ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
08 Kasım 2008 20:06
Son Ziyaret:
25 Eylül 2011 17:42
Toplam Mesaj:
16 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
ismail devyaran
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA

Acemiyimmmm
SON 10 MESAJI
Overflow için pvc boru ısıtma yöntemi Y ARDIM!
Merhaba Sessegnon arkadaşım.
Merhaba Sessegnon arkadaşım.
Bülent Yıldız'ın da dediği gibi Bu PVC boruların ek yapılması için 160 derecede mi 260 derecede mi ısıtılması gerekiyor ve aynı anda hem borunun dışı hemde ek dirsek malzemesinin içini ısıtmalısınız. Eğer yakınlarınızda tesisatçı yoksa ocakta sabırla çevire çevire yapabilirsiniz belki büyük başarıda sağlarsınız ama "Alet işler el övünür" diye bir söz var değil mi!.
Silikonsuz Akvaryum bölme
Merhaba Yusuf Bey,
Merhaba Yusuf Bey,
Aklıma şöyle birşey geldi belki işinize yarar.
Örnek: Akvaryum ölçüleriniz 100 x 40 x 50h
Siz boy kısmının 50. cm'sinden ikiye bölmek istiyorsunuz.
Bu durumda 40 x 50h cm'lik bir bölücü kullanmanız gerekiyor. Buraya kadar hem fikiriz.
Uygun bir cam kalınlığı (sağ ve sol basın aynı kalacaksa hiç öenmli değil sanırım) ölçüleri 2'şer santim gibi azaltarak camı kestirin (36 x 48h) sonra da marangozdan uygun genişlikte (2-3 cm) 2,5-3 cm kalınlıkta 2 adet 48 cm boyda 1 adet 40 cm boyda çıta kestirip bunların kalınlık kısımlarına marangozun daire testeri ile toplam boy akvaryum içini geçmeyecek şekilde kanal açtırırsanız bu çıtaları çerçeve olarak kullanıp çamı çıta çerçevesinin içine yerleştirerek boşluksuz olarak bölmeyi oluşturabilirsiniz. Su ile şişen çıtalar izalasyon sağlayabilir. Umarım anlatabilmişimdir, umarım işe yarar :D
IAPLC 2011 Katılımları (Fotoğraflar)
İlk sayfada 3. olarak gösterilen tank aslında birinciymiş arkadaşlar.
İlk sayfada 3. olarak gösterilen tank aslında birinciymiş arkadaşlar.
1-20 arasındaki sıralamaya aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz.
geri kalan tankları da soldaki menuden seçebilirsiniz.
İç Filtreye Modifiye
Arkadaşlar şelale-fiskiye sisteminde borulara delik deldiğinizde boruyu suyun altına yada üstüne de koysanız basınç farkından dolayı deliklerden çıkan suda hava daha az olabilir. Ben şöyle bir şey gördüm.
Arkadaşlar şelale-fiskiye sisteminde borulara delik deldiğinizde boruyu suyun altına yada üstüne de koysanız basınç farkından dolayı deliklerden çıkan suda hava daha az olabilir. Ben şöyle bir şey gördüm.
İç Filitrenin kafasını ve dolayısı ile püskürtme ağzını akvaryumun dibine doğru daldırdım. Hava püskürtmüyordu sadece su püskürtüyordu. Filitrenin kafasını yukarı çıkartınca ağızdan daha çok hava püskürtmeye başladı. Filitrenin kafa motoru hortuma yada boruya su basmak için uğraşacağından hava karıştıramayabilir. Ama düşündüğünüz sistem çok mantıklı ve bir çok kişi tarafından uygulanan bir sistem. Bende yavrularıma bir Plastik Akvaryum hazırladım ve içine Atman F200 filitre koydum. Bu filitre çok küçük. Debisi SAatte 150 Litreydi sanırım. ve şelale sistemi kendinden geliyor.
Resmi: 
Ayrıca bu filitrenin süngerinin üstünde bir miktar karbonda var :D Ben 12 TL'ye aldım. Filitrenin toplam yüksekliği 13-15 cm gibi birşey
PlastikVaryum
Cumartesi gidip IKEA - Praktiker dolaştım. Bauhaus'a da gidecektim de gerek görmedim. IKEA'da ŞEFFAF olanlarından 60 Litreliği 17 TL civarında. Kapak ta 8 TL. Ama BEYAZ alırsanız yarı fiyatına. Ben 8 TL + 4 TL Kapak ile 12 TL' ye 60 Litre aldım. Kılıç yavrularımı koydum. Stress falan yok. Üzücü bir haber. Yavrularım ana akvaryumdayken Yavru kabının kapağını koymuyordum. Pazar sabahı kalktığımda bir ERKEK Kılıçkuyruk yavruluğun içindeydi. Zar zor 2 haftalık büyüttüğüm 7 yavrumun 2'si ortada yoku. 2'si de ölmüştü. 3 Tane yavrum artık plastik sandıkta yaşamlarına devam ediyorlar. Isıtma normal ısıtıcı ile yapıyorum. Vantuzu genelde tutuyor. eğer vantuzlardan biri açılırsa tutturuyorum. Filitre Atman F200 koydum. Şelale ağzını taktım. Akıntı yapmıyor.
Cumartesi gidip IKEA - Praktiker dolaştım. Bauhaus'a da gidecektim de gerek görmedim. IKEA'da ŞEFFAF olanlarından 60 Litreliği 17 TL civarında. Kapak ta 8 TL. Ama BEYAZ alırsanız yarı fiyatına. Ben 8 TL + 4 TL Kapak ile 12 TL' ye 60 Litre aldım. Kılıç yavrularımı koydum. Stress falan yok. Üzücü bir haber. Yavrularım ana akvaryumdayken Yavru kabının kapağını koymuyordum. Pazar sabahı kalktığımda bir ERKEK Kılıçkuyruk yavruluğun içindeydi. Zar zor 2 haftalık büyüttüğüm 7 yavrumun 2'si ortada yoku. 2'si de ölmüştü. 3 Tane yavrum artık plastik sandıkta yaşamlarına devam ediyorlar. Isıtma normal ısıtıcı ile yapıyorum. Vantuzu genelde tutuyor. eğer vantuzlardan biri açılırsa tutturuyorum. Filitre Atman F200 koydum. Şelale ağzını taktım. Akıntı yapmıyor.
Sump?
Tekrar Merhaba,
Tekrar Merhaba,
Eğer aradan geçen zamanda araştırma yapmışsanız sanırım sorunuzun cevabını da büyük ölçüde bulmuşsunuzdur ancak ben yinede dilim döndüğünce açıklayayım.
Yine forumda araştırma yaparsanız Dış Filitre ve SUMP'ın karşılaştırmaları yapılarak birbirlerine göre Avantajları - DezAvantajları belirtilmiştir. Bir çok akvarist'e göre Sump'ın Avantajları daha çoktur. ama dezavantajlarıda yok değildir.
Peki ŞART mıdır? Kesinlikle hayır. Ancak bir dış filitreye nazaran istediğiniz şekilde dizayn edebilir, doldurabilir ve bakım yapabilirsiniz. Ama Dediğim gibi şart değildir.
Tecrübe kazanmaya başladıkça ihtiyaçlarınızı gözlemleyip sitede araştırmalara ağırlık verdikçe de ihtiyaçlarınızın karşılanmasına yarayacak çözüm yollarını bulabileceksiniz.
Saygılarımla. İyi akşamlar.
İlk ve yeni akvaryumum
Herkese merhaba, İmzadaki gibi bende acemiyim. Acemilik eseri önce chicled lerle başladım. Aslında biraz büyümüşlerdi ama baktım her geçen hafta fire veriyorum en sonunda kalanları bir arkadaşıma devredim Kılıçkuyruk projesine başladım. Bildiğim kadarıyla bende de fazla sayıda balık var. Ölürler azalırlar kalan sağlar benim olur demiştim ama Cuma günü aldığım kılıçkuyruklarımdan biri pazar günü doğurdu. Aynı gün bir erkek kılıç bizlere ömür. İlk anda 6 tane yavruyu kurtardım ve bu pazar yavrularım 2. haftalarını dolduracaklar. İşin zevkli yanı yavruları izlemek çok güzel. Ama rafya ve bitki ile doldurduğum akvaryumun iç filitresini temizlerken gördüğüm 4-5 yavru cesedi beni çok üzdü. Aynı şekilde aynı anca iç filitreyi temizlerken gördüğüm diğer olay ise hem çok şaşırttı hemde çok sevindirdi. Filitrenin içinden 1 tane canlı yavru çıktı :D Şu anda 7 yavrum var. Ve 2 adet 11-12 CM boyunda normal vatosum var. Sanırım onlardan kurtulmanın bir yolunu bulacağım :D
Herkese merhaba, İmzadaki gibi bende acemiyim. Acemilik eseri önce chicled lerle başladım. Aslında biraz büyümüşlerdi ama baktım her geçen hafta fire veriyorum en sonunda kalanları bir arkadaşıma devredim Kılıçkuyruk projesine başladım. Bildiğim kadarıyla bende de fazla sayıda balık var. Ölürler azalırlar kalan sağlar benim olur demiştim ama Cuma günü aldığım kılıçkuyruklarımdan biri pazar günü doğurdu. Aynı gün bir erkek kılıç bizlere ömür. İlk anda 6 tane yavruyu kurtardım ve bu pazar yavrularım 2. haftalarını dolduracaklar. İşin zevkli yanı yavruları izlemek çok güzel. Ama rafya ve bitki ile doldurduğum akvaryumun iç filitresini temizlerken gördüğüm 4-5 yavru cesedi beni çok üzdü. Aynı şekilde aynı anca iç filitreyi temizlerken gördüğüm diğer olay ise hem çok şaşırttı hemde çok sevindirdi. Filitrenin içinden 1 tane canlı yavru çıktı :D Şu anda 7 yavrum var. Ve 2 adet 11-12 CM boyunda normal vatosum var. Sanırım onlardan kurtulmanın bir yolunu bulacağım :D
Işıklandırma olayı için şu 5-10 tl ye satılan zaman ayarlı prizlerden aldım. Hava kararırken ışık yanmaya başlıyor. Gece 11 de kapanıyor. Sabah kalktığımda tüm balıkları dibe çökmüş hareketsiz görmek çok hoş oluyo :D
Dış Filtre Yapımı (Resimli)
Merhaba Okan Bey,
Elinize sağlık güzel çalışma ve fotoğraflama olmuş. Umarım sorunsuz bir şekilde kullanırsınız. Tek bir çekincem var sizinle paylaşmak istedim. Özellikle su sızdırma ihtimali olan bir kaç noktada SICAK SİLİKON + AKVARYUM SİLİKONU SIVAMA yapmışsınız. Umarım sıvamalar yeteri kadar sağlamdır. Çünkü bir süre sonra sıcak silikon bırakabilir. Tekrar elinize sağlık. Saygılar.
Merhaba Okan Bey,
Elinize sağlık güzel çalışma ve fotoğraflama olmuş. Umarım sorunsuz bir şekilde kullanırsınız. Tek bir çekincem var sizinle paylaşmak istedim. Özellikle su sızdırma ihtimali olan bir kaç noktada SICAK SİLİKON + AKVARYUM SİLİKONU SIVAMA yapmışsınız. Umarım sıvamalar yeteri kadar sağlamdır. Çünkü bir süre sonra sıcak silikon bırakabilir. Tekrar elinize sağlık. Saygılar.
AKVARYUMLARI ISITMA SİSTEMİ
Herkese tekrar merhaba, Merhaba Olcay Bey,
Herkese tekrar merhaba, Merhaba Olcay Bey,
Emin Gönül arkadaşımızın açıklamasını biraz genişleterek başlayayım.
Photovoltaic - Fotovoltaik - Güneş Pili - Güneş Paneli diye adlandırılan malzeme Kum (silisyum) dan imal edilir. Bilgisayarların ana ekipmanları CPUlar ve diğer entegrelerde kullanılan Yarı iletken teknolojisi ile üretilirler. Bu nedenler imalatları için gereken ilk yatırım maliyeti de yüksektir bu nedenle ortaya çıkan ürün olaran güneş panelinin birim fiyatı da yüksektir.
3 Tip güneş pili modeli vardır. İnce Film - Çok Kristalli - Tek Kristalli. Maliyet olarak yazdığım sıralama azdan çok a doğru olup verimde aynı şekilde azdan çoka doğrudur. Seri imalat ile yaklaşık verimleri %13 - %18 - %24 lere ulaşabilir. Bu rakamlar iamalat teknolojisi kalitesi üretici markaya göre değişir. Başta gelen üreticiler Sharp Mitsubishi Shell Solar BP Solar Kyocera vs vs. Ürettikleri güç tek bir panel başına 6 -12 - 24 Volt Doğru gerilim üzerinden 1-2 Watttan başlayarak 180-200 Watt a kadar çıkabilir. En yaygın kullanım alanları ELEKTRİK HATLARININ ULAŞMADIĞI YERLERDEKİ DÜŞÜK ENERJİ İHTİYAÇLARININ KARŞILANMASIDIR.
Birim enerji üretim değerleri 1000 Watt/metrekare güneş ışınımı altındaki değerlerdir ve bunun üzerine çıkılmaz.
Örnek: Bir güneş paneli. Standart etiket üretim değeri 100 WattPeak olsun. Bu güneş panelini 21 Haziran Öğlen saat 12'de (Güneş ışınlarının Türkiyeye tam dik geldiği an) yere koyarsanız bu panelde 100 WattSaat (Wh) enerji elde edersiniz. Yani Kabaca başka hiç bir ekipman kullanmadan bu güneş paneli ile etiket voltajına uygun 100 Wattlık bir ampulu sorunsuzca çalıştırabilirsiniz.
Daha yukarılarda anlattığım verim Güneş ışınımı elektrik enerjisine çevirebilme oranıdır. Yani 1 metrekarelik bir güneş paneli ile 1000 Watt/metrekare güneş ışınımı altında 150 Watt çıkış gücü alabiliyorsanız bu güneş panelinin TOPLAM verimi %15dir. Bu nedenle Emin GÜL arkadaşımızın bahsettiği 20 Metrekarelik güneş paneli sisteminin en fazla %10 verimli olması halinde bile 20 m2 x 0.10 verim x 1000 Watt / m2 = 2000Watt anlık güç çıkışı, kışında en kötü günde ortalama 3 saat güneş ışığını dik alabilmesi durumunda 2000 x 3 = 6 kWh enerji üretilebilir. Bu enerji miktarıda ortalama bir evin en acil ihtiyaçlarını karşılar. Ancak 20 Metrekarelik bir güneş paneli gurubunun ve bu sistemde kullanılması şart olan diğer elektronik vs ekipmanların toplam fiyatı bu sistemi kullanışlı kılmamaktadır.
Girişde detaylı bilgi verip sonlara doğru çok geçiştirdiğimin farkındayım. Gerçekten konu ile ilgilenen ve detay öğrenmek fiyat öğrenmek isteyen olursa başka bir başlık açılması durumunda buradan yada özel mesajla bana ulaşılması durumunda detaylı açıklama yaparım. Ancak Güneş enerjisinden elektrik üretilmesi sistemi ELEKTRİĞİ OLAN YERLER İÇİN UYGUN DEĞİLDİR.
Gelelim çalışmalarım sonucunda edindiğim en önemli ayrıntıya. Özellikle ISI ortam özelliklerine göre çok değişir. Bir ortama ISI değeri kazandırmak kadar kazandırılan ISI değerinin korunması da çok önemlidir. VERİM burada devreye girer. Sizin maliyetleri düşürmeniz kullandığınız ısıtma yöntemlerinin verimliliği ve ISI kazandırması Fiyat düşüklülüğü ile mümkündür. Elektrik en pahalı ancak en kullanışlı enerji kaynağıdır.
OLCAY Bey Gelelim düşüncelerime;
Balkon, Kiler,Hobi Odası, artık adı size göre ne ise, ÖNCELİKLE bu ortamın dış cepyehe bakan duvarlarını YALITMANIZ gerkeli, Eğer kiracı değilseniz (ki sanmıyorum) ilk etapda Mavi, Pembe SERT MANTOLAMA straforları yada beyaz bildiğimiz straforlarla bu duvarları kaplayın derim.
Zemin kat olduğunuzdan ister istemez TABANDAN gelen bir miktar soğuk vardır. Aynı şekilde burayı da izole etmenizde fayda var.
Gelelim asıl meseleye. Akvaryumların içindeki suyu ısıtmak ile akvaryumların bulunduğu ortamı ısıtmak farklı işlerdir. Yoğunluklarından dolayı HAVAYI ısıtmak kolaydır. SUYU ısıtmak zordur. Ancak Havayı ısıtarak suyu ısıtmak daha da zordur. Siz şu anda havayı ısıttığınızdan ısının akvaryumlara daha kolay ulaşabilmesi için akvaryum dışlarındaki straforları kaldırmanız ısı geçişini kolaylaştırır. Ancak Benim önerim sizin ilk projenize çok yakın.
Suyu bir şekilde ısıtın, Plastik borular ile Akvaryum ortamına kadar taşıyın, sump kullanıyorsanız sumplara yoksa akvaryumlarda bakır borularla suyu dolaştırın ve tekrar plastin borular ile ısı kaynağınıza geri dönün.

Bahsettiğim Sump yada akvaryum içi su ısıtmak için kullancağınız bakır borunun bu tarz bişi olmasını düşünüyorum ilgili konu:http://www.akvaryum.com/FORUM/2007370h_tankimin_yapim_asamalari_resim_k21572.asp
Onun dışında güneş enerjisi ile su ısıtmak içi kullanılan SU ISITICI GÜNEŞ KOLLEKTÖRLERİ diye adlandıracağımız ürünler oldukça ekonomiktir. İlk yatırım maliteyi dışında bir masrafları yoktur. Suyu 50-55 dereceye kadar ısıtabilirler. ama Zemin kay uygulaması bir sorun olabilir.
Olcay bey bence ısı uygulamalarında tecrübeli özellikle akışkanlar konusunda tecrübeli arkadaşlarla sizin ilk projeniz üzerinde yoğunlaşsanız sanırım daha uygun çıkış yolları bulabilirsiniz. Ama ISI YALITIMI yapmayı mutlaka öne alın.
Saygılarımla.
AKVARYUMLARI ISITMA SİSTEMİ
Merhaba Olcay Bey,
Merhaba Olcay Bey,
İlk 5 Sayfayı okuduktan sonra bende buraya mesaj yazayım dedim yazaklarımla ilgili kalan 10 sayfada mesaj yazılmışsa şimdiden özür dilerim.
Elektrik okudum, Alternatif enerji sektöründe çalıştım, kendi daireme kendim kalorifer tesisatı döşedim vs.
Bahsettiğiniz ortamı ısıtmanın en mantıklı yolu arkadaşların bahsettiği inverter veya direkt oraya soba kurmak yada sizin yaptığınız gibi elektrikli soba koymak. Ama sizin 4 gözden 3 göze indirdiğiniz soba bile en iyi iihtimalle 500 x 3 = 1500 Watt güç çeker. Ki bu havayı ısıtır. Isınan hava yukarı çıkar. Hava ısındıkça aşağı iner.
Peki şöyle bir öneride bulunabilir miyim?
Akvaryumlarınıza ELEKTRİKLİ BATTANİYE GİYDİRMEK!
Neden? Madem elektrik enerjisinden başka ısı kaynağınız yok. O zaman enerjiyi en verimli şekilde kullanmak zorundasınız. En verimli şekilde ihtiyaç duyduğunuz yere en yakın kaynaktır. Sanırım anlatabildim.
He battaniyenin kalitesine ve sizin akvaryuma müdahalenize göre ıslanma ve elektrik çarpması gibi TEHLİKEleri var.
Ancak şuda var. Nasıl ki akvaryumlardaki su sıcaklığı straforlardan dışarı kaçamıyorsa Elektrikli sobadan ısınan hava akvaryumların çevresindeki strafordan da akvaryuma zor geçer.
Şimdi aklıma geldi.
Balkonu komple ısıtacağınıza ilk baştaki soba üstü su ısıtma projesini geliştirerek petek yerine akvaryumlarınızın içine sıcak suyun dolaşacağı BAKIR borular koymak da olabilir.
sanırım ortalığı bulandırdım :D
iyi geceler.
SON MESAJLAR
- Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum NightWist, 16:42
Omurgasızlar - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 37 Üye
Online Kullanıcılar
Koksal Gurkan,
GhostKoi,
Tolga8995,
omerkaya40,
DABARAKATO,
Hoppala,
0rnn,
MiSoSiKiaN,
Ertug22,
pusathan01,
altuntasseref,
nniiaa,
yeekim,
Kuduoglu,
Sungurr,
EmiirKaan,
osmandbnl,
Tata,
Ozzgurr,
sina cen,
Kınayu,
burakinal,
Conix,
speed944,
DY1903,
Pandkoal,
Alibicimcilci,
Ozzgur,
Samoo,
egedin,
m170,
√olkaπ,
NightWist,
SEYTAL33,
enginhayta,
cancoma,
oguzozt,
ternapi,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
