ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
mdardeniz
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
5
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
28 Aralık 2013 17:59
Son Ziyaret:
18 Kasım 2015 17:12
Toplam Mesaj:
9 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
mehmet dardeniz
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 9 MESAJI
yapraklarda beyazlaşma gübre
Pardon seachem excel kullandım. Yanlış yazmışım :)
karbondioksit kullanmıyorum. Işık fazla idi ama, balıklar çok rahatsız olunca ve alg problemi olunca azalttım. Ama, ışığı azaltınca alg sorunu düzelmedi.
Dün deep potasyum'un musluğa döktüm. Sorun bence ya deep'ten ya da Excel'den kaynaklanıyor.
Kendi çözeltimi potasyum sülfat'tan hazırladım şimdi (1lt/50gr). Çalışmalarım devam ediyor :)
Pardon seachem excel kullandım. Yanlış yazmışım :)
karbondioksit kullanmıyorum. Işık fazla idi ama, balıklar çok rahatsız olunca ve alg problemi olunca azalttım. Ama, ışığı azaltınca alg sorunu düzelmedi.
Dün deep potasyum'un musluğa döktüm. Sorun bence ya deep'ten ya da Excel'den kaynaklanıyor.
Kendi çözeltimi potasyum sülfat'tan hazırladım şimdi (1lt/50gr). Çalışmalarım devam ediyor :)
yapraklarda beyazlaşma gübre
Merhaba,
Akvaryum bitkilerine gübre vermiyordum. Gübreye başladım: potasyum vermeye başladım. Sera'nın demir ve mikro element gübresinden az oranda verdim. baktım yosunlaşma var. seacheam matrix'den bir 10 damla damlattım (akvaryum 65 litre).
Yavaş büyüyen bitkilerden birinde yaprakların ortasında beyazlaşma başladı. bir haftada filan.
suyun sertliği 5-10 arası. kalsiyum eksikliği olmaması gerek. Potasyumun yapmaması gerek. Matrix'i ne olduğu belli değil :)
10 litre su değiştirdim. potasyumu min. oranda kattım. bekliyorum.
bir öneri?
- deep floramin potasyum kullanıyorum. içeriğini bilen var mı? potasyum nitrat filan olabilir mi?
mdardeniz 2015-03-18 11:59:23
Merhaba,
Akvaryum bitkilerine gübre vermiyordum. Gübreye başladım: potasyum vermeye başladım. Sera'nın demir ve mikro element gübresinden az oranda verdim. baktım yosunlaşma var. seacheam matrix'den bir 10 damla damlattım (akvaryum 65 litre).
Yavaş büyüyen bitkilerden birinde yaprakların ortasında beyazlaşma başladı. bir haftada filan.
suyun sertliği 5-10 arası. kalsiyum eksikliği olmaması gerek. Potasyumun yapmaması gerek. Matrix'i ne olduğu belli değil :)
10 litre su değiştirdim. potasyumu min. oranda kattım. bekliyorum.
bir öneri?
- deep floramin potasyum kullanıyorum. içeriğini bilen var mı? potasyum nitrat filan olabilir mi?
Bitkili Akvaryum
Sonradan bitki gübreleri ile fazla uğraşmak istemiyorsan. Kırmızı bol demir içerikli zemin kumu kullan. en alta bunu koyup üzerine 2-3cm istediğin kumu kullanırsan, yüzeye de zor çıkarlar. Demir gübresini kullanmazsın böylelikle. Bence üste de doğal kum kullanabilir, zemindeki kırmızı kumun içine lav taşları karıştırabilirsin.
Sonradan bitki gübreleri ile fazla uğraşmak istemiyorsan. Kırmızı bol demir içerikli zemin kumu kullan. en alta bunu koyup üzerine 2-3cm istediğin kumu kullanırsan, yüzeye de zor çıkarlar. Demir gübresini kullanmazsın böylelikle. Bence üste de doğal kum kullanabilir, zemindeki kırmızı kumun içine lav taşları karıştırabilirsin.
Led Paylaşım
Arada bir foruma girip bakıyorum. Soru sorulmadığından yazacak bir şey yok aslında ama, girmişken bir şeyler ekleyeyim.
İlk mailimde yeşil renk fotosentez için kullanılmıyor derken eksik bilgi verdim. Doğrusu, diğer renklere oranla daha az kullanılıyor. Zaten beyaz led'de yeterince yeşil var.
Koyu kırmızı eklerseniz (660nm) bitkiler çiçek açmaya başlıyor. Ya da çoğalmak için yaptıkları bir şey varsa onu yapıyorlar. Rotala çok uzun dallar çıkartıyor, sonra dalın etrafından bolça kök çıkartıyor.
Aynı özelliklerde iki akvaryumum var. Kum karışımı farklı sadece. Bu akvaryumda Rotala büyümüyor, yüzeyleri yosunlanıyor. Dİğerinde ise çok sağlıklı rotala'larım var. Mesela, ışık düzenimde saz bitkisini yetiştirmekte epey zorlanıyorum. Eskiden akvaryumda en kolay büyüyen bitkim saz idi.
Son olarak akvaryum ışık gücü ile ilgileniyor, uğraşıyorsanız, çok önemli bir faktör daha var; ışık miktarı ve süresi. Bunlar birbirinden bağımsız değişkenler. Tabii bitkilerin özelliklerine göre, bitkileri ikisi de farklı etkiliyorlar.
Deneyebilirseniz: az ışıkla mesela saat 7:00'da akvaryumu aydınlatın. saat 10:00'da normal aydınlatmaya geçin. akşam 20:00'da normali kapatın, az ışık 22:00'a kadar devam etsin. normal ışık dediğim, 12+3 karışık led, az ışık dediğim ise sadece 3 led (kırmızı, mavi, sarı-sıcak beyaz).
Arada bir foruma girip bakıyorum. Soru sorulmadığından yazacak bir şey yok aslında ama, girmişken bir şeyler ekleyeyim.
İlk mailimde yeşil renk fotosentez için kullanılmıyor derken eksik bilgi verdim. Doğrusu, diğer renklere oranla daha az kullanılıyor. Zaten beyaz led'de yeterince yeşil var.
Koyu kırmızı eklerseniz (660nm) bitkiler çiçek açmaya başlıyor. Ya da çoğalmak için yaptıkları bir şey varsa onu yapıyorlar. Rotala çok uzun dallar çıkartıyor, sonra dalın etrafından bolça kök çıkartıyor.
Aynı özelliklerde iki akvaryumum var. Kum karışımı farklı sadece. Bu akvaryumda Rotala büyümüyor, yüzeyleri yosunlanıyor. Dİğerinde ise çok sağlıklı rotala'larım var. Mesela, ışık düzenimde saz bitkisini yetiştirmekte epey zorlanıyorum. Eskiden akvaryumda en kolay büyüyen bitkim saz idi.
Son olarak akvaryum ışık gücü ile ilgileniyor, uğraşıyorsanız, çok önemli bir faktör daha var; ışık miktarı ve süresi. Bunlar birbirinden bağımsız değişkenler. Tabii bitkilerin özelliklerine göre, bitkileri ikisi de farklı etkiliyorlar.
Deneyebilirseniz: az ışıkla mesela saat 7:00'da akvaryumu aydınlatın. saat 10:00'da normal aydınlatmaya geçin. akşam 20:00'da normali kapatın, az ışık 22:00'a kadar devam etsin. normal ışık dediğim, 12+3 karışık led, az ışık dediğim ise sadece 3 led (kırmızı, mavi, sarı-sıcak beyaz).
Led Paylaşım
Kelvins Type
1,000K Candlelight Red/Yellow Very Warm (mum ışığı)
2700K Conventional Lamp-Yellow Warm (sıcak)
5000K Cool White (soğuk beyaz)
6000K Daylight (günışığı)
10,000K Blue Sky - Blue Very Cool (çok soğuk)
Kelvins Type
1,000K Candlelight Red/Yellow Very Warm (mum ışığı)
2700K Conventional Lamp-Yellow Warm (sıcak)
3000K Warm White (sıcak beyaz)
4000K Halogen/CFL - Blue White (natural/doğal beyaz)5000K Cool White (soğuk beyaz)
6000K Daylight (günışığı)
10,000K Blue Sky - Blue Very Cool (çok soğuk)
Led Paylaşım
Gelişmeleri eklersem:
Forumda başka bir başlıkta, kullanılan aydınlatmanın cinsi sorulmuştu. İnsanlar tartışıyorlar, led, floresan, cool white'mı filan diye.
Benim de farkında olmadığım, yeni anladığım bir bilgiyi paylaşmak isterim. Mesela 6500K - cool white- soğuk beyaz bir lamba aldığınızda, aslında aldığınız her marka farklı bir renk veriyor. Akvaryum gibi, bitki gibi canlıları ilgilendiren ortamlarda lambanın kalitesi bence oldukça önemli. Niye?
Mesela, herhangi bir marka ve phillips marka compact (spiral) floresanların spektrumunu gördüm. basitçe; ucuz markada mavi, kırmızı, yeşil vs renkler dar bir frekansta bulunuyor. Phillips'inkinde ise gün ışığı gibi, gökkuşağı gibi, aralardaki tüm renkleri barındırıyor lamba. Yani phillips'inki doğala çok daha yakın. Umarım anlaşılır olmuştur. Bir örnek verirsem. ucuz lambada mavi ve sarı var. pahalıda aradaki yeşil de renk olarak var gibi.
Neyse, burada phillips reklamı yapmıyorum. tüm markaların farklı kalitede lambaları var. CRI değeri belki referans olabilir. CRI yüksekse tüm renkleri daha güzel veriyor, spectrum'u (ışık çeşitliliği diyelim) daha zengin. (kuyumcu vitrinlerini hatırlayın, onlar pazarlama için iyi ampül kullanmak zorundadırlar ya da buzdolabı gibi görünür vitrin.)
Led'de alsanız, floresan da alsanız üzerinde 5600K'de yazsa, 2800K'da yazsa da lambalar birbirinden farklı bir ışık veriyor. Her soğuk beyaz, gün ışığı lambaları birbirinin aynı değildir.
CRI 100 maksimum değer. Bu da şu eski tarz fitilli, ısınan lambaların ışığı oluyor (ilgilisi varsa Black body radiation olur). led ve floresanlar 100'e yaklaşmaya çalışıyorlar. Fotorafçılıkta CRI çok önemli.
soğuk beyaz led'lerde CRI 60-70 gibi, günışıklarında 80-90 gibi. Ama, soğuk beyazlarda da 90+ olan ledler var.
Yani bir lamba floresan da, led'de olabilir. Güzel bir sonuç almak için sadece rengine değil, CRI değerine de bakmak gerek. Üzerinde yazmıyorsa, akvaryumcuların bunu bildiklerini sanmıyorum. Yanarken bakınca, renk hoşunuza gidiyorsa iyidir :)
Neyse, yaptığım bir uygulama: düşük CRI'lı soğuk beyaz bir led'i (70cri diyelim), amber renkli led ile birlikte kullanarak 90 CRI'lık bir ışık elde edebiliyorsunuz. Sonuçtaki renk ise gün ışığı oluyor. (beyaz ledde kırmızı ve sarı eksik/az. biz sarı ekliyoruz)
Ya da 10 tane beyaz led'e , 10 tane amber, 1,2 tane kırmızı kullanarak güzel bir ton elde edebilirsiniz (akvaryum için değil). Görüntü güzel olur ama bitkiler sever mi? Sevmez :) Bitkiler daha çok 10 tane beyaz, 10 tane kırmızı, 1,2 tane amber gibi renkleri severler. Ama, bu renkte akvaryumculuğa pek uymaz :)
sonuç: yüksek CRI'lı lambalar kullanılan bir akvaryum daha güzel görünür.
Gelişmeleri eklersem:
Forumda başka bir başlıkta, kullanılan aydınlatmanın cinsi sorulmuştu. İnsanlar tartışıyorlar, led, floresan, cool white'mı filan diye.
Benim de farkında olmadığım, yeni anladığım bir bilgiyi paylaşmak isterim. Mesela 6500K - cool white- soğuk beyaz bir lamba aldığınızda, aslında aldığınız her marka farklı bir renk veriyor. Akvaryum gibi, bitki gibi canlıları ilgilendiren ortamlarda lambanın kalitesi bence oldukça önemli. Niye?
Mesela, herhangi bir marka ve phillips marka compact (spiral) floresanların spektrumunu gördüm. basitçe; ucuz markada mavi, kırmızı, yeşil vs renkler dar bir frekansta bulunuyor. Phillips'inkinde ise gün ışığı gibi, gökkuşağı gibi, aralardaki tüm renkleri barındırıyor lamba. Yani phillips'inki doğala çok daha yakın. Umarım anlaşılır olmuştur. Bir örnek verirsem. ucuz lambada mavi ve sarı var. pahalıda aradaki yeşil de renk olarak var gibi.
Neyse, burada phillips reklamı yapmıyorum. tüm markaların farklı kalitede lambaları var. CRI değeri belki referans olabilir. CRI yüksekse tüm renkleri daha güzel veriyor, spectrum'u (ışık çeşitliliği diyelim) daha zengin. (kuyumcu vitrinlerini hatırlayın, onlar pazarlama için iyi ampül kullanmak zorundadırlar ya da buzdolabı gibi görünür vitrin.)
Led'de alsanız, floresan da alsanız üzerinde 5600K'de yazsa, 2800K'da yazsa da lambalar birbirinden farklı bir ışık veriyor. Her soğuk beyaz, gün ışığı lambaları birbirinin aynı değildir.
CRI 100 maksimum değer. Bu da şu eski tarz fitilli, ısınan lambaların ışığı oluyor (ilgilisi varsa Black body radiation olur). led ve floresanlar 100'e yaklaşmaya çalışıyorlar. Fotorafçılıkta CRI çok önemli.
soğuk beyaz led'lerde CRI 60-70 gibi, günışıklarında 80-90 gibi. Ama, soğuk beyazlarda da 90+ olan ledler var.
Yani bir lamba floresan da, led'de olabilir. Güzel bir sonuç almak için sadece rengine değil, CRI değerine de bakmak gerek. Üzerinde yazmıyorsa, akvaryumcuların bunu bildiklerini sanmıyorum. Yanarken bakınca, renk hoşunuza gidiyorsa iyidir :)
Neyse, yaptığım bir uygulama: düşük CRI'lı soğuk beyaz bir led'i (70cri diyelim), amber renkli led ile birlikte kullanarak 90 CRI'lık bir ışık elde edebiliyorsunuz. Sonuçtaki renk ise gün ışığı oluyor. (beyaz ledde kırmızı ve sarı eksik/az. biz sarı ekliyoruz)
Ya da 10 tane beyaz led'e , 10 tane amber, 1,2 tane kırmızı kullanarak güzel bir ton elde edebilirsiniz (akvaryum için değil). Görüntü güzel olur ama bitkiler sever mi? Sevmez :) Bitkiler daha çok 10 tane beyaz, 10 tane kırmızı, 1,2 tane amber gibi renkleri severler. Ama, bu renkte akvaryumculuğa pek uymaz :)
sonuç: yüksek CRI'lı lambalar kullanılan bir akvaryum daha güzel görünür.
Led Paylaşım
Birinci soru hangi led: istanbul'da birden çok yerden led aldım. Herhalde Çin malı idiler. Özel bir marka yok ya da markası yok. Ama, Philips filan bulursanız onlar sanırım en iyisi.
Daha sonra Ebay'dan ısmarladım. Oldukça ucuza geldi ama yine marka yok.
ikinci soruda sanırım bağlantı şekli soruluyor. PCB denen alüminyum üzerinde bakır yollar gizli ve yalıtılmış olarak var. Sadece LED'lerin yönü önemli, +,- si var yani, doğru yönde PCB üzerine lehimleyeceksin. PCB üzerinde akım kaynağına bağlantı uçları bellidir.
LED'lerin + ve -'sini de bir direnç ölçerle bulabilirsiniz. Zaten direnç ölçeri bağlayınca LED ışık vermeye başlar. hepsini aynı yönde bağlamak gerek.
Sabit akım kaynağı alıp onu kullanın, eğer standart trafo kullanırsanız ve 700ma'den fazla akım veriyorsa, çok ısınacak, ya yanacak ya da ömrü çok kısalacaktır.
internette tüm malzeme var. market led dijital filan yazarsanız İstanbul'dan internet üzerinden satan firmalar çıkar.
Listelersek; akım kaynağı, PCB, soğutucu, kablo ve ledler gerekli. Ayrıca, havya, lehim, fiş, vida :)
Önemsiz not: 30-40 volttan sonra çarpabilir.
Birinci soru hangi led: istanbul'da birden çok yerden led aldım. Herhalde Çin malı idiler. Özel bir marka yok ya da markası yok. Ama, Philips filan bulursanız onlar sanırım en iyisi.
Daha sonra Ebay'dan ısmarladım. Oldukça ucuza geldi ama yine marka yok.
ikinci soruda sanırım bağlantı şekli soruluyor. PCB denen alüminyum üzerinde bakır yollar gizli ve yalıtılmış olarak var. Sadece LED'lerin yönü önemli, +,- si var yani, doğru yönde PCB üzerine lehimleyeceksin. PCB üzerinde akım kaynağına bağlantı uçları bellidir.
LED'lerin + ve -'sini de bir direnç ölçerle bulabilirsiniz. Zaten direnç ölçeri bağlayınca LED ışık vermeye başlar. hepsini aynı yönde bağlamak gerek.
Sabit akım kaynağı alıp onu kullanın, eğer standart trafo kullanırsanız ve 700ma'den fazla akım veriyorsa, çok ısınacak, ya yanacak ya da ömrü çok kısalacaktır.
internette tüm malzeme var. market led dijital filan yazarsanız İstanbul'dan internet üzerinden satan firmalar çıkar.
Listelersek; akım kaynağı, PCB, soğutucu, kablo ve ledler gerekli. Ayrıca, havya, lehim, fiş, vida :)
Önemsiz not: 30-40 volttan sonra çarpabilir.
Led Paylaşım
Hazırda bu örnek var. Bir arkadaşıma yapmıştım.
10 litrelik bir akvaryum. 3 wattlık standart 1x mavi, 1x kırmızı ve 2 adet günışığı. Akvaryumdan sızan ışıklar farklı led'ler kullanıldığını gösteriyor. Özellikle beyaz kullanmadım. değişik olsun dedim :)
350ma sabit akımla sürülüyor. Metal kapağa vidalanmış.


Bu da bahsettiğim akvuryumlarımdan biri
65litre, 12'lik PCB (google'dan bulursunuz. 12 tane led lehimlenebilen alüminyum çubuk), 350ma sabit akım sürücü... Led adet ve renklerini ilk yazımda saymıştım.
sonradan 3 led daha ekledim; mavi, kırmızı ve günışığı. Bu üçlü led sabah erken açılıyor ve gece 22:00 da kapanıyor. gün batımı / doğumu gibi.
Hazırda bu örnek var. Bir arkadaşıma yapmıştım.
10 litrelik bir akvaryum. 3 wattlık standart 1x mavi, 1x kırmızı ve 2 adet günışığı. Akvaryumdan sızan ışıklar farklı led'ler kullanıldığını gösteriyor. Özellikle beyaz kullanmadım. değişik olsun dedim :)
350ma sabit akımla sürülüyor. Metal kapağa vidalanmış.

Bu da bahsettiğim akvuryumlarımdan biri
65litre, 12'lik PCB (google'dan bulursunuz. 12 tane led lehimlenebilen alüminyum çubuk), 350ma sabit akım sürücü... Led adet ve renklerini ilk yazımda saymıştım.
sonradan 3 led daha ekledim; mavi, kırmızı ve günışığı. Bu üçlü led sabah erken açılıyor ve gece 22:00 da kapanıyor. gün batımı / doğumu gibi.
Led Paylaşım
Merhaba,
Led konusunda yaptığım bazı denemeleri yazayım. Belki güzel önerileriniz olur.
65 litrelik iki akvaryumum var. Üzerinde gelen mavi-beyaz floresan lambaların ışığı çok soğuk olduğundan bu yola girdim :)
3w power led'leri 350ma(700ma 'liktir) sürücülerlerle sürüyorum. Bu sistem bile çok ısınıyor. 12 'lik çubuk PCB alüminyum kullanıyorum. Ama, bunların üstüne de soğutucu koymak gerekiyor. En kolayı kapağınız metal ise PCB'leri onun üstüne vidalamak, süper bir çözüm oluyor.
beyaz ledlerden bahsedersek; 10000K soğuk beyaz, çok fazla mavi içeriyor. Tuzlu su akvaryumlarında kullanılıyor. Tatlı suda genellikle 6500K olanlar daha iyi sonuç veriyor; hem renk hem de bitkiler için. Bu bilgiye forumlardan ulaştım. Uygulamalarımda bana da makul geldi. 2700K'ler oldukça sarı ışık veriyorlar. (bu ışık doğada gün doğumunda var).
Bitki yetiştirmek için normal mavi ve kırmızı dışında, özel 650-660nm kırmızı ve 440-445nm 'lik maviler var. Bunlardan da beyaza eklemeyi denedim.
Mavi ile kırmızı yanyana geldiğinde magenta(eflatun sanırım) renk veriyorlar. Oldukça sıcak bir renk. Bitki yetiştirirken sadece magenta kullanan yetiştiriciler var.
Dolayısı ile kırmızı ve mavi ve beyaz akvaryumda kullanılabilir. Yeşili bitkiler fotosentez için yeşil kullanmıyor ama, akvaryum renklerini doğallaştırıyor. O da beyaz ledden geliyor.
(beyaz ledler, kırmızı, mavi gibi sadece belli frekansı veren ledlerden, özellikle mavi led'e florasan tabakası ekleyerek yapılıyormuş. mavi ledin kendi rengi, yeşil-kırmızı(geniş bir spectrumla mesela, 500nm-700nm arası gibi) florasan tabakasından geliyor. )
Ben deneysel olarak 6 beyaz (6500K),2 günışığı (2700K), 3 mavi, 3 kırmızı kullandım. Kendimce sıcak bir renk elde ettim.
mavi'nin biri 440nm (donanma mavisi/royal blue), kırmızılardan biri 660nm (herhalde koyu kırmızı/kan kırmızısı) bitkiler için. Piyasada satılan maviler 460nm ve kırmızılar 630nm şeklindedir (yaklaşık..).
Led'i denerken bitki gübresine dikkat etmek gerek. Çok kısa sürede yosun kaplanabiliyor akvaryum. Bir not daha: kırmızı çiçek açtırmak için, mavi güçlendirmek, büyütmek için kullanılırmış. bol kırmızı, cılız hızlı büyüyen bitkiler...
Rotala'lar çok hızlı büyüyorlar. Ufak(bu ufacık bir şey) akvaryumda her hafta su mercimeği hasatı oluyor.
Ben oldukça hızlı işe yarayabilecek bilgilerimi paylaştım burada. Sizin de tecrübelerinizi paylaşmanızı isterim. Bu şekilde farklı renkler deneyebilirim. Hangi Led'leri kullanıyorsunuz, sonuç nasıl? Özellikle sonuçlar internette pek yok.
mdardeniz 2014-01-24 17:21:23
Merhaba,
Led konusunda yaptığım bazı denemeleri yazayım. Belki güzel önerileriniz olur.
65 litrelik iki akvaryumum var. Üzerinde gelen mavi-beyaz floresan lambaların ışığı çok soğuk olduğundan bu yola girdim :)
3w power led'leri 350ma(700ma 'liktir) sürücülerlerle sürüyorum. Bu sistem bile çok ısınıyor. 12 'lik çubuk PCB alüminyum kullanıyorum. Ama, bunların üstüne de soğutucu koymak gerekiyor. En kolayı kapağınız metal ise PCB'leri onun üstüne vidalamak, süper bir çözüm oluyor.
beyaz ledlerden bahsedersek; 10000K soğuk beyaz, çok fazla mavi içeriyor. Tuzlu su akvaryumlarında kullanılıyor. Tatlı suda genellikle 6500K olanlar daha iyi sonuç veriyor; hem renk hem de bitkiler için. Bu bilgiye forumlardan ulaştım. Uygulamalarımda bana da makul geldi. 2700K'ler oldukça sarı ışık veriyorlar. (bu ışık doğada gün doğumunda var).
Bitki yetiştirmek için normal mavi ve kırmızı dışında, özel 650-660nm kırmızı ve 440-445nm 'lik maviler var. Bunlardan da beyaza eklemeyi denedim.
Mavi ile kırmızı yanyana geldiğinde magenta(eflatun sanırım) renk veriyorlar. Oldukça sıcak bir renk. Bitki yetiştirirken sadece magenta kullanan yetiştiriciler var.
Dolayısı ile kırmızı ve mavi ve beyaz akvaryumda kullanılabilir. Yeşili bitkiler fotosentez için yeşil kullanmıyor ama, akvaryum renklerini doğallaştırıyor. O da beyaz ledden geliyor.
(beyaz ledler, kırmızı, mavi gibi sadece belli frekansı veren ledlerden, özellikle mavi led'e florasan tabakası ekleyerek yapılıyormuş. mavi ledin kendi rengi, yeşil-kırmızı(geniş bir spectrumla mesela, 500nm-700nm arası gibi) florasan tabakasından geliyor. )
Ben deneysel olarak 6 beyaz (6500K),2 günışığı (2700K), 3 mavi, 3 kırmızı kullandım. Kendimce sıcak bir renk elde ettim.
mavi'nin biri 440nm (donanma mavisi/royal blue), kırmızılardan biri 660nm (herhalde koyu kırmızı/kan kırmızısı) bitkiler için. Piyasada satılan maviler 460nm ve kırmızılar 630nm şeklindedir (yaklaşık..).
Led'i denerken bitki gübresine dikkat etmek gerek. Çok kısa sürede yosun kaplanabiliyor akvaryum. Bir not daha: kırmızı çiçek açtırmak için, mavi güçlendirmek, büyütmek için kullanılırmış. bol kırmızı, cılız hızlı büyüyen bitkiler...
Rotala'lar çok hızlı büyüyorlar. Ufak(bu ufacık bir şey) akvaryumda her hafta su mercimeği hasatı oluyor.
Ben oldukça hızlı işe yarayabilecek bilgilerimi paylaştım burada. Sizin de tecrübelerinizi paylaşmanızı isterim. Bu şekilde farklı renkler deneyebilirim. Hangi Led'leri kullanıyorsunuz, sonuç nasıl? Özellikle sonuçlar internette pek yok.
SON MESAJLAR
- Lapistes Yavruları aquaticathearmi, 10:50
Canlı Doğuranlar - Neocardina Toplu Ölümler NightWist, 10:09
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sadece Takas Selçuks 10:56
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 10:46
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 10:13
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 10:13
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:11
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:11
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:11
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:02
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 09:52
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 09:52
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:47
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 09:29
- Bitki Kumu Karışık Takasa Uygun ozgurnez 09:15
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 08:32
- Flame Moss , Java Moss gyunda 08:32
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 08:32
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 08:32
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 08:32
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 08:32
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 08:09
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 08:09
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 08:09
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 07:03
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 07:03
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 06:51
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 06:51
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 06:01
- Akvaryum Ve Malzeme AtlasPoyraz 05:43
- Apistogramma Türleri AtlasPoyraz 05:43
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 34 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
denizim20,
sina cen,
Hidro Dinamik,
fikret43,
Ozzgur,
yeekim,
EDDY,
EKAR,
zen666,
abunil,
ErayDemirel,
bilginstein,
ciways,
tuncaysargin,
Yücel BOZDEMİR,
rasporasrc,
MuratOzdemir,
bysmokin,
Hiko,
Kınayu,
HalilSefaa,
BilalM.,
WarrenBlePt,
Jeveux,
osmandbnl,
0rnn,
Conix,
Arch.Hüseyin,
Flytheshrimp,
GETS34,
Umt61,
cancoma,
nakkas__45,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
