ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
featmuco
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
16
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
24 Temmuz 2024 11:54
Son Ziyaret:
14 Nisan 2026 16:26
Toplam Mesaj:
24 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mücahit Taşgıran
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Mücahit Taşgıran
SON 10 MESAJI
Akvaryum İçin Dış Filtre Önerisi
Hocam Dophin C500 al rahatına bak. Online satışı 4200-4500 dolaylarında şuan. Bende C1000 arkadaşta C500 modeli var. Mükemmel cihaz tam bir F/P ürünü.
Hocam Dophin C500 al rahatına bak. Online satışı 4200-4500 dolaylarında şuan. Bende C1000 arkadaşta C500 modeli var. Mükemmel cihaz tam bir F/P ürünü.
Geçmeyen Bulanıklık
[QUOTE=CoryCory]O malzeme süper bir malzeme inanılmaz partekül tutuyor. Mekanik sorun olduğunu düşünmüyorum, doğru yerleştirdiysen onun içinden geçen sudan hiç birşeyin geçme ihtimali yok. Ben her filtremde kullanıyorum mükemmel çalışıyor. Normal elyafa göre debi düşürüyor ama çok fazla değil. iç filtrenin kendi süngeriyle çalıştırabilirsiniz. zaten 3 günde falan kendine gelir,1 2 ay döndürsün dursun.[:iyi:][/QUOTE]
İç filtre taktım hocam normal elyaf ve biyo sünger koyarak. Dış filtreyi ellemedim o malzemeyi çok övmüşlerdi Çin'den getirttim.
[QUOTE=B.Erdinc]Merhaba tank harika görünüyor elinize sağlık maşallah.
Resimlerden bakteriyel çiçeklenme gibi duruyor.[/QUOTE]
Teşekkür ederim hocam, ikinci tankım bu. Aktif toprağa heves ettim ama keşke bulaşmasaydim. Derdi çok vallahi. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/248689/020520252223051.jpg[/IMG]
Diğer tankım da bu. Bunda nötr toprak kullandım alt tarafı misket gübre ile canlandırdım. Bakteriyel çiçeklenme olayını bilmiyorum hocam.
https://www.thesprucepets.com/bacterial-bloom-1380092
Şöyle bir yazı buldum hocam. Anladım demek istediğinizi bana da mantıklı geldi.[EDIT]featmuco,2025-05-02 22:28:48[/EDIT]
[QUOTE=CoryCory]O malzeme süper bir malzeme inanılmaz partekül tutuyor. Mekanik sorun olduğunu düşünmüyorum, doğru yerleştirdiysen onun içinden geçen sudan hiç birşeyin geçme ihtimali yok. Ben her filtremde kullanıyorum mükemmel çalışıyor. Normal elyafa göre debi düşürüyor ama çok fazla değil. iç filtrenin kendi süngeriyle çalıştırabilirsiniz. zaten 3 günde falan kendine gelir,1 2 ay döndürsün dursun.[:iyi:][/QUOTE]
İç filtre taktım hocam normal elyaf ve biyo sünger koyarak. Dış filtreyi ellemedim o malzemeyi çok övmüşlerdi Çin'den getirttim.
[QUOTE=B.Erdinc]Merhaba tank harika görünüyor elinize sağlık maşallah.
Resimlerden bakteriyel çiçeklenme gibi duruyor.[/QUOTE]
Teşekkür ederim hocam, ikinci tankım bu. Aktif toprağa heves ettim ama keşke bulaşmasaydim. Derdi çok vallahi. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/248689/020520252223051.jpg[/IMG]
Diğer tankım da bu. Bunda nötr toprak kullandım alt tarafı misket gübre ile canlandırdım. Bakteriyel çiçeklenme olayını bilmiyorum hocam.
https://www.thesprucepets.com/bacterial-bloom-1380092
Şöyle bir yazı buldum hocam. Anladım demek istediğinizi bana da mantıklı geldi.[EDIT]featmuco,2025-05-02 22:28:48[/EDIT]
Geçmeyen Bulanıklık
[QUOTE=CoryCory]
Evet şu aşamada masraf yapmana gerek yok ama dediğim gibi bu tip kurulumlarda biyoyük'ü ufak ufak girmek gerekiyor mesela 6 tetra girdin 1 ay sonra 6 tane daha girmek gibi. 2. seçenek ise başka filtren varsa bagla sisteme, pipo, iç filtre vs olabilir, boş alanların var zaten koyabilecek.[/QUOTE]
Evet hocam bir iç filtrem var onu da koyayım o zaman oturana kadar.
[QUOTE=KaanE]Herkes işin bio kısmından konuşmuş (özellikle nitrit çıktığına göre muhtemelen neden bu) ama belki de mekanik filtrelemede de problem vardır? Filtrenin debisini çok kısmayacaksa ince bir katman elyaf koyun. Koyduğunuz diğer malzeme işe yaramıyor olabilir. 2-3 saatte anlaşılır sonuç. [/QUOTE]
Hocam elyaf var içinde ama, çok ince sanırım üst mesajda belirttiğim için işi hepsi bir arada olan bir malzeme. İç filtre takip ona elyaf koymayı deneyeceğim.
[QUOTE=CoryCory]
Evet şu aşamada masraf yapmana gerek yok ama dediğim gibi bu tip kurulumlarda biyoyük'ü ufak ufak girmek gerekiyor mesela 6 tetra girdin 1 ay sonra 6 tane daha girmek gibi. 2. seçenek ise başka filtren varsa bagla sisteme, pipo, iç filtre vs olabilir, boş alanların var zaten koyabilecek.[/QUOTE]
Evet hocam bir iç filtrem var onu da koyayım o zaman oturana kadar.
[QUOTE=KaanE]Herkes işin bio kısmından konuşmuş (özellikle nitrit çıktığına göre muhtemelen neden bu) ama belki de mekanik filtrelemede de problem vardır? Filtrenin debisini çok kısmayacaksa ince bir katman elyaf koyun. Koyduğunuz diğer malzeme işe yaramıyor olabilir. 2-3 saatte anlaşılır sonuç. [/QUOTE]
Hocam elyaf var içinde ama, çok ince sanırım üst mesajda belirttiğim için işi hepsi bir arada olan bir malzeme. İç filtre takip ona elyaf koymayı deneyeceğim.
Geçmeyen Bulanıklık
[QUOTE=CoryCory]Filtre yeter aslında ama şu anda yetmiyor bitkiler oturup miktarı artınca yetecektir.[/QUOTE]
Anladım hocam çok teşekkür ederim. Bitkilerin gelişmesini bekliyeyim biraz daha o zaman masraf yapmadan.
[QUOTE=CoryCory]Filtre yeter aslında ama şu anda yetmiyor bitkiler oturup miktarı artınca yetecektir.[/QUOTE]
Anladım hocam çok teşekkür ederim. Bitkilerin gelişmesini bekliyeyim biraz daha o zaman masraf yapmadan.
Geçmeyen Bulanıklık
[QUOTE=Ehtiyar]
Merhaba, yukarıda yazdığınız değerler yanlış yazılmadı ise döngünün daha ikinci aşamasındasınız. Önce nitritin sıfırlanması gerekiyor ki nitrat ölçülebilsin. nitrit 0, nitrat 10+ okuduğunuzda azot döngüsü iş görmeye başlamış demektir. tankın oturması ise başka bir olay[;)].[/QUOTE]
Hocam hatalı yazmışım üstte kusura bakmayın, ilk mesajimda da belirtmiştim. Nitrit 0, nitrat 10-20 civarı bu yüzden azot döngüsü oturduğunu düşündüm. Alıntı yaparken yanlış yazmışım.
[QUOTE=CoryCory]Su değişimi döngüyü etkilemez. Suyu %100 çekip geri basmıyorsunuz sonuçta en fazla %50 yaptığınızı düşünüyorum. Tank daha 1 aylık genelde tankın gerçekten oturması 3 ay sürer. Şu anda bir ilizyon içindesiniz aslında herşey yolunda sanıyorsunuz ama değil bunların ortaya çıkışı genelde 2. 3. ayda olur. Bu yüzden çoğu yeni hobici herşey mükemmeldi tank patladı diye başlık açar. Bu sorunu çözmenin en kolay yolu beklemek ve haftalık su değişimine devam etmek, fakat ortada başka bir sorun var. Kimse fark etmemiş ama filtreniz o tank için inanılmaz ufak. Ciddi bir bitki yükü ve çok az canlı ile başlasanız sizi idare edebilecek bir filtreyken kendisi 1 ay lık bir tankta bu kadar yüklenme ile baş edemez. Kaldıki bu filtre mekanik filtrasyon için daha uygun bir filtre; tavsiyem alt 2 gözünü matrix, 3. gözünü sünger 4. ufak gözünü ise çinden aldığınız şey ile doldurmanız olur. Tank ciddi anlamda oturana ve bitki yükü artana kadar bu filtre o tanka ufak kalır. Aynı filtreyi evdeki tankımda kullanıyorum. Sizin kullandığınız elyaf meshli süngeride kullanıyorum fakat onu tam sepete oturacak şekilde kesip kullanmanız gerekiyor yoksa zaten düşük olan debiyi iyice düşürüyor. Eğer isterseniz fotograf atıp gösterebilirim şimdi üşendim filtreyi açmaya.[x(][/QUOTE]
Bu filtreyi 60 litrelik tankta kullanmıştım hocam, balık yükü aynıydı ama bitki yükü bu kadar değildi. Benim de aklıma artık filtrenin yetmemesi geliyor. 3 sepet var benim cihazda slim modeli. En alt iki sepet Matrix (350-400 ml), en üst sepet ise seramik halka ve belirttigim sünger var. Süngeri koyarken dediğiniz gibi tam orjinal süngerinin boyunda keserek koydum. Debi ölçümü yaptım filtreyi dışarı vererek kovaya doldurdum dakika tuttum bu hali ile tankı 4 kereden fazla çeviriyor. Ama tabi olay sadece debi degil canlı yüküne gire filtrenin aldığı biyolojik filtrasyon malzeme miktarı belki de yeterli gelmiyor tanka. Olmadı filtreyi büyüyeceğim.
[QUOTE=Ehtiyar]
Merhaba, yukarıda yazdığınız değerler yanlış yazılmadı ise döngünün daha ikinci aşamasındasınız. Önce nitritin sıfırlanması gerekiyor ki nitrat ölçülebilsin. nitrit 0, nitrat 10+ okuduğunuzda azot döngüsü iş görmeye başlamış demektir. tankın oturması ise başka bir olay[;)].[/QUOTE]
Hocam hatalı yazmışım üstte kusura bakmayın, ilk mesajimda da belirtmiştim. Nitrit 0, nitrat 10-20 civarı bu yüzden azot döngüsü oturduğunu düşündüm. Alıntı yaparken yanlış yazmışım.
[QUOTE=CoryCory]Su değişimi döngüyü etkilemez. Suyu %100 çekip geri basmıyorsunuz sonuçta en fazla %50 yaptığınızı düşünüyorum. Tank daha 1 aylık genelde tankın gerçekten oturması 3 ay sürer. Şu anda bir ilizyon içindesiniz aslında herşey yolunda sanıyorsunuz ama değil bunların ortaya çıkışı genelde 2. 3. ayda olur. Bu yüzden çoğu yeni hobici herşey mükemmeldi tank patladı diye başlık açar. Bu sorunu çözmenin en kolay yolu beklemek ve haftalık su değişimine devam etmek, fakat ortada başka bir sorun var. Kimse fark etmemiş ama filtreniz o tank için inanılmaz ufak. Ciddi bir bitki yükü ve çok az canlı ile başlasanız sizi idare edebilecek bir filtreyken kendisi 1 ay lık bir tankta bu kadar yüklenme ile baş edemez. Kaldıki bu filtre mekanik filtrasyon için daha uygun bir filtre; tavsiyem alt 2 gözünü matrix, 3. gözünü sünger 4. ufak gözünü ise çinden aldığınız şey ile doldurmanız olur. Tank ciddi anlamda oturana ve bitki yükü artana kadar bu filtre o tanka ufak kalır. Aynı filtreyi evdeki tankımda kullanıyorum. Sizin kullandığınız elyaf meshli süngeride kullanıyorum fakat onu tam sepete oturacak şekilde kesip kullanmanız gerekiyor yoksa zaten düşük olan debiyi iyice düşürüyor. Eğer isterseniz fotograf atıp gösterebilirim şimdi üşendim filtreyi açmaya.[x(][/QUOTE]
Bu filtreyi 60 litrelik tankta kullanmıştım hocam, balık yükü aynıydı ama bitki yükü bu kadar değildi. Benim de aklıma artık filtrenin yetmemesi geliyor. 3 sepet var benim cihazda slim modeli. En alt iki sepet Matrix (350-400 ml), en üst sepet ise seramik halka ve belirttigim sünger var. Süngeri koyarken dediğiniz gibi tam orjinal süngerinin boyunda keserek koydum. Debi ölçümü yaptım filtreyi dışarı vererek kovaya doldurdum dakika tuttum bu hali ile tankı 4 kereden fazla çeviriyor. Ama tabi olay sadece debi degil canlı yüküne gire filtrenin aldığı biyolojik filtrasyon malzeme miktarı belki de yeterli gelmiyor tanka. Olmadı filtreyi büyüyeceğim.
Geçmeyen Bulanıklık
[QUOTE=cilbay06]Bu videoda ki arkadaş ihtiyacın olan bilgiyi güzelce anlatmış. Azot döngüsü hakkında yazmaktan yorulduğum için benimde bizzat tecrübe ettiğim şekilde anlatılmış bir video bu, umarım işine yarar...
[URL]https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=AZ7ImzZl8Tk[/URL][/QUOTE]
Azot döngüsü hakkında bilgim var hocam. İlk kurdugum andan itibaren bakteri kültürü kullandım. 1 aylık süreçte azot döngüsüsunun oturduğunu düşünüyorum. Ki zaten su testi yaptim. Amonyak ve nitrat 0 nitrit 10. Link için teşekkür ederim.
[QUOTE=NightWist]Su değişimini haftada bir %20 olacak şekilde yapın. Sürekli su değiştirdiğiniz için döngü oluşmuyor. Tabi döngü oluşana kadar filtreyi hiç temizlemeyin. Ayrıca kumu düzgün yıkamadıysanız o salınım yapıyor olabilir ayrıca kökte salınım yapar. Zamanla geçecektir önemli olan sabretmeniz. Bu sırada akvaryuma bakteri kültürü ekleyebilirsiniz.[/QUOTE]
Yazıyı okudunuz mu emin olamadim hocam. Bilgiler çok değerli teşekkür ederim fakat kurulum yeni filtre temizlemedim. İlk kurulumdan itibaren bakteri kültürü kullandım. Ölçümleri yaptım ve azot döngüsünün oturduğunu düşünüyorum. Açıklamalarıma bakarsanız akvaryumda salınım yapacak bir şey yok. Kum yıkama konusuna gelirsek aktif toprak kullandım aktif toprak zaten yıkanmaz.
[QUOTE=cilbay06]Bu videoda ki arkadaş ihtiyacın olan bilgiyi güzelce anlatmış. Azot döngüsü hakkında yazmaktan yorulduğum için benimde bizzat tecrübe ettiğim şekilde anlatılmış bir video bu, umarım işine yarar...
[URL]https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=AZ7ImzZl8Tk[/URL][/QUOTE]
Azot döngüsü hakkında bilgim var hocam. İlk kurdugum andan itibaren bakteri kültürü kullandım. 1 aylık süreçte azot döngüsüsunun oturduğunu düşünüyorum. Ki zaten su testi yaptim. Amonyak ve nitrat 0 nitrit 10. Link için teşekkür ederim.
[QUOTE=NightWist]Su değişimini haftada bir %20 olacak şekilde yapın. Sürekli su değiştirdiğiniz için döngü oluşmuyor. Tabi döngü oluşana kadar filtreyi hiç temizlemeyin. Ayrıca kumu düzgün yıkamadıysanız o salınım yapıyor olabilir ayrıca kökte salınım yapar. Zamanla geçecektir önemli olan sabretmeniz. Bu sırada akvaryuma bakteri kültürü ekleyebilirsiniz.[/QUOTE]
Yazıyı okudunuz mu emin olamadim hocam. Bilgiler çok değerli teşekkür ederim fakat kurulum yeni filtre temizlemedim. İlk kurulumdan itibaren bakteri kültürü kullandım. Ölçümleri yaptım ve azot döngüsünün oturduğunu düşünüyorum. Açıklamalarıma bakarsanız akvaryumda salınım yapacak bir şey yok. Kum yıkama konusuna gelirsek aktif toprak kullandım aktif toprak zaten yıkanmaz.
Geçmeyen Bulanıklık
[QUOTE=Canahsha]
Bazı konularda silikonlu elyafında bu duruma ve su yüzeyinde köpüklenmeye sebep olduğunu okumuştum.
Ama doğruluğunu bilemiyorum tabi.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim hocam o açıdan hiç düşünmedim. Bir araştırıp bu malzemeyi değerlendireyim.
[QUOTE=Canahsha]
Bazı konularda silikonlu elyafında bu duruma ve su yüzeyinde köpüklenmeye sebep olduğunu okumuştum.
Ama doğruluğunu bilemiyorum tabi.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim hocam o açıdan hiç düşünmedim. Bir araştırıp bu malzemeyi değerlendireyim.
Geçmeyen Bulanıklık
[QUOTE=neomeo]
Toprak salınımı azalana kadar canlı eklemeseniz suyun oturması ve bakteri kültürü oluşumu için daha uzun su değişimi aralığı bırakabilirdiniz. Ama kendimden de biliyorum insan en kısa sürede canlıları eklemek istiyor o başka [:)].
Bu durumda haftada bir su değişimi ve elinizde hala varsa bakteri kültürü ekleyerek biraz daha zaman geçmesi gerekecektir. Su değişim oranınızı belirtmemişsiniz ama kanımca, %20 civarı değişim bakteriler oturana kadar iyi olur.
Bir de filtrenizde su çıkış katmanı öncesi elyaf yok ise elyaf eklerseniz ince partiküllerin azalmasına faydası olacaktır.
Umarım kısa sürede istediğiniz berraklığa ulaşırsınız.[/QUOTE]
Su değişimini %40-50 civarı yapıyorum. Canlıları eklemek zorunda kaldım, çünkü kurulum sebebi önceki tankımın çatlaması ve balıkların uzun süre kovalarda beklemesi. Daha fazla eziyet olmasın diye 3üncü haftada canlıları koydum. Elyaf konusunda aliexpressten aldığım;
[IMG]https://ae01.alicdn.com/kf/Sedbb8c7ab94f4ad2a0aed409b4b45912H.jpg[/IMG]
şöyle bir ürünü kullanıyorum hepsi bir arada olarak geçiyor. İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
[QUOTE=neomeo]
Toprak salınımı azalana kadar canlı eklemeseniz suyun oturması ve bakteri kültürü oluşumu için daha uzun su değişimi aralığı bırakabilirdiniz. Ama kendimden de biliyorum insan en kısa sürede canlıları eklemek istiyor o başka [:)].
Bu durumda haftada bir su değişimi ve elinizde hala varsa bakteri kültürü ekleyerek biraz daha zaman geçmesi gerekecektir. Su değişim oranınızı belirtmemişsiniz ama kanımca, %20 civarı değişim bakteriler oturana kadar iyi olur.
Bir de filtrenizde su çıkış katmanı öncesi elyaf yok ise elyaf eklerseniz ince partiküllerin azalmasına faydası olacaktır.
Umarım kısa sürede istediğiniz berraklığa ulaşırsınız.[/QUOTE]
Su değişimini %40-50 civarı yapıyorum. Canlıları eklemek zorunda kaldım, çünkü kurulum sebebi önceki tankımın çatlaması ve balıkların uzun süre kovalarda beklemesi. Daha fazla eziyet olmasın diye 3üncü haftada canlıları koydum. Elyaf konusunda aliexpressten aldığım;
[IMG]https://ae01.alicdn.com/kf/Sedbb8c7ab94f4ad2a0aed409b4b45912H.jpg[/IMG]
şöyle bir ürünü kullanıyorum hepsi bir arada olarak geçiyor. İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
Geçmeyen Bulanıklık
[QUOTE=neomeo]
Su değişim sıklığınız muhtemelen problemin ana kaynağı. Su değişim sıklığını azaltıp, haftada bir veya on günde bir gibi bakteri kültürü için iyi olacaktır. Destek olarak bakteri kültürü alı eklerseniz süreç daha da hızlanacaktır.
[/QUOTE]
Bakteri kültürü olarak başlangıçta 1 hafta düzenli seachem stability kullandım şimdi de her su değişiminde kullanıyorum. Sık değişim sebebim aktif toprak çok salınım yapması ve bu şekilde yapmam söylenmesi ilk kurulumda.
[QUOTE=Canahsha]
Merhabalar,
Aynı sorun bende de var.
Çözüm kaynağı olarak purigen diyorlar.
2-3 gün önce ekledim bende dış filtreye fakat henüz bir faydasını göremedim.[/QUOTE]
Hocam özellikle yabancı forumlarda ve genel kanı olarak Purigenin aktif karbon gibi çalıştığı. Parasını kesinlikle hak etmeyen bir ürün. Ki zaten bitkili tanklarda mantıksız bir çözüm. Genel kanı bunu gösteriyor ama tabi daha tecrübeli arkadaşlarımız muhakkak vardır.
[QUOTE=neomeo]
Su değişim sıklığınız muhtemelen problemin ana kaynağı. Su değişim sıklığını azaltıp, haftada bir veya on günde bir gibi bakteri kültürü için iyi olacaktır. Destek olarak bakteri kültürü alı eklerseniz süreç daha da hızlanacaktır.
[/QUOTE]
Bakteri kültürü olarak başlangıçta 1 hafta düzenli seachem stability kullandım şimdi de her su değişiminde kullanıyorum. Sık değişim sebebim aktif toprak çok salınım yapması ve bu şekilde yapmam söylenmesi ilk kurulumda.
[QUOTE=Canahsha]
Merhabalar,
Aynı sorun bende de var.
Çözüm kaynağı olarak purigen diyorlar.
2-3 gün önce ekledim bende dış filtreye fakat henüz bir faydasını göremedim.[/QUOTE]
Hocam özellikle yabancı forumlarda ve genel kanı olarak Purigenin aktif karbon gibi çalıştığı. Parasını kesinlikle hak etmeyen bir ürün. Ki zaten bitkili tanklarda mantıksız bir çözüm. Genel kanı bunu gösteriyor ama tabi daha tecrübeli arkadaşlarımız muhakkak vardır.
Geçmeyen Bulanıklık
Akvaryum dostları selamlar. Öncelikle bu forumun hayatımda ne kadar önemli olduğunu geçen uzun süreli kapanmadan sonra fark ettim. Günlük olarak forumu ziyaret etmek konuları okumak bende bir alışkanlık olmuş. Umarım bir daha böyle şeyler yaşamayız [:)]
Asıl konum yardımınıza ihtiyacım var. 28 gün önce bitkili tank kurdum. Fakat tankta geçmeyen bir bulanıklık söz konusu. Sanki uçuşan partiküller var ve asla gitmiyorlar.
Tanktan bahsedersem;
Ölçüler: 60*40*35
Litre: 84 Brüt - 74 Net
Canlı Türleri: Ember Tetra 10, Kardinal Tetra 7, Kiraz karides 6
Bitki Türleri: Monte Carlo vb.
Tankın Yaşı: 1 Ay
Filtrasyon: haqos ex-pro 500at (500 L/saat) - (2 sepetinde 400 ml kadar seachem matrix, 1 sepetinde seramik halka, sünger ve elyaf var 2si bir arada olan sistemlerden)
CO2: Tüp - Sürekli açık indikatör yeşilde kalacak şekilde.
Işıklandırma: Twinstar WRGB 28 Watt (6 saat Işık süresi)
Isıtıcı: Kullanılmıyor (Sabit su 25 derece)
Tasarım ve Dekorasyon: Benibachi Black Soil (8 Litre Civarı taban) ve Dragonstone
Yemleme: Günde 1 (Tabana neredeyse düşmüyor)
Gübreleme : Tropica Premium Nutrition günde bir pump 2 gün oldu başlayalı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/248689/300420251214451.jpg[/IMG]
AKvaryum kurulum esnasında, günlük su değişimi yaptım. Sonra azalttım şuan 3-4 günde bir su değiştiriyorum. Yakında haftada bire çıkaracağım. Kurulum esnasında seachem stability kullandım. Balıkları bir hafta oldu koyalı. Nitrat:10, Nitrit: 0, GH:7, KH: 6 ve PH:7 seviyelerinde. Bitki gelişimleri çok iyi, balıkların ve karideslerin keyfi yerinde karidesler sırtlarında yumurta taşıyor. Ama bu hafif netleşmeyen su beni soğutuyor. Bir şeyi yanlış mı yapıyorum yoksa acele mi ediyorum bilemedim. Tecrübelerinizle bana yardımcı olursanız çok sevinirim. Şimdiden herkese teşekkürler.
Akvaryum dostları selamlar. Öncelikle bu forumun hayatımda ne kadar önemli olduğunu geçen uzun süreli kapanmadan sonra fark ettim. Günlük olarak forumu ziyaret etmek konuları okumak bende bir alışkanlık olmuş. Umarım bir daha böyle şeyler yaşamayız [:)]
Asıl konum yardımınıza ihtiyacım var. 28 gün önce bitkili tank kurdum. Fakat tankta geçmeyen bir bulanıklık söz konusu. Sanki uçuşan partiküller var ve asla gitmiyorlar.
Tanktan bahsedersem;
Ölçüler: 60*40*35
Litre: 84 Brüt - 74 Net
Canlı Türleri: Ember Tetra 10, Kardinal Tetra 7, Kiraz karides 6
Bitki Türleri: Monte Carlo vb.
Tankın Yaşı: 1 Ay
Filtrasyon: haqos ex-pro 500at (500 L/saat) - (2 sepetinde 400 ml kadar seachem matrix, 1 sepetinde seramik halka, sünger ve elyaf var 2si bir arada olan sistemlerden)
CO2: Tüp - Sürekli açık indikatör yeşilde kalacak şekilde.
Işıklandırma: Twinstar WRGB 28 Watt (6 saat Işık süresi)
Isıtıcı: Kullanılmıyor (Sabit su 25 derece)
Tasarım ve Dekorasyon: Benibachi Black Soil (8 Litre Civarı taban) ve Dragonstone
Yemleme: Günde 1 (Tabana neredeyse düşmüyor)
Gübreleme : Tropica Premium Nutrition günde bir pump 2 gün oldu başlayalı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/248689/300420251214451.jpg[/IMG]
AKvaryum kurulum esnasında, günlük su değişimi yaptım. Sonra azalttım şuan 3-4 günde bir su değiştiriyorum. Yakında haftada bire çıkaracağım. Kurulum esnasında seachem stability kullandım. Balıkları bir hafta oldu koyalı. Nitrat:10, Nitrit: 0, GH:7, KH: 6 ve PH:7 seviyelerinde. Bitki gelişimleri çok iyi, balıkların ve karideslerin keyfi yerinde karidesler sırtlarında yumurta taşıyor. Ama bu hafif netleşmeyen su beni soğutuyor. Bir şeyi yanlış mı yapıyorum yoksa acele mi ediyorum bilemedim. Tecrübelerinizle bana yardımcı olursanız çok sevinirim. Şimdiden herkese teşekkürler.
SON MESAJLAR
- Kuyruk / Yüzgeç Erimesi Var Mı? Altonn, 22:11
Yeni Üye Forumu - Akvarymun Camlarında Garip Canlılar Var alp3r, 22:02
Omurgasızlar - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 21:45
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 21:38
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 21:34
Yeni Üye Forumu - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi egemenc, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin hakanmorcicek, 21:24
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 21:09
Omurgasızlar - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Tayvan Bee M510 21:24
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
KULLANICILAR
- 97 Online Kullanıcı, 54 Üye
Online Kullanıcılar
cheavy,
DABARAKATO,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
Kuduoglu,
Hilmi22,
Altonn,
joko29,
3muratyucel8,
Ehtiyar,
nniiaa,
altuntasseref,
Thunderbird,
poysub,
pusathan01,
0rnn,
fetocan,
Ibrahimkahraman,
dzurel,
√olkaπ,
Ertug22,
gürkanbey,
TolgahanA,
Sungurr,
osmandbnl,
Umutoty,
Maydogan,
Fatihsm,
Andreasbeck,
ttolgaa,
omerkaya40,
ballantines,
ByOscar:),
prisonbreak,
Cyber_Scout,
35mehmet35,
Birtek,
ternapi,
hakanmorcicek,
Ozzgurr,
fffurkan9,
aranjman,
BalikAdam3099,
Sercan.,
HarunYILDIRIM,
syerli,
Tata,
ŞERiF35,
omerburak07,
Pandkoal,
yeekim,
İnci Kefali,
Bozajuniors,
hasancn,
kocoglu,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
