ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
featmuco
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
16
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
24 Temmuz 2024 11:54
Son Ziyaret:
14 Nisan 2026 16:26
Toplam Mesaj:
24 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mücahit Taşgıran
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Mücahit Taşgıran
SON 10 MESAJI
Akvaryum İçin Dış Filtre Önerisi
Hocam Dophin C500 al rahatına bak. Online satışı 4200-4500 dolaylarında şuan. Bende C1000 arkadaşta C500 modeli var. Mükemmel cihaz tam bir F/P ürünü.
Hocam Dophin C500 al rahatına bak. Online satışı 4200-4500 dolaylarında şuan. Bende C1000 arkadaşta C500 modeli var. Mükemmel cihaz tam bir F/P ürünü.
Geçmeyen Bulanıklık
[QUOTE=CoryCory]O malzeme süper bir malzeme inanılmaz partekül tutuyor. Mekanik sorun olduğunu düşünmüyorum, doğru yerleştirdiysen onun içinden geçen sudan hiç birşeyin geçme ihtimali yok. Ben her filtremde kullanıyorum mükemmel çalışıyor. Normal elyafa göre debi düşürüyor ama çok fazla değil. iç filtrenin kendi süngeriyle çalıştırabilirsiniz. zaten 3 günde falan kendine gelir,1 2 ay döndürsün dursun.[:iyi:][/QUOTE]
İç filtre taktım hocam normal elyaf ve biyo sünger koyarak. Dış filtreyi ellemedim o malzemeyi çok övmüşlerdi Çin'den getirttim.
[QUOTE=B.Erdinc]Merhaba tank harika görünüyor elinize sağlık maşallah.
Resimlerden bakteriyel çiçeklenme gibi duruyor.[/QUOTE]
Teşekkür ederim hocam, ikinci tankım bu. Aktif toprağa heves ettim ama keşke bulaşmasaydim. Derdi çok vallahi. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/248689/020520252223051.jpg[/IMG]
Diğer tankım da bu. Bunda nötr toprak kullandım alt tarafı misket gübre ile canlandırdım. Bakteriyel çiçeklenme olayını bilmiyorum hocam.
https://www.thesprucepets.com/bacterial-bloom-1380092
Şöyle bir yazı buldum hocam. Anladım demek istediğinizi bana da mantıklı geldi.[EDIT]featmuco,2025-05-02 22:28:48[/EDIT]
[QUOTE=CoryCory]O malzeme süper bir malzeme inanılmaz partekül tutuyor. Mekanik sorun olduğunu düşünmüyorum, doğru yerleştirdiysen onun içinden geçen sudan hiç birşeyin geçme ihtimali yok. Ben her filtremde kullanıyorum mükemmel çalışıyor. Normal elyafa göre debi düşürüyor ama çok fazla değil. iç filtrenin kendi süngeriyle çalıştırabilirsiniz. zaten 3 günde falan kendine gelir,1 2 ay döndürsün dursun.[:iyi:][/QUOTE]
İç filtre taktım hocam normal elyaf ve biyo sünger koyarak. Dış filtreyi ellemedim o malzemeyi çok övmüşlerdi Çin'den getirttim.
[QUOTE=B.Erdinc]Merhaba tank harika görünüyor elinize sağlık maşallah.
Resimlerden bakteriyel çiçeklenme gibi duruyor.[/QUOTE]
Teşekkür ederim hocam, ikinci tankım bu. Aktif toprağa heves ettim ama keşke bulaşmasaydim. Derdi çok vallahi. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/248689/020520252223051.jpg[/IMG]
Diğer tankım da bu. Bunda nötr toprak kullandım alt tarafı misket gübre ile canlandırdım. Bakteriyel çiçeklenme olayını bilmiyorum hocam.
https://www.thesprucepets.com/bacterial-bloom-1380092
Şöyle bir yazı buldum hocam. Anladım demek istediğinizi bana da mantıklı geldi.[EDIT]featmuco,2025-05-02 22:28:48[/EDIT]
Geçmeyen Bulanıklık
[QUOTE=CoryCory]
Evet şu aşamada masraf yapmana gerek yok ama dediğim gibi bu tip kurulumlarda biyoyük'ü ufak ufak girmek gerekiyor mesela 6 tetra girdin 1 ay sonra 6 tane daha girmek gibi. 2. seçenek ise başka filtren varsa bagla sisteme, pipo, iç filtre vs olabilir, boş alanların var zaten koyabilecek.[/QUOTE]
Evet hocam bir iç filtrem var onu da koyayım o zaman oturana kadar.
[QUOTE=KaanE]Herkes işin bio kısmından konuşmuş (özellikle nitrit çıktığına göre muhtemelen neden bu) ama belki de mekanik filtrelemede de problem vardır? Filtrenin debisini çok kısmayacaksa ince bir katman elyaf koyun. Koyduğunuz diğer malzeme işe yaramıyor olabilir. 2-3 saatte anlaşılır sonuç. [/QUOTE]
Hocam elyaf var içinde ama, çok ince sanırım üst mesajda belirttiğim için işi hepsi bir arada olan bir malzeme. İç filtre takip ona elyaf koymayı deneyeceğim.
[QUOTE=CoryCory]
Evet şu aşamada masraf yapmana gerek yok ama dediğim gibi bu tip kurulumlarda biyoyük'ü ufak ufak girmek gerekiyor mesela 6 tetra girdin 1 ay sonra 6 tane daha girmek gibi. 2. seçenek ise başka filtren varsa bagla sisteme, pipo, iç filtre vs olabilir, boş alanların var zaten koyabilecek.[/QUOTE]
Evet hocam bir iç filtrem var onu da koyayım o zaman oturana kadar.
[QUOTE=KaanE]Herkes işin bio kısmından konuşmuş (özellikle nitrit çıktığına göre muhtemelen neden bu) ama belki de mekanik filtrelemede de problem vardır? Filtrenin debisini çok kısmayacaksa ince bir katman elyaf koyun. Koyduğunuz diğer malzeme işe yaramıyor olabilir. 2-3 saatte anlaşılır sonuç. [/QUOTE]
Hocam elyaf var içinde ama, çok ince sanırım üst mesajda belirttiğim için işi hepsi bir arada olan bir malzeme. İç filtre takip ona elyaf koymayı deneyeceğim.
Geçmeyen Bulanıklık
[QUOTE=CoryCory]Filtre yeter aslında ama şu anda yetmiyor bitkiler oturup miktarı artınca yetecektir.[/QUOTE]
Anladım hocam çok teşekkür ederim. Bitkilerin gelişmesini bekliyeyim biraz daha o zaman masraf yapmadan.
[QUOTE=CoryCory]Filtre yeter aslında ama şu anda yetmiyor bitkiler oturup miktarı artınca yetecektir.[/QUOTE]
Anladım hocam çok teşekkür ederim. Bitkilerin gelişmesini bekliyeyim biraz daha o zaman masraf yapmadan.
Geçmeyen Bulanıklık
[QUOTE=Ehtiyar]
Merhaba, yukarıda yazdığınız değerler yanlış yazılmadı ise döngünün daha ikinci aşamasındasınız. Önce nitritin sıfırlanması gerekiyor ki nitrat ölçülebilsin. nitrit 0, nitrat 10+ okuduğunuzda azot döngüsü iş görmeye başlamış demektir. tankın oturması ise başka bir olay[;)].[/QUOTE]
Hocam hatalı yazmışım üstte kusura bakmayın, ilk mesajimda da belirtmiştim. Nitrit 0, nitrat 10-20 civarı bu yüzden azot döngüsü oturduğunu düşündüm. Alıntı yaparken yanlış yazmışım.
[QUOTE=CoryCory]Su değişimi döngüyü etkilemez. Suyu %100 çekip geri basmıyorsunuz sonuçta en fazla %50 yaptığınızı düşünüyorum. Tank daha 1 aylık genelde tankın gerçekten oturması 3 ay sürer. Şu anda bir ilizyon içindesiniz aslında herşey yolunda sanıyorsunuz ama değil bunların ortaya çıkışı genelde 2. 3. ayda olur. Bu yüzden çoğu yeni hobici herşey mükemmeldi tank patladı diye başlık açar. Bu sorunu çözmenin en kolay yolu beklemek ve haftalık su değişimine devam etmek, fakat ortada başka bir sorun var. Kimse fark etmemiş ama filtreniz o tank için inanılmaz ufak. Ciddi bir bitki yükü ve çok az canlı ile başlasanız sizi idare edebilecek bir filtreyken kendisi 1 ay lık bir tankta bu kadar yüklenme ile baş edemez. Kaldıki bu filtre mekanik filtrasyon için daha uygun bir filtre; tavsiyem alt 2 gözünü matrix, 3. gözünü sünger 4. ufak gözünü ise çinden aldığınız şey ile doldurmanız olur. Tank ciddi anlamda oturana ve bitki yükü artana kadar bu filtre o tanka ufak kalır. Aynı filtreyi evdeki tankımda kullanıyorum. Sizin kullandığınız elyaf meshli süngeride kullanıyorum fakat onu tam sepete oturacak şekilde kesip kullanmanız gerekiyor yoksa zaten düşük olan debiyi iyice düşürüyor. Eğer isterseniz fotograf atıp gösterebilirim şimdi üşendim filtreyi açmaya.[x(][/QUOTE]
Bu filtreyi 60 litrelik tankta kullanmıştım hocam, balık yükü aynıydı ama bitki yükü bu kadar değildi. Benim de aklıma artık filtrenin yetmemesi geliyor. 3 sepet var benim cihazda slim modeli. En alt iki sepet Matrix (350-400 ml), en üst sepet ise seramik halka ve belirttigim sünger var. Süngeri koyarken dediğiniz gibi tam orjinal süngerinin boyunda keserek koydum. Debi ölçümü yaptım filtreyi dışarı vererek kovaya doldurdum dakika tuttum bu hali ile tankı 4 kereden fazla çeviriyor. Ama tabi olay sadece debi degil canlı yüküne gire filtrenin aldığı biyolojik filtrasyon malzeme miktarı belki de yeterli gelmiyor tanka. Olmadı filtreyi büyüyeceğim.
[QUOTE=Ehtiyar]
Merhaba, yukarıda yazdığınız değerler yanlış yazılmadı ise döngünün daha ikinci aşamasındasınız. Önce nitritin sıfırlanması gerekiyor ki nitrat ölçülebilsin. nitrit 0, nitrat 10+ okuduğunuzda azot döngüsü iş görmeye başlamış demektir. tankın oturması ise başka bir olay[;)].[/QUOTE]
Hocam hatalı yazmışım üstte kusura bakmayın, ilk mesajimda da belirtmiştim. Nitrit 0, nitrat 10-20 civarı bu yüzden azot döngüsü oturduğunu düşündüm. Alıntı yaparken yanlış yazmışım.
[QUOTE=CoryCory]Su değişimi döngüyü etkilemez. Suyu %100 çekip geri basmıyorsunuz sonuçta en fazla %50 yaptığınızı düşünüyorum. Tank daha 1 aylık genelde tankın gerçekten oturması 3 ay sürer. Şu anda bir ilizyon içindesiniz aslında herşey yolunda sanıyorsunuz ama değil bunların ortaya çıkışı genelde 2. 3. ayda olur. Bu yüzden çoğu yeni hobici herşey mükemmeldi tank patladı diye başlık açar. Bu sorunu çözmenin en kolay yolu beklemek ve haftalık su değişimine devam etmek, fakat ortada başka bir sorun var. Kimse fark etmemiş ama filtreniz o tank için inanılmaz ufak. Ciddi bir bitki yükü ve çok az canlı ile başlasanız sizi idare edebilecek bir filtreyken kendisi 1 ay lık bir tankta bu kadar yüklenme ile baş edemez. Kaldıki bu filtre mekanik filtrasyon için daha uygun bir filtre; tavsiyem alt 2 gözünü matrix, 3. gözünü sünger 4. ufak gözünü ise çinden aldığınız şey ile doldurmanız olur. Tank ciddi anlamda oturana ve bitki yükü artana kadar bu filtre o tanka ufak kalır. Aynı filtreyi evdeki tankımda kullanıyorum. Sizin kullandığınız elyaf meshli süngeride kullanıyorum fakat onu tam sepete oturacak şekilde kesip kullanmanız gerekiyor yoksa zaten düşük olan debiyi iyice düşürüyor. Eğer isterseniz fotograf atıp gösterebilirim şimdi üşendim filtreyi açmaya.[x(][/QUOTE]
Bu filtreyi 60 litrelik tankta kullanmıştım hocam, balık yükü aynıydı ama bitki yükü bu kadar değildi. Benim de aklıma artık filtrenin yetmemesi geliyor. 3 sepet var benim cihazda slim modeli. En alt iki sepet Matrix (350-400 ml), en üst sepet ise seramik halka ve belirttigim sünger var. Süngeri koyarken dediğiniz gibi tam orjinal süngerinin boyunda keserek koydum. Debi ölçümü yaptım filtreyi dışarı vererek kovaya doldurdum dakika tuttum bu hali ile tankı 4 kereden fazla çeviriyor. Ama tabi olay sadece debi degil canlı yüküne gire filtrenin aldığı biyolojik filtrasyon malzeme miktarı belki de yeterli gelmiyor tanka. Olmadı filtreyi büyüyeceğim.
Geçmeyen Bulanıklık
[QUOTE=cilbay06]Bu videoda ki arkadaş ihtiyacın olan bilgiyi güzelce anlatmış. Azot döngüsü hakkında yazmaktan yorulduğum için benimde bizzat tecrübe ettiğim şekilde anlatılmış bir video bu, umarım işine yarar...
[URL]https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=AZ7ImzZl8Tk[/URL][/QUOTE]
Azot döngüsü hakkında bilgim var hocam. İlk kurdugum andan itibaren bakteri kültürü kullandım. 1 aylık süreçte azot döngüsüsunun oturduğunu düşünüyorum. Ki zaten su testi yaptim. Amonyak ve nitrat 0 nitrit 10. Link için teşekkür ederim.
[QUOTE=NightWist]Su değişimini haftada bir %20 olacak şekilde yapın. Sürekli su değiştirdiğiniz için döngü oluşmuyor. Tabi döngü oluşana kadar filtreyi hiç temizlemeyin. Ayrıca kumu düzgün yıkamadıysanız o salınım yapıyor olabilir ayrıca kökte salınım yapar. Zamanla geçecektir önemli olan sabretmeniz. Bu sırada akvaryuma bakteri kültürü ekleyebilirsiniz.[/QUOTE]
Yazıyı okudunuz mu emin olamadim hocam. Bilgiler çok değerli teşekkür ederim fakat kurulum yeni filtre temizlemedim. İlk kurulumdan itibaren bakteri kültürü kullandım. Ölçümleri yaptım ve azot döngüsünün oturduğunu düşünüyorum. Açıklamalarıma bakarsanız akvaryumda salınım yapacak bir şey yok. Kum yıkama konusuna gelirsek aktif toprak kullandım aktif toprak zaten yıkanmaz.
[QUOTE=cilbay06]Bu videoda ki arkadaş ihtiyacın olan bilgiyi güzelce anlatmış. Azot döngüsü hakkında yazmaktan yorulduğum için benimde bizzat tecrübe ettiğim şekilde anlatılmış bir video bu, umarım işine yarar...
[URL]https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=AZ7ImzZl8Tk[/URL][/QUOTE]
Azot döngüsü hakkında bilgim var hocam. İlk kurdugum andan itibaren bakteri kültürü kullandım. 1 aylık süreçte azot döngüsüsunun oturduğunu düşünüyorum. Ki zaten su testi yaptim. Amonyak ve nitrat 0 nitrit 10. Link için teşekkür ederim.
[QUOTE=NightWist]Su değişimini haftada bir %20 olacak şekilde yapın. Sürekli su değiştirdiğiniz için döngü oluşmuyor. Tabi döngü oluşana kadar filtreyi hiç temizlemeyin. Ayrıca kumu düzgün yıkamadıysanız o salınım yapıyor olabilir ayrıca kökte salınım yapar. Zamanla geçecektir önemli olan sabretmeniz. Bu sırada akvaryuma bakteri kültürü ekleyebilirsiniz.[/QUOTE]
Yazıyı okudunuz mu emin olamadim hocam. Bilgiler çok değerli teşekkür ederim fakat kurulum yeni filtre temizlemedim. İlk kurulumdan itibaren bakteri kültürü kullandım. Ölçümleri yaptım ve azot döngüsünün oturduğunu düşünüyorum. Açıklamalarıma bakarsanız akvaryumda salınım yapacak bir şey yok. Kum yıkama konusuna gelirsek aktif toprak kullandım aktif toprak zaten yıkanmaz.
Geçmeyen Bulanıklık
[QUOTE=Canahsha]
Bazı konularda silikonlu elyafında bu duruma ve su yüzeyinde köpüklenmeye sebep olduğunu okumuştum.
Ama doğruluğunu bilemiyorum tabi.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim hocam o açıdan hiç düşünmedim. Bir araştırıp bu malzemeyi değerlendireyim.
[QUOTE=Canahsha]
Bazı konularda silikonlu elyafında bu duruma ve su yüzeyinde köpüklenmeye sebep olduğunu okumuştum.
Ama doğruluğunu bilemiyorum tabi.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim hocam o açıdan hiç düşünmedim. Bir araştırıp bu malzemeyi değerlendireyim.
Geçmeyen Bulanıklık
[QUOTE=neomeo]
Toprak salınımı azalana kadar canlı eklemeseniz suyun oturması ve bakteri kültürü oluşumu için daha uzun su değişimi aralığı bırakabilirdiniz. Ama kendimden de biliyorum insan en kısa sürede canlıları eklemek istiyor o başka [:)].
Bu durumda haftada bir su değişimi ve elinizde hala varsa bakteri kültürü ekleyerek biraz daha zaman geçmesi gerekecektir. Su değişim oranınızı belirtmemişsiniz ama kanımca, %20 civarı değişim bakteriler oturana kadar iyi olur.
Bir de filtrenizde su çıkış katmanı öncesi elyaf yok ise elyaf eklerseniz ince partiküllerin azalmasına faydası olacaktır.
Umarım kısa sürede istediğiniz berraklığa ulaşırsınız.[/QUOTE]
Su değişimini %40-50 civarı yapıyorum. Canlıları eklemek zorunda kaldım, çünkü kurulum sebebi önceki tankımın çatlaması ve balıkların uzun süre kovalarda beklemesi. Daha fazla eziyet olmasın diye 3üncü haftada canlıları koydum. Elyaf konusunda aliexpressten aldığım;
[IMG]https://ae01.alicdn.com/kf/Sedbb8c7ab94f4ad2a0aed409b4b45912H.jpg[/IMG]
şöyle bir ürünü kullanıyorum hepsi bir arada olarak geçiyor. İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
[QUOTE=neomeo]
Toprak salınımı azalana kadar canlı eklemeseniz suyun oturması ve bakteri kültürü oluşumu için daha uzun su değişimi aralığı bırakabilirdiniz. Ama kendimden de biliyorum insan en kısa sürede canlıları eklemek istiyor o başka [:)].
Bu durumda haftada bir su değişimi ve elinizde hala varsa bakteri kültürü ekleyerek biraz daha zaman geçmesi gerekecektir. Su değişim oranınızı belirtmemişsiniz ama kanımca, %20 civarı değişim bakteriler oturana kadar iyi olur.
Bir de filtrenizde su çıkış katmanı öncesi elyaf yok ise elyaf eklerseniz ince partiküllerin azalmasına faydası olacaktır.
Umarım kısa sürede istediğiniz berraklığa ulaşırsınız.[/QUOTE]
Su değişimini %40-50 civarı yapıyorum. Canlıları eklemek zorunda kaldım, çünkü kurulum sebebi önceki tankımın çatlaması ve balıkların uzun süre kovalarda beklemesi. Daha fazla eziyet olmasın diye 3üncü haftada canlıları koydum. Elyaf konusunda aliexpressten aldığım;
[IMG]https://ae01.alicdn.com/kf/Sedbb8c7ab94f4ad2a0aed409b4b45912H.jpg[/IMG]
şöyle bir ürünü kullanıyorum hepsi bir arada olarak geçiyor. İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
Geçmeyen Bulanıklık
[QUOTE=neomeo]
Su değişim sıklığınız muhtemelen problemin ana kaynağı. Su değişim sıklığını azaltıp, haftada bir veya on günde bir gibi bakteri kültürü için iyi olacaktır. Destek olarak bakteri kültürü alı eklerseniz süreç daha da hızlanacaktır.
[/QUOTE]
Bakteri kültürü olarak başlangıçta 1 hafta düzenli seachem stability kullandım şimdi de her su değişiminde kullanıyorum. Sık değişim sebebim aktif toprak çok salınım yapması ve bu şekilde yapmam söylenmesi ilk kurulumda.
[QUOTE=Canahsha]
Merhabalar,
Aynı sorun bende de var.
Çözüm kaynağı olarak purigen diyorlar.
2-3 gün önce ekledim bende dış filtreye fakat henüz bir faydasını göremedim.[/QUOTE]
Hocam özellikle yabancı forumlarda ve genel kanı olarak Purigenin aktif karbon gibi çalıştığı. Parasını kesinlikle hak etmeyen bir ürün. Ki zaten bitkili tanklarda mantıksız bir çözüm. Genel kanı bunu gösteriyor ama tabi daha tecrübeli arkadaşlarımız muhakkak vardır.
[QUOTE=neomeo]
Su değişim sıklığınız muhtemelen problemin ana kaynağı. Su değişim sıklığını azaltıp, haftada bir veya on günde bir gibi bakteri kültürü için iyi olacaktır. Destek olarak bakteri kültürü alı eklerseniz süreç daha da hızlanacaktır.
[/QUOTE]
Bakteri kültürü olarak başlangıçta 1 hafta düzenli seachem stability kullandım şimdi de her su değişiminde kullanıyorum. Sık değişim sebebim aktif toprak çok salınım yapması ve bu şekilde yapmam söylenmesi ilk kurulumda.
[QUOTE=Canahsha]
Merhabalar,
Aynı sorun bende de var.
Çözüm kaynağı olarak purigen diyorlar.
2-3 gün önce ekledim bende dış filtreye fakat henüz bir faydasını göremedim.[/QUOTE]
Hocam özellikle yabancı forumlarda ve genel kanı olarak Purigenin aktif karbon gibi çalıştığı. Parasını kesinlikle hak etmeyen bir ürün. Ki zaten bitkili tanklarda mantıksız bir çözüm. Genel kanı bunu gösteriyor ama tabi daha tecrübeli arkadaşlarımız muhakkak vardır.
Geçmeyen Bulanıklık
Akvaryum dostları selamlar. Öncelikle bu forumun hayatımda ne kadar önemli olduğunu geçen uzun süreli kapanmadan sonra fark ettim. Günlük olarak forumu ziyaret etmek konuları okumak bende bir alışkanlık olmuş. Umarım bir daha böyle şeyler yaşamayız [:)]
Asıl konum yardımınıza ihtiyacım var. 28 gün önce bitkili tank kurdum. Fakat tankta geçmeyen bir bulanıklık söz konusu. Sanki uçuşan partiküller var ve asla gitmiyorlar.
Tanktan bahsedersem;
Ölçüler: 60*40*35
Litre: 84 Brüt - 74 Net
Canlı Türleri: Ember Tetra 10, Kardinal Tetra 7, Kiraz karides 6
Bitki Türleri: Monte Carlo vb.
Tankın Yaşı: 1 Ay
Filtrasyon: haqos ex-pro 500at (500 L/saat) - (2 sepetinde 400 ml kadar seachem matrix, 1 sepetinde seramik halka, sünger ve elyaf var 2si bir arada olan sistemlerden)
CO2: Tüp - Sürekli açık indikatör yeşilde kalacak şekilde.
Işıklandırma: Twinstar WRGB 28 Watt (6 saat Işık süresi)
Isıtıcı: Kullanılmıyor (Sabit su 25 derece)
Tasarım ve Dekorasyon: Benibachi Black Soil (8 Litre Civarı taban) ve Dragonstone
Yemleme: Günde 1 (Tabana neredeyse düşmüyor)
Gübreleme : Tropica Premium Nutrition günde bir pump 2 gün oldu başlayalı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/248689/300420251214451.jpg[/IMG]
AKvaryum kurulum esnasında, günlük su değişimi yaptım. Sonra azalttım şuan 3-4 günde bir su değiştiriyorum. Yakında haftada bire çıkaracağım. Kurulum esnasında seachem stability kullandım. Balıkları bir hafta oldu koyalı. Nitrat:10, Nitrit: 0, GH:7, KH: 6 ve PH:7 seviyelerinde. Bitki gelişimleri çok iyi, balıkların ve karideslerin keyfi yerinde karidesler sırtlarında yumurta taşıyor. Ama bu hafif netleşmeyen su beni soğutuyor. Bir şeyi yanlış mı yapıyorum yoksa acele mi ediyorum bilemedim. Tecrübelerinizle bana yardımcı olursanız çok sevinirim. Şimdiden herkese teşekkürler.
Akvaryum dostları selamlar. Öncelikle bu forumun hayatımda ne kadar önemli olduğunu geçen uzun süreli kapanmadan sonra fark ettim. Günlük olarak forumu ziyaret etmek konuları okumak bende bir alışkanlık olmuş. Umarım bir daha böyle şeyler yaşamayız [:)]
Asıl konum yardımınıza ihtiyacım var. 28 gün önce bitkili tank kurdum. Fakat tankta geçmeyen bir bulanıklık söz konusu. Sanki uçuşan partiküller var ve asla gitmiyorlar.
Tanktan bahsedersem;
Ölçüler: 60*40*35
Litre: 84 Brüt - 74 Net
Canlı Türleri: Ember Tetra 10, Kardinal Tetra 7, Kiraz karides 6
Bitki Türleri: Monte Carlo vb.
Tankın Yaşı: 1 Ay
Filtrasyon: haqos ex-pro 500at (500 L/saat) - (2 sepetinde 400 ml kadar seachem matrix, 1 sepetinde seramik halka, sünger ve elyaf var 2si bir arada olan sistemlerden)
CO2: Tüp - Sürekli açık indikatör yeşilde kalacak şekilde.
Işıklandırma: Twinstar WRGB 28 Watt (6 saat Işık süresi)
Isıtıcı: Kullanılmıyor (Sabit su 25 derece)
Tasarım ve Dekorasyon: Benibachi Black Soil (8 Litre Civarı taban) ve Dragonstone
Yemleme: Günde 1 (Tabana neredeyse düşmüyor)
Gübreleme : Tropica Premium Nutrition günde bir pump 2 gün oldu başlayalı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/248689/300420251214451.jpg[/IMG]
AKvaryum kurulum esnasında, günlük su değişimi yaptım. Sonra azalttım şuan 3-4 günde bir su değiştiriyorum. Yakında haftada bire çıkaracağım. Kurulum esnasında seachem stability kullandım. Balıkları bir hafta oldu koyalı. Nitrat:10, Nitrit: 0, GH:7, KH: 6 ve PH:7 seviyelerinde. Bitki gelişimleri çok iyi, balıkların ve karideslerin keyfi yerinde karidesler sırtlarında yumurta taşıyor. Ama bu hafif netleşmeyen su beni soğutuyor. Bir şeyi yanlış mı yapıyorum yoksa acele mi ediyorum bilemedim. Tecrübelerinizle bana yardımcı olursanız çok sevinirim. Şimdiden herkese teşekkürler.
SON MESAJLAR
- Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 22:13
Filtreleme Seçenekleri - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:53
Hastalıklar ve İlaçlar - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 45 Üye
Online Kullanıcılar
HaydarGul,
Ekin.sinan,
Hidro Dinamik,
Kınayu,
nniiaa,
TheDS,
stopsound,
Urar,
0rnn,
Sungurr,
joko29,
osmandbnl,
DigitalPen,
Koksal Gurkan,
sina cen,
mightymurat,
MiSoSiKiaN,
JujuSeri,
yeekim,
merutay,
fffurkan9,
EmiirKaan,
Kuduoglu,
Cyber_Scout,
TolgaÜNAL,
ahmetuslu,
LeafyAqua,
Lofta,
mertt1925,
Balikcidede,
Safakk,
kebüç,
mustafakrml,
muspar,
İnci Kefali,
Hakan ARP,
Ciyus,
Tortuga7,
Mehmet.80,
Enisdurdu,
MEO,
kdrackgz,
Deathgrip,
Aquarist101,
888starz_mppt,
ootkn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
