ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
nunucuk
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
18
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
16 Mayıs 2023 21:58
Son Ziyaret:
29 Ağustos 2025 18:15
Toplam Mesaj:
29 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
nunuk
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
nunuk
SON 10 MESAJI
Cüce Vatozum Dişimi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/161220231245401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/161220231245401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/161220231104231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/161220231100471.jpg[/IMG]
erkekmi dişimi acaba? 1,5 yaşında
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/161220231245401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/161220231245401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/161220231104231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/161220231100471.jpg[/IMG]
erkekmi dişimi acaba? 1,5 yaşında
Cüce Vatoz Cinsiyet Ayrımı
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/161220231100471.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/161220231101091.jpg[/IMG]
iki adet 1.5 yasinda cuce vatozum var, ayni akvaryumda yalnız kaldılar ciftlesmediler. Toplu olarak lepistes, karideslerle kaldılar çiftleşmediler. En son ana tanka koydum, umrumdada değil artık,acaba ikiside erkek olduğu içinmi ciftleşmediler[:D] cinsiyetleri nedir sizce? bıyıklı kısa kuyruk kesin erkek fakat tül kuyruk olan dişi değil mi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/161220231104091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/161220231104231.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/161220231104411.jpg[/IMG][EDIT]nunucuk,2023-12-16 12:45:11[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/161220231245401.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/161220231100471.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/161220231101091.jpg[/IMG]
iki adet 1.5 yasinda cuce vatozum var, ayni akvaryumda yalnız kaldılar ciftlesmediler. Toplu olarak lepistes, karideslerle kaldılar çiftleşmediler. En son ana tanka koydum, umrumdada değil artık,acaba ikiside erkek olduğu içinmi ciftleşmediler[:D] cinsiyetleri nedir sizce? bıyıklı kısa kuyruk kesin erkek fakat tül kuyruk olan dişi değil mi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/161220231104091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/161220231104231.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/161220231104411.jpg[/IMG][EDIT]nunucuk,2023-12-16 12:45:11[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/161220231245401.jpg[/IMG]
Co2 Siz Sistem & Co2 Li Sisteme Karşi
Orionled extrem B 3 seri led 50 cm lik. Sizce bu akvaryum için yeterli bir aydınlatma mı?
sitede bu aydınlatmayı kullanan yok galiba:(
Orionled extrem B 3 seri led 50 cm lik. Sizce bu akvaryum için yeterli bir aydınlatma mı?
sitede bu aydınlatmayı kullanan yok galiba:(
Monte Carlo İcin Ve Orionled Extrem B 3 Yeterli Mi
[IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/121020231423451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/131020230924111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/131020230924421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/131020230924581.jpg[/IMG]
Arkadaşlar merhaba,
ista co2 setim, 6 cm lik vitasand kum,her 6 cmde bir akıllı gübreler var.
60*40*40 akvaryum, sıvı gubre kullanimi haftalık 1/3 dinlenmis su sonrasi yapmayı düşünüyorum.
Tasarım olarak akvaryumun önü ışıga 35, arkası ise ışıga 25 cm uzakta.
monte carloların ışıga uzaklıgi en fazla 35 cm yani.
akvaryum canlı yuku 10 adet ful red,2 cae, 5 sarı neon karides.
orionled extrem b 3 seri aydinlatma ile ona destek olsun diye ithal akvaryumum uzerinde gelen, eski akvaryumumdan çıkarttigim ne marka oldugunu bilmedigim fakat alsancak petshoptan aldigim 6500 kelvin dedigi bir led daha taktim.
yani 2 aydinlatma kaynagim var.
bunlar fazlami gelir yoksa az mı?
sizce, orionled extrem b 3 sıra 50 cm tek basina yeterli olur mu? digerini 30-40 cm olanı cikartayim mi? yosun olmasindan korkuyorum cunku.Amacım topragi yuksek olana, yuzeye yakin olana bu tekli yeter, asil aydinlatmayi öne alayım dedim. Mantıklı gelincede uyguladım.
Sizce ne yapmalıyım?
ikiside kalsin mı? ikisi bir olsa bile yetmezmi bu ışık miktarı?
[:?]
yardımlarınızı bekliyorum.
monte carlo yetistirenler bilirler, sizce resimde monte carlolarim yukariyami surgun veriyor? 6. gunu tankin.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/131020230936361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/131020230936551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/131020230937391.jpg[/IMG][EDIT]nunucuk,2023-10-13 09:45:13[/EDIT]
[IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/121020231423451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/131020230924111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/131020230924421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/131020230924581.jpg[/IMG]
Arkadaşlar merhaba,
ista co2 setim, 6 cm lik vitasand kum,her 6 cmde bir akıllı gübreler var.
60*40*40 akvaryum, sıvı gubre kullanimi haftalık 1/3 dinlenmis su sonrasi yapmayı düşünüyorum.
Tasarım olarak akvaryumun önü ışıga 35, arkası ise ışıga 25 cm uzakta.
monte carloların ışıga uzaklıgi en fazla 35 cm yani.
akvaryum canlı yuku 10 adet ful red,2 cae, 5 sarı neon karides.
orionled extrem b 3 seri aydinlatma ile ona destek olsun diye ithal akvaryumum uzerinde gelen, eski akvaryumumdan çıkarttigim ne marka oldugunu bilmedigim fakat alsancak petshoptan aldigim 6500 kelvin dedigi bir led daha taktim.
yani 2 aydinlatma kaynagim var.
bunlar fazlami gelir yoksa az mı?
sizce, orionled extrem b 3 sıra 50 cm tek basina yeterli olur mu? digerini 30-40 cm olanı cikartayim mi? yosun olmasindan korkuyorum cunku.Amacım topragi yuksek olana, yuzeye yakin olana bu tekli yeter, asil aydinlatmayi öne alayım dedim. Mantıklı gelincede uyguladım.
Sizce ne yapmalıyım?
ikiside kalsin mı? ikisi bir olsa bile yetmezmi bu ışık miktarı?
[:?]
yardımlarınızı bekliyorum.
monte carlo yetistirenler bilirler, sizce resimde monte carlolarim yukariyami surgun veriyor? 6. gunu tankin.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/131020230936361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/131020230936551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/131020230937391.jpg[/IMG][EDIT]nunucuk,2023-10-13 09:45:13[/EDIT]
Monte Carlo Aydınlatma
[QUOTE=ErenAslan]Dostlar 60.40.40 lık bir akvaryum kuracağım high tech olucak sizce monte carlo için aydınlatmam ne olmalı? 3000tl ye kadar çıkabilirim aydınlatma için [/QUOTE]
orionled extrem b 3 sıra aldım. akvaryum aynı olcude 60*40*40 bakalım ne olacak. Birde elimde 30-40 cm lik ince boru halinde tek şeritli led var. 3 renkli, onuda destek olarak yanına koydum:)) iyimi yaptım kötümü yaptım bilmiyorum.
Deniyorum ben, sizde durum nedir?
[QUOTE=ErenAslan]Dostlar 60.40.40 lık bir akvaryum kuracağım high tech olucak sizce monte carlo için aydınlatmam ne olmalı? 3000tl ye kadar çıkabilirim aydınlatma için [/QUOTE]
orionled extrem b 3 sıra aldım. akvaryum aynı olcude 60*40*40 bakalım ne olacak. Birde elimde 30-40 cm lik ince boru halinde tek şeritli led var. 3 renkli, onuda destek olarak yanına koydum:)) iyimi yaptım kötümü yaptım bilmiyorum.
Deniyorum ben, sizde durum nedir?
Sakal Ve Saç Yosununa Çözüm Arıyorum.
Geçmiş olsun. Aynı sorun bendede vardı. Açıkcası birkere başladımı birdaha çok zor kurtuluyor insan. Bitkileri komple söktüm. Excel dolu bir kap içinde karanlıkta beklettim.
Akvaryumun camlarını ( canlilari cikardiktan sonra) dip bucak temizledim ve bitkileri tekrar budayarak, diktim.
Cea,sae,cuce vatoz, nerite hepside oncesinde onlem amacli canlilar. Sert sakal yosununu elimle temizleyemiyorum, bu hayvanlar somurarak nasıl kopartsın.
excel sıvısı onleme amacli iyi, mevcut yayılmış bir akvaryumda ben artısını gormedim.
Geçmiş olsun. Aynı sorun bendede vardı. Açıkcası birkere başladımı birdaha çok zor kurtuluyor insan. Bitkileri komple söktüm. Excel dolu bir kap içinde karanlıkta beklettim.
Akvaryumun camlarını ( canlilari cikardiktan sonra) dip bucak temizledim ve bitkileri tekrar budayarak, diktim.
Cea,sae,cuce vatoz, nerite hepside oncesinde onlem amacli canlilar. Sert sakal yosununu elimle temizleyemiyorum, bu hayvanlar somurarak nasıl kopartsın.
excel sıvısı onleme amacli iyi, mevcut yayılmış bir akvaryumda ben artısını gormedim.
Yeni Kurduğum Akvaryumda Ters Giden Şeyler
Yoldaşım ne yaptın:))
cesetler varmı akvaryumda. Dün iki adet cüce vatozum, bitki bırakmadı akvaryumda yemekten. Onlari cikarttim, bir karidesim olmustu, onu yiyorlardı digerleride:))
valla akvaryum oturdu gibi. Su degisimi yaptim, 1 hafta beklemeden. yuzde 30 civarı.
sende durumlar nedir?[EDIT]nunucuk,2023-10-12 14:24:03[/EDIT]
Yoldaşım ne yaptın:))
cesetler varmı akvaryumda. Dün iki adet cüce vatozum, bitki bırakmadı akvaryumda yemekten. Onlari cikarttim, bir karidesim olmustu, onu yiyorlardı digerleride:))
valla akvaryum oturdu gibi. Su degisimi yaptim, 1 hafta beklemeden. yuzde 30 civarı.
sende durumlar nedir?[EDIT]nunucuk,2023-10-12 14:24:03[/EDIT]
Co2 Siz Sistem & Co2 Li Sisteme Karşi
Ölçüler:60*40*40
Canlı Türleri:cüce vatoz,ful red,cae,sarı neon karides,nerite
Bitki Türleri:kırmızı bitkiler vs. monte carlo
Tankın Yaşı:0
Filtrasyon ve Işıklandırma:eheim dis filtre, orionled extrem 3 sira led
Tasarım ve Dekorasyon:vitasand siyah kum, akilli gubre,dragonstone kaya
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/290820231905431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/290820231904581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/290820231904531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/290820231904471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/290820231904381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/060820231328141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/060820231328201.jpg[/IMG]
yukaridaki akvaryumda ne maya nede co2 sistemi var. Fakat kırmızı bitkiler vb. co2 ihtiyacı yuksek olan bitkiler icin dusuk bir akvaryumdu. Güzel bitkili akvaryumları görünce, kendi akvaryumumdan tiksindim. Dedim ki kendime, yahu bu co2 dedikleri şey çokmu costuruyor bu bitkileri, nasil oluyorda hayran olabilecegimiz bir akvaryum kuruyorlar, heryer yeni zelanda gibi, monte carlolar cosmuş, kırmızılar fışkırmış topraktan" diyor ve hayret ediyordum.
Enson gittim ista co2 tüplü sistemini aldım.
Akvaryumu komple bozdum, bitkileri çektim atım.[:'(] saksıya ektim, kurudular yeni bitkiler gelene kadar.
şimdi tum akvaryumu yıkadım,sıfırdan tekrardan kurdum.
Daha 5. günü. Su bulanık, bakteri kulturu dokuyorum. Balıkları dayanamadım dün akşam 4. günde koydum. Umarım kayıp vermem, aceleciligime geldi.
Bakalım, bu sefer co2 sistemi ile nasıl olacak. ilk deneyimim, surekli yesilde tutuyorum co2 yi,
Bitkilerde yasam belirtisi fotosentez yok. Bitkilerin 3. gunu.
Tavsiye ve yorumlarınızı alırım[:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020231101561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020231102441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020231101181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230727091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230726381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230726541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230725491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230726231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230725111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230724261.jpg[/IMG]
Ölçüler:60*40*40
Canlı Türleri:cüce vatoz,ful red,cae,sarı neon karides,nerite
Bitki Türleri:kırmızı bitkiler vs. monte carlo
Tankın Yaşı:0
Filtrasyon ve Işıklandırma:eheim dis filtre, orionled extrem 3 sira led
Tasarım ve Dekorasyon:vitasand siyah kum, akilli gubre,dragonstone kaya
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/290820231905431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/290820231904581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/290820231904531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/290820231904471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/290820231904381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/060820231328141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/060820231328201.jpg[/IMG]
yukaridaki akvaryumda ne maya nede co2 sistemi var. Fakat kırmızı bitkiler vb. co2 ihtiyacı yuksek olan bitkiler icin dusuk bir akvaryumdu. Güzel bitkili akvaryumları görünce, kendi akvaryumumdan tiksindim. Dedim ki kendime, yahu bu co2 dedikleri şey çokmu costuruyor bu bitkileri, nasil oluyorda hayran olabilecegimiz bir akvaryum kuruyorlar, heryer yeni zelanda gibi, monte carlolar cosmuş, kırmızılar fışkırmış topraktan" diyor ve hayret ediyordum.
Enson gittim ista co2 tüplü sistemini aldım.
Akvaryumu komple bozdum, bitkileri çektim atım.[:'(] saksıya ektim, kurudular yeni bitkiler gelene kadar.
şimdi tum akvaryumu yıkadım,sıfırdan tekrardan kurdum.
Daha 5. günü. Su bulanık, bakteri kulturu dokuyorum. Balıkları dayanamadım dün akşam 4. günde koydum. Umarım kayıp vermem, aceleciligime geldi.
Bakalım, bu sefer co2 sistemi ile nasıl olacak. ilk deneyimim, surekli yesilde tutuyorum co2 yi,
Bitkilerde yasam belirtisi fotosentez yok. Bitkilerin 3. gunu.
Tavsiye ve yorumlarınızı alırım[:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020231101561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020231102441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020231101181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230727091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230726381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230726541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230725491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230726231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230725111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230724261.jpg[/IMG]
Yeni Kurduğum Akvaryumda Ters Giden Şeyler
[QUOTE=utkuuuuu]Merhaba. Hobide yeniyim akvaryumumu yeni kurdum. İç filtre sobo wp 950F kullanıyorum ve 100W ısıtıcı 28 derecede sabit her şey açık şekilde 2 gün çalıştırdım. Balık yokken sonra bakteri kültürü deri losyonu döküp 1.5 gün daha beklettim. Yani 3.5 gün suyum dinledi sonra balıklarımı almaya gittim. Akvaryum ölçülerim 65x30x25 56 litre içine 2 çöpçü 10 trans genetic tetra 2 benekli moli 1 kılıçkuyruk moli 3 karışık moli 9 lepistes 2 melek 1 vatoz yani toplam 30 balık koydum. Aldığım petshop 10\1 ini kaybedersin dedi. Balıkların akvaryumu yeni kurduğum için şu ana kadar bir melek ve 1 vatoz kaybettim. 3. günün sonunda normal mi? Bir de asıl konuyu açma sebebim benekli molilerim suyun üstüne çıkıp ağızlarını açıp geri iniyorlar ve aynı hareketleri yapıp geri yukarı çıkıyorlar. Melek balığım da aynı şekilde hep ağzı açık ve çok hareket etmiyor. Moli balıklarım hep kenarda aşağı yukarı çıkıyorlar. Hiç akvaryumun ortasına gitmiyorlar sebebi nedir? Balık kaybetmek istemiyorum. Lepisteslerim ilk günlerde hep suyun üstünde yüzüyorlardı. Ama yavaş yavaş ortalara inmeye başladılar. Normaldir herhalde. Bir de melek balığım yem yemiyor. Bunların sebepleri nelerdir? Yanlış bir şey yapmış mıyım? Görüşlerinizi bekliyorum[/QU[QUOTE=utkuuuuu]Merhaba. Hobide yeniyim akvaryumumu yeni kurdum. İç filtre sobo wp 950F kullanıyorum ve 100W ısıtıcı 28 derecede sabit her şey açık şekilde 2 gün çalıştırdım. Balık yokken sonra bakteri kültürü deri losyonu döküp 1.5 gün daha beklettim. Yani 3.5 gün suyum dinledi sonra balıklarımı almaya gittim. Akvaryum ölçülerim 65x30x25 56 litre içine 2 çöpçü 10 trans genetic tetra 2 benekli moli 1 kılıçkuyruk moli 3 karışık moli 9 lepistes 2 melek 1 vatoz yani toplam 30 balık koydum. Aldığım petshop 10\1 ini kaybedersin dedi. Balıkların akvaryumu yeni kurduğum için şu ana kadar bir melek ve 1 vatoz kaybettim. 3. günün sonunda normal mi? Bir de asıl konuyu açma sebebim benekli molilerim suyun üstüne çıkıp ağızlarını açıp geri iniyorlar ve aynı hareketleri yapıp geri yukarı çıkıyorlar. Melek balığım da aynı şekilde hep ağzı açık ve çok hareket etmiyor. Moli balıklarım hep kenarda aşağı yukarı çıkıyorlar. Hiç akvaryumun ortasına gitmiyorlar sebebi nedir? Balık kaybetmek istemiyorum. Lepisteslerim ilk günlerde hep suyun üstünde yüzüyorlardı. Ama yavaş yavaş ortalara inmeye başladılar. Normaldir herhalde. Bir de melek balığım yem yemiyor. Bunların sebepleri nelerdir? Yanlış bir şey yapmış mıyım? Görüşlerinizi bekliyorum[/QUOTE]
Ayni tarihte, ayni olculerde bende akvaryum kurdum. Konu basligi actim, bakabilirsiniz. Fakat ben soru sormak icin degil, tasarimi gostermek icin paylasmistim.
5 litrelik su bidonlarina su doldurup, agzi acik vaziyette 3 gun dinlendirdim.
Sonra akvaryumun zemin kumunu (siyah kum vitasend di galiba) sadece bol su ile temizleyip akvaryuma ekledim. 35 kg kum doktum, salinim yapmiyacak kayalar ile donattim ( dragon stone) aslinda salinimi azda olsa yapar fakat kimyasal degil sonucta bu kayalar.
suyu doldurdum yetmedi, carsidaki hesap pazara uymadi. Bu sefer cesme suyu ekledim 1/3 kadar.
bitkileri diktim, akilli gubreleri ektim.
icerisine yalnizca 2 gun boyunca excel ve bakteri kulturu ekledim.
2 gun bile cok erken ama dayanamadim, cunku oncesinde besledigim baliklari yeni kurulan akvaryuma ekleyene kadar kova icinde 4 gun bekletmis oldum. Kovada zaten 2 balik oldu.
dedimki, asilamaya bile gerek yok:))
guclu olanlar yasasin:)) cunku biliyorum yani, nitrat yuksek olacak. bakteri kulturu dis filtre kullaniyorum, filtre ve kayalarin gozenegine tutunup cogalmasi lazim ki, daha cok erken.
sari neon karidesleri asiladim, baliklari asilamadim cunku, bu baliklari ayni bakteri kulturu ile akvaryumda yasatmistim.Dedimki, bu seferde birsey olmaz.
tum baliklari koymadan once 2 balik koydum.1 gun boyunca yasadilar, yem atinca kostular.
tamam dedim, yasam var. Suyun bulutlu sisli bulanikligida nerdeyse gecti( bu bakteri kulturunun etkisiyle oluyor nerdeyse)
bugun akvaryumu kurali 4 yada 5. gunum. dun aksam ekledim hepsini.
birtek olmek uzere olan cuce tul kuyruk vatozum vardi, oda oldu.
Digerleri sabah baktim iyi durumda gibi.
kisacasi boyle dostum.Sende bakteri kulturu al kullan. Deri solusyonu mevcut olan bakteriye bile zararli ki,icerisinde organik birsey yok.
bende balik 2 adet, bitkiler, bakteri kulturu.
3 de var ona ragmen, 4. gunde attim baliklari.
umarim az kayip verirsin, veririz[;)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020231101561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230724261.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020231102441.jpg[/IMG]
yukardakiler sifirdan yeni kurulum co2 sistem li,
alttakide co2 sistemsiz olani
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/290820231905431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/290820231904581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/290820231904581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/290820231904381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/290820231904381.jpg[/IMG]
[QUOTE=utkuuuuu]Merhaba. Hobide yeniyim akvaryumumu yeni kurdum. İç filtre sobo wp 950F kullanıyorum ve 100W ısıtıcı 28 derecede sabit her şey açık şekilde 2 gün çalıştırdım. Balık yokken sonra bakteri kültürü deri losyonu döküp 1.5 gün daha beklettim. Yani 3.5 gün suyum dinledi sonra balıklarımı almaya gittim. Akvaryum ölçülerim 65x30x25 56 litre içine 2 çöpçü 10 trans genetic tetra 2 benekli moli 1 kılıçkuyruk moli 3 karışık moli 9 lepistes 2 melek 1 vatoz yani toplam 30 balık koydum. Aldığım petshop 10\1 ini kaybedersin dedi. Balıkların akvaryumu yeni kurduğum için şu ana kadar bir melek ve 1 vatoz kaybettim. 3. günün sonunda normal mi? Bir de asıl konuyu açma sebebim benekli molilerim suyun üstüne çıkıp ağızlarını açıp geri iniyorlar ve aynı hareketleri yapıp geri yukarı çıkıyorlar. Melek balığım da aynı şekilde hep ağzı açık ve çok hareket etmiyor. Moli balıklarım hep kenarda aşağı yukarı çıkıyorlar. Hiç akvaryumun ortasına gitmiyorlar sebebi nedir? Balık kaybetmek istemiyorum. Lepisteslerim ilk günlerde hep suyun üstünde yüzüyorlardı. Ama yavaş yavaş ortalara inmeye başladılar. Normaldir herhalde. Bir de melek balığım yem yemiyor. Bunların sebepleri nelerdir? Yanlış bir şey yapmış mıyım? Görüşlerinizi bekliyorum[/QU[QUOTE=utkuuuuu]Merhaba. Hobide yeniyim akvaryumumu yeni kurdum. İç filtre sobo wp 950F kullanıyorum ve 100W ısıtıcı 28 derecede sabit her şey açık şekilde 2 gün çalıştırdım. Balık yokken sonra bakteri kültürü deri losyonu döküp 1.5 gün daha beklettim. Yani 3.5 gün suyum dinledi sonra balıklarımı almaya gittim. Akvaryum ölçülerim 65x30x25 56 litre içine 2 çöpçü 10 trans genetic tetra 2 benekli moli 1 kılıçkuyruk moli 3 karışık moli 9 lepistes 2 melek 1 vatoz yani toplam 30 balık koydum. Aldığım petshop 10\1 ini kaybedersin dedi. Balıkların akvaryumu yeni kurduğum için şu ana kadar bir melek ve 1 vatoz kaybettim. 3. günün sonunda normal mi? Bir de asıl konuyu açma sebebim benekli molilerim suyun üstüne çıkıp ağızlarını açıp geri iniyorlar ve aynı hareketleri yapıp geri yukarı çıkıyorlar. Melek balığım da aynı şekilde hep ağzı açık ve çok hareket etmiyor. Moli balıklarım hep kenarda aşağı yukarı çıkıyorlar. Hiç akvaryumun ortasına gitmiyorlar sebebi nedir? Balık kaybetmek istemiyorum. Lepisteslerim ilk günlerde hep suyun üstünde yüzüyorlardı. Ama yavaş yavaş ortalara inmeye başladılar. Normaldir herhalde. Bir de melek balığım yem yemiyor. Bunların sebepleri nelerdir? Yanlış bir şey yapmış mıyım? Görüşlerinizi bekliyorum[/QUOTE]
Ayni tarihte, ayni olculerde bende akvaryum kurdum. Konu basligi actim, bakabilirsiniz. Fakat ben soru sormak icin degil, tasarimi gostermek icin paylasmistim.
5 litrelik su bidonlarina su doldurup, agzi acik vaziyette 3 gun dinlendirdim.
Sonra akvaryumun zemin kumunu (siyah kum vitasend di galiba) sadece bol su ile temizleyip akvaryuma ekledim. 35 kg kum doktum, salinim yapmiyacak kayalar ile donattim ( dragon stone) aslinda salinimi azda olsa yapar fakat kimyasal degil sonucta bu kayalar.
suyu doldurdum yetmedi, carsidaki hesap pazara uymadi. Bu sefer cesme suyu ekledim 1/3 kadar.
bitkileri diktim, akilli gubreleri ektim.
icerisine yalnizca 2 gun boyunca excel ve bakteri kulturu ekledim.
2 gun bile cok erken ama dayanamadim, cunku oncesinde besledigim baliklari yeni kurulan akvaryuma ekleyene kadar kova icinde 4 gun bekletmis oldum. Kovada zaten 2 balik oldu.
dedimki, asilamaya bile gerek yok:))
guclu olanlar yasasin:)) cunku biliyorum yani, nitrat yuksek olacak. bakteri kulturu dis filtre kullaniyorum, filtre ve kayalarin gozenegine tutunup cogalmasi lazim ki, daha cok erken.
sari neon karidesleri asiladim, baliklari asilamadim cunku, bu baliklari ayni bakteri kulturu ile akvaryumda yasatmistim.Dedimki, bu seferde birsey olmaz.
tum baliklari koymadan once 2 balik koydum.1 gun boyunca yasadilar, yem atinca kostular.
tamam dedim, yasam var. Suyun bulutlu sisli bulanikligida nerdeyse gecti( bu bakteri kulturunun etkisiyle oluyor nerdeyse)
bugun akvaryumu kurali 4 yada 5. gunum. dun aksam ekledim hepsini.
birtek olmek uzere olan cuce tul kuyruk vatozum vardi, oda oldu.
Digerleri sabah baktim iyi durumda gibi.
kisacasi boyle dostum.Sende bakteri kulturu al kullan. Deri solusyonu mevcut olan bakteriye bile zararli ki,icerisinde organik birsey yok.
bende balik 2 adet, bitkiler, bakteri kulturu.
3 de var ona ragmen, 4. gunde attim baliklari.
umarim az kayip verirsin, veririz[;)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020231101561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230724261.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020231102441.jpg[/IMG]
yukardakiler sifirdan yeni kurulum co2 sistem li,
alttakide co2 sistemsiz olani
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/290820231905431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/290820231904581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/290820231904581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/290820231904381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/290820231904381.jpg[/IMG]
Co2 Siz Akvaryumum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230725111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230725491.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230726231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230726381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230726541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230727091.jpg[/IMG]
Arkadaşlar merhaba,
kırmızı bitkileri artırmak istediğim ve monte carlo yetistirmek istediğim için co2 li sisteme geçtim. Küçük bir fanusta japon yetiştirerek başladım. Olay buraya kadar evrildi:) akvaryumu bozup tekrar kurdum, şuan 3. gün su bulanık.
bir sonraki resimde daha detaylı yazarım( canlıları)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230725111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230725491.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230726231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230726381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230726541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239689/101020230727091.jpg[/IMG]
Arkadaşlar merhaba,
kırmızı bitkileri artırmak istediğim ve monte carlo yetistirmek istediğim için co2 li sisteme geçtim. Küçük bir fanusta japon yetiştirerek başladım. Olay buraya kadar evrildi:) akvaryumu bozup tekrar kurdum, şuan 3. gün su bulanık.
bir sonraki resimde daha detaylı yazarım( canlıları)
SON MESAJLAR
- 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Üçgen Şekilli Yosun Fatihsm, 19:39
Yosun - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
