ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
cagrikarabas
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
14
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
08 Temmuz 2025 22:09
Son Ziyaret:
30 Kasım 2025 14:06
Toplam Mesaj:
66 [0.19 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Çağrı Karabaş
Doğum Tarihi:
23 Şubat 1993
Yaş:
33
İl:
Adana
Meslek:
Fen Bilimleri Öğretmeni
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Fen Bilimleri Öğretmeni
Çağrı KARABAŞ.
SON 10 MESAJI
Yeni Akvaryum Kurulumu
Ayrıca lekeleri limon suyuyla yada gazozlada giderebilirsiniz. Asidik olması yeterli.[/QUOTE]
Böyle pratik bilgileri olan insanlara hayranım. Bilgilendirme için teşekkürler, deneyeceğim.
Kalan gazozu da ben içerim hahahaahah
Ayrıca lekeleri limon suyuyla yada gazozlada giderebilirsiniz. Asidik olması yeterli.[/QUOTE]
Böyle pratik bilgileri olan insanlara hayranım. Bilgilendirme için teşekkürler, deneyeceğim.
Kalan gazozu da ben içerim hahahaahah
Yeni Akvaryum Kurulumu
Mossları tele sararsanız yerden kaldırabilirsiniz. Ayrı bi kapta su içinde silkeleyince pislikler gidiyor.[/QUOTE]
Bütün akvaryum tabanını tele sarım moss ile kaplamak istediğim düşünüldüğünde sizin söylediğiniz için yöntem bana göre çok zahmetli ve epeyce zaman alacak bir metot.
Mossları tele sararsanız yerden kaldırabilirsiniz. Ayrı bi kapta su içinde silkeleyince pislikler gidiyor.[/QUOTE]
Bütün akvaryum tabanını tele sarım moss ile kaplamak istediğim düşünüldüğünde sizin söylediğiniz için yöntem bana göre çok zahmetli ve epeyce zaman alacak bir metot.
Yeni Akvaryum Kurulumu
[QUOTE=Aguamentist]Kaan Bey'e ek olarak tavsiye eklemek isterim;
1) Akvaryumunuz 144 litreye tekamül ediyor. Bu hacim için dış filtre veya askı filtre tercih etmelisiniz.
Son dönemlerde dış filtre yerine askı filtrelerin daha avantajlı olduğunu düşünüyorum.
Şu ana yeni ürün alacak olsam sobo sf 550 f modelini alırdım şahsen :)
2) Zemini moss ile kaplamayı düşünüyorsanız dikkat etmeniz gereken birkaç nokta var:
*Zemin full moss olacaksa zeminde kum vs kullanmanıza gerek yok,
*Bitki de dikecekseniz, bitki dikeceğiniz zeminde 5-7 cm kum olması gerekiyor,
*Hem bitki hem de bolca moss olsun derseniz, köklerini gömmediğimiz, rizomlu bitkileri tercih edebilirsiniz. (Anubias ve bucheplandra gibi...)
*Zemini tele sarılı moss kapladınız diyelim...
Akvaryumda canlı doğuran sayısı az da olsa zamanla üreyip çoğalacakları için dışkılama çok olacaktır.
Bu durum sizin dip çekimi yapmanızı zorlaştırır ve zemindeki mosslara da zarar verebilir. Bu yüzden zemini moss kaplama düşüncenizi gözden geçirmelisiniz.
3) Moss geliştirmek için uygun armatüre ihtiyacınız olacak. Bunun için de uygun armatür araştırmalısınız.
Bunun için size OrionLed B serisi, bütçeniz varsa Chihiros B serisini tavsiye ederim [:iyi:]
Eklemek istediklerim şimdilik bu kadar.. [:)]
[/QUOTE]
Benim unuttuğum ama siz yazınca aklıma gelen bir noktaya ayak bastınız. Aslında aklımdaki sorular da o da vardı ama unutmuşum.
Tabanı moss kaplı bir akvaryumda dip çekimi nasıl yapacağım?
[QUOTE=Aguamentist]Kaan Bey'e ek olarak tavsiye eklemek isterim;
1) Akvaryumunuz 144 litreye tekamül ediyor. Bu hacim için dış filtre veya askı filtre tercih etmelisiniz.
Son dönemlerde dış filtre yerine askı filtrelerin daha avantajlı olduğunu düşünüyorum.
Şu ana yeni ürün alacak olsam sobo sf 550 f modelini alırdım şahsen :)
2) Zemini moss ile kaplamayı düşünüyorsanız dikkat etmeniz gereken birkaç nokta var:
*Zemin full moss olacaksa zeminde kum vs kullanmanıza gerek yok,
*Bitki de dikecekseniz, bitki dikeceğiniz zeminde 5-7 cm kum olması gerekiyor,
*Hem bitki hem de bolca moss olsun derseniz, köklerini gömmediğimiz, rizomlu bitkileri tercih edebilirsiniz. (Anubias ve bucheplandra gibi...)
*Zemini tele sarılı moss kapladınız diyelim...
Akvaryumda canlı doğuran sayısı az da olsa zamanla üreyip çoğalacakları için dışkılama çok olacaktır.
Bu durum sizin dip çekimi yapmanızı zorlaştırır ve zemindeki mosslara da zarar verebilir. Bu yüzden zemini moss kaplama düşüncenizi gözden geçirmelisiniz.
3) Moss geliştirmek için uygun armatüre ihtiyacınız olacak. Bunun için de uygun armatür araştırmalısınız.
Bunun için size OrionLed B serisi, bütçeniz varsa Chihiros B serisini tavsiye ederim [:iyi:]
Eklemek istediklerim şimdilik bu kadar.. [:)]
[/QUOTE]
Benim unuttuğum ama siz yazınca aklıma gelen bir noktaya ayak bastınız. Aslında aklımdaki sorular da o da vardı ama unutmuşum.
Tabanı moss kaplı bir akvaryumda dip çekimi nasıl yapacağım?
Yeni Akvaryum Kurulumu
[QUOTE=Kaangzkr]Camdaki kireçleri karbonat sirkeyle çıkarabilirsiniz
İç filtre tavsiye etmem hocam balıkları çok yoruyor hele canlı doğuranları dış filtre 10 numara olur o boyutlarda bi tanka ben 80 cm lik bitkili tankımda sunsun 603b kullanıyorum gayet memnunum
Bakteri kültürü dediğimiz olay suyun içindeki yararlı bakterilerdir zamanla oluşurlar balıkların dışkılarındaki ya da çürümüş kopmuş bitkilerdeki azotlu zararlı (amonyak nitrit) atıkları daha az zararlı olan ve hatta bitkiler için besin niteliğinde olan nitrata çeviren bakterilerdir yani kısaca döngü amonyak - nitrit-nitrat şeklindedir oturmuş bi suda atıklar hızlıca dönügye girip nitrata dönüşeceği için sorun olmayacaktır özellikle bitkili tanklarda nitratı hızla tüketen bitkiler sayesinde
Bakteri kültürünün oturması 1 haftayı bulur hazıe kurulu akvaryumdan alınan suyla veya gene hazır oturmuş akvaryumun filtresinin süngerinden faydalanılarak hızlıca bakteri döngüsü oturtulabilir
Dediğim gibi 0 dan oturması 1 haftayı bulur akvaryum boşta çalışırken içine salyangoz atabilirsiniz ya da yem ufalayabilirsiniz döngüyü başlatmak için
Komple halı gibi bir zemin istiyorsanuz moslardan tabana gerek bile kalmayabilir ben olsam taban koymazdım eğer sadece moss bakacaksam
Her tankın dinamiği kendi içindedir bu yüzden haftada 1 ya da duruma göre 2 kere %20 civarı dinlenmiş suyla su değişimi iyi olacaktır[/QUOTE]
Nitrit ve nitrat bakterileri deselerdi hemen bilirdim. Bakteri kültürü kavramı bana yabancı gelmişti ama bildiğim bir şeymiş.
Hâli hazırda kurulu olan akvaryumlardan bir miktar su alıp bu yeni akvaryuma ekleme yaptığımda bakteri kültürü muhabbeti çözülmüş oluyor o zaman.
Dış filtre kullanamam, iç filtreyi karşı cama verecek şekilde kullanacağım.
Bitki ekimi yapacağım için tabanda bir malzeme (kum) mutlaka gerekli.
[QUOTE=Kaangzkr]Camdaki kireçleri karbonat sirkeyle çıkarabilirsiniz
İç filtre tavsiye etmem hocam balıkları çok yoruyor hele canlı doğuranları dış filtre 10 numara olur o boyutlarda bi tanka ben 80 cm lik bitkili tankımda sunsun 603b kullanıyorum gayet memnunum
Bakteri kültürü dediğimiz olay suyun içindeki yararlı bakterilerdir zamanla oluşurlar balıkların dışkılarındaki ya da çürümüş kopmuş bitkilerdeki azotlu zararlı (amonyak nitrit) atıkları daha az zararlı olan ve hatta bitkiler için besin niteliğinde olan nitrata çeviren bakterilerdir yani kısaca döngü amonyak - nitrit-nitrat şeklindedir oturmuş bi suda atıklar hızlıca dönügye girip nitrata dönüşeceği için sorun olmayacaktır özellikle bitkili tanklarda nitratı hızla tüketen bitkiler sayesinde
Bakteri kültürünün oturması 1 haftayı bulur hazıe kurulu akvaryumdan alınan suyla veya gene hazır oturmuş akvaryumun filtresinin süngerinden faydalanılarak hızlıca bakteri döngüsü oturtulabilir
Dediğim gibi 0 dan oturması 1 haftayı bulur akvaryum boşta çalışırken içine salyangoz atabilirsiniz ya da yem ufalayabilirsiniz döngüyü başlatmak için
Komple halı gibi bir zemin istiyorsanuz moslardan tabana gerek bile kalmayabilir ben olsam taban koymazdım eğer sadece moss bakacaksam
Her tankın dinamiği kendi içindedir bu yüzden haftada 1 ya da duruma göre 2 kere %20 civarı dinlenmiş suyla su değişimi iyi olacaktır[/QUOTE]
Nitrit ve nitrat bakterileri deselerdi hemen bilirdim. Bakteri kültürü kavramı bana yabancı gelmişti ama bildiğim bir şeymiş.
Hâli hazırda kurulu olan akvaryumlardan bir miktar su alıp bu yeni akvaryuma ekleme yaptığımda bakteri kültürü muhabbeti çözülmüş oluyor o zaman.
Dış filtre kullanamam, iç filtreyi karşı cama verecek şekilde kullanacağım.
Bitki ekimi yapacağım için tabanda bir malzeme (kum) mutlaka gerekli.
Yeni Akvaryum Kurulumu
Merhaba.
Sorularıma geçmeden önce bu hobiye yeni başladığımı ve pek bir şey bilmediğimi altını çizerek vurgulamak istiyorum. Size/sizlere çok basit veya saçma gelen bir soru benim gibi tecrübesiz hobiciler için can alıcı nokta taşıyabilir. Bu düşünce ile sorularıma cevaplar verirseniz sevinirim. 🙏
Bir metrelik ikinci el akvaryum temin ettim. Satın aldığım kişi akvaryumda bir sızıntı veya akıntı olmadığını söyledi. Herhangi bir akıntı veya sızıntı var mı diye full doldurdum ve inceleyeceğim.
Sorularım:
Soru 1) aşağıya eklediğim görsellerdeki camdaki bu lekeleri nasıl çıkartabilirim?
Soru 2) yeni bir akvaryum kurulumu için çok önemli olan ve dikkat etmem gereken noktalar nelerdir?
Soru ikiye dip not: Boş vakitlerimde forumdaki yazıları okuyorum ve bir keresinde yeni akvaryum kuracaklar için bakteri kültürünün öneminden bahsetmişlerdi. Nedir bu bakteri kültürü? Bakteri kültürünü nasıl temin edebilirim?
Soru 3)
100x45x32 ölçülerindeki bu akvaryum için hangi marka ve model motor (iç filtre) almayım?
Soru 4) bu yeni akvaryumda canlı doğuran grubu besleyeceğim ve akvaryumun tabanı full tele sarım moss kaplı ve bol canlı bitkili olacak. Mossların ve canlı bitkilerin ölmemesi, solmaması vs için ne/neler yapmalıyım?
Soru 5) tele sarım moss kaplı taban ve bol bitkili bir akvaryum olacağı için tabanda malzeme olarak (kum, çakıl vs) ne kullanmalıyım?
Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim. (: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263181/210820251622441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263181/210820251622481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263181/210820251622511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263181/210820251622541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263181/210820251622571.jpg[/IMG]
Merhaba.
Sorularıma geçmeden önce bu hobiye yeni başladığımı ve pek bir şey bilmediğimi altını çizerek vurgulamak istiyorum. Size/sizlere çok basit veya saçma gelen bir soru benim gibi tecrübesiz hobiciler için can alıcı nokta taşıyabilir. Bu düşünce ile sorularıma cevaplar verirseniz sevinirim. 🙏
Bir metrelik ikinci el akvaryum temin ettim. Satın aldığım kişi akvaryumda bir sızıntı veya akıntı olmadığını söyledi. Herhangi bir akıntı veya sızıntı var mı diye full doldurdum ve inceleyeceğim.
Sorularım:
Soru 1) aşağıya eklediğim görsellerdeki camdaki bu lekeleri nasıl çıkartabilirim?
Soru 2) yeni bir akvaryum kurulumu için çok önemli olan ve dikkat etmem gereken noktalar nelerdir?
Soru ikiye dip not: Boş vakitlerimde forumdaki yazıları okuyorum ve bir keresinde yeni akvaryum kuracaklar için bakteri kültürünün öneminden bahsetmişlerdi. Nedir bu bakteri kültürü? Bakteri kültürünü nasıl temin edebilirim?
Soru 3)
100x45x32 ölçülerindeki bu akvaryum için hangi marka ve model motor (iç filtre) almayım?
Soru 4) bu yeni akvaryumda canlı doğuran grubu besleyeceğim ve akvaryumun tabanı full tele sarım moss kaplı ve bol canlı bitkili olacak. Mossların ve canlı bitkilerin ölmemesi, solmaması vs için ne/neler yapmalıyım?
Soru 5) tele sarım moss kaplı taban ve bol bitkili bir akvaryum olacağı için tabanda malzeme olarak (kum, çakıl vs) ne kullanmalıyım?
Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim. (: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263181/210820251622441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263181/210820251622481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263181/210820251622511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263181/210820251622541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263181/210820251622571.jpg[/IMG]
Safkan Velifera
[QUOTE=MertSoyumert]Güncelleme:
- Tankta yetişkin velifera kalmadı, sadece yavrularla yeni bir nesil büyütüyorum. Büyüme ivme kazandı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/310720252027501.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/310720251856061.jpg[/IMG]
Balıkların bazılarının böyle inci benekleri yok. Renge, boya, yelkene ve vücut şekline göre bazı yavruları ay ay eleyeceğim. Yetişkin kılıçların hepsi gidecek.
- Bütün yarası olan balıkları kırma tankına ayırdım, yaşamlarına orada devam ediyorlar. Yeni yarası olan çıkmıyor gibi gözüküyor.
- Büyük su değişimleri ile nitratı düşürdüm. Büyük su değişimlerinin yanısıra günlük %30 su değişimi yapıyorum. Tankta haftalık nitrat artışı 10 ppm kadar, ama balıklar büyüyünce sayı azalacak olsa bile 15-20 ppm kadar olacak. Her gün küçük su değişimi ve haftada bir büyük su değişimi yaparsam nitrat 10 ppm civarına sabitleniyor (Chatgpt hesapladı)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/310720252033371.jpg[/IMG]
Büyük su değişimlerinde ısı, ph, kh değişimi sonucu şok olmasın diye su değerlerini eşitlediğim suyla kova ile su ekliyorum. Günlük değişimlerinde suyu hortumla çekip, toplam tank hacmine uygun klor giderici ekleyip yine hortumla çeşmeden su basıyorum. Bu sırada da ekleyeceğim karbonat vs'yi şişede eritip su eklenirken ekliyorum. Bu sayede böyle küçük değişimlerde değerler çok etkilenmiyor.
- Karbonat, epsom tuzu ve saf kalsiyum kullanarak su değerlerini ayarlıyorum.
- Günde 3-4 kere canlı artemia veriyorum. Sep-art kullandığım için henüz çıkmayanları mıknatısla tutup 12. saatte, 16. saatte ve 24. saatte taze çıkanları ayırıp verebiliyorum. Bu sayede tek düzenekte farklı saatte çıkanları toplayıp taze taze veriyorum. Yumurtaları uygunsuz şartlarda tuttuğum için (sıcak odada yem kutusunda) çıkım oranı düşük.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/310720252024021.jpg[/IMG]
Henüz çıkmayan yumurtalar ve çıkanların kabukları mıknatısta toplanıyor, çıkanları alttan musluğu açarak topluyorum ve topladığım partiden mıknatısla araya kaçan kabuk ve yumurtaları alıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/310720252024051.jpg[/IMG]
Işığa toplananları topladıktan sonra mıknastısı çıkarıp suya hava vermeye devam ediyorum.
Okullar açılınca artemia verme sayım günde 2 olacak, ama en küçük balık 1 ayı çoktan geçmiş olacağı için büyük fark olmayacak.
Seneye Mayıs-Haziran ayı gibi eski damızlıklarıma benzer balıklar elde edeceğimi düşünüyorum.
[/QUOTE]
Herkese merhabalar.
Başlığı görünce bilmediğimden ve öğrenmek için soruyorum.
Bende de şöyle bir erkek velifera var. Safkan veya kırma olduğunu nasıl anlıyoruz?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263181/200820251531531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263181/200820251531531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263181/200820251531541.jpg[/IMG]
[QUOTE=MertSoyumert]Güncelleme:
- Tankta yetişkin velifera kalmadı, sadece yavrularla yeni bir nesil büyütüyorum. Büyüme ivme kazandı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/310720252027501.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/310720251856061.jpg[/IMG]
Balıkların bazılarının böyle inci benekleri yok. Renge, boya, yelkene ve vücut şekline göre bazı yavruları ay ay eleyeceğim. Yetişkin kılıçların hepsi gidecek.
- Bütün yarası olan balıkları kırma tankına ayırdım, yaşamlarına orada devam ediyorlar. Yeni yarası olan çıkmıyor gibi gözüküyor.
- Büyük su değişimleri ile nitratı düşürdüm. Büyük su değişimlerinin yanısıra günlük %30 su değişimi yapıyorum. Tankta haftalık nitrat artışı 10 ppm kadar, ama balıklar büyüyünce sayı azalacak olsa bile 15-20 ppm kadar olacak. Her gün küçük su değişimi ve haftada bir büyük su değişimi yaparsam nitrat 10 ppm civarına sabitleniyor (Chatgpt hesapladı)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/310720252033371.jpg[/IMG]
Büyük su değişimlerinde ısı, ph, kh değişimi sonucu şok olmasın diye su değerlerini eşitlediğim suyla kova ile su ekliyorum. Günlük değişimlerinde suyu hortumla çekip, toplam tank hacmine uygun klor giderici ekleyip yine hortumla çeşmeden su basıyorum. Bu sırada da ekleyeceğim karbonat vs'yi şişede eritip su eklenirken ekliyorum. Bu sayede böyle küçük değişimlerde değerler çok etkilenmiyor.
- Karbonat, epsom tuzu ve saf kalsiyum kullanarak su değerlerini ayarlıyorum.
- Günde 3-4 kere canlı artemia veriyorum. Sep-art kullandığım için henüz çıkmayanları mıknatısla tutup 12. saatte, 16. saatte ve 24. saatte taze çıkanları ayırıp verebiliyorum. Bu sayede tek düzenekte farklı saatte çıkanları toplayıp taze taze veriyorum. Yumurtaları uygunsuz şartlarda tuttuğum için (sıcak odada yem kutusunda) çıkım oranı düşük.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/310720252024021.jpg[/IMG]
Henüz çıkmayan yumurtalar ve çıkanların kabukları mıknatısta toplanıyor, çıkanları alttan musluğu açarak topluyorum ve topladığım partiden mıknatısla araya kaçan kabuk ve yumurtaları alıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/137418/310720252024051.jpg[/IMG]
Işığa toplananları topladıktan sonra mıknastısı çıkarıp suya hava vermeye devam ediyorum.
Okullar açılınca artemia verme sayım günde 2 olacak, ama en küçük balık 1 ayı çoktan geçmiş olacağı için büyük fark olmayacak.
Seneye Mayıs-Haziran ayı gibi eski damızlıklarıma benzer balıklar elde edeceğimi düşünüyorum.
[/QUOTE]
Herkese merhabalar.
Başlığı görünce bilmediğimden ve öğrenmek için soruyorum.
Bende de şöyle bir erkek velifera var. Safkan veya kırma olduğunu nasıl anlıyoruz?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263181/200820251531531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263181/200820251531531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/263181/200820251531541.jpg[/IMG]
Yetişkin Ve Yavru Lepisteslere Her Gün Artemia
[QUOTE=Anc1strus]Öncelikle merhabalar .
Beklediğim lepistes balıklarımdan sürekli yavru aldım ama yavruları 3 4 gün sonra hep kaybettim yok oldular bi anda. En savunmasız olduklari yeni doğdukları dönemde bile diğer balıklarım ilgi göstermiyordu gösterse bile cok nadiren ondanda kolayca kaçabiliyorlardı. Bu arada akvaryum 64 litre 2 cüce vatoz (ancistrus) 4 corydoras 3 lepistes 2 helena salyangozu 5 tanede yavru lepistes(1 haftalık) var an itibariyle. Soruya gelecek olursak bende bu sorunun yemleme kaynaklı olduğunu düşündüm normal yemlerden attığım zaman yavrular sanıyorum ki bu yemlere ya ilgi gostermiyordu yada yiyemiyordu. Bu yüzden önceki yavruların açlıktan öldüklerini düşünüyorum. Bende bu sefer balıklara her sabah normal yem (4 farklı yem var döndürüyorum) akşamları artemia atmaya başladım . Balıklar eskisi gibi dipte değil yüzmeye çalışıyorlar ve büyümeye başladılar. Acaba benim her akşam artemia yem atmam yetişkin ve yavru balıklarıma zararlı gelirmi yoksa bu şekilde devam etmelimiyim? Bide acaba teşhisim doğrumu sizce? Son olarakta 64 litrelik akvaryumumdaki balık sayım (lepistes) en fazla kaç olmalı rahat bir akvaryum için (diğer balıkları da hesaba katarak) . Daha önce ithal lepisteslerde yaşadığım bakteri çatışması yüzünden lepistes sayim az (3 tane) eklemeyi düşünüyorum. Lepisteslerin yanına başka lepistes yerine beslememi tavsiye edeceğiniz başka balık varmı akvaryumdaki canlılarla uyumlu olarak? Cevaplar için teşekkür ederim şimdiden [:)][/QUOTE]
Yavruların yok olduğunu düşünmüyorum, saklanıyorlardır. 10-14 günlük olunca ortaya çıkmaya başlarlar.
Akvaryumdaki olası yavrular için toz yem (yavru balıklar için satılanlardan) alın biraz da yavrular için toz yem atın.
[QUOTE=Anc1strus]Öncelikle merhabalar .
Beklediğim lepistes balıklarımdan sürekli yavru aldım ama yavruları 3 4 gün sonra hep kaybettim yok oldular bi anda. En savunmasız olduklari yeni doğdukları dönemde bile diğer balıklarım ilgi göstermiyordu gösterse bile cok nadiren ondanda kolayca kaçabiliyorlardı. Bu arada akvaryum 64 litre 2 cüce vatoz (ancistrus) 4 corydoras 3 lepistes 2 helena salyangozu 5 tanede yavru lepistes(1 haftalık) var an itibariyle. Soruya gelecek olursak bende bu sorunun yemleme kaynaklı olduğunu düşündüm normal yemlerden attığım zaman yavrular sanıyorum ki bu yemlere ya ilgi gostermiyordu yada yiyemiyordu. Bu yüzden önceki yavruların açlıktan öldüklerini düşünüyorum. Bende bu sefer balıklara her sabah normal yem (4 farklı yem var döndürüyorum) akşamları artemia atmaya başladım . Balıklar eskisi gibi dipte değil yüzmeye çalışıyorlar ve büyümeye başladılar. Acaba benim her akşam artemia yem atmam yetişkin ve yavru balıklarıma zararlı gelirmi yoksa bu şekilde devam etmelimiyim? Bide acaba teşhisim doğrumu sizce? Son olarakta 64 litrelik akvaryumumdaki balık sayım (lepistes) en fazla kaç olmalı rahat bir akvaryum için (diğer balıkları da hesaba katarak) . Daha önce ithal lepisteslerde yaşadığım bakteri çatışması yüzünden lepistes sayim az (3 tane) eklemeyi düşünüyorum. Lepisteslerin yanına başka lepistes yerine beslememi tavsiye edeceğiniz başka balık varmı akvaryumdaki canlılarla uyumlu olarak? Cevaplar için teşekkür ederim şimdiden [:)][/QUOTE]
Yavruların yok olduğunu düşünmüyorum, saklanıyorlardır. 10-14 günlük olunca ortaya çıkmaya başlarlar.
Akvaryumdaki olası yavrular için toz yem (yavru balıklar için satılanlardan) alın biraz da yavrular için toz yem atın.
Cüce Guramiler
[QUOTE=erkanmazici]Yuvayı sadece erkek balık yapıyor. Dişi genelde yuvaya karışmaz. Eğer sizin balıklar, daha önce Colisa'larda hiç görmediğim büyüklükte bir aşka düşmediyseler, durum bu. Birlikte yuva yapmak romantik ama şimdiye kadar hiç görmedim. Erkek balık yuva yaparken, sağdan soldan bitki parçaları toplar yuvanın etrafına yığar. Sadece köpük değil, bitki parçaları ile tahkim edilmiş, kuş yuvası gibi bir şey olur. Üstten bakıldığında, ucu biraz suyun üstünde tümsek yapmış, beyaz ve yoğun köpüklerden oluşan bir yuva olur. Erkek daha sonra dişiyi kovalayıp biraz hırpalar. Dişi biraz naz yapar, hemen yuvaya gitmez. Colisa dişileri zor kadınlardır. Ağırdan satarlar kendilerini.
Yumurtlarlarsa, eğer akvaryumda çok agresif ve güçlü balıklar yoksa, erkek Colisa yavru çıkana kadar yumurtaları koruyacaktır. Sadece sudaki aşırı dalgalanma ve hareket varsa kesmek gerekir, onun dışında delikanlı işi halleder. Tabii bu koruma belli bir süredir, daha sonra yavrular dağılır ve hepsi yem olur. Yavruları gördüğünüzde, bir şırınga ile bunları toplayabilirsiniz. Büyütmek sandığınız kadar zor değil. Birkaç yavruyu biraz dikkat ve emek ile büyütebilirsiniz.[/QUOTE]
Ne kadar güzel yazmışsınız, ellerinize ve emeğinize sağlık.
[QUOTE=erkanmazici]Yuvayı sadece erkek balık yapıyor. Dişi genelde yuvaya karışmaz. Eğer sizin balıklar, daha önce Colisa'larda hiç görmediğim büyüklükte bir aşka düşmediyseler, durum bu. Birlikte yuva yapmak romantik ama şimdiye kadar hiç görmedim. Erkek balık yuva yaparken, sağdan soldan bitki parçaları toplar yuvanın etrafına yığar. Sadece köpük değil, bitki parçaları ile tahkim edilmiş, kuş yuvası gibi bir şey olur. Üstten bakıldığında, ucu biraz suyun üstünde tümsek yapmış, beyaz ve yoğun köpüklerden oluşan bir yuva olur. Erkek daha sonra dişiyi kovalayıp biraz hırpalar. Dişi biraz naz yapar, hemen yuvaya gitmez. Colisa dişileri zor kadınlardır. Ağırdan satarlar kendilerini.
Yumurtlarlarsa, eğer akvaryumda çok agresif ve güçlü balıklar yoksa, erkek Colisa yavru çıkana kadar yumurtaları koruyacaktır. Sadece sudaki aşırı dalgalanma ve hareket varsa kesmek gerekir, onun dışında delikanlı işi halleder. Tabii bu koruma belli bir süredir, daha sonra yavrular dağılır ve hepsi yem olur. Yavruları gördüğünüzde, bir şırınga ile bunları toplayabilirsiniz. Büyütmek sandığınız kadar zor değil. Birkaç yavruyu biraz dikkat ve emek ile büyütebilirsiniz.[/QUOTE]
Ne kadar güzel yazmışsınız, ellerinize ve emeğinize sağlık.
Cüce Guramiler
[QUOTE=Cyber_Scout]Yaprak altı ve yavruluk şamdıralarına bakmalısınız. çok çok küçük yumurtalar zor görünür. Ancak henüz çiftleşmemiş ve yuva yapmamışlar. [/QUOTE]
Diyelim ki üreme dönemindeler ve yumurta yaptılar. Akvaryumdaki diğer balıklar yumurtaları anında yiyecektir çünkü burası karma bir akvaryum. Balıkları ayırma şansım yok.
[QUOTE=Cyber_Scout]Yaprak altı ve yavruluk şamdıralarına bakmalısınız. çok çok küçük yumurtalar zor görünür. Ancak henüz çiftleşmemiş ve yuva yapmamışlar. [/QUOTE]
Diyelim ki üreme dönemindeler ve yumurta yaptılar. Akvaryumdaki diğer balıklar yumurtaları anında yiyecektir çünkü burası karma bir akvaryum. Balıkları ayırma şansım yok.
Cüce Guramiler
[QUOTE=Cyber_Scout]
Ben anlamadım? Yanlış bir şey mi söyledim?[/QUOTE]
Hayır, ben ne kadar cahilim demek istedim. 😂
[QUOTE=Cyber_Scout]
Ben anlamadım? Yanlış bir şey mi söyledim?[/QUOTE]
Hayır, ben ne kadar cahilim demek istedim. 😂
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
