ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Mr_Ocean
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
284
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
11 Aralık 2022 19:43
Son Ziyaret:
04 Ocak 2025 18:21
Toplam Mesaj:
120 [0.09 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Cem Baba
Doğum Tarihi:
26 Nisan 1981
Yaş:
45
İl:
Mugla
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Mr. Ocean
SON 10 MESAJI
Baboky Ekibinin 2. Low Tech Karides Akvaryumu
Ev yapımı makro gübre yaptım [:)] Haftada bir-iki vermeye başladım. Limonları biraz budadım, bitkiler oldukça iyi gidiyorlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/020120251942561.jpg[/IMG]
Ev yapımı makro gübre yaptım [:)] Haftada bir-iki vermeye başladım. Limonları biraz budadım, bitkiler oldukça iyi gidiyorlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/020120251942561.jpg[/IMG]
Baboky Ekibinin 2. Low Tech Karides Akvaryumu
Son fotoğraftan sonra bir hafta geçti, akvaryumun gelişimi şu noktada:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/281220242033311.jpg[/IMG]
Son fotoğraftan sonra bir hafta geçti, akvaryumun gelişimi şu noktada:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/281220242033311.jpg[/IMG]
Co2siz Arkaplan Ve Zemin Bitkisi
[QUOTE=Ömer Kaan]
Aquamins California Black Sand nereden aldınız ne kadar süredir kullanıyorsunuz? Kaç yıkamada hallettiniz? Kumda demir içeriği var mı mıknatıs olayı falan?[/QUOTE]
Tüm malzemeleri Atakan Akvaryum'dan aldım. Dediğim gibi 2 ay kadar oldu kurulumu yapalı. Akvaryuma sermeden elekli bir süzgeçte parça parça yıkadım. Yıkama suyu berraklaşınca akvaryuma koydum. Yine de ilk dolumda su bulandı ama zamanla berraklaştı. Demir konusunu bilmiyorum, hiç bakmadım, merak da etmedim açıkçası. Atakan Akvaryum'a sorarsanız yanıt vereceklerini düşünüyorum. İletişimi kolay bir firma.
[QUOTE=Ömer Kaan]
Aquamins California Black Sand nereden aldınız ne kadar süredir kullanıyorsunuz? Kaç yıkamada hallettiniz? Kumda demir içeriği var mı mıknatıs olayı falan?[/QUOTE]
Tüm malzemeleri Atakan Akvaryum'dan aldım. Dediğim gibi 2 ay kadar oldu kurulumu yapalı. Akvaryuma sermeden elekli bir süzgeçte parça parça yıkadım. Yıkama suyu berraklaşınca akvaryuma koydum. Yine de ilk dolumda su bulandı ama zamanla berraklaştı. Demir konusunu bilmiyorum, hiç bakmadım, merak da etmedim açıkçası. Atakan Akvaryum'a sorarsanız yanıt vereceklerini düşünüyorum. İletişimi kolay bir firma.
Co2siz Arkaplan Ve Zemin Bitkisi
[QUOTE=Ömer Kaan]
Fotoğraf alabilir miyiz [:?]
Peki gübre olarak ne önerirsiniz? Aquario
Neo Plants Tab gübre veya başka bir öneri ?
Kum olarak normal de siyah bir kum istiyordum ancak içeriği demir mi çok pis mi bilemedim internettekilerde
EuroStar Aquaclay Akvaryum Bitki Kumu var şuanda aklımda ama gönlümde siyah var tabi.
Aquamins California Black Sand nasıldır[/QUOTE]
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/baboky_ekibinin_2_low_tech_karides_akvaryumu_k1004352.asp[/URL] linkinde forum konusu var. Gelişimleri kendiniz görebilirsiniz.
Ben zeminde Aquamins California Black Sand kullandım. Bana iyi geldi.
Gübre sorusunun doğru muhatabı değilim. Derin bilgim yok. Dediğim gibi sadece Seachem Flourish kullanıyorum. Hazır gübreler çok pahalı. Kendime makro gübre yapacağım kafaya koydum. 3-0.6-11 NPK sıvı makro gübrenin çok amaçlı ve bana uygun olduğunu tespit ettim. Kimya deposundan malzemeleri alıp yapacağım.
[QUOTE=Ömer Kaan]
Fotoğraf alabilir miyiz [:?]
Peki gübre olarak ne önerirsiniz? Aquario
Neo Plants Tab gübre veya başka bir öneri ?
Kum olarak normal de siyah bir kum istiyordum ancak içeriği demir mi çok pis mi bilemedim internettekilerde
EuroStar Aquaclay Akvaryum Bitki Kumu var şuanda aklımda ama gönlümde siyah var tabi.
Aquamins California Black Sand nasıldır[/QUOTE]
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/baboky_ekibinin_2_low_tech_karides_akvaryumu_k1004352.asp[/URL] linkinde forum konusu var. Gelişimleri kendiniz görebilirsiniz.
Ben zeminde Aquamins California Black Sand kullandım. Bana iyi geldi.
Gübre sorusunun doğru muhatabı değilim. Derin bilgim yok. Dediğim gibi sadece Seachem Flourish kullanıyorum. Hazır gübreler çok pahalı. Kendime makro gübre yapacağım kafaya koydum. 3-0.6-11 NPK sıvı makro gübrenin çok amaçlı ve bana uygun olduğunu tespit ettim. Kimya deposundan malzemeleri alıp yapacağım.
Co2siz Arkaplan Ve Zemin Bitkisi
Ben iki ay kadar evvel low-tech, co2'siz bir akvaryum kurdum.
Arka plan için Limnophila Sessiliflora, Hygrophila Difformis Çınar ve Rotala Rotundifolia 'Orange Juice' diktim. Hepsi tuttu. Sessiliflora en hızlı gelişim gösteren oldu.
Orta plan için Java Fern, Cryptocoryne Wendtii brown ve green ve bunlara ilave Rotala Indica Red kullandım. Yine hepsi tuttu. Rotalalar inanılmaz gelişti, ikincilik cryptocorynelerde.
Zemin bitkisi olarak subulata ve mini parvula kullandım. Subulataların çoğu öldü, tutunamadılar. Arada derede birkaç yaprak kaldı sadece. Mini parvula ise ektiğim gibi duruyor iki aydır. Ne öldü, ne büyüdüler. Öylece duruyorlar.
Gübre olarak şimdiye kadar sadece haftada bir Seachem Flourish veriyorum. Başka destek yok. Zeminin altında toprak vb. de yok. Netice şimdilik böyle.
Ben iki ay kadar evvel low-tech, co2'siz bir akvaryum kurdum.
Arka plan için Limnophila Sessiliflora, Hygrophila Difformis Çınar ve Rotala Rotundifolia 'Orange Juice' diktim. Hepsi tuttu. Sessiliflora en hızlı gelişim gösteren oldu.
Orta plan için Java Fern, Cryptocoryne Wendtii brown ve green ve bunlara ilave Rotala Indica Red kullandım. Yine hepsi tuttu. Rotalalar inanılmaz gelişti, ikincilik cryptocorynelerde.
Zemin bitkisi olarak subulata ve mini parvula kullandım. Subulataların çoğu öldü, tutunamadılar. Arada derede birkaç yaprak kaldı sadece. Mini parvula ise ektiğim gibi duruyor iki aydır. Ne öldü, ne büyüdüler. Öylece duruyorlar.
Gübre olarak şimdiye kadar sadece haftada bir Seachem Flourish veriyorum. Başka destek yok. Zeminin altında toprak vb. de yok. Netice şimdilik böyle.
Baboky Ekibinin 2. Low Tech Karides Akvaryumu
Akvaryumdaki kafa motorunu Eheim Compact On 600 ile değiştirdim. Akıntı arttı ama rahatsız edecek seviyede değil. Yüzeyde hafif bir dalga da yapıyor, böylece yüzeydeki yağlanmanın da önüne geçmiş oldum. Gayet iyi oldu.
Başlangıç seviyesinde CO2 işine de girdim, bitkilerin görüntüsünü çok seviyorum. İsta'nın deodorant kutulu CO2 setini aldım. Yedek kutularla 3 ay kadar deneme yapmayı planlıyorum. Kullananların yorumlarını okudum. Tam değil ama hiç yoktan daha iyi bir CO2 desteği sağlıyormuş. Deneyip göreceğiz. Sırada düzgün bir ışık alma aşaması var. Armatürk aydınlatma fena değil ama telefondan programlanabilir, iyi bir marka bir ışık alma düşüncem var. Forumda bir konu açıp fikir alışverişinde bulunacağım sanırım.
Tekrar hepinize selamlar.
Akvaryumdaki kafa motorunu Eheim Compact On 600 ile değiştirdim. Akıntı arttı ama rahatsız edecek seviyede değil. Yüzeyde hafif bir dalga da yapıyor, böylece yüzeydeki yağlanmanın da önüne geçmiş oldum. Gayet iyi oldu.
Başlangıç seviyesinde CO2 işine de girdim, bitkilerin görüntüsünü çok seviyorum. İsta'nın deodorant kutulu CO2 setini aldım. Yedek kutularla 3 ay kadar deneme yapmayı planlıyorum. Kullananların yorumlarını okudum. Tam değil ama hiç yoktan daha iyi bir CO2 desteği sağlıyormuş. Deneyip göreceğiz. Sırada düzgün bir ışık alma aşaması var. Armatürk aydınlatma fena değil ama telefondan programlanabilir, iyi bir marka bir ışık alma düşüncem var. Forumda bir konu açıp fikir alışverişinde bulunacağım sanırım.
Tekrar hepinize selamlar.
Baboky Ekibinin 2. Low Tech Karides Akvaryumu
[QUOTE=Neothauma ]Merhaba,
İlk açtığınız konunuzda demiştim ki “Eğer bu hobiye başlayan biri nasıl olmalı diye sorarlarsa sizin konunuzun örnek gösteririm”. Hala daha aynı müthişlikte devam ediyorsunuz. İlk kurduğunuz akvaryumla şu anki kurulumunuz arasında hem görsel hem teknik olarak müthiş bir ilerleme var. Bence sizin oğlan sizin için güzel bir bahane oldu , o ilgisini kaybetsin kaybetmesin (kaybedeceğini hiç sanmam) ileride baya iyi işler bekliyorum sizden. [/QUOTE]
Hocam iyi pazarlar,
İlk akvaryum konusundaki mesajınızı halen hatırlıyorum. Hem o konudaki hem de bu konudaki mesajlarınız için tekrar teşekkür ederim.
Kendi çapımda ve ev müsade ettiğince, sonunda ikinci akvaryumu kurmayı başardım. Yine görece basit, low-tech bir girişim oldu. Araştırıp öğrendiklerimi elimden geldiğince ve imkanlarım çerçevesinde uygulamaya çalışıyorum. Umarım bundan sonraki girişimim, birkaç sene sonra high tech bir akvaryum olur. İş yoğunluğum ve aşırı seyahat etmem sebebiyle çok zor vakit ayırabiliyorum ama ayırdığım vakit bana iyi geliyor.
Benim gibi Oky'nin de ilgisi yeni akvaryumla beraber tekrar canlandı. Oky bahane, akvaryum hobisi şahane [:)] Gerçekten çok güzel bir hobi.
Selamlar, sevgiler.
[QUOTE=Neothauma ]Merhaba,
İlk açtığınız konunuzda demiştim ki “Eğer bu hobiye başlayan biri nasıl olmalı diye sorarlarsa sizin konunuzun örnek gösteririm”. Hala daha aynı müthişlikte devam ediyorsunuz. İlk kurduğunuz akvaryumla şu anki kurulumunuz arasında hem görsel hem teknik olarak müthiş bir ilerleme var. Bence sizin oğlan sizin için güzel bir bahane oldu , o ilgisini kaybetsin kaybetmesin (kaybedeceğini hiç sanmam) ileride baya iyi işler bekliyorum sizden. [/QUOTE]
Hocam iyi pazarlar,
İlk akvaryum konusundaki mesajınızı halen hatırlıyorum. Hem o konudaki hem de bu konudaki mesajlarınız için tekrar teşekkür ederim.
Kendi çapımda ve ev müsade ettiğince, sonunda ikinci akvaryumu kurmayı başardım. Yine görece basit, low-tech bir girişim oldu. Araştırıp öğrendiklerimi elimden geldiğince ve imkanlarım çerçevesinde uygulamaya çalışıyorum. Umarım bundan sonraki girişimim, birkaç sene sonra high tech bir akvaryum olur. İş yoğunluğum ve aşırı seyahat etmem sebebiyle çok zor vakit ayırabiliyorum ama ayırdığım vakit bana iyi geliyor.
Benim gibi Oky'nin de ilgisi yeni akvaryumla beraber tekrar canlandı. Oky bahane, akvaryum hobisi şahane [:)] Gerçekten çok güzel bir hobi.
Selamlar, sevgiler.
Baboky Ekibinin 2. Low Tech Karides Akvaryumu
Son fotoğraftan sadece 7 gün sonra, az evvel çektiğim görüntü. Bitkilerin büyüme trendi, şartlara göre gerçekten güzel [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/201220242145291.jpg[/IMG]
Son fotoğraftan sadece 7 gün sonra, az evvel çektiğim görüntü. Bitkilerin büyüme trendi, şartlara göre gerçekten güzel [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/201220242145291.jpg[/IMG]
Baboky Ekibinin 2. Low Tech Karides Akvaryumu
Kıymetli forum dostları ve okuyucular,
Bu konu, BabOky ekibinin kurduğu 2. low tech karides akvaryumunun hikayesini anlatmak ve güncesini tutmak için açılmıştır. Aynı zamanda acemilikten çıraklığa geçişimizin de nişanesidir.
[B]BabOky Ekibi[/B]
Ekibin baş kahramanı Oky. Kendisi şu anda 9 yaşında ve tam bir hayvan sever olarak büyümekte. Evdeki iki kedi ve bir köpek ile vakit geçirmekte. Ayrıca salyangozları, böcekleri, karıncaları ve karidesleri çok sever. İki sene evvel evimize basit bir karides akvaryumu kurmamıza vesile olmuştur. İlk akvaryumun güncesi için [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/baboky_ekibinin_low_tech_karides_akvaryumu_guncesi_k987876.asp[/URL]
Bendeniz ise Baba. Ekibin finansörü, amelesi ve araştırmacısıyım her zamanki gibi.
[B]Yeni Akvaryumumuzun Hikayesi[/B]
Eve ilk kurduğumuz akvaryum, ilk konuda anlattığım sebeplerle oldukça dandik ve küçük bir akvaryumdu. Lakin neticede bu hobiye başlamamıza vesile oldu. Onun sayesinde çok şey öğrendik. Bu hobiyi sevdik. Akvaryumda yaşayan canlılarımız da oldukça sağlıklı idiler ve 14 karidesle başlayan macera, 2 yılın sonunda yaklaşık 200 karidese ulaştı.
Madem bu hobiyi ve karidesleri seviyoruz, o zaman artık eve yakışacak, güzel bir akvaryum kurma zamanı geldi demektir diye düşündük ve yola çıktık.
Öncelikle Tepe Akvaryum - İlhami Kul'a bir akvaryum yaptırdım. 45x45x45 cm ölçülerindeki akvaryum, arkadan sumplı ve altında evdeki mobilyalarla uyumlu dolabıyla birlikte yapıldı. İlhami Bey sağ olsun, Datça'ya giderken Akvaryumu bana elden teslim etti. Ellerine sağlık, çiçek gibi iş yapmış.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/141220241837291.jpg[/IMG]
Akvaryumun İlhami Bey'in dükkanında iken resmi.
Teslimden kuruluma kadar işlerimin yoğunluğu sebebiyle oldukça uzun vakit geçti. Lakin sonunda yaptım. Önce neler yaptığımı anlatıp sonunda da neticeyi paylaşmak istiyorum.
1. Akvaryum ile dolap arasına Creaqua Aquamat akvaryum matı koydum.
2. Alta malzeme olarak Aquamins California Black Sand 3.5mm tane büyüklüğünde siyah kum koydum. Kumu arkaya doğru daha yüksek olacak şekilde, mutfaktaki spatula yardımı ile itinayla şekillendirdim [:D]
3. Milas'ta kenar köşe bir akvaryumcudan bulduğum çöl köklerinden dal görüntüsü verdim.
4. İki yıl evvel aldığım iki moss topum kocaman olmuştu. Onları açıp düzleştirdim, sonra çöl köklerine bağladım.
5. Arka plana Limon, çınar ve rotala rotundifolia orange juice bitkiler ektim.
6. Orta planda dallara bir adet java fern, bir adet anubias petite, eski akvaryumdaki anubias'ın sağlıklı parçasını, iki adet farklı renklerde cryptocoryne koydum.
7. İki dragonstone ile dekor verdim.
8. Kayalardaki boşluklara bir tane Bucephalandra Bukit Kelam'ı pay ettim.
9. Kayaların hemen önüne iki tane Rotala Indica Red ektim.
10. Ön plana subulata ve parvula koydum.
11. Bir tane de moss ağaç figürü ekledim.
12. Arkadaki sump içinde bir tane 100w ısıtıcı, bir hava taşı mevcut.
13. Aydınlatma olarak Armatürk 2050H aydınlatma kullanıyorum.
14. Kafa motoru Oase, arka sump içini İlhami Bey hazır verdi. Sünger ve çeşitli filtre malzemelerinden oluşan, güzel bir kombinasyon yapmış.
15. Eski akvaryumun filtre süngerinden aşılama ile start verdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/151220240051431.jpg[/IMG]
Kurulumdan sonra bir fotoğraf.
Starttan birkaç hafta sonra 20 kadar karidesi akvaryuma attım. Gelenler mutlu gözüküyordu. Ölüm olmadı. Bundan iki hafta kadar sonra da eski akvaryumu komple dağıtarak tüm karidesleri ve iki tavşan salyangozumuzu yeni yuvalarına aktardık. Bu süreçte bazı bitkiler gelişemedi veya uyum sağlayamadı ve öldüler. Lakin bir çoğu oldukça güzel gelişim gösteriyor. Akvaryumun son hali:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/151220240055331.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/151220240111101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/151220240111211.jpg[/IMG]
Işık düzeni şöyle: 4 saat açık - 6 Saat kapalı - 6 Saat açık - 8 saat kapalı. Işık kapalı olduğu zamanlarda hava motoru çalışıyor. Işık açıldığında kapanıyor. İlave bir CO2 desteği yok. Işık düzenine aslında günde toplam 11 saat olarak başladım ama alg sorunu sebebiyle aktarımdan evvel günde 9 saate kadar düşürmüştüm. Koloniyi tamamen aktardıktan sonra, temizlemediğim arka duvardaki algler de dahil olmak üzere tüm yüzeyleri pırıl pırıl etti keratalar. Ben de bunun üzerine 10 saate çıkardım.
Karidesler aşırı mutlu görünüyorlar. Dişilerin bir çoğu aktarımdan sonra yumurtalandı. Birkaç haftaya nüfus oldukça yükselecek gibi duruyor. Malzemeleri alırken 10 tane sarı ve 10 tane de siyah karides aldım. Onları da akvaryuma ekledik. Geni baskın çıkan renk yürüsün. Vahşiye dönenler dönsün. Biz karideslerin her rengini seviyoruz. Karidesler arasında ırkçılığa hayır! [^_^]
Subulatalar tutunamadı. Parvulalar canlı ama hiç gelişim görünmüyor. Bucephalandra'nın durumu iyi değil. Lakin diğer bitkilerin gelişimi beni mutlu edecek seviyede. Haftada bir Seachem Flourish sıvı gübre takviyesi yapıyorum. Ayrıca haftada bir %20 su değişimi de yapıyorum. İlave başka bir şey yapmıyorum.
Kafa motorunu Eheim Compact 600 ile değiştirmeyi düşünüyorum ama fazla akıntıdan çekiniyorum. Belki hattına bir vana koyarım. Bir de aydınlatma beni tam tatmin etmiyor. Planımda Creaqua SlimLine Flex 40 veya Chihiros B45 almak gibi bir düşüncem var.
Hikayemiz böyle dostlar. Eski akvaryum bahçede duruyor artık. Oky onu karınca çiftliği yapacakmış. Bir yandan harçlık biriktirip malzeme almayı planlıyor, bir yandan da baharda gelecek kraliçeleri bekliyor. Serüven devam ediyor.
Bu forum Oky için hala "Akvaryumu bilen abiler" olarak adlandırılıyor. Akvaryumu bilen ablaları bir kez daha tenzih ederim [:)))] Bu yolculukta forumun ve sizlerin çok faydasını gördük ve görmeye de devam ediyoruz. Hepinize teşekkürler.
Konuyu sabırla okuyan herkese ayrıca teşekkür ederim. Sürçülisan ettiysem affola. Selamlar, sevgiler.
Kıymetli forum dostları ve okuyucular,
Bu konu, BabOky ekibinin kurduğu 2. low tech karides akvaryumunun hikayesini anlatmak ve güncesini tutmak için açılmıştır. Aynı zamanda acemilikten çıraklığa geçişimizin de nişanesidir.
[B]BabOky Ekibi[/B]
Ekibin baş kahramanı Oky. Kendisi şu anda 9 yaşında ve tam bir hayvan sever olarak büyümekte. Evdeki iki kedi ve bir köpek ile vakit geçirmekte. Ayrıca salyangozları, böcekleri, karıncaları ve karidesleri çok sever. İki sene evvel evimize basit bir karides akvaryumu kurmamıza vesile olmuştur. İlk akvaryumun güncesi için [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/baboky_ekibinin_low_tech_karides_akvaryumu_guncesi_k987876.asp[/URL]
Bendeniz ise Baba. Ekibin finansörü, amelesi ve araştırmacısıyım her zamanki gibi.
[B]Yeni Akvaryumumuzun Hikayesi[/B]
Eve ilk kurduğumuz akvaryum, ilk konuda anlattığım sebeplerle oldukça dandik ve küçük bir akvaryumdu. Lakin neticede bu hobiye başlamamıza vesile oldu. Onun sayesinde çok şey öğrendik. Bu hobiyi sevdik. Akvaryumda yaşayan canlılarımız da oldukça sağlıklı idiler ve 14 karidesle başlayan macera, 2 yılın sonunda yaklaşık 200 karidese ulaştı.
Madem bu hobiyi ve karidesleri seviyoruz, o zaman artık eve yakışacak, güzel bir akvaryum kurma zamanı geldi demektir diye düşündük ve yola çıktık.
Öncelikle Tepe Akvaryum - İlhami Kul'a bir akvaryum yaptırdım. 45x45x45 cm ölçülerindeki akvaryum, arkadan sumplı ve altında evdeki mobilyalarla uyumlu dolabıyla birlikte yapıldı. İlhami Bey sağ olsun, Datça'ya giderken Akvaryumu bana elden teslim etti. Ellerine sağlık, çiçek gibi iş yapmış.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/141220241837291.jpg[/IMG]
Akvaryumun İlhami Bey'in dükkanında iken resmi.
Teslimden kuruluma kadar işlerimin yoğunluğu sebebiyle oldukça uzun vakit geçti. Lakin sonunda yaptım. Önce neler yaptığımı anlatıp sonunda da neticeyi paylaşmak istiyorum.
1. Akvaryum ile dolap arasına Creaqua Aquamat akvaryum matı koydum.
2. Alta malzeme olarak Aquamins California Black Sand 3.5mm tane büyüklüğünde siyah kum koydum. Kumu arkaya doğru daha yüksek olacak şekilde, mutfaktaki spatula yardımı ile itinayla şekillendirdim [:D]
3. Milas'ta kenar köşe bir akvaryumcudan bulduğum çöl köklerinden dal görüntüsü verdim.
4. İki yıl evvel aldığım iki moss topum kocaman olmuştu. Onları açıp düzleştirdim, sonra çöl köklerine bağladım.
5. Arka plana Limon, çınar ve rotala rotundifolia orange juice bitkiler ektim.
6. Orta planda dallara bir adet java fern, bir adet anubias petite, eski akvaryumdaki anubias'ın sağlıklı parçasını, iki adet farklı renklerde cryptocoryne koydum.
7. İki dragonstone ile dekor verdim.
8. Kayalardaki boşluklara bir tane Bucephalandra Bukit Kelam'ı pay ettim.
9. Kayaların hemen önüne iki tane Rotala Indica Red ektim.
10. Ön plana subulata ve parvula koydum.
11. Bir tane de moss ağaç figürü ekledim.
12. Arkadaki sump içinde bir tane 100w ısıtıcı, bir hava taşı mevcut.
13. Aydınlatma olarak Armatürk 2050H aydınlatma kullanıyorum.
14. Kafa motoru Oase, arka sump içini İlhami Bey hazır verdi. Sünger ve çeşitli filtre malzemelerinden oluşan, güzel bir kombinasyon yapmış.
15. Eski akvaryumun filtre süngerinden aşılama ile start verdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/151220240051431.jpg[/IMG]
Kurulumdan sonra bir fotoğraf.
Starttan birkaç hafta sonra 20 kadar karidesi akvaryuma attım. Gelenler mutlu gözüküyordu. Ölüm olmadı. Bundan iki hafta kadar sonra da eski akvaryumu komple dağıtarak tüm karidesleri ve iki tavşan salyangozumuzu yeni yuvalarına aktardık. Bu süreçte bazı bitkiler gelişemedi veya uyum sağlayamadı ve öldüler. Lakin bir çoğu oldukça güzel gelişim gösteriyor. Akvaryumun son hali:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/151220240055331.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/151220240111101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/151220240111211.jpg[/IMG]
Işık düzeni şöyle: 4 saat açık - 6 Saat kapalı - 6 Saat açık - 8 saat kapalı. Işık kapalı olduğu zamanlarda hava motoru çalışıyor. Işık açıldığında kapanıyor. İlave bir CO2 desteği yok. Işık düzenine aslında günde toplam 11 saat olarak başladım ama alg sorunu sebebiyle aktarımdan evvel günde 9 saate kadar düşürmüştüm. Koloniyi tamamen aktardıktan sonra, temizlemediğim arka duvardaki algler de dahil olmak üzere tüm yüzeyleri pırıl pırıl etti keratalar. Ben de bunun üzerine 10 saate çıkardım.
Karidesler aşırı mutlu görünüyorlar. Dişilerin bir çoğu aktarımdan sonra yumurtalandı. Birkaç haftaya nüfus oldukça yükselecek gibi duruyor. Malzemeleri alırken 10 tane sarı ve 10 tane de siyah karides aldım. Onları da akvaryuma ekledik. Geni baskın çıkan renk yürüsün. Vahşiye dönenler dönsün. Biz karideslerin her rengini seviyoruz. Karidesler arasında ırkçılığa hayır! [^_^]
Subulatalar tutunamadı. Parvulalar canlı ama hiç gelişim görünmüyor. Bucephalandra'nın durumu iyi değil. Lakin diğer bitkilerin gelişimi beni mutlu edecek seviyede. Haftada bir Seachem Flourish sıvı gübre takviyesi yapıyorum. Ayrıca haftada bir %20 su değişimi de yapıyorum. İlave başka bir şey yapmıyorum.
Kafa motorunu Eheim Compact 600 ile değiştirmeyi düşünüyorum ama fazla akıntıdan çekiniyorum. Belki hattına bir vana koyarım. Bir de aydınlatma beni tam tatmin etmiyor. Planımda Creaqua SlimLine Flex 40 veya Chihiros B45 almak gibi bir düşüncem var.
Hikayemiz böyle dostlar. Eski akvaryum bahçede duruyor artık. Oky onu karınca çiftliği yapacakmış. Bir yandan harçlık biriktirip malzeme almayı planlıyor, bir yandan da baharda gelecek kraliçeleri bekliyor. Serüven devam ediyor.
Bu forum Oky için hala "Akvaryumu bilen abiler" olarak adlandırılıyor. Akvaryumu bilen ablaları bir kez daha tenzih ederim [:)))] Bu yolculukta forumun ve sizlerin çok faydasını gördük ve görmeye de devam ediyoruz. Hepinize teşekkürler.
Konuyu sabırla okuyan herkese ayrıca teşekkür ederim. Sürçülisan ettiysem affola. Selamlar, sevgiler.
Yeni Kurulum Hazırlıkları - Tavsiye Ricası
Değerli arkadaşlar merhaba,
Bu hobiye yaklaşık 1,5 yıl evvel, oğlumun zorlamasıyla başlamıştım. Okumuş olanlar şu linkten hikayemi hatırlayabilirler: [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/baboky_ekibinin_low_tech_karides_akvaryumu_guncesi_k987876.asp[/URL]
Mevcut, aşırı küçük karides akvaryumumu biraz daha büyütmek için gerekli hazırlıklara başladım. Bu sefer yavaş ama emin adımlar atmak istiyorum. Bu yolda bana yardımcı olursanız çok memnun olurum.
Şu ana kadar aldığım yol ve planlarım:
1- İlhami Kul (Tepe Akvaryum) hocama 45x45x45, altında kendi dolabı olan bir akvaryum siparişi verdim. Akvaryum kendinden (arkadan) sumplı olacak. Bu ölçülerde yaklaşık 90 litre su hacmim var. 8cm sump kaybı ile akvaryumda yaşayanların alanı 75 litre gibi olacak.
2- Mevcutta yaklaşık 100 karidesim ve 2 tavşan salyangozum var. Kurulum sonrasında hepsini yeni akvaryuma taşıyacağım.
3- Akvaryuma [B]chili rasbora, neon green rasbora ve belki birkaç tetra[/B] koymayı planlıyorum. Karideslerle uyumlu yaşayacak birkaç tür daha olabilir belki. Bu konuda tavsiyelerinize açığım.
Evet, şu ana kadar geldiğim yol aslında bu kadar. Buradan sonrası sorular, sorular [:D] Tavsiyelerinize ihtiyacım var, bütçe sıkıntım yok.
4- Bitkili bir akvaryum kuracağım. Tercihim low-tech bitkilerden yana, zira CO2'den çekiniyorum bir şekilde. Yapamam, ayarlayamam, hayvanları zehirlerim gibi geliyor. Tüpü bitince buralarda dolduramam diye korkuyorum.... Çok seyahat ediyorum, evden uzun süreler uzak kalıyorum. Karbondioksitin yaratabileceği komplikasyonlardan çekiniyorum açıkçası. Ne dersiniz, ne tavsiye edersiniz?
5- Işıklandırmayı da daha almadım. Co2 kullanmazsam Power LED gibi yüksek aydınlatmalardan tarafa değil daha basit ürünlere yönelmeyi düşünüyorum. Zira yüksek ışık, CO2 desteği olmadan alg patlaması yapar diye okudum. Bu konuda kelam eder misiniz?
6- Türlerden yana yardıma ihtiyacım var, 3 numaralı maddede belirttiğim gibi. Karideslerle uyumlu ve seyir zevki olan tür tavsiyelerine açığım. Özellikle chili rasboralar çok hoşuma gitti ama.
7- Aquascape için hayaller de kuruyorum tabi. Bu kısım da aslında bitki seçimi ve co2 konusuyla kesişiyor. Alta siyah kum koymayı tasarlıyorum ama kumun altına ilave bir malzeme eklemek gerekir mi gerekmez mi kestiremedim.
Yati kökleri, birkaç kaya ve basit bitkilerle; sade ve yüzme alanı malzemeyle boğulmamış bir akvaryum hayal ediyorum. İwagumi stili bu yönden hoşuma gidiyor mesela ama hem taban bitkilerinin yetiştirme zorlukları, hem de gövdeli bitkilerin eksikliği sebebiyle uzak durduğum bir stil.
Bilgisayarda şöyle 2 çizim yaptım. Fena olmadılar ama eeeeeh işte... Çok vakit geçirince de sıkılıyorum, kararsızlığa düşüyorum. Basit bir şey yapıp geçeyim diyorum falan. Öyle.
Bana yardımcı olursanız sevinirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/290620241649461.jpg[/IMG]
Değerli arkadaşlar merhaba,
Bu hobiye yaklaşık 1,5 yıl evvel, oğlumun zorlamasıyla başlamıştım. Okumuş olanlar şu linkten hikayemi hatırlayabilirler: [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/baboky_ekibinin_low_tech_karides_akvaryumu_guncesi_k987876.asp[/URL]
Mevcut, aşırı küçük karides akvaryumumu biraz daha büyütmek için gerekli hazırlıklara başladım. Bu sefer yavaş ama emin adımlar atmak istiyorum. Bu yolda bana yardımcı olursanız çok memnun olurum.
Şu ana kadar aldığım yol ve planlarım:
1- İlhami Kul (Tepe Akvaryum) hocama 45x45x45, altında kendi dolabı olan bir akvaryum siparişi verdim. Akvaryum kendinden (arkadan) sumplı olacak. Bu ölçülerde yaklaşık 90 litre su hacmim var. 8cm sump kaybı ile akvaryumda yaşayanların alanı 75 litre gibi olacak.
2- Mevcutta yaklaşık 100 karidesim ve 2 tavşan salyangozum var. Kurulum sonrasında hepsini yeni akvaryuma taşıyacağım.
3- Akvaryuma [B]chili rasbora, neon green rasbora ve belki birkaç tetra[/B] koymayı planlıyorum. Karideslerle uyumlu yaşayacak birkaç tür daha olabilir belki. Bu konuda tavsiyelerinize açığım.
Evet, şu ana kadar geldiğim yol aslında bu kadar. Buradan sonrası sorular, sorular [:D] Tavsiyelerinize ihtiyacım var, bütçe sıkıntım yok.
4- Bitkili bir akvaryum kuracağım. Tercihim low-tech bitkilerden yana, zira CO2'den çekiniyorum bir şekilde. Yapamam, ayarlayamam, hayvanları zehirlerim gibi geliyor. Tüpü bitince buralarda dolduramam diye korkuyorum.... Çok seyahat ediyorum, evden uzun süreler uzak kalıyorum. Karbondioksitin yaratabileceği komplikasyonlardan çekiniyorum açıkçası. Ne dersiniz, ne tavsiye edersiniz?
5- Işıklandırmayı da daha almadım. Co2 kullanmazsam Power LED gibi yüksek aydınlatmalardan tarafa değil daha basit ürünlere yönelmeyi düşünüyorum. Zira yüksek ışık, CO2 desteği olmadan alg patlaması yapar diye okudum. Bu konuda kelam eder misiniz?
6- Türlerden yana yardıma ihtiyacım var, 3 numaralı maddede belirttiğim gibi. Karideslerle uyumlu ve seyir zevki olan tür tavsiyelerine açığım. Özellikle chili rasboralar çok hoşuma gitti ama.
7- Aquascape için hayaller de kuruyorum tabi. Bu kısım da aslında bitki seçimi ve co2 konusuyla kesişiyor. Alta siyah kum koymayı tasarlıyorum ama kumun altına ilave bir malzeme eklemek gerekir mi gerekmez mi kestiremedim.
Yati kökleri, birkaç kaya ve basit bitkilerle; sade ve yüzme alanı malzemeyle boğulmamış bir akvaryum hayal ediyorum. İwagumi stili bu yönden hoşuma gidiyor mesela ama hem taban bitkilerinin yetiştirme zorlukları, hem de gövdeli bitkilerin eksikliği sebebiyle uzak durduğum bir stil.
Bilgisayarda şöyle 2 çizim yaptım. Fena olmadılar ama eeeeeh işte... Çok vakit geçirince de sıkılıyorum, kararsızlığa düşüyorum. Basit bir şey yapıp geçeyim diyorum falan. Öyle.
Bana yardımcı olursanız sevinirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237540/290620241649461.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 21:02
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
