ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ahmetbas26
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
3
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Temmuz 2015 10:11
Son Ziyaret:
11 Temmuz 2018 16:44
Toplam Mesaj:
18 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ahmet BAŞ
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Eskisehir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ahmet BAŞ
SON 10 MESAJI
Harici Sump Planım İçin Görüş Ve Önerileriniz
[QUOTE=pekozgur]Ahmet bey, bitirdiniz mi projenizi bilmiyorum ama son bölmede 3ncü cam parçanın bir işlevi yok, eğer üzerine bir şey tutturmayacaksanız çıkartılabilir. İkinci bölmeye suyun döküleceği kısma koyduğunuz 50mm'lik parçanın mantığını da tam çözemedim. Eğer su oraya koyacağınız malzemeye ortasından dökülsün gibi bir amaç yoksa o parçaya da gerek yok. Daha sonra bölmeye malzeme koyup çıkartırken işinizi zorlaştıracaktır.[/QUOTE]
Buna benzer 4 bölmeli sumpa karar verdim henüz proje aşamasındalar. Son bölme 3. camı suyun hava kabarcıklarından arınması amacı ile koyulmuştu ben de pek gerek olduğunu düşünmüyorum şuan, o zaman öyle çizmiştim. 50 mm lik parça 20-30 derece açıyla aşağı bakacak şekilde yapıştırılması gerekli çizim yaparken vakit olmamıştı eğim vermeye. Amacı suyun o kısma koyulan filtre malzemelerin ortasına düşmesini sağlayıp kenardan filtrasyon olmadan aşağıya inmesini engellemektir. (Siz de belirtmişsiniz ben yine okuyanlar için amacını yazmak istedim) O bölmeye müdahalelerde işimizi zorlaştırması hususuna katılıyorum ama gerekli olduğu görüşündeyim.
[QUOTE=pekozgur]Ahmet bey, bitirdiniz mi projenizi bilmiyorum ama son bölmede 3ncü cam parçanın bir işlevi yok, eğer üzerine bir şey tutturmayacaksanız çıkartılabilir. İkinci bölmeye suyun döküleceği kısma koyduğunuz 50mm'lik parçanın mantığını da tam çözemedim. Eğer su oraya koyacağınız malzemeye ortasından dökülsün gibi bir amaç yoksa o parçaya da gerek yok. Daha sonra bölmeye malzeme koyup çıkartırken işinizi zorlaştıracaktır.[/QUOTE]
Buna benzer 4 bölmeli sumpa karar verdim henüz proje aşamasındalar. Son bölme 3. camı suyun hava kabarcıklarından arınması amacı ile koyulmuştu ben de pek gerek olduğunu düşünmüyorum şuan, o zaman öyle çizmiştim. 50 mm lik parça 20-30 derece açıyla aşağı bakacak şekilde yapıştırılması gerekli çizim yaparken vakit olmamıştı eğim vermeye. Amacı suyun o kısma koyulan filtre malzemelerin ortasına düşmesini sağlayıp kenardan filtrasyon olmadan aşağıya inmesini engellemektir. (Siz de belirtmişsiniz ben yine okuyanlar için amacını yazmak istedim) O bölmeye müdahalelerde işimizi zorlaştırması hususuna katılıyorum ama gerekli olduğu görüşündeyim.
140x60x65h Akvaryum İçin Son Düzlükler..
Cevabınız için buradan da teşekkür ediyorum Ufuk Bey.
Gün geçtikçe hem akvaryum hem yan kısım büyüyor ben de merak ediyorum açıkçası sonunda nasıl bir akvaryum yaptıracağımı.
Tabandan delik deldirmeye benim de içim elvermiyor teknik detaylarını çok fazla bilmememe rağmen.
Cevabınız için buradan da teşekkür ediyorum Ufuk Bey.
Gün geçtikçe hem akvaryum hem yan kısım büyüyor ben de merak ediyorum açıkçası sonunda nasıl bir akvaryum yaptıracağımı.
Tabandan delik deldirmeye benim de içim elvermiyor teknik detaylarını çok fazla bilmememe rağmen.
Çift Kule Çizimi Katkılarınız..
Fikir değiştirilmiştir. Yeni konu: http://www.akvaryum.com/Forum/140x60x65h_akvaryum_icin_son_duzlukler_k846761.asp[EDIT]ahmetbas26,2015-08-09 22:45:06[/EDIT]
Fikir değiştirilmiştir. Yeni konu: http://www.akvaryum.com/Forum/140x60x65h_akvaryum_icin_son_duzlukler_k846761.asp[EDIT]ahmetbas26,2015-08-09 22:45:06[/EDIT]
140x60x65h Akvaryum İçin Son Düzlükler..
Herkese merhabalar.
Yunus cichlid beslemeyi düşündüğüm, yeni yaptıracağım akvaryumum için çizimim aşağıdadır. Değerli katkılarınızı esirgemeyiniz.
Dış ve alt cam kalınlıkları 10 mm
Yan bölme camları 8 mm
Taban kayıt kuşaklar 10 mm
Üst kayıt kuşaklar 8 mm
Buhar camı 6 mm
Üç delikten ikisi 62 mm çapında, küçük olan 40 mm çapındadır.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/176021/1_1.png[/IMG][EDIT]ahmetbas26,2015-08-09 23:02:55[/EDIT]
Herkese merhabalar.
Yunus cichlid beslemeyi düşündüğüm, yeni yaptıracağım akvaryumum için çizimim aşağıdadır. Değerli katkılarınızı esirgemeyiniz.
Dış ve alt cam kalınlıkları 10 mm
Yan bölme camları 8 mm
Taban kayıt kuşaklar 10 mm
Üst kayıt kuşaklar 8 mm
Buhar camı 6 mm
Üç delikten ikisi 62 mm çapında, küçük olan 40 mm çapındadır.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/176021/1_1.png[/IMG][EDIT]ahmetbas26,2015-08-09 23:02:55[/EDIT]
Çift Kule Çizimi Katkılarınız..
Çeşitli forumlardan edindiğim izlenimlerde üstten çekim yapan sumplı sistemler için tankın alt kısımlarında suyun durgun kalacağı yönünde, alttan çekim yapan sistemler için ise üstte yağ tabakası birikeceği yönünde görüş bildirilmiş. Çift kuleye yönelmemin aslında temel nedeni bu, ikinci olarak da simetrik olmasının bana güzel gelmesi[EDIT]ahmetbas26,2015-08-08 01:43:24[/EDIT]
Çeşitli forumlardan edindiğim izlenimlerde üstten çekim yapan sumplı sistemler için tankın alt kısımlarında suyun durgun kalacağı yönünde, alttan çekim yapan sistemler için ise üstte yağ tabakası birikeceği yönünde görüş bildirilmiş. Çift kuleye yönelmemin aslında temel nedeni bu, ikinci olarak da simetrik olmasının bana güzel gelmesi[EDIT]ahmetbas26,2015-08-08 01:43:24[/EDIT]
Çift Kule Çizimi Katkılarınız..
İç çapı 32 olan borular için U şeklinde dirsek çevirmek en aşağı 13 cm uzunluğuna ulaşıyor tekrar değerlendireceğim kule alanını. Tüm katkılarınız için teşekkür ediyorum Ufuk Bey. Yine aklınıza bir şey gelirse yazarsanız çok memnun olurum
İç çapı 32 olan borular için U şeklinde dirsek çevirmek en aşağı 13 cm uzunluğuna ulaşıyor tekrar değerlendireceğim kule alanını. Tüm katkılarınız için teşekkür ediyorum Ufuk Bey. Yine aklınıza bir şey gelirse yazarsanız çok memnun olurum
Çift Kule Çizimi Katkılarınız..
Uyarınızı dikkate alacağım. Dirsek üstünde açılan küçük bir delik ile ve bu delik suyun altında kalacak şekilde olursa sanırım hem sifonlama çalışmış olur hemde sistemde hava oluşması durumunda hava buradan atılır ve sistem akışı durmaz.. Yanlış düşünüyorsam lütfen düzeltin.
100x100 öneriniz kule içi toplam alan mı yoksa sadece boru girişi olan iç kısım alanı mı?
3D arka plan düşünmüyorum o yüzden sanırım onu arka fonun arkasından tank üzerinden vereceğim
Uyarınızı dikkate alacağım. Dirsek üstünde açılan küçük bir delik ile ve bu delik suyun altında kalacak şekilde olursa sanırım hem sifonlama çalışmış olur hemde sistemde hava oluşması durumunda hava buradan atılır ve sistem akışı durmaz.. Yanlış düşünüyorsam lütfen düzeltin.
100x100 öneriniz kule içi toplam alan mı yoksa sadece boru girişi olan iç kısım alanı mı?
3D arka plan düşünmüyorum o yüzden sanırım onu arka fonun arkasından tank üzerinden vereceğim
Çift Kule Çizimi Katkılarınız..
Tank eninin neredeyse yarısını kapladığı konusunda çok haklısınız fakat daha da küçültmek kule içi çalışma alanını çok daraltır diye düşünüyorum. Geçmişte bu konuda deneyimim yok o yüzden çizimlerde ancak öngörebildiğim detaylara dikkat ediyorum. Çift kule durumunda muhtemelen iç çapı 32 olan UH-PVC boru kullanırım sanırım onun da dış çapı 40 mm. Deliği de 42 deldiririm herhalde
Kafa motorundan gelen boruyu kule içinden mi çıkarırım ona da kara verebilmiş değilim
Tank eninin neredeyse yarısını kapladığı konusunda çok haklısınız fakat daha da küçültmek kule içi çalışma alanını çok daraltır diye düşünüyorum. Geçmişte bu konuda deneyimim yok o yüzden çizimlerde ancak öngörebildiğim detaylara dikkat ediyorum. Çift kule durumunda muhtemelen iç çapı 32 olan UH-PVC boru kullanırım sanırım onun da dış çapı 40 mm. Deliği de 42 deldiririm herhalde
Kafa motorundan gelen boruyu kule içinden mi çıkarırım ona da kara verebilmiş değilim
Çift Kule Çizimi Katkılarınız..
Sağ kulenin genişliğinin fazla olduğunun farkındayım bundaki neden sağ ve sol kulenin simetrik olması. O yüzden bunu küçültürsem solu da küçültmem gerekecek fakat o da ancak yeterli gibi geldi bana. Her ikisin de dip çekimi yapması taraftarı mısınız?
Bu arada kule iç borusunu çift dirsekle ağzı aşağı bakacak şekilde yapmayı düşünüyorum
Sağ kulenin genişliğinin fazla olduğunun farkındayım bundaki neden sağ ve sol kulenin simetrik olması. O yüzden bunu küçültürsem solu da küçültmem gerekecek fakat o da ancak yeterli gibi geldi bana. Her ikisin de dip çekimi yapması taraftarı mısınız?
Bu arada kule iç borusunu çift dirsekle ağzı aşağı bakacak şekilde yapmayı düşünüyorum
Çift Kule Çizimi Katkılarınız..
Herkese merhabalar.
Yaptıracağım 130x50x60h ölçülerindeki sump sistemli akvaryumum için simetrik olması ve daha iyi filtreleme yapması için çift kule yaptırmayı düşünüyorum. Bu konuda herhangi bir katkısı, önerisi olan akvaryum severlerin yardımlarını bekliyorum.
Biri alttan biri üstten çekim yapan iki kuleyi birlikte kullanmanın avantajları dezavantajları nelerdir?
Kule ölçüleri yeterli midir?
Çizimlerde mantık hatası var mıdır?
Sistemi kullanan ve şuan keşke zamanında şöyle yaptırsaydım diye pişmanlık duyduğunuz hususlar var mıdır?
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/176021/1.png[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/176021/2.png[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/176021/3.png[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/176021/4.png[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/176021/5.png[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/176021/6.png[/IMG][EDIT]ahmetbas26,2015-08-08 00:21:51[/EDIT]
Herkese merhabalar.
Yaptıracağım 130x50x60h ölçülerindeki sump sistemli akvaryumum için simetrik olması ve daha iyi filtreleme yapması için çift kule yaptırmayı düşünüyorum. Bu konuda herhangi bir katkısı, önerisi olan akvaryum severlerin yardımlarını bekliyorum.
Biri alttan biri üstten çekim yapan iki kuleyi birlikte kullanmanın avantajları dezavantajları nelerdir?
Kule ölçüleri yeterli midir?
Çizimlerde mantık hatası var mıdır?
Sistemi kullanan ve şuan keşke zamanında şöyle yaptırsaydım diye pişmanlık duyduğunuz hususlar var mıdır?
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/176021/1.png[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/176021/2.png[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/176021/3.png[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/176021/4.png[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/176021/5.png[/IMG]
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/176021/6.png[/IMG][EDIT]ahmetbas26,2015-08-08 00:21:51[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
KULLANICILAR
- 48 Online Kullanıcı, 26 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
