ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
chtbrtk
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
25 Haziran 2021 15:54
Son Ziyaret:
13 Mayıs 2023 14:57
Toplam Mesaj:
2 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Cihat Birtek
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ordu
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Cihat Birtek
SON 2 MESAJI
İlk Akvaryum Deneyimim
Ölçüler:80*40*30
Canlı Türleri:Japon-Teleskop
Bitki Türleri:Yok
Tankın Yaşı:1
Filtrasyon ve Işıklandırma:Dophin SPF34 Pipo Filtre
Tasarım ve Dekorasyon:Lav Kırığı
Balıklarım⬇️
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231809/100520232026141.jpg[/IMG]
Akvaryumum⬇️
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231809/100520232056071.jpg[/IMG]
Akvaryum hobisine yeni başlamış birisi olarak hem akvaryumumu tanıtmak hemde tecrübelerinizden faydalanmak üzere bu konuyu açtım.
Geçen yıl elime geçen bu akvaryumu değerlendirmeyi uzun zamandır düşünüyordum ve araştırmalarıma bu forumdan başladım. Akvaryumun içindeki taşları ve deniz kabuklarını bulunduğum şehirde sahilden topladım ve kaynattıktan sonra akvaryuma yerleştirdim. Petshoptan lav kırığı alıp akvaryuma serdim ve bu haliyle musluk suyu doldurup 2 gün kapağı açık halde dinlendirdikten sonra filtreyi yerleştirip çalıştırdım. Yaklaşık 3 hafta kadar aralıklarla filtreyi çalıştırdım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231809/100520232106291.jpg[/IMG]
(Kendi yaptığım ışıklandırma kontrolleri ve termometre)
Bu süre içerisinde sürekli olarak su sıcaklığını takip ettim ve 22-24 derece arasında sabit kaldığını gördüğüm ve hobiye japonla başlamak istediğim için şimdilik ısıtıcı almadım. Elektronikle uğraşmayı sevdiğim için ışıklandırmayı satın almak yerine kendim yaptım ve 1 beyaz bir günışığı olmak üzere iki adet ışıklandırma koydum.
Zemin kumu konusunu teknik açıdan hiç düşünmediğim için kalın lav kırığı almıştım ancak japonlar için uygun olmadığını öğrendim[:(]
Sormak istediğim ilk soru Lav kırığı üzerine 3-4 cm kalınlığında 0,5mm beyaz silis sersem herhangi bir açıdan sorun olur mu yoksa sadece silis serip lav kırığınıda saksıların dibine mi sereyim[:D]
Dün bir japon bir teleskop olmak üzere iki balık aldım ve 1 saat kadar poşetleriyle akvaryumda bekletip sularından çıkarıp tanka saldım. ikiside çok hareketli ve çoğunlukla birlikte geziyorlar ancak teleskop dipte biraz fazla kalıyor sanırım bu cins göz yapısından dolayı dibi biraz seviyormuş[:geek:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231809/100520232123301.jpg[/IMG]
(Dophin SFP34)
İkinci sorum ise filtrasyonla ilgili olacak;
Tankımda yaklaşık 90lt su var ve pipo filtrenin kapasitesi 170lt/h
Filtrasyon ve suyun oksijenlenmesiyle ilgili çok bir bilgim yok ancak bu filtrenin süngerleri çok büyük olduğu için iyi bakteri tuttuğunu birçok yerde okudum. Bu boyutta bir akvaryum için bu filtre yeterli olur mu yoksa ek olara dış ya da iç filtre kullanmalı mıyım? (akvaryumda max 5 japon olacak)
Şimdilik durum bu şekilde ve lav kırığından pek memnun olmasalarda balıklarım mutlu gibi[:geek:] Süreci eksiksiz anlatmaya çalıştım ve bu süreçte çoğunlukla bu forum olmak üzere birçok kaynaktan karşılaştırarak bilgi edinmeye çalıştım. Akvaryumumda sorunlu olduğunu düşündüğünüz durumları belirtirseniz tecrübeleriniz ışığında sorunları gidermek isterim. Şimdiden yardımlarınız ve değerli yorumlarınız için teşekkürler[:)]
Ölçüler:80*40*30
Canlı Türleri:Japon-Teleskop
Bitki Türleri:Yok
Tankın Yaşı:1
Filtrasyon ve Işıklandırma:Dophin SPF34 Pipo Filtre
Tasarım ve Dekorasyon:Lav Kırığı
Balıklarım⬇️
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231809/100520232026141.jpg[/IMG]
Akvaryumum⬇️
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231809/100520232056071.jpg[/IMG]
Akvaryum hobisine yeni başlamış birisi olarak hem akvaryumumu tanıtmak hemde tecrübelerinizden faydalanmak üzere bu konuyu açtım.
Geçen yıl elime geçen bu akvaryumu değerlendirmeyi uzun zamandır düşünüyordum ve araştırmalarıma bu forumdan başladım. Akvaryumun içindeki taşları ve deniz kabuklarını bulunduğum şehirde sahilden topladım ve kaynattıktan sonra akvaryuma yerleştirdim. Petshoptan lav kırığı alıp akvaryuma serdim ve bu haliyle musluk suyu doldurup 2 gün kapağı açık halde dinlendirdikten sonra filtreyi yerleştirip çalıştırdım. Yaklaşık 3 hafta kadar aralıklarla filtreyi çalıştırdım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231809/100520232106291.jpg[/IMG]
(Kendi yaptığım ışıklandırma kontrolleri ve termometre)
Bu süre içerisinde sürekli olarak su sıcaklığını takip ettim ve 22-24 derece arasında sabit kaldığını gördüğüm ve hobiye japonla başlamak istediğim için şimdilik ısıtıcı almadım. Elektronikle uğraşmayı sevdiğim için ışıklandırmayı satın almak yerine kendim yaptım ve 1 beyaz bir günışığı olmak üzere iki adet ışıklandırma koydum.
Zemin kumu konusunu teknik açıdan hiç düşünmediğim için kalın lav kırığı almıştım ancak japonlar için uygun olmadığını öğrendim[:(]
Sormak istediğim ilk soru Lav kırığı üzerine 3-4 cm kalınlığında 0,5mm beyaz silis sersem herhangi bir açıdan sorun olur mu yoksa sadece silis serip lav kırığınıda saksıların dibine mi sereyim[:D]
Dün bir japon bir teleskop olmak üzere iki balık aldım ve 1 saat kadar poşetleriyle akvaryumda bekletip sularından çıkarıp tanka saldım. ikiside çok hareketli ve çoğunlukla birlikte geziyorlar ancak teleskop dipte biraz fazla kalıyor sanırım bu cins göz yapısından dolayı dibi biraz seviyormuş[:geek:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231809/100520232123301.jpg[/IMG]
(Dophin SFP34)
İkinci sorum ise filtrasyonla ilgili olacak;
Tankımda yaklaşık 90lt su var ve pipo filtrenin kapasitesi 170lt/h
Filtrasyon ve suyun oksijenlenmesiyle ilgili çok bir bilgim yok ancak bu filtrenin süngerleri çok büyük olduğu için iyi bakteri tuttuğunu birçok yerde okudum. Bu boyutta bir akvaryum için bu filtre yeterli olur mu yoksa ek olara dış ya da iç filtre kullanmalı mıyım? (akvaryumda max 5 japon olacak)
Şimdilik durum bu şekilde ve lav kırığından pek memnun olmasalarda balıklarım mutlu gibi[:geek:] Süreci eksiksiz anlatmaya çalıştım ve bu süreçte çoğunlukla bu forum olmak üzere birçok kaynaktan karşılaştırarak bilgi edinmeye çalıştım. Akvaryumumda sorunlu olduğunu düşündüğünüz durumları belirtirseniz tecrübeleriniz ışığında sorunları gidermek isterim. Şimdiden yardımlarınız ve değerli yorumlarınız için teşekkürler[:)]
Akvaryum Ölçüsü
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231809/250620211601471.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231809/250620211615051.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231809/250620211616071.jpg[/IMG]
Herkese merhaba
Uzun zamandır akvaryum oluşturma fikrim vardı ve elime böyle bir mobilya geçti. Tabi bu işe ilk kez girişeceğim için soluğu burada aldım ve yardımlarınızı bekliyorum ve hemen konuya giriyorum.
Ben özel yapım bir tv ünitesinin bir kısmına küçük bir akvaryum düşünüyordum ancak böyle bir mobilyanın tamamına akvaryum yapmak daha hoş görünmesini sağlar diye düşündüm.
Ancak daha önce akvaryum tecrübem olmadı ve kafamda birkaç soru işareti var.
Bu mobilyanın ölçüleri 97*60*20
Yukarıda gördüğünüz 1. Çizimde bu mobilya için mümkün olan en büyük akvaryum tabanı ve 2. Çizimde şekil olarak düşündüğüm akvaryum var.
Merak ettiğim konular
Öncelikle ölçüleri yazılı olan bu akvaryumu yapmak mümkünmüdür sağlıklı olurmu belirtirseniz sevinirim eğer cevap evetse şunları merak ediyorum;
1. Bu taban ölçüleri için 19.5cm akvaryum yüksekliği balıklar için elverişli olurmu eğer yükseklik yeterli olmazsa üst parçayı ne kadar yükseltebilirim yüksekliği en az ne kadar olmalı
2. Sol taraftaki girinti balıklar için sorun oluştururmu ve basınç için sorun olurmu akvaryum dayanıklı olurmu
3. Böyle bir akvaryumda filte yerleşimi nasıl olmalı (basık ve geniş olduğu için 2 tarafına küçük filtre koyarım diye düşündüm tek akvaryumda 2 filtre olurmu veya tek filtre (yaklaşık 110L) yetermi belirtirseniz sevinirim)
3. Böyle bir akvaryum için hangi balıkları tercih etmeliyim [:geek:]
Yeni bir akvaryumcu olarak bana rehberlik ederseniz sevinirim yardımlarınız için şimdiden teşekkürler [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231809/250620211601471.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231809/250620211615051.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231809/250620211616071.jpg[/IMG]
Herkese merhaba
Uzun zamandır akvaryum oluşturma fikrim vardı ve elime böyle bir mobilya geçti. Tabi bu işe ilk kez girişeceğim için soluğu burada aldım ve yardımlarınızı bekliyorum ve hemen konuya giriyorum.
Ben özel yapım bir tv ünitesinin bir kısmına küçük bir akvaryum düşünüyordum ancak böyle bir mobilyanın tamamına akvaryum yapmak daha hoş görünmesini sağlar diye düşündüm.
Ancak daha önce akvaryum tecrübem olmadı ve kafamda birkaç soru işareti var.
Bu mobilyanın ölçüleri 97*60*20
Yukarıda gördüğünüz 1. Çizimde bu mobilya için mümkün olan en büyük akvaryum tabanı ve 2. Çizimde şekil olarak düşündüğüm akvaryum var.
Merak ettiğim konular
Öncelikle ölçüleri yazılı olan bu akvaryumu yapmak mümkünmüdür sağlıklı olurmu belirtirseniz sevinirim eğer cevap evetse şunları merak ediyorum;
1. Bu taban ölçüleri için 19.5cm akvaryum yüksekliği balıklar için elverişli olurmu eğer yükseklik yeterli olmazsa üst parçayı ne kadar yükseltebilirim yüksekliği en az ne kadar olmalı
2. Sol taraftaki girinti balıklar için sorun oluştururmu ve basınç için sorun olurmu akvaryum dayanıklı olurmu
3. Böyle bir akvaryumda filte yerleşimi nasıl olmalı (basık ve geniş olduğu için 2 tarafına küçük filtre koyarım diye düşündüm tek akvaryumda 2 filtre olurmu veya tek filtre (yaklaşık 110L) yetermi belirtirseniz sevinirim)
3. Böyle bir akvaryum için hangi balıkları tercih etmeliyim [:geek:]
Yeni bir akvaryumcu olarak bana rehberlik ederseniz sevinirim yardımlarınız için şimdiden teşekkürler [:)]
SON MESAJLAR
- 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin 1Balikci, 00:08
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - L144 Şeffaf Dışkı NightWist, 23:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Cyber_Scout, 14:38
Hastalıklar ve İlaçlar - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 17:46
Akvaryum Tanıtımı - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri EmiirKaan, 11:48
Yeni Üye Forumu - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı - Hi-tech Akvaryum Tür Tavsiyesi Oozer3466, 15:11
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam Oozer3466, 13:54
Akvaryum Tanıtımı - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Oozer3466, 13:49
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığıma Ne Oldu? Jenerator, 13:40
Labirentliler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
- High-tech Bitki Çeşitleri BuRAK 21:56
- Jbl E901 Dış Filtre yusuf-konca 21:26
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 20:33
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 20:29
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 20:29
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 20:29
- Taşınıyorum Acil, Hobiye Ara ahmet22 19:37
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:29
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:29
- Antuta Çift Akvarist Hoca 16:44
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 16:41
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 16:41
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 16:41
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 15:58
- Atman 3338 Dış Filtre 3 Sepetli emree06 15:17
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 15:02
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 15:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 14:42
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 13:52
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 13:52
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 13:52
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:42
- Medaka Yetiştirme Seti 5'lik-10'luk ternapi 13:21
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:21
- L144 Blueice Dişiler hero14 12:59
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 12:49
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 12:49
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 12:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:12
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:12
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:12
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 11:40
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:34
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:34
KULLANICILAR
- 14 Online Kullanıcı, 8 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
