ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
jojoned
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
10 Mart 2009 12:20
Son Ziyaret:
25 Aralık 2025 00:46
Toplam Mesaj:
7 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
NEDİM UYSAL
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
NEDİM UYSAL
SON 7 MESAJI
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=darkaura]
Meanwell çok daha kaliteli bir marka özellikle enerji verimliliği daha yüksek ama powerluxde işi görüyor. Tercih meselesi. [/QUOTE]
Tavsiyeniz üzerine kurulumu tamamladım. Delikli pertinaks üzerinde toplama kaldı. Ek olarak anlık yönetim için dokunmatik ekran ekleyecem burada ph tds su sıcaklık değerlerini eklemeyi düşünüyorum. Mevcutta ışıkların yanma sürekeri için kullandığınız senaryoyuda paylaşabilir misiniz.
Ledleri beslemek için cat6 kablo kullandım maksimum 8 led besliyor kabloda ısınma yaratır mı uzun süre kullanımda?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70694/120420251516211.jpg[/IMG][EDIT]jojoned,2025-04-12 15:19:58[/EDIT]
[QUOTE=darkaura]
Meanwell çok daha kaliteli bir marka özellikle enerji verimliliği daha yüksek ama powerluxde işi görüyor. Tercih meselesi. [/QUOTE]
Tavsiyeniz üzerine kurulumu tamamladım. Delikli pertinaks üzerinde toplama kaldı. Ek olarak anlık yönetim için dokunmatik ekran ekleyecem burada ph tds su sıcaklık değerlerini eklemeyi düşünüyorum. Mevcutta ışıkların yanma sürekeri için kullandığınız senaryoyuda paylaşabilir misiniz.
Ledleri beslemek için cat6 kablo kullandım maksimum 8 led besliyor kabloda ısınma yaratır mı uzun süre kullanımda?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70694/120420251516211.jpg[/IMG][EDIT]jojoned,2025-04-12 15:19:58[/EDIT]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=darkaura]
Bu güç kaynağı uygun değil. Sabit akım güç kaynağı bu. Burda gereken sabit voltaj güç kaynağı olmalı. Yani düz led trafosu, adaptör. 24volt minimum 2 amper. Amperi daha yüksek olursa sakıncası yok daha bile iyi.
https://tr.aliexpress.com/item/1005005333514569.html
Bu buck driveri hiç kullanmadım, geçenlerde benimde gözüme ilişti yeni bir model. Eskiden yoktu. Specleri bizim yapacağımız işe uygun. 8watt demiş ama 24 ile 7den fazla led bağlamayın.
Burda pwm balantısı üst sarı pinlere olacak. Altdaki siyah olan ground. Aynı güç kaynağına bağlı olduklarında ground ortak oluyor. Ground bağlantısı gerekmiyor. [/QUOTE]
Dediğiniz gibi apaptör siparişi vericem.
Aşağıdaki 2 üründen hangisini tavsiye edersiniz ? bu arada akvaryumda fotosentes çok az sadece ışıga yakın bitkilerle 3-4 baloncuk görüyorum. 6 adet daha led eklemeyi düşünüyorum toplam 30watt a çıkım diyorum.
https://www.marketdijital.com/urun/lrs-75-24-24volt-0-3-2-amper-77w-meanwell
https://www.marketdijital.com/urun/powerlux-24v-4-5a-100w-slim-adaptor
[QUOTE=darkaura]
Bu güç kaynağı uygun değil. Sabit akım güç kaynağı bu. Burda gereken sabit voltaj güç kaynağı olmalı. Yani düz led trafosu, adaptör. 24volt minimum 2 amper. Amperi daha yüksek olursa sakıncası yok daha bile iyi.
https://tr.aliexpress.com/item/1005005333514569.html
Bu buck driveri hiç kullanmadım, geçenlerde benimde gözüme ilişti yeni bir model. Eskiden yoktu. Specleri bizim yapacağımız işe uygun. 8watt demiş ama 24 ile 7den fazla led bağlamayın.
Burda pwm balantısı üst sarı pinlere olacak. Altdaki siyah olan ground. Aynı güç kaynağına bağlı olduklarında ground ortak oluyor. Ground bağlantısı gerekmiyor. [/QUOTE]
Dediğiniz gibi apaptör siparişi vericem.
Aşağıdaki 2 üründen hangisini tavsiye edersiniz ? bu arada akvaryumda fotosentes çok az sadece ışıga yakın bitkilerle 3-4 baloncuk görüyorum. 6 adet daha led eklemeyi düşünüyorum toplam 30watt a çıkım diyorum.
https://www.marketdijital.com/urun/lrs-75-24-24volt-0-3-2-amper-77w-meanwell
https://www.marketdijital.com/urun/powerlux-24v-4-5a-100w-slim-adaptor
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=darkaura]
Elinizdeki driver sabit akım kaynağı, onla hiç bir şekilde olmaz. Dediğim tip driver ve 24volt dc güç kaynağı ile bu kodu kullanarak ışığın gücünü kontrol edebilirsiniz. Arduino çıkışa doğrudan bağlayıp kullanmanız mümkün. meanwell ldd 36volt güç kaynağıylada çalışabiliyor. 36volt bağlarsanız tek driver 10ledi çalıştıracaktır. 36volt güç kaynağı biraz daha zor bulunuyor ve daha pahalı, o yüzden 24v dedim. İşin ekonomisi tasarımı size kalmış.
Renk kontrolü zor değil yazdığınız kodu farklı değişken ismi ile yada 4 kere tekra ettireceksiniz, farklı değişkenlere farklı pin bağlayıp çıkış verceksiniz. Gündoğumu için yapmanız gereken sadece kırmızı ledleri diğerlerinden daha önce başlatmak, diğerlerini arkasından yükseltmek.
for loop kullanırsanız daha kolay ve akıcı olur.
if (hour == 16 && minute == 0) {
for (int i = 0; i = 255; i++) {
analogWrite(ledPin, i);
delay(30000); //her 30 saniyede isik bir kademe yukselecek. 127dk ~2saat icinde zirve yapacak.
}
}
gundogumu icin ayni kodu 3 kere ledPin1, ledPin2, ledPin3 diye tekrar yazip 1e kirmiziyi, 2ye beyazi 3e mavi ledleri baglayin. ledPin1 i digerlerinden yarim saat 1 saat once yukseltmeye baslayin. alin size gundogumu. ay isigi icinde diger ledler sondukden sonra maviyi dusuk guc ayarinda bir sure daha calistirin alin size ay isigi. birde transgenic fosforlu baliklariniz varsa ay isiginda mavide gece lambasi gibi parlarlar. harika goruntu olur.
255 kademede isik artisi basamak basamak oluyor, goz gecisleri goruyor. pca9685 kullanirsaniz 12bit 4096 kademe olur, gecisleri goz gormez. fiziksel baglantisi kolay bir donanim. kodlamasida basit. asa yukari ayni kodu kullanacaksiniz sadece donanim kontrolu icin bir kac satir eklenecek.
yaklasik soyle bir sey olur
#include Wire.h
#include Adafruit_PWMServoDriver.h
Adafruit_PWMServoDriver pwm = Adafruit_PWMServoDriver();
void setup() {
Serial.begin(9600);
pwm.begin();
pwm.setPWMFreq(1600);
}
void loop()
{
if (hour == 16 && minute == 0) {
for (int i = 0; i = 4095; i++) {
pwm.setPWM(0,0, i); //ilk sifir pin numarasi. 0dan 15 her bir led kanalinin adresi. 16 adet driver kontrol edebilir. sondaki i de isigin parlaklik degeri 0dan 4095e değer alır. 4095 full parlaklık
}
delay(1000); //her 1 saniyede isik bir kademe yukselecek. 68dk de maksimum parlakliga ulasacak.
}
Donanımsal bağlantısı bu sekilde
[IMG]https://europe1.discourse-cdn.com/arduino/original/4X/a/c/3/ac3d13aaef4962a3303538b6208b66e929ab99d9.png[/IMG]
led yerine driverin pwm girişine bağlıyacaksınız.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/171020241639211.jpg[/IMG]
Buda kendi yaptığım sistem. Kontrolcü esp8266, en altda dikine dizili olanlar çin malı buck driverlar. [/QUOTE]
Verdiğiniz bilgilere göre biraz araştırdım. Bu durumda elimde dc-dc adaptörü kullanarak aşağıdaki gibi bağlantı yapsam iş görür mü acaba ?
Buna uygun şekilde ledleri gruplamak gerekecek.
Güç kaynağı : https://www.hepsiburada.com/d3806-cnc-dc-sabit-akim-ayarli-gerilim-azaltici-modul-pm-HBC000059XA7L
PWM denetleyici : https://tr.aliexpress.com/item/1005005333514569.html?spm=a2g0o.productlist.main.49.435c516f8zhE99&algo_pvid=26d1f369-5cb6-4f77-9414-9ff74de90394&algo_exp_id=26d1f369-5cb6-4f77-9414-9ff74de90394-24&pdp_ext_f=%7B%22order%22%3A%225%22%2C%22eval%22%3A%221%22%7D&pdp_npi=4%40dis%21TRY%2133.33%2125.97%21%21%210.86%210.67%21%40%2112000032646470488%21sea%21TR%216106566975%21ABX&curPageLogUid=qHqPrwcG7X3k&utparam-url=scene%3Asearch%7Cquery_from%3A
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70694/050320252303561.jpg[/IMG]
[QUOTE=darkaura]
Elinizdeki driver sabit akım kaynağı, onla hiç bir şekilde olmaz. Dediğim tip driver ve 24volt dc güç kaynağı ile bu kodu kullanarak ışığın gücünü kontrol edebilirsiniz. Arduino çıkışa doğrudan bağlayıp kullanmanız mümkün. meanwell ldd 36volt güç kaynağıylada çalışabiliyor. 36volt bağlarsanız tek driver 10ledi çalıştıracaktır. 36volt güç kaynağı biraz daha zor bulunuyor ve daha pahalı, o yüzden 24v dedim. İşin ekonomisi tasarımı size kalmış.
Renk kontrolü zor değil yazdığınız kodu farklı değişken ismi ile yada 4 kere tekra ettireceksiniz, farklı değişkenlere farklı pin bağlayıp çıkış verceksiniz. Gündoğumu için yapmanız gereken sadece kırmızı ledleri diğerlerinden daha önce başlatmak, diğerlerini arkasından yükseltmek.
for loop kullanırsanız daha kolay ve akıcı olur.
if (hour == 16 && minute == 0) {
for (int i = 0; i = 255; i++) {
analogWrite(ledPin, i);
delay(30000); //her 30 saniyede isik bir kademe yukselecek. 127dk ~2saat icinde zirve yapacak.
}
}
gundogumu icin ayni kodu 3 kere ledPin1, ledPin2, ledPin3 diye tekrar yazip 1e kirmiziyi, 2ye beyazi 3e mavi ledleri baglayin. ledPin1 i digerlerinden yarim saat 1 saat once yukseltmeye baslayin. alin size gundogumu. ay isigi icinde diger ledler sondukden sonra maviyi dusuk guc ayarinda bir sure daha calistirin alin size ay isigi. birde transgenic fosforlu baliklariniz varsa ay isiginda mavide gece lambasi gibi parlarlar. harika goruntu olur.
255 kademede isik artisi basamak basamak oluyor, goz gecisleri goruyor. pca9685 kullanirsaniz 12bit 4096 kademe olur, gecisleri goz gormez. fiziksel baglantisi kolay bir donanim. kodlamasida basit. asa yukari ayni kodu kullanacaksiniz sadece donanim kontrolu icin bir kac satir eklenecek.
yaklasik soyle bir sey olur
#include Wire.h
#include Adafruit_PWMServoDriver.h
Adafruit_PWMServoDriver pwm = Adafruit_PWMServoDriver();
void setup() {
Serial.begin(9600);
pwm.begin();
pwm.setPWMFreq(1600);
}
void loop()
{
if (hour == 16 && minute == 0) {
for (int i = 0; i = 4095; i++) {
pwm.setPWM(0,0, i); //ilk sifir pin numarasi. 0dan 15 her bir led kanalinin adresi. 16 adet driver kontrol edebilir. sondaki i de isigin parlaklik degeri 0dan 4095e değer alır. 4095 full parlaklık
}
delay(1000); //her 1 saniyede isik bir kademe yukselecek. 68dk de maksimum parlakliga ulasacak.
}
Donanımsal bağlantısı bu sekilde
[IMG]https://europe1.discourse-cdn.com/arduino/original/4X/a/c/3/ac3d13aaef4962a3303538b6208b66e929ab99d9.png[/IMG]
led yerine driverin pwm girişine bağlıyacaksınız.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/171020241639211.jpg[/IMG]
Buda kendi yaptığım sistem. Kontrolcü esp8266, en altda dikine dizili olanlar çin malı buck driverlar. [/QUOTE]
Verdiğiniz bilgilere göre biraz araştırdım. Bu durumda elimde dc-dc adaptörü kullanarak aşağıdaki gibi bağlantı yapsam iş görür mü acaba ?
Buna uygun şekilde ledleri gruplamak gerekecek.
Güç kaynağı : https://www.hepsiburada.com/d3806-cnc-dc-sabit-akim-ayarli-gerilim-azaltici-modul-pm-HBC000059XA7L
PWM denetleyici : https://tr.aliexpress.com/item/1005005333514569.html?spm=a2g0o.productlist.main.49.435c516f8zhE99&algo_pvid=26d1f369-5cb6-4f77-9414-9ff74de90394&algo_exp_id=26d1f369-5cb6-4f77-9414-9ff74de90394-24&pdp_ext_f=%7B%22order%22%3A%225%22%2C%22eval%22%3A%221%22%7D&pdp_npi=4%40dis%21TRY%2133.33%2125.97%21%21%210.86%210.67%21%40%2112000032646470488%21sea%21TR%216106566975%21ABX&curPageLogUid=qHqPrwcG7X3k&utparam-url=scene%3Asearch%7Cquery_from%3A
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70694/050320252303561.jpg[/IMG]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=darkaura]
Mosfetle power led dim önermem. En sağlıklısı pwm dimli buck driverlar. Aliexpresde 350ma pwm driver diye aratırsanız çıkar. Yada daha kaliteli bir şey olarak meanwell ldd drlverda olur. Bunların pwm girişlerini direk arduinodan kontrol edebilirsiniz. Arada driver kartı kullanırsanız pca9685 gibi daha çok sayıda driveri 12bit daha yüksek hassasiyetle kontrol edebilirsiniz. O zaman dimlerken ışık geçişleri kesintisiz olur. Buck driverlar dc güç kaynagğıyla çalışıyorlar 24volt güç kaynağı ile her biri 6-7 adet led çalıştıracaktır. 4x6 şeklinde yapabilirsiniz. Her drivera ayrı renkleri bağlarsanız gündoğumu ve ay ışığı efekleride yapmak mümkün olacaktır. [/QUOTE]
Cevap için teşekkürler açıkçası o kadar detaylı düşünmemiştim ,normalde saat 16:00 - 23:00 arası ışık çalışıyor ilk açılışta %40 ile başlayıp yavaş yavaş yükseltim sonra tekrar kapanmaya yakın kısım demiştim tabi siz işe farklı bir boyut katmışsınız:) bu durumda ışıklarıda gruplandırmak gerekecek sanırım , o epey ileri seviye olur benim içim. Ama ileride neden olmasın :) sizin desteğinizle onuda yaparım muhtemelen. Bu dediğimin bir faydası olur mu yoksa hiç girmiyim mi yorumunuz ne olur ?
Şuan için güç kaynağı olarak bunu kullanıyorum.https://powermaxled.com/products/19-25x1-watt-driver-djt-bs1925a?srsltid=AfmBOoryrouAyUQQH08pDHYBYDv-HRqbvV-xNxG5YsxKGSUtlcqI9y-A
Yazacağım kodda basit anlamda aşağıdaki gibi bişey düşünmüştüm.
#include Wire.h
#include RTClib.h
RTC_DS3231 rtc;
const int ledPin = 9; // PWM pinine bağlı MOSFET Gate
void setup() {
Serial.begin(9600);
pinMode(ledPin, OUTPUT);
// RTC modülünü başlat
if (!rtc.begin()) {
Serial.println("RTC modülü bulunamadı!");
while (1);
}
// Eğer RTC modülü zaman ayarlı değilse, bilgisayarın saatini kullanarak ayarla
if (rtc.lostPower()) {
Serial.println("RTC modülü güç kaybetti, zaman ayarlanıyor...");
rtc.adjust(DateTime(F(__DATE__), F(__TIME__)));
}
}
void loop() {
DateTime now = rtc.now(); // Şu anki zamanı al
int hour = now.hour(); // Saat bilgisini al
int minute = now.minute(); // Dakika bilgisini al
// Zaman aralıklarına göre LED parlaklığını ayarla
if (hour == 16 && minute = 0 || hour == 17 && minute 0) {
analogWrite(ledPin, 102); // %40 parlaklık (255 * 0.4 = 102)
} else if (hour == 17 && minute = 0 || hour == 18 && minute 0) {
analogWrite(ledPin, 128); // %50 parlaklık (255 * 0.5 = 128)
} else if (hour == 18 && minute = 0 || hour == 19 && minute 0) {
analogWrite(ledPin, 230); // %90 parlaklık (255 * 0.9 = 230)
} else if (hour = 19 && hour 22) {
analogWrite(ledPin, 255); // %100 parlaklık (255 * 1.0 = 255)
} else if (hour == 22 && minute 30) {
analogWrite(ledPin, 128); // %50 parlaklık (255 * 0.5 = 128)
} else if (hour == 22 && minute = 30 || hour == 23 && minute 0) {
analogWrite(ledPin, 77); // %30 parlaklık (255 * 0.3 = 77)
} else {
analogWrite(ledPin, 0); // LED'leri kapat
}
delay(1000); // Her saniye kontrol et
}
[QUOTE=darkaura]
Mosfetle power led dim önermem. En sağlıklısı pwm dimli buck driverlar. Aliexpresde 350ma pwm driver diye aratırsanız çıkar. Yada daha kaliteli bir şey olarak meanwell ldd drlverda olur. Bunların pwm girişlerini direk arduinodan kontrol edebilirsiniz. Arada driver kartı kullanırsanız pca9685 gibi daha çok sayıda driveri 12bit daha yüksek hassasiyetle kontrol edebilirsiniz. O zaman dimlerken ışık geçişleri kesintisiz olur. Buck driverlar dc güç kaynagğıyla çalışıyorlar 24volt güç kaynağı ile her biri 6-7 adet led çalıştıracaktır. 4x6 şeklinde yapabilirsiniz. Her drivera ayrı renkleri bağlarsanız gündoğumu ve ay ışığı efekleride yapmak mümkün olacaktır. [/QUOTE]
Cevap için teşekkürler açıkçası o kadar detaylı düşünmemiştim ,normalde saat 16:00 - 23:00 arası ışık çalışıyor ilk açılışta %40 ile başlayıp yavaş yavaş yükseltim sonra tekrar kapanmaya yakın kısım demiştim tabi siz işe farklı bir boyut katmışsınız:) bu durumda ışıklarıda gruplandırmak gerekecek sanırım , o epey ileri seviye olur benim içim. Ama ileride neden olmasın :) sizin desteğinizle onuda yaparım muhtemelen. Bu dediğimin bir faydası olur mu yoksa hiç girmiyim mi yorumunuz ne olur ?
Şuan için güç kaynağı olarak bunu kullanıyorum.https://powermaxled.com/products/19-25x1-watt-driver-djt-bs1925a?srsltid=AfmBOoryrouAyUQQH08pDHYBYDv-HRqbvV-xNxG5YsxKGSUtlcqI9y-A
Yazacağım kodda basit anlamda aşağıdaki gibi bişey düşünmüştüm.
#include Wire.h
#include RTClib.h
RTC_DS3231 rtc;
const int ledPin = 9; // PWM pinine bağlı MOSFET Gate
void setup() {
Serial.begin(9600);
pinMode(ledPin, OUTPUT);
// RTC modülünü başlat
if (!rtc.begin()) {
Serial.println("RTC modülü bulunamadı!");
while (1);
}
// Eğer RTC modülü zaman ayarlı değilse, bilgisayarın saatini kullanarak ayarla
if (rtc.lostPower()) {
Serial.println("RTC modülü güç kaybetti, zaman ayarlanıyor...");
rtc.adjust(DateTime(F(__DATE__), F(__TIME__)));
}
}
void loop() {
DateTime now = rtc.now(); // Şu anki zamanı al
int hour = now.hour(); // Saat bilgisini al
int minute = now.minute(); // Dakika bilgisini al
// Zaman aralıklarına göre LED parlaklığını ayarla
if (hour == 16 && minute = 0 || hour == 17 && minute 0) {
analogWrite(ledPin, 102); // %40 parlaklık (255 * 0.4 = 102)
} else if (hour == 17 && minute = 0 || hour == 18 && minute 0) {
analogWrite(ledPin, 128); // %50 parlaklık (255 * 0.5 = 128)
} else if (hour == 18 && minute = 0 || hour == 19 && minute 0) {
analogWrite(ledPin, 230); // %90 parlaklık (255 * 0.9 = 230)
} else if (hour = 19 && hour 22) {
analogWrite(ledPin, 255); // %100 parlaklık (255 * 1.0 = 255)
} else if (hour == 22 && minute 30) {
analogWrite(ledPin, 128); // %50 parlaklık (255 * 0.5 = 128)
} else if (hour == 22 && minute = 30 || hour == 23 && minute 0) {
analogWrite(ledPin, 77); // %30 parlaklık (255 * 0.3 = 77)
} else {
analogWrite(ledPin, 0); // LED'leri kapat
}
delay(1000); // Her saniye kontrol et
}
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Merhabalar,
Faydalı bilgiler sayesinde powerled kurulumunu tamamladım. Ek olarak Arduino ve DS3231 kullanarak zaman ayarı ve dimm edilebilir kontrol kartı yapmak istiyorum.
Led olarak 24 adet 1 watt kurulu. Mosfet için öneriniz var mıdır? Ayrıca dikkat etmem gereken yerler varsa bilgi verebilirseniz sevinirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70694/030320252200441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70694/030320252200501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70694/030320252200551.jpg[/IMG]
Merhabalar,
Faydalı bilgiler sayesinde powerled kurulumunu tamamladım. Ek olarak Arduino ve DS3231 kullanarak zaman ayarı ve dimm edilebilir kontrol kartı yapmak istiyorum.
Led olarak 24 adet 1 watt kurulu. Mosfet için öneriniz var mıdır? Ayrıca dikkat etmem gereken yerler varsa bilgi verebilirseniz sevinirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70694/030320252200441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70694/030320252200501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70694/030320252200551.jpg[/IMG]
Power Led Dizilimi
Merhaba,
80 Litre akvaryum için powerled yapmak için ilgili ürünleri aldım.
Led dizilimini 2 sıra yerine bu şekilde dağıtmak istedim sizde daha iyi olur mu tavsiyeniz nedir?
Renk dağılımı konusunda da tavsiye verirseniz sevinirim.
Elimde Beyaz 6500 , Deep red , Uv ve royal bulue renkler mevcut.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70694/020320251721111.jpg[/IMG]
Merhaba,
80 Litre akvaryum için powerled yapmak için ilgili ürünleri aldım.
Led dizilimini 2 sıra yerine bu şekilde dağıtmak istedim sizde daha iyi olur mu tavsiyeniz nedir?
Renk dağılımı konusunda da tavsiye verirseniz sevinirim.
Elimde Beyaz 6500 , Deep red , Uv ve royal bulue renkler mevcut.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/70694/020320251721111.jpg[/IMG]
10 TL'ye CO2 Tüp !
Merhaba
Elimde ista nın Ista Co2 Regulator Tek Sayaçlı (İğneli) regülatörü var. bu regülatörü bu ürünlerle kullanabilirmiyim?
normalda 95gr lık ufak tüp kullanıyordum. Malum çok kısa sürede bitiyor.
Merhaba
Elimde ista nın Ista Co2 Regulator Tek Sayaçlı (İğneli) regülatörü var. bu regülatörü bu ürünlerle kullanabilirmiyim?
normalda 95gr lık ufak tüp kullanıyordum. Malum çok kısa sürede bitiyor.
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
KULLANICILAR
- 44 Online Kullanıcı, 25 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
