ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
musteynn
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
17
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
08 Mart 2022 03:01
Son Ziyaret:
29 Ocak 2026 15:08
Toplam Mesaj:
26 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
1 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mustafa Özsoy
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Mustafa Özsoy
SON 10 MESAJI
Nerite (salyangoz) Üretmeyi Başardım Millet
[QUOTE=Fthpslnmz]Benim 1 yıldır 3 adet nerite salyangozum var, 6 7 adet yavru var var şu anda hiçbir bilgiye sahip olmadan beta akvaryumunda türüyordum ısıtıcı takınca bir anda 4 yavru çıktı 3 ayın içinde ve hızlı büyüyorlar bence [/QUOTE][QUOTE=Fthpslnmz]Benim 1 yıldır 3 adet nerite salyangozum var, 6 7 adet yavru var var şu anda hiçbir bilgiye sahip olmadan beta akvaryumunda türüyordum ısıtıcı takınca bir anda 4 yavru çıktı 3 ayın içinde ve hızlı büyüyorlar bence [/QUOTE]
Nerite akvaryumda üremesi kendi kendine olmaz , üretmesi de akvaryum şartlarında zordur.
[QUOTE=Fthpslnmz]Benim 1 yıldır 3 adet nerite salyangozum var, 6 7 adet yavru var var şu anda hiçbir bilgiye sahip olmadan beta akvaryumunda türüyordum ısıtıcı takınca bir anda 4 yavru çıktı 3 ayın içinde ve hızlı büyüyorlar bence [/QUOTE][QUOTE=Fthpslnmz]Benim 1 yıldır 3 adet nerite salyangozum var, 6 7 adet yavru var var şu anda hiçbir bilgiye sahip olmadan beta akvaryumunda türüyordum ısıtıcı takınca bir anda 4 yavru çıktı 3 ayın içinde ve hızlı büyüyorlar bence [/QUOTE]
Nerite akvaryumda üremesi kendi kendine olmaz , üretmesi de akvaryum şartlarında zordur.
Akvaryum Toz Bulutu
Filtrenin debisi azalmış olabilir , bakımının yapılması gerekir. Akvaryumda genel olarak mekanik temizlik yapılması gerekir. Kısaca filtrenin temizliğini ve akvaryumun temizliğini yapın yüzde elli su değişimi yapın.Sorun düzelir muhtemelen
Filtrenin debisi azalmış olabilir , bakımının yapılması gerekir. Akvaryumda genel olarak mekanik temizlik yapılması gerekir. Kısaca filtrenin temizliğini ve akvaryumun temizliğini yapın yüzde elli su değişimi yapın.Sorun düzelir muhtemelen
Akvaryum Bitkisi İçin Ne Gerekli
Bitki için filtre gerekli değil, filtre ilede olur filtresizde.Burada mühim olan bakicaginiz bitkinin gereksinimleri ışık, CO2 . Gübre demiyorum zaten tüm bitkiler gübre ister .
Filtresiz gübresiz bitkili akvaryumlarda mümkün hatta su değişimi yapılmadan dahi oluyor walstad metodu ile daha detaylı bilgi için walstad, low tech ve high tech bitkili akvaryumlar hakkında araştırma yapmanız. Saygılarımla
Bitki için filtre gerekli değil, filtre ilede olur filtresizde.Burada mühim olan bakicaginiz bitkinin gereksinimleri ışık, CO2 . Gübre demiyorum zaten tüm bitkiler gübre ister .
Filtresiz gübresiz bitkili akvaryumlarda mümkün hatta su değişimi yapılmadan dahi oluyor walstad metodu ile daha detaylı bilgi için walstad, low tech ve high tech bitkili akvaryumlar hakkında araştırma yapmanız. Saygılarımla
High Tech Bitkili , Apistogramma
Selamlar herkese 80x40x45(h) high tech bitkili akvaryumum var.
Akvaryumum ile ilgili bilgi vermek gerekirse ,
35 günlük aktif toprak kullanıldı, aydınlatma 30 w power led 0.2 a de çalışıyor(%58 güçte), ro su , tds 100 dahada düşecek aktif toprak salınımı az da olsa devam ediyor. Gh-3 Kh-2 , kh 0 -1 arası olucak, 24 saat CO2 veriliyor pH 6.7 , indikatör yeşil .
Filtrasyon 1000l/h 2 litre eheim Substrate pro biyolojik sünger, filtreye ek olarak 1 litre Aquario Neo Soft kullanılacak pH düşmesi için , ayrıca aqurio neo black su düzenleyici ile gerekli humik asid ve fulvik asit sağlamış olacağım , şuanda sıvı gübre girişi yok 2.ayda olucak pmdd olarak.Bu arada tabanda aktif toprağın altında tropica substrat ve Aquario neo Tabs NPK-Fe kullanıldı.Dry start başlanılmıştı zaten 10 gün kadar
Sormak istediğim apistogramma için uygun olur mu bu şartlar altında , abacaxis, macmasteri ashaninka , inka vs düşünüyorum tek tür olarak hangisini bulabilirsem
Güncel hali
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/280120250000181.jpg[/IMG]
Kuruluma ait resimler
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/280120250001561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/280120250001591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/280120250002011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/280120250002051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/280120250002071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/280120250024121.jpg[/IMG]
Dragon stonedan yapılma mağara apistogramma beslemeyi düşündükten sonra
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/280120250004221.jpg[/IMG]
Hindistan cevizi kabuğu şablon alarak yaptım
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/280120250012361.jpg[/IMG]
Ayrıca Bitkili akvaryumlarda led kullanımı konusuyla armatürü yapabilmiş olduğumdan ötürü @darkaura ya teşekkür ederim , @ArifhbsAquatics sizlerede YouTube daki apistogramma türleri ile ilgili olan videonuzu izleyerek hakkında çokça bilgi edinmiş olmamdan ötürü ayrıca teşekkür ederim
Selamlar herkese 80x40x45(h) high tech bitkili akvaryumum var.
Akvaryumum ile ilgili bilgi vermek gerekirse ,
35 günlük aktif toprak kullanıldı, aydınlatma 30 w power led 0.2 a de çalışıyor(%58 güçte), ro su , tds 100 dahada düşecek aktif toprak salınımı az da olsa devam ediyor. Gh-3 Kh-2 , kh 0 -1 arası olucak, 24 saat CO2 veriliyor pH 6.7 , indikatör yeşil .
Filtrasyon 1000l/h 2 litre eheim Substrate pro biyolojik sünger, filtreye ek olarak 1 litre Aquario Neo Soft kullanılacak pH düşmesi için , ayrıca aqurio neo black su düzenleyici ile gerekli humik asid ve fulvik asit sağlamış olacağım , şuanda sıvı gübre girişi yok 2.ayda olucak pmdd olarak.Bu arada tabanda aktif toprağın altında tropica substrat ve Aquario neo Tabs NPK-Fe kullanıldı.Dry start başlanılmıştı zaten 10 gün kadar
Sormak istediğim apistogramma için uygun olur mu bu şartlar altında , abacaxis, macmasteri ashaninka , inka vs düşünüyorum tek tür olarak hangisini bulabilirsem
Güncel hali
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/280120250000181.jpg[/IMG]
Kuruluma ait resimler
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/280120250001561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/280120250001591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/280120250002011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/280120250002051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/280120250002071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/280120250024121.jpg[/IMG]
Dragon stonedan yapılma mağara apistogramma beslemeyi düşündükten sonra
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/280120250004221.jpg[/IMG]
Hindistan cevizi kabuğu şablon alarak yaptım
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/280120250012361.jpg[/IMG]
Ayrıca Bitkili akvaryumlarda led kullanımı konusuyla armatürü yapabilmiş olduğumdan ötürü @darkaura ya teşekkür ederim , @ArifhbsAquatics sizlerede YouTube daki apistogramma türleri ile ilgili olan videonuzu izleyerek hakkında çokça bilgi edinmiş olmamdan ötürü ayrıca teşekkür ederim
Walstad Karides Ölümleri
[QUOTE=darkaura]
Yani kurulmuş bir taban harcanmış bir emek var. Bir kaç ay daha geçsin walstad olarak dengesi oturur. Ne kadar sürer tabandaki organik yüke bağlı. Bu sırada ışığı çok azaltmayın. Bol bitki olsun, Yüzey bitkileri mutlaya olsun. Walstadın olayı filtrasyonu bitki yapar, filtre olmayışının nedeni bitkinin amonyağı daha düşük enerji harcıyark tüketmesi, amonyak için filtredeki bakteriyle rekabete girmemesi için. Bunu yapması için bol ışık gerekiyor. Bendeki walstada neredeyse yüksek destek kadar ışık veriyorum. Aydınlatma yüksek destekle düşük destek arasında bir değerde uygundur. Litreye 0.2 - 0.25 watt gibibir değer. Surface skimmer sürekli çalışırsa çok co2 kaybettiriyor. Walstadda co2 ciddi dar boğaz. Sadece yüzey çok kirlenirse surface skimmerı kısa süre çalıştırın derim. Su durumu düzeltmek için %30-40 su değişimi yapın, gene ölümler olursa su değişimi yaparsınız. Düzenli yemlemeye devam edin. Canlı olmas bile az yem atın. Bitkinin besinleride o gübreden geliyor. Yüzey bitkisi dışardan co2 aldığı için önemli. Birde emerse geçen türlerden koyun. Bitkinin emers uçlarının su dışına uzamasına müsade edin. Bunu yaptığınızda dışarıdan aldığı oksijeni kökleri üzerinden zemine taşıyor, Zeminin üst kısmında bol oksijenli katman oluşturuyor. Zeminden zehirli gaz çıkışını azaltacaktır. Bende bocapa var, şu dışındaki uçları düzenli, çiçek açıyor. Hoş görüntü oluyor. [/QUOTE]
Hocam açıkçası tankta bba ve gba gördüm ve tüplü CO2 vs olmasına rağmen toprak aslında besin açısından %20 vs idi toprağı aldığım yerden test sonuçlarınıda almıştım
MF vera iç mekan bitki toprağı diye
24 w armatür var 1 UV 2 Royal blue 5 deep red 16 6500 k beyaz 10 cm yükseklik 90 derece lens ile aralıksız 7 saat ışık açıktı, biraz yosunlanma artinca lensleri çıkarmıştım.80x30x38h akvaryum net 70 litre tankı kurtarmaya çalışacaktım ama vazgectim bbadan sonra biraz böyle devam etsin tankı bı kaç hafta içinde bozucam sizlerede bu önemli bilgileriniz için çok teşekkür ederim keyifli hobiler diliyorum
Aslında bu kurulumu yaparken dirt tank üzerinden ilerlemiştim ve soil yerine toprak ile çözerim demiştim toprağın salınımı çok fazla oluyor demekki aslında 5 cm nötr kumla kapamistim ön taraf bı tık daha az parvula için powerlede geceli aslında çokta olmadı 5730 SMD LED var idi hazır aldığım ve parvulalar gelişim dahi göstermemişti
Power lede geçince bitkiler açısından herşey çok değişti lakin toprak salınımı çok fazla olup ekstra sıvı gübre felan patladı gitti tank anlayacağınız haftalık düzenli su degisimlerinide yaptım aslında ama toprak tabanli higtech olmuyormuş yeni kurulumu
Tropica substrat 1 cm , neo soil 3 cm , dere kumu 4 cm olucak şekilde yapicam bu tabana ilave misket gübre eklemek gerekir mi[EDIT]musteynn,2024-11-27 13:25:05[/EDIT]
[QUOTE=darkaura]
Yani kurulmuş bir taban harcanmış bir emek var. Bir kaç ay daha geçsin walstad olarak dengesi oturur. Ne kadar sürer tabandaki organik yüke bağlı. Bu sırada ışığı çok azaltmayın. Bol bitki olsun, Yüzey bitkileri mutlaya olsun. Walstadın olayı filtrasyonu bitki yapar, filtre olmayışının nedeni bitkinin amonyağı daha düşük enerji harcıyark tüketmesi, amonyak için filtredeki bakteriyle rekabete girmemesi için. Bunu yapması için bol ışık gerekiyor. Bendeki walstada neredeyse yüksek destek kadar ışık veriyorum. Aydınlatma yüksek destekle düşük destek arasında bir değerde uygundur. Litreye 0.2 - 0.25 watt gibibir değer. Surface skimmer sürekli çalışırsa çok co2 kaybettiriyor. Walstadda co2 ciddi dar boğaz. Sadece yüzey çok kirlenirse surface skimmerı kısa süre çalıştırın derim. Su durumu düzeltmek için %30-40 su değişimi yapın, gene ölümler olursa su değişimi yaparsınız. Düzenli yemlemeye devam edin. Canlı olmas bile az yem atın. Bitkinin besinleride o gübreden geliyor. Yüzey bitkisi dışardan co2 aldığı için önemli. Birde emerse geçen türlerden koyun. Bitkinin emers uçlarının su dışına uzamasına müsade edin. Bunu yaptığınızda dışarıdan aldığı oksijeni kökleri üzerinden zemine taşıyor, Zeminin üst kısmında bol oksijenli katman oluşturuyor. Zeminden zehirli gaz çıkışını azaltacaktır. Bende bocapa var, şu dışındaki uçları düzenli, çiçek açıyor. Hoş görüntü oluyor. [/QUOTE]
Hocam açıkçası tankta bba ve gba gördüm ve tüplü CO2 vs olmasına rağmen toprak aslında besin açısından %20 vs idi toprağı aldığım yerden test sonuçlarınıda almıştım
MF vera iç mekan bitki toprağı diye
24 w armatür var 1 UV 2 Royal blue 5 deep red 16 6500 k beyaz 10 cm yükseklik 90 derece lens ile aralıksız 7 saat ışık açıktı, biraz yosunlanma artinca lensleri çıkarmıştım.80x30x38h akvaryum net 70 litre tankı kurtarmaya çalışacaktım ama vazgectim bbadan sonra biraz böyle devam etsin tankı bı kaç hafta içinde bozucam sizlerede bu önemli bilgileriniz için çok teşekkür ederim keyifli hobiler diliyorum
Aslında bu kurulumu yaparken dirt tank üzerinden ilerlemiştim ve soil yerine toprak ile çözerim demiştim toprağın salınımı çok fazla oluyor demekki aslında 5 cm nötr kumla kapamistim ön taraf bı tık daha az parvula için powerlede geceli aslında çokta olmadı 5730 SMD LED var idi hazır aldığım ve parvulalar gelişim dahi göstermemişti
Power lede geçince bitkiler açısından herşey çok değişti lakin toprak salınımı çok fazla olup ekstra sıvı gübre felan patladı gitti tank anlayacağınız haftalık düzenli su degisimlerinide yaptım aslında ama toprak tabanli higtech olmuyormuş yeni kurulumu
Tropica substrat 1 cm , neo soil 3 cm , dere kumu 4 cm olucak şekilde yapicam bu tabana ilave misket gübre eklemek gerekir mi[EDIT]musteynn,2024-11-27 13:25:05[/EDIT]
Bitkili Akvaryum Yapımı
[QUOTE=ktoG]
Yaklaşık 100 cm bir armatür olacağı için iyi fiyat istiyorlar düzgün yapılanlara[/QUOTE]
Aman hocam hazır LED almayın SMD vs powerled alın kesinlikle 0.4 w tank yüksekliği fazla ise felan bitkili tanklarda led kullanımı konusunu tekrar okuyun 0.3w high tech için yeterli low tech için 0.1-0.15 w
[QUOTE=ktoG]
Yaklaşık 100 cm bir armatür olacağı için iyi fiyat istiyorlar düzgün yapılanlara[/QUOTE]
Aman hocam hazır LED almayın SMD vs powerled alın kesinlikle 0.4 w tank yüksekliği fazla ise felan bitkili tanklarda led kullanımı konusunu tekrar okuyun 0.3w high tech için yeterli low tech için 0.1-0.15 w
Walstad Karides Ölümleri
@darkaura hocam verdiğiniz kıymetli bilgiler için teşekkürler, tankı bozmak yerine yeni bir tank alıp aktif topraklı yeni bir kuruluma geçeceğim, bu tankta sıvı gübreyi kesip , ışık miktarını düşüreceğim dış filtreyide bir kaç gün sonra iptal edicegim sadece surface skimmer ile devam edeceğim bu ara içinde elyaf felan var elimde ayrıca aktif bakteri kültürüm var zaten kurulumda ve aylık düzenli olarak kullanıyordum.Co2 desteğide kesip tankı low teche dönüştüreceğim , düşünceleriniz neler acaba bu konuda
[QUOTE=darkaura]Filtrasyon ve gübre takviyesi varsa walstad olmaz. Alta toprak koyduğunuzda organik bozulma ve oksijensiz anaerobik ortamda h2s benzeri zehirli gazların çıkması kaçınılmazdır. O oksijensiz ortamı yaratmak walstad metodunun bir parçası aslında. Çünkü o anaerobik ortam tanka yemle gelen organiklerin çürüyüp elemental temel bitki besinlerine dönüşmesi için gerekli. Doğru uygulamada o zehirli gazlar yüzeye ulaşmadan sülfür bakterileri tarafından parçalanır, Biraz toprakla alakalı bir durum, organik yükü az olan bir toprak kullanılması gerekiyor. Çicekcilerde satılan torflar buna pek uygun değiller. Ya düşük gübreli bir hazır toprak bulmak gerek yada ormandan temiz bir yerde orman toprağı almak gerek. Birde üzerine serilecek kumda önemli. Çok kalın taneli olmamalı, toprağı kapatabilmeli, plaj kumu gibi çokda ince olmamalı, içinde kökler yayılıp oksijen alabilmeli. Birde yeterinde kalın olmalı. Başka bir nokta toprak zemini eşelemiyeceksiniz. Bitki köklerini sökmek yerine bitkilerin kesilerek budanması gerekli. Bunların hepsini doğru uygulamadıysanız organik yükü yüksek bir toprak koyduysanız kontrolsüz zehir çıkışı olur, bu durumda canlıları çıkarıp tankın dengeye gelmesini bir kaç ay daha bekleyebilirsiniz yada zemini tamamenda kaldırabilirsiniz. Anladığım yüksek destek kurulum yapıyorsunuz. Yüksek destekde toprak çok gerekli bir takviye değil.
Kendi walstad tankım şu an 1inci yaşına yaklaşıyor. Düşük organik yük için compo sana nın narenciye toprağını kullandım. Ormana gidip toprak alacak fırsatım o sıra yoktu. Düşük organik yüklü bir toprak olmasına rağmen su ilk 6 ay sapsarıydı. Karidesler 3üncü aydan sonra eklememe rağmen sağlıklı bir üreme göstermediler. Ancak 9ucu aydan sonra su berraklaştı, karidesler hızlı üremeye başladılar. Şu an herşey dengede, bitkiler yavaş am satabil gelişim gösteriyor. Aslında güzel yanıda bu, yem atmak dışında neredeyse hiç bakımı yok. Yosunlanmıyor, bitki budaması az, su değişimi 3 ayda 1.[/QUOTE]
Ayrıca aydınlatmada siesta uygulayacağım 4 açık 4 kapalı 4 açık şeklinde
@darkaura hocam verdiğiniz kıymetli bilgiler için teşekkürler, tankı bozmak yerine yeni bir tank alıp aktif topraklı yeni bir kuruluma geçeceğim, bu tankta sıvı gübreyi kesip , ışık miktarını düşüreceğim dış filtreyide bir kaç gün sonra iptal edicegim sadece surface skimmer ile devam edeceğim bu ara içinde elyaf felan var elimde ayrıca aktif bakteri kültürüm var zaten kurulumda ve aylık düzenli olarak kullanıyordum.Co2 desteğide kesip tankı low teche dönüştüreceğim , düşünceleriniz neler acaba bu konuda
[QUOTE=darkaura]Filtrasyon ve gübre takviyesi varsa walstad olmaz. Alta toprak koyduğunuzda organik bozulma ve oksijensiz anaerobik ortamda h2s benzeri zehirli gazların çıkması kaçınılmazdır. O oksijensiz ortamı yaratmak walstad metodunun bir parçası aslında. Çünkü o anaerobik ortam tanka yemle gelen organiklerin çürüyüp elemental temel bitki besinlerine dönüşmesi için gerekli. Doğru uygulamada o zehirli gazlar yüzeye ulaşmadan sülfür bakterileri tarafından parçalanır, Biraz toprakla alakalı bir durum, organik yükü az olan bir toprak kullanılması gerekiyor. Çicekcilerde satılan torflar buna pek uygun değiller. Ya düşük gübreli bir hazır toprak bulmak gerek yada ormandan temiz bir yerde orman toprağı almak gerek. Birde üzerine serilecek kumda önemli. Çok kalın taneli olmamalı, toprağı kapatabilmeli, plaj kumu gibi çokda ince olmamalı, içinde kökler yayılıp oksijen alabilmeli. Birde yeterinde kalın olmalı. Başka bir nokta toprak zemini eşelemiyeceksiniz. Bitki köklerini sökmek yerine bitkilerin kesilerek budanması gerekli. Bunların hepsini doğru uygulamadıysanız organik yükü yüksek bir toprak koyduysanız kontrolsüz zehir çıkışı olur, bu durumda canlıları çıkarıp tankın dengeye gelmesini bir kaç ay daha bekleyebilirsiniz yada zemini tamamenda kaldırabilirsiniz. Anladığım yüksek destek kurulum yapıyorsunuz. Yüksek destekde toprak çok gerekli bir takviye değil.
Kendi walstad tankım şu an 1inci yaşına yaklaşıyor. Düşük organik yük için compo sana nın narenciye toprağını kullandım. Ormana gidip toprak alacak fırsatım o sıra yoktu. Düşük organik yüklü bir toprak olmasına rağmen su ilk 6 ay sapsarıydı. Karidesler 3üncü aydan sonra eklememe rağmen sağlıklı bir üreme göstermediler. Ancak 9ucu aydan sonra su berraklaştı, karidesler hızlı üremeye başladılar. Şu an herşey dengede, bitkiler yavaş am satabil gelişim gösteriyor. Aslında güzel yanıda bu, yem atmak dışında neredeyse hiç bakımı yok. Yosunlanmıyor, bitki budaması az, su değişimi 3 ayda 1.[/QUOTE]
Ayrıca aydınlatmada siesta uygulayacağım 4 açık 4 kapalı 4 açık şeklinde
Walstad Karides Ölümleri
Salyangozlarda ölüm yok lakin aptallık mevcut biraz zırt pırt yan veya sırt üzeri düşüyorlar, aktif topraklı kurulum yapicam olmadı tankı bozup
Salyangozlarda ölüm yok lakin aptallık mevcut biraz zırt pırt yan veya sırt üzeri düşüyorlar, aktif topraklı kurulum yapicam olmadı tankı bozup
Walstad Karides Ölümleri
Selamlar 2 ay önce tabana iç mekan saksı toprağı üzerine hagen kum ile high tech kurulum yaptım.
Powerled aydınlatma, CO2 tüp, Dış filtre mevcut
15 gün sonra canlı eklemesi yaptım.
45 gündür hiç bir sorun yokken hatta karideslerimden bazılarının karınları yavru dolu iken aniden ölümler yaşadım yaklaşık 16 tane karidesten 1-2 tane kaldı.
Balık olarak ember ve sivrisinek rasbora mevcut .3 farklı nerite mevcut.
Tabandan sürekli gaz çıkışı olduğunu fark edip biraz araştırdım hidrojen sülfür vs durumları var imiş. Tabanı baya kurcalayinca ciddi gaz çıkışı oldu ve kokusu baya kötüydü. Bazı bitkilerde kök salmama gibi sorunlar yaşadım çürüyüp gittiler hatta bacopa gibi kolay bitkide kök oluşmadı toprağa gömülü kısım eridi saçma bir şekilde.Karides ölümlerinden sonra şuanda tankı bozmaya karar verdim neredeyse ,bu tarz bir durum yaşamış kimse var mıdır?
Tankı bozmalimiyim yoksa sabretmelimiyim?
Not.Elimde pH tds gh kh nitrat fosfat test kiti mevcut anormal bir durum yok.
Sıvı gübre olarak günlük dozlama flourish iron ve trace , potasyum nitrat ve potasyum sülfat toz olarak ei olarak kullanıyorum.Ro su kullanıyorum başlangıçtan beri 0 tds su ile gerekli gh ve kh için eklemeleri yapıyorum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/261120240021251.jpg[/IMG]
Güncel hali
Çok daha fazla bitki mevcut idi lakin koklenme oluşmadı bazı bitkilerde Java fern uçlarından yeni filizler verdi eskileri kahverengi oldular budayip tekrar yerleştirdim yenilerini lakin yeni filizlerde şuanda aynı durumda[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/261120240024391.jpg[/IMG]
Akvaryum ilk hali
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/261120240025421.jpg[/IMG]
Selamlar 2 ay önce tabana iç mekan saksı toprağı üzerine hagen kum ile high tech kurulum yaptım.
Powerled aydınlatma, CO2 tüp, Dış filtre mevcut
15 gün sonra canlı eklemesi yaptım.
45 gündür hiç bir sorun yokken hatta karideslerimden bazılarının karınları yavru dolu iken aniden ölümler yaşadım yaklaşık 16 tane karidesten 1-2 tane kaldı.
Balık olarak ember ve sivrisinek rasbora mevcut .3 farklı nerite mevcut.
Tabandan sürekli gaz çıkışı olduğunu fark edip biraz araştırdım hidrojen sülfür vs durumları var imiş. Tabanı baya kurcalayinca ciddi gaz çıkışı oldu ve kokusu baya kötüydü. Bazı bitkilerde kök salmama gibi sorunlar yaşadım çürüyüp gittiler hatta bacopa gibi kolay bitkide kök oluşmadı toprağa gömülü kısım eridi saçma bir şekilde.Karides ölümlerinden sonra şuanda tankı bozmaya karar verdim neredeyse ,bu tarz bir durum yaşamış kimse var mıdır?
Tankı bozmalimiyim yoksa sabretmelimiyim?
Not.Elimde pH tds gh kh nitrat fosfat test kiti mevcut anormal bir durum yok.
Sıvı gübre olarak günlük dozlama flourish iron ve trace , potasyum nitrat ve potasyum sülfat toz olarak ei olarak kullanıyorum.Ro su kullanıyorum başlangıçtan beri 0 tds su ile gerekli gh ve kh için eklemeleri yapıyorum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/261120240021251.jpg[/IMG]
Güncel hali
Çok daha fazla bitki mevcut idi lakin koklenme oluşmadı bazı bitkilerde Java fern uçlarından yeni filizler verdi eskileri kahverengi oldular budayip tekrar yerleştirdim yenilerini lakin yeni filizlerde şuanda aynı durumda[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/261120240024391.jpg[/IMG]
Akvaryum ilk hali
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234401/261120240025421.jpg[/IMG]
Bitkili Akvaryum Sorunu
[QUOTE=iwagumi][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96764/230920230931381.jpg[/IMG]
Akvaryum bitkilerinizde problem yok, yeni çıkan filizler gayet sağlıklı gözüküyor, bugüne kadar birçok bitki türünü besledim, aynı sorunları bende yaşadım, sizdeki bitki pogostemon değil sanırım, Limnophila Aromatica bitkisine benzettim yada limnophila hippuridoides olabilir bir araştırın isterseniz.
Zaten bitkinin sapına baktığım zaman halen emers formda olduğunu görebiliyorum çok kalın sapı var üstten kesmişsiniz yanlarsan yeni formda filizler vermiş, ben hobici arkadaştan almama rağmen submers formdaydı ona rağmen bitki adaptasyon sürecinde yaprakları hep dökmüştü sürekli akvaryumdan yapraklarını toplamaktan bıkmıştım özellikle suyun üstünde çok yaprakları birikiyordu, en son bitkiyi köküyle birlikte hepsini çıkardım, sonrasında yeni filizleri kesip diktim yeni filizler güzelce büyüdüler sonra tekrar bir daha yeni filizleri kesip alt kısımları attım bitkide hiç yaprak dökümü kalmadı yeni büyüyenler tertemiz.
O yüzden panik yapacak bir durum yok bence köklü değişikler yapmayın bence yeni filizler çıktıkça kesip ekin alt kısımları kökleriyle söküp atın gitsin.
Tavsiye isterseniz, boş bölümler çok fazla var oralara da hızlı yetişen bitkiler ekebilirsiniz, limon,tütün,zeytin,çınar bunlar fazla besinleri tüketecek hem de akvaryum kırmızı tarza olmuş akvaryumunuz da yeşil kontrat da oluşturarak kırmızı bitkilerin daha iyi gözükmesini sağlayacaktır yani Hygrophila türlerini katmanızı isterim, misal hygrophila salicifolia narrow leaf yeşil ince yapraklarıyla diğer bitkilerin daha iyi gözükmesini sağlar sadece kendimce tavsiye de bulunmak için söyledim.
Panik yapmayın, köklü değişiklere gitmeyin gübreleme rejimini co2 rejimini değiştirmeyin extra olarak yeşil ağırlıklı hızlı büyüyen bitkilerde eklemeniz hem besin tüketim açısından hemde kırmızıların kendisini belli etmesi açısından daha iyi olacaktır [:iyi:]
[/QUOTE]
Size ne kadar teşekkür etsem az söyledikleriniz beni rahatlattı resmen
Evet bazı boşluklar var yakın zamanda dolduracağım bunları , Atakan petshoptan aldığım bitkiler çokta iyi tanımıyorum bitkileri . Tüm tavsiyelerinize dikkat edeceğim. Teşekkür ederim.
[QUOTE=iwagumi][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96764/230920230931381.jpg[/IMG]
Akvaryum bitkilerinizde problem yok, yeni çıkan filizler gayet sağlıklı gözüküyor, bugüne kadar birçok bitki türünü besledim, aynı sorunları bende yaşadım, sizdeki bitki pogostemon değil sanırım, Limnophila Aromatica bitkisine benzettim yada limnophila hippuridoides olabilir bir araştırın isterseniz.
Zaten bitkinin sapına baktığım zaman halen emers formda olduğunu görebiliyorum çok kalın sapı var üstten kesmişsiniz yanlarsan yeni formda filizler vermiş, ben hobici arkadaştan almama rağmen submers formdaydı ona rağmen bitki adaptasyon sürecinde yaprakları hep dökmüştü sürekli akvaryumdan yapraklarını toplamaktan bıkmıştım özellikle suyun üstünde çok yaprakları birikiyordu, en son bitkiyi köküyle birlikte hepsini çıkardım, sonrasında yeni filizleri kesip diktim yeni filizler güzelce büyüdüler sonra tekrar bir daha yeni filizleri kesip alt kısımları attım bitkide hiç yaprak dökümü kalmadı yeni büyüyenler tertemiz.
O yüzden panik yapacak bir durum yok bence köklü değişikler yapmayın bence yeni filizler çıktıkça kesip ekin alt kısımları kökleriyle söküp atın gitsin.
Tavsiye isterseniz, boş bölümler çok fazla var oralara da hızlı yetişen bitkiler ekebilirsiniz, limon,tütün,zeytin,çınar bunlar fazla besinleri tüketecek hem de akvaryum kırmızı tarza olmuş akvaryumunuz da yeşil kontrat da oluşturarak kırmızı bitkilerin daha iyi gözükmesini sağlayacaktır yani Hygrophila türlerini katmanızı isterim, misal hygrophila salicifolia narrow leaf yeşil ince yapraklarıyla diğer bitkilerin daha iyi gözükmesini sağlar sadece kendimce tavsiye de bulunmak için söyledim.
Panik yapmayın, köklü değişiklere gitmeyin gübreleme rejimini co2 rejimini değiştirmeyin extra olarak yeşil ağırlıklı hızlı büyüyen bitkilerde eklemeniz hem besin tüketim açısından hemde kırmızıların kendisini belli etmesi açısından daha iyi olacaktır [:iyi:]
[/QUOTE]
Size ne kadar teşekkür etsem az söyledikleriniz beni rahatlattı resmen
Evet bazı boşluklar var yakın zamanda dolduracağım bunları , Atakan petshoptan aldığım bitkiler çokta iyi tanımıyorum bitkileri . Tüm tavsiyelerinize dikkat edeceğim. Teşekkür ederim.
SON MESAJLAR
- 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Üçgen Şekilli Yosun Fatihsm, 19:39
Yosun - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
