ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Akvartist
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
8
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
31 Ocak 2023 20:33
Son Ziyaret:
18 Şubat 2026 22:55
Toplam Mesaj:
13 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mert SARIALTIN
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Samsun
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Yıllar sonra gelen bir heves ..
SON 10 MESAJI
İlk Bitkili Akvaryumum
[QUOTE=Ahmet Beyoğlu]Hayırlı olsun bende ilk kez bitkili bir akvaryum kurdum ama benim bitkilerim sararmaya ve çürümeye başladı sebebi nedir bilmiyorum
İnşallah benim başıma gelen talihsizliği siz yaşamazsınız
Tekrardan hayırlı olsun akvaryumunuz çok güzel görünüyor keyifli hobiler [^_^][/QUOTE]
Değerli yanıtınız için teşekkür ederim. Biraz çürümeler yaşadım, dün akşam çürüyen yaprak ve kökleri biraz budadım. Umarım devamı gelmez [:((]
[QUOTE=Ahmet Beyoğlu]Hayırlı olsun bende ilk kez bitkili bir akvaryum kurdum ama benim bitkilerim sararmaya ve çürümeye başladı sebebi nedir bilmiyorum
İnşallah benim başıma gelen talihsizliği siz yaşamazsınız
Tekrardan hayırlı olsun akvaryumunuz çok güzel görünüyor keyifli hobiler [^_^][/QUOTE]
Değerli yanıtınız için teşekkür ederim. Biraz çürümeler yaşadım, dün akşam çürüyen yaprak ve kökleri biraz budadım. Umarım devamı gelmez [:((]
İlk Bitkili Akvaryumum
[QUOTE=mrah]Hayirlisi olsun :). Oncelikle su assagidakiler sucul bitki degiller akvaryumdan cikarip saksiya ekmeniz daha yerinde olur, ileride bi terrarium kurarsaniz belki orada kullanirsiniz. 2. konu, bitkili akvaryum hobisine niyetlisiniz ve bu kadar yatirim yapmissiniz fakat asil DIY olarak cok rahat yapip hic bir sorun yasamayacaginiz ekipmanlar varken en onemli faktoru yani CO2'yi DIY yapmissiniz. Bu uzun vadede (bence kisa vadede) size sorun olarak donecek. Bu tarz bitkilere niyetliyseniz keske isigi 1 metre smd led alip ortan ikiye bolup iki parca seklinde 50cm bir armatur yaparak kullansaydiniz. Tup, regulator vs CO2 ekipmanlari icin biraz butce yaratilirdi boylece. Suan ki duzende minimum tutarla tankinizin gelecegi icin yapabileceginiz en guzel cozum eger o aydinlatma (sanirim oyle) smd led ile yapildiysa bunlari dimlemek icin satilan ufak bir ekipman var. Bundan alip isigi minimize edip yola devam etmek, tankta zaten zemin bitkisi vs. de yok karsiniza sorun olarak cikmaz bu. En azindan CO2 aciginida kismen kapatmis olur tam olmasada daha kontrollu bir tanka sahip olursunuz. Bitkilerin nereye ekildigi suan cok onemli degil. Zaten zamanla buyuduklerinde siz buyume sekillerine gore istediginiz gorseli yakalarsiniz gelisime odaklanin sadece. Son olarak o bitkilerin makro ve mikro besinlere ihtiyaci var. Yaptiginiz taban kurulumu mikrolari onemli olcude saglasada asil onemli olan makrolari ama diy ama markali gubrelerle eklemek zorundasiniz. Umarim hayal ettiginiz gibi bir tankiniz olur fakat bastada soyledigim gibi malesef mayali gibi sistemlerle bu degirmeni dondurmek cok ama cok emek istiyor.
Hemigraphis Rependa dediginiz sanirim bu.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238192/150220232145351.jpg[/IMG]
Alternanthera Bettzickiana Red
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238192/150220232145381.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba, Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Mayalı sistemi geçici olarak yaptım malesef. Dolap iç yüksekliği 45 cm buna uygun tüp bulamadım bulduklarımda 0.5 lt felan :) Zamana bıraktım hem biraz daha araştırıp hem finansal olarak daha müsait bir zamanda co2 sistemine geçeceğim. Teraryum bitkisi olarak tabir ettiğiniz resimdeki bitki ise çok üzüldüm.. En çok beğendiğim bitkiler arasındaydı .. Bir saksı alıp dikeceğim en kısa sürede [:3]
[QUOTE=mrah]Hayirlisi olsun :). Oncelikle su assagidakiler sucul bitki degiller akvaryumdan cikarip saksiya ekmeniz daha yerinde olur, ileride bi terrarium kurarsaniz belki orada kullanirsiniz. 2. konu, bitkili akvaryum hobisine niyetlisiniz ve bu kadar yatirim yapmissiniz fakat asil DIY olarak cok rahat yapip hic bir sorun yasamayacaginiz ekipmanlar varken en onemli faktoru yani CO2'yi DIY yapmissiniz. Bu uzun vadede (bence kisa vadede) size sorun olarak donecek. Bu tarz bitkilere niyetliyseniz keske isigi 1 metre smd led alip ortan ikiye bolup iki parca seklinde 50cm bir armatur yaparak kullansaydiniz. Tup, regulator vs CO2 ekipmanlari icin biraz butce yaratilirdi boylece. Suan ki duzende minimum tutarla tankinizin gelecegi icin yapabileceginiz en guzel cozum eger o aydinlatma (sanirim oyle) smd led ile yapildiysa bunlari dimlemek icin satilan ufak bir ekipman var. Bundan alip isigi minimize edip yola devam etmek, tankta zaten zemin bitkisi vs. de yok karsiniza sorun olarak cikmaz bu. En azindan CO2 aciginida kismen kapatmis olur tam olmasada daha kontrollu bir tanka sahip olursunuz. Bitkilerin nereye ekildigi suan cok onemli degil. Zaten zamanla buyuduklerinde siz buyume sekillerine gore istediginiz gorseli yakalarsiniz gelisime odaklanin sadece. Son olarak o bitkilerin makro ve mikro besinlere ihtiyaci var. Yaptiginiz taban kurulumu mikrolari onemli olcude saglasada asil onemli olan makrolari ama diy ama markali gubrelerle eklemek zorundasiniz. Umarim hayal ettiginiz gibi bir tankiniz olur fakat bastada soyledigim gibi malesef mayali gibi sistemlerle bu degirmeni dondurmek cok ama cok emek istiyor.
Hemigraphis Rependa dediginiz sanirim bu.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238192/150220232145351.jpg[/IMG]
Alternanthera Bettzickiana Red
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238192/150220232145381.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba, Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Mayalı sistemi geçici olarak yaptım malesef. Dolap iç yüksekliği 45 cm buna uygun tüp bulamadım bulduklarımda 0.5 lt felan :) Zamana bıraktım hem biraz daha araştırıp hem finansal olarak daha müsait bir zamanda co2 sistemine geçeceğim. Teraryum bitkisi olarak tabir ettiğiniz resimdeki bitki ise çok üzüldüm.. En çok beğendiğim bitkiler arasındaydı .. Bir saksı alıp dikeceğim en kısa sürede [:3]
İlk Bitkili Akvaryumum
[QUOTE=Bvarisli]İlk defa kurulan bitkili bir akvaryum için oldukça güzel duruyor. Co2' de tüplü sisteme geçmek isterseniz ben regülatör olarak Yıldız 5950-AQ kullanıyorum. Hem ince ayar vanalı hem de selenoid valf' li hazır bir sistem. Gerçi şimdi biraz araştırdım hem fiyatları çok uçmuş hem stok gözükmüyor.
Ek olarak acilen akvaryum içindeki denizden aldığınız kayayı çıkartıp tuz ruhu ile test etmenizi tavsiye ederim. Eğer tuz ruhunu dökünce kabarma oluyorsa sizin akvaryuma uygun değildir. Genelde denizden vs toplanan kayalar bitki akvaryumlarına pek uygun olmuyor. Salınım yaparak ph, kh gibi değerlere etki edebiliyorlar. Ayrıca silikat salınımı yapıp yosunu da tetikleyebilir.[/QUOTE]
Merhaba, değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Co2 tüplü sisteme geçmeyi düşünüyorum fakat şuan için biraz masraflı geldi. Dolabımda iç yüksekliği 45 cm buna uygun tüpte bulamadım, zamanla hem araştırırım hemde bütçe ayırırım diye düşündüm. Taş için tuz ruhu testini yaptım üzerine çamaşır suyu ve diş fırçası ile yıkadıktan sonra durulayıp 2 saat kaynattım 2 günde suda beklettim sorun çıkacağını düşünmüyorum. Umarım kötü tecrübeler yaşamayız ..
[QUOTE=Bvarisli]İlk defa kurulan bitkili bir akvaryum için oldukça güzel duruyor. Co2' de tüplü sisteme geçmek isterseniz ben regülatör olarak Yıldız 5950-AQ kullanıyorum. Hem ince ayar vanalı hem de selenoid valf' li hazır bir sistem. Gerçi şimdi biraz araştırdım hem fiyatları çok uçmuş hem stok gözükmüyor.
Ek olarak acilen akvaryum içindeki denizden aldığınız kayayı çıkartıp tuz ruhu ile test etmenizi tavsiye ederim. Eğer tuz ruhunu dökünce kabarma oluyorsa sizin akvaryuma uygun değildir. Genelde denizden vs toplanan kayalar bitki akvaryumlarına pek uygun olmuyor. Salınım yaparak ph, kh gibi değerlere etki edebiliyorlar. Ayrıca silikat salınımı yapıp yosunu da tetikleyebilir.[/QUOTE]
Merhaba, değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Co2 tüplü sisteme geçmeyi düşünüyorum fakat şuan için biraz masraflı geldi. Dolabımda iç yüksekliği 45 cm buna uygun tüpte bulamadım, zamanla hem araştırırım hemde bütçe ayırırım diye düşündüm. Taş için tuz ruhu testini yaptım üzerine çamaşır suyu ve diş fırçası ile yıkadıktan sonra durulayıp 2 saat kaynattım 2 günde suda beklettim sorun çıkacağını düşünmüyorum. Umarım kötü tecrübeler yaşamayız ..
30x30x30 Extra Clear Betta Akvaryum
Sade ve çok hoş olmuş, elinize sağlık. Keyifli hobiler dilerim.
Sade ve çok hoş olmuş, elinize sağlık. Keyifli hobiler dilerim.
Japon Akvaryum Kurulumu
[QUOTE=cnydnlp]En başta sadece 2 adet japon ekleyeceğimi belirtmiştim fakat 1 adet daha japon ekleyip 3 adet ile sınırlandırmak istiyorum ancak hacim sebebiyle tereddütlerim var, sizce ekleme yapmam canlıların gelişimini olumsuz etkiler mi ?[/QUOTE]
Merhaba, akvaryumunuz sade ve çok şık. Sadelik üzerine kurulmuş bir akvaryumda 3 japon balığının göz yoracağını düşünüyorum. İşin sağlık boyutunu japon balığında daha tecrübeli arkadaşlarımız yazacaktır. Elinize sağlık çok hoş [:3]
[QUOTE=cnydnlp]En başta sadece 2 adet japon ekleyeceğimi belirtmiştim fakat 1 adet daha japon ekleyip 3 adet ile sınırlandırmak istiyorum ancak hacim sebebiyle tereddütlerim var, sizce ekleme yapmam canlıların gelişimini olumsuz etkiler mi ?[/QUOTE]
Merhaba, akvaryumunuz sade ve çok şık. Sadelik üzerine kurulmuş bir akvaryumda 3 japon balığının göz yoracağını düşünüyorum. İşin sağlık boyutunu japon balığında daha tecrübeli arkadaşlarımız yazacaktır. Elinize sağlık çok hoş [:3]
Sıfırdan... Tekrar...
Tebrik ederim, Güzel görünüyor. Arkadaşlar ışıklandırmayı beğenmemiş. Bende yeni, ARMATÜRK 2050H 54w modelini aldım, umarım memnun kalırım. Elinize sağlık
Tebrik ederim, Güzel görünüyor. Arkadaşlar ışıklandırmayı beğenmemiş. Bende yeni, ARMATÜRK 2050H 54w modelini aldım, umarım memnun kalırım. Elinize sağlık
Yeni Bir Kurulum, Yeni Bir Heyecan
Tuna bey değerli yorumunuz için teşekkür ederim, satın aldım ve 2 gündür kullanıyorum. Konuya pek hakim değilim fakat yeterli geldi göz kararıyla. Biraz önce tanıtım konusu açtım inceleyip yorum ve görüşlerinizi belirtirseniz bahtiyar olurum. Saygılarımla [:3]
Tuna bey değerli yorumunuz için teşekkür ederim, satın aldım ve 2 gündür kullanıyorum. Konuya pek hakim değilim fakat yeterli geldi göz kararıyla. Biraz önce tanıtım konusu açtım inceleyip yorum ve görüşlerinizi belirtirseniz bahtiyar olurum. Saygılarımla [:3]
İlk Bitkili Akvaryumum
Merhaba değerli hobidaşlarım,
Öncelikle ülkemizde yaşanan deprem felaketi .. Umarım hepiniz iyisinizdir. Ölenlere Allahtan rahmet, yaralanan kardeşlerime şifa, geride kalanlara sabır diliyorum. Bu günleri ülkece atlatmamız her ne kadar zor olsa da tez zamanda tüm insanlığın sağlık ve refağa kavuşmasını temenni ediyorum. [:((]
Kısaca özetlemek gerekirse bundan yaklaşık bir ay öncesinde hobiye geri dönerek bir akvaryum kurma planına giriştim.
Tanışma konum: https://www.akvaryum.com/Forum/yeni_bir_kurulum_yeni_bir_heyecan_k988864.asp?PID=5981628#scrl5981628
Bu süre zarfında biraz daha araştırarak, elimdeki imkanlar doğrultusunda en iyisini yapmaya çalıştım. İmkanlarımız bir hayli yeterli olsa da ilk defa bitkili akvaryum kurmamın verdiği tecrübesizlikle eminim ki bir çok hata yaptım. Siz değerli , tecrübeli hobidaşlarımdan ricam bu süre zarfında ki eksikler ve hatalar konusunda bilgilendirip, aydınlatmanız olacaktır.
Ölçüler ; 60x40x40
Tankın yaşı ; 2 Gün
Canlı türleri ; Şuan yok, Kardinal tetra ve vatoz veya salyangoz türleri düşünüyorum
Bitki türleri ;
- Hygrophila Difformis
- Anubias
- Hemigraphis Rependa
- Limnophila Sessiliflora
- Myriophyllum Proserpinacoides
- Alternanthera Bettzickiana Red
- Ludwiga Repens Rubin
- Cryptocoryne Wendtii Brown
- Echinodorus Bolivianus
- Ludwigia Peruensis
- Hygrophila Polysperma Ceylon Zeytin
Filtrasyon ; Tetra Ex 800 plus
Işıklandırma ; ARMATÜRK 2050H 54W
Tasarım ve Dekorasyon ; Bir adet denizden aldığım taş ve serbest tasarım
Ek malzemeler ;
- JBL pro Temp S Isıtıcı 100w
- Fluval 2 Ekranlı Termometre
- Eheim uzun süreli co2 Test
- Aquario Neo S co2 difüzör
- Tabanda 2.5 LT Aqua Basis plus ve 10 LT JBL Monado kullandım
Co2 için mayalı sistem kullanıyorum ( sanırım ölçüleri şans eseri güzel ayarladım test devamlı yeşil [:)] )
Bitki dikerken hangisinin nereye dikildiğini bilmemem sebebi ile bir yandan araştırarak diksemde biraz karışıklıklar oldu, ilk defa bitkili akvaryum kurmanın acemiliği ne yaptığını bilmeme duygusu .. Bu konuda yardımlarınızı rica ediyorum :)
Çok uzatmadan fotoğraflara geçiyorum,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238192/150220232145101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238192/150220232145151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238192/150220232145211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238192/150220232145251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238192/150220232145311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238192/150220232145351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238192/150220232145381.jpg[/IMG]
Normalde tüm aşamaları fotoğraflayıp hatta video alıp saklamayı planlıyordum, fakat malum ülkece içinde olduğumuz durum ne moral bıraktı, ne heves.
İlk defa bir bitki akvaryumu kurdum, bu konuda zır cahilim. Değerli tecrübeleriniz ile gördüğünüz hata, eksik veya tavsiyelerinizi yazarsanız çok mutlu olurum.
Saygılarımla, sağlıklı hobiler [:3]
Merhaba değerli hobidaşlarım,
Öncelikle ülkemizde yaşanan deprem felaketi .. Umarım hepiniz iyisinizdir. Ölenlere Allahtan rahmet, yaralanan kardeşlerime şifa, geride kalanlara sabır diliyorum. Bu günleri ülkece atlatmamız her ne kadar zor olsa da tez zamanda tüm insanlığın sağlık ve refağa kavuşmasını temenni ediyorum. [:((]
Kısaca özetlemek gerekirse bundan yaklaşık bir ay öncesinde hobiye geri dönerek bir akvaryum kurma planına giriştim.
Tanışma konum: https://www.akvaryum.com/Forum/yeni_bir_kurulum_yeni_bir_heyecan_k988864.asp?PID=5981628#scrl5981628
Bu süre zarfında biraz daha araştırarak, elimdeki imkanlar doğrultusunda en iyisini yapmaya çalıştım. İmkanlarımız bir hayli yeterli olsa da ilk defa bitkili akvaryum kurmamın verdiği tecrübesizlikle eminim ki bir çok hata yaptım. Siz değerli , tecrübeli hobidaşlarımdan ricam bu süre zarfında ki eksikler ve hatalar konusunda bilgilendirip, aydınlatmanız olacaktır.
Ölçüler ; 60x40x40
Tankın yaşı ; 2 Gün
Canlı türleri ; Şuan yok, Kardinal tetra ve vatoz veya salyangoz türleri düşünüyorum
Bitki türleri ;
- Hygrophila Difformis
- Anubias
- Hemigraphis Rependa
- Limnophila Sessiliflora
- Myriophyllum Proserpinacoides
- Alternanthera Bettzickiana Red
- Ludwiga Repens Rubin
- Cryptocoryne Wendtii Brown
- Echinodorus Bolivianus
- Ludwigia Peruensis
- Hygrophila Polysperma Ceylon Zeytin
Filtrasyon ; Tetra Ex 800 plus
Işıklandırma ; ARMATÜRK 2050H 54W
Tasarım ve Dekorasyon ; Bir adet denizden aldığım taş ve serbest tasarım
Ek malzemeler ;
- JBL pro Temp S Isıtıcı 100w
- Fluval 2 Ekranlı Termometre
- Eheim uzun süreli co2 Test
- Aquario Neo S co2 difüzör
- Tabanda 2.5 LT Aqua Basis plus ve 10 LT JBL Monado kullandım
Co2 için mayalı sistem kullanıyorum ( sanırım ölçüleri şans eseri güzel ayarladım test devamlı yeşil [:)] )
Bitki dikerken hangisinin nereye dikildiğini bilmemem sebebi ile bir yandan araştırarak diksemde biraz karışıklıklar oldu, ilk defa bitkili akvaryum kurmanın acemiliği ne yaptığını bilmeme duygusu .. Bu konuda yardımlarınızı rica ediyorum :)
Çok uzatmadan fotoğraflara geçiyorum,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238192/150220232145101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238192/150220232145151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238192/150220232145211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238192/150220232145251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238192/150220232145311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238192/150220232145351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238192/150220232145381.jpg[/IMG]
Normalde tüm aşamaları fotoğraflayıp hatta video alıp saklamayı planlıyordum, fakat malum ülkece içinde olduğumuz durum ne moral bıraktı, ne heves.
İlk defa bir bitki akvaryumu kurdum, bu konuda zır cahilim. Değerli tecrübeleriniz ile gördüğünüz hata, eksik veya tavsiyelerinizi yazarsanız çok mutlu olurum.
Saygılarımla, sağlıklı hobiler [:3]
Yeni Bir Kurulum, Yeni Bir Heyecan
[QUOTE=MerterKorkmaz]Merhaba sizlere de;
Hobiye yeniden hoşgeldiniz, ilk dikkatimi çeken husus alacağınız ürünlerdeki fiyat performans araştırması oldu. Belli ki zaman harcamış, okumuş araştırmışsınız.
Belirtmek istediğim ilk görüş; filtre seçiminizde canlı yükünüze ve akvaryum hacminize uygun olanı, elinizdeki filtre modellerinin özelliklerini araştırarak karar vereceksinizdir zaten. Yüzey dalgalanması da yeterli tutulduğunda, bunun yanında hava vermek ( pipo filtre ile desteklenmeyecek ise ) gerekli olmayabilir. Hem elektrik faturanız da kabarmaz. [:D]
Bir diğer husus ısıtıcınızın akvaryum hacminize yeterli gelmemesi olası görünüyor. Yaklaşık 100 litre hacim, dekor ve kum ile daha da düşecektir fakat 50w yine de yeterli olur mu,güzel bir termometre ile takipte kalmak iyi olabilir, ben riske girmezdim.
Bitki ile haşır neşir olacaksanız gübre ve su değerlerinizin ölçüm yöntemlerini de araştırmanız gerekebilir. Çok zorlanacağınızı düşünmüyorum. [:iyi:]
Keyifli Hobiler Dilerim.[/QUOTE]
Verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim. Ülkemizdeki malum üzücü olaylar sebebi ile geç dönüş yapabildim kusura bakmayın. Bir hayli araştırdım bütçemizin yettiği kadarı ile eksiklerimi giderdim ve bir akvaryum kurdum tanıtım bölümüne ekleyeceğim. Bir co2 test kiti edindim diğer değerler içinse şuan araştırıyorum.
[QUOTE=MerterKorkmaz]Merhaba sizlere de;
Hobiye yeniden hoşgeldiniz, ilk dikkatimi çeken husus alacağınız ürünlerdeki fiyat performans araştırması oldu. Belli ki zaman harcamış, okumuş araştırmışsınız.
Belirtmek istediğim ilk görüş; filtre seçiminizde canlı yükünüze ve akvaryum hacminize uygun olanı, elinizdeki filtre modellerinin özelliklerini araştırarak karar vereceksinizdir zaten. Yüzey dalgalanması da yeterli tutulduğunda, bunun yanında hava vermek ( pipo filtre ile desteklenmeyecek ise ) gerekli olmayabilir. Hem elektrik faturanız da kabarmaz. [:D]
Bir diğer husus ısıtıcınızın akvaryum hacminize yeterli gelmemesi olası görünüyor. Yaklaşık 100 litre hacim, dekor ve kum ile daha da düşecektir fakat 50w yine de yeterli olur mu,güzel bir termometre ile takipte kalmak iyi olabilir, ben riske girmezdim.
Bitki ile haşır neşir olacaksanız gübre ve su değerlerinizin ölçüm yöntemlerini de araştırmanız gerekebilir. Çok zorlanacağınızı düşünmüyorum. [:iyi:]
Keyifli Hobiler Dilerim.[/QUOTE]
Verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim. Ülkemizdeki malum üzücü olaylar sebebi ile geç dönüş yapabildim kusura bakmayın. Bir hayli araştırdım bütçemizin yettiği kadarı ile eksiklerimi giderdim ve bir akvaryum kurdum tanıtım bölümüne ekleyeceğim. Bir co2 test kiti edindim diğer değerler içinse şuan araştırıyorum.
Yeni Bir Kurulum, Yeni Bir Heyecan
[QUOTE=Tesseract]Sizden yaklaşık 6 ayda önce aynı durumları yaşayıp bitkili akvaryum kurmuş birisi olarak edindiğim bir kaç tecrübemi paylaşmak isterim.
Mayalı sistem yaparsanız eğer kapat aç tarzı bir imkanınız olmayacak, belirli sürede bir yenileme ihtiyacınız olacak ve bir denge yakalamanız oldukça zor olacak. High tech bir akvaryum kuracaksanız şu anki tecrübeme dayanarak tüp almanızı tavsiye edeceğim.
Bİtkiler için yüksek co2 ile düşük co2 bitkilerini karıştırabilirsiniz ancak yüksek co2 veriyor olmak şartı ile. Akvaryumumda şu anda co2 veriyorum, taban bitkisi olarak cuba kullanıyorum. Yüksek co2 ve ışık isteyen bir bitki ancak akvaryumda yine low tech bitkileride mevcut ve gayet güzel büyüyorlar bir sıkıntısını görmedim.
Ben biraz bitkileri araştırmadan girdiğim için tasarımda büyük hatalar yaptım. Arka plan bitkisini ortaya ekmek tarzında. Bunlara dikkat etmenizi tavsiye ederim. Umarım gönlünüze göre bir akvaryum kurabilirsiniz hayırlı olsun şimdiden.[:)][/QUOTE]
Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim, Evet bence heyecana kapılarak acele etmemeye çalışıyorum. Malesef hata yapmadan öğrenme şansımız bulunmuyor fakat mümkün olduğunca araştırarak minimize etmeye çalışıyorum. Desteğiniz için teşekkür ederim tekrardan [:3]
[QUOTE=Tesseract]Sizden yaklaşık 6 ayda önce aynı durumları yaşayıp bitkili akvaryum kurmuş birisi olarak edindiğim bir kaç tecrübemi paylaşmak isterim.
Mayalı sistem yaparsanız eğer kapat aç tarzı bir imkanınız olmayacak, belirli sürede bir yenileme ihtiyacınız olacak ve bir denge yakalamanız oldukça zor olacak. High tech bir akvaryum kuracaksanız şu anki tecrübeme dayanarak tüp almanızı tavsiye edeceğim.
Bİtkiler için yüksek co2 ile düşük co2 bitkilerini karıştırabilirsiniz ancak yüksek co2 veriyor olmak şartı ile. Akvaryumumda şu anda co2 veriyorum, taban bitkisi olarak cuba kullanıyorum. Yüksek co2 ve ışık isteyen bir bitki ancak akvaryumda yine low tech bitkileride mevcut ve gayet güzel büyüyorlar bir sıkıntısını görmedim.
Ben biraz bitkileri araştırmadan girdiğim için tasarımda büyük hatalar yaptım. Arka plan bitkisini ortaya ekmek tarzında. Bunlara dikkat etmenizi tavsiye ederim. Umarım gönlünüze göre bir akvaryum kurabilirsiniz hayırlı olsun şimdiden.[:)][/QUOTE]
Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim, Evet bence heyecana kapılarak acele etmemeye çalışıyorum. Malesef hata yapmadan öğrenme şansımız bulunmuyor fakat mümkün olduğunca araştırarak minimize etmeye çalışıyorum. Desteğiniz için teşekkür ederim tekrardan [:3]
SON MESAJLAR
- Akvarymun Camlarında Garip Canlılar Var alp3r, 22:02
Omurgasızlar - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 21:45
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 21:38
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 21:34
Yeni Üye Forumu - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi egemenc, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin hakanmorcicek, 21:24
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 21:09
Omurgasızlar - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Tayvan Bee M510 21:24
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
KULLANICILAR
- 97 Online Kullanıcı, 54 Üye
Online Kullanıcılar
cheavy,
DABARAKATO,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
Kuduoglu,
Hilmi22,
Altonn,
joko29,
3muratyucel8,
Ehtiyar,
nniiaa,
altuntasseref,
Thunderbird,
poysub,
pusathan01,
0rnn,
fetocan,
Ibrahimkahraman,
dzurel,
√olkaπ,
Ertug22,
gürkanbey,
TolgahanA,
Sungurr,
osmandbnl,
Umutoty,
Maydogan,
Fatihsm,
Andreasbeck,
ttolgaa,
omerkaya40,
ballantines,
ByOscar:),
prisonbreak,
Cyber_Scout,
35mehmet35,
Birtek,
ternapi,
hakanmorcicek,
Ozzgurr,
fffurkan9,
aranjman,
BalikAdam3099,
Sercan.,
HarunYILDIRIM,
syerli,
Tata,
ŞERiF35,
omerburak07,
Pandkoal,
yeekim,
İnci Kefali,
Bozajuniors,
hasancn,
kocoglu,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
