ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
ugurbaran
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
54
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
02 Mart 2025 20:25
Son Ziyaret:
16 Saat 2 Dakika önce
Toplam Mesaj:
124 [0.26 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
78 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
3

BİLGİLER

Ad Soyad:
baran alkaşi
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

baran

SON 10 MESAJI

50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler.
[QUOTE=Cyber_Scout]
Sizin tankı gördüm.
Tam Diskus için üretilmiş şahane bir boyut.
Korkunun Ecele Faydası Yok ![:lol:]

Güzel bir varyeteden 6 genç yakışır o akvaryuma...
[/QUOTE]

Bende aynı fikirdeyim ama cesaret edemiyorum [:)))]
Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları
[QUOTE=Cyber_Scout]

Hangi tip taş olduğu çok önemli.
İçeriğinde yüksek kalsiyum ve tuz bulunabilir.
Güçlü bir asit ile kalsiyum içeriği ve çözünme miktarını görebilirsiniz.
1 kova suda en az 48 saat bekletip tuzluluk ve ph ölçümü yaparak tespit edebilirsiniz.[/QUOTE]

ph ölçerim mevcut ama tuz için ölçüm yapmanın alternatif bir yolu var mıdır tuz ölçecek bir cihazım mevcut değil bir de balıkları kaba alıp akvaryumu bozup tekrar kurmamın sakıncası olur mu sizce forumdaki en deneyimli akvaristlerden birisiniz sizin tecrübeleriniz çok kıymetli[EDIT]ugurbaran,2026-06-26 17:16:15[/EDIT]
50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler.
Hocam bende discusa merak sarmıştım forumdan bir ağabeyim inanıılmaz bir set hediye etti 700 lt lik tank filtre olarak da eheim 1500 classic verdi ben bile cesaret edip discusa giremedim o hacimlerde discus beslemenin imkansıza yakın zor olacağını düşünüyorum
Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları
Merhabalar 50 lt lik boş akvaryumuma bir hevesle metal snakeskin blue tail bir çift lepistes alıp attım petshopta görüp aşırı beğendiğim ve eskişehirde daha önce bu türe denk gelmediğim için biraz aceleye geldi akvaryumun altına siyah kumu koydum artıma suyunu bastım filtreye aşılamayı yapıp balıkları koydum balıklar gayet sağlıklı şu an 1 çift yetişkin 15 adet genç 30-40 adette yavru lepistesim var yavrular dün doğdu :)
akvaryum aceleye geldiği için hiçbir tasarım yapamadım balıkları bir kaba alıp suyu komple çekip altına aktif toprak ekleyip bitkili tasarım yapmayı düşünüyorum tahminimce balıklar yaklaşık 3-4 saat kadar kapta kalacak sorun yaşar mıyız? özellikle yetişkin çiftimin maşallahı var inanılmaz verimli yavruluyorlar kaybetmek istemiyorum

2. soru olarak geçen hafta denizden çok güzel taşlar topladım bu taşları kaynattıktan sonra akvaryuma eklemek sorun yaratır mı?
Severumun Hasta Mı?
Merhaba tankta 4 adet severum mevcut hepsi oldukça iştahlı ve aktif sadece bu sürekli olarak saklanıyor yüzmüyor bile doğru düzgün dünden beri yem yemeyede gelmiyor karnında bi çökme vs göremedim ama bi hastalığı mı var paraziti vs anlayamadım köklerin altına girp öyle duruyor saatlerce [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/256140/160420261941271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/256140/160420261941301.jpg[/IMG]
Besleme Tavsiyesi
[QUOTE=Orhan76]

Merhabalar, benim de bir karma Amerikan tankım mevcut ve Severum, EBA (5cm kadardılar ilk aldıklarımda) dahil 2-3 tür Amerikan daha besliyorum. Kolaylık olması açısından ben kendi kullandığım yemleri en son kendi akvaryum tanıtımımdan link olarak size atacağım. İlk olarak biliyorsunuz cikletleriniz omnivor (hem protein hem bitkisel gıdayla beslenen) ve çok genç aktif dönemlerindeler. Bu nedenle ilk olarak dengeli bir besleme ve besleme sıklığı çok önemli. Gelişme döneminde olan balıklarınıza ilk etapta biraz protein ağırlıklı yemler verebilirsiniz (tabi bitkisel de her daim takviye yapılmalı). Gün içinde en az 3 defa (çok genç olduklarından tercihen 4 defa) bu canlıları beslemeniz gerekir, en son akşam da ödül mahiyetinde Tetra Pro Algae, Su Piresi, Tatlı su karidesi (Gammarus) gibi sevdikleri yemleri verebilirsiniz. Dipte olan EBA'lar zamanla rekabetten dolayı su yüzeyine geleceklerdir. Siz yemleme yaparken 2 çeşit yem kullanın, yüzen (floating) ve batan (sinking) tarz yemleri aynı anda karıştırarak verirseniz balık aynı anda iki bölgede olamayacağı için hepsi rahatlıkla beslenmiş olur.

[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/120-140lt_akvaryum_kurulumu_icin_tavsiye_k995104_sn2.asp[/URL]

En çok sevdikleri yemler Tetra Pro Algae, Tetramin Crisps, Tropical Red Parrot Granulat, OSI Cichlid Flakes, Tetra Cichlid Sticks. Bir de granül-stick yemlerin tane büyüklüğüne dikkat edin, henüz daha küçük olduklarından tane iriliği 2-3mm'yi geçmesin. Canlılarınızı keyifle büyütmenizi temenni ederim.[/QUOTE]

Çok teşekkür ederim tüm sorularıma yanıt verdiğiniz için aynı türleri besliyor olmamıza da çok sevindim :) ebalar 6-8 cm e geldiğinde yumurta dizmeye başlıyor diye okudum doğru mudur acaba
200 Litre İçin Nasıl Bir Dış Filtre Almalıyım?
5-6 bin lira bandına eheim 2217 alabilirsiniz bir abimde şu an var isterseniz iletişim kurmanıza yardımcı olabilirim
Besleme Tavsiyesi
Merhabalar 620 lt lik tankımda 4 adet severum (5-7cm) 4 adette electric blue acara (3-5cm) genç oldukları için şu an
Sabah tetra discus bits
Öğlen tetra pro algea
Akşam discus bits
Olarak 3 kere besliyorum yemler daha dibe gitmeden bitiyor az mı veriyorum bilmiyorum ama hem yem tavsiyesi hemde besleme sıklığıyls ilgili tavsiyesi olan varsa dinlemek isterşm özellikle severum hakkında çok bilgi bulamıyorum. Son olarak acaralrım genelde dipte yüzüyor yem atarken severumlar yeme saldırıyor acaralar yem verdiğimi fark etmiyor bile illa yemin önlerine düşmesi lazım ki yemi fark edip yesin bu balıkları nasıl alıştırabilirim yüzeye gelip yem yemesi için

Bir de Tropical Super Spirulina Forte Tablets aldım onuda yemiyorlar tablet yemi mi anlamıyorlar yoksa beğenmiyorlar mı anlamadım [EDIT]ugurbaran,2026-04-14 18:53:14[/EDIT]
Bakteri Kültürü
Sadece su ile aşılama sağlıklı olmaz bence abinizin filtresinin içindeki süngerden bir parça kesip kendi filtrasyon sisteminize ekleyin bakteriler suda olsa bile asıl yerleşimleri akvaryumdaki gözenekli yüzeylerdir aibnizin akvaryumundan bir parça kaya tabanından bir parça kum ve filtresinden bir parça sünger alırsanız daha sağlıklı bir aşılama olacaktır
2026 Yılında Akvaryum Üzerine Bir Petshop Açmak İs
Hayırlı olsun bence bu işin en önemli kısmı kaliteli balık ve kaliteli bitki satmak örnek vermek gerekirse Atakan petshop belki ülkede en çok satış yapan petshoplardan biridir ben esnaflıklarını beğenmiyorum dükkana gittiğinde doğru düzgün insanın suratına bile bakmıyorlar ama adamların sattığı her bitki her balık gerçekten kaliteli ve formları çok iyi bu yüzden orayı tercih ediyorum benzer bir kalite yakalar ve insanlara bunu aşılarsanız "Suatın balıklarının formu çok iyi olur" gibi bence tutma şansı yüksek çünkü hobiden gelen ve kaliteli ürün satan petshop bulmak maalesef çok zor ben Eskişehirde yaşıyorum bitkileri İstanbuldan balıkları İzmirden getiriyorum burdada bbalık satan petshoplar var ama gidip bakıyorsun balıklarında bitkilerinde formu rezil durumda yani

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.