ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
easyac
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
80
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
15 Ocak 2024 09:44
Son Ziyaret:
16 Mart 2026 13:06
Toplam Mesaj:
67 [0.07 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
6 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Esat Acun
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Esat Acun
SON 10 MESAJI
Planarya İçin İlginç Bir İlaç
[QUOTE=prisonbreak]Sadece salyangoz ölümü yaşadım. [/QUOTE]
Tarık Bey hangi tür salyangozda ölüm yaşadınız acaba? Birde ölüm tek tük mü yoksa toplu bir şekilde mi oldu? Benim ki karides hobisinden çok salyangoz hobisi[:)] O yüzden türü notlarım arasına kaydedeyim ilerde bir facia yaşamamak için.
[QUOTE=prisonbreak]Sadece salyangoz ölümü yaşadım. [/QUOTE]
Tarık Bey hangi tür salyangozda ölüm yaşadınız acaba? Birde ölüm tek tük mü yoksa toplu bir şekilde mi oldu? Benim ki karides hobisinden çok salyangoz hobisi[:)] O yüzden türü notlarım arasına kaydedeyim ilerde bir facia yaşamamak için.
Planarya İçin İlginç Bir İlaç
[QUOTE=GhostKoi]3. günün ertesinde %30 su değişimiyle beraber Reeflovers shrimps antioxidant(kimyasal nötrleyici) ekledim.[/QUOTE]
Amonyak, klor, kloramin bağladığını iddia eden Sera Aquatan, Seachem Prime, Reeflovers Effective Conditioner, Reeflowes Shrimp Antioxidant gibi ürünleri tedavilerle birlikte veya sonrasında kullanırken çok dikkatli olmak gerekiyor.
Bu ürünlerin hepsi kimyasalları başka formlara dönüştürerek etki eder. Yani aktif karbon, purigen vs. gibi kimyasalı bağlamazlar, başka bir şekle dönüştürürler. Pek çok ilacında formunu da aynı şekilde değiştirirler. Bu durum çoğunlukla problem çıkarmaz.
Ama istisnalar var. Mesela Seachem Cupramin bakır içermesine rağmen güvenli bir ilaçtır çünkü bakır kimyasal olarak başka maddelere bağlıdır. Ama bu yukarıda saydığım ürünlerden biri ile Cupramin kullanırsanız, Cupraminin içerdiği bakır balıklar için çok toksik bir forma dönüşür ve tüm balıklarınızı kaybetme ihtimali oluşur.
Yıllar önce Cupramin ve bir su düzenleyici birlikte kullandığım için ciddi balık kaybı yaşadım. Bu yüzden uyarmak istedim. Aynı şekilde normalde çok etkili olmasına rağmen seranın beyaz benek ilacı costapur ile prime birlikte kullanırsa hiçbir işe yaramıyor ve beyaz beneği tedavi etmiyor. Muhtemelen prime, costapurun kimyasal formunu değiştiriyor.
[QUOTE=GhostKoi]3. günün ertesinde %30 su değişimiyle beraber Reeflovers shrimps antioxidant(kimyasal nötrleyici) ekledim.[/QUOTE]
Amonyak, klor, kloramin bağladığını iddia eden Sera Aquatan, Seachem Prime, Reeflovers Effective Conditioner, Reeflowes Shrimp Antioxidant gibi ürünleri tedavilerle birlikte veya sonrasında kullanırken çok dikkatli olmak gerekiyor.
Bu ürünlerin hepsi kimyasalları başka formlara dönüştürerek etki eder. Yani aktif karbon, purigen vs. gibi kimyasalı bağlamazlar, başka bir şekle dönüştürürler. Pek çok ilacında formunu da aynı şekilde değiştirirler. Bu durum çoğunlukla problem çıkarmaz.
Ama istisnalar var. Mesela Seachem Cupramin bakır içermesine rağmen güvenli bir ilaçtır çünkü bakır kimyasal olarak başka maddelere bağlıdır. Ama bu yukarıda saydığım ürünlerden biri ile Cupramin kullanırsanız, Cupraminin içerdiği bakır balıklar için çok toksik bir forma dönüşür ve tüm balıklarınızı kaybetme ihtimali oluşur.
Yıllar önce Cupramin ve bir su düzenleyici birlikte kullandığım için ciddi balık kaybı yaşadım. Bu yüzden uyarmak istedim. Aynı şekilde normalde çok etkili olmasına rağmen seranın beyaz benek ilacı costapur ile prime birlikte kullanırsa hiçbir işe yaramıyor ve beyaz beneği tedavi etmiyor. Muhtemelen prime, costapurun kimyasal formunu değiştiriyor.
Planarya İçin İlginç Bir İlaç
[QUOTE=Orhan76]Sizin de işaret ettiğiniz gibi ekstradan ilaçlı yöntemde dekorları, dalları vs. sıcak (40c) metilenli suda ve pipo filtre süngerini ve substratı ise H2O2 ile faydalı bakterilere çok zarar vermeyecek şekilde ve olası yumurtaları öldürmek için dezenfekte etmek gerekiyor. Bu meşakkatli yöntemi sadece doğal yolla çözüme ulaşamayan arkadaşlara tavsiye ederim [:iyi:][/QUOTE]
Metilen bakteri ve mantarla üzerinde çok hafif etkisi olan bir ilaç diye biliyorum. Planarya'ya etkili midir çok emin değilim.[:?] Ama yararlı bakterilere zarar vermeyecek H2O2 konsanstrasyonu maalesef planarya ve yumurtalarına da aynı şekilde zarar vermez, etkili olmaz.
Bence yapılacak en doğru uygulamalar şu şekilde olur diye düşünüyorum.
1-Sıfırdan kurulumu göze alıyorsanız her şeyi ağır bir şekilde dezenfekte edip (çamaşır suyu, yüksek konsantrasyonda H2O2 gibi bir kimyasalla) sıfırdan kurulup yapmak ve kurulumda eklenecek canlıları iyice kontrol ettikten (dikkat planaryalar, canlı salyangozların kabuk boşluklarına saklanabiliyorlar) sonra akvaryuma eklemek ve canlı bitki olarak sadece invitro bitki kullanmak. Akvaryuma planarya bulaşmasında en büyük aracı bitkiler bence. İnvitro bitkiler ile bu ihtimal sıfır.
2- Sıfırdan kurulum imkanı yoksa ve akvaryumunuzda [B]salyangoz türlerini de barındırıyor veya ilerde barındırmayı düşünüyorsanız[/B] Chem Vital Rid Planaria ile ilaçlamak.
3- Sıfırdan kurulumla uğraşmak istemiyor, sadece balık ve karides besliyorsanız, daha önce Chem Vital Rid Planaria ile koku, ölüm gibi sorunlar yaşadıysanız ve [B]salyangoz beslemek gibi bir niyetiniz de yoksa[/B] Genchem No Planaria, fenbendazol veya andazol ile ilaçlamak.
Ben kendi uyguladığım sistemi yazayım:
Tüm akvaryumlarımı iki yıl önce Chem Vital Rid Planaria ile ilaçladım. Riske girmemek için 15 gün ara ile iki ilaçlama yaptım. Planaryalar komple sıfırlandı.
Bu uygulamadan sonra yeni aldığım tüm karides, salyangoz ve bitkileri ilaçlayıp öyle ana tanklara ekliyorum. Karantina akvaryumumda taban malzemesi yok, cama cam 12 litrelik bir akvaryum. İçinde sadece birkaç parça mangrow kökü ve büyük süngerli bir pipo filtre var. Tüm yeni karides, salyangoz ve bitkiler bu akvaryumda chem vital ile ilaçlanıyor ve 5 gün geçiriyor. 5. günün sonunda ana tanklara ekleme yapıyorum.
Şuan 9 nano tankım var. Bu yöntemle iki yıldır ne planarya ne hidra sorunu yaşamadım.[EDIT]easyac,2026-03-01 08:20:38[/EDIT]
[QUOTE=Orhan76]Sizin de işaret ettiğiniz gibi ekstradan ilaçlı yöntemde dekorları, dalları vs. sıcak (40c) metilenli suda ve pipo filtre süngerini ve substratı ise H2O2 ile faydalı bakterilere çok zarar vermeyecek şekilde ve olası yumurtaları öldürmek için dezenfekte etmek gerekiyor. Bu meşakkatli yöntemi sadece doğal yolla çözüme ulaşamayan arkadaşlara tavsiye ederim [:iyi:][/QUOTE]
Metilen bakteri ve mantarla üzerinde çok hafif etkisi olan bir ilaç diye biliyorum. Planarya'ya etkili midir çok emin değilim.[:?] Ama yararlı bakterilere zarar vermeyecek H2O2 konsanstrasyonu maalesef planarya ve yumurtalarına da aynı şekilde zarar vermez, etkili olmaz.
Bence yapılacak en doğru uygulamalar şu şekilde olur diye düşünüyorum.
1-Sıfırdan kurulumu göze alıyorsanız her şeyi ağır bir şekilde dezenfekte edip (çamaşır suyu, yüksek konsantrasyonda H2O2 gibi bir kimyasalla) sıfırdan kurulup yapmak ve kurulumda eklenecek canlıları iyice kontrol ettikten (dikkat planaryalar, canlı salyangozların kabuk boşluklarına saklanabiliyorlar) sonra akvaryuma eklemek ve canlı bitki olarak sadece invitro bitki kullanmak. Akvaryuma planarya bulaşmasında en büyük aracı bitkiler bence. İnvitro bitkiler ile bu ihtimal sıfır.
2- Sıfırdan kurulum imkanı yoksa ve akvaryumunuzda [B]salyangoz türlerini de barındırıyor veya ilerde barındırmayı düşünüyorsanız[/B] Chem Vital Rid Planaria ile ilaçlamak.
3- Sıfırdan kurulumla uğraşmak istemiyor, sadece balık ve karides besliyorsanız, daha önce Chem Vital Rid Planaria ile koku, ölüm gibi sorunlar yaşadıysanız ve [B]salyangoz beslemek gibi bir niyetiniz de yoksa[/B] Genchem No Planaria, fenbendazol veya andazol ile ilaçlamak.
Ben kendi uyguladığım sistemi yazayım:
Tüm akvaryumlarımı iki yıl önce Chem Vital Rid Planaria ile ilaçladım. Riske girmemek için 15 gün ara ile iki ilaçlama yaptım. Planaryalar komple sıfırlandı.
Bu uygulamadan sonra yeni aldığım tüm karides, salyangoz ve bitkileri ilaçlayıp öyle ana tanklara ekliyorum. Karantina akvaryumumda taban malzemesi yok, cama cam 12 litrelik bir akvaryum. İçinde sadece birkaç parça mangrow kökü ve büyük süngerli bir pipo filtre var. Tüm yeni karides, salyangoz ve bitkiler bu akvaryumda chem vital ile ilaçlanıyor ve 5 gün geçiriyor. 5. günün sonunda ana tanklara ekleme yapıyorum.
Şuan 9 nano tankım var. Bu yöntemle iki yıldır ne planarya ne hidra sorunu yaşamadım.[EDIT]easyac,2026-03-01 08:20:38[/EDIT]
Planarya İçin İlginç Bir İlaç
[QUOTE=Orhan76]
1.Akvaryum içinden salyangozlarımı çıkardım
2. Akvaryum ısıtıcısı, kaya ve dal gibi dekorasyon malzemeleri dışarı çıkarıldı yaklaşık 40c'lik sıcak suda bekletildikten sonra metilen mavisi damlattığım bir kapta bekletildi (pipo filtre hariç)[/QUOTE]
Bu ilacın bence en büyük ve en önemli avantajı bu zaten. Bu noktayı kaçırıyorsunuz. Yoğun bitkili ve salyangozların bol olduğu bir akvaryumda bu yazdıklarınızı yapmak imkansız. Chem Vital Rid Planaria bu konforu sağlıyor. Salyangoz ve biyolojik sisteme zarar vermiyor.
Pipo filtre hariç demişssiniz. Filtre daha doğrusu süngerde ciddi bir planarya yuvası. Süngeri değiştirmeden veya ilaçlamadan planaryadan kurtulmak pek mümkün değil.
Akvaryumdan, salyangoz, bitki, kaya, dal çıkardıktan sonra ilaç kullanmaya gerek yok ki. Her şeyi çamaşır suyu ile dezenfekte edip sıfırdan tekrar bir kurulum yapılabilir.
Ayrıca salyangozları çıkarma şansı varsa fenbendazol veya andazol gibi kimyasallar yerine No Planaria kullanmak şahsi fikrim daha güvenli. No Planaria'da kimyasal içermeyen bir seçenek. Tek dezavantajı salyangozlara zehirli olması.
Fenbendazol ve andazolun aylarca suda, dekorlarda, kumda vs kalıntı olarak durduğunu ve hassas türlere (Nerite vs.) zehirli olduğunu biliyorum. Yabancı forumlarda fenbendazol kullanıp o akvaryumda iki yıl sonra bile hala salyangoz barındıramayan, ölümler yaşayan hobiciler var.[EDIT]easyac,2026-02-27 10:13:38[/EDIT]
[QUOTE=Orhan76]
1.Akvaryum içinden salyangozlarımı çıkardım
2. Akvaryum ısıtıcısı, kaya ve dal gibi dekorasyon malzemeleri dışarı çıkarıldı yaklaşık 40c'lik sıcak suda bekletildikten sonra metilen mavisi damlattığım bir kapta bekletildi (pipo filtre hariç)[/QUOTE]
Bu ilacın bence en büyük ve en önemli avantajı bu zaten. Bu noktayı kaçırıyorsunuz. Yoğun bitkili ve salyangozların bol olduğu bir akvaryumda bu yazdıklarınızı yapmak imkansız. Chem Vital Rid Planaria bu konforu sağlıyor. Salyangoz ve biyolojik sisteme zarar vermiyor.
Pipo filtre hariç demişssiniz. Filtre daha doğrusu süngerde ciddi bir planarya yuvası. Süngeri değiştirmeden veya ilaçlamadan planaryadan kurtulmak pek mümkün değil.
Akvaryumdan, salyangoz, bitki, kaya, dal çıkardıktan sonra ilaç kullanmaya gerek yok ki. Her şeyi çamaşır suyu ile dezenfekte edip sıfırdan tekrar bir kurulum yapılabilir.
Ayrıca salyangozları çıkarma şansı varsa fenbendazol veya andazol gibi kimyasallar yerine No Planaria kullanmak şahsi fikrim daha güvenli. No Planaria'da kimyasal içermeyen bir seçenek. Tek dezavantajı salyangozlara zehirli olması.
Fenbendazol ve andazolun aylarca suda, dekorlarda, kumda vs kalıntı olarak durduğunu ve hassas türlere (Nerite vs.) zehirli olduğunu biliyorum. Yabancı forumlarda fenbendazol kullanıp o akvaryumda iki yıl sonra bile hala salyangoz barındıramayan, ölümler yaşayan hobiciler var.[EDIT]easyac,2026-02-27 10:13:38[/EDIT]
Planarya İçin İlginç Bir İlaç
[QUOTE=GhostKoi]Merhaba, İlaç bugün elime geçti. Başlangıç aşamasında planarya olan 22 litre net tankıma 25 damla olarak uyguladım. Tabi koku yönünden incelemek için ilacı dökmeden önce burnuma yaklaştırıp iyicene kokladım.[:D] Belirgin bir kekik kokusu aldım. Diğer bileşenlerin (nane, sarmısak, alkol) ya da kimyasal her hangi bir kokusunu almadım.[/QUOTE]
Bende tam tersi sarımsak ve mentol karışımı bir koku alıyorum, kekik kokusunu hiç hissedemedim. Galiba her burunda farklı sonuç veriyor[:D]
[QUOTE=GhostKoi]Üzerinde tamamıyla ingilizce yazılar olması, şu an aktif olmasa da web adresi verilmesi dolayısıyla çoğumuzun ithal olduğunu düşündüğümüz ürünü aslında adı açıklanmayan bir yerel tedarikçi üretiyormuş.[/QUOTE]
[:O][:O][:O] Şaşırtıcı. Tek kelimeyle bravo. Böyle bir ürünün yerli bir üreticiden çıkması şaşırttı beni[:nazar:] Dünyada benzeri yok diye biliyorum. Tüm dünya no planaria ve muadillerini kullanıyor. Onlarında salyangozlar üzerinde etkileri malum. Gerçekten tebrikler yapanın eline emeğine bilgisine sağlık.
[QUOTE=GhostKoi]Üretici ilacın kullanımı sırasında Oksijeni azalttığı için O2 takviyesi öneriyormuş.[/QUOTE]
Ben galiba bu bazı akvaryumlarda bulanıklık, koku ve oksijen azaltma konusunu çözdüm. Ürün içeriğinde propilen glikol olduğu yazıyor. Bu muhtemelen çözücü olarak kullanılmış ve ürün içeriğinin çoğunu bu madde oluşturuyor. Suya eklenen propilen glikolü bakteriler parçalıyor, kısaca karbon kaynağı olarak kullanarak yiyip tüketiyorlar. İnternette de bilgi bu şekilde. Propilen glikolün mikroorganizmalar tarafından tamamen parçalandığı, biyobozunur ve doğaya zararsız bir madde olduğu yazıyor. Tabi bu parçalama sırasında bakteriler hem sayıca artıyor (bulanıklık ve koku?), hem biyobozunma sürecinde ekstra oksijen tüketiyorlar (O2 düşüşü). Birde planarya ve hidraların ölümü de işin içine girince koku, O2 azalması vs işler iyice sarpa sarıyor.
Neden bu süreç her kullanıcıda yaşanmıyor derseniz ona da şahsi fikrim akvaryumun biyolojik sağlığı bunun üzerinde etkili. Sağlıklı biyolojik filtrasyona sahip bir akvaryumda bakteriler sorunsuzca propilen glikolü bulanıklık, koku vs oluşmadan parçalıyor ve bertaraf ediyor. Biyolojik filtrasyonu sallantıda olan sistemlerde ise bakteri patlaması yaşanıyor ve kaos başlıyor.
Birde bakteriler diyoruz ama yüzlerce farklı bakteri var bu propilen glikolü tüketecek. Benim akvaryumumda A bakterisi baskındır, bir başkasının akvaryumunda B bakterisi. A bakterisi sorunsuz bir şekilde, sisteme yük bindirmeden tüketiyordur, B bakterisi bir sürü atık oluşturarak tüketiyordur. Böle bir şey mümkün mü bilmiyorum? Sadece tahmin.
Bunlar benim fikirlerim. Doğru yanlış bilemiyorum.
Tabi tüm bu yazdıklarıma litreye eklenen sadece bir damla propilen glikol neden olabilir mi? İşte ondan da pek emin değilim.
Şöyle düşünün biyolojik sistemi sağlıklı ve kuvvetli bir akvaryuma bir kutu yem boşaltın büyük bir sorun yaşamadan, canlı kaybı olmadan bir şekilde süreci atlatırsınız. Nereden mi biliyorum. Başıma geldi[:D][:D] Sağolsun benim ufaklık bir kutu yemi akvaryuma boşaltmış akşam eve bir geldim su balçık gibi. Ama ölüm kayıp hiçbir şey yaşamadım.
Tam tersi bi tık fazla yem kaçırıp komple facia yaşayanda çok. Muhtemelen bunlar biyolojik filtrasyonu eh işte durumda olan sistemler.
Daha önce dediğim gibi yanlışlıkla litreye 3 damla olacak şekilde 3 kat dozda kullandım ve bulanıklık, koku, canlı kaybı hiçbir şey yaşamadım. Ki bol bitkili, 24 saat CO2 takviyeli, ekstra bir havalandırması olmayan bir sistem. Gece bitkilerin O2 tükettiğini, akvaryuma CO2 dozladığımı ve 3 kat ilaç kullandığımı düşünürseniz facia yaşamam gerekirdi. Muhtemelen mevzu filtre sağlığı ile alakalı.[EDIT]easyac,2026-02-27 09:14:00[/EDIT]
[QUOTE=GhostKoi]Merhaba, İlaç bugün elime geçti. Başlangıç aşamasında planarya olan 22 litre net tankıma 25 damla olarak uyguladım. Tabi koku yönünden incelemek için ilacı dökmeden önce burnuma yaklaştırıp iyicene kokladım.[:D] Belirgin bir kekik kokusu aldım. Diğer bileşenlerin (nane, sarmısak, alkol) ya da kimyasal her hangi bir kokusunu almadım.[/QUOTE]
Bende tam tersi sarımsak ve mentol karışımı bir koku alıyorum, kekik kokusunu hiç hissedemedim. Galiba her burunda farklı sonuç veriyor[:D]
[QUOTE=GhostKoi]Üzerinde tamamıyla ingilizce yazılar olması, şu an aktif olmasa da web adresi verilmesi dolayısıyla çoğumuzun ithal olduğunu düşündüğümüz ürünü aslında adı açıklanmayan bir yerel tedarikçi üretiyormuş.[/QUOTE]
[:O][:O][:O] Şaşırtıcı. Tek kelimeyle bravo. Böyle bir ürünün yerli bir üreticiden çıkması şaşırttı beni[:nazar:] Dünyada benzeri yok diye biliyorum. Tüm dünya no planaria ve muadillerini kullanıyor. Onlarında salyangozlar üzerinde etkileri malum. Gerçekten tebrikler yapanın eline emeğine bilgisine sağlık.
[QUOTE=GhostKoi]Üretici ilacın kullanımı sırasında Oksijeni azalttığı için O2 takviyesi öneriyormuş.[/QUOTE]
Ben galiba bu bazı akvaryumlarda bulanıklık, koku ve oksijen azaltma konusunu çözdüm. Ürün içeriğinde propilen glikol olduğu yazıyor. Bu muhtemelen çözücü olarak kullanılmış ve ürün içeriğinin çoğunu bu madde oluşturuyor. Suya eklenen propilen glikolü bakteriler parçalıyor, kısaca karbon kaynağı olarak kullanarak yiyip tüketiyorlar. İnternette de bilgi bu şekilde. Propilen glikolün mikroorganizmalar tarafından tamamen parçalandığı, biyobozunur ve doğaya zararsız bir madde olduğu yazıyor. Tabi bu parçalama sırasında bakteriler hem sayıca artıyor (bulanıklık ve koku?), hem biyobozunma sürecinde ekstra oksijen tüketiyorlar (O2 düşüşü). Birde planarya ve hidraların ölümü de işin içine girince koku, O2 azalması vs işler iyice sarpa sarıyor.
Neden bu süreç her kullanıcıda yaşanmıyor derseniz ona da şahsi fikrim akvaryumun biyolojik sağlığı bunun üzerinde etkili. Sağlıklı biyolojik filtrasyona sahip bir akvaryumda bakteriler sorunsuzca propilen glikolü bulanıklık, koku vs oluşmadan parçalıyor ve bertaraf ediyor. Biyolojik filtrasyonu sallantıda olan sistemlerde ise bakteri patlaması yaşanıyor ve kaos başlıyor.
Birde bakteriler diyoruz ama yüzlerce farklı bakteri var bu propilen glikolü tüketecek. Benim akvaryumumda A bakterisi baskındır, bir başkasının akvaryumunda B bakterisi. A bakterisi sorunsuz bir şekilde, sisteme yük bindirmeden tüketiyordur, B bakterisi bir sürü atık oluşturarak tüketiyordur. Böle bir şey mümkün mü bilmiyorum? Sadece tahmin.
Bunlar benim fikirlerim. Doğru yanlış bilemiyorum.
Tabi tüm bu yazdıklarıma litreye eklenen sadece bir damla propilen glikol neden olabilir mi? İşte ondan da pek emin değilim.
Şöyle düşünün biyolojik sistemi sağlıklı ve kuvvetli bir akvaryuma bir kutu yem boşaltın büyük bir sorun yaşamadan, canlı kaybı olmadan bir şekilde süreci atlatırsınız. Nereden mi biliyorum. Başıma geldi[:D][:D] Sağolsun benim ufaklık bir kutu yemi akvaryuma boşaltmış akşam eve bir geldim su balçık gibi. Ama ölüm kayıp hiçbir şey yaşamadım.
Tam tersi bi tık fazla yem kaçırıp komple facia yaşayanda çok. Muhtemelen bunlar biyolojik filtrasyonu eh işte durumda olan sistemler.
Daha önce dediğim gibi yanlışlıkla litreye 3 damla olacak şekilde 3 kat dozda kullandım ve bulanıklık, koku, canlı kaybı hiçbir şey yaşamadım. Ki bol bitkili, 24 saat CO2 takviyeli, ekstra bir havalandırması olmayan bir sistem. Gece bitkilerin O2 tükettiğini, akvaryuma CO2 dozladığımı ve 3 kat ilaç kullandığımı düşünürseniz facia yaşamam gerekirdi. Muhtemelen mevzu filtre sağlığı ile alakalı.[EDIT]easyac,2026-02-27 09:14:00[/EDIT]
Planarya İçin İlginç Bir İlaç
Arkadaşlar merhaba. Bu üründen Erkut Bey'in başlığı sayesinde haberim oldu ve kullandım. İşlerimin yoğunluğu sebebi ile internete çok fazla zaman ayıramıyorum. Birkaç şeyde ben eklemek isterim.
Neocaridina davidi, Neocaridina palmata, Caridina multidentata, Caridina logemanni, Caridina gracilirostris, Macrobrachium lanchesteri, Atya gabonensis, Cambarellus patzcuarensis, Procambarus clarkii, Procambarus alleni, Clithon sp., Faunus sp., Nerite sp., Theodoxus sp., Tylomelania sp., Marisa sp., Lymnea sp., Melanopsis sp., Oryzias latipes, Boraras brigittae, Pseudomugil luminatus, Boraras maculatus.
Yukarıda yazdığım karides, kerevit, salyangoz ve balık türleri üzerinde ve hatta bu listede yer almayan daha pek çok tür üzerinde kullandım. Bir iki salyangoz, karides ölümü dışında hiçbir sorun yaşamadım. Oda muhtemelen ilaçtan değil, başka bir hastalık yüzünden kaybettim. Zira akvaryumda 50 den fazla aynı türden salyangoz varken sadece ikisi ölüyorsa bunun ilaçtan olduğunu düşünmüyorum. O iki salyangoz zaten hastaydı veya başka bir problemi vardı, ilaç ölümün bahanesi oldu diye düşünüyorum.
Koku problemini birkaç yorumda bende okudum. İlacın kendisi bile doğru düzgün bir kokuya sahip değilken akvaryuma damlatılan 5-10 damla nasıl kokuya neden olacak anlamadım. Şişeyi açıp kokladım belli belirsiz bir sarımsak, mentol ve bozuk lahana kokusu gibi karışık koku geliyor. Kötü bir kokumu evet. Ama güçlü bir koku mu değil. Benim burnum hassas değildir ancak küçük kızım kokular konusunda inanılmaz takıntılı. Evde lahana, fasülye pişse saatlerce kış günü evi havalandırıyoruz. Evde balık pişirmek, yemek bize haram o derece[:)))] Balık yemlerini sızdırmaz kapaklı saklama kaplarında tutuyoruz gibi gibi. Akvaryumlar ile ilgili hiç baba pis kokuyor dediğini duymadım. Eve gelen hiçbir misafirden de böyle koku ile ilgili bir yorum duymadım.
Koku problemi yaşayan arkadaşların sorunu muhtemelen çok daha farklı sebepten kaynaklanıyor. Dediğim gibi ilacın kendi saf halinin bile güçlü bir kokusu yokken damla hesabıyla kullanılan bir ilacın kokuya sebep olması imkansız.
Belki akvaryumda çok fazla planarya var ve ölünce suyun bozulmasına neden oluyor? Düşük bir ihtimal ama ihtimal.
Yada kullandığınız başka bir su düzenleyici, katkı, gübre, ilaç vs. ile etkileşime geçiyor ve koku öyle oluşuyor.
Yada içeriğinde propilen olduğu yazıyor. Bu maddeyi bakteriler tüketebiliyor diye biliyorum. Belki bakteri patlaması oluşuyor ve koku bu yüzden oluyor. Ama o zaman suda bulanma sorunu da olması lazım.
Üzerinde yazan miktarın kazara 3 kat fazlasını kullandım. En boy yükseklik çarpıp litre hesaplamayı hesap makinası ile değil akıldan yapma vakası[:D] Farkına ertesi gün iş yerinde vardım, iş işten geçmişti. Karides, balık, bitki, salyangoz hiçbir canlı etkilenmedi. 3 kat uygulamada bile koku fark etmedim.
Erkut Bey'in dediği gibi içeriği garip bir ilaç kocakarı misali. [:)))] Dikkatli koklarsanız şişeyi üzerinde yazan tüm maddelerin kokusunu (nane, kekik, sarımsak) karışık halde alıyorsunuz. İçinde saklı gizli bir şey var mı diye bende ilk başlarda çok kafa yordum ama yok. Kimyasal içerse salyangozları, detritus kurtlarını öldürmesi lazım. İlaç varsa bile yapanın eline sağlık böyle zararsız ilaca can kurban[:D] Her türlü bunlar mucize ilaç olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Planarya, hidra sorunum uzun süredir yok ama yedekte elimin altında açılmamış 2 şişe olmazsa da rahat edemiyorum.
Yine Erkut Bey dedikten sonra kontrol ettim. Benim paketlerde iç etikette, dış etikette skt aynı tarihli 2029.
Bu arada seranın bitkisel akvaryum ilaçları var. Sera Phyto Med serisi. Bir ilacı etken madde olarak nane yağı, bir ilacı etken madde olarak kekik yağı içeriyor. Biri mantar, diğeri bakteriyel hastalıklar içindi galiba. Belki de bu maddeleri çok hafife alıyoruz.[EDIT]easyac,2026-02-24 13:32:27[/EDIT]
Arkadaşlar merhaba. Bu üründen Erkut Bey'in başlığı sayesinde haberim oldu ve kullandım. İşlerimin yoğunluğu sebebi ile internete çok fazla zaman ayıramıyorum. Birkaç şeyde ben eklemek isterim.
Neocaridina davidi, Neocaridina palmata, Caridina multidentata, Caridina logemanni, Caridina gracilirostris, Macrobrachium lanchesteri, Atya gabonensis, Cambarellus patzcuarensis, Procambarus clarkii, Procambarus alleni, Clithon sp., Faunus sp., Nerite sp., Theodoxus sp., Tylomelania sp., Marisa sp., Lymnea sp., Melanopsis sp., Oryzias latipes, Boraras brigittae, Pseudomugil luminatus, Boraras maculatus.
Yukarıda yazdığım karides, kerevit, salyangoz ve balık türleri üzerinde ve hatta bu listede yer almayan daha pek çok tür üzerinde kullandım. Bir iki salyangoz, karides ölümü dışında hiçbir sorun yaşamadım. Oda muhtemelen ilaçtan değil, başka bir hastalık yüzünden kaybettim. Zira akvaryumda 50 den fazla aynı türden salyangoz varken sadece ikisi ölüyorsa bunun ilaçtan olduğunu düşünmüyorum. O iki salyangoz zaten hastaydı veya başka bir problemi vardı, ilaç ölümün bahanesi oldu diye düşünüyorum.
Koku problemini birkaç yorumda bende okudum. İlacın kendisi bile doğru düzgün bir kokuya sahip değilken akvaryuma damlatılan 5-10 damla nasıl kokuya neden olacak anlamadım. Şişeyi açıp kokladım belli belirsiz bir sarımsak, mentol ve bozuk lahana kokusu gibi karışık koku geliyor. Kötü bir kokumu evet. Ama güçlü bir koku mu değil. Benim burnum hassas değildir ancak küçük kızım kokular konusunda inanılmaz takıntılı. Evde lahana, fasülye pişse saatlerce kış günü evi havalandırıyoruz. Evde balık pişirmek, yemek bize haram o derece[:)))] Balık yemlerini sızdırmaz kapaklı saklama kaplarında tutuyoruz gibi gibi. Akvaryumlar ile ilgili hiç baba pis kokuyor dediğini duymadım. Eve gelen hiçbir misafirden de böyle koku ile ilgili bir yorum duymadım.
Koku problemi yaşayan arkadaşların sorunu muhtemelen çok daha farklı sebepten kaynaklanıyor. Dediğim gibi ilacın kendi saf halinin bile güçlü bir kokusu yokken damla hesabıyla kullanılan bir ilacın kokuya sebep olması imkansız.
Belki akvaryumda çok fazla planarya var ve ölünce suyun bozulmasına neden oluyor? Düşük bir ihtimal ama ihtimal.
Yada kullandığınız başka bir su düzenleyici, katkı, gübre, ilaç vs. ile etkileşime geçiyor ve koku öyle oluşuyor.
Yada içeriğinde propilen olduğu yazıyor. Bu maddeyi bakteriler tüketebiliyor diye biliyorum. Belki bakteri patlaması oluşuyor ve koku bu yüzden oluyor. Ama o zaman suda bulanma sorunu da olması lazım.
Üzerinde yazan miktarın kazara 3 kat fazlasını kullandım. En boy yükseklik çarpıp litre hesaplamayı hesap makinası ile değil akıldan yapma vakası[:D] Farkına ertesi gün iş yerinde vardım, iş işten geçmişti. Karides, balık, bitki, salyangoz hiçbir canlı etkilenmedi. 3 kat uygulamada bile koku fark etmedim.
Erkut Bey'in dediği gibi içeriği garip bir ilaç kocakarı misali. [:)))] Dikkatli koklarsanız şişeyi üzerinde yazan tüm maddelerin kokusunu (nane, kekik, sarımsak) karışık halde alıyorsunuz. İçinde saklı gizli bir şey var mı diye bende ilk başlarda çok kafa yordum ama yok. Kimyasal içerse salyangozları, detritus kurtlarını öldürmesi lazım. İlaç varsa bile yapanın eline sağlık böyle zararsız ilaca can kurban[:D] Her türlü bunlar mucize ilaç olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Planarya, hidra sorunum uzun süredir yok ama yedekte elimin altında açılmamış 2 şişe olmazsa da rahat edemiyorum.
Yine Erkut Bey dedikten sonra kontrol ettim. Benim paketlerde iç etikette, dış etikette skt aynı tarihli 2029.
Bu arada seranın bitkisel akvaryum ilaçları var. Sera Phyto Med serisi. Bir ilacı etken madde olarak nane yağı, bir ilacı etken madde olarak kekik yağı içeriyor. Biri mantar, diğeri bakteriyel hastalıklar içindi galiba. Belki de bu maddeleri çok hafife alıyoruz.[EDIT]easyac,2026-02-24 13:32:27[/EDIT]
Planarya En Etkili Ve Güvenli Tedavi Yolunu Buldum
[QUOTE=Bettamtailung]
Beta baktığım için filtre kullanmıyorum ışıkta led ışık siz diyince daha dikkatli inceledim nematoda benziyor dün eczaneden andezol aldım bugün onu uygulayacam umarım sorun çözülür [/QUOTE]
Nematod ise andazol işe yarayacaktır diye düşünüyorum. Ama salyangozlarınız varsa dikkat edin. Andazol salyangozları öldürüyor.
[QUOTE=Bettamtailung]
Beta baktığım için filtre kullanmıyorum ışıkta led ışık siz diyince daha dikkatli inceledim nematoda benziyor dün eczaneden andezol aldım bugün onu uygulayacam umarım sorun çözülür [/QUOTE]
Nematod ise andazol işe yarayacaktır diye düşünüyorum. Ama salyangozlarınız varsa dikkat edin. Andazol salyangozları öldürüyor.
Planarya En Etkili Ve Güvenli Tedavi Yolunu Buldum
Merhaba
Hayır hiç koku yapmadı bende. Ürünün zaten belli belirsiz bir kokusu var. Litrede 1 damla ile akvaryumda kokuya sebep olması pek mümkün durmuyor. Sizin akvaryumunuzda başka bir sorun olabilir mi?
Bende tek uygulamada planarya sorununu çözmüştü ama ne olur ne olmaz diye 15. gün ikinci bir uygulama yapmıştım.
İşe yaramayan akvaryumunuzda uv lamba veya aktif karbon kullanıyor musunuz? Bunların olmaması gerektiği yazıyor ürün üzerinde.
Veya aklıma gelen bir diğer konuda acaba planarya olmayabilir mi akvaryumunuzda ki canlılar? Mesela rhabdocoela gibi?
[QUOTE=Bettamtailung]
Aynı ürünü bende kullandım ama inanılmaz kötü bir koku yapıyor ve 2 tankımdan 1 inde işe yaradı ama 1 sinde işe yaramadı işe yaramayan tankımda 2 kez işe yarayan tankımda 3 kez uyguladım siz bu sorunları yaşadınızmı[/QUOTE]
Merhaba
Hayır hiç koku yapmadı bende. Ürünün zaten belli belirsiz bir kokusu var. Litrede 1 damla ile akvaryumda kokuya sebep olması pek mümkün durmuyor. Sizin akvaryumunuzda başka bir sorun olabilir mi?
Bende tek uygulamada planarya sorununu çözmüştü ama ne olur ne olmaz diye 15. gün ikinci bir uygulama yapmıştım.
İşe yaramayan akvaryumunuzda uv lamba veya aktif karbon kullanıyor musunuz? Bunların olmaması gerektiği yazıyor ürün üzerinde.
Veya aklıma gelen bir diğer konuda acaba planarya olmayabilir mi akvaryumunuzda ki canlılar? Mesela rhabdocoela gibi?
[QUOTE=Bettamtailung]
Aynı ürünü bende kullandım ama inanılmaz kötü bir koku yapıyor ve 2 tankımdan 1 inde işe yaradı ama 1 sinde işe yaramadı işe yaramayan tankımda 2 kez işe yarayan tankımda 3 kez uyguladım siz bu sorunları yaşadınızmı[/QUOTE]
Planarya En Etkili Ve Güvenli Tedavi Yolunu Buldum
Biraz geç oldu cevabım ama 3 Ekim itibari ile hala bir tane planarya yok[:)]
[QUOTE=Kuzgun61]Konuyu uyandırayım :) Merhaba , son güncellemeyi Şubat 2024de yapmışsınız. Bu tarihten sonra tankınızda planarya gördünüz mü?[/QUOTE][:)]
Biraz geç oldu cevabım ama 3 Ekim itibari ile hala bir tane planarya yok[:)]
[QUOTE=Kuzgun61]Konuyu uyandırayım :) Merhaba , son güncellemeyi Şubat 2024de yapmışsınız. Bu tarihten sonra tankınızda planarya gördünüz mü?[/QUOTE][:)]
Axolotl Hastalık
Umarım sorun devam etmiyordur.
Axolotlarda su üzerinde yüzmenin en önemli sebebi suda amonyak miktarının yükselmesidir. Su değişimlerini daha sık yapmanızı tavsiye ederim.
Ayrıca kabızlık ve hava yutmada buna neden olabiliyor.[EDIT]easyac,2024-02-22 14:37:11[/EDIT]
Umarım sorun devam etmiyordur.
Axolotlarda su üzerinde yüzmenin en önemli sebebi suda amonyak miktarının yükselmesidir. Su değişimlerini daha sık yapmanızı tavsiye ederim.
Ayrıca kabızlık ve hava yutmada buna neden olabiliyor.[EDIT]easyac,2024-02-22 14:37:11[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
