ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
mescarine
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
07 Mart 2011 18:52
Son Ziyaret:
08 Mart 2011 01:25
Toplam Mesaj:
2 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mehmet Cagli
Doğum Tarihi:
13 Ekim 1982
Yaş:
43
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Mehmet Cagli
SON 2 MESAJI
Amonyak için Filitre süngeri neolmalı?
Yorumlarınız için teşekkürler. Evet bende düşündüm Beta ile Japonu yanyana koymamayı lakin valide hazretleri isteyince gönlü kırılmasın dedim. Betayı görünce "işte balık bu" dedi oda ayrı mesele ama başlangıç için japon ve lepisteslerle devam etsin bakalım. İleride sarı prensesle yunusla devam ederiz.
Zaten devamlı onlarla oyalanıyor, herhangi bir durum olması halinde yavruluk gibi ayrı bir kısma alır betayı.
Japonlar zaten sanırım ikiside dişi. Erkek nasıl anlaşılır diye forumda okudum, solungaç kenarlarında bu dönemlerde çiftleşmeye hazırsa sanırım beyaz benekler oluşması gerekli imiş. Bizimkilerde herhangi bir noktalama yok. Ayrıca japonların biri düz kuyruk diğeride 3 kuyruk. O kuyruk azalma uzama durumlarına dikkat ediyorum sağlıkları açısından. Sarı 3 kuyrukluda uzama var hatta, sarı rengi daha bi canlandı gibi. Yanlız ağzında bir yırtılma var. Oda sanırım zemindeki ufak taşları bazen alıyor ağzına, ondan dolayı kesildi gibi. O kısım şişti okadar.
Filitre için bencede büyük. Onu esasında bi arkadaşın eski akvaryumunda aynı tip 600 lt/hr olanı var daha ufak. Onu alsam daha iyi olur büyük ihtimal. Birde onu deneyelim bakalım...
Ponza taşının doğruluğunu sormuştum sadece, zaten hani yapmadım. Gereksiz...
Sağolun. Sorum oldukça buraya yazacağım. Yeni başlayan arkadaşlar içinde umarım iyi bir kaynak olur. Tekrar teşekkürler...
Yorumlarınız için teşekkürler. Evet bende düşündüm Beta ile Japonu yanyana koymamayı lakin valide hazretleri isteyince gönlü kırılmasın dedim. Betayı görünce "işte balık bu" dedi oda ayrı mesele ama başlangıç için japon ve lepisteslerle devam etsin bakalım. İleride sarı prensesle yunusla devam ederiz.
Zaten devamlı onlarla oyalanıyor, herhangi bir durum olması halinde yavruluk gibi ayrı bir kısma alır betayı.
Japonlar zaten sanırım ikiside dişi. Erkek nasıl anlaşılır diye forumda okudum, solungaç kenarlarında bu dönemlerde çiftleşmeye hazırsa sanırım beyaz benekler oluşması gerekli imiş. Bizimkilerde herhangi bir noktalama yok. Ayrıca japonların biri düz kuyruk diğeride 3 kuyruk. O kuyruk azalma uzama durumlarına dikkat ediyorum sağlıkları açısından. Sarı 3 kuyrukluda uzama var hatta, sarı rengi daha bi canlandı gibi. Yanlız ağzında bir yırtılma var. Oda sanırım zemindeki ufak taşları bazen alıyor ağzına, ondan dolayı kesildi gibi. O kısım şişti okadar.
Filitre için bencede büyük. Onu esasında bi arkadaşın eski akvaryumunda aynı tip 600 lt/hr olanı var daha ufak. Onu alsam daha iyi olur büyük ihtimal. Birde onu deneyelim bakalım...
Ponza taşının doğruluğunu sormuştum sadece, zaten hani yapmadım. Gereksiz...
Sağolun. Sorum oldukça buraya yazacağım. Yeni başlayan arkadaşlar içinde umarım iyi bir kaynak olur. Tekrar teşekkürler...
Amonyak için Filitre süngeri neolmalı?
Merhabalar. Bende uzun zamandan beridir düşündüğüm bir hayalimi gerçekleştirdim ve 60x20x30 boyutlarında 40lt lik bi akvaryum aldım. İçine başlangıç olarak 2 Japon, 3 Lepistes, 1 Çöpçü ve annemin büyük ısrarları sonucu(ki onun evinde şuanda
) 1 erkek beta aldım. Betada şüphelerim vardı kavgacı yapısından dolayı, birkaç gün didişmelerine ramen şuanda gül gibi geçinip gidiyorlar. Bi sorunumuz yok yani.
Hatta nasıl bir hikmetse beta çöpçünün yanından ayrılmaz oldu.
Bukadar infodan sonra aklıma bazı ufak tefek sorular takıldı. Onları sormak istedim:
1- Akvaryum satıcısı 40 lt akvaryum için ATMAN AT-F306 filitre önerdi ve onu aldık. Dış filitre almamın daha iyi olacağını sorduğumda balığı yorabileceğini. Bu filitreyi günde 4-5 saat çalıştırmamın yeterli olduğunu söyledi. Bende söylediği gibi yapıp onu prizden timer a bağladım. Hergün öğlen 12'de açılıp akşamüstü 5'de kapatıyor. Kutusunun içerisinden prospektüs çıkmadı, o yüzden bende soru işaretleri oluştu. Acaba doğrumu yapıyorum?
2-Filitrenin alt tarafındaki sünger haznesinde basit siyah bir sünger duruyor. Balıklar için amonyağın tehlikeli olduğunu biliyorum. Haliyle bu filitrasyon bana biraz zayıf geldi. Mavi su dedikleri bakteri önleyici ilaçtan her su değişimnde 5-6 damla damlatıyorum. Şu durumda o filitrasyon haznesine siyah sünger yerine başka filitrasyon malzemeleri koysam nasıl olur? HOPAR SU BERRAKLAŞTIRICI ya da başka bir kaliteli sünger ya da materyal varsa onlardan koysam nasıl olur? Amonyakı bu tip bir akvaryumda nasıl devamlı suretle azami oranda tutabilirim?
3-Akvaryum suyunu değiştirmeden önce 1 Hafta bekletiyorum. İçine doğal ponza taşı (gazbeton değil
) atmam halinde sudaki zararlı mineralleri emeceği söylendi. Bu doğrumu? Biraz saçma geldide... Belki doğruluk payı vardır diyede düşündüm çünkü gözenekli yapı ve nitrat yada amonyakla beslenen bakterilerin üremesinde yardımcı etmen olabilir.
Velhasıl kelam aklıma takılan birkaç soru böyle. Yeni başlıyorum inşallah daha ileriki yıllarda daha iyisini yapabilmek dileğiyle şimdiden teşekkür ederim. İyiçalışmalar.
Merhabalar. Bende uzun zamandan beridir düşündüğüm bir hayalimi gerçekleştirdim ve 60x20x30 boyutlarında 40lt lik bi akvaryum aldım. İçine başlangıç olarak 2 Japon, 3 Lepistes, 1 Çöpçü ve annemin büyük ısrarları sonucu(ki onun evinde şuanda
) 1 erkek beta aldım. Betada şüphelerim vardı kavgacı yapısından dolayı, birkaç gün didişmelerine ramen şuanda gül gibi geçinip gidiyorlar. Bi sorunumuz yok yani.
Hatta nasıl bir hikmetse beta çöpçünün yanından ayrılmaz oldu.Bukadar infodan sonra aklıma bazı ufak tefek sorular takıldı. Onları sormak istedim:
1- Akvaryum satıcısı 40 lt akvaryum için ATMAN AT-F306 filitre önerdi ve onu aldık. Dış filitre almamın daha iyi olacağını sorduğumda balığı yorabileceğini. Bu filitreyi günde 4-5 saat çalıştırmamın yeterli olduğunu söyledi. Bende söylediği gibi yapıp onu prizden timer a bağladım. Hergün öğlen 12'de açılıp akşamüstü 5'de kapatıyor. Kutusunun içerisinden prospektüs çıkmadı, o yüzden bende soru işaretleri oluştu. Acaba doğrumu yapıyorum?
2-Filitrenin alt tarafındaki sünger haznesinde basit siyah bir sünger duruyor. Balıklar için amonyağın tehlikeli olduğunu biliyorum. Haliyle bu filitrasyon bana biraz zayıf geldi. Mavi su dedikleri bakteri önleyici ilaçtan her su değişimnde 5-6 damla damlatıyorum. Şu durumda o filitrasyon haznesine siyah sünger yerine başka filitrasyon malzemeleri koysam nasıl olur? HOPAR SU BERRAKLAŞTIRICI ya da başka bir kaliteli sünger ya da materyal varsa onlardan koysam nasıl olur? Amonyakı bu tip bir akvaryumda nasıl devamlı suretle azami oranda tutabilirim?
3-Akvaryum suyunu değiştirmeden önce 1 Hafta bekletiyorum. İçine doğal ponza taşı (gazbeton değil
) atmam halinde sudaki zararlı mineralleri emeceği söylendi. Bu doğrumu? Biraz saçma geldide... Belki doğruluk payı vardır diyede düşündüm çünkü gözenekli yapı ve nitrat yada amonyakla beslenen bakterilerin üremesinde yardımcı etmen olabilir.Velhasıl kelam aklıma takılan birkaç soru böyle. Yeni başlıyorum inşallah daha ileriki yıllarda daha iyisini yapabilmek dileğiyle şimdiden teşekkür ederim. İyiçalışmalar.
SON MESAJLAR
- Su Yosunu Cyber_Scout, 00:39
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 23:42
Hastalıklar ve İlaçlar - Rasbora Oneri Tatar10, 20:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:59
Filtre ve Sump Yapımı - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım flanormimar, 14:11
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 23:41
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 23:41
- Seachem, Akvaryumlar, Malzemeler Uygun Fiyat!!!! Özgür7 23:39
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 23:17
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 23:11
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:10
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 21:51
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
- Üretilebilir Tubifex ( İzya Kurdu) Ve Diğer Yemler Lotus88 13:02
- California Black Worm ( Aranıyor) Lotus88 13:02
- Satılık Endler Varyeteleri.. Lotus88 13:02
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:00
KULLANICILAR
- 74 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
syerli,
tukabu,
Sarp___.......,
MiSoSiKiaN,
Malawi market,
sina cen,
ByOscar:),
bendeniztayfun,
JujuSeri,
SinanBulut,
EKAR,
OKIRATLI,
Kınayu,
florasan,
0rnn,
Sungurr,
ozksrt,
Kuduoglu,
Urar,
Cyber_Scout,
DigitalPen,
Ancalagon,
yeekim,
osmandbnl,
osmangunay,
Metinmert Yiğit,
epidosin,
Hidro Dinamik,
CevdetSERBEST,
ozherele_bpoi,
Tortuga7,
NightWist,
Fatih_hakankaan,
portre,
ozherele_zfPa,
CoryCory,
CagriTURK,
tunahannn28,
ternapi,
ALTEMUR,
RecepOnar,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
