ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Gunsal
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
05 Ekim 2018 18:36
Son Ziyaret:
14 Haziran 2020 16:00
Toplam Mesaj:
10 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Göktürk Ünsal
Doğum Tarihi:
13 Kasım 1996
Yaş:
29
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Göktürk
SON 10 MESAJI
Yeni Başlıyorum Bitkilerle İlgili Sorularım Var
[QUOTE=Kınayu]Selamlar göktuğ kardeşim .
Yeni kurulumun hayırlı olsun öncelikle [:iyi:] [:nazar:]
Saz bitkilerinin öncelikle akvaryumun arka camını kapatmayı düşünüyorsan öncelikle sazları köklere ayırarak keşke arka cama sıralı şekilde parelel şekilde dikseydin yayılıp kapatması daha kolay olurdu arka camı [:(]
Akvaryumun arka camına koyu renk bir fon daha güzel görünmesine ve akvaryuma derinlik katması bakımından düşünmeni öneririm .
Bitkilerin durumu gayet normal yerlerine ve ekildikleri taban kumuna adaptasyon olduklarında çok daha iyi olacaklardır. Bitkilerin köklerinin yanına misket gübre düşüne bilirsin Jbl nin .
Akvaryuma direk koyduğunuz çeşme suyundan pipo filtreden hava verdiğinden şimdiye kadar klordan eser kalmamıştır merak etme [:iyi:]
Kökün üzerinde oluşan oluşum tam kuru olmadığından olabilir kökü nerden temin ettin ? Akvaryumda kullanıla bilinecek özellikte kök veya yati dalımı her bulduğumuz kök ve ağaç dallarını akvaryumda kulanamayız [:(]
Bazı bitkiler kendi dallarından yeni sürgünler vererek yukarıya doğru çoğalır bazıları kumun altından yeni kollar filizler vererek yanal atılımlı çoğalır bunu zaman içerisinde bire bir gözlemleyerek öğrenirsin .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/Akvaryumda_kukanilabilinecek_agaclar.jpg[/IMG][/QUOTE]
Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim, kökü akvaryumcudan aldım yati kökü kuruydu fakat neden böyle oldu bilmiyorum.
Dediğim gibi arkadaşımın bilgisine güvendim keşke ilk önce buraya yazsaydım, sazlar sürgün verdikçe çoğaltmam en doğrusu galiba şuan söküp tek tek diksem herhalde tutmaz değil mi ?
Arka fona gelecek olursa dediğinize katılıyorum aldığım akvaryumcuda sipariş üzeri mavi fon yapıştırmışlar ve sipariş iptal edilmiş.Uygun fiyatlı tek kaldığı için aldım yakın zamanda fonu değiştirmeyi düşünüyorum.
Misket gübre kullandım.
[QUOTE=Kınayu]Selamlar göktuğ kardeşim .
Yeni kurulumun hayırlı olsun öncelikle [:iyi:] [:nazar:]
Saz bitkilerinin öncelikle akvaryumun arka camını kapatmayı düşünüyorsan öncelikle sazları köklere ayırarak keşke arka cama sıralı şekilde parelel şekilde dikseydin yayılıp kapatması daha kolay olurdu arka camı [:(]
Akvaryumun arka camına koyu renk bir fon daha güzel görünmesine ve akvaryuma derinlik katması bakımından düşünmeni öneririm .
Bitkilerin durumu gayet normal yerlerine ve ekildikleri taban kumuna adaptasyon olduklarında çok daha iyi olacaklardır. Bitkilerin köklerinin yanına misket gübre düşüne bilirsin Jbl nin .
Akvaryuma direk koyduğunuz çeşme suyundan pipo filtreden hava verdiğinden şimdiye kadar klordan eser kalmamıştır merak etme [:iyi:]
Kökün üzerinde oluşan oluşum tam kuru olmadığından olabilir kökü nerden temin ettin ? Akvaryumda kullanıla bilinecek özellikte kök veya yati dalımı her bulduğumuz kök ve ağaç dallarını akvaryumda kulanamayız [:(]
Bazı bitkiler kendi dallarından yeni sürgünler vererek yukarıya doğru çoğalır bazıları kumun altından yeni kollar filizler vererek yanal atılımlı çoğalır bunu zaman içerisinde bire bir gözlemleyerek öğrenirsin .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/Akvaryumda_kukanilabilinecek_agaclar.jpg[/IMG][/QUOTE]
Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim, kökü akvaryumcudan aldım yati kökü kuruydu fakat neden böyle oldu bilmiyorum.
Dediğim gibi arkadaşımın bilgisine güvendim keşke ilk önce buraya yazsaydım, sazlar sürgün verdikçe çoğaltmam en doğrusu galiba şuan söküp tek tek diksem herhalde tutmaz değil mi ?
Arka fona gelecek olursa dediğinize katılıyorum aldığım akvaryumcuda sipariş üzeri mavi fon yapıştırmışlar ve sipariş iptal edilmiş.Uygun fiyatlı tek kaldığı için aldım yakın zamanda fonu değiştirmeyi düşünüyorum.
Misket gübre kullandım.
Bitkiler Ve Hava Motoru Hakkında Sorular ?
[QUOTE=Sj Injection]Akvaryum üzerinde olan dalgalanma,akıntı yetersiz.
İç filtreye ihtiyacınız var.Işıklandırmayı güçlendirmeniz gerekecektir.[/QUOTE]
Akıntı için daha iyi bir hava motoru alsam ya da aynı hava motoruna 1 tane daha çıkış yapıp hava taşı eklesem yeterli olur mu ?
İç filtre konusunda karides ve lepistes bakmayı düşünüyorum yavruları çekmemesi açısından herkes pipo filtre öneriyor.İç filtre canlılara zarar vermez mi ?
[QUOTE=Sj Injection]Akvaryum üzerinde olan dalgalanma,akıntı yetersiz.
İç filtreye ihtiyacınız var.Işıklandırmayı güçlendirmeniz gerekecektir.[/QUOTE]
Akıntı için daha iyi bir hava motoru alsam ya da aynı hava motoruna 1 tane daha çıkış yapıp hava taşı eklesem yeterli olur mu ?
İç filtre konusunda karides ve lepistes bakmayı düşünüyorum yavruları çekmemesi açısından herkes pipo filtre öneriyor.İç filtre canlılara zarar vermez mi ?
Bitkiler Ve Hava Motoru Hakkında Sorular ?
[QUOTE=Sj Injection]
[K]"Ludwigia repens" ( GÜL ) bitkisine benziyor.[/K]
[B]Habitatı: Kuzey Amerika
Uzunluk: 20-50 cm
Genişlik: 5-15+ cm
Sıcaklık: 15-30 °C
Işık İhtiyacı: Düşük-Çok yüksek
Su Sertliği Toleransı: Çok yumuşak-Sert
Uygun Ph Değeri: 5,0-8,0
Gelişim Hızı: Yüksek
Bakım İhtiyacı: Çok Kolay
Genel Bilgiler: Yeni başlayanlar için uygun bir türdür. Özellikle ülkemizde hemen her akvaryumcuda bulunur. Güçlü ışık altında bitkinin kolları adeta ışığa ulaşmak için yarış halindedir.[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204364/081020180114261.jpg[/IMG]
[K]Onun yanındakı uzun saçaklı olan "Saz bitkisi"[/K]
[B]Habitat: Asya
Uzunluk: 30-55 cm
Sıcaklık: 15-30 °C
Işık Toleransı: Düşük - Çok Yüksek
Işık İhtiyacı: Yüksek
Su Sertliği Toleransı: Yumuşak - Çok Sert
Uygun Su Sertliği: Sert
pH Toleransı: 6 - 9
Uygun pH Seviyesi: 7.5
Gelişim Hızı: Hızlı
Bakım İhtiyacı: Çok az
Genel Bilgiler: Akvaryumda hızla büyüyen, yandan sürgün veren saz bitkisidir. Yeni başlayanlar için çok uygun bir bitkidir.[/B]
Göktürk kardeşim.Sazlardan başlamak gerekirsek yanlara doğru çoğalmazlar.Sağ ya da sol doğru bitki büyüdükçe yaprakları uzar.
Saz'ları çoğaltmak için yanlardan çıkacak yeni filizlenmeleri ayırarak ekebilirsin.
Bu bitkiler karbondioksit'e ihtiyaç duyarlar mı bilmiyorum.Arkadaşlar yardımcı olur.
https://www.akvaryum.com/ludwigia_repens_gul_bitkir_25_913.asp
https://www.akvaryum.com/vallisneria_spiralis_saz_bitkisi_bitkir_27_536.asp
Su spekülasyonun fazla değil,pipo ile olacak iş değil.
Kullandığın ekipmanları tam yazar mısın.
Örümce kağı gibi dediğiniz sakal yosunu olabilir.
[/QUOTE]
Merhaba öncelikle cevaplar için teşekkür ederim.Ekipmanlar Xiao Ba Wang PK004 Sünger Filtre ve DoPhin AP1500 hava motoru.
İlk akvaryumum olacak arkadaşım daha önce akvaryumcuda çalışmış ancak bilgilerine çokta güvenemedim onun için yardım istedim.
Hava motoru veya filtre yeterli mi ? hiç bir bilgim yok öğrenmeden de canlı eklemek istemedim.
Su spekülasyonun fazla değil dediğinizi anlamadım ne demek istediniz ve ne yapmam gerek belirtebilirseniz sevinirim.
[QUOTE=Sj Injection]
[K]"Ludwigia repens" ( GÜL ) bitkisine benziyor.[/K]
[B]Habitatı: Kuzey Amerika
Uzunluk: 20-50 cm
Genişlik: 5-15+ cm
Sıcaklık: 15-30 °C
Işık İhtiyacı: Düşük-Çok yüksek
Su Sertliği Toleransı: Çok yumuşak-Sert
Uygun Ph Değeri: 5,0-8,0
Gelişim Hızı: Yüksek
Bakım İhtiyacı: Çok Kolay
Genel Bilgiler: Yeni başlayanlar için uygun bir türdür. Özellikle ülkemizde hemen her akvaryumcuda bulunur. Güçlü ışık altında bitkinin kolları adeta ışığa ulaşmak için yarış halindedir.[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204364/081020180114261.jpg[/IMG]
[K]Onun yanındakı uzun saçaklı olan "Saz bitkisi"[/K]
[B]Habitat: Asya
Uzunluk: 30-55 cm
Sıcaklık: 15-30 °C
Işık Toleransı: Düşük - Çok Yüksek
Işık İhtiyacı: Yüksek
Su Sertliği Toleransı: Yumuşak - Çok Sert
Uygun Su Sertliği: Sert
pH Toleransı: 6 - 9
Uygun pH Seviyesi: 7.5
Gelişim Hızı: Hızlı
Bakım İhtiyacı: Çok az
Genel Bilgiler: Akvaryumda hızla büyüyen, yandan sürgün veren saz bitkisidir. Yeni başlayanlar için çok uygun bir bitkidir.[/B]
Göktürk kardeşim.Sazlardan başlamak gerekirsek yanlara doğru çoğalmazlar.Sağ ya da sol doğru bitki büyüdükçe yaprakları uzar.
Saz'ları çoğaltmak için yanlardan çıkacak yeni filizlenmeleri ayırarak ekebilirsin.
Bu bitkiler karbondioksit'e ihtiyaç duyarlar mı bilmiyorum.Arkadaşlar yardımcı olur.
https://www.akvaryum.com/ludwigia_repens_gul_bitkir_25_913.asp
https://www.akvaryum.com/vallisneria_spiralis_saz_bitkisi_bitkir_27_536.asp
Su spekülasyonun fazla değil,pipo ile olacak iş değil.
Kullandığın ekipmanları tam yazar mısın.
Örümce kağı gibi dediğiniz sakal yosunu olabilir.
[/QUOTE]
Merhaba öncelikle cevaplar için teşekkür ederim.Ekipmanlar Xiao Ba Wang PK004 Sünger Filtre ve DoPhin AP1500 hava motoru.
İlk akvaryumum olacak arkadaşım daha önce akvaryumcuda çalışmış ancak bilgilerine çokta güvenemedim onun için yardım istedim.
Hava motoru veya filtre yeterli mi ? hiç bir bilgim yok öğrenmeden de canlı eklemek istemedim.
Su spekülasyonun fazla değil dediğinizi anlamadım ne demek istediniz ve ne yapmam gerek belirtebilirseniz sevinirim.
Bitkiler Ve Hava Motoru Hakkında Sorular ?
Merhaba arkadaşlar ilk akvaryumu bir arkadaşımla beraber kurduk.Bilgim olmadığı için bana yardımcı oldu ve 4 bağ bitki aldık.Akvaryumu kuralı 4 gün oldu ilk gün direk çeşmeden su koyduk ve bitkileri ektik sizlere bir kaç sorum olacak.
1-Bitkilerin türleri nedir ? Bitkiler çürümüş gibi geldi bu durumları normal mi ?
2-Çeşme suyunu bekletmeden koyduğumuz için su galiba klorlu bu klor kendi kendine uçuyor mu ? yoksa akvaryumu baştan mı kurmam gerek ?
3-Kökün üstüne iplikle java moss bağladık fakat kökün üstünde örümcek ağına benziyen bir şey oluştu zararlı mıdır ? ne yapmalıyım ?
4-Akvaryum 60 litre Dophin Ap 1500 hava motoru ve pipo filtre kullanıyorum hava motoru yeterli midir ?
5-Bitkileri kök kök değil direk demet olarak ektik.Sazlar ve diğer bitkiler olduğu yerde mi büyür yoksa yanlarına doğru çoğalır mı ? (Arka tarafın komple saz olmasını istiyorum)
Not:Akvaryum 4 gündür hava motoru ve pipo filtreyle beraber balıksız çalışıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180004461.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG] [VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE[/VID]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005211.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180007351.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180010191.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar ilk akvaryumu bir arkadaşımla beraber kurduk.Bilgim olmadığı için bana yardımcı oldu ve 4 bağ bitki aldık.Akvaryumu kuralı 4 gün oldu ilk gün direk çeşmeden su koyduk ve bitkileri ektik sizlere bir kaç sorum olacak.
1-Bitkilerin türleri nedir ? Bitkiler çürümüş gibi geldi bu durumları normal mi ?
2-Çeşme suyunu bekletmeden koyduğumuz için su galiba klorlu bu klor kendi kendine uçuyor mu ? yoksa akvaryumu baştan mı kurmam gerek ?
3-Kökün üstüne iplikle java moss bağladık fakat kökün üstünde örümcek ağına benziyen bir şey oluştu zararlı mıdır ? ne yapmalıyım ?
4-Akvaryum 60 litre Dophin Ap 1500 hava motoru ve pipo filtre kullanıyorum hava motoru yeterli midir ?
5-Bitkileri kök kök değil direk demet olarak ektik.Sazlar ve diğer bitkiler olduğu yerde mi büyür yoksa yanlarına doğru çoğalır mı ? (Arka tarafın komple saz olmasını istiyorum)
Not:Akvaryum 4 gündür hava motoru ve pipo filtreyle beraber balıksız çalışıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180004461.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG] [VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE[/VID]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005211.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180007351.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180010191.jpg[/IMG]
Yeni Başlıyorum Bitkilerle İlgili Sorularım Var
Merhaba arkadaşlar ilk akvaryumu bir arkadaşımla beraber kurduk.Bilgim olmadığı için bana yardımcı oldu ve 4 bağ bitki aldık.Akvaryumu kuralı 4 gün oldu ilk gün direk çeşmeden su koyduk ve bitkileri ektik sizlere bir kaç sorum olacak.
1-Bitkilerin türleri nedir ? Bitkiler çürümüş gibi geldi bu durumları normal mi ?
2-Çeşme suyunu bekletmeden koyduğumuz için su galiba klorlu bu klor kendi kendine uçuyor mu ? yoksa akvaryumu baştan mı kurmam gerek ?
3-Kökün üstüne iplikle java moss bağladık fakat kökün üstünde örümcek ağına benziyen bir şey oluştu zararlı mıdır ? ne yapmalıyım ?
4-Akvaryum 60 litre Dophin Ap 1500 hava motoru ve pipo filtre kullanıyorum hava motoru yeterli midir ?
5-Bitkileri kök kök değil direk demet olarak ektik.Sazlar ve diğer bitkiler olduğu yerde mi büyür yoksa yanlarına doğru çoğalır mı ? (Arka tarafın komple saz olmasını istiyorum)
Not:Akvaryum 4 gündür hava motoru ve pipo filtreyle beraber balıksız çalışıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180004461.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG] [VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE[/VID]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005211.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180007351.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180010191.jpg[/IMG][EDIT]Gunsal,2018-10-08 00:29:12[/EDIT]
Merhaba arkadaşlar ilk akvaryumu bir arkadaşımla beraber kurduk.Bilgim olmadığı için bana yardımcı oldu ve 4 bağ bitki aldık.Akvaryumu kuralı 4 gün oldu ilk gün direk çeşmeden su koyduk ve bitkileri ektik sizlere bir kaç sorum olacak.
1-Bitkilerin türleri nedir ? Bitkiler çürümüş gibi geldi bu durumları normal mi ?
2-Çeşme suyunu bekletmeden koyduğumuz için su galiba klorlu bu klor kendi kendine uçuyor mu ? yoksa akvaryumu baştan mı kurmam gerek ?
3-Kökün üstüne iplikle java moss bağladık fakat kökün üstünde örümcek ağına benziyen bir şey oluştu zararlı mıdır ? ne yapmalıyım ?
4-Akvaryum 60 litre Dophin Ap 1500 hava motoru ve pipo filtre kullanıyorum hava motoru yeterli midir ?
5-Bitkileri kök kök değil direk demet olarak ektik.Sazlar ve diğer bitkiler olduğu yerde mi büyür yoksa yanlarına doğru çoğalır mı ? (Arka tarafın komple saz olmasını istiyorum)
Not:Akvaryum 4 gündür hava motoru ve pipo filtreyle beraber balıksız çalışıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180004461.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG] [VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE[/VID]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005211.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180005431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180007351.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/081020180010191.jpg[/IMG][EDIT]Gunsal,2018-10-08 00:29:12[/EDIT]
60 Litre Karma Akvaryum Kuracağım Bilgi İstiyorum
[QUOTE=Ciyus]Çöpçüler sürü halinde daha sağlıklı yaşarlar. Cüce vatoz o hacimde tek bakılabilir zaten.
Lepistes konusu tamamen zevkinize kalmış. Bazıları karma besliyor her yavrunun farklı doğmasından keyif alıyor. Kimileri tek varyete devam ettirmekten keyif alıyor.
Lepisteste tek sıkıntı bir süre sonra sayıları çok artıyor, elden çıkarmak da kolay olmuyor. Ben acemiler için zebra danio’nun daha uygun olduğunu düşünüyorum çünkü çok dayanıklı bir balık.[/QUOTE]
Peki kelebek vatoz hakkında bir bilginiz var mı ? kelebek vatoz görünüş olarak çok hoş geliyor cüce vatoz-kelebek vatoz karşılaştırmasını yaparsak hangisini almam daha faydalı olur ? hangisi daha çalışkan ?
[QUOTE=Ciyus]Çöpçüler sürü halinde daha sağlıklı yaşarlar. Cüce vatoz o hacimde tek bakılabilir zaten.
Lepistes konusu tamamen zevkinize kalmış. Bazıları karma besliyor her yavrunun farklı doğmasından keyif alıyor. Kimileri tek varyete devam ettirmekten keyif alıyor.
Lepisteste tek sıkıntı bir süre sonra sayıları çok artıyor, elden çıkarmak da kolay olmuyor. Ben acemiler için zebra danio’nun daha uygun olduğunu düşünüyorum çünkü çok dayanıklı bir balık.[/QUOTE]
Peki kelebek vatoz hakkında bir bilginiz var mı ? kelebek vatoz görünüş olarak çok hoş geliyor cüce vatoz-kelebek vatoz karşılaştırmasını yaparsak hangisini almam daha faydalı olur ? hangisi daha çalışkan ?
60 Litre Karma Akvaryum Kuracağım Bilgi İstiyorum
[QUOTE=Ciyus]Karideslerin bu türlerle beslenemeyeceğine katılmıyorum. Amacınız üretim değilse besleyebilirsiniz. İyi saklanma yerleri oluşturursanız yavru da alırsınız. Üstelik planarya, hydra vs gibi sorunları da kolay kolay yaşamazsınız.
Ancak akvaryum hacminiz çok yüksek değil. Lepistes veya zebradan birini seçmenizi ve bir cüce vatoz eklemenizi tavsiye ederim.
Karidesler için saklanma alanı olarak lav taşları ve moss kullanabilirsiniz. Hazır satılan ürünler de var.[/QUOTE]
Cevabınız için teşekkür ederim.Bir kaç sorum daha olacak tavsiyeniz doğrultusunda lepistes besleme kararı aldım sizce tek tür mü beslemeliyim ? yoksa bir kaç tür lepistesi beslesem varyetelerinin çirkin olmaması açısından tek mi beslemeliyim ?
Birde cüce vatoz ve çöpçünün görevleri bildiğim kadarıyla farklı 1 cüce vatoz 1 çöpçü şeklinde beslemem daha mı sağlıklı olur ? cüce vatoz veya çöpçü 1 tane yaşayabiliyorlar mı sürü halinde olmasına gerek yok mu ?
Son olarak video yüklüyorum bilginiz var ise videoya bakıp hava motorunun dalgası yeterli mi değil mi ?
Şimdiden teşekkür ederim.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE&feature=youtu.be[/VID]
[QUOTE=Ciyus]Karideslerin bu türlerle beslenemeyeceğine katılmıyorum. Amacınız üretim değilse besleyebilirsiniz. İyi saklanma yerleri oluşturursanız yavru da alırsınız. Üstelik planarya, hydra vs gibi sorunları da kolay kolay yaşamazsınız.
Ancak akvaryum hacminiz çok yüksek değil. Lepistes veya zebradan birini seçmenizi ve bir cüce vatoz eklemenizi tavsiye ederim.
Karidesler için saklanma alanı olarak lav taşları ve moss kullanabilirsiniz. Hazır satılan ürünler de var.[/QUOTE]
Cevabınız için teşekkür ederim.Bir kaç sorum daha olacak tavsiyeniz doğrultusunda lepistes besleme kararı aldım sizce tek tür mü beslemeliyim ? yoksa bir kaç tür lepistesi beslesem varyetelerinin çirkin olmaması açısından tek mi beslemeliyim ?
Birde cüce vatoz ve çöpçünün görevleri bildiğim kadarıyla farklı 1 cüce vatoz 1 çöpçü şeklinde beslemem daha mı sağlıklı olur ? cüce vatoz veya çöpçü 1 tane yaşayabiliyorlar mı sürü halinde olmasına gerek yok mu ?
Son olarak video yüklüyorum bilginiz var ise videoya bakıp hava motorunun dalgası yeterli mi değil mi ?
Şimdiden teşekkür ederim.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=zmJT0ZKdGdE&feature=youtu.be[/VID]
60 Litre Karma Akvaryum Kuracağım Bilgi İstiyorum
[QUOTE=muratdeg]Canlı eklemeden önce bakteri kültürü uygulamayı ihmal etmeyin.[/QUOTE]
İlk gün uyguladım teşekkür ederim hatırlatma için.Aklıma takılan tek şey hava motorunun yetip yetmeyeceği.
[QUOTE=muratdeg]Canlı eklemeden önce bakteri kültürü uygulamayı ihmal etmeyin.[/QUOTE]
İlk gün uyguladım teşekkür ederim hatırlatma için.Aklıma takılan tek şey hava motorunun yetip yetmeyeceği.
60 Litre Karma Akvaryum Kuracağım Bilgi İstiyorum
[QUOTE=hipnotize][B]1 - 2[/B] Karideslerle hiç bir canlı beslenmemeli, yavruyu bırakalım olan yaşarsa dua etmeye başlayabilirsiniz.
[B]3 -[/B] Vatoz olmayan sular pis veya kirli mi oluyor? Düşününce aslında insan mantıklı olmadığını anlıyor [:)] Cam temizleyici ürünler kullanıp Reeflowers Liquid Carbon'la destekleyebilirsiniz. Kültür ve düzeni oturmuş tankta 3 günde bir cam ve haftada bir su değişimi periyotu uygulanması sağlıklı bir uygulama olacaktır.
[B]4 -[/B] Bilgim dahilinde değil.
[B]5 -[/B] Biyolojik olarak ;
Bitki : 0 gün (Klordan arındırılmış su kullanımı şartıyla)
Balık : 7-14 gün
Salyangoz : 14 gün
Omurgasızlar : +30 gün
[/QUOTE]
Teşekkür ederim.Peki karides dışında diğer yazdığım canlılar birbirleriyle uyumlu mudur ?
[QUOTE=hipnotize][B]1 - 2[/B] Karideslerle hiç bir canlı beslenmemeli, yavruyu bırakalım olan yaşarsa dua etmeye başlayabilirsiniz.
[B]3 -[/B] Vatoz olmayan sular pis veya kirli mi oluyor? Düşününce aslında insan mantıklı olmadığını anlıyor [:)] Cam temizleyici ürünler kullanıp Reeflowers Liquid Carbon'la destekleyebilirsiniz. Kültür ve düzeni oturmuş tankta 3 günde bir cam ve haftada bir su değişimi periyotu uygulanması sağlıklı bir uygulama olacaktır.
[B]4 -[/B] Bilgim dahilinde değil.
[B]5 -[/B] Biyolojik olarak ;
Bitki : 0 gün (Klordan arındırılmış su kullanımı şartıyla)
Balık : 7-14 gün
Salyangoz : 14 gün
Omurgasızlar : +30 gün
[/QUOTE]
Teşekkür ederim.Peki karides dışında diğer yazdığım canlılar birbirleriyle uyumlu mudur ?
60 Litre Karma Akvaryum Kuracağım Bilgi İstiyorum
Merhabalar 60 Litre bir tank aldım.Bol bitkili karma akvaryum kurmak istiyorum bununla ilgili olarak sizlere 5 sorum olacak.
1-Aklımdaki türler Lepistes-Danio Zebra-Kiraz Karides-Ramshorn bu türler uyum içinde yaşar mı ?
2-Kiraz karides yavruları lepistesler tarafından yenir mi ? yense de az miktarda çoğalmaya devam edebilirler mi ?
3-Akvaryumun temizliği için vatoz veya çöpçü almalı mıyım ? almalı isem hangi tür vatoz veya çöpçü karides ve balıklarımla uyum içinde yaşar ?
4-Dophin Ap 1500 marka bir hava motoru ve 2li pipo filtre aldım hava motoru direk pipo filtreye bağlı hava motoru yeterli mi ?
5-Akvaryumu kuralı 3 gün oldu canlısız çalışıyor.Kaç gün sonra canlı eklemeye başlamalıyım ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG][EDIT]Gunsal,2018-10-05 19:06:27[/EDIT]
Merhabalar 60 Litre bir tank aldım.Bol bitkili karma akvaryum kurmak istiyorum bununla ilgili olarak sizlere 5 sorum olacak.
1-Aklımdaki türler Lepistes-Danio Zebra-Kiraz Karides-Ramshorn bu türler uyum içinde yaşar mı ?
2-Kiraz karides yavruları lepistesler tarafından yenir mi ? yense de az miktarda çoğalmaya devam edebilirler mi ?
3-Akvaryumun temizliği için vatoz veya çöpçü almalı mıyım ? almalı isem hangi tür vatoz veya çöpçü karides ve balıklarımla uyum içinde yaşar ?
4-Dophin Ap 1500 marka bir hava motoru ve 2li pipo filtre aldım hava motoru direk pipo filtreye bağlı hava motoru yeterli mi ?
5-Akvaryumu kuralı 3 gün oldu canlısız çalışıyor.Kaç gün sonra canlı eklemeye başlamalıyım ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209600/051020181903031.jpg[/IMG][EDIT]Gunsal,2018-10-05 19:06:27[/EDIT]
SON MESAJLAR
- 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 17:33
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
KULLANICILAR
- 89 Online Kullanıcı, 48 Üye
Online Kullanıcılar
kasim12,
Sfenks111,
sina cen,
altuntasseref,
sero456,
syerli,
SeaWorld,
Hoppala,
OKIRATLI,
abunil,
ugurbaran,
0rnn,
MCY4,
Thunderbird,
forthehordex,
sirhill,
eyidasss,
MiSoSiKiaN,
TolgahanA,
Kuduoglu,
osmandbnl,
rexxter,
sakal34,
AquaVita,
betta.ist,
SJess,
LeventYorganci,
KSK lee,
HaydarGul,
ternapi,
Birtek,
İbrahims,
şansal,
Eldurmaz,
Umutoty,
yeekim,
aybas,
OsmanEnes,
Tallha,
metsi,
Jotunheim,
Leo,
oktay42,
murattr,
Savas37,
omererbas,
Kayi1299,
ozan_1903,
Mr. WingMan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
