ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
dejavoo
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
7
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
29 Mart 2008 11:14
Son Ziyaret:
03 Mayıs 2024 23:32
Toplam Mesaj:
96 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Osman AYKOL
Doğum Tarihi:
12 Temmuz 1974
Yaş:
51
İl:
Burdur
Meslek:
Mühendis
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Osman AYKOL
SON 10 MESAJI
Karbonat-Sitrik asit CO2 sistem yapımı 9 tl. maliy
[QUOTE=UgrKdy]Bugün limon tuzu karbonat sistem yapmak için markete gittim. Limon tuzunun kilosu 100 liradan fazlaymış. Hayat pahalılığı şuan iliklerime kadar hissetmiş durumdayım sizinle de paylaşmak istedim. İyi hobiler.[/QUOTE]
Ben de CO2 konusunda şaşırmış durumdayım.Tüplü sistem var ama 1-1,5 ay gidiyor.Dolumu 50 tl. olmuş.Mayalı sistemlere geçmeyi düşünüyorum, nasıl yapayım çözemedim.
[QUOTE=UgrKdy]Bugün limon tuzu karbonat sistem yapmak için markete gittim. Limon tuzunun kilosu 100 liradan fazlaymış. Hayat pahalılığı şuan iliklerime kadar hissetmiş durumdayım sizinle de paylaşmak istedim. İyi hobiler.[/QUOTE]
Ben de CO2 konusunda şaşırmış durumdayım.Tüplü sistem var ama 1-1,5 ay gidiyor.Dolumu 50 tl. olmuş.Mayalı sistemlere geçmeyi düşünüyorum, nasıl yapayım çözemedim.
Tavsiyeleriniz Ve Görüşleriniz Nedir?
[QUOTE=Sirri42]Hayırlı olsun yeni akvaryumunuz. Gayet güzel bakıyorsunuz. Naçizane önerim arka plan bitkilerini arkaya alıp belki iki üç küçük kaya yada kök figürü güzel olabilir.[/QUOTE]
Teşekkürler öneriniz için.
[QUOTE=Sirri42]Hayırlı olsun yeni akvaryumunuz. Gayet güzel bakıyorsunuz. Naçizane önerim arka plan bitkilerini arkaya alıp belki iki üç küçük kaya yada kök figürü güzel olabilir.[/QUOTE]
Teşekkürler öneriniz için.
Tavsiyeleriniz Ve Görüşleriniz Nedir?
Ölçüler:40x40x40 (Net:50 lt.)
Canlı Türleri:5 raspora, 5 neon 4 ember, 2 cüce vatoz, 3 helena, 6 karides, 4 çöpçü
Bitki Türleri: Tilki kuyruğu, çınar, micra, aromatica, zeytin, rotala macranda, Ludwigia Peruensis,
Tankın Yaşı: 18 günlük
Filtrasyon ve Işıklandırma: sunsun 603b dış filtre, 18 w power led 3 açık 3 kapalı 4 açık
Tasarım ve Dekorasyon:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/46213/151020192215071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/46213/151020192216171.jpg[/IMG]
Arkadaşlar yaklaşık 18 gün önce tamamen arıtma suyu ile kurduğum tankım.Co2 ışıktan 2 saat önce açılıyor ve ışıkla kapanıyor, saniyede 1 kabarcıktı 3-4 gün önce indicator ölçümüne göre saniyede 2 kabarcık vermeye başladım.
Gübreleme programım;
Pazartesi, Çarşamba, Cuma : Fosfat 2 ml., Nitrat 3 ml., Potasyum 5 ml.
Salı, Perşembe, Cumartesi : Demir 3 ml., Mikro 4 ml., Excel 1 ml.
Pazar : %40 su değişimi, gübreleme yok
Her gün elimdeki imkanlarla tds, ph filan ölçüyorum, ph 6,8 civarında, tds 150-200 arasında değişiyor.
Bugüne kadar bir ara diatom göründü, nitratı 2 gün azaltıp, vatoz ekleyince kayboldu.
Bitkilerde gelişme sıkıntısız gibi görünüyor fakat son bir kaç gündür fotoğrafta da işaretledim, bazı yapraklarda fosforumsu renklenme, rotalanın yapraklarında kırılma benzeri oluşumlar görünmeye başladı.
Sizlerden ricam, görüşlerinizi almak istiyorum, yanlış yada eksik yaptığım noktalar var mı?Şimdiden teşekkürler.
Ölçüler:40x40x40 (Net:50 lt.)
Canlı Türleri:5 raspora, 5 neon 4 ember, 2 cüce vatoz, 3 helena, 6 karides, 4 çöpçü
Bitki Türleri: Tilki kuyruğu, çınar, micra, aromatica, zeytin, rotala macranda, Ludwigia Peruensis,
Tankın Yaşı: 18 günlük
Filtrasyon ve Işıklandırma: sunsun 603b dış filtre, 18 w power led 3 açık 3 kapalı 4 açık
Tasarım ve Dekorasyon:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/46213/151020192215071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/46213/151020192216171.jpg[/IMG]
Arkadaşlar yaklaşık 18 gün önce tamamen arıtma suyu ile kurduğum tankım.Co2 ışıktan 2 saat önce açılıyor ve ışıkla kapanıyor, saniyede 1 kabarcıktı 3-4 gün önce indicator ölçümüne göre saniyede 2 kabarcık vermeye başladım.
Gübreleme programım;
Pazartesi, Çarşamba, Cuma : Fosfat 2 ml., Nitrat 3 ml., Potasyum 5 ml.
Salı, Perşembe, Cumartesi : Demir 3 ml., Mikro 4 ml., Excel 1 ml.
Pazar : %40 su değişimi, gübreleme yok
Her gün elimdeki imkanlarla tds, ph filan ölçüyorum, ph 6,8 civarında, tds 150-200 arasında değişiyor.
Bugüne kadar bir ara diatom göründü, nitratı 2 gün azaltıp, vatoz ekleyince kayboldu.
Bitkilerde gelişme sıkıntısız gibi görünüyor fakat son bir kaç gündür fotoğrafta da işaretledim, bazı yapraklarda fosforumsu renklenme, rotalanın yapraklarında kırılma benzeri oluşumlar görünmeye başladı.
Sizlerden ricam, görüşlerinizi almak istiyorum, yanlış yada eksik yaptığım noktalar var mı?Şimdiden teşekkürler.
Bu Dolap Akvaryumu Taşır Mı?
[QUOTE=pelerinlikedi]Şu hali tehlikeli görünmüyor ama; ben olsam çekmece raylarını çıkarıp yanlara da içeriden diğer tahtaları yapıştırırdım, dikme olduğu için kırılmaz,öne doğru da yatamaz, olabilecek terslik yana doğru yatması olabilir sadece. Ayakları belli olmuyor, onlar dengeli ve sağlam mı?[/QUOTE]
Ayaklarda sıkıntı yok.Ben de zor gibi görünsede dikmenin yatmasından korkuyorum.İyisi mi diğer arkadaşların ve sizin söylediğiniz şekilde 2 dikme daha eklemek.
[QUOTE=pelerinlikedi]Şu hali tehlikeli görünmüyor ama; ben olsam çekmece raylarını çıkarıp yanlara da içeriden diğer tahtaları yapıştırırdım, dikme olduğu için kırılmaz,öne doğru da yatamaz, olabilecek terslik yana doğru yatması olabilir sadece. Ayakları belli olmuyor, onlar dengeli ve sağlam mı?[/QUOTE]
Ayaklarda sıkıntı yok.Ben de zor gibi görünsede dikmenin yatmasından korkuyorum.İyisi mi diğer arkadaşların ve sizin söylediğiniz şekilde 2 dikme daha eklemek.
Bu Dolap Akvaryumu Taşır Mı?
Sizce risk var mı arkadaşlar?Ortadaki dikme boşta ama pek kayacak gibi değil.Akvaryum 40x40x40.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/46213/130220170001541.jpg[/IMG]
Sizce risk var mı arkadaşlar?Ortadaki dikme boşta ama pek kayacak gibi değil.Akvaryum 40x40x40.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/46213/130220170001541.jpg[/IMG]
İş Kurmak İstiyoruz Fikirleriniz Bizim İçin Önemli
Şahsen ilgi duyduğunuz, severek yapacağınız bir iş alanı olmalı derim.Böyle bir durumda iş durumunuz ilerler, başarılı olursunuz.[EDIT]dejavoo,2015-07-15 16:10:48[/EDIT]
Şahsen ilgi duyduğunuz, severek yapacağınız bir iş alanı olmalı derim.Böyle bir durumda iş durumunuz ilerler, başarılı olursunuz.[EDIT]dejavoo,2015-07-15 16:10:48[/EDIT]
Tüplü co2 ayarlama hk.
[QUOTE=sessizci123]
a href="http://foto.akvaryum.com/fotolar/150580/20150613_145052.jpg" class="highslide" onclick="return hs.expand(this)"img src="http://foto.akvaryum.com/fotolar/150580/20150613_145052.jpg" style="max-width: 320px;" //a
Arkadaşlar 8 lt tüplü co2 kullanıyorum bar ayarlarını bu şekilde yapıyorum co2 çıkışını istediğim gibi ayarlıyorum ama 2 saat sonra co2 çıkışı azalarak duruyor sebebi nedir neyi yanlış yapıyorum ?
[/QUOTE]
Aynı sorun bende de var.Ayarlayıp gidiyorum 1-2 saat sonra baktığımda resmen CO2 fışkırıyor.Biraz kısıyorum bu sefer ertesi gün otomatik kapanıp açılınca hiç CO2 çıkışı olmuyor.Bir türlü ayarlayamadım bende.
[QUOTE=sessizci123]
a href="http://foto.akvaryum.com/fotolar/150580/20150613_145052.jpg" class="highslide" onclick="return hs.expand(this)"img src="http://foto.akvaryum.com/fotolar/150580/20150613_145052.jpg" style="max-width: 320px;" //a
Arkadaşlar 8 lt tüplü co2 kullanıyorum bar ayarlarını bu şekilde yapıyorum co2 çıkışını istediğim gibi ayarlıyorum ama 2 saat sonra co2 çıkışı azalarak duruyor sebebi nedir neyi yanlış yapıyorum ?
[/QUOTE]
Aynı sorun bende de var.Ayarlayıp gidiyorum 1-2 saat sonra baktığımda resmen CO2 fışkırıyor.Biraz kısıyorum bu sefer ertesi gün otomatik kapanıp açılınca hiç CO2 çıkışı olmuyor.Bir türlü ayarlayamadım bende.
Tasarruflu ampülde watt?
[QUOTE=darkaura]Tasarruf ampülü dediğimiz şey aslında bildiğimiz floresanların duya ampül duyuna uygun kompak şekillerinden başka bir şey değil. Forumda bitki için watt belirtildiğinde bu değer floresanlar içindir. Yanlız 10w=80w ifadesi biraz abartılı geldi. Tasarruf ampülü derken led ampülü kasdetmiyorsunuz değilmi.[/QUOTE]
Yok, led ampül değil, 10w=80w değerini örnekleme için yazdım [EDIT]dejavoo,2015-06-17 14:02:10[/EDIT]
[QUOTE=darkaura]Tasarruf ampülü dediğimiz şey aslında bildiğimiz floresanların duya ampül duyuna uygun kompak şekillerinden başka bir şey değil. Forumda bitki için watt belirtildiğinde bu değer floresanlar içindir. Yanlız 10w=80w ifadesi biraz abartılı geldi. Tasarruf ampülü derken led ampülü kasdetmiyorsunuz değilmi.[/QUOTE]
Yok, led ampül değil, 10w=80w değerini örnekleme için yazdım [EDIT]dejavoo,2015-06-17 14:02:10[/EDIT]
Tasarruflu ampülde watt?
Arkadaşlar, bitkili akvaryumda tasarruflu ampül kullanırken lambanın hangi watt değerini dikkate almak lazım? Yani 10 w=80 watt yazıyor, 10 w mi yoksa 80 w dikkate almak gerekir?
Teşekkürler.
Düzeltme:Aynı konu açılmış, özür diliyorum, yetkili bir arkadaş konuyu silebilir mi?[EDIT]dejavoo,2015-06-17 11:17:16[/EDIT]
Arkadaşlar, bitkili akvaryumda tasarruflu ampül kullanırken lambanın hangi watt değerini dikkate almak lazım? Yani 10 w=80 watt yazıyor, 10 w mi yoksa 80 w dikkate almak gerekir?
Teşekkürler.
Düzeltme:Aynı konu açılmış, özür diliyorum, yetkili bir arkadaş konuyu silebilir mi?[EDIT]dejavoo,2015-06-17 11:17:16[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Geophagus Tapajos MurathanM, 00:40
Güney Amerikan Cichlidleri Tanıtımı - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Zaid, 23:42
Akvaryum Bilimi - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi Zaid, 23:35
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi yyiImaz, 23:33
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvarymun Camlarında Garip Canlılar Var alp3r, 23:17
Omurgasızlar - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 22:50
Omurgasızlar - Yeni Akvaryumda Taban Çatlağı nurtensultan, 22:33
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Kuyruk / Yüzgeç Erimesi Var Mı? Altonn, 22:11
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 21:45
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 21:34
Yeni Üye Forumu - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi egemenc, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin hakanmorcicek, 21:24
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:30
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:30
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:30
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:30
- Hobiciden Kaliteli Bitkiler( Takasa Açık) sakal34 00:05
- Cryptocoryne Wendtii Flamingo sakal34 00:05
- Anubias emregungor 23:49
- Christmass Moss emregungor 23:49
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 23:19
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 23:19
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 22:52
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 22:49
- Bitki Armatürü SeaWorld 22:49
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 22:49
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 22:44
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 22:23
- Tayvan Bee M510 21:24
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
KULLANICILAR
- 75 Online Kullanıcı, 42 Üye
Online Kullanıcılar
Enestr,
SeaWorld,
Malawi market,
0rnn,
Cyber_Scout,
Maverickse,
Kuduoglu,
Sungurr,
osmandbnl,
poysub,
sina cen,
Emraharas,
Ehtiyar,
MiSoSiKiaN,
Umutoty,
Mirt,
yeekim,
pusathan01,
Tata,
EmiirKaan,
Joec,
Mustafa Uzlu,
Altonn,
TuRKeR,
Goldfish2000,
gattar5050,
Tustwis,
AtaDemircii,
omerkaya40,
ternapi,
Hüseyin Saka,
Levent balık,
Mehmet yunus,
MurathanM,
hkahraman,
Osmand,
Jotunheim,
√olkaπ,
sakal34,
onur228,
Shortbuff,
nurtensultan,
eackgzz,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
