ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
turkuaz34
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
39
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
01 Haziran 2007 10:19
Son Ziyaret:
01 Aralık 2019 09:47
Toplam Mesaj:
192 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mustafa Bayram
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Balikesir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
[img]https://www.akvaryum.com/Forum/imzalar/28269.jpg[/img]
10 litre CRS Karides
120*50*65 Tropheus Moori Kalambo
SON 10 MESAJI
Tohumdan Bitki Tankım
[QUOTE=lojistisyen]Peki bu akvaryumdan bölüp farklı bir akvaryuma eklemeyi denediniz mi hiç ? Adaptasyon sorunu vs yaşar mı acaba ?[/QUOTE]
Ufuk bey böyle bir denemem olmadı ama adaptasyon sorunu olacağını tahmin etmiyorum çünkü bitki emers yapraklarını döktü şu anda tüm yapraklar submers yapraklar. Birde bitki yüksek ışığı seviyor. Kaya arkalarında ışığı az alan bitkiler boya uzama ve uzun yaprak eğilimi gösterirken ışığı bol alan kısım zeminde daha küçük yaprak şeklinde gelişiyor.
[QUOTE=emrekrdnz]
O rengi değişik alandaki bitkiler ne oldu düzeldiler mi?[/QUOTE]
Emre bey ben bitki bozuluyor diye rengi değişen kısmı aldım ama daha sonra hata yaptığımı anladım. Bitki emers ten sucul ortama geçerken eski yapraklar renk değiştirip dökülüyor ve yeni yaprak geliyor.
[QUOTE=lojistisyen]Peki bu akvaryumdan bölüp farklı bir akvaryuma eklemeyi denediniz mi hiç ? Adaptasyon sorunu vs yaşar mı acaba ?[/QUOTE]
Ufuk bey böyle bir denemem olmadı ama adaptasyon sorunu olacağını tahmin etmiyorum çünkü bitki emers yapraklarını döktü şu anda tüm yapraklar submers yapraklar. Birde bitki yüksek ışığı seviyor. Kaya arkalarında ışığı az alan bitkiler boya uzama ve uzun yaprak eğilimi gösterirken ışığı bol alan kısım zeminde daha küçük yaprak şeklinde gelişiyor.
[QUOTE=emrekrdnz]
O rengi değişik alandaki bitkiler ne oldu düzeldiler mi?[/QUOTE]
Emre bey ben bitki bozuluyor diye rengi değişen kısmı aldım ama daha sonra hata yaptığımı anladım. Bitki emers ten sucul ortama geçerken eski yapraklar renk değiştirip dökülüyor ve yeni yaprak geliyor.
Tohumdan Bitki Tankım
[QUOTE=BerkayOkumus]Elinize sağlık. Glosso olmasa bile görüntü açısından bence şahane. Benim kanaatim emek verdiğinize değmiş. Hatta bu tohumları tedarik etme şansımız var mıdır? Almak istesek nerden alabiliriz?[/QUOTE]
Berkay bey yorumunuz ve beğeniniz için teşekkürler. Ben Balıkesir'de ikamet ediyorum. Burada bir akvaryumcu arkadaştan aldım. Canlı bitki ithalatı yaparken bu tohumları da getirtmiş kendi tanklarında kurulum yapıyordu. Ama forumda internet üzerinden getirten arkadaşlarda var.
[QUOTE=BerkayOkumus]Elinize sağlık. Glosso olmasa bile görüntü açısından bence şahane. Benim kanaatim emek verdiğinize değmiş. Hatta bu tohumları tedarik etme şansımız var mıdır? Almak istesek nerden alabiliriz?[/QUOTE]
Berkay bey yorumunuz ve beğeniniz için teşekkürler. Ben Balıkesir'de ikamet ediyorum. Burada bir akvaryumcu arkadaştan aldım. Canlı bitki ithalatı yaparken bu tohumları da getirtmiş kendi tanklarında kurulum yapıyordu. Ama forumda internet üzerinden getirten arkadaşlarda var.
Tohumdan Bitki Tankım
[QUOTE=lojistisyen]Maşallah baya güzeller , aslında girişimci bir arkadaşın küçük bir sermaye ile tohum getirtip satması güzel olurdu. Tohumların ilk dikiminden bugüne ne kadar zaman geçti ?[/QUOTE]
Ufuk bey teşekkürler. Tankın tohumdan dikilme süreci 39 gün oldu. Çimlenmeden sonraki tanka su basma süresi ise 28. gününde. Benim de tohum konusunda bir bilgim yok denemiş oldum sonuçtan memnun kaldım ama bitki glosso değil yinede gayet güzel bir taban bitkisi gibi gözüküyor. Tohumdan yeni bir nano çalışmam var bir hafta oldu mini parvula ileriki günlerde bu tankımı da paylaşacağım.
[QUOTE=lojistisyen]Maşallah baya güzeller , aslında girişimci bir arkadaşın küçük bir sermaye ile tohum getirtip satması güzel olurdu. Tohumların ilk dikiminden bugüne ne kadar zaman geçti ?[/QUOTE]
Ufuk bey teşekkürler. Tankın tohumdan dikilme süreci 39 gün oldu. Çimlenmeden sonraki tanka su basma süresi ise 28. gününde. Benim de tohum konusunda bir bilgim yok denemiş oldum sonuçtan memnun kaldım ama bitki glosso değil yinede gayet güzel bir taban bitkisi gibi gözüküyor. Tohumdan yeni bir nano çalışmam var bir hafta oldu mini parvula ileriki günlerde bu tankımı da paylaşacağım.
Tohumdan Bitki Tankım
Tankın son güncel resimleri. Bitkiler Glosso değil ama su bitkisi. Türü nedir bilmiyorum. Bilen varsa yazarsa bende memnun olurum. Tankın gelişimi ve seyri güzel. Bitkiler ilk emers yapraklarını döktü. Yeni çıkan yapraklar oval uzun ve gövdeden iki yaprak şeklinde çıkıyor. Tank tabanı tamamen halı gibi kaplandı. Şimdilik gelişimi gayet güzel.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/290320171645551.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/290320171646261.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/290320171646491.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/290320171650401.jpg[/IMG][EDIT]turkuaz34,2017-03-29 16:52:44[/EDIT]
Tankın son güncel resimleri. Bitkiler Glosso değil ama su bitkisi. Türü nedir bilmiyorum. Bilen varsa yazarsa bende memnun olurum. Tankın gelişimi ve seyri güzel. Bitkiler ilk emers yapraklarını döktü. Yeni çıkan yapraklar oval uzun ve gövdeden iki yaprak şeklinde çıkıyor. Tank tabanı tamamen halı gibi kaplandı. Şimdilik gelişimi gayet güzel.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/290320171645551.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/290320171646261.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/290320171646491.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/290320171650401.jpg[/IMG][EDIT]turkuaz34,2017-03-29 16:52:44[/EDIT]
Nano Bitkili Tank 15lt Güncel
Alper bey tankın son durumu nedir? aynı tohumdan bende de var gözlemlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Alper bey tankın son durumu nedir? aynı tohumdan bende de var gözlemlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Tohumdan Bitki Tankım
Arkadaşlar konuyu takip edenler için son durum hakkında bilgi vermek istiyorum. 01.03.2017 tarihinde tanka su bastım. CO2 ve günlük 7 saat aydınlatma yapıyorum. Bitkilerde gelişme devam ediyor. yeni çıkan yapraklar filizlenme dönemindeki gibi yuvarlak değil oval ve biraz daha uzun geliyor. Belirli bir alanda bitkilerde renk değişikliği ve pamukçuklanma var 3. resim. arkadaşın söylediğine göre tohumların üstüste olmasından kaynaklıymış. Son durum bu.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/070320171150071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/070320171150341.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/070320171156191.jpg[/IMG]
Arkadaşlar konuyu takip edenler için son durum hakkında bilgi vermek istiyorum. 01.03.2017 tarihinde tanka su bastım. CO2 ve günlük 7 saat aydınlatma yapıyorum. Bitkilerde gelişme devam ediyor. yeni çıkan yapraklar filizlenme dönemindeki gibi yuvarlak değil oval ve biraz daha uzun geliyor. Belirli bir alanda bitkilerde renk değişikliği ve pamukçuklanma var 3. resim. arkadaşın söylediğine göre tohumların üstüste olmasından kaynaklıymış. Son durum bu.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/070320171150071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/070320171150341.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/070320171156191.jpg[/IMG]
Tohumdan Bitki Tankım
[QUOTE=hobiciakvarist]
Mehmet Bey,
Bu forumda herkesin yorumları "varsayımsal"dır zira herkes kendi deneyimlerini başkasının benzer yaşadığı veya yaşamakta olduğu bir olayla paylaşırken benzerlikler üzerine gider. Bazen aynı durum olur, bazen benzer, bazen de alakasız. Mesela, biri yazsa ki "balığım üstü beyaz yuvarlak cisimlerle kaplı" varsayımda bulunuruz değil mi "beyaz benek" zira deneyimlerimize göre deneyimlerimize en yakın olanı bu. Bilgi isteriz, resim isteriz, varsayımımızı güçlendiririz.
Ben varsayımsal yorumlarımı yaprken 2 şeye dayandım: glossostigma elatinoides'in 2 yapraklı varyetesi yoktur. G.elatinoides G. elatinoides'dir. Yaprak yapısı hep aynıdır. 2 farklı büyüklükte tohum olması ikinci dayanağım.
Arkadaşlarınız defalarca denediğini ifade etmişsiniz. Peki arkadaşlarınızdan bu tohumlarla oluşturdukları bitki örtüsünü su altında (submerse ettikten sonra) 1 yıl'dan fazla hayatta tutan var mı? Varsa sizden özür dilerim şimdiden, zira 1 yıl veya daha fazla sürekli submerse kalan ve yaşayan bir bitki akvatik bir bitkidir.
Vesselam, sanırım emek verdiğiniz bir konuda size hoşunuza gitmeyen bir şeyi dile getirmem alınmanıza neden oldu. Öyle olduysa da özür dilerim. Gerçekten emeğinize saygım var ve güzel bir deneme bence. En azından deneyimlerinizden diğer hobicilerde faydalanabilecektir. Bu nedenle taktir ediyorum sizi ve bu çalışmayı. Aslında keşke herkes deneyimlerini böyle paylaşsa da bilgi çoğalsa.
Bu konuyu merakla takip edeceğim. Umarım yanılırım ve size en azından akvatik bir türün tohumları vardır. Ben de Ficus pumila tohumu aramaya devam ederim. [:)))]
[QUOTE=hobiciakvarist]
Abdullah bey varsayım derken çimlenmesi bir hafta olmamış bir bitkiyi bir bakışta teşhis ettiniz. Eğer bu foruma topluma açık bir konu paylaştıysam konuya hoşuma gitsede gitmesede yorum yapılacaktır. Yorumunuz içinde teşekkür ederim. Ben daha önce dennerle firmasının ürünlerini kullanıp başarılı olamadım. yeni bir tankla tekrar kuruluma başladım ve niyetim cuba idi. Prizen firmasının ürünlerini deniyecektim. İki aydır ürün gelmeyince akvaryumcu dostumuz elindeki tohumları gösterdi. Tohumlardan Asya kökenli ve yerli üretim tohumları gösterdi ve kendi tanklarını gösterdi. İki çeşit tohum vardı bir tanesi büyük diğeri küçük tohumlar ve kendi kurmuş olduğu tankları da gördüm her iki tohumun bitkisini. Denemeye karar verdim ve forumları baştan sona taradım.Bu forumda da konu açan var ama akvaryum dışında yetiştirmeye çaalışmışlar ve sonuç yok. Benimkide bir deneme olur yada olmaz bilemiyorum ama iyi yada kötü bir sonuca ulaşacağımız aşikar. Bazı şeyler malesef deneme yanılma yoluyla öğreniliyor.
[QUOTE=hobiciakvarist]
Mehmet Bey,
Bu forumda herkesin yorumları "varsayımsal"dır zira herkes kendi deneyimlerini başkasının benzer yaşadığı veya yaşamakta olduğu bir olayla paylaşırken benzerlikler üzerine gider. Bazen aynı durum olur, bazen benzer, bazen de alakasız. Mesela, biri yazsa ki "balığım üstü beyaz yuvarlak cisimlerle kaplı" varsayımda bulunuruz değil mi "beyaz benek" zira deneyimlerimize göre deneyimlerimize en yakın olanı bu. Bilgi isteriz, resim isteriz, varsayımımızı güçlendiririz.
Ben varsayımsal yorumlarımı yaprken 2 şeye dayandım: glossostigma elatinoides'in 2 yapraklı varyetesi yoktur. G.elatinoides G. elatinoides'dir. Yaprak yapısı hep aynıdır. 2 farklı büyüklükte tohum olması ikinci dayanağım.
Arkadaşlarınız defalarca denediğini ifade etmişsiniz. Peki arkadaşlarınızdan bu tohumlarla oluşturdukları bitki örtüsünü su altında (submerse ettikten sonra) 1 yıl'dan fazla hayatta tutan var mı? Varsa sizden özür dilerim şimdiden, zira 1 yıl veya daha fazla sürekli submerse kalan ve yaşayan bir bitki akvatik bir bitkidir.
Vesselam, sanırım emek verdiğiniz bir konuda size hoşunuza gitmeyen bir şeyi dile getirmem alınmanıza neden oldu. Öyle olduysa da özür dilerim. Gerçekten emeğinize saygım var ve güzel bir deneme bence. En azından deneyimlerinizden diğer hobicilerde faydalanabilecektir. Bu nedenle taktir ediyorum sizi ve bu çalışmayı. Aslında keşke herkes deneyimlerini böyle paylaşsa da bilgi çoğalsa.
Bu konuyu merakla takip edeceğim. Umarım yanılırım ve size en azından akvatik bir türün tohumları vardır. Ben de Ficus pumila tohumu aramaya devam ederim. [:)))]
[QUOTE=hobiciakvarist]
Abdullah bey varsayım derken çimlenmesi bir hafta olmamış bir bitkiyi bir bakışta teşhis ettiniz. Eğer bu foruma topluma açık bir konu paylaştıysam konuya hoşuma gitsede gitmesede yorum yapılacaktır. Yorumunuz içinde teşekkür ederim. Ben daha önce dennerle firmasının ürünlerini kullanıp başarılı olamadım. yeni bir tankla tekrar kuruluma başladım ve niyetim cuba idi. Prizen firmasının ürünlerini deniyecektim. İki aydır ürün gelmeyince akvaryumcu dostumuz elindeki tohumları gösterdi. Tohumlardan Asya kökenli ve yerli üretim tohumları gösterdi ve kendi tanklarını gösterdi. İki çeşit tohum vardı bir tanesi büyük diğeri küçük tohumlar ve kendi kurmuş olduğu tankları da gördüm her iki tohumun bitkisini. Denemeye karar verdim ve forumları baştan sona taradım.Bu forumda da konu açan var ama akvaryum dışında yetiştirmeye çaalışmışlar ve sonuç yok. Benimkide bir deneme olur yada olmaz bilemiyorum ama iyi yada kötü bir sonuca ulaşacağımız aşikar. Bazı şeyler malesef deneme yanılma yoluyla öğreniliyor.
Tohumdan Bitki Tankım
[QUOTE=hobiciakvarist]Maalesef bunlar glossostigma tohumları değil. Çinli satıcılar sürekli bu şekilde tohum satıyorlar. Genellikle bunlar Ficus pumila tohumları oluyor. Akvaryum'da emerse olarak çabuk kökleniyor ve tutuyor, su altında da 3-4 aya kadar hayatta tutabilenler olduğunu okumuştum zamanında.
Zaten Glossostigma elatinoides iri yapraklı ve ince yapraklı diye vareyeteleri olmadığından burdan da şühelenmek gerekiyor. Aynı kapsüllerde cuba olarak da satıyorlar aynı tohumları.
Akvaryum dışında bir saksıda da biraz yetiştirin de en azından bitkinin bütüm tohumları ölüme mahkum olmasın. Aslında güzel bir sarmaşık bitkidir kendisi (ficus pumila) bu nedenle bulursam bu tohumlard sarmaşık olarak yetiştirmek için ekmeyi düşünüyorum.[8)][/QUOTE]
Abdullah bey ficus pumila kendiniz söylemişsiniz bahçe sarmaşığı... Kullandığım tohumlar defalarca değişik tanklarda denenmiş arkadaşımdan aldığım tohumlar. Benim kullandığım asya Tayvan kökenli tohumlar. Bu tohumlardan yerli üretim Denizlide üretim yapan firmada var.Yani tohumdan üretim var ve bunu Amano da da görüyoruz. Tanktaki bitkiler daha 8 günlük ve bir bakışta sarmaşık olduğunu anlamak çok güçlü bilgi gerektirir diye düşünüyorum. Yorumlarınızı varsayımsal görüyorum.
[QUOTE=hobiciakvarist]Maalesef bunlar glossostigma tohumları değil. Çinli satıcılar sürekli bu şekilde tohum satıyorlar. Genellikle bunlar Ficus pumila tohumları oluyor. Akvaryum'da emerse olarak çabuk kökleniyor ve tutuyor, su altında da 3-4 aya kadar hayatta tutabilenler olduğunu okumuştum zamanında.
Zaten Glossostigma elatinoides iri yapraklı ve ince yapraklı diye vareyeteleri olmadığından burdan da şühelenmek gerekiyor. Aynı kapsüllerde cuba olarak da satıyorlar aynı tohumları.
Akvaryum dışında bir saksıda da biraz yetiştirin de en azından bitkinin bütüm tohumları ölüme mahkum olmasın. Aslında güzel bir sarmaşık bitkidir kendisi (ficus pumila) bu nedenle bulursam bu tohumlard sarmaşık olarak yetiştirmek için ekmeyi düşünüyorum.[8)][/QUOTE]
Abdullah bey ficus pumila kendiniz söylemişsiniz bahçe sarmaşığı... Kullandığım tohumlar defalarca değişik tanklarda denenmiş arkadaşımdan aldığım tohumlar. Benim kullandığım asya Tayvan kökenli tohumlar. Bu tohumlardan yerli üretim Denizlide üretim yapan firmada var.Yani tohumdan üretim var ve bunu Amano da da görüyoruz. Tanktaki bitkiler daha 8 günlük ve bir bakışta sarmaşık olduğunu anlamak çok güçlü bilgi gerektirir diye düşünüyorum. Yorumlarınızı varsayımsal görüyorum.
Tohumdan Bitki Tankım
Bir akvaryumcu arkadaştan tedarik ettiğim tohumları denemek için 21.02.2017 tarihinde tank kurulumuna başladım.
[B]Kurulum Malzemeleri[/B]
90x45x45 extra clear mobilyalı akvaryum.
Dennerle scaper's soil 8x2 bitki toprağı.
Dragone Stone 10kg
Tetra Ex 800 Plus Dış Filtre
3 lt alimünyum CO2 tüp ve selenoid valf
[B]Kullanılan Bitkiler[/B]
Glossostigma Elatinoides olduğu söylenen bitki tohumu.
[B]Kullanılan Bitki Gübreleri[/B]
Sera florenette
Tank kurulumu 21 Şubat tarihinde yapılmıştır. Tank dizaynı Sera florenette bir tablet 8 adet toz haline getirilip tank tabanına yayılmıştır. Tohumlar hazırlanan taban üzerine homojen yayılmış spreyle sulanarak (nemlenmesi yeterli) tankın üzeri streç filmle kapatılmıştır. Tank üzerine Hopar 4x39 armatür üzerinde iki adet Osram 865 ile 24 saat ışıklandırma sağlanmıştır. Tohumlarda 25 Şubat itibariyle köklenme görülmeye başlanmıştır. 26 Şubat itibari ile tohumlarda filizlenme ve yaprak görülmeye başlamıştır.
21.02.2017
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/020320171219171.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/020320171221081.jpg[/IMG]
26.02.2017
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/020320171232301.jpg[/IMG]
27.02.2017
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/020320171233571.jpg[/IMG]
28.02.2017
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/020320171236381.jpg[/IMG]
Tankın ilerliyen günlerdeki halini ve su bastığım fotolarını daha sonra paylaşacağım.[EDIT]turkuaz34,2017-04-01 17:44:20[/EDIT]
Bir akvaryumcu arkadaştan tedarik ettiğim tohumları denemek için 21.02.2017 tarihinde tank kurulumuna başladım.
[B]Kurulum Malzemeleri[/B]
90x45x45 extra clear mobilyalı akvaryum.
Dennerle scaper's soil 8x2 bitki toprağı.
Dragone Stone 10kg
Tetra Ex 800 Plus Dış Filtre
3 lt alimünyum CO2 tüp ve selenoid valf
[B]Kullanılan Bitkiler[/B]
Glossostigma Elatinoides olduğu söylenen bitki tohumu.
[B]Kullanılan Bitki Gübreleri[/B]
Sera florenette
Tank kurulumu 21 Şubat tarihinde yapılmıştır. Tank dizaynı Sera florenette bir tablet 8 adet toz haline getirilip tank tabanına yayılmıştır. Tohumlar hazırlanan taban üzerine homojen yayılmış spreyle sulanarak (nemlenmesi yeterli) tankın üzeri streç filmle kapatılmıştır. Tank üzerine Hopar 4x39 armatür üzerinde iki adet Osram 865 ile 24 saat ışıklandırma sağlanmıştır. Tohumlarda 25 Şubat itibariyle köklenme görülmeye başlanmıştır. 26 Şubat itibari ile tohumlarda filizlenme ve yaprak görülmeye başlamıştır.
21.02.2017
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/020320171219171.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/020320171221081.jpg[/IMG]
26.02.2017
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/020320171232301.jpg[/IMG]
27.02.2017
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/020320171233571.jpg[/IMG]
28.02.2017
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/28269/020320171236381.jpg[/IMG]
Tankın ilerliyen günlerdeki halini ve su bastığım fotolarını daha sonra paylaşacağım.[EDIT]turkuaz34,2017-04-01 17:44:20[/EDIT]
375 Lt - 150x55x45cm Hightech Bitki Akvaryumum
Ümran bey elinize sağlık harika bir tank. Kaliteli malzeme kullanımı ile emeğinizin karşılığını almışsınız. [:nazar:]
Ümran bey elinize sağlık harika bir tank. Kaliteli malzeme kullanımı ile emeğinizin karşılığını almışsınız. [:nazar:]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
