ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Navy34
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
26
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
25 Ağustos 2022 00:37
Son Ziyaret:
14 Mayıs 2023 14:57
Toplam Mesaj:
80 [0.06 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Atakan Necmi ÖNİZ
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Atakan Necmi ÖNİZ
SON 10 MESAJI
35 Lik Küp Akvaryuma Armatür
[QUOTE=CNYTYLMZ][:?]
Bu benim tanka küçük gelir gibi geldi bunun 14 w sı 30 cm uzunluğu var 500 TL dimmerli sekilde bunu alsam çok kaba olurmu acaba
Fiyatına degermi ??[:?][:?][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194257/080220232018501.jpg[/IMG][/QUOTE
Biraz geç oldu hocam kusura bakmayın ama 400tl maliyete kendiniz power led bir aydınlatma yaparsanız, bu gösterdiğiniz armatürlerden çok çok daha iyi verim alırsınız.
400tl lik kendi yaptığınız power led 18w lık bir armatür creaqua nano gibi 1500-2000tl lik armatürlere kafa tutacak denklikte oluyor bizzat denedim haberiniz olsun.
Bu arada armatürk nano türk modelini ben de kullanıyorum, alternanthera ya vs yeterli geliyor ancak taban bitkisini bu armatür de hiç denemedim.
[QUOTE=CNYTYLMZ][:?]
Bu benim tanka küçük gelir gibi geldi bunun 14 w sı 30 cm uzunluğu var 500 TL dimmerli sekilde bunu alsam çok kaba olurmu acaba
Fiyatına degermi ??[:?][:?][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194257/080220232018501.jpg[/IMG][/QUOTE
Biraz geç oldu hocam kusura bakmayın ama 400tl maliyete kendiniz power led bir aydınlatma yaparsanız, bu gösterdiğiniz armatürlerden çok çok daha iyi verim alırsınız.
400tl lik kendi yaptığınız power led 18w lık bir armatür creaqua nano gibi 1500-2000tl lik armatürlere kafa tutacak denklikte oluyor bizzat denedim haberiniz olsun.
Bu arada armatürk nano türk modelini ben de kullanıyorum, alternanthera ya vs yeterli geliyor ancak taban bitkisini bu armatür de hiç denemedim.
Akvaryum Bitkileri Toplu Dikme
[QUOTE=yasin0678]Valla hagen kum kullanıyorum ışığımda iyi bitkilerde basit bitki dayanıklı yani[/QUOTE]
Hocam şu en soldaki bitkinin adı nedir acaba ?
Bu arada ben de vitasand siyah kum kullanmaktayım, zemin bitkisi bile yetiştirebiliyorum. Ileri de bu kumla zemin bitkisi, alternanthera,sp vs beslemek isterseniz kapsül gübre takviyesi ile çok daha güzel oluyor.
Onun haricinde biraz daha tankı bitkilendirdikten sonra Tropica specialised tavsiye ederim.
[QUOTE=yasin0678]Valla hagen kum kullanıyorum ışığımda iyi bitkilerde basit bitki dayanıklı yani[/QUOTE]
Hocam şu en soldaki bitkinin adı nedir acaba ?
Bu arada ben de vitasand siyah kum kullanmaktayım, zemin bitkisi bile yetiştirebiliyorum. Ileri de bu kumla zemin bitkisi, alternanthera,sp vs beslemek isterseniz kapsül gübre takviyesi ile çok daha güzel oluyor.
Onun haricinde biraz daha tankı bitkilendirdikten sonra Tropica specialised tavsiye ederim.
35×35×35 High-tech İçin Powerled Armatür Yapımı
Arkadaşlar öncelikle herkese keyifli, sorunsuz hobileri dilerim.
35 lik küp tankta monte carlo, alternanthera vs gibi bitkiler için her ne kadar elektrik konusunda tecrübem sıfır olsa da power led armatür yapmak istiyorum. Şu an elimde armatürkün 9w lık bir armatürü var. Alternanthera Reincekii ler de guzel fotosentez gözlemliyorum aslında ama yetmiyor gibi.
Aklımdaki plan şu;
18×1W Power Led
10 tanesi 6500K beyaz
5 tanesi Deep Red
3 tanesi de Royal Blue
Üstadlardan tavsiyesi olanlara açığım.
Lens kullanmayı düşünmüyorum.
Montajı ise direk bunun üzerine yapacağım
https://www.ledpaketim.com/urun/lp-1001-aluminyum-akvaryum-aydinlatma-bos-kasa-takim-30cm
1) Driver olarak ne tavsiye edersiniz ?
2) Yapımı zor mu ? Elektrik konusunda hiç tecrübem yok. Ancak normal SMD led li armatürler bile 400-500tl olmuş o yüzden artık şart oldu.
Ya da forumdan bu işi yapan bir abimiz, kardeşimiz varsa o da olur. Ona da yaptırabilirim.
3) Genel olarak "bence bununla uğraşma, git şunu al fazlasıyla yeter" diyeceğiniz bir hazır armatür varsa onlara da bakabilirim.
[EDIT]Navy34,2023-04-16 03:20:44[/EDIT]
[QUOTE=Navy34]Arkadaşlar öncelikle herkese keyifli, sorunsuz hobileri dilerim.
35 lik küp tankta monte carlo, alternanthera vs gibi bitkiler için her ne kadar elektrik konusunda tecrübem sıfır olsa da power led armatür yapmak istiyorum. Şu an elimde armatürkün 9w lık bir armatürü var. Alternanthera Reincekii ler de guzel fotosentez gözlemliyorum aslında ama yetmiyor gibi.
Aklımdaki plan şu;
18×1W Power Led
10 tanesi 6500K beyaz
5 tanesi Deep Red
3 tanesi de Royal Blue
Üstadlardan tavsiyesi olanlara açığım.
Lens kullanmayı düşünmüyorum.
Montajı ise direk bunun üzerine yapacağım
https://www.ledpaketim.com/urun/lp-1001-aluminyum-akvaryum-aydinlatma-bos-kasa-takim-30cm
1) Driver olarak ne tavsiye edersiniz ?
2) Yapımı zor mu ? Elektrik konusunda hiç tecrübem yok. Ancak normal SMD led li armatürler bile 400-500tl olmuş o yüzden artık şart oldu.
Ya da forumdan bu işi yapan bir abimiz, kardeşimiz varsa o da olur. Ona da yaptırabilirim.
3) Genel olarak "bence bununla uğraşma, git şunu al fazlasıyla yeter" diyeceğiniz bir hazır armatür varsa onlara da bakabilirim.
[/QUOTE]
Arkadaşlar tekrardan merhaba.
Yaptığım araştırmalar neticesinde line pcb de yapmaya karar verdim.
Araştırdığım kadarı ile o kadar da zor gibi gözükmüyor.
Malzemelerim bunlar olacak, tavsiyelerinize açığım. Onun harici termal macun, lehim, pasta, havya vs zaten var.
9x1W 6500k
6x1W Deep Red
3x1W Royal Blue
Driver Olarak: 18-25W
Model: 18-25x1 Watt
· Kod: LP-F1825A
· Giriş Voltaj: AC 110-265V
· Çıkış Voltaj: DC 62-90V
· Koruma: IP67
· En büyük sorum ise bu driverın uyup uymayacağı.
Üstadlardan yardım bekliyorum.
Arkadaşlar hiç yoktan driver hakkında yardım edebilecek kimse yokmu ?
Rica ediyorum, gerçekten şu anlık tek sorun o
Arkadaşlar öncelikle herkese keyifli, sorunsuz hobileri dilerim.
35 lik küp tankta monte carlo, alternanthera vs gibi bitkiler için her ne kadar elektrik konusunda tecrübem sıfır olsa da power led armatür yapmak istiyorum. Şu an elimde armatürkün 9w lık bir armatürü var. Alternanthera Reincekii ler de guzel fotosentez gözlemliyorum aslında ama yetmiyor gibi.
Aklımdaki plan şu;
18×1W Power Led
10 tanesi 6500K beyaz
5 tanesi Deep Red
3 tanesi de Royal Blue
Üstadlardan tavsiyesi olanlara açığım.
Lens kullanmayı düşünmüyorum.
Montajı ise direk bunun üzerine yapacağım
https://www.ledpaketim.com/urun/lp-1001-aluminyum-akvaryum-aydinlatma-bos-kasa-takim-30cm
1) Driver olarak ne tavsiye edersiniz ?
2) Yapımı zor mu ? Elektrik konusunda hiç tecrübem yok. Ancak normal SMD led li armatürler bile 400-500tl olmuş o yüzden artık şart oldu.
Ya da forumdan bu işi yapan bir abimiz, kardeşimiz varsa o da olur. Ona da yaptırabilirim.
3) Genel olarak "bence bununla uğraşma, git şunu al fazlasıyla yeter" diyeceğiniz bir hazır armatür varsa onlara da bakabilirim.
[EDIT]Navy34,2023-04-16 03:20:44[/EDIT]
[QUOTE=Navy34]Arkadaşlar öncelikle herkese keyifli, sorunsuz hobileri dilerim.
35 lik küp tankta monte carlo, alternanthera vs gibi bitkiler için her ne kadar elektrik konusunda tecrübem sıfır olsa da power led armatür yapmak istiyorum. Şu an elimde armatürkün 9w lık bir armatürü var. Alternanthera Reincekii ler de guzel fotosentez gözlemliyorum aslında ama yetmiyor gibi.
Aklımdaki plan şu;
18×1W Power Led
10 tanesi 6500K beyaz
5 tanesi Deep Red
3 tanesi de Royal Blue
Üstadlardan tavsiyesi olanlara açığım.
Lens kullanmayı düşünmüyorum.
Montajı ise direk bunun üzerine yapacağım
https://www.ledpaketim.com/urun/lp-1001-aluminyum-akvaryum-aydinlatma-bos-kasa-takim-30cm
1) Driver olarak ne tavsiye edersiniz ?
2) Yapımı zor mu ? Elektrik konusunda hiç tecrübem yok. Ancak normal SMD led li armatürler bile 400-500tl olmuş o yüzden artık şart oldu.
Ya da forumdan bu işi yapan bir abimiz, kardeşimiz varsa o da olur. Ona da yaptırabilirim.
3) Genel olarak "bence bununla uğraşma, git şunu al fazlasıyla yeter" diyeceğiniz bir hazır armatür varsa onlara da bakabilirim.
[/QUOTE]
Arkadaşlar tekrardan merhaba.
Yaptığım araştırmalar neticesinde line pcb de yapmaya karar verdim.
Araştırdığım kadarı ile o kadar da zor gibi gözükmüyor.
Malzemelerim bunlar olacak, tavsiyelerinize açığım. Onun harici termal macun, lehim, pasta, havya vs zaten var.
9x1W 6500k
6x1W Deep Red
3x1W Royal Blue
Driver Olarak: 18-25W
Model: 18-25x1 Watt
· Kod: LP-F1825A
· Giriş Voltaj: AC 110-265V
· Çıkış Voltaj: DC 62-90V
· Koruma: IP67
· En büyük sorum ise bu driverın uyup uymayacağı.
Üstadlardan yardım bekliyorum.
Arkadaşlar hiç yoktan driver hakkında yardım edebilecek kimse yokmu ?
Rica ediyorum, gerçekten şu anlık tek sorun o
35×35×35 Female Hmpk Betta Tankı
[QUOTE=Navy34]Ölçüler:35x35x35
Canlı Türleri: 2 adet hmpk Female Betta, 1 neon tetra, 1 dişi lepistes, 3 zebra nerite, 7 bloody marry karides
Bitki Türleri:Elodea, Echinodorus Small Bear, Alternanthera Reinceki, Alternanthera Reinceki Mini, Limnophila Heterophylla
Tankın Yaşı:3 ay
Filtrasyon ve Işıklandırma:Aquawing Aqf350 (siporax, sera elyaf, eurostar su berraklaştırıcı), armatürk nano.
Mayalı Sistem Co2 (sn de 0.5 damla ayarlı)
Tasarım ve Dekorasyon:kaya olarak lav kayası, vitasand siyah bitki kumu.
Gübre olarak all inclusive reeflowers kullanmaktaydım ancak pek de memnun kalmadım. Tropica specialised (yeşil olan) sipariş ettim yarın gelir umarım.
Canlı türleri arasında yetim bulunan neon ve lepistes ise arkadaşımın patlayan 64lt lik tankından tek kurtulanlar [:(] şimdilik burada.
Yarın atakan petshop tan bitki, düzenleyici ve gübre siparişim gelecek. Güncelleme yaparım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230216581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230217181.jpg[/IMG]
İlk fotoğraftaki o minnak filtre idareten yeni filtre gelene kadar konmuştu. Hiç bir işe de yaramadı zaten [:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230218401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230221111.jpg[/IMG][/QUOTE]
GÜNCELLEME: Arkadaşlar çok afedersiniz ama ben salak gibi atakan petshop tan gelen kargomu nöbetten geldiğim için teslim alamadım ve yarın gelecek. Kargoda alternanthera, nerite vs vardı başlarına bir şey gelirmi ? [:(]
Sipariş totaline 500tl civarı para harcadım gerçekten acayip moralim bozuldu bu duruma [:(]
[QUOTE=Navy34]Ölçüler:35x35x35
Canlı Türleri: 2 adet hmpk Female Betta, 1 neon tetra, 1 dişi lepistes, 3 zebra nerite, 7 bloody marry karides
Bitki Türleri:Elodea, Echinodorus Small Bear, Alternanthera Reinceki, Alternanthera Reinceki Mini, Limnophila Heterophylla
Tankın Yaşı:3 ay
Filtrasyon ve Işıklandırma:Aquawing Aqf350 (siporax, sera elyaf, eurostar su berraklaştırıcı), armatürk nano.
Mayalı Sistem Co2 (sn de 0.5 damla ayarlı)
Tasarım ve Dekorasyon:kaya olarak lav kayası, vitasand siyah bitki kumu.
Gübre olarak all inclusive reeflowers kullanmaktaydım ancak pek de memnun kalmadım. Tropica specialised (yeşil olan) sipariş ettim yarın gelir umarım.
Canlı türleri arasında yetim bulunan neon ve lepistes ise arkadaşımın patlayan 64lt lik tankından tek kurtulanlar [:(] şimdilik burada.
Yarın atakan petshop tan bitki, düzenleyici ve gübre siparişim gelecek. Güncelleme yaparım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230216581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230217181.jpg[/IMG]
İlk fotoğraftaki o minnak filtre idareten yeni filtre gelene kadar konmuştu. Hiç bir işe de yaramadı zaten [:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230218401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230221111.jpg[/IMG][/QUOTE]
GÜNCELLEME: Arkadaşlar çok afedersiniz ama ben salak gibi atakan petshop tan gelen kargomu nöbetten geldiğim için teslim alamadım ve yarın gelecek. Kargoda alternanthera, nerite vs vardı başlarına bir şey gelirmi ? [:(]
Sipariş totaline 500tl civarı para harcadım gerçekten acayip moralim bozuldu bu duruma [:(]
35×35×35 Female Hmpk Betta Tankı
[QUOTE=WolreaN]Merhaba, iyi sahurlar. Akvaryumunuz çok güzel gerçekten, bitkiler falan diziliş çok hoşuma gitti açıkçası. Fakat okuduklarıma göre beta balığı tek başına bakılmalı diyorlar. Başka balıklarla olursa eğer o balıklar ile kavga eder ve o akvaryumdaki bütün canlılar bir süre sonra ölür diye bir yazı okumuştum, ne kadar doğru bilmiyorum ama beta balığı tek başına olmalı tabiri doğru diğer akvaryumlara baktığımızda. Hem de sizde 2 beta var ve karideslerinizde bayağı var. Güncellemelerinizi sabırsızlıkla bekliyorum/bekliyoruz. Acaba akvaryum kayıpsız, kavgasız ilerleyecek mi diye aklımda soru oluştu şimdiden.
Akvaryum 3. ayındaymış yeni gördüm, o zaman bu balıkların hepsi 3 aydır yan yana, demi? Şuan gerçekten çok garip oldum. Beta balıkları agresifler karideslerin canını okurlar düşüncesi vardı aklımda hep. Neyse, umarım sıkıntısız ilerlemeye devam edersiniz. [:)][/QUOTE]
Hocam güzel görüşleriniz için çok çok teşekkür ediyorum, ben de sizlere hayırlı sahurlar diliyorum.
Dediğiniz gibi betta balıkları çok agresif, birbirlerine bile inanılmaz düşman oluyorlar. Aslında sadece isimleri beta, karakterleri tam alfa [8)]
ANCAK dişi betalar da özellikle yavruluktan itibaren toplu bir tank ta bakılıp boylandırılmışsa bu agresiflik hiç olmuyor. Hatta ve hatta o bir adet neon tetra nın karidesleri daha çok hırpaladığını gözlemledim.
Bettalar pek etliye sütlüye karışmıyor, artemia yiyor, yüzüyor kayalıklara saklanıyor dinleniyorlar. Hatta ve hatta alfa dişi oluşumu bile gözlemlemedim. Tabiki bunda yukarıdada belirttiğim gibi yavruluk süreci çok önemli rol oynuyor.
Bundan önceki 30×20×20 lik nano tankta tek erkek halfmoon besliyordum, o erkek olduğu için çok agresif ti mesela, salyangozların bile canını okumuştu kendisi.[EDIT]Navy34,2023-04-10 04:51:06[/EDIT]
[QUOTE=WolreaN]Merhaba, iyi sahurlar. Akvaryumunuz çok güzel gerçekten, bitkiler falan diziliş çok hoşuma gitti açıkçası. Fakat okuduklarıma göre beta balığı tek başına bakılmalı diyorlar. Başka balıklarla olursa eğer o balıklar ile kavga eder ve o akvaryumdaki bütün canlılar bir süre sonra ölür diye bir yazı okumuştum, ne kadar doğru bilmiyorum ama beta balığı tek başına olmalı tabiri doğru diğer akvaryumlara baktığımızda. Hem de sizde 2 beta var ve karideslerinizde bayağı var. Güncellemelerinizi sabırsızlıkla bekliyorum/bekliyoruz. Acaba akvaryum kayıpsız, kavgasız ilerleyecek mi diye aklımda soru oluştu şimdiden.
Akvaryum 3. ayındaymış yeni gördüm, o zaman bu balıkların hepsi 3 aydır yan yana, demi? Şuan gerçekten çok garip oldum. Beta balıkları agresifler karideslerin canını okurlar düşüncesi vardı aklımda hep. Neyse, umarım sıkıntısız ilerlemeye devam edersiniz. [:)][/QUOTE]
Hocam güzel görüşleriniz için çok çok teşekkür ediyorum, ben de sizlere hayırlı sahurlar diliyorum.
Dediğiniz gibi betta balıkları çok agresif, birbirlerine bile inanılmaz düşman oluyorlar. Aslında sadece isimleri beta, karakterleri tam alfa [8)]
ANCAK dişi betalar da özellikle yavruluktan itibaren toplu bir tank ta bakılıp boylandırılmışsa bu agresiflik hiç olmuyor. Hatta ve hatta o bir adet neon tetra nın karidesleri daha çok hırpaladığını gözlemledim.
Bettalar pek etliye sütlüye karışmıyor, artemia yiyor, yüzüyor kayalıklara saklanıyor dinleniyorlar. Hatta ve hatta alfa dişi oluşumu bile gözlemlemedim. Tabiki bunda yukarıdada belirttiğim gibi yavruluk süreci çok önemli rol oynuyor.
Bundan önceki 30×20×20 lik nano tankta tek erkek halfmoon besliyordum, o erkek olduğu için çok agresif ti mesela, salyangozların bile canını okumuştu kendisi.[EDIT]Navy34,2023-04-10 04:51:06[/EDIT]
35×35×35 Female Hmpk Betta Tankı
[QUOTE=MD.mehmet]Lav kayası güzel görünüyor ancak tamamen arka planda olsa daha iyi olur bence. Belki fotoğraftan öyle gözüküyordur ama beyaz çakıllar çok parlıyor daha mat veya ara koyulukta bir ürün ile kontrast yapsanız daha iyi olur diye düşünüyorum. Betalar ile karideslerin arası nasıl acaba?
Sağlıklı hobiler.[/QUOTE]
Öncelikle güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.
Öndeki çakılları yarın komple çıkaracağım. Çünkü dipte inanılmaz fazla pislik birikimine neden oluyor. Onun yerine gene bitki kumu ilave edeceğim.
Bettalar ile karidesler çok uyumlu, bettaların umurunda bile değil diyebilirim. Zaten bitki fazla olduğu için saklanma alanları da çok. Karidesler ilk geldiğinde adaptasyon süreçlerinde 10 gün civarı "nerede yahu bunlar" diye aramıştım [:)][EDIT]Navy34,2023-04-10 03:31:45[/EDIT]
[QUOTE=MD.mehmet]Lav kayası güzel görünüyor ancak tamamen arka planda olsa daha iyi olur bence. Belki fotoğraftan öyle gözüküyordur ama beyaz çakıllar çok parlıyor daha mat veya ara koyulukta bir ürün ile kontrast yapsanız daha iyi olur diye düşünüyorum. Betalar ile karideslerin arası nasıl acaba?
Sağlıklı hobiler.[/QUOTE]
Öncelikle güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.
Öndeki çakılları yarın komple çıkaracağım. Çünkü dipte inanılmaz fazla pislik birikimine neden oluyor. Onun yerine gene bitki kumu ilave edeceğim.
Bettalar ile karidesler çok uyumlu, bettaların umurunda bile değil diyebilirim. Zaten bitki fazla olduğu için saklanma alanları da çok. Karidesler ilk geldiğinde adaptasyon süreçlerinde 10 gün civarı "nerede yahu bunlar" diye aramıştım [:)][EDIT]Navy34,2023-04-10 03:31:45[/EDIT]
35×35×35 Female Hmpk Betta Tankı
Ölçüler:35x35x35
Canlı Türleri: 2 adet hmpk Female Betta, 1 neon tetra, 1 dişi lepistes, 3 zebra nerite, 7 bloody marry karides
Bitki Türleri:Elodea, Echinodorus Small Bear, Alternanthera Reinceki, Alternanthera Reinceki Mini, Limnophila Heterophylla
Tankın Yaşı:3 ay
Filtrasyon ve Işıklandırma:Aquawing Aqf350 (siporax, sera elyaf, eurostar su berraklaştırıcı), armatürk nano.
Mayalı Sistem Co2 (sn de 0.5 damla ayarlı)
Tasarım ve Dekorasyon:kaya olarak lav kayası, vitasand siyah bitki kumu.
Gübre olarak all inclusive reeflowers kullanmaktaydım ancak pek de memnun kalmadım. Tropica specialised (yeşil olan) sipariş ettim yarın gelir umarım.
Canlı türleri arasında yetim bulunan neon ve lepistes ise arkadaşımın patlayan 64lt lik tankından tek kurtulanlar [:(] şimdilik burada.
Yarın atakan petshop tan bitki, düzenleyici ve gübre siparişim gelecek. Güncelleme yaparım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230216581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230217181.jpg[/IMG]
İlk fotoğraftaki o minnak filtre idareten yeni filtre gelene kadar konmuştu. Hiç bir işe de yaramadı zaten [:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230218401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230221111.jpg[/IMG][EDIT]Navy34,2023-04-10 02:21:24[/EDIT]
Ölçüler:35x35x35
Canlı Türleri: 2 adet hmpk Female Betta, 1 neon tetra, 1 dişi lepistes, 3 zebra nerite, 7 bloody marry karides
Bitki Türleri:Elodea, Echinodorus Small Bear, Alternanthera Reinceki, Alternanthera Reinceki Mini, Limnophila Heterophylla
Tankın Yaşı:3 ay
Filtrasyon ve Işıklandırma:Aquawing Aqf350 (siporax, sera elyaf, eurostar su berraklaştırıcı), armatürk nano.
Mayalı Sistem Co2 (sn de 0.5 damla ayarlı)
Tasarım ve Dekorasyon:kaya olarak lav kayası, vitasand siyah bitki kumu.
Gübre olarak all inclusive reeflowers kullanmaktaydım ancak pek de memnun kalmadım. Tropica specialised (yeşil olan) sipariş ettim yarın gelir umarım.
Canlı türleri arasında yetim bulunan neon ve lepistes ise arkadaşımın patlayan 64lt lik tankından tek kurtulanlar [:(] şimdilik burada.
Yarın atakan petshop tan bitki, düzenleyici ve gübre siparişim gelecek. Güncelleme yaparım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230216581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230217181.jpg[/IMG]
İlk fotoğraftaki o minnak filtre idareten yeni filtre gelene kadar konmuştu. Hiç bir işe de yaramadı zaten [:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230218401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236254/100420230221111.jpg[/IMG][EDIT]Navy34,2023-04-10 02:21:24[/EDIT]
78*40*40 High Tech Tank Nadir Türler İle Kurulumu
[QUOTE=hasancn]
Hocam tank güzel gidiyor. Aslında başlığın
devamını getirmek istiyordum ama bir kaç arkadaş özel mesaj ile bu konu foruma bir şey katmaz , hobicilere bir şey katmaz , anlaşılmıyor, onlarca var bu konulardan , bu sadece sizin günlüğünüz gibi bir şey olmuş tarzı konuştular. Açıkçası pek hevesim kalmadı.[:)]
Sizin için bir iki kare atayım. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184366/010420230045181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184366/010420230045531.jpg[/IMG][/QUOTE]
O arkadaşlar çok boş konuşmuş hocam :)
Herkes kendileri gibi ordinaryus sanmasınlar lütfen.
Şahsen ben öğrenci bir kardeşiniz olarak konuda vermiş olduğunuz ana fikre hayran kaldım, takdir ettim.
Bu hobiye yıllar önce rahmetli dedemin teşviğiyle başlamıştım. 90 lı yıllardan beri evine pek çok akvaryum kurmuş bir polis memuruydu.
Ancak bu maliyetler firmaların da aç gözlülüğü ile öyle bir seviyeye geldi ki bırakın tekrar başlamayı, evimdeki akvaryumu boşaltasım gelmişti. Bu forumda sağolsun CO2 sistemi dahil pek çok şeyi kendim yaparak, elimden geldiğince maliyeti düşürerek iyi kötü bitkili bir tank kurabildim.
Sizin konunuzun faydası bundan da ötesinde.
Bu tür çok çok nadir ve gereksinimleri hat safhada olan bitkilerin farklı durumlardaki farklı reaksiyonlarını incelemek hem de bunu belirli bir plan ve program çerçevesinde yapmak müthiş bir emek ve özveri.
Sizlere o mesajları atarak heves kıran arkadaşlara da aldanmayın. Tekrar ediyorum herkes bu yorumları atanlar gibi ordinaryus havasında değil [;)]
[QUOTE=hasancn]
Hocam tank güzel gidiyor. Aslında başlığın
devamını getirmek istiyordum ama bir kaç arkadaş özel mesaj ile bu konu foruma bir şey katmaz , hobicilere bir şey katmaz , anlaşılmıyor, onlarca var bu konulardan , bu sadece sizin günlüğünüz gibi bir şey olmuş tarzı konuştular. Açıkçası pek hevesim kalmadı.[:)]
Sizin için bir iki kare atayım. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184366/010420230045181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184366/010420230045531.jpg[/IMG][/QUOTE]
O arkadaşlar çok boş konuşmuş hocam :)
Herkes kendileri gibi ordinaryus sanmasınlar lütfen.
Şahsen ben öğrenci bir kardeşiniz olarak konuda vermiş olduğunuz ana fikre hayran kaldım, takdir ettim.
Bu hobiye yıllar önce rahmetli dedemin teşviğiyle başlamıştım. 90 lı yıllardan beri evine pek çok akvaryum kurmuş bir polis memuruydu.
Ancak bu maliyetler firmaların da aç gözlülüğü ile öyle bir seviyeye geldi ki bırakın tekrar başlamayı, evimdeki akvaryumu boşaltasım gelmişti. Bu forumda sağolsun CO2 sistemi dahil pek çok şeyi kendim yaparak, elimden geldiğince maliyeti düşürerek iyi kötü bitkili bir tank kurabildim.
Sizin konunuzun faydası bundan da ötesinde.
Bu tür çok çok nadir ve gereksinimleri hat safhada olan bitkilerin farklı durumlardaki farklı reaksiyonlarını incelemek hem de bunu belirli bir plan ve program çerçevesinde yapmak müthiş bir emek ve özveri.
Sizlere o mesajları atarak heves kıran arkadaşlara da aldanmayın. Tekrar ediyorum herkes bu yorumları atanlar gibi ordinaryus havasında değil [;)]
78*40*40 High Tech Tank Nadir Türler İle Kurulumu
[QUOTE=hasancn]
Merhaba hocam nitrat kısıtlaması dediğiniz gibi çoğu bitki üzerinde etkiliyken çoğu bitki üzerindede etkili değildir.
Örnek vermek gerekirse hyg pinnifati, rotala grubunun çoğunluğu,ludwigia arcuata ve brevis,super red vs. gibi bazı türler nitrat sınırlamasında kızararır . Pandanal,tornado, flamingo,mini reiniciki vs. türler ise yüksek nitratta kızarır.
Rotala wallichi düşük nitratta kızaran türlerden.
Kızarmasının sebebi ise bitki kütlesi arttı, eski gübre değerlerim yeni bitki kütlesine az geliyordu. Sonucta 1 yaşındaki bebekle 3 yaşındaki bir çoçuk aynı oranda yemek yemez. Şuan artırmış olduğum gübre şuanki bitki kütlesi'ne anca yetiyor yetmiyor.O yüzden kızarıyor diye düşünüyorum.
Senegalnesis leri bir dahaki güncellemede yakından resim atarım.
Malasef toprak gerçekten çok kirli sürekli tozlaşıyor ve atık biriktiriyor.O yüzden sık sık dip çekimi yapıyorum. [/QUOTE]
Hocam selamlar. Neredeyse 1 aydan fazla olmuş. Son durumlar nedir ? Çok merak ettim açıkçası :)
[QUOTE=hasancn]
Merhaba hocam nitrat kısıtlaması dediğiniz gibi çoğu bitki üzerinde etkiliyken çoğu bitki üzerindede etkili değildir.
Örnek vermek gerekirse hyg pinnifati, rotala grubunun çoğunluğu,ludwigia arcuata ve brevis,super red vs. gibi bazı türler nitrat sınırlamasında kızararır . Pandanal,tornado, flamingo,mini reiniciki vs. türler ise yüksek nitratta kızarır.
Rotala wallichi düşük nitratta kızaran türlerden.
Kızarmasının sebebi ise bitki kütlesi arttı, eski gübre değerlerim yeni bitki kütlesine az geliyordu. Sonucta 1 yaşındaki bebekle 3 yaşındaki bir çoçuk aynı oranda yemek yemez. Şuan artırmış olduğum gübre şuanki bitki kütlesi'ne anca yetiyor yetmiyor.O yüzden kızarıyor diye düşünüyorum.
Senegalnesis leri bir dahaki güncellemede yakından resim atarım.
Malasef toprak gerçekten çok kirli sürekli tozlaşıyor ve atık biriktiriyor.O yüzden sık sık dip çekimi yapıyorum. [/QUOTE]
Hocam selamlar. Neredeyse 1 aydan fazla olmuş. Son durumlar nedir ? Çok merak ettim açıkçası :)
Vitasand Siyah Bitki Kumu Ve Beta Akvaryumu
[QUOTE=himsefa]Merhaba,
Ben de bu kum ile bir kurulum yaptım fakat acemilik yapıp kurulumdan sonra araştırdım kumu. Kumun karidesleri ve dip canlılarını rahatsız ettiği hatta ölümle sonuçlandığı yönünde söylemler gördüm tabii bunun yanında hiç sorun yaşamayanlar da var. Tecrübelerinizi paylaşabilir misiniz?[/QUOTE]
Hocam çok üzgünüm, neredeyse 2 ay olmuş ama gene de cevap vereyim.
Ben bu akvaryumu bozalı çok oldu. Onun yerine 35×35×35 boyutlarında bir tank kurdum ve onda da aynı kum olan vitasand marka siyah bitki kumu kullandım. Şahsen ben çok çok memnunum. Zaten basit gereksinimli bitkiler için çok çok yeterli geliyor. Ben ayrıyetten yeni tankımda alternanthera da çok kullandım ve CO2 de ekledim. Alternanthera gibi gereksinimi yüksek bir bitkiye bile yeterli geldiğini söyleyebilirim.
Onun haricinde bende sayısız minare salyangozu+ 10 tane bloody mary karides+ 2 tane de dişi hmpk betta mevcut. Ne önceki tankımda ne de bu tankta çok şükür hiç bir sorun yaşamadım.
ANCAK tavsiyem reeflowers yerine kesinlikle vitasand tercih etmeniz
[QUOTE=himsefa]Merhaba,
Ben de bu kum ile bir kurulum yaptım fakat acemilik yapıp kurulumdan sonra araştırdım kumu. Kumun karidesleri ve dip canlılarını rahatsız ettiği hatta ölümle sonuçlandığı yönünde söylemler gördüm tabii bunun yanında hiç sorun yaşamayanlar da var. Tecrübelerinizi paylaşabilir misiniz?[/QUOTE]
Hocam çok üzgünüm, neredeyse 2 ay olmuş ama gene de cevap vereyim.
Ben bu akvaryumu bozalı çok oldu. Onun yerine 35×35×35 boyutlarında bir tank kurdum ve onda da aynı kum olan vitasand marka siyah bitki kumu kullandım. Şahsen ben çok çok memnunum. Zaten basit gereksinimli bitkiler için çok çok yeterli geliyor. Ben ayrıyetten yeni tankımda alternanthera da çok kullandım ve CO2 de ekledim. Alternanthera gibi gereksinimi yüksek bir bitkiye bile yeterli geldiğini söyleyebilirim.
Onun haricinde bende sayısız minare salyangozu+ 10 tane bloody mary karides+ 2 tane de dişi hmpk betta mevcut. Ne önceki tankımda ne de bu tankta çok şükür hiç bir sorun yaşamadım.
ANCAK tavsiyem reeflowers yerine kesinlikle vitasand tercih etmeniz
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 18:40
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 18:34
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum NightWist, 16:42
Omurgasızlar - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
KULLANICILAR
- 91 Online Kullanıcı, 49 Üye
Online Kullanıcılar
omerkaya40,
E1mRe,
pusathan01,
yeekim,
Ozzgur,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
Shortbuff,
0rnn,
Ertug22,
darkaura,
nniiaa,
altuntasseref,
JujuSeri,
Sungurr,
AquaVita,
Redrainbow,
osmandbnl,
DABARAKATO,
brk-krnc,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
Kuduoglu,
onuribrahim,
Byknss97,
Hidro Dinamik,
Hsrt,
emre12ozkan,
Mitralyöz34,
Rafayel,
EmiirKaan,
lojistisyen,
Stoke,
FurkanTezcan,
harun reşit,
Tata,
erdalakçay,
nakkas__45,
ternapi,
Keremiko,
ballantines,
Umutoty,
Thunderbird,
hakanmorcicek,
Soner.x,
İzmirligenco 2.0,
Benmuro,
Me0,
kasim12,
EfeC,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
