ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
eguvnr
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
13
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Ağustos 2024 16:49
Son Ziyaret:
02 Şubat 2026 15:54
Toplam Mesaj:
22 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ege Güvenir
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ege Güvenir
SON 10 MESAJI
Oturmus Akvaryumda Ph / Kh Sorunu
[QUOTE=darkaura]Nitrat olmayan su yok gibi.Şimdiye kadar ölçtüğüm tüm şebeke sularında nitrat çıktı.[/QUOTE]
vallahı ben ılk defa bir test kiti kullandigim icin bir sey diyemedim fakat bana bu testi tavsiye eden arkadasin musluk suyu (istanbul - pendik) 0 nitrat gozukuyor.
[QUOTE=darkaura]Nitrat olmayan su yok gibi.Şimdiye kadar ölçtüğüm tüm şebeke sularında nitrat çıktı.[/QUOTE]
vallahı ben ılk defa bir test kiti kullandigim icin bir sey diyemedim fakat bana bu testi tavsiye eden arkadasin musluk suyu (istanbul - pendik) 0 nitrat gozukuyor.
Oturmus Akvaryumda Ph / Kh Sorunu
[QUOTE=darkaura]Öncelikle testin doğruluğundan emin olmak gerek. Tavsiyem ayrıca sıvı kh testi almanız. Elinizdeki testin gösterdiği değer pek doğruymuş gibi gelmedi. Eğer musluk suyunuzdan kaynaklı bu kadar yüksek kh varsa baktığınız türlerin çoğunda sıkıntı yaratır. İzmirin hangi bölgesindesiniz. Egede bazı yerlerde su yetersizliğinden şebeke suyuna deniz suyu karıştırabiliyorlar. Öyle bir bölgedeyseniz ve daha kış ayından bu değerler çıkıyorsa yaza hobiyi çok zor hale getirebilir. Değer doğruysa tek gerçek çözüm reverse osmos arıtma olur. Reverse osmosla şebeke suyunu uygun oranlarda karıştırarak suyu yumuşatabilirsiniz. Bu yola girecekseniz tds metre de öneririm. Şart değil ama sıvı h testide fayda sağlar. Ölçüm yapmadan doğru su değerlerini bulmanız zor olur. Damacana suyu kullanmakda çözüm olabilir ama uyarayım çoğu su firması damacana suyunu osmos arıtma ile yapıyor, 0gh 0kh su oluyor. Saf osmos suyu kullanırsanız bitkileriniz ve bazı balıklarınız mineralsizlikden ölür, salyangozlar kesin ölür. [/QUOTE]
hocam, yanitiniz icin tesekkur ederim. izmir seferihisardayim. bu yaz hicbir sorun yasamadim. evet buranin suyu epey kirecli falan ama bu kadar da sert bir suya sebep olur mu sanmam. zannediyorum ki elimdeki testte bir sorun var. bahsettiginiz testi denemekte yarar var sanirim.
[QUOTE=Ehtiyar]Yani; yok ben teste tamamen güveniyorum onda hata olmaz diyorsanız, tamamen boşaltıp sıfırdan yeni kurulum yapabilirsiniz. Çünkü ph 9 gibi balıkların yarısı sabaha çıkmaz herhalde[:)))].[/QUOTE]
testi cope atasim geldi vallahi, gercekten suyum boylesine sertse ciklete gecis yapayim [:D] 400 litre tabani sineklikle ayrilmis bir akvaryumu icinde civali termometre kirilmadikca yapmam. [x(] belimde fitik cikacak yoksa bu kadar yuksek akvaryumla ugrasmaktan [:)))]
[QUOTE=eguvnr]
hocam, yanitiniz icin tesekkur ederim. izmir seferihisardayim. bu yaz hicbir sorun yasamadim. evet buranin suyu epey kirecli falan ama bu kadar da sert bir suya sebep olur mu sanmam. zannediyorum ki elimdeki testte bir sorun var. bahsettiginiz testi denemekte yarar var sanirim.
testi cope atasim geldi vallahi, gercekten suyum boylesine sertse ciklete gecis yapayim [:D] 400 litre tabani sineklikle ayrilmis bir akvaryumu icinde civali termometre kirilmadikca yapmam. [x(] belimde fitik cikacak yoksa bu kadar yuksek akvaryumla ugrasmaktan [:)))][/QUOTE]
guncelleme:
soldaki cesme suyu, sagdaki 400lt akvaryumdan alinan su. ayni anda batirip cikardim. ikisinin de sonucu ayni. sanirim bizim sudan nitrat akiyor (!)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/249497/280120252359101.jpg[/IMG]
Ürün yorumlarından birisi:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/249497/290120250009441.jpg[/IMG][EDIT]eguvnr,2025-01-29 00:09:48[/EDIT]
[QUOTE=darkaura]Öncelikle testin doğruluğundan emin olmak gerek. Tavsiyem ayrıca sıvı kh testi almanız. Elinizdeki testin gösterdiği değer pek doğruymuş gibi gelmedi. Eğer musluk suyunuzdan kaynaklı bu kadar yüksek kh varsa baktığınız türlerin çoğunda sıkıntı yaratır. İzmirin hangi bölgesindesiniz. Egede bazı yerlerde su yetersizliğinden şebeke suyuna deniz suyu karıştırabiliyorlar. Öyle bir bölgedeyseniz ve daha kış ayından bu değerler çıkıyorsa yaza hobiyi çok zor hale getirebilir. Değer doğruysa tek gerçek çözüm reverse osmos arıtma olur. Reverse osmosla şebeke suyunu uygun oranlarda karıştırarak suyu yumuşatabilirsiniz. Bu yola girecekseniz tds metre de öneririm. Şart değil ama sıvı h testide fayda sağlar. Ölçüm yapmadan doğru su değerlerini bulmanız zor olur. Damacana suyu kullanmakda çözüm olabilir ama uyarayım çoğu su firması damacana suyunu osmos arıtma ile yapıyor, 0gh 0kh su oluyor. Saf osmos suyu kullanırsanız bitkileriniz ve bazı balıklarınız mineralsizlikden ölür, salyangozlar kesin ölür. [/QUOTE]
hocam, yanitiniz icin tesekkur ederim. izmir seferihisardayim. bu yaz hicbir sorun yasamadim. evet buranin suyu epey kirecli falan ama bu kadar da sert bir suya sebep olur mu sanmam. zannediyorum ki elimdeki testte bir sorun var. bahsettiginiz testi denemekte yarar var sanirim.
[QUOTE=Ehtiyar]Yani; yok ben teste tamamen güveniyorum onda hata olmaz diyorsanız, tamamen boşaltıp sıfırdan yeni kurulum yapabilirsiniz. Çünkü ph 9 gibi balıkların yarısı sabaha çıkmaz herhalde[:)))].[/QUOTE]
testi cope atasim geldi vallahi, gercekten suyum boylesine sertse ciklete gecis yapayim [:D] 400 litre tabani sineklikle ayrilmis bir akvaryumu icinde civali termometre kirilmadikca yapmam. [x(] belimde fitik cikacak yoksa bu kadar yuksek akvaryumla ugrasmaktan [:)))]
[QUOTE=eguvnr]
hocam, yanitiniz icin tesekkur ederim. izmir seferihisardayim. bu yaz hicbir sorun yasamadim. evet buranin suyu epey kirecli falan ama bu kadar da sert bir suya sebep olur mu sanmam. zannediyorum ki elimdeki testte bir sorun var. bahsettiginiz testi denemekte yarar var sanirim.
testi cope atasim geldi vallahi, gercekten suyum boylesine sertse ciklete gecis yapayim [:D] 400 litre tabani sineklikle ayrilmis bir akvaryumu icinde civali termometre kirilmadikca yapmam. [x(] belimde fitik cikacak yoksa bu kadar yuksek akvaryumla ugrasmaktan [:)))][/QUOTE]
guncelleme:
soldaki cesme suyu, sagdaki 400lt akvaryumdan alinan su. ayni anda batirip cikardim. ikisinin de sonucu ayni. sanirim bizim sudan nitrat akiyor (!)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/249497/280120252359101.jpg[/IMG]
Ürün yorumlarından birisi:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/249497/290120250009441.jpg[/IMG][EDIT]eguvnr,2025-01-29 00:09:48[/EDIT]
Oturmus Akvaryumda Ph / Kh Sorunu
[QUOTE=MertSoyumert]Çubuk kitleri genelde ph ve sertliği doğru göstermiyor. Hem JBL çubuk test hem Çin'den aldığım değişik markalı çubuk testini kullanıyorum, bu değerleri ikisi de farklı gösteriyor. Sadece nitratı yakın değerde gösteriyorlar, o da sadece fikir verme düzeyinde.
Ben de test kitinizden şüpheleniyorum, değiştirmenizi ve son kullanma tarihine bakmanızı tavsiye ederim. [/QUOTE]
son kullanma tarihine 1 sene daha var, arkadasimda dogru olcuyor aslinda. 3 defa da tekrarladim hep ayni sonucu verdi.
[QUOTE=Ehtiyar]Nitrat olur tabide, o akvaryumda görüntü sahte değilse nitrit 0 dan başka sonuç çıkmaz. Büyük konuşmayayım ama su berrak, bitkiler var ve canlı, altı aylık tank nitrit olmaz; klor hiç olmaz. [/QUOTE]
vallahi ustadim,
400lt akvaryum:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/249497/280120252308141.jpg[/IMG]
100lt akvaryum:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/249497/280120252310101.jpg[/IMG]
bitkilerimde erime vs yok, hatta simdiye kadar hiiiic gubre bile kullanmadim. daha bugun ilk defa aldim. baliklarim canli herhangi bir sorun yok. bilemedim o zaman test sorunlu diyoruz :)
[QUOTE=MertSoyumert]Çubuk kitleri genelde ph ve sertliği doğru göstermiyor. Hem JBL çubuk test hem Çin'den aldığım değişik markalı çubuk testini kullanıyorum, bu değerleri ikisi de farklı gösteriyor. Sadece nitratı yakın değerde gösteriyorlar, o da sadece fikir verme düzeyinde.
Ben de test kitinizden şüpheleniyorum, değiştirmenizi ve son kullanma tarihine bakmanızı tavsiye ederim. [/QUOTE]
son kullanma tarihine 1 sene daha var, arkadasimda dogru olcuyor aslinda. 3 defa da tekrarladim hep ayni sonucu verdi.
[QUOTE=Ehtiyar]Nitrat olur tabide, o akvaryumda görüntü sahte değilse nitrit 0 dan başka sonuç çıkmaz. Büyük konuşmayayım ama su berrak, bitkiler var ve canlı, altı aylık tank nitrit olmaz; klor hiç olmaz. [/QUOTE]
vallahi ustadim,
400lt akvaryum:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/249497/280120252308141.jpg[/IMG]
100lt akvaryum:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/249497/280120252310101.jpg[/IMG]
bitkilerimde erime vs yok, hatta simdiye kadar hiiiic gubre bile kullanmadim. daha bugun ilk defa aldim. baliklarim canli herhangi bir sorun yok. bilemedim o zaman test sorunlu diyoruz :)
Oturmus Akvaryumda Ph / Kh Sorunu
[QUOTE=Ehtiyar]Merhaba, kitinizde klor da gözüküyor, hem nitrit hem nitrat gözüküyor. Fotoğraftan baktığımda bu değerleri okuyabilmek için %100 çeşmeden su doldurmanız ve bir saat içinde okumuş olmanız lazım[;)]. Böyle yapmadıysanız ya testi uygun yapamadınız, yada kitiniz bozuk.[/QUOTE]
nitrit ve nitrat olmasi gerektigi gibi ortalama degerlerde aslinda. testleri 2-3 defa tekrarladim. sulari min, bakin minimum 2 gun dinlendirmeden asla eklemiyorum akvaryumlara. kiti de suya sokup 2 sn bekleyip ardindan 1 dk disarida bekledikten sonra fotografladim.[EDIT]eguvnr,2025-01-28 22:54:59[/EDIT]
[QUOTE=Ehtiyar]Merhaba, kitinizde klor da gözüküyor, hem nitrit hem nitrat gözüküyor. Fotoğraftan baktığımda bu değerleri okuyabilmek için %100 çeşmeden su doldurmanız ve bir saat içinde okumuş olmanız lazım[;)]. Böyle yapmadıysanız ya testi uygun yapamadınız, yada kitiniz bozuk.[/QUOTE]
nitrit ve nitrat olmasi gerektigi gibi ortalama degerlerde aslinda. testleri 2-3 defa tekrarladim. sulari min, bakin minimum 2 gun dinlendirmeden asla eklemiyorum akvaryumlara. kiti de suya sokup 2 sn bekleyip ardindan 1 dk disarida bekledikten sonra fotografladim.[EDIT]eguvnr,2025-01-28 22:54:59[/EDIT]
Oturmus Akvaryumda Ph / Kh Sorunu
Merhabalar hobidaslarim. Simdiden ing klavye kullandigimdan oturu yazim yanlislarimdan dolayi affiniza siginiyorum.
Sizlere danismak istedigim konu su, yaklasik 6 aydir bu hobideyim ve ilk defa su testi aldim ve sonuclari biraz beni tedirgin etti. 2 adet akvaryumum var, birisi 400 litre arkadan sumpli birisi dis filtreli 100 litre bir akvaryum.
Tanklarimi ve canlilari tanitayim (Akvaryum fotografi ve testleri asagida paylasacagim.)
400 litre akvaryum:
Gercekten dolu dolu filtre malzemesi ile kurulmus sumpi olan bir akvaryum. Icerisinde
1- 10 adet melek baligi
2- 4 bronz & 4 komando copcu
3- 15 er adet kardinal neon, black neon, glownight, kirmizi burun ve ember tetralar
4- 2 adet sae
5- 6 adet elma salyangozu
6- 1 adet leopar vatoz
7- 20 ye yakin zebra danio
isiticim ve hava motorum var, mayali sistem co2 kullaniyorum.
100 litre tankimda:
1-15 adet lepistes (karma)
2- 2 tane cucel tul vatoz
3- 4 adet elma salyangozu
4- 2 adet ramshorn salyangozu ve 3-4 adet adi salyangoz
5- 4 adet komando copcu
6- 20 ye yakin karides
isiticim ve hava motorum var. co2 yok.
Ortak noktalar: ikisinde de 2 cm lav kirigi uzerine sineklik ile ayirici bir katman onun da uzerine 2-2.5cm kadar bir dere kumu. iki akvaryumumda da tamamen ayni bitkiler ve tekrar belirteyim ayni filtre elemanlari var. Iki akvaryuma da duzenli su degisimi (%20) oraninda, haftada 1) yapiyorum. Iki akvaryumda da 4 sira ledli aydinlatmam var ve aksam oldugu zaman 4-5 saat kadar calistiriyorum. Basta bahsettigim konuya gelecek olurska 2 akvaryuma da ilk defa test yaptim ve PH ve KH degerlerimin cok yukarida oldugunu gordum. birbirinden bagimsiz iki akvaryumun PH ve KH degerleri neredeyse tipa tip ayni ve yuksek. Gerci nitrit nitrat vs gibi degerler de sanki ayni akvaryumdan alinmis gibi bir garip benzer. Sadede gelecek olursak ozellikle tecrubeli hobidaslarimdan bu ph vve kh degerlerini nasil normale cekecegimi ogrenmek isterim, hatta bunlari duzeltmeye gerek var mi? baliklarim oldukca saglikli ve dinc. eksik gordugunuz bilgiler varsa sorarsaniz hemen cevaplarim. Simdiden tesekkur ediyorum.
[B]400lt:[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/249497/280120252157111.jpg[/IMG]
[B]Test:[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/249497/280120252157131.jpg[/IMG][EDIT]eguvnr,2025-01-28 23:13:31[/EDIT]
Merhabalar hobidaslarim. Simdiden ing klavye kullandigimdan oturu yazim yanlislarimdan dolayi affiniza siginiyorum.
Sizlere danismak istedigim konu su, yaklasik 6 aydir bu hobideyim ve ilk defa su testi aldim ve sonuclari biraz beni tedirgin etti. 2 adet akvaryumum var, birisi 400 litre arkadan sumpli birisi dis filtreli 100 litre bir akvaryum.
Tanklarimi ve canlilari tanitayim (Akvaryum fotografi ve testleri asagida paylasacagim.)
400 litre akvaryum:
Gercekten dolu dolu filtre malzemesi ile kurulmus sumpi olan bir akvaryum. Icerisinde
1- 10 adet melek baligi
2- 4 bronz & 4 komando copcu
3- 15 er adet kardinal neon, black neon, glownight, kirmizi burun ve ember tetralar
4- 2 adet sae
5- 6 adet elma salyangozu
6- 1 adet leopar vatoz
7- 20 ye yakin zebra danio
isiticim ve hava motorum var, mayali sistem co2 kullaniyorum.
100 litre tankimda:
1-15 adet lepistes (karma)
2- 2 tane cucel tul vatoz
3- 4 adet elma salyangozu
4- 2 adet ramshorn salyangozu ve 3-4 adet adi salyangoz
5- 4 adet komando copcu
6- 20 ye yakin karides
isiticim ve hava motorum var. co2 yok.
Ortak noktalar: ikisinde de 2 cm lav kirigi uzerine sineklik ile ayirici bir katman onun da uzerine 2-2.5cm kadar bir dere kumu. iki akvaryumumda da tamamen ayni bitkiler ve tekrar belirteyim ayni filtre elemanlari var. Iki akvaryuma da duzenli su degisimi (%20) oraninda, haftada 1) yapiyorum. Iki akvaryumda da 4 sira ledli aydinlatmam var ve aksam oldugu zaman 4-5 saat kadar calistiriyorum. Basta bahsettigim konuya gelecek olurska 2 akvaryuma da ilk defa test yaptim ve PH ve KH degerlerimin cok yukarida oldugunu gordum. birbirinden bagimsiz iki akvaryumun PH ve KH degerleri neredeyse tipa tip ayni ve yuksek. Gerci nitrit nitrat vs gibi degerler de sanki ayni akvaryumdan alinmis gibi bir garip benzer. Sadede gelecek olursak ozellikle tecrubeli hobidaslarimdan bu ph vve kh degerlerini nasil normale cekecegimi ogrenmek isterim, hatta bunlari duzeltmeye gerek var mi? baliklarim oldukca saglikli ve dinc. eksik gordugunuz bilgiler varsa sorarsaniz hemen cevaplarim. Simdiden tesekkur ediyorum.
[B]400lt:[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/249497/280120252157111.jpg[/IMG]
[B]Test:[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/249497/280120252157131.jpg[/IMG][EDIT]eguvnr,2025-01-28 23:13:31[/EDIT]
150 Litre İçin Karma Balık Önerisi
1- Bitkiler: Lepistes otu, tilki kuyrugu ve anubiaslar ile bir baslangic yapabilirsiniz.
2- Baliklar: Plati, Moli, Kilic kuyruk gibi nispeten buyuk baliklari 1 erkek 2 veya 3 disi orani ile alabilirsiniz.
3- Mekanik temizlik: ben de vatoz ve elma salyangozu eklemenizi tavsiye ederim. Cilgin bi cogalma problemi yasamazsiniz.
4-Taban: Tabana ilk once lav kirigi, lav kirigi uzerine sineklik koyduktan sonra bir uzerine de bitki dikebilmek icin dere kumu eklerdim ben, 2-3 cm olacak iki kumun da yuksekligi. totalde 4-5 cm bi katman. pek bilinmez ama kumda da cok yukske miktarda nitrifikasyon bakterileri barinir. lav kirigi bakterileri desteklemesi icin, dere kumu da daha cok bitki dikimi icin. sineklik de lav kiriklari yuzeye cikmasin diye var.
5- Isiklandirma: ilk etapta yeterli sonradan bitki eklemenize gore alabilirsiniz.
6- Isitici: suan icin yeterli 150w
7- Bakteri: ilk kurulumda bence cok onemli. yoksa balikalr geldiginde mukozalarinda zedelenme mantar, beyaz benek gibi can sıkıcı durumalr ile karsilacaksiniz. suyu koyup 1-2 gun bos cevirip, sonrasinda bakteri kulturu 4-5 salyangoz ekleyip balik sayisini da sakin sakin eklemekte fayda var. yoksa dedigin hastaliklar yuzunden tadiniz kacacak.
Keyifli hobiler, daha cok sorunuz olursa detayli anlatim yaparim.
1- Bitkiler: Lepistes otu, tilki kuyrugu ve anubiaslar ile bir baslangic yapabilirsiniz.
2- Baliklar: Plati, Moli, Kilic kuyruk gibi nispeten buyuk baliklari 1 erkek 2 veya 3 disi orani ile alabilirsiniz.
3- Mekanik temizlik: ben de vatoz ve elma salyangozu eklemenizi tavsiye ederim. Cilgin bi cogalma problemi yasamazsiniz.
4-Taban: Tabana ilk once lav kirigi, lav kirigi uzerine sineklik koyduktan sonra bir uzerine de bitki dikebilmek icin dere kumu eklerdim ben, 2-3 cm olacak iki kumun da yuksekligi. totalde 4-5 cm bi katman. pek bilinmez ama kumda da cok yukske miktarda nitrifikasyon bakterileri barinir. lav kirigi bakterileri desteklemesi icin, dere kumu da daha cok bitki dikimi icin. sineklik de lav kiriklari yuzeye cikmasin diye var.
5- Isiklandirma: ilk etapta yeterli sonradan bitki eklemenize gore alabilirsiniz.
6- Isitici: suan icin yeterli 150w
7- Bakteri: ilk kurulumda bence cok onemli. yoksa balikalr geldiginde mukozalarinda zedelenme mantar, beyaz benek gibi can sıkıcı durumalr ile karsilacaksiniz. suyu koyup 1-2 gun bos cevirip, sonrasinda bakteri kulturu 4-5 salyangoz ekleyip balik sayisini da sakin sakin eklemekte fayda var. yoksa dedigin hastaliklar yuzunden tadiniz kacacak.
Keyifli hobiler, daha cok sorunuz olursa detayli anlatim yaparim.
Hava Motorunu 2ye Bölme
[QUOTE=BurakA]Hocam yetersiz olur en ekonomik çözüm akvaryuma birkaç adet midye bırakmak hem onlar için ekstra yem vermeyeceksiniz hem de suyu filtre edecekler hemde normal canlı olduğu için 0 ses ben sizin yerinizde olsam hortum çoklayıcı ile iki akvaryuma da pipo filtre bağlar ve midye + elma salyangozları ile desteklerdim.
Sorunuza kısa çevap isterseniz evet yetersiz olur.[/QUOTE]
Midye ve salyangozlar sadece mekanik temizlik yapacaklardir, aksine akvaryuma daha cok amonyak yuku olusturacaklar. Tranb nin istedigi sey daha cok bakteri tutmasi piponun. siz tam tersini tavsiye ediyorsunuz.
[QUOTE=BurakA]Hocam yetersiz olur en ekonomik çözüm akvaryuma birkaç adet midye bırakmak hem onlar için ekstra yem vermeyeceksiniz hem de suyu filtre edecekler hemde normal canlı olduğu için 0 ses ben sizin yerinizde olsam hortum çoklayıcı ile iki akvaryuma da pipo filtre bağlar ve midye + elma salyangozları ile desteklerdim.
Sorunuza kısa çevap isterseniz evet yetersiz olur.[/QUOTE]
Midye ve salyangozlar sadece mekanik temizlik yapacaklardir, aksine akvaryuma daha cok amonyak yuku olusturacaklar. Tranb nin istedigi sey daha cok bakteri tutmasi piponun. siz tam tersini tavsiye ediyorsunuz.
Isıtıcı Konumu
[QUOTE=Predatorr]Isıtıcıyı kafa motorunun olduğu kısma koyabilirsiniz fakat susuz kalma ihtimaline karşı ısıtıcıyı yere yatırıp kullanmanız gerekir böylece sump tıkansa bile ısıtıcı suyun içinde kalacaktır.[/QUOTE]
kafa motorunun oldugu yer oldukca dar ve akvaryum boyu kadar neredeyse isitici. yatmasi imkansiz gibi, o zaman ben risk almayip direkt akvaryumun icine gizleyeyim bitkilerin arkasina yatirarak.
[QUOTE=Predatorr]Isıtıcıyı kafa motorunun olduğu kısma koyabilirsiniz fakat susuz kalma ihtimaline karşı ısıtıcıyı yere yatırıp kullanmanız gerekir böylece sump tıkansa bile ısıtıcı suyun içinde kalacaktır.[/QUOTE]
kafa motorunun oldugu yer oldukca dar ve akvaryum boyu kadar neredeyse isitici. yatmasi imkansiz gibi, o zaman ben risk almayip direkt akvaryumun icine gizleyeyim bitkilerin arkasina yatirarak.
Isıtıcı Konumu
[QUOTE=ÇaĞRı]
A.selam, ısıtıcı kafa motorunun yanına konmaz. Koyduğunuz filtre malzemelerinin gözenekleri dolduğunda, kafa motoru olan kısımda su seviyesi düşer. Buda ısıtıcının bozulmasına neden olur.
Isıtıcı için kafa motoru yanında bölme yoksa, giriş kısmına koyulur.
Yada akvaryum içine koyulur .[/QUOTE]
O zaman akvaryumu duzenli takip edebiliyorsam, bir sorun yok diyebiliriz. fakat 1-2 un bakamayacaksam garantiye almak adina akvaryumun icine almak lazim.
[QUOTE=ÇaĞRı]
A.selam, ısıtıcı kafa motorunun yanına konmaz. Koyduğunuz filtre malzemelerinin gözenekleri dolduğunda, kafa motoru olan kısımda su seviyesi düşer. Buda ısıtıcının bozulmasına neden olur.
Isıtıcı için kafa motoru yanında bölme yoksa, giriş kısmına koyulur.
Yada akvaryum içine koyulur .[/QUOTE]
O zaman akvaryumu duzenli takip edebiliyorsam, bir sorun yok diyebiliriz. fakat 1-2 un bakamayacaksam garantiye almak adina akvaryumun icine almak lazim.
Isıtıcı Konumu
[QUOTE=valarmorghulis12]
Ama diğer akvaryumumda yine çin malı ama daha üst kalite dijital termometreli ısıtıcıyı nereye koyarsam koyayım yarım derece sapmayla çalışıyor. Akvaryum büyük olduğu için onu da emişe yakın konumlandırıp ısıttığı suyun filtreden dönüp su çıkışıyla her yere dağılmasını sağlıyorum. Isıtıcı 500W , akvaryum brüt 650 litre.
Eheim , JBL gibi markalarda kafa motorunun yanına koymak herhangi bir sorun çıkarmayacaktır bence[/QUOTE]
Bende de Eheim Thermo Control E 300 Watt Akvaryum Isıtıcısı var, akvaryumum sup dahil 360 litre. O zaman sorun yaratacağını pek sanmıyorum. Isıtıcı 1000 litreye kadar desteklıyor zaten.
[QUOTE=valarmorghulis12]
Ama diğer akvaryumumda yine çin malı ama daha üst kalite dijital termometreli ısıtıcıyı nereye koyarsam koyayım yarım derece sapmayla çalışıyor. Akvaryum büyük olduğu için onu da emişe yakın konumlandırıp ısıttığı suyun filtreden dönüp su çıkışıyla her yere dağılmasını sağlıyorum. Isıtıcı 500W , akvaryum brüt 650 litre.
Eheim , JBL gibi markalarda kafa motorunun yanına koymak herhangi bir sorun çıkarmayacaktır bence[/QUOTE]
Bende de Eheim Thermo Control E 300 Watt Akvaryum Isıtıcısı var, akvaryumum sup dahil 360 litre. O zaman sorun yaratacağını pek sanmıyorum. Isıtıcı 1000 litreye kadar desteklıyor zaten.
SON MESAJLAR
- Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
