ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
oracle
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
7
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
20 Şubat 2006 00:37
Son Ziyaret:
10 Ağustos 2008 11:53
Toplam Mesaj:
390 [0.05 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Hasan Taycan
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Hasan Taycan
SON 10 MESAJI
Su Kaplumbağası Bakımı ve Akvaryum
[QUOTE=kabaltah]
Kaplumbağalara verilmez diye saydıklarınzın yanında marul, muz ve kiraz da verilmez. Marul, ıspanak ve lahanayla aynı sebepten verilmez. Muz ve kiraz da şeker oranı çok yüksek olduğu için verilmez, %12-%13.
[/QUOTE]
Su kaplumbağalarına marul verilmez bilgisi yanlış.
1 cisi ana besin maddesi yapmadıktan ve aşırıya kaçmadıktan sonra kırmızı yanak su kaplumbağalarına marul verilebilir, zararı yoktur çünkü zararlı bir içerik barındırmıyor. Zaten pek çok profesyonel yaklaşımlı sitede verilebilecek yeşillikler arasında mutlaka vardır. Marulun kıvırcığın birçok türevi var bu türevler arasında bazıları içerik açısından diğerlerine göre daha iyidir. Aşırı kullanım halinde ise kalsiyum ve mineraller açısından yetersizlik yaratabilir ama kaplumbağalarımıza özel yemler verdiğimiz , salt marul ile beslemediğimize göre marul vermekte sakınca yoktur.
İkincisi marulun , kaplumbağalar için önerilmeyen lahana ve ıspanakla da hiç alakası yok. Ispanak , kalsiyumla etkileşime geçerek heba olmasına yol açan oxalic asit içerdiği için , lahana ise kaplumbağa da guatr sorunlarına yol açabileceği için önerilmez.
Marul su kaplumbağalarına verilebilir ama kara kaplumbağalarına asla önerilmez. Çünkü esas besin maddesi olarak kullanılacak ve kara kaplumbağalarının hiç bir gereksinimine cevap veremeyecektir.
oracle 2008-08-07 21:49:46
[QUOTE=kabaltah]
Kaplumbağalara verilmez diye saydıklarınzın yanında marul, muz ve kiraz da verilmez. Marul, ıspanak ve lahanayla aynı sebepten verilmez. Muz ve kiraz da şeker oranı çok yüksek olduğu için verilmez, %12-%13.
[/QUOTE]
Su kaplumbağalarına marul verilmez bilgisi yanlış.
1 cisi ana besin maddesi yapmadıktan ve aşırıya kaçmadıktan sonra kırmızı yanak su kaplumbağalarına marul verilebilir, zararı yoktur çünkü zararlı bir içerik barındırmıyor. Zaten pek çok profesyonel yaklaşımlı sitede verilebilecek yeşillikler arasında mutlaka vardır. Marulun kıvırcığın birçok türevi var bu türevler arasında bazıları içerik açısından diğerlerine göre daha iyidir. Aşırı kullanım halinde ise kalsiyum ve mineraller açısından yetersizlik yaratabilir ama kaplumbağalarımıza özel yemler verdiğimiz , salt marul ile beslemediğimize göre marul vermekte sakınca yoktur.
İkincisi marulun , kaplumbağalar için önerilmeyen lahana ve ıspanakla da hiç alakası yok. Ispanak , kalsiyumla etkileşime geçerek heba olmasına yol açan oxalic asit içerdiği için , lahana ise kaplumbağa da guatr sorunlarına yol açabileceği için önerilmez.
Marul su kaplumbağalarına verilebilir ama kara kaplumbağalarına asla önerilmez. Çünkü esas besin maddesi olarak kullanılacak ve kara kaplumbağalarının hiç bir gereksinimine cevap veremeyecektir.
Kabuk Rengi Değişti Acaba Hastalık lı mı?
Çetin bey kabuğun düzelmesine sevindim. Bu ara kabuk değişimindenmiş diye yazmışsınız tüm o kabukların üst şeffaf katmanlarını döktümü ?
Çetin bey kabuğun düzelmesine sevindim. Bu ara kabuk değişimindenmiş diye yazmışsınız tüm o kabukların üst şeffaf katmanlarını döktümü ?
Antibiyotik
Bengi hanım
kuru mamasını bile yemiyorsa pis kokulu acı antibiotiği nasıl vereceksiniz , onu hırpalamadan antibiotiği ağızdan vermeyi becerebilmek çok zor. Bu yüzden iğne yapılıyor. Eğer yemek yiyorsa belki tavuk etini açıp antibiotiği içine damlatarak yedirmek suretiyle olabilir.
Bu antibiotik tedavisi konusu gerçekten forumlarda yazılması zor ve riskli bir konu bu yüzden bu konulara girilmesi pek akıllıca değil. Yurt dışı forumlarda çok tecrübeli deneyimli kişiler bile tavsiyede bulunmaz sadece veterinere gidin diye yazarlar.
Şimdi yukarda tüm yazdıklarımdan sonra , üstelik veteriner yada doktor olmadığımı , bu konularda tecrübem olmadığının da önemle altını çizerek belirttikten sonra nacizane tavsiyem toz ampisilin ( ampisina) antibiotik alıp kutu da yazdığı oranda su ile ama tek kullanımlık çok çok az bir solusyon hazırlayarak kuru mamalara emdirip sabah akşam disiplinli bir biçimde antibiotikli 5-6 mama yedirmek biçiminde olabilir. Sıvının dozunu eczaneden alacağınız iğnesi çıkan bir şırınga ile ayarlayabilirsiniz. Tabi yemek yiyorsa geçerli bir yöntem bu. Antibiotikten birazda akvaryum suyuna damlatın ama kaç ml damlatmanız lazım onu bilemiyorum. Her ne kadar bu antibiotiğin etkisi yıllar boyunca aşırı kullanım nedeniyle artık çok azalmış olsa da denenebilir.
Forumda yazılmış olan diğer yeni jenerasyon daha kuvvetli ve dolayısıyla daha riskli antibiotiklerin kullanımı konusunda birşey diyemeyeceğim. Momo zaten o mesajda konuyu izah etmiş. Eczanelerde vardır.
Bu arada yazdığınız belirtiler sanki akciğer enfeksiyonuna benziyor ama emin olamam. Bu rahatsızlık mutlaka düşük ortam ısısı yada üşütmekten dolayı olmayabilir sudaki hijyenin bozulması ve mikrobun içerde üremesi yada kaplumbağanın direncinin çeşitli sebeplerden zayıflaması sonucunda da olabilir.
Akvaryumda ki ısıyı 30 dereceye arttırın.
oracle 2008-05-14 14:37:23
Bengi hanım
kuru mamasını bile yemiyorsa pis kokulu acı antibiotiği nasıl vereceksiniz , onu hırpalamadan antibiotiği ağızdan vermeyi becerebilmek çok zor. Bu yüzden iğne yapılıyor. Eğer yemek yiyorsa belki tavuk etini açıp antibiotiği içine damlatarak yedirmek suretiyle olabilir.
Bu antibiotik tedavisi konusu gerçekten forumlarda yazılması zor ve riskli bir konu bu yüzden bu konulara girilmesi pek akıllıca değil. Yurt dışı forumlarda çok tecrübeli deneyimli kişiler bile tavsiyede bulunmaz sadece veterinere gidin diye yazarlar.
Şimdi yukarda tüm yazdıklarımdan sonra , üstelik veteriner yada doktor olmadığımı , bu konularda tecrübem olmadığının da önemle altını çizerek belirttikten sonra nacizane tavsiyem toz ampisilin ( ampisina) antibiotik alıp kutu da yazdığı oranda su ile ama tek kullanımlık çok çok az bir solusyon hazırlayarak kuru mamalara emdirip sabah akşam disiplinli bir biçimde antibiotikli 5-6 mama yedirmek biçiminde olabilir. Sıvının dozunu eczaneden alacağınız iğnesi çıkan bir şırınga ile ayarlayabilirsiniz. Tabi yemek yiyorsa geçerli bir yöntem bu. Antibiotikten birazda akvaryum suyuna damlatın ama kaç ml damlatmanız lazım onu bilemiyorum. Her ne kadar bu antibiotiğin etkisi yıllar boyunca aşırı kullanım nedeniyle artık çok azalmış olsa da denenebilir.
Forumda yazılmış olan diğer yeni jenerasyon daha kuvvetli ve dolayısıyla daha riskli antibiotiklerin kullanımı konusunda birşey diyemeyeceğim. Momo zaten o mesajda konuyu izah etmiş. Eczanelerde vardır.
Bu arada yazdığınız belirtiler sanki akciğer enfeksiyonuna benziyor ama emin olamam. Bu rahatsızlık mutlaka düşük ortam ısısı yada üşütmekten dolayı olmayabilir sudaki hijyenin bozulması ve mikrobun içerde üremesi yada kaplumbağanın direncinin çeşitli sebeplerden zayıflaması sonucunda da olabilir.
Akvaryumda ki ısıyı 30 dereceye arttırın.
Gözü hasta, ne yapılması gerekli?
Elvin hanım gittiğiniz veterinerin durumu pek anladığını sanmıyorum.
Su kaplumbağalarında göz şişmesi genelde içerdeki enfeksiondan dolayı olur. Büyük ihtimal solunum yollarında ve ciğerlerinde enfeksiyon var.
Sadece gözlerde sorun olduğu zaman kaplumbağalar gözleri kapalı olsada hareketli olurlar. Yeme ilgi gösterirler. Ama sorun içerdeki bazı ciddi sebeplerden kaynaklanıyorsa işte bu şekilde yemez içmez. Keşke antibiotik ile müdahele yapılsaydı yemediği için mecburen iğne yapılması gerekiyor.
Onu sıcak tutun su sıcaklığını 30 dereye çıkarın kuru bölge ısınma lambasıda sürekli yanık olsun. Diğer bazı değişik hastalık belirtileri varsa buraya yazın.
oracle 2008-04-28 16:53:24
Elvin hanım gittiğiniz veterinerin durumu pek anladığını sanmıyorum.
Su kaplumbağalarında göz şişmesi genelde içerdeki enfeksiondan dolayı olur. Büyük ihtimal solunum yollarında ve ciğerlerinde enfeksiyon var.
Sadece gözlerde sorun olduğu zaman kaplumbağalar gözleri kapalı olsada hareketli olurlar. Yeme ilgi gösterirler. Ama sorun içerdeki bazı ciddi sebeplerden kaynaklanıyorsa işte bu şekilde yemez içmez. Keşke antibiotik ile müdahele yapılsaydı yemediği için mecburen iğne yapılması gerekiyor.
Onu sıcak tutun su sıcaklığını 30 dereye çıkarın kuru bölge ısınma lambasıda sürekli yanık olsun. Diğer bazı değişik hastalık belirtileri varsa buraya yazın.
Teras'da Kara Kaplumbağası
Kaplumbağalar soğuk kanlı yani dışardan ısı almak zorunda olan canlılar aksi takdirde bünyeleri yavaşlamaya başlıyor. Bu yüzden kışın toprağa gömülerek kış uykusuna yatarlar. Sizin balkonda yeterli seviyede derinlik bularak içine gömülmesi zor Bu yüzden sizde kışın içeri alırsınız. Evlerde beslerken doğal süreçten kopardığımız için ve hareket özgürlükleride olmadığı için bedenen kış uykusuna hazırmı değilmi bilemiyoruz. Ben riskli bularak kış uykusuna yatırmıyorum. Zaten oda içinde doğru dürüst kış uykusuna yatamazlar en iyisi hiç yatırmamak.
Kaplumbağalar soğuk kanlı yani dışardan ısı almak zorunda olan canlılar aksi takdirde bünyeleri yavaşlamaya başlıyor. Bu yüzden kışın toprağa gömülerek kış uykusuna yatarlar. Sizin balkonda yeterli seviyede derinlik bularak içine gömülmesi zor Bu yüzden sizde kışın içeri alırsınız. Evlerde beslerken doğal süreçten kopardığımız için ve hareket özgürlükleride olmadığı için bedenen kış uykusuna hazırmı değilmi bilemiyoruz. Ben riskli bularak kış uykusuna yatırmıyorum. Zaten oda içinde doğru dürüst kış uykusuna yatamazlar en iyisi hiç yatırmamak.
Teras'da Kara Kaplumbağası
Yaşar.
Biraz güneşli biraz gölgeli bölgesi olması da lazım yani hep gölge yada hep güneşli alan olursa olmaz. Zaten sabah güneşlenip sonra öğlen güneşinde yada aşırı güneş altında durmaz hemen gölgeye kaçarlar. Ayrıca o yaşam alanı içerisinde ufak bir kapalı alanda yapmanız lazım ki saklanarak kendini güvende hissederek içersinde uyusun. Sürekli açıkta durmak onu rahatsız edecek bölgeden uzaklaşmak isteyecektir
Ama bir konuda uyarmam lazım kara kaplumbağaları 50 -60 hatta 75 yıl gibi çok uzun yaşayan canlılar. Eğer bir süre sonra örneğin 5 yıl sonra sıkılıp doğaya salma isteği duymanız kuvvetli bir olasılık. İşte bu durumda tekrar doğaya adapte olması zor olacaktır.
Kaplumbağalar eğer imkanı, kaçacak bir kapalı yuvası varsa içinde saklanıp günde 14- 16 saate yakın uyuyan ortada çok fazla gözükmeyen canlılar yani pekte seyirlik değiller. Eğer aynı ortamda birden fazla kaplumbağa varsa biraz büyüdükleri zaman cinsel olgunluğa girrmeye başlamalarıyla birlikte kavgalarda başlıyor. Özelikle erkek erkek veya erkek dişi den oluşan ikili durumlarda kavga ısırma ve taciz kaçınılmaz. 2 dişiden oluşan ikili durumlarda kavga oluyor mu bilemiyorum.
Ben ev içinde 2 ayrı terraryumda 2 kara kaplumbağasına bakıyorum kavga ettikleri için mecburen ayırdım. Evde oldukları için kış uykusuna yatırmıyorum, ısınma lambaları her sabah yaz kış yanar onlar öğlen saat 12-1 gibi uyumaya çekilince söner.
Elimden geldiğince doğal ve doğru şekilde bakmaya çalışıyorum ama mutlaka kalsiyum , multi vitamin , güneş ışığı ve ağızdan vitamin D3 vererek destekliyorum.
oracle 2008-04-28 14:13:04
Yaşar.
Biraz güneşli biraz gölgeli bölgesi olması da lazım yani hep gölge yada hep güneşli alan olursa olmaz. Zaten sabah güneşlenip sonra öğlen güneşinde yada aşırı güneş altında durmaz hemen gölgeye kaçarlar. Ayrıca o yaşam alanı içerisinde ufak bir kapalı alanda yapmanız lazım ki saklanarak kendini güvende hissederek içersinde uyusun. Sürekli açıkta durmak onu rahatsız edecek bölgeden uzaklaşmak isteyecektir
Ama bir konuda uyarmam lazım kara kaplumbağaları 50 -60 hatta 75 yıl gibi çok uzun yaşayan canlılar. Eğer bir süre sonra örneğin 5 yıl sonra sıkılıp doğaya salma isteği duymanız kuvvetli bir olasılık. İşte bu durumda tekrar doğaya adapte olması zor olacaktır.
Kaplumbağalar eğer imkanı, kaçacak bir kapalı yuvası varsa içinde saklanıp günde 14- 16 saate yakın uyuyan ortada çok fazla gözükmeyen canlılar yani pekte seyirlik değiller. Eğer aynı ortamda birden fazla kaplumbağa varsa biraz büyüdükleri zaman cinsel olgunluğa girrmeye başlamalarıyla birlikte kavgalarda başlıyor. Özelikle erkek erkek veya erkek dişi den oluşan ikili durumlarda kavga ısırma ve taciz kaçınılmaz. 2 dişiden oluşan ikili durumlarda kavga oluyor mu bilemiyorum.
Ben ev içinde 2 ayrı terraryumda 2 kara kaplumbağasına bakıyorum kavga ettikleri için mecburen ayırdım. Evde oldukları için kış uykusuna yatırmıyorum, ısınma lambaları her sabah yaz kış yanar onlar öğlen saat 12-1 gibi uyumaya çekilince söner.
Elimden geldiğince doğal ve doğru şekilde bakmaya çalışıyorum ama mutlaka kalsiyum , multi vitamin , güneş ışığı ve ağızdan vitamin D3 vererek destekliyorum.
Kabuk Rengi Değişti Acaba Hastalık lı mı?
Şimdi bir olumsuz durum söz konusu ama olumsuzluğun nerde olduğunu uzaktan tam anlamıyla bilemeyiz.
Kabuk sertleştiriciyi kullanmayın , vitamini bir süre kesin fazla vitaminde etkiliyebilir. Bu ikisi dükkanda bozulmuşta olabilir. Su sıcaklığını 28 e düşürün. Bir süre bekleyin hemen düzelmeyecektir ama kabuğunu gözlemleyin.
Daha sonra kuru mamalara haftada 1-2 kere eczaneden alacağınız devit3 (d3 vitamini) damlatabilirsiniz
Şimdi bir olumsuz durum söz konusu ama olumsuzluğun nerde olduğunu uzaktan tam anlamıyla bilemeyiz.
Kabuk sertleştiriciyi kullanmayın , vitamini bir süre kesin fazla vitaminde etkiliyebilir. Bu ikisi dükkanda bozulmuşta olabilir. Su sıcaklığını 28 e düşürün. Bir süre bekleyin hemen düzelmeyecektir ama kabuğunu gözlemleyin.
Daha sonra kuru mamalara haftada 1-2 kere eczaneden alacağınız devit3 (d3 vitamini) damlatabilirsiniz
Kabuk Rengi Değişti Acaba Hastalık lı mı?
Kabuk sağlığında bir bozulma var ama mantar değil. Kabuktaki renk kayıplarına hard water sebep olur denilir yani sert , kireç ve mineral bakımından ağırlaşmış su koşulları. Tabiki tek sebep ve tek neden diye birşey olmaz ama su ve yaşam koşullarını değiştirmeniz lazım.
Yaşam koşulları hakkında biraz daha bilgi yazabilirmisiniz. Akvaryumdamı fanustamı bakıyorsunuz ? Su değişimini yapıyormusunuz ve nasıl yapıyorsunuz ? Nasıl besliyorsunuz yem markası nedir ? Kullandığınız herhangi bir vitamin varmı varsa kullanım dozu hakkında bilgi lazım. Ayrıca D3 yada kasiyum katkısı kullanıyormusunuz. ?
Kuru bölgeye lamba koymanız şart adi ampulda olur. Kaplumbağaların toptan kuruması şart.
Onu eski bir diş fırçasıyla kafasına asla gelmeyecek şekilde ılık su altında yumuşakça fırçalayın sonra kabuğunu iyice kurulayın kaçamayacağı bir yerde lamba altında sıcakta yarım saat 45 dakika tutun iyice kurusun. Akvaryumdaki suyu toptan değiştirin su sıcaklığını 28 derece yapın ve kaplumbağayı geri koyun. Suda Klor olmasın öncesinde ağzı açık temiz bir kapta 12 saat bekletin sonra kullanın.
Kabuk sağlığında bir bozulma var ama mantar değil. Kabuktaki renk kayıplarına hard water sebep olur denilir yani sert , kireç ve mineral bakımından ağırlaşmış su koşulları. Tabiki tek sebep ve tek neden diye birşey olmaz ama su ve yaşam koşullarını değiştirmeniz lazım.
Yaşam koşulları hakkında biraz daha bilgi yazabilirmisiniz. Akvaryumdamı fanustamı bakıyorsunuz ? Su değişimini yapıyormusunuz ve nasıl yapıyorsunuz ? Nasıl besliyorsunuz yem markası nedir ? Kullandığınız herhangi bir vitamin varmı varsa kullanım dozu hakkında bilgi lazım. Ayrıca D3 yada kasiyum katkısı kullanıyormusunuz. ?
Kuru bölgeye lamba koymanız şart adi ampulda olur. Kaplumbağaların toptan kuruması şart.
Onu eski bir diş fırçasıyla kafasına asla gelmeyecek şekilde ılık su altında yumuşakça fırçalayın sonra kabuğunu iyice kurulayın kaçamayacağı bir yerde lamba altında sıcakta yarım saat 45 dakika tutun iyice kurusun. Akvaryumdaki suyu toptan değiştirin su sıcaklığını 28 derece yapın ve kaplumbağayı geri koyun. Suda Klor olmasın öncesinde ağzı açık temiz bir kapta 12 saat bekletin sonra kullanın.
Kara kaplumbağası buldum!
Kafa sallamasını anlayamadım hapşırdığından eminmisiniz. Üst solunum yollarından hastamı acaba. Ağız burun çevresinde salgı varmı mesela. Bu konuyu pekte bilmiyorum birşey söyleyemeyeceğim.
İnşallah o çocuklar kötü bir şey yapmamışlardır ellerinden almakla iyi yapmışsınız.
Hiç bir zaman size tam alışamayacak hep biraz korkacak özellikle yakından yaptığınız hızlı hareketlerde.
En iyisi kendi halinde bırakmak o ne yapacağını bilir güneş gölge ayarlamasını yapar ama ters dönmemesi lazım ara sıra kontrol etmek lazım çünkü su kaplumbağaları gibi kolay düzelemiyorlar. Ters dönen kaplumbağaların bu durumda uzun süre kalırsa öldüğünü de biliyorum hatta güneş görmeyen evlerde bile. Birde inanılmaz tırmanıcılar tahmin etmediğiniz yerleri aşarlar ben telden yukarı tırmanan kaplumbağa fotoğrafı bile görmüştüm. Yumuşak toprağıda çok iyi kazarlar. Zaten uyurken hafifçe kazacaktır.Yani ondan beklemediğiniz şeyleri kolayca yapabilen bir canlı kara kaplumbağaları.
Kafa sallamasını anlayamadım hapşırdığından eminmisiniz. Üst solunum yollarından hastamı acaba. Ağız burun çevresinde salgı varmı mesela. Bu konuyu pekte bilmiyorum birşey söyleyemeyeceğim.
İnşallah o çocuklar kötü bir şey yapmamışlardır ellerinden almakla iyi yapmışsınız.
Hiç bir zaman size tam alışamayacak hep biraz korkacak özellikle yakından yaptığınız hızlı hareketlerde.
En iyisi kendi halinde bırakmak o ne yapacağını bilir güneş gölge ayarlamasını yapar ama ters dönmemesi lazım ara sıra kontrol etmek lazım çünkü su kaplumbağaları gibi kolay düzelemiyorlar. Ters dönen kaplumbağaların bu durumda uzun süre kalırsa öldüğünü de biliyorum hatta güneş görmeyen evlerde bile. Birde inanılmaz tırmanıcılar tahmin etmediğiniz yerleri aşarlar ben telden yukarı tırmanan kaplumbağa fotoğrafı bile görmüştüm. Yumuşak toprağıda çok iyi kazarlar. Zaten uyurken hafifçe kazacaktır.Yani ondan beklemediğiniz şeyleri kolayca yapabilen bir canlı kara kaplumbağaları.
kapluşumun neyi var?
Antibiotik hatalı doz halinde tüm yararlı bakterileri de yok ettiği için sonuçta risklidir ama yapacak başka bir şey yok zaten tedavi görmezse pek düzelemiyorlar. Antibiotik tedavisinde bir şansı var ama geç kalınmamalı. Bu tedavi esnasında da ölen kurtarılamayan kaplumbağalar olur malesef.
Antibiotik hatalı doz halinde tüm yararlı bakterileri de yok ettiği için sonuçta risklidir ama yapacak başka bir şey yok zaten tedavi görmezse pek düzelemiyorlar. Antibiotik tedavisinde bir şansı var ama geç kalınmamalı. Bu tedavi esnasında da ölen kurtarılamayan kaplumbağalar olur malesef.
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
KULLANICILAR
- 44 Online Kullanıcı, 25 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
