ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
esucsuz
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
02 Şubat 2026 23:41
Son Ziyaret:
20 Saat 25 Dakika önce
Toplam Mesaj:
18 [0.12 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
11 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Emir Ege
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Bursa
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Emir Ege
SON 10 MESAJI
İthal Akvaryum İçin Aydınlatma
[QUOTE=K0L0Ni]
Bitkili akvaryum ise bence Orionled ile iletişime geçin. İstediğiniz tipte ledleri yerleştirsinler ve muhakkak grolüx led koydurun. İp askı veya mandal askı ile birlikte gönderiyorlar. Tercihinize göre seçersiniz. Bende 3 adet var ve çok memnunum.
Zaman ayarlama, gün doğum-batım simülasyonu, wi-fi bağlantısı, renk değiştirme gibi birçok özellik bulunuyor. [/QUOTE]
Merhaba hocam,
Benim aydınlatma konusunda konuşmuştuk.
Orionled in instagram adresinde grolüx ü gördüm ve çok beğendim. Özelikle balık renklerini çok iyi gösteriyor.
Grolüx tam olarak nedir; birden fazla ışık veren RGB tarzı bir led mi?
Bitkiler için yeterli değil sanırım; sadece balık renkleri için.
Hatta 3'lüsünü yaptırmayı düşünüyorum kasalı olarak ama lümen değeri belli olmadığı için kararsızım.
[QUOTE=K0L0Ni]
Bitkili akvaryum ise bence Orionled ile iletişime geçin. İstediğiniz tipte ledleri yerleştirsinler ve muhakkak grolüx led koydurun. İp askı veya mandal askı ile birlikte gönderiyorlar. Tercihinize göre seçersiniz. Bende 3 adet var ve çok memnunum.
Zaman ayarlama, gün doğum-batım simülasyonu, wi-fi bağlantısı, renk değiştirme gibi birçok özellik bulunuyor. [/QUOTE]
Merhaba hocam,
Benim aydınlatma konusunda konuşmuştuk.
Orionled in instagram adresinde grolüx ü gördüm ve çok beğendim. Özelikle balık renklerini çok iyi gösteriyor.
Grolüx tam olarak nedir; birden fazla ışık veren RGB tarzı bir led mi?
Bitkiler için yeterli değil sanırım; sadece balık renkleri için.
Hatta 3'lüsünü yaptırmayı düşünüyorum kasalı olarak ama lümen değeri belli olmadığı için kararsızım.
Aydınlatma Hangi Marka Ve Model: Orion Vs Armatürk
[QUOTE=Hidro Dinamik]Merhabalar,
Maalesef sorduğunuz soruları detaylıca açıklayabilecek bilgi birikimim yok. Kısıtlı bilgi ve tecrübeme dayanarak, bitkisiz akvaryum için bazı armatürler gözüme fazla güçlü geldi. Armatürk 2100h kullandığım dönemde akvaryumumda fazlasıyla bitki vardı, bir dönem diy co2 vermişliğimde oldu. 50cm Akvaryum yüksekliği yüzünden dip kısımlarda ufak tefek sorunlar yaşasam da genel olarak memnundum. Kullandığım süreçte ledlerde herhangi bir patlamaya veya bağlantı noktalarında temassızlığa rastlamadım. Kasa üzerinde bulunan 2 aç-kapa düğmesiyle kontrol edilebiliyor. Su değişimi sırasında kendi hatamdan dolayı trafosuna su kaçırıp patlattım. Eksiyi pleksi ayaklardan alır, metaller daha estetik duruyor.
Kendi sitesinde 120W olduğu belirtilse de Tp link tapo p115 akıllı prizden aldığım bilgiye göre 60-65W civarı bir güç tüketimi vardı. Akıllı priz mi yanlış ölçüyor orasını bilemem ama daha fazlasına rastlamadım. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241079/060820240839511.jpg[/IMG]
Bahsettiğiniz Orion C ve B ürünlerine baktığımda sadece beyaz veya sadece diğer renkler şeklinde belli başlı modları olduğunu yazmışlar. Bir kaç videoya baktığımda hızlıca aç kapa modunuda balıkları strese sokabileceğini düşünüp asla kullanmazdım. Asıl sorun ise tek rengin yosunları tetikleme ihtimali. Sadece beyaz açmak içinse listedekilere göre bence gayet f/p duruyor B modeli.
Şahsen ben olsam çok güçlü ışığı olmayan soğuk beyaz kullanarak basit bir armatür yapar geçerdim. [:)))] Nadiren tek tük farklı renkler kullanmayı düşünürsem armatürün bir kenarına basit şerit ledlerden döşeyebilirim. Evde olmadığım zamanlarıda hesaba katarak akıllı priz kullanmayıda ihmal etmem.[/QUOTE]
Hocam cevabınız için çok teşekkür ediyorum öncelikle.
Bence akıllı priz doğru gösteriyordur diye düşünüyorum. Esas problem bu yerli markalar maalesef böyle bir yol içinde; doğru değer vermiyorlar.
Orion güzel hatta para verip C serisi bile almak mümkün ancak "Lümen" değerleri çok düşük ve akvaryum hacmime göre yetersiz kalıyorlar ama ışık, renk kalitesi daha iyi.
Armatürk ise lümen değerleri çok yüksek gözüküyor o kısmı cezbediyor ancak onun da renk kalitesi düşük. Ve verdikleri lümen değeri doğru mu o da bir soru işareti hala karar vermedim.
[QUOTE=Tatar10]Ben de forumdan okumuştum öncesinde, şikayet eden ve öneri de bulunan konular vardı, sonuçta orion b40 aldım, kumandasının yenilendiğini söylediler ve bana o şekilde gönderildi, lümenin düşüklüğünü sormuştum, low tech tankım için fazlasıyla yeteceğini ifade etmişlerdi, açıkçası bitki gelişimleri iyi ve 2/4 ışık ayarında kullanıyorum, 4/4 ışık ayarında ısınsada el ile rahat bir şekilde tutuluyor. Benim 3 aylık kullanım deneyimim bu şekilde, [/QUOTE]
Öncelikle cevabınız için çok teşekkürler.
Evet hocam oriondaki tek problem şu an lümen değerinin düşük olması. C serisinde bile düşük. Bence satmak için lümen değeri yeterli diyorlar ama akvaryum hacmine göre hesap yaptığımda kesinlikle yeterli gelmiyor.
[QUOTE=Fatih_hakankaan] Bitkisiz akvaryum aydınlatması için 6500 lira LED almak biraz fazla gibi, bu firmalara ek birde Shark Akvaryum Aydınlatma'yada bakın kumanda özelliği onlarda da var ben üç aydır kullanıyorum şimdi yeni akvaryumum için bugün yeni bir LED daha sipariş verdim, satıcıyı şahsen tanımıyorum ama çok ilgili birisi WhatsApp tan sorularınıza herzaman cevap verip ilgileniyor Instagram üzerinden satış yapıyorlar forum üzerinden ulaştığınızıda söyleyebilirsiniz [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/273216/230120260104271.jpg[/IMG][/QUOTE]
Öncelikle cevabınız için çok teşekkürler.
Aradım ve dediğiniz gibi kendileri ile görüştüm; kendileri çok ilgililer.
Ancak istediğim gibi bir led tarif ettiğimde (Orion D Serisi) gibi daha pahalı fiyat çıkacağını söylediler maalesef.
[QUOTE=Bozajuniors]50 cm lowtech tankımda 1,5 sene armatürk kullandım. Ardından fiyat performans olarak canlı türlerini daha iyi görebileceğim bir armatür arayışına girdim ve yikeda rgb armatür aldım.5 aydır kullanıyorum görsel anlamda çok fark etti. İşin teknik kısmından ziyade canlı görselleri ile ilgilendiğim için şimdilik memnunum. 3 farklı modu var adaptörüüzerinde bulunan armatür ile değiştiriyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240739/280220262227261.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240739/280220262228451.jpg[/IMG][/QUOTE]
Öncelikle cevabınız için çok teşekkürler.
Yikeda rgb ürünü daha önce de incelemiştim. RGB olması büyük avantaj ancak "Lümen" değeri çok düşük ve yetersiz kalıyor benim akvaryumum için.
[QUOTE=Tortuga7]Merhaba keyifli hobiler dilerim aslında orion deneyimlerimde çok bir olumsuzluk yaşamadım 2 yıl b serisi kullandım mosslarımın gelişimi vs gayet iyiydi bir fotoğrafını bırakıyorum buraya.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263768/010320260019481.jpg[/IMG]
fakat söylemekte fayda var yukarda bir arkadaşın bahsettiği gibi temassızlık kaynaklı bir kere tamire göndermek zorunda kaldım ve üretim hatası olan problemden dolayı ödeme yaptım firmaya.[/QUOTE]
Öncelikle cevabınız için çok teşekkürler.
Evet firmanın müşteri memnuniyeti servis konusunda neden düşük olduğu konusuna siz de değinmişsiniz.
[QUOTE=K0L0Ni]4 tane farklı model orion ledim var, en eskisi 7 yıllık en yenisi 3. Hiçbir problem yaşamadım, güçte azalma vs. olmadı. Forumda Orion markasını gereksiz bir gömme var. Kullanmayanlardan dahi kötüleyen var. Orion ledler gayet iyi, dayanıklı.[/QUOTE]
Öncelikle cevabınız için çok teşekkürler.
Işık kalitesi çok güzel tek problem müşteri hizmetleri dönüşleri ve "Lümen" değerlerinin düşük olması gözüküyor.
[QUOTE=Hidro Dinamik]Merhabalar,
Maalesef sorduğunuz soruları detaylıca açıklayabilecek bilgi birikimim yok. Kısıtlı bilgi ve tecrübeme dayanarak, bitkisiz akvaryum için bazı armatürler gözüme fazla güçlü geldi. Armatürk 2100h kullandığım dönemde akvaryumumda fazlasıyla bitki vardı, bir dönem diy co2 vermişliğimde oldu. 50cm Akvaryum yüksekliği yüzünden dip kısımlarda ufak tefek sorunlar yaşasam da genel olarak memnundum. Kullandığım süreçte ledlerde herhangi bir patlamaya veya bağlantı noktalarında temassızlığa rastlamadım. Kasa üzerinde bulunan 2 aç-kapa düğmesiyle kontrol edilebiliyor. Su değişimi sırasında kendi hatamdan dolayı trafosuna su kaçırıp patlattım. Eksiyi pleksi ayaklardan alır, metaller daha estetik duruyor.
Kendi sitesinde 120W olduğu belirtilse de Tp link tapo p115 akıllı prizden aldığım bilgiye göre 60-65W civarı bir güç tüketimi vardı. Akıllı priz mi yanlış ölçüyor orasını bilemem ama daha fazlasına rastlamadım. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241079/060820240839511.jpg[/IMG]
Bahsettiğiniz Orion C ve B ürünlerine baktığımda sadece beyaz veya sadece diğer renkler şeklinde belli başlı modları olduğunu yazmışlar. Bir kaç videoya baktığımda hızlıca aç kapa modunuda balıkları strese sokabileceğini düşünüp asla kullanmazdım. Asıl sorun ise tek rengin yosunları tetikleme ihtimali. Sadece beyaz açmak içinse listedekilere göre bence gayet f/p duruyor B modeli.
Şahsen ben olsam çok güçlü ışığı olmayan soğuk beyaz kullanarak basit bir armatür yapar geçerdim. [:)))] Nadiren tek tük farklı renkler kullanmayı düşünürsem armatürün bir kenarına basit şerit ledlerden döşeyebilirim. Evde olmadığım zamanlarıda hesaba katarak akıllı priz kullanmayıda ihmal etmem.[/QUOTE]
Hocam cevabınız için çok teşekkür ediyorum öncelikle.
Bence akıllı priz doğru gösteriyordur diye düşünüyorum. Esas problem bu yerli markalar maalesef böyle bir yol içinde; doğru değer vermiyorlar.
Orion güzel hatta para verip C serisi bile almak mümkün ancak "Lümen" değerleri çok düşük ve akvaryum hacmime göre yetersiz kalıyorlar ama ışık, renk kalitesi daha iyi.
Armatürk ise lümen değerleri çok yüksek gözüküyor o kısmı cezbediyor ancak onun da renk kalitesi düşük. Ve verdikleri lümen değeri doğru mu o da bir soru işareti hala karar vermedim.
[QUOTE=Tatar10]Ben de forumdan okumuştum öncesinde, şikayet eden ve öneri de bulunan konular vardı, sonuçta orion b40 aldım, kumandasının yenilendiğini söylediler ve bana o şekilde gönderildi, lümenin düşüklüğünü sormuştum, low tech tankım için fazlasıyla yeteceğini ifade etmişlerdi, açıkçası bitki gelişimleri iyi ve 2/4 ışık ayarında kullanıyorum, 4/4 ışık ayarında ısınsada el ile rahat bir şekilde tutuluyor. Benim 3 aylık kullanım deneyimim bu şekilde, [/QUOTE]
Öncelikle cevabınız için çok teşekkürler.
Evet hocam oriondaki tek problem şu an lümen değerinin düşük olması. C serisinde bile düşük. Bence satmak için lümen değeri yeterli diyorlar ama akvaryum hacmine göre hesap yaptığımda kesinlikle yeterli gelmiyor.
[QUOTE=Fatih_hakankaan] Bitkisiz akvaryum aydınlatması için 6500 lira LED almak biraz fazla gibi, bu firmalara ek birde Shark Akvaryum Aydınlatma'yada bakın kumanda özelliği onlarda da var ben üç aydır kullanıyorum şimdi yeni akvaryumum için bugün yeni bir LED daha sipariş verdim, satıcıyı şahsen tanımıyorum ama çok ilgili birisi WhatsApp tan sorularınıza herzaman cevap verip ilgileniyor Instagram üzerinden satış yapıyorlar forum üzerinden ulaştığınızıda söyleyebilirsiniz [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/273216/230120260104271.jpg[/IMG][/QUOTE]
Öncelikle cevabınız için çok teşekkürler.
Aradım ve dediğiniz gibi kendileri ile görüştüm; kendileri çok ilgililer.
Ancak istediğim gibi bir led tarif ettiğimde (Orion D Serisi) gibi daha pahalı fiyat çıkacağını söylediler maalesef.
[QUOTE=Bozajuniors]50 cm lowtech tankımda 1,5 sene armatürk kullandım. Ardından fiyat performans olarak canlı türlerini daha iyi görebileceğim bir armatür arayışına girdim ve yikeda rgb armatür aldım.5 aydır kullanıyorum görsel anlamda çok fark etti. İşin teknik kısmından ziyade canlı görselleri ile ilgilendiğim için şimdilik memnunum. 3 farklı modu var adaptörüüzerinde bulunan armatür ile değiştiriyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240739/280220262227261.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240739/280220262228451.jpg[/IMG][/QUOTE]
Öncelikle cevabınız için çok teşekkürler.
Yikeda rgb ürünü daha önce de incelemiştim. RGB olması büyük avantaj ancak "Lümen" değeri çok düşük ve yetersiz kalıyor benim akvaryumum için.
[QUOTE=Tortuga7]Merhaba keyifli hobiler dilerim aslında orion deneyimlerimde çok bir olumsuzluk yaşamadım 2 yıl b serisi kullandım mosslarımın gelişimi vs gayet iyiydi bir fotoğrafını bırakıyorum buraya.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263768/010320260019481.jpg[/IMG]
fakat söylemekte fayda var yukarda bir arkadaşın bahsettiği gibi temassızlık kaynaklı bir kere tamire göndermek zorunda kaldım ve üretim hatası olan problemden dolayı ödeme yaptım firmaya.[/QUOTE]
Öncelikle cevabınız için çok teşekkürler.
Evet firmanın müşteri memnuniyeti servis konusunda neden düşük olduğu konusuna siz de değinmişsiniz.
[QUOTE=K0L0Ni]4 tane farklı model orion ledim var, en eskisi 7 yıllık en yenisi 3. Hiçbir problem yaşamadım, güçte azalma vs. olmadı. Forumda Orion markasını gereksiz bir gömme var. Kullanmayanlardan dahi kötüleyen var. Orion ledler gayet iyi, dayanıklı.[/QUOTE]
Öncelikle cevabınız için çok teşekkürler.
Işık kalitesi çok güzel tek problem müşteri hizmetleri dönüşleri ve "Lümen" değerlerinin düşük olması gözüküyor.
Aydınlatma Hangi Marka Ve Model: Orion Vs Armatürk
[QUOTE=fishhyy]
Neye neden dediniz anlayamadim
Ben bitkili baktiğim için powerled kullanıyorum zaten. Armatürk ve oriondan hangisi diye sorduğunuz için başka marka onermem konsept dışı olurdu. O yuzden armatürk dedim[/QUOTE]
Goldfish2000 adlı kullanıcıya alıntı yaparak neden demiştim sanırım görmediniz ve yanlış anladınız 😊
Başka marka önerisine de açığım ayrıca 👍[EDIT]esucsuz,2026-03-01 00:16:02[/EDIT]
[QUOTE=fishhyy]
Neye neden dediniz anlayamadim
Ben bitkili baktiğim için powerled kullanıyorum zaten. Armatürk ve oriondan hangisi diye sorduğunuz için başka marka onermem konsept dışı olurdu. O yuzden armatürk dedim[/QUOTE]
Goldfish2000 adlı kullanıcıya alıntı yaparak neden demiştim sanırım görmediniz ve yanlış anladınız 😊
Başka marka önerisine de açığım ayrıca 👍[EDIT]esucsuz,2026-03-01 00:16:02[/EDIT]
Aydınlatma Hangi Marka Ve Model: Orion Vs Armatürk
[QUOTE=fishhyy]Oriondan memnun değilim. Olmayan çok yorum okudum. Armatürk alırdım[/QUOTE]
Orion dan memnun kalmayan kadar Armatürk ten de memnun olmayan kısım var hocam. Yorumlar yarı yarıya iki marka için de. Armatürk CR değeri olması da eksi gibi görünüyor.
[QUOTE=Goldfish2000]Orion berbat bir marka[/QUOTE]
Neden hocam?
[QUOTE=fishhyy]Oriondan memnun değilim. Olmayan çok yorum okudum. Armatürk alırdım[/QUOTE]
Orion dan memnun kalmayan kadar Armatürk ten de memnun olmayan kısım var hocam. Yorumlar yarı yarıya iki marka için de. Armatürk CR değeri olması da eksi gibi görünüyor.
[QUOTE=Goldfish2000]Orion berbat bir marka[/QUOTE]
Neden hocam?
Aydınlatma Hangi Marka Ve Model: Orion Vs Armatürk
[QUOTE=fishhyy]Oriondan memnun değilim. Olmayan çok yorum okudum. Armatürk alırdım[/QUOTE]
Yorumunuz için çok teşekkürler sadece kafamı karıştıran armatürk CR değerleri olmaması. Ne kadar kaliteli ışık ondan emin değilim
[QUOTE=fishhyy]Oriondan memnun değilim. Olmayan çok yorum okudum. Armatürk alırdım[/QUOTE]
Yorumunuz için çok teşekkürler sadece kafamı karıştıran armatürk CR değerleri olmaması. Ne kadar kaliteli ışık ondan emin değilim
Aydınlatma Hangi Marka Ve Model: Orion Vs Armatürk
Merhaba,
Bugün hızlı bir giriş yaptım ve ikinci konumu açıyorum.
75*45*40 cm ölçülerinde 135 litre 8 mm ultra clear cama sahip "[U][B]Sadece Dekor ve Balıkların olduğu; Bitkinin olmadığı[/B][/U]" akvaryum kurulumunu gerçekleştiriyorum. Tek eksiğim aydınlatma ve balıklar kaldı.
Aklımdaki aydınlatma kumandalı, bluetooth veya wifi üzerinden renkleri(Kırmızı, Mavi vb) kontrol edilebilen bir ürün almaktı ancak forumda araştırdığım kadarıyla istediğim ürünler ya çok ucuz ürünler ya da çok pahalı ürünler. Maalesef ara model bulamadım.
Biraz daha high-tech ürünlere dolayı yöneliyorum ama fiyatlar uçuk seviyelere gidiyor.
Forumdan araştırdığım kadarıyla led ışıklarda; watt değeri yerine lümen değerinin esas alınması fikri daha baskın şekilde anlatışmış.
135 litrelik bir akvaryum içim litre başına 40 lümen ve üzeri iyi bir aydınlatma olacağı ifade edildiğinden; hesaplamalarım sonucu akvaryumuma göre 135ltx40lümen= Minimum 5400 lümen ışığa ihtiyacım var.
Amacım, "[B]Balıkların Rengini En güzel Şekilde Gösterecek ve Fiyatı 6500 TL' nı geçmeyecek[/B]" en ideal ürünü bulmak.[U][/U] Yukarıda bahsettiğim gibi sadece kırmızı veya mavi rengi açabildiğim kontrol edilen ürünler yaz çok ucuz ürünler ya da çok pahalı ürünler.
Bu kapsamda forumda açılan başlıklar ve firmaların internet sitelerinden aldığım bilgiler üzerine excel listesi oluşturdum ve fotoğraf olarak konu ekime ekledim.
İlk konum olan; Balıkların rengini daha canlı ve güzel görmek amacıyla öncelikle LED ve RGB-W LED arasındaki seçim hakkında soru sormak istiyorum.
-Armatürk L ve H serileri ile Orion B ve C serisi "led iken", Orion C serisi RGB-W kumandalı "RGBW". Renk canlılığı konusunda hangisini önerirsiniz.
-Orion C serisi RGB-W üründe sanırım kırmızı, mavi gibi renkler yokken tek kaynaktan beyaz ve diğer renkler beraber çıkıyor beyaz-pembemsi bir ışık oluşuyor. Renk canlılığı ve aydınlatma düzeyi açısından daha mı iyidir RGB-W?
İkinci konum olan ve yukarıda bahsedip hesaplamasını yapmış olduğum lümen değeri. Lütfen forumda araştırıp öğrenmiş olduğum bilgi yanlışsa düzeltiniz.
-Orion B serisi 2600, Orion C serisi 3500, Orion C Serisi RGB-W 3900+%15 lümen ve lümen hesabıma göre hepsi minimum ihtiyacım olan 5400 lümenin altında kalıyor. Ama bazı yorumlarda C serisinin iyi olduğu ve sadece lümen hesabının yapılmayacağı yazıyor; bu durum da doğal olarak kafamı çok karıştırıyor.
-Armatürk 1070L ve 2070H (70 cm olan) modelleri ise çok yüksek lümen değerleri veriyor; 9700 ve 13600 lümen olarak. Lümenin fazla olması da herhangi bir problem yaratır mı veya balıkların rengini göstermekte lümenin fazla olmasının dezavantajı olur mu o konuda da herhangi bir bilgi bulamadım.
Hal böyle olunca da kafam iyice karışmış durumda.
Üçüncü konu olan Kumanda konusunda ise; Orion serisi daha çok öne çıkıyor ve istenirse sadece renkli ledlerin açılabilmesi, zamanlama programlayıcısı ile ışık şiddeti ayarı olması da avantaj olarak gözüküyor.
Dördüncü konu olan; Müşteri hizmetleri ve ürün kalitesi bakımından Orion ve Armatürk hakkında da paslanma vb. gibi sorunlar olup; müşteri hizmetleri konusunda sanırım Armatürk' ten daha memnun kalınmış. Ama youtube videolarındaki ürün parça kaliteleri konusunda da Orion markası öne çıkmış.
Beşinci konu olan; fiyat konusunda ise armatürk 1070L 2070H ile Orion B serisi daha uygun iken; C serisi ve C serisi RGB-W daha yüksek kalmaktadır.
C Serisi ve C serisi RGB-W öne çıkıyor ancak burada da lümen değerlerinin düşük olması sorusu ile RGB-W nin mavi ve kırmızı renklerden oluşmaması ve renk seçimi yapılamayacak olması sorusu kafamı karıştırıyor.
Haftalardır okuyup araştırıyorum ama daha çok okudukça kafam iyice karışıyor.
Umarım madde madde yazarak anlatmak istediğimi anlatabilmişimdir.
Siz değerli üstadların ve forumdaşların değerli yorum, öneri ve yönlendirmelerini rica ediyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/274111/270220261604091.jpg[/IMG]
?[EDIT]esucsuz,2026-02-27 18:52:43[/EDIT]
Merhaba,
Bugün hızlı bir giriş yaptım ve ikinci konumu açıyorum.
75*45*40 cm ölçülerinde 135 litre 8 mm ultra clear cama sahip "[U][B]Sadece Dekor ve Balıkların olduğu; Bitkinin olmadığı[/B][/U]" akvaryum kurulumunu gerçekleştiriyorum. Tek eksiğim aydınlatma ve balıklar kaldı.
Aklımdaki aydınlatma kumandalı, bluetooth veya wifi üzerinden renkleri(Kırmızı, Mavi vb) kontrol edilebilen bir ürün almaktı ancak forumda araştırdığım kadarıyla istediğim ürünler ya çok ucuz ürünler ya da çok pahalı ürünler. Maalesef ara model bulamadım.
Biraz daha high-tech ürünlere dolayı yöneliyorum ama fiyatlar uçuk seviyelere gidiyor.
Forumdan araştırdığım kadarıyla led ışıklarda; watt değeri yerine lümen değerinin esas alınması fikri daha baskın şekilde anlatışmış.
135 litrelik bir akvaryum içim litre başına 40 lümen ve üzeri iyi bir aydınlatma olacağı ifade edildiğinden; hesaplamalarım sonucu akvaryumuma göre 135ltx40lümen= Minimum 5400 lümen ışığa ihtiyacım var.
Amacım, "[B]Balıkların Rengini En güzel Şekilde Gösterecek ve Fiyatı 6500 TL' nı geçmeyecek[/B]" en ideal ürünü bulmak.[U][/U] Yukarıda bahsettiğim gibi sadece kırmızı veya mavi rengi açabildiğim kontrol edilen ürünler yaz çok ucuz ürünler ya da çok pahalı ürünler.
Bu kapsamda forumda açılan başlıklar ve firmaların internet sitelerinden aldığım bilgiler üzerine excel listesi oluşturdum ve fotoğraf olarak konu ekime ekledim.
İlk konum olan; Balıkların rengini daha canlı ve güzel görmek amacıyla öncelikle LED ve RGB-W LED arasındaki seçim hakkında soru sormak istiyorum.
-Armatürk L ve H serileri ile Orion B ve C serisi "led iken", Orion C serisi RGB-W kumandalı "RGBW". Renk canlılığı konusunda hangisini önerirsiniz.
-Orion C serisi RGB-W üründe sanırım kırmızı, mavi gibi renkler yokken tek kaynaktan beyaz ve diğer renkler beraber çıkıyor beyaz-pembemsi bir ışık oluşuyor. Renk canlılığı ve aydınlatma düzeyi açısından daha mı iyidir RGB-W?
İkinci konum olan ve yukarıda bahsedip hesaplamasını yapmış olduğum lümen değeri. Lütfen forumda araştırıp öğrenmiş olduğum bilgi yanlışsa düzeltiniz.
-Orion B serisi 2600, Orion C serisi 3500, Orion C Serisi RGB-W 3900+%15 lümen ve lümen hesabıma göre hepsi minimum ihtiyacım olan 5400 lümenin altında kalıyor. Ama bazı yorumlarda C serisinin iyi olduğu ve sadece lümen hesabının yapılmayacağı yazıyor; bu durum da doğal olarak kafamı çok karıştırıyor.
-Armatürk 1070L ve 2070H (70 cm olan) modelleri ise çok yüksek lümen değerleri veriyor; 9700 ve 13600 lümen olarak. Lümenin fazla olması da herhangi bir problem yaratır mı veya balıkların rengini göstermekte lümenin fazla olmasının dezavantajı olur mu o konuda da herhangi bir bilgi bulamadım.
Hal böyle olunca da kafam iyice karışmış durumda.
Üçüncü konu olan Kumanda konusunda ise; Orion serisi daha çok öne çıkıyor ve istenirse sadece renkli ledlerin açılabilmesi, zamanlama programlayıcısı ile ışık şiddeti ayarı olması da avantaj olarak gözüküyor.
Dördüncü konu olan; Müşteri hizmetleri ve ürün kalitesi bakımından Orion ve Armatürk hakkında da paslanma vb. gibi sorunlar olup; müşteri hizmetleri konusunda sanırım Armatürk' ten daha memnun kalınmış. Ama youtube videolarındaki ürün parça kaliteleri konusunda da Orion markası öne çıkmış.
Beşinci konu olan; fiyat konusunda ise armatürk 1070L 2070H ile Orion B serisi daha uygun iken; C serisi ve C serisi RGB-W daha yüksek kalmaktadır.
C Serisi ve C serisi RGB-W öne çıkıyor ancak burada da lümen değerlerinin düşük olması sorusu ile RGB-W nin mavi ve kırmızı renklerden oluşmaması ve renk seçimi yapılamayacak olması sorusu kafamı karıştırıyor.
Haftalardır okuyup araştırıyorum ama daha çok okudukça kafam iyice karışıyor.
Umarım madde madde yazarak anlatmak istediğimi anlatabilmişimdir.
Siz değerli üstadların ve forumdaşların değerli yorum, öneri ve yönlendirmelerini rica ediyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/274111/270220261604091.jpg[/IMG]
?[EDIT]esucsuz,2026-02-27 18:52:43[/EDIT]
Akvaryum Cam Kalınlığı Ve Büyüteç Etkisi
[QUOTE=İnci Kefali]Merhaba. Büyüteç etkisi, mercek camlarda olur. Akvaryumlarımız gibi düz camlarda olmaz. Sizin görsel yanılgınız, ışığın sudan cama, camdan havaya geçerken yaptığı kırılım sebepli. Düz akvaryumlarda genelde çok fark edilmez. Herhalde sizin gözler keskin biraz. [:)][/QUOTE]
Sanırım biraz pimpirikliyim dediğiniz gibi haklısınız[:)]
Ayrıca cevabınız için çok teşekkür ediyorum.
[QUOTE=İnci Kefali]Merhaba. Büyüteç etkisi, mercek camlarda olur. Akvaryumlarımız gibi düz camlarda olmaz. Sizin görsel yanılgınız, ışığın sudan cama, camdan havaya geçerken yaptığı kırılım sebepli. Düz akvaryumlarda genelde çok fark edilmez. Herhalde sizin gözler keskin biraz. [:)][/QUOTE]
Sanırım biraz pimpirikliyim dediğiniz gibi haklısınız[:)]
Ayrıca cevabınız için çok teşekkür ediyorum.
Akvaryum Cam Kalınlığı Ve Büyüteç Etkisi
[QUOTE=SaRCoPhiLiuS]Ön cam sadece extra clear/ultra clear sanırım. Yeşillik yani cam yeşilliği olmaması gerek extraclear/ultraclearda. Lakin büyüteç etkisi v.b. durumlarla bunun etkisi yok. Yani bu mm camlarda yok. Bu daha çok dekore etme, ışıklandırma, su derinliği(yukarıdan ve ön-arka) ve ışık kırılması v.b. sebeplerden.[/QUOTE]
Cevabınız için çok teşekkür ediyorum.
4 camın tamamının da kenarları yeşil; fotoğrafları çok iyi çekemedim o yüzden öyle gözükmüş olabilir. Kafamı karıştıran forumda ultra clear camların şeffaf olması gerektiğine dair baya bir konu içinde yorum var. Bir de büyüteç etkisi olunca baya bir kafam karıştı. Dediğiniz gibi camın kalınlığı ile alakalı olmayabilir.
Gece 2 de çektim fotoğrafları ve daha filtre vb. ni yerleştiremedim.
Tekrar çok teşekkürler. Görüşmek üzere. [:)]
[QUOTE=SaRCoPhiLiuS]Ön cam sadece extra clear/ultra clear sanırım. Yeşillik yani cam yeşilliği olmaması gerek extraclear/ultraclearda. Lakin büyüteç etkisi v.b. durumlarla bunun etkisi yok. Yani bu mm camlarda yok. Bu daha çok dekore etme, ışıklandırma, su derinliği(yukarıdan ve ön-arka) ve ışık kırılması v.b. sebeplerden.[/QUOTE]
Cevabınız için çok teşekkür ediyorum.
4 camın tamamının da kenarları yeşil; fotoğrafları çok iyi çekemedim o yüzden öyle gözükmüş olabilir. Kafamı karıştıran forumda ultra clear camların şeffaf olması gerektiğine dair baya bir konu içinde yorum var. Bir de büyüteç etkisi olunca baya bir kafam karıştı. Dediğiniz gibi camın kalınlığı ile alakalı olmayabilir.
Gece 2 de çektim fotoğrafları ve daha filtre vb. ni yerleştiremedim.
Tekrar çok teşekkürler. Görüşmek üzere. [:)]
Akvaryum Cam Kalınlığı Ve Büyüteç Etkisi
[:)][QUOTE=Xarpet]Merhabalar, çocuğunuza sevdirme fikriniz çok değerli.
Öncelikle bahsettiğiniz konu sanırım "derin" görünmemesi ile ilgili.
Bu etki su ile oluşan bir göz yanılması muhtemelen çünkü su havadan daha fazla ışığı kırar. Bunu akvaryumlarımız boşken daha belirgin biçimde hissederiz. Camınızda sorun yok gibi duruyor görsellerden anlaşıldığına göre.
Biz bu derinlik algısını bazen siyah fonlar kullanarak ama özellikle akvaryumun arkasında yüksek öne doğru alçalan kaya, bitki, kum gibi dekorasyonlarla sağlarız. Genel olarak bütün dekorun oluşturduğu ahenk ile o kırılma etkisini nötürlemeye çalışırız.
Fakat göz zevkimizden daha önemli bir konu var ki o da akvaryumda kullandığınız yapay dekorlar. Çocuğunuza sevdirmek için, belki dikkatini çekmek istediğiniz için kullanmanızı anlıyorum ama bu dekorlar sonraki aşamada suya yaptıkları salınım neticesinde suyun değerlerini bozuyor ve malesef ki balık kırımıyla sonuçlanıyor. Böyle olunca çocuklarımız daha çok üzülüyor hatta bizim bile moralimiz bozuluyor...
Saygılarımla.[:3][/QUOTE]
Merhaba,
Öncelikle cevabınız için çok teşekkürler. Evet dekorlar sırf kızım içindi doğru tahmin etmişsiniz; ben de aynı fikirdeyim ancak maalesef onu kıramıyorum. [:)]
Derinlik algısı konusunda özellikle dediklerinizi uygulayacağım.
Ancak sanki akvaryumculardaki camlar daha şeffaf ve parlak gösteriyor sanki içindeki dekorlar yakınlaşmıyor ve dar görünmek yerine sanki boyutunu tam yansıtıyor gibi algı oluşturuoyr hala bende.
Görüşmek üzere [:)]
[:)][QUOTE=Xarpet]Merhabalar, çocuğunuza sevdirme fikriniz çok değerli.
Öncelikle bahsettiğiniz konu sanırım "derin" görünmemesi ile ilgili.
Bu etki su ile oluşan bir göz yanılması muhtemelen çünkü su havadan daha fazla ışığı kırar. Bunu akvaryumlarımız boşken daha belirgin biçimde hissederiz. Camınızda sorun yok gibi duruyor görsellerden anlaşıldığına göre.
Biz bu derinlik algısını bazen siyah fonlar kullanarak ama özellikle akvaryumun arkasında yüksek öne doğru alçalan kaya, bitki, kum gibi dekorasyonlarla sağlarız. Genel olarak bütün dekorun oluşturduğu ahenk ile o kırılma etkisini nötürlemeye çalışırız.
Fakat göz zevkimizden daha önemli bir konu var ki o da akvaryumda kullandığınız yapay dekorlar. Çocuğunuza sevdirmek için, belki dikkatini çekmek istediğiniz için kullanmanızı anlıyorum ama bu dekorlar sonraki aşamada suya yaptıkları salınım neticesinde suyun değerlerini bozuyor ve malesef ki balık kırımıyla sonuçlanıyor. Böyle olunca çocuklarımız daha çok üzülüyor hatta bizim bile moralimiz bozuluyor...
Saygılarımla.[:3][/QUOTE]
Merhaba,
Öncelikle cevabınız için çok teşekkürler. Evet dekorlar sırf kızım içindi doğru tahmin etmişsiniz; ben de aynı fikirdeyim ancak maalesef onu kıramıyorum. [:)]
Derinlik algısı konusunda özellikle dediklerinizi uygulayacağım.
Ancak sanki akvaryumculardaki camlar daha şeffaf ve parlak gösteriyor sanki içindeki dekorlar yakınlaşmıyor ve dar görünmek yerine sanki boyutunu tam yansıtıyor gibi algı oluşturuoyr hala bende.
Görüşmek üzere [:)]
Akvaryum Cam Kalınlığı Ve Büyüteç Etkisi
[:)]Öncelikle herkese iyi forumlar dilerim.
Tanışma başlığından sonra ilk defa konu açıyorum ve anlayamadığım bir konuda yardımınıza ihtiyacım var. En son lise yıllarında çok amatör akvaryuma sahiptim. Çocuğum olunca ona balıkları öğretmek ve sevdiğim hobiye geri dönmek istedim.
Önce ithal 10mm cam kalınlığına sahip ikinci el 210 lt lik bir akvaryum aldım. Ancak o zaman ki düşüncem; camları ultra clear olmadığı ve camlar 10 mm kalınlığında olduğu için akvaryuma su doldurunca büyüteç etkisi yaptığını sanarak akvaryumu sattım.
Tabi ki akvaryumcularda ultra clear camı görünce de çok hoşuma gitti ve forumda okuduğum kadarıyla herkesin önerdiği ve memnun kaldığı Bursa'daki Emin Camda "Ultra Clear" olarak akvaryum yaptırdım ve teslim aldım. Dün akvaryumu yavaş yavaş hazır hale getirmeye çalıştım. Kumları ve dekorları yerleştirerek suyunu doldurdum ancak "[U]Aynı Byüteç Etkisi[/U]" nin bu camda da olduğunu gördüm.
Yaptırmış olduğum akvaryum bilgileri şu şekildedir: 75x45x40 ölçülerinde 8mm ve ultra clear cam.
Acaba su doldurduktan sonra büyüteç etkisi normal mi ben mi çok amatörüm, cam kalınlığı 8mm olunca bu durumdan kaçış yok mu, üstten bakınca akvaryum çok geniş ancak yanlardan bakınca yakınlaşmış ve dar gözüküyor, akvaryumculardaki camlarda sanki bu olay yokmuş gibi geliyor bana ben mi yanlış değerlendiriyorum ve en son olarak aklıma şu geliyor yaptırdığım cam "[U]Ultra clear[/U]" değil mi ki akvaryumculardaki camların birleşme noktasındaki köşelerde yer alan ve gözüken camlar şeffaf iken benimki yeşil gözüküyor.
Yeni akvaryumumun fotoğrafları ışık olmadığı ve gece olduğu için çok iyi çekemedim. Bu konuda beni aydınlatırsanız ve beni bilgilendirirseniz çok sevinirim.
Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkürler [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/274111/270220260936181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/274111/270220260936191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/274111/270220260936201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/274111/270220260936211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/274111/270220260936221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/274111/270220260936231.jpg[/IMG][EDIT]esucsuz,2026-02-27 09:46:53[/EDIT]
[:)]Öncelikle herkese iyi forumlar dilerim.
Tanışma başlığından sonra ilk defa konu açıyorum ve anlayamadığım bir konuda yardımınıza ihtiyacım var. En son lise yıllarında çok amatör akvaryuma sahiptim. Çocuğum olunca ona balıkları öğretmek ve sevdiğim hobiye geri dönmek istedim.
Önce ithal 10mm cam kalınlığına sahip ikinci el 210 lt lik bir akvaryum aldım. Ancak o zaman ki düşüncem; camları ultra clear olmadığı ve camlar 10 mm kalınlığında olduğu için akvaryuma su doldurunca büyüteç etkisi yaptığını sanarak akvaryumu sattım.
Tabi ki akvaryumcularda ultra clear camı görünce de çok hoşuma gitti ve forumda okuduğum kadarıyla herkesin önerdiği ve memnun kaldığı Bursa'daki Emin Camda "Ultra Clear" olarak akvaryum yaptırdım ve teslim aldım. Dün akvaryumu yavaş yavaş hazır hale getirmeye çalıştım. Kumları ve dekorları yerleştirerek suyunu doldurdum ancak "[U]Aynı Byüteç Etkisi[/U]" nin bu camda da olduğunu gördüm.
Yaptırmış olduğum akvaryum bilgileri şu şekildedir: 75x45x40 ölçülerinde 8mm ve ultra clear cam.
Acaba su doldurduktan sonra büyüteç etkisi normal mi ben mi çok amatörüm, cam kalınlığı 8mm olunca bu durumdan kaçış yok mu, üstten bakınca akvaryum çok geniş ancak yanlardan bakınca yakınlaşmış ve dar gözüküyor, akvaryumculardaki camlarda sanki bu olay yokmuş gibi geliyor bana ben mi yanlış değerlendiriyorum ve en son olarak aklıma şu geliyor yaptırdığım cam "[U]Ultra clear[/U]" değil mi ki akvaryumculardaki camların birleşme noktasındaki köşelerde yer alan ve gözüken camlar şeffaf iken benimki yeşil gözüküyor.
Yeni akvaryumumun fotoğrafları ışık olmadığı ve gece olduğu için çok iyi çekemedim. Bu konuda beni aydınlatırsanız ve beni bilgilendirirseniz çok sevinirim.
Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkürler [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/274111/270220260936181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/274111/270220260936191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/274111/270220260936201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/274111/270220260936211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/274111/270220260936221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/274111/270220260936231.jpg[/IMG][EDIT]esucsuz,2026-02-27 09:46:53[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Üçgen Şekilli Yosun Fatihsm, 19:39
Yosun - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
