ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
emrahderqa
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
13 Aralık 2018 12:30
Son Ziyaret:
14 Nisan 2019 22:46
Toplam Mesaj:
10 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
emrah derya
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
emrah derya
SON 10 MESAJI
Akvaryum Bulanık Ve Kokuyor
[QUOTE=fma3280]Merhaba;
Yeni kurulumlar da suyun berrak hale gelmesi biraz zaman alacaktır. Bu süreci sorunsuz atlatmak için,
Akvaryum
Filtre malzemeleri için tarihi geçmiş yazmışsınız . Bu ürünler sıfır mı 2. el mi ? Aktif karbonu kullanmadan önce iyice yıkamanız gerekiyor.
Filtre malzemesi olarak suyun girdiği yönden, çıktığı yöne doğru sıralamayı şöyle tavsiye ederim.
1- Boncuk seramik halka 2 -Biyolojik sünger ( siz de kalın olan diye tahmin ediyorum ) 3 - Ehiem pro substrat ( bakteri alanı yaratır ve suyun berraklaşmasına katkı sağlar ) 4 - Aktif karbon ( bu ürün iyice yıkanmalı ve sıfır olmalı ) 5 - elyaf
Aktif karbon yeni kurulumlar da kullanılır, 10 gün sonra çıkarılır.
Bunu haricin de suyu tamamen boşaltmak, tekrar koymak, sonra yarısını boşalmak oda sıcaklığında ki su koymak balıkları olumsuz etkiler. Allahtan kayıp yaşamamışsınız.
"iç filtreyi yıkayınca baya bir kirli su çıktı" demişsiniz, Bu tür malzeme temizliğini muhakkak akvaryum suyu ya da dinlenmiş su ile yapmak gerekli. Bir de "Filtreye çeşme suyu koyup tekrar taktım" demişsiniz, eğer bahsettiğiniz dış filtre ise bütün yararlı bakterileri öldürmüşsünüz.
Size tavsiyem yukarıda yazdığım malzemeler ile dış filtreyi çalıştırın, sera nitrivec ilavesi yapın ve 2-3 hafta su değişimi ve müdahalede bulunmayın. İç filtreye kaliteli sıkı dokulu elyaf ( JBL green elyaf ) koyarak çalıştırın ve her hafta elyafı değiştirin. Dış filtre elyafını da her hafta değiştirin. Suyun berraklaşmasına katkı sağlar.
İyi Hobiler...
[/QUOTE]
ben akvaryumu ve malzemelerini abimden aldım filtre ve içindekiler 2. el
çok teşekkür ederim sizin anlattığınız gibi bir kurulum yapıcam sıfırdan. ama önce balıkları saglama almam için küçük bir akvaryum kurmam lazım
[QUOTE=fma3280]Merhaba;
Yeni kurulumlar da suyun berrak hale gelmesi biraz zaman alacaktır. Bu süreci sorunsuz atlatmak için,
Akvaryum
Filtre malzemeleri için tarihi geçmiş yazmışsınız . Bu ürünler sıfır mı 2. el mi ? Aktif karbonu kullanmadan önce iyice yıkamanız gerekiyor.
Filtre malzemesi olarak suyun girdiği yönden, çıktığı yöne doğru sıralamayı şöyle tavsiye ederim.
1- Boncuk seramik halka 2 -Biyolojik sünger ( siz de kalın olan diye tahmin ediyorum ) 3 - Ehiem pro substrat ( bakteri alanı yaratır ve suyun berraklaşmasına katkı sağlar ) 4 - Aktif karbon ( bu ürün iyice yıkanmalı ve sıfır olmalı ) 5 - elyaf
Aktif karbon yeni kurulumlar da kullanılır, 10 gün sonra çıkarılır.
Bunu haricin de suyu tamamen boşaltmak, tekrar koymak, sonra yarısını boşalmak oda sıcaklığında ki su koymak balıkları olumsuz etkiler. Allahtan kayıp yaşamamışsınız.
"iç filtreyi yıkayınca baya bir kirli su çıktı" demişsiniz, Bu tür malzeme temizliğini muhakkak akvaryum suyu ya da dinlenmiş su ile yapmak gerekli. Bir de "Filtreye çeşme suyu koyup tekrar taktım" demişsiniz, eğer bahsettiğiniz dış filtre ise bütün yararlı bakterileri öldürmüşsünüz.
Size tavsiyem yukarıda yazdığım malzemeler ile dış filtreyi çalıştırın, sera nitrivec ilavesi yapın ve 2-3 hafta su değişimi ve müdahalede bulunmayın. İç filtreye kaliteli sıkı dokulu elyaf ( JBL green elyaf ) koyarak çalıştırın ve her hafta elyafı değiştirin. Dış filtre elyafını da her hafta değiştirin. Suyun berraklaşmasına katkı sağlar.
İyi Hobiler...
[/QUOTE]
ben akvaryumu ve malzemelerini abimden aldım filtre ve içindekiler 2. el
çok teşekkür ederim sizin anlattığınız gibi bir kurulum yapıcam sıfırdan. ama önce balıkları saglama almam için küçük bir akvaryum kurmam lazım
Akvaryum Bulanık Ve Kokuyor
[QUOTE=Terador]Emrah bey merhaba,
Bakteri kültürünün oturması lazım genelde yeni kurulumda dinlendirilmiş sularla sistemin oturması 1 hafta ile 1 ay arası sürebilir.
Süreç kullanılan malzemelere göre uzayıp kısalabilir. Kimi zaman balıkların stres anındaki salgıları bile akvaryumda bulanıklık yapabilir.
Bildiğiniz oturmuş akvaryumdan döngüyü hızlandırmak için biraz su ekleyerek aşılayabilirsiniz.
Ayrıca filtrede aktif karbon kullanmak çok önemli bir etken.
Akvaryumda fazla değişiklik yapmadan önce sabırlı olmalısınız.
Dış filtrenizin kartuş sıralamasını içinde kullandığınız malzemelerle birlikte yazabilir misiniz?[/QUOTE]
Lifetech 838
altan yukarı doğru : 1 ) boncuk şeklinde seramik var üstüne elaf koydum ( bunların bir tarihi varım eskimiş olabilirim)
2 ) kömür şeklinde bir ürün var file içerisinde ( sanırım aktif karbon ) üstüne elyaf koydum ( bir kullanma zamanı , varım tarih geçmiş olabilirim )
3 ) ince olan sünger var
4 ) kalın sünger var[EDIT]emrahderqa,2019-01-15 15:13:51[/EDIT]
[QUOTE=Terador]Emrah bey merhaba,
Bakteri kültürünün oturması lazım genelde yeni kurulumda dinlendirilmiş sularla sistemin oturması 1 hafta ile 1 ay arası sürebilir.
Süreç kullanılan malzemelere göre uzayıp kısalabilir. Kimi zaman balıkların stres anındaki salgıları bile akvaryumda bulanıklık yapabilir.
Bildiğiniz oturmuş akvaryumdan döngüyü hızlandırmak için biraz su ekleyerek aşılayabilirsiniz.
Ayrıca filtrede aktif karbon kullanmak çok önemli bir etken.
Akvaryumda fazla değişiklik yapmadan önce sabırlı olmalısınız.
Dış filtrenizin kartuş sıralamasını içinde kullandığınız malzemelerle birlikte yazabilir misiniz?[/QUOTE]
Lifetech 838
altan yukarı doğru : 1 ) boncuk şeklinde seramik var üstüne elaf koydum ( bunların bir tarihi varım eskimiş olabilirim)
2 ) kömür şeklinde bir ürün var file içerisinde ( sanırım aktif karbon ) üstüne elyaf koydum ( bir kullanma zamanı , varım tarih geçmiş olabilirim )
3 ) ince olan sünger var
4 ) kalın sünger var[EDIT]emrahderqa,2019-01-15 15:13:51[/EDIT]
Akvaryum Bulanık Ve Kokuyor
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/211421/150120191356251.jpg[/IMG]
Öncelikle herkeze merhaba
100x38x42 bir aklvaryum kurdum resimde göründüğü gibi kayalar ve 2 adet kuru ağaç var
balık olarakta : 5 adet çöpçü 2 adet leopar vatoz 2 adet cüce vatoz 10 adet zebra 20 adet neon Tetra var
bitki: Echinodorus Aflame - Bacopa Monnieri - Ceratopteris Thalictroides - Anubias Barteri
dış filtre : lifetech 838
hava motoru : eheim 2012
ısıtıcı : Eheim jaler 300
kum : Hagen Aquadeco Demir İçerikli Bitki Kumu ve Lav kırığı kum
Su olarakta erikli 10 lt lik 14 adet pet şişe su kullandım
fakat kurduğumdan beri suyu berraklaştıramadım ve suda küf gibi bir koku var bu kokuyu bir türlü gideremedim
2 hafta Sudan dolayı rahatsız olup komple suyu boşalttım ve kumları yıkadım Hagen Aquadeco Demir İçerikli Bitki Kumunu nekadar yıkasamda suyu halla siyahlık çıkıyordu ve yıkıyabildiğim kadar yıkadım akvaryumun içerisindeyken kulu oynatınca gri bir bulanıklılık oluyor yine
3 hafta suyun yarısını dip çekim yaparak boşalttım ve 2 gün oda sıcaklığında beklettiğim suları ilave ettim
fakat koku ve bulanıklık bir zaman azalsa da 1 gün sonra yine aynı oldu
iç filtreyi yıkılınca baya bir kirli su çıktı filtreye çeşme suyu koyup tekrar taktım su halla bulanık ve koku devam ediyor
Not : 2 günde bir dip süpürgesi ile dipte kalan pislik veya yem artıklarını topluyorum
Benim düşüncem : Hagen Aquadeco Demir İçerikli Bitki Kumu biraz dandik diye düşünüyorum su düzenliyici kullanmadım veya başka bir ürün bundan da olabilir. bilemedim ne yapıcam ne ediceğim
[:((][:'(]
[EDIT]emrahderqa,2019-01-15 14:21:27[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/211421/150120191356251.jpg[/IMG]
Öncelikle herkeze merhaba
100x38x42 bir aklvaryum kurdum resimde göründüğü gibi kayalar ve 2 adet kuru ağaç var
balık olarakta : 5 adet çöpçü 2 adet leopar vatoz 2 adet cüce vatoz 10 adet zebra 20 adet neon Tetra var
bitki: Echinodorus Aflame - Bacopa Monnieri - Ceratopteris Thalictroides - Anubias Barteri
dış filtre : lifetech 838
hava motoru : eheim 2012
ısıtıcı : Eheim jaler 300
kum : Hagen Aquadeco Demir İçerikli Bitki Kumu ve Lav kırığı kum
Su olarakta erikli 10 lt lik 14 adet pet şişe su kullandım
fakat kurduğumdan beri suyu berraklaştıramadım ve suda küf gibi bir koku var bu kokuyu bir türlü gideremedim
2 hafta Sudan dolayı rahatsız olup komple suyu boşalttım ve kumları yıkadım Hagen Aquadeco Demir İçerikli Bitki Kumunu nekadar yıkasamda suyu halla siyahlık çıkıyordu ve yıkıyabildiğim kadar yıkadım akvaryumun içerisindeyken kulu oynatınca gri bir bulanıklılık oluyor yine
3 hafta suyun yarısını dip çekim yaparak boşalttım ve 2 gün oda sıcaklığında beklettiğim suları ilave ettim
fakat koku ve bulanıklık bir zaman azalsa da 1 gün sonra yine aynı oldu
iç filtreyi yıkılınca baya bir kirli su çıktı filtreye çeşme suyu koyup tekrar taktım su halla bulanık ve koku devam ediyor
Not : 2 günde bir dip süpürgesi ile dipte kalan pislik veya yem artıklarını topluyorum
Benim düşüncem : Hagen Aquadeco Demir İçerikli Bitki Kumu biraz dandik diye düşünüyorum su düzenliyici kullanmadım veya başka bir ürün bundan da olabilir. bilemedim ne yapıcam ne ediceğim
[:((][:'(]
[EDIT]emrahderqa,2019-01-15 14:21:27[/EDIT]
Bitki Akvaryumu Taban Hakkında Bilgi Lazım
[QUOTE=Splendor]
JBL AquaBasis Plus Akvaryum Taban Gübresi
Jbl Kugeln The 7 Balls Kök Misket Gübre
Bu ikisi aynı ürün zaten. Yani biri toz halinde, diğeri sıkıştırılmış versiyonu. Mikro element gübresi her ikisi de. Aquabasis üstü siyah kuvars kum işinizi görecektir sanırım. Ama tüplü co2 ile high tech yaparım, zor bitkiler bakarım derseniz benzer kurulumları incelemeniz güzel olur.[/QUOTE
yok zor bitkilere yeni başlayıp uğraşamam sonuç itibarı işe gidip gelmem gerekiyor
ozaman JBL AquaBasis Plus Akvaryum Taban Gübresi ile kuvars kum la yürüyim ben eniyisi
[QUOTE=Splendor]
JBL AquaBasis Plus Akvaryum Taban Gübresi
Jbl Kugeln The 7 Balls Kök Misket Gübre
Bu ikisi aynı ürün zaten. Yani biri toz halinde, diğeri sıkıştırılmış versiyonu. Mikro element gübresi her ikisi de. Aquabasis üstü siyah kuvars kum işinizi görecektir sanırım. Ama tüplü co2 ile high tech yaparım, zor bitkiler bakarım derseniz benzer kurulumları incelemeniz güzel olur.[/QUOTE
yok zor bitkilere yeni başlayıp uğraşamam sonuç itibarı işe gidip gelmem gerekiyor
ozaman JBL AquaBasis Plus Akvaryum Taban Gübresi ile kuvars kum la yürüyim ben eniyisi
Bitki Akvaryumu Taban Hakkında Bilgi Lazım
[QUOTE=Eflatun61]100*43*7 cm desek kum kalınlıgına 30 litre yapar elinizdeki kum dekorlar la birlikte yeterli olacaktır misket gübre kullanmanıza fayda var tabikide. Gübre genel anlamda bir besindir ne kadar iyi beslenirler o kadar çabuk ve iyi büyürler beslenmezlerse geç büyürler size kalmış 😂😂[/QUOTE]
peki son bir sorum daha var
akvaryum tabanına zeminden üste doğru sıralıyorum
JBL AquaBasis Plus Akvaryum Taban Gübresi
Jbl Kugeln The 7 Balls Kök Misket Gübre
Ada Power Sand Special-S 2Lt ( gereklimi yoksa gereksizmi bilemedim ) fiyat olarakta 200 tl civarı
AKVARYUM ZEMİN ÇİMİ TOHUMU
Hagen Akvaryum Kumu
taban bu şekilde uygunudur peki ?
[QUOTE=Eflatun61]100*43*7 cm desek kum kalınlıgına 30 litre yapar elinizdeki kum dekorlar la birlikte yeterli olacaktır misket gübre kullanmanıza fayda var tabikide. Gübre genel anlamda bir besindir ne kadar iyi beslenirler o kadar çabuk ve iyi büyürler beslenmezlerse geç büyürler size kalmış 😂😂[/QUOTE]
peki son bir sorum daha var
akvaryum tabanına zeminden üste doğru sıralıyorum
JBL AquaBasis Plus Akvaryum Taban Gübresi
Jbl Kugeln The 7 Balls Kök Misket Gübre
Ada Power Sand Special-S 2Lt ( gereklimi yoksa gereksizmi bilemedim ) fiyat olarakta 200 tl civarı
AKVARYUM ZEMİN ÇİMİ TOHUMU
Hagen Akvaryum Kumu
taban bu şekilde uygunudur peki ?
Bitki Akvaryumu Taban Hakkında Bilgi Lazım
[QUOTE=Eflatun61]25 kg hagen kumu kullanın boşa masraf yapmayın illa bitki kumu kullanmak istiyorum derseniz forumda bitki kumlarıyla ilgili makaleler vardır yaklaşık 25 30 litre kuma ihtiyacınız var birazda pahalıya gelir hagen iyidir bence 😂😂[/QUOTE]
sadece elimdeki kum yeterli olur diyorsanız akvaryuma zemininde çim olması için gübre falan kullanmama gerek varım peki ?[EDIT]emrahderqa,2018-12-19 10:15:37[/EDIT]
[QUOTE=Eflatun61]25 kg hagen kumu kullanın boşa masraf yapmayın illa bitki kumu kullanmak istiyorum derseniz forumda bitki kumlarıyla ilgili makaleler vardır yaklaşık 25 30 litre kuma ihtiyacınız var birazda pahalıya gelir hagen iyidir bence 😂😂[/QUOTE]
sadece elimdeki kum yeterli olur diyorsanız akvaryuma zemininde çim olması için gübre falan kullanmama gerek varım peki ?[EDIT]emrahderqa,2018-12-19 10:15:37[/EDIT]
Bitki Akvaryumu Taban Hakkında Bilgi Lazım
Herkeze merhaba öncelikle
Bitki akvaryumu kurmaya karar verdim sonrasında da içine neon Tetra ile devam etmeyi düşünüyorum taban için
akvaryum ebatı 100x43x38
Taban
1. https://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/seachem-flourite-dark-7kg-391875382
2. https://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/ada-power-sand-special-s-2lt-397853732
3. https://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/akvaryum-gubreleri-super-set-600-ml-siselerde-toplam-3600-ml-npkfe-micro-excel-374673188
4. Elimde 25 KG Hagen Akvaryum Kumu var
taban için bunlar yeterli olurum yada fazla mı az mı bilemedim zemin komple çim şeklinde olsun istiyorum
Dekor
1. https://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/drift-wood-dogal-dekoratif-kok-col-kutugu-1000gr-395600892
2. https://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/drift-wood-dogal-dekoratif-kok-col-kutugu-500gr-395618101
3. çok miktarda akvaryum için taşta bulunuyor elimde
Bitki
1 - Vallisneria portugalensis
2 - Microsorum pteropus
3 - Lilaeopsis braziliensis
4 - Microsorum
5 - Rotala wallichii
6 - Flame moss
7 - Ricca fluitans
8 - Heteranthera zosterifolia
Balık
Neon Tetra = 15-20 adet
Leopar Vatoz = 2 - 3 adet
Çöpçü = daha bilmiyorum hangi tür olucak
hayalet karides = 7 - 10 adet arası
salyangoz = bunun için emin değilim çok canlı oluyor sanırım
Mevcut olan Ekipmanlar
1 - TetraTech APS 300=
2 - Hailea İnternal Fitler RP-600
3 - Eheim 2012
4 - Lifetech 838
5 - Eheim Jäger 200 W isitici
6 - Eheim 3531 Pilli Dip Süpürgesi
7 - Yuvarlak Hava Taşı
8 -Köşe için Hava süngeri
bu ekipmanları kullanıp bir bitki akvaryumu yapabilirmiyim tabiki almam gerekenlerde olucak neler gerektiğini veya nasıl bir yol ilerlemeliyim öncelikle zemin işini çözsem biraz rahatlarım gibi geliyor ( kafa olarak )
[EDIT]emrahderqa,2018-12-19 10:11:25[/EDIT]
Herkeze merhaba öncelikle
Bitki akvaryumu kurmaya karar verdim sonrasında da içine neon Tetra ile devam etmeyi düşünüyorum taban için
akvaryum ebatı 100x43x38
Taban
1. https://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/seachem-flourite-dark-7kg-391875382
2. https://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/ada-power-sand-special-s-2lt-397853732
3. https://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/akvaryum-gubreleri-super-set-600-ml-siselerde-toplam-3600-ml-npkfe-micro-excel-374673188
4. Elimde 25 KG Hagen Akvaryum Kumu var
taban için bunlar yeterli olurum yada fazla mı az mı bilemedim zemin komple çim şeklinde olsun istiyorum
Dekor
1. https://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/drift-wood-dogal-dekoratif-kok-col-kutugu-1000gr-395600892
2. https://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/drift-wood-dogal-dekoratif-kok-col-kutugu-500gr-395618101
3. çok miktarda akvaryum için taşta bulunuyor elimde
Bitki
1 - Vallisneria portugalensis
2 - Microsorum pteropus
3 - Lilaeopsis braziliensis
4 - Microsorum
5 - Rotala wallichii
6 - Flame moss
7 - Ricca fluitans
8 - Heteranthera zosterifolia
Balık
Neon Tetra = 15-20 adet
Leopar Vatoz = 2 - 3 adet
Çöpçü = daha bilmiyorum hangi tür olucak
hayalet karides = 7 - 10 adet arası
salyangoz = bunun için emin değilim çok canlı oluyor sanırım
Mevcut olan Ekipmanlar
1 - TetraTech APS 300=
2 - Hailea İnternal Fitler RP-600
3 - Eheim 2012
4 - Lifetech 838
5 - Eheim Jäger 200 W isitici
6 - Eheim 3531 Pilli Dip Süpürgesi
7 - Yuvarlak Hava Taşı
8 -Köşe için Hava süngeri
bu ekipmanları kullanıp bir bitki akvaryumu yapabilirmiyim tabiki almam gerekenlerde olucak neler gerektiğini veya nasıl bir yol ilerlemeliyim öncelikle zemin işini çözsem biraz rahatlarım gibi geliyor ( kafa olarak )
[EDIT]emrahderqa,2018-12-19 10:11:25[/EDIT]
akvaryum kumu tavsiye
Tekrardan merhaba
neon tetra için bitki akvaryumu yapıcam kararım bu yönde oldu bunun için zemine siyah kum koymak istiyorum bitki akvaryumu için zemine Hagen kumu yeterli olurum yoksa
bitki akvaryumu kumu diye bir ürün buldum
https://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/siyah-bitki-kumu-sok-inadina-10-kg-392429748?gclsrc=aw.ds&&pkw=&pmt=&sc_gcsp=gg&ggmktg=PaidSearch*PLA*232251087*22324008687*58375859127*%7Btype%7D*392429748*aud-348814403931:pla-582901269736&gclid=CjwKCAiAo8jgBRAVEiwAJUXKqJWP94_L8rGnV5eywSjp66ZDN-mwIblT3YT4LSqWUj9yktKlQ5sfmBoCNsgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&mpch=ads&scxid=14489-145818-2357-0
https://www.juenpetmarket.com/jbl-manado-akvaryum-bitki-kumu-3-litre-u-13201?gclid=CjwKCAiAo8jgBRAVEiwAJUXKqP5BB9A8GpJe9RvfofI5X0g6EFCDF17GhhLJk68h5THBMsu4H96fKRoCgzYQAvD_BwE
hangi kumdan başlamalıyım bu işe
Tekrardan merhaba
neon tetra için bitki akvaryumu yapıcam kararım bu yönde oldu bunun için zemine siyah kum koymak istiyorum bitki akvaryumu için zemine Hagen kumu yeterli olurum yoksa
bitki akvaryumu kumu diye bir ürün buldum
https://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/siyah-bitki-kumu-sok-inadina-10-kg-392429748?gclsrc=aw.ds&&pkw=&pmt=&sc_gcsp=gg&ggmktg=PaidSearch*PLA*232251087*22324008687*58375859127*%7Btype%7D*392429748*aud-348814403931:pla-582901269736&gclid=CjwKCAiAo8jgBRAVEiwAJUXKqJWP94_L8rGnV5eywSjp66ZDN-mwIblT3YT4LSqWUj9yktKlQ5sfmBoCNsgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&mpch=ads&scxid=14489-145818-2357-0
https://www.juenpetmarket.com/jbl-manado-akvaryum-bitki-kumu-3-litre-u-13201?gclid=CjwKCAiAo8jgBRAVEiwAJUXKqP5BB9A8GpJe9RvfofI5X0g6EFCDF17GhhLJk68h5THBMsu4H96fKRoCgzYQAvD_BwE
hangi kumdan başlamalıyım bu işe
Balık Seçimi Hakkında
Çok teşekkür ederim valla kararsızlıktaydım sayende bir yöne yönelicem
Çok teşekkür ederim valla kararsızlıktaydım sayende bir yöne yönelicem
Balık Seçimi Hakkında
Öncelikle Herkeze merhaba
Yeni bir akvaryum kullanıcısı olarak ne tür balık yetiştire bilirim bilemedim
benim aklımda ilk discus vardı baya bir araştırdım çok zor geldi bana bende trepaus veya neon tetra olarak düşünüyorum
fakat akvaryum ölçüsü 100x43x38 bu akvaryuma tahmini 8 trepaus koyabilirim yada 30- 40 neon tetra diye tahmin ediyorum
bunların yanına vatoz ve çöpçü balığı da olucak tabiki
akvaryum kum seçimini de 0,5 yada 1 numara mercan kırıgı kum düşünüyorum alimde çok miktarda kaya da var
dış ünite: lifetech 838
iç motor :eheim 2012
iç motor : hailea rp-600
birde terra APS 300 var elimde motor olarak ısıtıcı da bir arkadaştan alıcam 300 w sık bir ısıtıcı
son olarakta balıklariçin birazda yeşillik olsun istiyorum ama ne yapıcağımı nasıl ilerliyeceğimi bilemedim[:(]
Öncelikle Herkeze merhaba
Yeni bir akvaryum kullanıcısı olarak ne tür balık yetiştire bilirim bilemedim
benim aklımda ilk discus vardı baya bir araştırdım çok zor geldi bana bende trepaus veya neon tetra olarak düşünüyorum
fakat akvaryum ölçüsü 100x43x38 bu akvaryuma tahmini 8 trepaus koyabilirim yada 30- 40 neon tetra diye tahmin ediyorum
bunların yanına vatoz ve çöpçü balığı da olucak tabiki
akvaryum kum seçimini de 0,5 yada 1 numara mercan kırıgı kum düşünüyorum alimde çok miktarda kaya da var
dış ünite: lifetech 838
iç motor :eheim 2012
iç motor : hailea rp-600
birde terra APS 300 var elimde motor olarak ısıtıcı da bir arkadaştan alıcam 300 w sık bir ısıtıcı
son olarakta balıklariçin birazda yeşillik olsun istiyorum ama ne yapıcağımı nasıl ilerliyeceğimi bilemedim[:(]
SON MESAJLAR
- 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum NightWist, 16:42
Omurgasızlar - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 37 Üye
Online Kullanıcılar
Koksal Gurkan,
GhostKoi,
Tolga8995,
omerkaya40,
DABARAKATO,
Hoppala,
0rnn,
MiSoSiKiaN,
Ertug22,
pusathan01,
altuntasseref,
nniiaa,
yeekim,
Kuduoglu,
Sungurr,
EmiirKaan,
osmandbnl,
Tata,
Ozzgurr,
sina cen,
Kınayu,
burakinal,
Conix,
speed944,
DY1903,
Pandkoal,
Alibicimcilci,
Ozzgur,
Samoo,
egedin,
m170,
√olkaπ,
NightWist,
SEYTAL33,
enginhayta,
cancoma,
oguzozt,
ternapi,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
