ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
arnca
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
29
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
04 Kasım 2020 10:34
Son Ziyaret:
16 Haziran 2026 20:21
Toplam Mesaj:
9 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
1 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Arın Çakıl
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
* 40 lt axolotl tank
* 64 lt küp karides-salyangoz bitkili tank
*20 ramshorn
*11 mavi elma salyangozu
*10 kiraz karides
*2 mavi melek karides
SON 9 MESAJI
Doğada Koi Balığı Yaşar Mı?
Herkese merhaba,
Bu konuyu açalı tam 6 yıl olmuş. O zamanlar 2020 yılıydı; doğa sevgisiyle dolu, yaşadığı çevreyi güzelleştirmek isteyen, kendi çapında hevesli liseli bir gençtim. Yıllar sonra bu başlığa tekrar denk geldim ve yazılanları yetişkin aklımla baştan sona tekrar okudum.
Açıkçası hissettiğim tek şey hayal kırıklığı ve o gün yaşımdan dolayı fark edemediğim bir "zorbalığa" uğramış olma hissi.
Ben o gün buraya "Böyle bir fikrim var, olur mu, yapabilir miyim?" diye fikir danışmaya gelmiştim. Ancak karşılaştığım tablo; sanki ben o balıkları çoktan barajlara salmışım, doğayı tek başıma katletmişim ve ekosistemi çökertmişim gibi davranan, öfkeli bir kalabalıktı. Birkaç istisna dışında çoğunluk, ne yazık ki bilgisiz ve sadece fikir danışan liseli bir çocuğun üzerinden kendi vicdan ve ego mastürbasyonunu yapmayı tercih etmiş. "10-15 yıl yatarsın" demeler, "böyle bir şey yap da seni nasıl bilmem ne yapıyorlar gör" tarzı tehditvari ve üstenci konuşmalar... Gerçekten bir gence doğa bilincini böyle mi aşılıyorsunuz?
Oysa sadece, "Güzel kardeşim, niyetin çok iyi anlıyoruz ama dışarıdan bir türü barajlara veya derelere salmak şu şu ekolojik sebeplerden dolayı felaket getirir, o yüzden bunu kesinlikle yapmamalısın" demek bu kadar zor olmamalıydı. Bunu yapıp bana işin doğrusunu güzellikle, kırmadan anlatan o birkaç vizyonlu kişiye bugün tekrar teşekkür ederim.
Şimdi size, o gün uğruna beni linç ettiğiniz, mikro-faunasını ve mikroskobik dengesini anlata anlata bitiremediğiniz o "boş olmayan" derenin akıbetini anlatayım:
Benim bu konuyu açtığım o yaz, derenin üst tarafında bulunan iki köyün muhtarı -ne kadar doğru bilinmez ama sözde yetkili kurumlardan izin alarak- köylerin tüm kanalizasyon giderini doğrudan bu dereye bağladılar.
Sizler burada benim "acaba yaşar mı?" diye sorduğum teorik bir koi balığı üzerinden bana ahlak ve ekoloji dersi verip beni adeta çarmıha gererken; o çok hassas ekosistem, gözlerimizin önünde resmi evraklarla lağım çukuruna dönüştürüldü. Doğayı asıl yok edenlerin karşısında duramayanların, hevesli bir çocuğu internette klavye başında linçlemesi ne kadar ironik değil mi?
Ben o gün saygımdan hep alttan aldım, kırmamaya çalıştım, lakin karşımdaki sözde yetişkin ve bu konularda bilgili olduğunu iddia eden bir "güruh" topluluktan aldıkları gaz ile vurun abalıya edasıyla klavye delikanlılığı yaptılar. Bugün geriye dönüp baktığımda, o gün o dereye dokunmamış olmamın ne kadar doğru olduğunu bilimsel olarak biliyorum. Ama sizlerin o gün bir gence yaklaşım tarzınızın ne kadar yanlış olduğunu da insanlık olarak biliyorum.
Sadece fikir danışan gençleri hevesinden vurduğunuz değil, gerçekten kazanmaya çalıştığınız bir forum olmanız dileğiyle.
Herkese merhaba,
Bu konuyu açalı tam 6 yıl olmuş. O zamanlar 2020 yılıydı; doğa sevgisiyle dolu, yaşadığı çevreyi güzelleştirmek isteyen, kendi çapında hevesli liseli bir gençtim. Yıllar sonra bu başlığa tekrar denk geldim ve yazılanları yetişkin aklımla baştan sona tekrar okudum.
Açıkçası hissettiğim tek şey hayal kırıklığı ve o gün yaşımdan dolayı fark edemediğim bir "zorbalığa" uğramış olma hissi.
Ben o gün buraya "Böyle bir fikrim var, olur mu, yapabilir miyim?" diye fikir danışmaya gelmiştim. Ancak karşılaştığım tablo; sanki ben o balıkları çoktan barajlara salmışım, doğayı tek başıma katletmişim ve ekosistemi çökertmişim gibi davranan, öfkeli bir kalabalıktı. Birkaç istisna dışında çoğunluk, ne yazık ki bilgisiz ve sadece fikir danışan liseli bir çocuğun üzerinden kendi vicdan ve ego mastürbasyonunu yapmayı tercih etmiş. "10-15 yıl yatarsın" demeler, "böyle bir şey yap da seni nasıl bilmem ne yapıyorlar gör" tarzı tehditvari ve üstenci konuşmalar... Gerçekten bir gence doğa bilincini böyle mi aşılıyorsunuz?
Oysa sadece, "Güzel kardeşim, niyetin çok iyi anlıyoruz ama dışarıdan bir türü barajlara veya derelere salmak şu şu ekolojik sebeplerden dolayı felaket getirir, o yüzden bunu kesinlikle yapmamalısın" demek bu kadar zor olmamalıydı. Bunu yapıp bana işin doğrusunu güzellikle, kırmadan anlatan o birkaç vizyonlu kişiye bugün tekrar teşekkür ederim.
Şimdi size, o gün uğruna beni linç ettiğiniz, mikro-faunasını ve mikroskobik dengesini anlata anlata bitiremediğiniz o "boş olmayan" derenin akıbetini anlatayım:
Benim bu konuyu açtığım o yaz, derenin üst tarafında bulunan iki köyün muhtarı -ne kadar doğru bilinmez ama sözde yetkili kurumlardan izin alarak- köylerin tüm kanalizasyon giderini doğrudan bu dereye bağladılar.
Sizler burada benim "acaba yaşar mı?" diye sorduğum teorik bir koi balığı üzerinden bana ahlak ve ekoloji dersi verip beni adeta çarmıha gererken; o çok hassas ekosistem, gözlerimizin önünde resmi evraklarla lağım çukuruna dönüştürüldü. Doğayı asıl yok edenlerin karşısında duramayanların, hevesli bir çocuğu internette klavye başında linçlemesi ne kadar ironik değil mi?
Ben o gün saygımdan hep alttan aldım, kırmamaya çalıştım, lakin karşımdaki sözde yetişkin ve bu konularda bilgili olduğunu iddia eden bir "güruh" topluluktan aldıkları gaz ile vurun abalıya edasıyla klavye delikanlılığı yaptılar. Bugün geriye dönüp baktığımda, o gün o dereye dokunmamış olmamın ne kadar doğru olduğunu bilimsel olarak biliyorum. Ama sizlerin o gün bir gence yaklaşım tarzınızın ne kadar yanlış olduğunu da insanlık olarak biliyorum.
Sadece fikir danışan gençleri hevesinden vurduğunuz değil, gerçekten kazanmaya çalıştığınız bir forum olmanız dileğiyle.
Akvaryuma Tür,yem,bitki,dekorasyon Önerileri
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227557/051220201422491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227557/051220201422581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227557/051220201423051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227557/051220201423101.jpg[/IMG]
Böyle bir 40x40x40 kurulum yaptım içinde mavi elma salyangozu ve ramshornlar var daha karidesleri eklemedim. Karidesler ve salyangozlar için önerilerizi bekliyorum. Akvaryuma tavşan salyangozu veya japanese trapdoor eklemeyi düşünüyorum ama bulamadım bu türleri elinde olan varsa ulaşabilir. Bitki olarak low tech düşünüyorum ama elimdeki türlere hangisi uygun bilemiyorum hertürlü öneriye açığım kayalar fazla gibi geldi ama bilemedim.
İçindeki malzemeler
*ısıtıcı
*pipo filtre
*6-7 kg bazalt kum 1-2mm
*5kg gnays kaya
*2 kg lav kayası 2-3cm boylarında
*kumun üstüne en son az biraz kuvars kumu iri taneli
*kabukların birazını kendim topladım diğerlerini de daha önceden satın almıştım
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227557/051220201422491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227557/051220201422581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227557/051220201423051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227557/051220201423101.jpg[/IMG]
Böyle bir 40x40x40 kurulum yaptım içinde mavi elma salyangozu ve ramshornlar var daha karidesleri eklemedim. Karidesler ve salyangozlar için önerilerizi bekliyorum. Akvaryuma tavşan salyangozu veya japanese trapdoor eklemeyi düşünüyorum ama bulamadım bu türleri elinde olan varsa ulaşabilir. Bitki olarak low tech düşünüyorum ama elimdeki türlere hangisi uygun bilemiyorum hertürlü öneriye açığım kayalar fazla gibi geldi ama bilemedim.
İçindeki malzemeler
*ısıtıcı
*pipo filtre
*6-7 kg bazalt kum 1-2mm
*5kg gnays kaya
*2 kg lav kayası 2-3cm boylarında
*kumun üstüne en son az biraz kuvars kumu iri taneli
*kabukların birazını kendim topladım diğerlerini de daha önceden satın almıştım
Doğada Koi Balığı Yaşar Mı?
Evet,sokaklardaki köpekler burada da sıkıntı çıkartıyorlar ama yaşın yanında kuru da yanıyor hepsini toplayıp çevre civardaki yerlere bırakıyorlar her fırsatta Şile taraflarında terk edilen köpekleri beslemeye gidiyorum çünkü sayıları fazla ve çok aç kalıyorlar çevreye illaki zararları oluyordur ama zararları var diye de ölüme terkedemeyiz.
Evet,sokaklardaki köpekler burada da sıkıntı çıkartıyorlar ama yaşın yanında kuru da yanıyor hepsini toplayıp çevre civardaki yerlere bırakıyorlar her fırsatta Şile taraflarında terk edilen köpekleri beslemeye gidiyorum çünkü sayıları fazla ve çok aç kalıyorlar çevreye illaki zararları oluyordur ama zararları var diye de ölüme terkedemeyiz.
Doğada Koi Balığı Yaşar Mı?
Doğaya zararlı olacaklarını bilmiyordum.hatamın farkına vardım verdiğiniz bilgiler sayesinde çok teşekkürler.
Doğaya zararlı olacaklarını bilmiyordum.hatamın farkına vardım verdiğiniz bilgiler sayesinde çok teşekkürler.
Doğada Koi Balığı Yaşar Mı?
Doğaya salmanın kötü bir durum olacağı hiç aklımın ucundan geçmedi besleyip etrafta da çoğalması için böyle düşünmüştüm.Yasak olduğunu da bilmiyordum. Ben yazdıklarınıza laf etmedim sadece üslubunuza laf ettim bu sadece sizin için geçerli bir itham değildi ama kırdıysam yinede özür dilerim. Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim sayın forum büyüklerim
Doğaya salmanın kötü bir durum olacağı hiç aklımın ucundan geçmedi besleyip etrafta da çoğalması için böyle düşünmüştüm.Yasak olduğunu da bilmiyordum. Ben yazdıklarınıza laf etmedim sadece üslubunuza laf ettim bu sadece sizin için geçerli bir itham değildi ama kırdıysam yinede özür dilerim. Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim sayın forum büyüklerim
Doğada Koi Balığı Yaşar Mı?
Öncelikle yasak olduğunu bilmiyordum kusura bakmayın. Ama bu kadar sert cevap vermenize gerek yoktu. Ben kafama göre göle balık salmaktan bahsetmedim boş bir derede uygun ortam şartlarında beslemekten bahsettim beslenirmi diye de sordum yaşça büyüksünüz ama ne gram saygınız var nede sevginiz (sheyda hanım) ben doğadaki hayvanları elimden geldiğimce koruyup besliyorum harçlıklarımdan arttırıp sokağa terkedilen canlıları besliyorum. Köyümdeki boş dereyi değerlendirmek istemiştim sadece ki sadece koi balığı yazmıyor orada yayın balığı da yazıyor.Şu tavırlarınızdan dolayı yayın balığının fazla avlanmadan dolayı tehlikede olduğunu bileceğinizi pek sanmıyorum. Zaten devlet bunu yapmakta fakat sivasta böyle bir durum yok ben bunun hakkında bu kanıya varmıştım herşey için teşekkürler.
Öncelikle yasak olduğunu bilmiyordum kusura bakmayın. Ama bu kadar sert cevap vermenize gerek yoktu. Ben kafama göre göle balık salmaktan bahsetmedim boş bir derede uygun ortam şartlarında beslemekten bahsettim beslenirmi diye de sordum yaşça büyüksünüz ama ne gram saygınız var nede sevginiz (sheyda hanım) ben doğadaki hayvanları elimden geldiğimce koruyup besliyorum harçlıklarımdan arttırıp sokağa terkedilen canlıları besliyorum. Köyümdeki boş dereyi değerlendirmek istemiştim sadece ki sadece koi balığı yazmıyor orada yayın balığı da yazıyor.Şu tavırlarınızdan dolayı yayın balığının fazla avlanmadan dolayı tehlikede olduğunu bileceğinizi pek sanmıyorum. Zaten devlet bunu yapmakta fakat sivasta böyle bir durum yok ben bunun hakkında bu kanıya varmıştım herşey için teşekkürler.
Doğada Koi Balığı Yaşar Mı?
Öncelikle merhaba ben koi balığı veya yayın balığı temin edip köyümdeki derede derinliği arttırıp,akıntıyı azaltarak orda üretme gibi bir projem var . Yer sivas .bildiğiniz üzere bu türler nadir ve dayanıklı türler .Ülkeme böyle bir katkıda bulunmak istiyorum ama kışın soğuğuna dayanırlarmı kendi kendine yaşarlarmı çünkü köyde yazları hariç çok az kişi oluyor ve yemleyeceklerinden emin değilim .Beni bu konuda bilgilendirirmisiniz ? Bunlar olmazsa hangi türlerle yapabilirim .Kesinlikle ticari amaçla yapmıyorum amaç canlı çeşitliliği artsın artınca da çevre illerdeki derelere barajlara salarım ve son olarak barajda da yaşarmı koiler
Öncelikle merhaba ben koi balığı veya yayın balığı temin edip köyümdeki derede derinliği arttırıp,akıntıyı azaltarak orda üretme gibi bir projem var . Yer sivas .bildiğiniz üzere bu türler nadir ve dayanıklı türler .Ülkeme böyle bir katkıda bulunmak istiyorum ama kışın soğuğuna dayanırlarmı kendi kendine yaşarlarmı çünkü köyde yazları hariç çok az kişi oluyor ve yemleyeceklerinden emin değilim .Beni bu konuda bilgilendirirmisiniz ? Bunlar olmazsa hangi türlerle yapabilirim .Kesinlikle ticari amaçla yapmıyorum amaç canlı çeşitliliği artsın artınca da çevre illerdeki derelere barajlara salarım ve son olarak barajda da yaşarmı koiler
Uyguna Dış Filtre Dıy
Malzemeler:
*Plastik kutu (münkünse hava kaçırmayacak kilitli tarzda) 10-15tl (1.5-3 litrelik kap 100 litreye kadar rahatça iş görür)
*Kafa motoru 40-50 tl (sunsun hj-732 550l/h)
*Şeffaf hortum (yapılan filtrenin boyuna göre daha kalın hortum olabilir) 6 tl (2-3 metre fiyatı)
*Sünger 5tl
*Elyaf 7 tl
*Aktif karbon 15 tl ( aldığımızın hepsini koymadığımız için 2-3 değişime kadar yeter)
*Seramik halkalar 15tl (aktif karbon gibi hepsini kullanmadığımız için 2-3 değişime kadar yeter)
*Tangit pvc-u 10tl (ben bu yapıştırıcıyı kullandım araştırdığım kadarıyla suya salınım yapmıyor .daha uyguna suya salınım yapmayan yapıştırıcı bulursanız iyice kuruduktan sonraa kullanabilirsiniz.)(tangitin iyice kurumasını bekleyin ort: 10,12 saat)
Toplamda 100-120 tl civarlarında bir fiyata 100 lt ye kadar rahat verim alabileceğiniz bir dış filtre .Malum dış filtre fiyatlarının yanında çok uyguna geliyo . Güncel fiyatlarla kendim yapmış bulunmaktayım gayet memnunum isterseniz fotoğraflarını atabilirim .Bu forumdakilere göre yaşım küçük ve tecrübem az . Eksiklerim varsa affola bi hatam varsa belirtirseniz sevinirim .[EDIT]arnca,2020-12-02 17:54:11[/EDIT]
Malzemeler:
*Plastik kutu (münkünse hava kaçırmayacak kilitli tarzda) 10-15tl (1.5-3 litrelik kap 100 litreye kadar rahatça iş görür)
*Kafa motoru 40-50 tl (sunsun hj-732 550l/h)
*Şeffaf hortum (yapılan filtrenin boyuna göre daha kalın hortum olabilir) 6 tl (2-3 metre fiyatı)
*Sünger 5tl
*Elyaf 7 tl
*Aktif karbon 15 tl ( aldığımızın hepsini koymadığımız için 2-3 değişime kadar yeter)
*Seramik halkalar 15tl (aktif karbon gibi hepsini kullanmadığımız için 2-3 değişime kadar yeter)
*Tangit pvc-u 10tl (ben bu yapıştırıcıyı kullandım araştırdığım kadarıyla suya salınım yapmıyor .daha uyguna suya salınım yapmayan yapıştırıcı bulursanız iyice kuruduktan sonraa kullanabilirsiniz.)(tangitin iyice kurumasını bekleyin ort: 10,12 saat)
Toplamda 100-120 tl civarlarında bir fiyata 100 lt ye kadar rahat verim alabileceğiniz bir dış filtre .Malum dış filtre fiyatlarının yanında çok uyguna geliyo . Güncel fiyatlarla kendim yapmış bulunmaktayım gayet memnunum isterseniz fotoğraflarını atabilirim .Bu forumdakilere göre yaşım küçük ve tecrübem az . Eksiklerim varsa affola bi hatam varsa belirtirseniz sevinirim .[EDIT]arnca,2020-12-02 17:54:11[/EDIT]
Dış Filtre Ye Güçlü İç Filtre Bağlamal
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227557/041120201104371.jpg[/IMG]
Bu hortumla 1.7 lt lik dış filtreye giriş çıkış verdim . iç filtrem hj732 550l/h ama dış filtre 1.7 lt olduğu için bir problem olurmu borularda patlama çünkü çok su basıyor fakat o kadar su çıkmıyor (akvaryum 40 lt) [EDIT]arnca,2020-11-04 11:19:17[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227557/041120201104371.jpg[/IMG]
Bu hortumla 1.7 lt lik dış filtreye giriş çıkış verdim . iç filtrem hj732 550l/h ama dış filtre 1.7 lt olduğu için bir problem olurmu borularda patlama çünkü çok su basıyor fakat o kadar su çıkmıyor (akvaryum 40 lt) [EDIT]arnca,2020-11-04 11:19:17[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 36 Üye
Online Kullanıcılar
Kınayu,
Hoppala,
MiSoSiKiaN,
Hoper,
SuperSport,
TolgahanA,
0rnn,
ahmet22,
yildiztech,
sina cen,
Balikcidede,
smithiseek,
Kuduoglu,
osmandbnl,
forthehordex,
Osmand,
MuratOzdemir,
altuntasseref,
hakaya0107,
oktay42,
Kemalk41,
Mirt,
Ahmet55,
Chasitygailm,
Şahinöztürk,
LeafyAqua,
Kaangzkr,
Hidro Dinamik,
Tortuga7,
darkfreez,
yurist_fsMa,
Canberk18,
yeekim,
aupqua,
Lotus88,
Burak PEKDEMİR,
ilterisdoğukan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
