YOSUN (ALG) GÜNCESİ


emreutkuÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 04/10/2008
İl: Bursa
Mesaj: 1138
emreutkuÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 14 Haziran 2010 19:26
Ertuğrul bey merhaba,
her iki tankımdada staghorn ile karşılaştım...
Her ikisinde de tabandaki mikroorganizmaların yeterince çok olmayışını neden olarak düşünüyorum. (bu zaten Tom Barrın amonyak piki teorisyle uyumlu)
Bence taban henüz oturmamışken staghorn ile karşılaşılıyor.
Ama oturmuş bir tabanı karıştırmak  bir sorun oluşturmuyor.
 
 
Cristian Rubilar ise mg/ca oranınında mg fazlayken bu algın oluştuğunu yazmakta.
Daha öncede yazdığım gibi Medhod of Controlled İmbalances -- Kontrollü Dengesizlik Yönteminde Rubilar alg tedavisinde bazı konulara açıklık getirmiş, yaklaşımını ben çok beğendim.
 
Rubiların  kontrollü besin dengesizliğini alg tedavisi olarak kullandığı bu yöntem okunmaya değer..
***
 
Bense artık high-tech tanklar için nerdeyse tek şeye inanıyorum; besince çok zengin olmayan ve özellikle mikroorganizmalarca olgunlaşmış bir  tabana...
 
***
 
 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

fantastik3Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 23/02/2009
İl: Kocaeli
Mesaj: 676
fantastik3Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 16 Haziran 2010 10:13
Tevfik bey merhaba,
Chiristian Rubilar gerçekten de besin dengesizliği konusunda farklı yaklaşımlar ve alg önlemede tedavi protokolleri oluşturarak çözüm önerileri oluşturmuş. Ancak alg türlerini ifade ederken kullandığı fotoları sizinkilerden iyi değil! Tedavi protokollerini aşama aşama, prosedüre dökebilseydi mükemmel bir iş çıkarmış olurdu. Alg oluşumu ve tedavisi hakkında ışık, besin, CO2 değerlerinden yola çıkarak hepsi de mantıklı pek çok sonuca ulaşmak mümkün olabilir. Bana göre işin püf noktası ölçme ve değerlendirmede. Hi-tech akvaryumda NO3, PO4, Fe testleri elzem. Redfield oranı, kanıtlanmış gerçek bir kriter. Seachem Excel içindeki özel maddelerle sadece sıvı C olmak çıkan, bitki akvaryumu için mucizevi bir ürün. Rubilar'da bütün tedavilerinde Excel önermiş! CO2 miktarını ister Ph, Kh ölçümleri ile ayarlayın ister CO2 testi ile ölçün yeterli seviyede olması çok önemli. Eğer tüple CO2 veriyorsanız miktarını ayarlamak çok daha kolay.....
 
Kendi akvaryumumun ilk kurulumunda aldığım Prodac'ın PO4 ve Fe testleri çok kötü çıkınca yenisini almamış, gübrelerin üzerinde yazan giriş değerlerine ve bitkilerin gelişimini gözlemleyerek gübreleme yapmıştım. Sonra da malum sakal, geyik algleri musallat omuştu. Geçen hafta Hagen PO4 Sera Fe testleri aldım. Su değişiminden önce bir test yaptım ki PO4 coşmuş 5mg/l nin bile üstünde! NO3 10 mg/l civarı. Alın size neden. Hemen su değişimleri, filtreye Seachem Seagel fosfat tutucu az miktarda ilave, 5 ml Excel ilavesi ve 5 günde gözle görülebilir bir fark var. Fosfat 2,5 mg/l seviyesine indi, inmeye devam ediyor. Artık demiri de kontrollü veriyorum.... Yani ipleri elime aldım.)
 
[QUOTE=emreutku].....Bense artık high-tech tanklar için nerdeyse tek şeye inanıyorum; besince çok zengin olmayan ve özellikle mikroorganizmalarca olgunlaşmış bir  tabana...[/QUOTE]
 
Tabanda yurtdışındaki yakınlarıma sipariş vermeme rağmen Dupla bakteri kültürü koyamadığımdan, Tetra Bactozym kullanmıştım. Bu ürün de toz bakteri kültürü. Dupla her akvaryumcuda bulunan, yaygın bir ürün değil. Ama yabancılarda neredeyse bütün bitki akvaryumlarının olmazsa olmazı, üstelik benzerlerine göre de çok pahalı bir ürün.  
 
Son yazılarınızda bu konuya sık değindiğinizi ben de fark ettim. Galiba geçen seneki " temel sağlam olsun", " çok katmanlı taban" fikirlerinizde değişim var. Bunun nedenini öğrenmek isterim.
 
Selamlar...

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emreutkuÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 04/10/2008
İl: Bursa
Mesaj: 1138
emreutkuÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 16 Haziran 2010 16:51
 
Mutlu bey Rubiların çalışması ve sunduğu protokol çok etkiliyeci.
Bu nedenle aquaplantcentral forumunda sabit konu olmuş durumda.
 
Kontrollü besin dengesizliği yönteminde rubiların temel dayanağı;
-- Fosfor eksikliğinde Yeşil Spot Algı olur
-- Yeşil Spot algı varken diğer yosunlar pek görülmez.
 
 Diğer yosun türleri varken kontrollü besin dengesizliği ile (yani fosfatı KESEREK , ANCAK KNO3 vermeye devam) tedavi yapılabilir..
 
***
Buna göre sizin tankınızda yapılması gereken (fosfat 5ppm iken yeşil spot algı olmamı gerekir) tankınızda diğer yosun çeşitleri varken
İlk iş %50 su değişiminden sonra günlük KNO3 vermeye devam edip fosfatı tamamen keserek gübreleme metodunuzu revize etmeniz gerekiyor. Taki tankta fosfor eksikliğini göstren yeşil spot algı belirene dek. Yeşil Spot algı ortaya çıktıktan sonra diğer yosun türleri genelde ortadan kayboluyor. Şimdi gerekli miktarda fosfat ekleyerek gübrelemeye devam ediliyor.
 
Kontrollü dengesizlik yöntemi yalnızca bir alg tedavi yöntemi değil, gübreleme metodu olarakta kullanılabiliyor.
 
Tabi bütün konu yalnızca bu değil...
 
****
 
CO2 konusu ise ilginç; Rubilar benim bir yıldır yaptığım şeyi öneriyor..
Karideslere bakarak onların rahatsız olduğu CO2 seviyeSİnin bir altını kullanıyor.
Ne ph-kh tablosu ne CO2 Drop checker nede ph kontroller önermiyor.
Karideslere bakıyor= bioindikatör
 
****
 
Rubiların özet yazısını okudum ama henüz tartışma yazılarına iştirak etmedim...
Bana göre taban matür olduktan sonra uygun CO2 verilen bir tankta yosun görmek zor.
Ya yeşil spot algı oluyor yada yeşil toz yosunu...
Zaten rubilarda daha çok bu iki yosuna ağırlık vermiş..
 
 
***
 
Tabanın kuvvetli(zengin) olsun yaklaşımı bana ait değil, ben bu konuda bilinçlendikten sonra bu yaklaşımı benimsemiyorum. Tabanın çok zengin olması high-tech tanklar için uygun değil. Tabanın çok zengin olmasına gerek yok.
Ben tabanı 1,5 yıllık olan tankımda substratı defalarca ve çok önemli miktarda karıştırdım, rahatsız ettim, hiç bir şey olmadı.
 
***
Beni asıl etkiyen şeylerden biride bu forumda pek çok yeni kurulumda benzer çok zengin tabanlarla yola çıkılması, sonuç hüsran. Nerdeyse aynı yanlış defalarca tekrarlanıyor.
 
Üstte killi olmayan bir kum kullanmak işleri zorlaştırıyor.
 
Yaz ayları tanka bitki, canlı ve ışık eklemeden sadece yeni taban + çalışan  filtre kurulumu için çok ideal. Bu süre içinde mikroorganizmalar gelişecek..
 
****
 
 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

gokmenÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 20/12/2006
İl: Istanbul
Mesaj: 152
gokmenÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 16 Haziran 2010 17:43
Konuyu henüz okuma fırsatım oldu ve benim kendi şartlarımda gözlemlediğim bir durum tartışılmakta olduğu için konuyu paylaşanlara teşekkür etmek istiyorum.
Forumda paylaştığım üzere net 60 lt bir tanka sahibim ve tabanı tamamen siyah hagen kumdan oluşmakta yaklaşık 8cm kadar yüksekliğe sahip, sadece glosso ekimini yenilediğim dönemde 8-10 adet misket gübre koyuyorum.
1 senedir hiçbir şekilde test yapmıyorum gübreleme ve haftalık %50 su değişimi hepsi bu
Bunun yanı sıra son 1.5 senedir birçok yanlış veya aksaklık yaşamama rağmen alg sorunum olmadı diyebilirim.
Geçen zamanda uğraştığım test trafiğini hatırladıkça hala ürperiyorum. Neyi ölçüyor! doğrumu! hangi renk ! kaç ppm :)
Yaşadığım 1.aksaklık geçen sene tabandaki glossoyu yenilemek için çıkardığımda 1-2 gün fotosentez oluşmadığını gördüm sebebini ararken kh değeri ölçmek aklıma geldi sera ile ölçümlerime göre kh değeri 1 bile değildi. Hemen su değişimi yaptım fakat kh değeri yine yükselmedi.
Daha sonra sodyumbikarbonatın değeri artırdığını öğrendim hemen ilave ederek durumu normal şartlara getirdim ve birsüre sonra fotosentez başladı.
Bir zaman sonra 50 köklük bir rotala grubunu çıkardım tanktan ve aynı olay tekrar etti kh değeri yine dağılmıştı. Yine aynı uygulama ile sorunun üstesinden geldim.
Açıkçası araştırmama rağmen bir kaynak bulamadım durum ile ilgili kendimce tabanda katyon değişimi sağlayacak bir malzeme bulunmadığına bağlamıştım.
Yaşadığım 2. aksaklık 15ml potasyum gübreleyecekken fosfat yüklemem idi. Yine %50 su değişimi 1-2 hafta fosfatı keserek sorun atlatıldı. Hiç ölçüm yapmadım !
Geçen ayda evdeki tadilat nedeniyle suyu 3 kere boşaltıp tankı ordan oraya taşımak durumunda kaldım.
Aydınlatmada ise zaten çok iptidai bağladığım flolardan biri uzun süre yanmadı 1aqarelle 1 grolux ile uzunca devam ettim yine devam edebilirim ama 3.floyu devreye sokunca görünüm daha iyi olduğu için 3 flo ile devam etmekteyim. 3.flo yandığı zaman ön camda kısa iplik algi ismi aklıma gelmedi oluşuyor. Ara ara temizliyorum onuda
 
Uzun oldu biraz :)
Saygılarımla
 
 
gokmen2010-06-17 09:20:47

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emreutkuÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 04/10/2008
İl: Bursa
Mesaj: 1138
emreutkuÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 19 Temmuz 2010 19:09
Aşağıda yazdıklarım yeni kurulum yapacaklara; yeni substrat ve yeni filtre kullanarak kurulum yapacaklara nacizane önerimdir.
Forumdan gördüklerim pek çok bitkili tankın akıbeti  yosun nedeniyle ilk aylarda husranla sonuçlanmakta bu durum hobiyi bırakmaya kadar gidebilmektedir.
Bu yazıda  önemsediğim noktalara değinmek istedim, konunun uzamaması adına konuyla ilgili olabicek diğer faktörler eksik kalmış olabilir.
 
Anaktar kelimeler
 
YENİ KURULUM--BAKTERİLER--YOSUN
KAHVERENGİ YOSUN--YOSUNSUZ TANK
 
 
BAKTERİLER
Tıpkı balıklı akvaryumda olduğu gibi bitkili akvaryumdada bakterilerin varlığı ve yeterli miktarda olması çok önemli.
Konuya balıklar açısından baktığımızda mevcut toxic amonyağın önce nitrit sonra nitrata dönüştürülmesi hayati önem taşır. Bu işleme nitrifikasyon denir.
 

Nitrifikasyon; amonyağın oksitlenerek nitrata dönüşmesi işlemidir. Bu biyolojik işlem nitrifikasyon bakterileri tarafından yapılır. Bu aerob bakteriler Nitrosomanas ve Nitrobakterilerdir.

Nitrosomonaslar amonyağı nitrite, Nitrobakterler ise nitriti nitrata dönüştürürler.
 
İlk haftalarda önemli olan bakterilerin oluşması ve çoğalmasıdır.

Bu bakterleri çoğalması için erimiş oksijen, sıcaklık ve ph önemlidir.

Nitrifikasyon bakterileri için optimum sıcaklık 30 derece, Ph  8.0 dir.

 
***
 
Bitkili akvaryumdada bu döngünün oturmuş olması ve bakterlerin yeterli sayıda olması önemlidir.
Çünkü amonyak bitkili bir tankta yosun patlamısını tetkler.
 
Bu bakteriler uygun ortamda dahi çok yavaş çoğalırlar. Bu nedenle bu döngünün oturması 1-2 ay kadar bir zaman alır.
 
Bitkili akvaryumda anaerob bakterlerde çok önemlidirler. Organik atık dekompanse ederler, ayrıca demir, mangan vb metalleri indirgeyerek bitkiler tarafından alınmasını kolaylaştırırlar.
 
 
 
Yukardaki bilgiler doğrultusunda yeni bir kurulumda (taban ve filtre yeniyken ) en önemli konu substratta ve filtrede bu bakterilerin yeterli sayıya gelmesini sağlamaktır.
 
Bu nedenle:
Aerob bakterlerin için
1-Bakteri kültürü eklemek
2- Bakterileri ölmesine neden olabilecek faktörleri elimine etmek;
Herhangi bir ilaç kullanmamak, Klorlu su kullanmamak, dezenfektan kullanmamak
3- Bakterlerin daha kolay olmasını sağlamak için amonyak ve nitrit eklemek, su derecesini 26-28 arasında tutmak, PH 7,5-8.0 cıvarında olmasını sağlamak (özel birşey yapmaya gerek yok) 
4- Suda yeterli O2 bulunmasını sağlamak, ilk zamanlarda hava motorunu sürekli açık tutmak.
 
Anaerob bakteriler için en alta 0,5 cm kalınlığında torf (organik) eklemek uygundur.
 
 
Bu konuya ADA önem veriyor. ADA  Bacter100 ürününde 100 farklı çeşit bakteri vardır...
 
 
 
Pratikte benim inandığım  ilk 1-2 ay substratta ve filtrede bu bakterlerin çoğalmasını sağlamaktır.  
 
Yani bitki olmadan ilk 1-2 ay geçirilebilir. Bitkili tank olacağına rağmen ilk 1-2 ay bitkisiz ama balıklı geçirilebilir.
 
******************
 
Bitkiler ne zaman eklenecek?
 
Yeni kurulumda yeni substrattan ve dekor malzemesinden kaynaklanan diatom (kahverengi yosun) görülür..Genelde ilk haftadan sonra ortaya çıkar ve bir ay kadar devam eder. . Cam yüzeyine, substrat yüzeyine çöker...Bitki varsa bitki yapraklarına çöker...Sonra kendiliğinden geçer...Substratın kirlenmesine ve tıkanmasına yol açar..Bitkilerin ölmesine yol açar.
 
İşte bitkilerin eklenmesi gereken dönem bu kahverengi yosunun (diatom) sona erdiği zamandır.
 
İstenirse bu erken dönemde çabuk büyüyen geçici bitkiler eklenebilir (zeytin vb..)
 
.
DEVAM EDEBİLİR...

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

GurayÇevrim Dışı

Kayıt: 18/09/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 43
GurayÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 20 Temmuz 2010 09:33
Erken dönemde çabuk gelişen bitkilerin eklenmesi gerçekten çok iyi sonuç veriyor.
Bu bitkilerin fazla besini tüketmesi sayesinde yeni kurulan tanklarda yosun ile mücadele çok daha kolay oluyor.
 
Yıllardır kurduğum tüm bitkili tanklarda bu tedbiri uygularım ve yosun oluşumu hep kısıtlı kaldı.
Guray2010-07-20 09:34:55

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emreutkuÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 04/10/2008
İl: Bursa
Mesaj: 1138
emreutkuÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 20 Temmuz 2010 19:02
Genelde kabul gören yaklaşımda böyle ;
1- Başlangıçta tabanın büyük bir bölümünü bitkilerle kaplı olmalı
2- Başlangıçta hızlı büyüyen bitkiler eklenmeli/olmalı
 
Teori besin fazlasını bitkilerin tüketmesine ve yine sağlıklı gelişen bitkilerin yosun oluşumunu engellemesine dayalı.
Tabi burada kullanılan substrat çok önemli olduğu gibi ilk haftalarda , ışık, su değişimi, filtrede aktif karbon/zeolit, sıvı gübreleme gibi faktörlerde ön plana çıkıyor. 
Yosun olmasın diye ilk haftalarda ışık miktarı ve süresi az olmalı, su değişim sıklığı ve miktarı çok olmalı, ilk haftalar filtrede  aktif karbon/zeolit olmalı. Balık yükü çok olmamalı vb..
 
Substrat besin açısından nasıl olmalı? Bence başlangıçta fosfat yada nitrat içerikli misket gübre eklenmemeli. Bu tip misket gübreler substratta bakteriler oluştuktan sonra kullanılabilir, en baştan değil. Substratta bakteriler oluştuktan sonra bu tip misket gübreler kullanılabilir. Başlangıçta substratta yalnız demir içerikli gübre yeterli. En altta ve arkada tarafa biraz (0,5cm) torf o kadar..
 
***
Aslında yukardaki tüm önlemler bakteri sistemi tam oturana dek alınmaya çalışılan önlemler.
Bakteri sistemini tam oturduğunda bahsi geçen önlemlerin önemi azalıyor.
Yani en emniyetli yaklaşım bakteri sistemi oturana dek sabretmek (ister bitkiniz olsun ister olmasın).
 
***
Killi substratlarda ne derece oluyor bilmiyorum benim ama başlançta bolca kullandığım yeni açılmış siyah kum benim tankta diatom afetine neden olmuştu.
Bu nedenle başlangıçta bol miktarda yeni siyah kum/ hagen kum kullanan arkadaşlar buna dikkat etmeli. Diatom bittiğinde kum yüzeyi tank içinde temizlenerek bitkiler dikilmeli..
 
 
 
emreutku2010-07-20 19:16:56

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

fantastik3Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 23/02/2009
İl: Kocaeli
Mesaj: 676
fantastik3Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 26 Temmuz 2010 00:32
Yaklasik bir haftadir ısvicredeyim. Gecen gun winterthur kentinde cok buyuk bir akvaryumcuya gittim. Oglum ancak 1,5 saat sabredebildiginden ne kadar sorum varsa firmadaki "bitki akvaryumu uzmanlarina"sordum. Aldigim yanitlar

-birinci olarak katmanli tabani buradakiler bilmiyorlar. Zeminde 2-3 mm taneli cesitli renklerde kumlar kullaniyorlar.

-aydinlatmada dennerle urunlerini ozellikle tercih edyorlar. Diger marlarin mavi renklerdeki dalga boylarinda pik yaptigini ifade edip kesinlikle dennerle diyorlar.

-aydinlatma periyodunu 4-3-4 olarak oneriyorlar, siesta zamaninin kesinlikle 3 saati asmamasi gerektigini ifade ediyorlar.

-seachem, prodac, sera vb gubrelerini kesinlikle onermiyorlar. Dennerlenin 4 urunden olusan gubreleme programini tavsiye ediyorlar.

bu firmada cok fotograf cektim. Butun akvaryumlarina baktim, hic birinde alg-yosunun eseri dahi yok!
baliklar cok canli renklerde, bitkilerin hepsi saglikli.







Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emreutkuÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 04/10/2008
İl: Bursa
Mesaj: 1138
emreutkuÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 30 Temmuz 2010 14:01
 
Bugünlerde  neredeyse tüm akvaryum bitkiler sıcaklık nedeniyle tehdit altındayken yeni kurulum (yeni taban ve yeni filtre) yapacaklara önerim var...
 
Kurulum yapmak için en uygun zaman yaz ayları...
Bu yüksek sıcaklar akvaryum ortamında bulunması gereken bakterler için çok uygun.
1Temmuzda kuralım yeni akvaryumları iki ay dursun 1eylülde ekelim bitkileri..
 
Yine bu sıcaklarda hem kurulum yapalım hem bitki ekelim diyorsak 30 dereceye dayanıklı ve hızlı gelişen bitkileri seçmeliyiz; neyseki bu iş için uygun bitkiler var;
Gül ve rotala 30 dereceye dayanıklı. Zeytinde olabilir.
 
Belki konu dışı olcak ama 30 dereceye dayanıklı bitkileri bilmek ve kullanmak  diskus akvaryumları içinde çok uygun.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emreutkuÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 04/10/2008
İl: Bursa
Mesaj: 1138
emreutkuÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 25 Ekim 2010 12:00
 
Yeni kurulum yapan arkadaşların dikkatine:
İlk 2 ay içinde tankınızda çeşitli yosunların oluşması gayet normaldir, daha öncede yazdığımız gibi bu durumda ne yapılması gerektiğiyle ilgili hatırlatma yapalım;
 
KURULUMDAN KISA SÜRE (1 ay ) SONRA ORTAYA ÇIKAN YAYGIN YOSUN SORUNU VAR...ACİL LİSTE
 
1-  Su değişimi ( ilk seferde mümkün olduğu kadar çok olmalı oran %80 olabilir, burda önemli olan su sıcaklığının uygun derecede (25  C cıvarı ) ve klordan arınmış olmasıdır. Bundan sonraki su değişimleri tank hacmiyle ilgili olmalı. Küçük tanklarda su değişimi çok kolay olduğu için sık aralarla %50 su değişimi yapılabilir.
 
2-  Dış filtrede aktif karbon+zeolit veya purigen , (2 hafta yeterli). Özellikle su değişimini eziyetli olduğu büyük tanklarda bu şık çok önemli.
 
3- Filtre temizliği, ilk haftalarda mümkün olduğu kadar sık.
 
4- Mümkünse bakteri kültürü ekleyin.
 
-- Bir süreliğine kızlı büyüdüğü blinen ve dayanıklı bitkiler eklenebilir. (zeytin, tilki kuyruğu)
-- Işıklar kapalıyken O2 verilmesi uygundur, bakteri oLuşumu için.
-- Tankta canlı olmasın. 
-- Tank temizliğinin sık yapılması  uygundur.
-- Mümkünse yeni taş ve kayaları bir süreliğine (1 ay kadar kadar) tank dışına alabilirsiniz.
 
Bana göre Yaplımaması gerekener:
-- İlaç, kimyasal vb kesinlikle eklemeyin.
-- Henüz yeni tank kuracaklar:  başlangıçta çok zengin bir taban + kaya yada taş birlikte kullanmayın.
--Yosun yiyicileri  erken dönemde boş yere eklemeyin .
 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

fantastik3Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 23/02/2009
İl: Kocaeli
Mesaj: 676
fantastik3Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 26 Ekim 2010 21:58
Hızlı bir şekilde nitrat ve fosfat tüketen yüzen (su üstü) bitkileri de kurulumda kullanılması faydalı olacaktır.

Salvinia natans



Salvinia natans bir yüzen ferndir ve eğer yeterli ışık ve besin varsa çok çabuk büyür. Açık renkli yapraklar mikro besin eksikliğini gösterir. Aşağıdaki bitkilerin ışığını kesme eğilimindedir. Salvinia türleri yapraklarında küçük kıllar vardır. Bu sayede suda dirençlidirler. Sudaki besinleri kullandıklarından ve bazı bölgeleri gölgelediklerinden alg oluşumunu engellemeye yardımcı olurlar. Doğal ortamında ve optimum koşullar sağlandığında çok fazla büyür. Açık akvaryumlar için dekoratif bir bitkidir.


Azolla caroliana




oğun balıklı akvaryumlarda nitratı çabuk abrose eden bir su üstü bitkisidir.Genel kullanım alanı havuzlardır.Yüksek ışıkta rengi kırmızıya döner.Yeni kurulan akvaryumlarda ve cıliptacorin anubias olan akvaryumlarda daha çok tercih edilir.Canlı yeşil tonu,üstü açık akvaryumlarda görselliği arttırır.


Lemna minor



Su mercimeği adıyla da tanınır. Uygun şartları bulduğunda çok hızlı çoğalan bir bitkidir. Düzenli olarak seyretildiğinde suyun biyolojik arıtımına hizmet eden çok yararlı bir nitrat filtresi görevini görür.

Yapraklarının rengi bir demir indikatörü gibi düşünülebilir. Eğer yapraklarında sararmalar gözleniyorsa suda demir eksikliği var demektir. Japon balıkları bu bitkiyi severek yerler.


Pistia stratiotes


Açık havuzlar ve üstü açık akvaryumlar için çok güzel bir su üstü bitkisidir. Uygun şartlarda sürgünler vererek hızla çoğalır. Subtropik iklimlerde, süs havuzlarında yaz bitkisi olarak kullanabilirler. Suni ışık altında yaklaşık 5cm çapında kalan yaprakları güneş ışığı alınca 15cm'ye kadar büyüebilir.

Uzun, dekoratif kökleri Guramiler gibi yüzey balıkları için ideal saklanma yerleri oluşturur. Diğer bitkileri gölgelememesi için hızlı yayıldığı durumlarda ara sıra seyretilmesi gerekir.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emreutkuÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 04/10/2008
İl: Bursa
Mesaj: 1138
emreutkuÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 21 Kasım 2010 17:01
 
DİATOM
 
Yeni kurulumda yeni substrattan ve dekor malzemesinden kaynaklanan diatom (kahverengi yosun) görülür..Genelde ilk haftadan sonra ortaya çıkar ve bir ay kadar devam eder. Cam yüzeyine, substrat yüzeyine çöker...Bitki varsa bitki yapraklarına çöker...1-2 ay sonra kendiliğinden geçer...Substratın kirlenmesine ve tıkanmasına yol açar..Bitkilerin ölmesine yol açar.
Diatom bittiğinde (yada başladığından 1-1,5 ay sonra kum yüzeyi tank içinde temizlenerek bitkiler yeniden dikilmelidir)
Kurulumda kum yeni ise mümkünse ayrıca taş ve kaya kullanılmamalıdır.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

songokuÇevrim Dışı

Özel Üye
[B]10177,3[/B]
Kayıt: 09/11/2006
İl: Izmir
Mesaj: 1065
songokuÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 26 Ocak 2011 18:31
Buda benim akvaryumumda boy gösteren algler.



Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emreutkuÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 04/10/2008
İl: Bursa
Mesaj: 1138
emreutkuÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 26 Ocak 2011 18:49
 
Hakan merhaba, aşağıdaki fotoğraftaki alg, mavi-yeşil alg.
 
 
Nedenler arasında düşük nitrat, organik yük,  kirli substrat,  kirli filtre, yetersiz sirkulasyon gösterilebilir.
 bilinen (yazılan) tedavi ;
Nitrat seviyelerini 15-20 ppm e yükseltrerek aşağıdakileren birini uygulamak;
---ilk seçenek,  3-4 günlük mutlak karanlık (Black-out)+ Havalandırma (O2 )...
--- yada Eritromisin tedavisi. ,
 
 
Bu alg Bence matür olmayan tanklarda sık görünüyor. Ön cam yüzeyindeki mavi-yeşil algı bir bez ile temizleyip, yine bu bölgedeki kum kalınlığını azaltmak lazım. İlginç bir şekilde ön taraftaki kum kalınlığını azaltınca bu alg ortadan kayboluyor.
 
 
*****
Diğeri ise çok önemli değil, çünkü alg kök üzerinde bitki üzerinde değil. Staghorn alge benzettim.
 
 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir