında bilgi edinsin.
Attığın resimler muhteşem bu arada keşke tüm satıcılar bunları bulup satmaya çalışsa. Bazen öyle olmuyor işte herkes çeşitlere yöneliyor merak oluşturuyor o yeni türler.
[QUOTE=Neothauma ]Öncelikle bu glofish, transgenetik, balon şu bu saçmalıklarını icat eden ve piyasa haline getiren baş rolleri en güzel sözlerimle anıyorum. Ama bu asla son olmayacak. Kim bilir daha ne şekil ve renkte modifiye edilmiş canlılar göreceğiz.
Bir balığın veya herhangi bir canlının doğal hali üzerinde, ister dünyanın en soluk renklerine sahip olsun ister yanar döner şov yapsın, o canlıya dair güzelliği, ilginçliği görebildiğimiz sürece o canlı bize güzeldir, özeldir. Her balık akvaryum balığı olacak diye de bir kaide yoktur. Devasa boya ulaşan balıkları ev tipi tonluk hacimde bir akvaryumda bakıyor olsak bile ölçeğe vurduğumuzda fanustaki bir japondan veya betadan farkı olmaz. Ama bu başka bir konu.
Beta özelinde konuşacak olursak; zaten yıllarca halfmoondur, crowntaildir, doubletaildir birçok çeşit kuyrukta ve renkte betalar üretildi, üretiliyor. İşin içine herhangi bir kimyasal, genetik deney girmeden seçici üretimle bu zaten yapılıyor. Bu transgenetik olayı işin artık daniskası olmuş. Ama sonu da olmayacaktır muhtemelen.
Ben dahil betaya çok uzun yıllar önce başlayan ilgi gösteren herkes o zamanlar hem nadirliğinden hem güzel göründüğünü düşündüğümüzden ötürü halfmoonlara, crowntaillere dibimiz düşmüştür. Zamanla beğeni algımın değişmesinden mi desem olgunlaşmak mı desem bilemedim, bu betalara bile deforme olarak bakıyorum, hiç doğal bulmuyorum. Besleyeceğim hatta zamanında da ürettiğim tek tip olarak plakatları, halfmoon plakatları değer görürüm, onların da en azından kuyruk formları doğalına yakın olduğu için. Ama onlar da artık renk açısından tam bir freak show.
Şu an benim nezdimde beslemeye, hobisi yapılmaya en değer betalar tüm vahşi betalardır. Bakımı, bulunabilirliği, fiyatları derken bunu yapmak elbette çok zahmetli, ama imkansız değil. Doğalına yönelin arkadaşlar. Bırakın transgenetikmiş, oymuş buymuş gidin en azından bir imbellis bir smaragdina peşinde koşun. İmkanınız el veriyorsa bir üst segment olarak değerlendirebileceğim coccina kompleksine yönelin. Bunları konuşun araştırın peşleyin ki talep oluşsun ilgi görsün bir nebze olsun bulunabilirliği artsın. Şu balığın üzerine herhangi bir yapay seleksiyon deforme beta tanımam, Betta uberis:
[IMG]https://wildbettablog.com/wp-content/uploads/2021/02/betta-uberis-2.jpg[/IMG]
Ya da ne bileyim Betta splendens'in maça kuyruklu vahşi formuna bakın mesela:
[IMG]https://wildbettablog.com/wp-content/uploads/2020/12/wild-betta-fish-splendens.jpg[/IMG]
Bunları konuşun. Emrediyorum.[/QUOTE]
Çok güzel dedin valla👏
Biz sadece merak ettik zaten çok fazla bilinmiyor bu bilgiler, amaç herkes bu türler hakkında bilgi edinsin.
Attığın resimler muhteşem bu arada keşke tüm satıcılar bunları bulup satmaya çalışsa. Bazen öyle olmuyor işte herkes çeşitlere yöneliyor merak oluşturuyor o yeni türler.
Transgenetik Beta
[QUOTE=Thefishmannn]Bizim petshopta satıyordu bana söyle demişti çoğu kişi sadece glofish aliyior diye alıyorum demişti.[/QUOTE]
Demek ki satışı iyi çoğu kişi alıyordur.
[QUOTE=Thefishmannn]Bizim petshopta satıyordu bana söyle demişti çoğu kişi sadece glofish aliyior diye alıyorum demişti.[/QUOTE]
Demek ki satışı iyi çoğu kişi alıyordur.
Transgenetik Beta
[QUOTE=ali]
İlk defa duydum, gördüm bu bettaları. Satılık ilanları bile var. Çok üzüldüm gerçekten. Gen transferi yapılmışa benziyor. Fosforlu yeşil ve sarı renklere belli varyeteleri melezleyerek ulaşamazlar. [/QUOTE]
Aynen bende betadan bunu beklemiyordum, Petshoptan ilk gördüğümde şaşırmıştım ve alsam mı diye düşündüm sonrasında almadım birde pahalıya satıyorlar.
[QUOTE=Lennie]
Var maalesef. Ben de gördüm birkaç satıcıda. Danio, tetra, corydora, betta, barb, shark ...
Glofish üretimi için özel bir lisansa sahip olmak gerekiyor diye biliyorum. Herkesin üretim yapma izni yok sanki?
Edit: Bu linki buldum bakarken
[URL]https://shop.glofish.com/pages/license-notice[/URL][/QUOTE]
Amerikada üretiliyor orada satışı yasak diyor sitede, ama bizim ülkede herhangi bir yasak konulmamış sanırım, satışında bir problem olmaz 😂
[QUOTE=ali]
İlk defa duydum, gördüm bu bettaları. Satılık ilanları bile var. Çok üzüldüm gerçekten. Gen transferi yapılmışa benziyor. Fosforlu yeşil ve sarı renklere belli varyeteleri melezleyerek ulaşamazlar. [/QUOTE]
Aynen bende betadan bunu beklemiyordum, Petshoptan ilk gördüğümde şaşırmıştım ve alsam mı diye düşündüm sonrasında almadım birde pahalıya satıyorlar.
[QUOTE=Lennie]
Var maalesef. Ben de gördüm birkaç satıcıda. Danio, tetra, corydora, betta, barb, shark ...
Glofish üretimi için özel bir lisansa sahip olmak gerekiyor diye biliyorum. Herkesin üretim yapma izni yok sanki?
Edit: Bu linki buldum bakarken
[URL]https://shop.glofish.com/pages/license-notice[/URL][/QUOTE]
Amerikada üretiliyor orada satışı yasak diyor sitede, ama bizim ülkede herhangi bir yasak konulmamış sanırım, satışında bir problem olmaz 😂
Transgenetik Beta
[QUOTE=ali]
Transgenetik TETRA yerine yanlışlıkla beta yazdınız sanırım. Bildiğim kadarıyla henüz onun genetiği değiştirilmişi yok ve hiç de olmaz inşallah.
Kastınız tetraysa transgenetik tetraların mevcut mutasyonlarında renkleri dışında bilinen büyük ve sakıncalı bir değişiklik yok. Bu bağlamda bu balıkları güzel buluyorsanız safkan siyah tetralarla aynı koşulları sağlamanız durumunda sahiplenebilirsiniz.
Canlıların genleriyle sağlık vs. geçerli ve zorunlu nedenler olmadıkça sadece estetik sebeplerle oynanması etik değildir ve hatta tehlikelidir. Bu sebeple GD balıkların satın alınmasına zararlı genetik mühendisliği uygulamalarını teşvik ettiği gerekçesiyle karşıdır çoğu akvarist.
Yanlışlık yok, trasgenetik BETTA gördüm, buldum, var diyorsanız fotoğraf paylaşabilir misiniz?[/QUOTE][QUOTE=ali]
Transgenetik TETRA yerine yanlışlıkla beta yazdınız sanırım. Bildiğim kadarıyla henüz onun genetiği değiştirilmişi yok ve hiç de olmaz inşallah.
Kastınız tetraysa transgenetik tetraların mevcut mutasyonlarında renkleri dışında bilinen büyük ve sakıncalı bir değişiklik yok. Bu bağlamda bu balıkları güzel buluyorsanız safkan siyah tetralarla aynı koşulları sağlamanız durumunda sahiplenebilirsiniz.
Canlıların genleriyle sağlık vs. geçerli ve zorunlu nedenler olmadıkça sadece estetik sebeplerle oynanması etik değildir ve hatta tehlikelidir. Bu sebeple GD balıkların satın alınmasına zararlı genetik mühendisliği uygulamalarını teşvik ettiği gerekçesiyle karşıdır çoğu akvarist.
Yanlışlık yok, trasgenetik BETTA gördüm, buldum, var diyorsanız fotoğraf paylaşabilir misiniz?[/QUOTE]
Bilgi için sağol ama tetra değil. Yani ismi nasıl geçiyor bilmiyorum ama glow beta diye de duydum. Tam açık yeşil renginde transgenetiklere çok benziyor. Sitede ilanda da gördüm. Gittiğim bir Petshoptada gördüm.
[QUOTE=Cengizhan06]
Transgenetik bettamı ? Onudamı çıkarmışlar.Alınıp,alınmaması noktasında,balığın karakter olarak değişiklik gösterdiğini zannetmiyorum.İsterseniz alınabilir lakin ben doğal seven biri olduğumdan mümkün olduğunca doğal tercih ederim.Yani renklendirilecekse bile laboratuvar ortamında bayram şekerleri haline getirilenler çok ilgimi çekmiyor.Bununla birlikte bu gibi türlerde bazı zayıflıklar ortaya çıkabilir.[/QUOTE]
Bende nasıl ürettiklerini ve huylarını falan bilmiyorum, glow beta diye geçiyor sanırım yanlış olmasın.
[QUOTE=ali]
Transgenetik TETRA yerine yanlışlıkla beta yazdınız sanırım. Bildiğim kadarıyla henüz onun genetiği değiştirilmişi yok ve hiç de olmaz inşallah.
Kastınız tetraysa transgenetik tetraların mevcut mutasyonlarında renkleri dışında bilinen büyük ve sakıncalı bir değişiklik yok. Bu bağlamda bu balıkları güzel buluyorsanız safkan siyah tetralarla aynı koşulları sağlamanız durumunda sahiplenebilirsiniz.
Canlıların genleriyle sağlık vs. geçerli ve zorunlu nedenler olmadıkça sadece estetik sebeplerle oynanması etik değildir ve hatta tehlikelidir. Bu sebeple GD balıkların satın alınmasına zararlı genetik mühendisliği uygulamalarını teşvik ettiği gerekçesiyle karşıdır çoğu akvarist.
Yanlışlık yok, trasgenetik BETTA gördüm, buldum, var diyorsanız fotoğraf paylaşabilir misiniz?[/QUOTE][QUOTE=ali]
Transgenetik TETRA yerine yanlışlıkla beta yazdınız sanırım. Bildiğim kadarıyla henüz onun genetiği değiştirilmişi yok ve hiç de olmaz inşallah.
Kastınız tetraysa transgenetik tetraların mevcut mutasyonlarında renkleri dışında bilinen büyük ve sakıncalı bir değişiklik yok. Bu bağlamda bu balıkları güzel buluyorsanız safkan siyah tetralarla aynı koşulları sağlamanız durumunda sahiplenebilirsiniz.
Canlıların genleriyle sağlık vs. geçerli ve zorunlu nedenler olmadıkça sadece estetik sebeplerle oynanması etik değildir ve hatta tehlikelidir. Bu sebeple GD balıkların satın alınmasına zararlı genetik mühendisliği uygulamalarını teşvik ettiği gerekçesiyle karşıdır çoğu akvarist.
Yanlışlık yok, trasgenetik BETTA gördüm, buldum, var diyorsanız fotoğraf paylaşabilir misiniz?[/QUOTE][QUOTE=ali]
Transgenetik TETRA yerine yanlışlıkla beta yazdınız sanırım. Bildiğim kadarıyla henüz onun genetiği değiştirilmişi yok ve hiç de olmaz inşallah.
Kastınız tetraysa transgenetik tetraların mevcut mutasyonlarında renkleri dışında bilinen büyük ve sakıncalı bir değişiklik yok. Bu bağlamda bu balıkları güzel buluyorsanız safkan siyah tetralarla aynı koşulları sağlamanız durumunda sahiplenebilirsiniz.
Canlıların genleriyle sağlık vs. geçerli ve zorunlu nedenler olmadıkça sadece estetik sebeplerle oynanması etik değildir ve hatta tehlikelidir. Bu sebeple GD balıkların satın alınmasına zararlı genetik mühendisliği uygulamalarını teşvik ettiği gerekçesiyle karşıdır çoğu akvarist.
Yanlışlık yok, trasgenetik BETTA gördüm, buldum, var diyorsanız fotoğraf paylaşabilir misiniz?[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239743/300820231418461.jpg[/IMG]
[QUOTE=ali]
Transgenetik TETRA yerine yanlışlıkla beta yazdınız sanırım. Bildiğim kadarıyla henüz onun genetiği değiştirilmişi yok ve hiç de olmaz inşallah.
Kastınız tetraysa transgenetik tetraların mevcut mutasyonlarında renkleri dışında bilinen büyük ve sakıncalı bir değişiklik yok. Bu bağlamda bu balıkları güzel buluyorsanız safkan siyah tetralarla aynı koşulları sağlamanız durumunda sahiplenebilirsiniz.
Canlıların genleriyle sağlık vs. geçerli ve zorunlu nedenler olmadıkça sadece estetik sebeplerle oynanması etik değildir ve hatta tehlikelidir. Bu sebeple GD balıkların satın alınmasına zararlı genetik mühendisliği uygulamalarını teşvik ettiği gerekçesiyle karşıdır çoğu akvarist.
Yanlışlık yok, trasgenetik BETTA gördüm, buldum, var diyorsanız fotoğraf paylaşabilir misiniz?[/QUOTE][QUOTE=ali]
Transgenetik TETRA yerine yanlışlıkla beta yazdınız sanırım. Bildiğim kadarıyla henüz onun genetiği değiştirilmişi yok ve hiç de olmaz inşallah.
Kastınız tetraysa transgenetik tetraların mevcut mutasyonlarında renkleri dışında bilinen büyük ve sakıncalı bir değişiklik yok. Bu bağlamda bu balıkları güzel buluyorsanız safkan siyah tetralarla aynı koşulları sağlamanız durumunda sahiplenebilirsiniz.
Canlıların genleriyle sağlık vs. geçerli ve zorunlu nedenler olmadıkça sadece estetik sebeplerle oynanması etik değildir ve hatta tehlikelidir. Bu sebeple GD balıkların satın alınmasına zararlı genetik mühendisliği uygulamalarını teşvik ettiği gerekçesiyle karşıdır çoğu akvarist.
Yanlışlık yok, trasgenetik BETTA gördüm, buldum, var diyorsanız fotoğraf paylaşabilir misiniz?[/QUOTE]
Bilgi için sağol ama tetra değil. Yani ismi nasıl geçiyor bilmiyorum ama glow beta diye de duydum. Tam açık yeşil renginde transgenetiklere çok benziyor. Sitede ilanda da gördüm. Gittiğim bir Petshoptada gördüm.
[QUOTE=Cengizhan06]
Transgenetik bettamı ? Onudamı çıkarmışlar.Alınıp,alınmaması noktasında,balığın karakter olarak değişiklik gösterdiğini zannetmiyorum.İsterseniz alınabilir lakin ben doğal seven biri olduğumdan mümkün olduğunca doğal tercih ederim.Yani renklendirilecekse bile laboratuvar ortamında bayram şekerleri haline getirilenler çok ilgimi çekmiyor.Bununla birlikte bu gibi türlerde bazı zayıflıklar ortaya çıkabilir.[/QUOTE]
Bende nasıl ürettiklerini ve huylarını falan bilmiyorum, glow beta diye geçiyor sanırım yanlış olmasın.
[QUOTE=ali]
Transgenetik TETRA yerine yanlışlıkla beta yazdınız sanırım. Bildiğim kadarıyla henüz onun genetiği değiştirilmişi yok ve hiç de olmaz inşallah.
Kastınız tetraysa transgenetik tetraların mevcut mutasyonlarında renkleri dışında bilinen büyük ve sakıncalı bir değişiklik yok. Bu bağlamda bu balıkları güzel buluyorsanız safkan siyah tetralarla aynı koşulları sağlamanız durumunda sahiplenebilirsiniz.
Canlıların genleriyle sağlık vs. geçerli ve zorunlu nedenler olmadıkça sadece estetik sebeplerle oynanması etik değildir ve hatta tehlikelidir. Bu sebeple GD balıkların satın alınmasına zararlı genetik mühendisliği uygulamalarını teşvik ettiği gerekçesiyle karşıdır çoğu akvarist.
Yanlışlık yok, trasgenetik BETTA gördüm, buldum, var diyorsanız fotoğraf paylaşabilir misiniz?[/QUOTE][QUOTE=ali]
Transgenetik TETRA yerine yanlışlıkla beta yazdınız sanırım. Bildiğim kadarıyla henüz onun genetiği değiştirilmişi yok ve hiç de olmaz inşallah.
Kastınız tetraysa transgenetik tetraların mevcut mutasyonlarında renkleri dışında bilinen büyük ve sakıncalı bir değişiklik yok. Bu bağlamda bu balıkları güzel buluyorsanız safkan siyah tetralarla aynı koşulları sağlamanız durumunda sahiplenebilirsiniz.
Canlıların genleriyle sağlık vs. geçerli ve zorunlu nedenler olmadıkça sadece estetik sebeplerle oynanması etik değildir ve hatta tehlikelidir. Bu sebeple GD balıkların satın alınmasına zararlı genetik mühendisliği uygulamalarını teşvik ettiği gerekçesiyle karşıdır çoğu akvarist.
Yanlışlık yok, trasgenetik BETTA gördüm, buldum, var diyorsanız fotoğraf paylaşabilir misiniz?[/QUOTE][QUOTE=ali]
Transgenetik TETRA yerine yanlışlıkla beta yazdınız sanırım. Bildiğim kadarıyla henüz onun genetiği değiştirilmişi yok ve hiç de olmaz inşallah.
Kastınız tetraysa transgenetik tetraların mevcut mutasyonlarında renkleri dışında bilinen büyük ve sakıncalı bir değişiklik yok. Bu bağlamda bu balıkları güzel buluyorsanız safkan siyah tetralarla aynı koşulları sağlamanız durumunda sahiplenebilirsiniz.
Canlıların genleriyle sağlık vs. geçerli ve zorunlu nedenler olmadıkça sadece estetik sebeplerle oynanması etik değildir ve hatta tehlikelidir. Bu sebeple GD balıkların satın alınmasına zararlı genetik mühendisliği uygulamalarını teşvik ettiği gerekçesiyle karşıdır çoğu akvarist.
Yanlışlık yok, trasgenetik BETTA gördüm, buldum, var diyorsanız fotoğraf paylaşabilir misiniz?[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239743/300820231418461.jpg[/IMG]
Mavi Ve Sarı Elma Salyangozu
[QUOTE=Alp3]
Yani çok fazla üreyen bir tür diye biliyorum satışı hakkında pek bir bilgim yok fakat karlı olacağını sanmam. [/QUOTE]
Tamamdır eyvallah cevapladığın için😊👌
[QUOTE=Alp3]
Yani çok fazla üreyen bir tür diye biliyorum satışı hakkında pek bir bilgim yok fakat karlı olacağını sanmam. [/QUOTE]
Tamamdır eyvallah cevapladığın için😊👌
Mavi Ve Sarı Elma Salyangozu
[QUOTE=Alp3]
Küçükten kastınız ne ona göre değişir fakat önermem pek kendisi zaten fazlasıyla büyüyen bir salyangoz. Fakat üreme kontrolü çok kolay yumurtaları akvaryumun üstüne su olmayan yere yapıştırıyor gördüğün an alırsanız veya nemlenmesine izin vermezseniz yavrular çıkmaz. [/QUOTE]
Yani almayayım öyle mi. Eğer çok yavru yapacaksa o kadar yavruyu başka yere almamın şu anlık imkanı yok. Bu salyangozların satışı nasıl. Eğer satışı kolaysa ileride deneyebilirim.
[QUOTE=Alp3]
Küçükten kastınız ne ona göre değişir fakat önermem pek kendisi zaten fazlasıyla büyüyen bir salyangoz. Fakat üreme kontrolü çok kolay yumurtaları akvaryumun üstüne su olmayan yere yapıştırıyor gördüğün an alırsanız veya nemlenmesine izin vermezseniz yavrular çıkmaz. [/QUOTE]
Yani almayayım öyle mi. Eğer çok yavru yapacaksa o kadar yavruyu başka yere almamın şu anlık imkanı yok. Bu salyangozların satışı nasıl. Eğer satışı kolaysa ileride deneyebilirim.
Mavi Ve Sarı Elma Salyangozu
[QUOTE=Alp3]
Genel olarak tek renk daha iyi çok hoş çıkan yavrular da gördüm fakat genel olarak daha soluk renkli ve görsel açıdan daha az tatmin eden yavrular çıkıyor diye biliyorum tabii size kalmış yine de. [/QUOTE]
Hiç farklı renkleriden elde edilen yavruları görmedim merak ettim. Mesela mavi biraz kapalı renk kalıyor yani yavru olursa kapalı renk ağır basar doğru diyorsunuz. Peki küçük akvaryumda bakımları nasıl olur çok fazla üredikleri için ileride sıkıntı çıkarabiliyormuş diyorlar
[QUOTE=Alp3]
Genel olarak tek renk daha iyi çok hoş çıkan yavrular da gördüm fakat genel olarak daha soluk renkli ve görsel açıdan daha az tatmin eden yavrular çıkıyor diye biliyorum tabii size kalmış yine de. [/QUOTE]
Hiç farklı renkleriden elde edilen yavruları görmedim merak ettim. Mesela mavi biraz kapalı renk kalıyor yani yavru olursa kapalı renk ağır basar doğru diyorsunuz. Peki küçük akvaryumda bakımları nasıl olur çok fazla üredikleri için ileride sıkıntı çıkarabiliyormuş diyorlar
Mavi Ve Sarı Elma Salyangozu
[QUOTE=Lennie]Elinizde bir disi bir erkek varsa ya da geldigi yerde hali hazirda ciftlesmis ise evet.
Ancak siyah renm ve sari kabuk baskin gen diye biliyorum. Yavrularin cogu jade denen tarzda olur muhtemelen. Sari kabuk, kendisi siyah renk.
Jade mystery snail diye aratarak bakabilirsiniz[/QUOTE]
Merhaba bende sarı dişi var.
Mavi erkek almayı düşünüyordum. Sizce uygun olur mu ya da direkt sarı erkek mi alsam.
[QUOTE=Lennie]Elinizde bir disi bir erkek varsa ya da geldigi yerde hali hazirda ciftlesmis ise evet.
Ancak siyah renm ve sari kabuk baskin gen diye biliyorum. Yavrularin cogu jade denen tarzda olur muhtemelen. Sari kabuk, kendisi siyah renk.
Jade mystery snail diye aratarak bakabilirsiniz[/QUOTE]
Merhaba bende sarı dişi var.
Mavi erkek almayı düşünüyordum. Sizce uygun olur mu ya da direkt sarı erkek mi alsam.
Mavi Ve Sarı Elma Salyangozu
Mavi ve sarı elma salyangozu çiftleşir mi yavru elde edilir mi?
Mavi ve sarı elma salyangozu çiftleşir mi yavru elde edilir mi?
SON MESAJLAR
- Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Elyaf kocoglu, 12:54
Filtreleme Seçenekleri - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
KULLANICILAR
- 69 Online Kullanıcı, 38 Üye
Online Kullanıcılar
Koksal Gurkan,
Hoppala,
Efeayd,
Cyber_Scout,
HaydarGul,
altuntasseref,
oktay42,
MiSoSiKiaN,
Tortuga7,
ozan_1903,
Akifs,
ronnno958,
emrahdm,
0rnn,
hakanb.,
ternapi,
sina cen,
Kınayu,
MuratOzdemir,
Kuduoglu,
osmandbnl,
Frkn,
ballantines,
Soner.x,
reprise,
NotEvenBeginner,
Arch.Hüseyin,
yeekim,
murat efe,
LeafyAqua,
kilic88,
serdar131977,
SuperSport,
mlh06,
Kürşat Koç,
888starz_iopl,
capodicapii,
ilterisdoğukan,
tuncaysargin,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
