ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
zhanugur
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
7
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
13 Aralık 2021 14:25
Son Ziyaret:
05 Ağustos 2022 22:27
Toplam Mesaj:
8 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Zafer Han Uğur
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Bursa
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
$ Z $
SON 8 MESAJI
Platilerde Hastalık Mı Var ?
Selamlar herkese,
Hastalık Belirtileri: Beyaz dışkılama, karında şişlik
Akvaryum Kapasitesi (litre): 65
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 9 adet rasbora hq - 4 adet çöpçü - 1 adet vatoz - 3 adet nerite
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 26 derece
Filtrasyon: Dış filtre 200 lt
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): Haftada 1 yüzde 30 su değişimi. En son platileri ekledim
Yaklaşık 65 litrelik akvaryumumda rasbora ve çöpçülerin arasına 1 ay önce 3 dişi 1 erkek plati balık almıştım. İlk zamanlar bir sıkıntı olmamasına rağmen dün bir dişi aniden hızlıca hareket edip süzülerek suyun dibine düştü ve öldü. Şuan diğerlerini kontrol ettiğimde dişilerden birisi aşırı durgun hareketsiz, diğer erkek olanın karnında hafif şişlik var gibi hissediyorum fakat emin olamıyorum.
Yem yemelerinde hiç bir sıkıntı yok fazlasıyla yiyorlar pullarında herhangi bir sıkıntı yok renkleride koyulaşmadı ya da en azından ben öyle görüyorum. Son olarak dışkıları uzun ve kalın olarak geliyor. Çöpçü vatoz rasbora diğer balıklarda ekstra bir durum yok standart herşey devam ediyor. Konu hakkında yardımcı olur musunuz ? Balığa hamile diye bile oldu daha önce [:?]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233224/240320222040311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233224/240320222040341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233224/240320222040371.jpg[/IMG][EDIT]zhanugur,2022-03-24 20:44:28[/EDIT]
Selamlar herkese,
Hastalık Belirtileri: Beyaz dışkılama, karında şişlik
Akvaryum Kapasitesi (litre): 65
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 9 adet rasbora hq - 4 adet çöpçü - 1 adet vatoz - 3 adet nerite
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 26 derece
Filtrasyon: Dış filtre 200 lt
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): Haftada 1 yüzde 30 su değişimi. En son platileri ekledim
Yaklaşık 65 litrelik akvaryumumda rasbora ve çöpçülerin arasına 1 ay önce 3 dişi 1 erkek plati balık almıştım. İlk zamanlar bir sıkıntı olmamasına rağmen dün bir dişi aniden hızlıca hareket edip süzülerek suyun dibine düştü ve öldü. Şuan diğerlerini kontrol ettiğimde dişilerden birisi aşırı durgun hareketsiz, diğer erkek olanın karnında hafif şişlik var gibi hissediyorum fakat emin olamıyorum.
Yem yemelerinde hiç bir sıkıntı yok fazlasıyla yiyorlar pullarında herhangi bir sıkıntı yok renkleride koyulaşmadı ya da en azından ben öyle görüyorum. Son olarak dışkıları uzun ve kalın olarak geliyor. Çöpçü vatoz rasbora diğer balıklarda ekstra bir durum yok standart herşey devam ediyor. Konu hakkında yardımcı olur musunuz ? Balığa hamile diye bile oldu daha önce [:?]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233224/240320222040311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233224/240320222040341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233224/240320222040371.jpg[/IMG][EDIT]zhanugur,2022-03-24 20:44:28[/EDIT]
Camda Yumurta Benzeri Beyaz Noktalar Var
Nerite salyangozu yumurtasına benziyor, aynılarına son 1 haftadır bende sahip oldum :)
Nerite salyangozu yumurtasına benziyor, aynılarına son 1 haftadır bende sahip oldum :)
Hangi Bitki Olabilir ?
[QUOTE=DtResat]Hadi bir tahminde daha bulunayım bu sefer doğru diye düşünüyorum.
hygrophila salicifolia. Ve sarı kırmızı tonlara bakarsak rubra 😊[/QUOTE]
Hocam dayanamadım gidip sordum, tütün dediler bitki için aldığım yerde :) Teşekkürler desteğiniz için.
İsler pek güzel gitmiyor çok yaprak dökümü oldu araştırma aşamasındayim :) Sonuç alamazsam yakın zamanda bunun için destek isteyeceğim gibi birde :)
[QUOTE=DtResat]Hadi bir tahminde daha bulunayım bu sefer doğru diye düşünüyorum.
hygrophila salicifolia. Ve sarı kırmızı tonlara bakarsak rubra 😊[/QUOTE]
Hocam dayanamadım gidip sordum, tütün dediler bitki için aldığım yerde :) Teşekkürler desteğiniz için.
İsler pek güzel gitmiyor çok yaprak dökümü oldu araştırma aşamasındayim :) Sonuç alamazsam yakın zamanda bunun için destek isteyeceğim gibi birde :)
Hangi Bitki Olabilir ?
[QUOTE=oguzhan06077]Tütün bitkisine de çok benziyor zeytine de tütün bitkisinin yaprakları ince uzun oluyor ama formu tam böyle de değil belki tütün bitkisinin başka bir türü de olabilir, tütün bitkisinde hiç kizillasma görmedim hafif kızarma var bunda, bu arada aydınlatma bana biraz fazla açık geldi CO2 mayalı felan yoksa 5 saat civarında yapın fazla ışık yosun yapar yosunda bitkinizi öldürür [:)][/QUOTE]
Evet sanırım yaptığım en büyük yanlış buydu. İlk ekimini yaptığım zaman 10 saat kadar açık tuttuğum için çok fazla kök çürüdü. Yanında sakal yosunuyla üzmüştü :) 6 7 saate indirmiştim aydınlatmayi standart 5 e kadar düşürmek daha faydalı olacaksa hemen saati geri çekiyorum :) Teşekkürler [8)]
[QUOTE=oguzhan06077]Tütün bitkisine de çok benziyor zeytine de tütün bitkisinin yaprakları ince uzun oluyor ama formu tam böyle de değil belki tütün bitkisinin başka bir türü de olabilir, tütün bitkisinde hiç kizillasma görmedim hafif kızarma var bunda, bu arada aydınlatma bana biraz fazla açık geldi CO2 mayalı felan yoksa 5 saat civarında yapın fazla ışık yosun yapar yosunda bitkinizi öldürür [:)][/QUOTE]
Evet sanırım yaptığım en büyük yanlış buydu. İlk ekimini yaptığım zaman 10 saat kadar açık tuttuğum için çok fazla kök çürüdü. Yanında sakal yosunuyla üzmüştü :) 6 7 saate indirmiştim aydınlatmayi standart 5 e kadar düşürmek daha faydalı olacaksa hemen saati geri çekiyorum :) Teşekkürler [8)]
Hangi Bitki Olabilir ?
Teşekkürler ilginiz için :)
Henüz bulamamıştım ne olduğunu fakat artık bende zeytini kabul edeceğim gibi duruyor :)
Yakın zamanda aldığım yere bir uğrama yapacağım neydi bizim bu bitki diye. 2 gün önce ufak ufak kısaltma yaptım ama maşallah dimdik devam ediyoruz yolumuza :)
[QUOTE=DtResat]Merhabalar ;
Bana daha çok alternanthera sessilis gibi geldi açıkçası yapraklara detaylı bakınca. Ya green versiyonu ya da yapraklar kızarmadığı için tanınmıyor.
[/QUOTE]
Sadece alırken bana bakımı kolay yeşil yapraklı bitki verelim sana dediği için sanırım alternanthera sessilis olamayabilir abi. İnternetten baktığım kadarıyla kırmızı yaprak gibi duruyor bu fikir verdiğin bitki
Teşekkürler ilginiz için :)
Henüz bulamamıştım ne olduğunu fakat artık bende zeytini kabul edeceğim gibi duruyor :)
Yakın zamanda aldığım yere bir uğrama yapacağım neydi bizim bu bitki diye. 2 gün önce ufak ufak kısaltma yaptım ama maşallah dimdik devam ediyoruz yolumuza :)
[QUOTE=DtResat]Merhabalar ;
Bana daha çok alternanthera sessilis gibi geldi açıkçası yapraklara detaylı bakınca. Ya green versiyonu ya da yapraklar kızarmadığı için tanınmıyor.
[/QUOTE]
Sadece alırken bana bakımı kolay yeşil yapraklı bitki verelim sana dediği için sanırım alternanthera sessilis olamayabilir abi. İnternetten baktığım kadarıyla kırmızı yaprak gibi duruyor bu fikir verdiğin bitki
Hangi Bitki Olabilir ?
Selamlar herkese,
Yaklaşık 3 hafta önce bitkili akvaryum alırken bir bitki alıp ektim. İsmini tam olarak anlayamadım bunun ve şuanda araştırmama rağmen ne olduğunu bulamıyorum [:)]
Bir kaç noktada tütün bitkisine benzettim fakat fazlasıyla yeniyim akvaryum hobisinde emin olamadım. Mükemmel şekilde büyüyor yukarıdan budayıp alta ektiğim bile oldu su yüzeyine çıktığı için. Tek sorun yaprakları fotoğrafta göründüğü kadar yeşil değil, ve cansız duruyorlar. Bunun sebebide ekstra olarak ne olabilir fikir verebilir misiniz ?
10 günde bir sıvı gübre ilavesi yapıyorum. Günde 6-7 saat kadar şu sıralar aydınlatma açık oluyor. Aydınlatma olarak sadece beyaz ışık var bu sebep olabilir mi ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233224/281220211140441.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233224/211220211735111.jpg[/IMG]
Selamlar herkese,
Yaklaşık 3 hafta önce bitkili akvaryum alırken bir bitki alıp ektim. İsmini tam olarak anlayamadım bunun ve şuanda araştırmama rağmen ne olduğunu bulamıyorum [:)]
Bir kaç noktada tütün bitkisine benzettim fakat fazlasıyla yeniyim akvaryum hobisinde emin olamadım. Mükemmel şekilde büyüyor yukarıdan budayıp alta ektiğim bile oldu su yüzeyine çıktığı için. Tek sorun yaprakları fotoğrafta göründüğü kadar yeşil değil, ve cansız duruyorlar. Bunun sebebide ekstra olarak ne olabilir fikir verebilir misiniz ?
10 günde bir sıvı gübre ilavesi yapıyorum. Günde 6-7 saat kadar şu sıralar aydınlatma açık oluyor. Aydınlatma olarak sadece beyaz ışık var bu sebep olabilir mi ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233224/281220211140441.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233224/211220211735111.jpg[/IMG]
Yeni Akvaryum Sorunları
[QUOTE=dilarasertgoz]Merhaba kurulumunuz hayırlı olsun. Çok bilgili değilim ama bildiğim konularda kendi düşüncelerimi paylaşmak istedim Dış filtrenin sepetleri hakkında bilgi vermemişsiniz içine biyolojik filtre sağlayacak malzeme koyarsanız bakteri döngüsünü daha çabuk ve iyi oturtursunuz. Vatozlar çabuk büyür normal vatoz yerine cüce vatoz olarak adlandırılan çok fazla büyümeyen vatoz almalısınız hacminiz küçük. Çöpçü balıkları grup balığıdır tek olmaz minimum 6 en kötü çok zorlarsanız 4 adet olmalıdır. Bitkiler adepte sürecinde olabilir ışığınız hakkında çok bilgim yok uzayan bitkiyi makasla kesip tekrar dikebilirsiniz. Gübrelemeyi hacminiz ışığınız ve bitki yoğunluğunuza göre ayarlamanız gerekir vereceğiniz gübreye göre. Işık süreniz başlangıç için çok fazla yosun sorunu yaşayabilirsiniz bitki popülasyonunuz az çünkü ilk etapta 5 saatle başlayıp süreyi her hafta azar azar arttırmanızı tavsiye ederim. Melek balığı için hacminiz küçük tavsiye etmem rasbora ve tetra türleri daha uygun olur diye düşünüyorum. Balıkları yemlerken 1 dakikada bitirecek kadar yemleme yapın 4 dakika uzun bir süre fazla yem vermek özellikle döngüsü oturmayan akvaryumlarda balık kaybına yol açar. Balık eklemekte acele etmeyin bakteri kültürü kullanın ve haftalık su değişim genel temizlikleri ihmal etmeyin. [/QUOTE]
Çok teşekkür ederim ilgin için. Dış filtre içerisinde yanılmıyorsam alt sepette seramik halka ve elyaf, üst sepette de çift kat elyaf ile filtrenin kendi süngeri var. Vatozlar L144 düz kuyruk olarak aldım, onlarda büyüyor sanırım haklısınız. Akvaryum hacmime fazla gelecek gibi. Çöpçüleri de açıkçası hacim sıkıntısı oluşur mu diye fazla almak istemedim. Rasbora olarak düşünürsem şuan ki haliyle 10-12 balık olacak içeride. Yinede onlar için problemli bir konuysa bu 4 lemekte fayda var o zaman. Ayrıca yaptığım iki yanlış fazla yemleme ve ışığı fazla tutmak. Bu konulara da dikkat edersem daha net olabilir öyleyse herşey.
Teşekkürler tekrardan [:D]
Bu durgunluk adeti arttırınca geçecekse kısa zamanda arttıramam gerkeecek sanırım [x(]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233224/211220211847541.jpg[/IMG][EDIT]zhanugur,2021-12-21 18:48:39[/EDIT]
[QUOTE=dilarasertgoz]Merhaba kurulumunuz hayırlı olsun. Çok bilgili değilim ama bildiğim konularda kendi düşüncelerimi paylaşmak istedim Dış filtrenin sepetleri hakkında bilgi vermemişsiniz içine biyolojik filtre sağlayacak malzeme koyarsanız bakteri döngüsünü daha çabuk ve iyi oturtursunuz. Vatozlar çabuk büyür normal vatoz yerine cüce vatoz olarak adlandırılan çok fazla büyümeyen vatoz almalısınız hacminiz küçük. Çöpçü balıkları grup balığıdır tek olmaz minimum 6 en kötü çok zorlarsanız 4 adet olmalıdır. Bitkiler adepte sürecinde olabilir ışığınız hakkında çok bilgim yok uzayan bitkiyi makasla kesip tekrar dikebilirsiniz. Gübrelemeyi hacminiz ışığınız ve bitki yoğunluğunuza göre ayarlamanız gerekir vereceğiniz gübreye göre. Işık süreniz başlangıç için çok fazla yosun sorunu yaşayabilirsiniz bitki popülasyonunuz az çünkü ilk etapta 5 saatle başlayıp süreyi her hafta azar azar arttırmanızı tavsiye ederim. Melek balığı için hacminiz küçük tavsiye etmem rasbora ve tetra türleri daha uygun olur diye düşünüyorum. Balıkları yemlerken 1 dakikada bitirecek kadar yemleme yapın 4 dakika uzun bir süre fazla yem vermek özellikle döngüsü oturmayan akvaryumlarda balık kaybına yol açar. Balık eklemekte acele etmeyin bakteri kültürü kullanın ve haftalık su değişim genel temizlikleri ihmal etmeyin. [/QUOTE]
Çok teşekkür ederim ilgin için. Dış filtre içerisinde yanılmıyorsam alt sepette seramik halka ve elyaf, üst sepette de çift kat elyaf ile filtrenin kendi süngeri var. Vatozlar L144 düz kuyruk olarak aldım, onlarda büyüyor sanırım haklısınız. Akvaryum hacmime fazla gelecek gibi. Çöpçüleri de açıkçası hacim sıkıntısı oluşur mu diye fazla almak istemedim. Rasbora olarak düşünürsem şuan ki haliyle 10-12 balık olacak içeride. Yinede onlar için problemli bir konuysa bu 4 lemekte fayda var o zaman. Ayrıca yaptığım iki yanlış fazla yemleme ve ışığı fazla tutmak. Bu konulara da dikkat edersem daha net olabilir öyleyse herşey.
Teşekkürler tekrardan [:D]
Bu durgunluk adeti arttırınca geçecekse kısa zamanda arttıramam gerkeecek sanırım [x(]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233224/211220211847541.jpg[/IMG][EDIT]zhanugur,2021-12-21 18:48:39[/EDIT]
Yeni Akvaryum Sorunları
Selamlar herkese iyi forumlar,
Yeni başladığım ve hediye olarak gelen hobinin muhtemelen size göre başlangıç sorunları yeni başlayanlar içinse düğüm olmuş sıkıntılarından bazılarını yaşıyorum. Açıkçası araştırdıklarım beni çok farklı noktalara götürdü, bu sebeple fotoğraflandırıp sizden fikir almak istedim. Bir diğer sebebide petshop kapısını çok fazla aşındırdım [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233224/211220211735111.jpg[/IMG]
Akvaryum boyutum 64 24 40. Sanırım 60 litrelik bir akvaryumum var. Akvaryumda dış filtre kullanıyorum 600 l/h olarak yeterli olabileceğini düşündüm. Tabana hegen kum serdim bitkili bir akvaryum kurup az da olsa doğal bir akvaryum ortamı oluşturmak istedim. Bitki olarak moss, saz ve en soldaki ile beyaz taşların önündekinin ismini bilemiyorum, 4 ayrı bitki var. Akvaryum kapağına şerit led şeklinde sadece beyaz ışık silikonladım. Günde yaklaşık 7-10 saat arası ışıklandırma sağlıyorum. 3 4 gün balıksız bir şekilde akvaryumu okuduğum kadarıyla bakteri dengesinin oluşması için devir daim ettim. Bakteri kültürüydü sanırım eklemiş oldugum bir sıvı var. 3 hafta boyunca balık koymamam gerektiğini yazan bir yer vardı fakat bunu ben geç gördüğüm için 4. günün akşamı 2 L144 vatoz 2 de albino çöpçü ekledim. Günde 1 kere 3 4 dakika da tüketebilecekleri şekilde yemleme sağlıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233224/211220211735121.jpg[/IMG]
İlk sizden destek almak istediğim nokta;
5-6 gün boyunca muhteşem hareketli bir akvaryumum vardı. 2 Vatoz sanki denk gelmişçesine birbirleriyle hareket halindeydi. Ortak bir amacı paylaşırcasına mutluluk izlenimi veriyorlardı :) Fakat son 2 gün ikiside fazlasıyla hareketsiz. Fotoğrafını paylaştıgım şekilde akvaryumda ayrı köşelerde bekliyorlar pek hareketli değiller. İkisinin ilk zamanlarda ki hareketleri alan çatışması olabilir ve birisi bu konuyu sonuca bağlamış olabilir mi ? Yoksa daha önceden de yaşadığım şekilde kayıp vermemin ilk adımlarından biri olabilir mi bu durum ? Sıcaklık olarak 50 W ısıtıcı kullanıyorum 26 / 27 derecede ayarlı bırakıyorum. Buda bunlardan birinin sebebi olabilir mi ?
İkinci destek almak istediğim konu, bitkilerden karşıdan bakınca en solda duran muhteşem şekilde boy attı. Bunu böyle görmek ister istemez mutlu ediyor [8)] Moss bağladığım yati köküke dağılma evresinde. Bu öyle mi gerçekleşiyor yoksa ben gevşek bağladıgım için balıklar sebebiyle mi hareketli emin olamıyorum. En sağdaki sazlar ve taşların önündeki bitki de çok kayıp verdim. Hergün ayrı bir yaprağını yukarıdan topluyorum. Bunda neyi yanlıs yaptıgımı ya da neyin oluruna bırakılması gerektiğini pek çözemedim. Yeni kurulan tankta bitkilerin öncelerde yapraklarını döktüğünü sonrasında alttan filizlenmeyle kendinin yeni sağlam yapraklar çıkardıgını okumuştum bir yerde. Sebebi bu olabilir mi ? Boşuna mı evhamlanıyorum [:cik:] Ve en önemli sıkıntı aldığımda yeşil olan yapraklar renk değiştirip kahverengi olmaya, sazların ucu eriyip çürüyüp dağılmaya kopmaya fazlasıyla da koparak boylarının kısaldıgını bire bir yaşadım. Bunların hepsi alışma evresi mi ? Akvaryumda ek olarak bakteri kültürü ve bitkiler için verilen sıvı gübreden başka hiç birşey kullanmıyorum. 10 günde bir sıvı gübreden 10-15 damla arası damlatmam söylendi bu şekilde ilerlemeyi düşünüyordum. Fakat durum tamamen bu [x(]
Üçüncü danışmak istediğim konu, soldaki bitki böyle büyümeye devam ederse suyun üzerine doğru çıkacak. Bunu bir şekilde budayıp yada ne deniyor bilmiyorum kesip yan taraflara ekme şansım var mı ? Nasıl bir yol izlenecek ismini bilsem onun üzerinde araştırma yaparak en azından kendim çözüm oluşturmaya çalışacağım fakat bu latince isimler fazla karışık [:)]
Dördüncü ve son konu, akvaryuma yaklaşık döngü 3 haftasını doldurduktan sonra harlequin rasbora almak istiyorum. 6-8 adet birlikte alıp sürü şeklinde devam etmeleri onlar içinde iyi olacağını düşündüm. Sanırım kendi doğasıda bu şekildeymiş. Böyle bir yol izlesem akvaryum için fazla gelir mi ? Ya da yüksekliğinin ve hacminin uygun olmadığını okudum fakat 2-3 adet melek ekleyip toplamda vatoz çöpçü + bu 2 alternatif ile mi ilerleyeyim ?
Daha mantıklı +1 katacak daha iyi olabilecek fikirleriniz de varsa çok duymak isterim. Sonuçta orada bir can bakıyorum ve en güzel şekilde ilerlemeleri onlar için de çok önemli. Destek olabilirseniz çok sevinirim.
Herkese iyi akşamlar, iyi forumlar
Selamlar herkese iyi forumlar,
Yeni başladığım ve hediye olarak gelen hobinin muhtemelen size göre başlangıç sorunları yeni başlayanlar içinse düğüm olmuş sıkıntılarından bazılarını yaşıyorum. Açıkçası araştırdıklarım beni çok farklı noktalara götürdü, bu sebeple fotoğraflandırıp sizden fikir almak istedim. Bir diğer sebebide petshop kapısını çok fazla aşındırdım [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233224/211220211735111.jpg[/IMG]
Akvaryum boyutum 64 24 40. Sanırım 60 litrelik bir akvaryumum var. Akvaryumda dış filtre kullanıyorum 600 l/h olarak yeterli olabileceğini düşündüm. Tabana hegen kum serdim bitkili bir akvaryum kurup az da olsa doğal bir akvaryum ortamı oluşturmak istedim. Bitki olarak moss, saz ve en soldaki ile beyaz taşların önündekinin ismini bilemiyorum, 4 ayrı bitki var. Akvaryum kapağına şerit led şeklinde sadece beyaz ışık silikonladım. Günde yaklaşık 7-10 saat arası ışıklandırma sağlıyorum. 3 4 gün balıksız bir şekilde akvaryumu okuduğum kadarıyla bakteri dengesinin oluşması için devir daim ettim. Bakteri kültürüydü sanırım eklemiş oldugum bir sıvı var. 3 hafta boyunca balık koymamam gerektiğini yazan bir yer vardı fakat bunu ben geç gördüğüm için 4. günün akşamı 2 L144 vatoz 2 de albino çöpçü ekledim. Günde 1 kere 3 4 dakika da tüketebilecekleri şekilde yemleme sağlıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233224/211220211735121.jpg[/IMG]
İlk sizden destek almak istediğim nokta;
5-6 gün boyunca muhteşem hareketli bir akvaryumum vardı. 2 Vatoz sanki denk gelmişçesine birbirleriyle hareket halindeydi. Ortak bir amacı paylaşırcasına mutluluk izlenimi veriyorlardı :) Fakat son 2 gün ikiside fazlasıyla hareketsiz. Fotoğrafını paylaştıgım şekilde akvaryumda ayrı köşelerde bekliyorlar pek hareketli değiller. İkisinin ilk zamanlarda ki hareketleri alan çatışması olabilir ve birisi bu konuyu sonuca bağlamış olabilir mi ? Yoksa daha önceden de yaşadığım şekilde kayıp vermemin ilk adımlarından biri olabilir mi bu durum ? Sıcaklık olarak 50 W ısıtıcı kullanıyorum 26 / 27 derecede ayarlı bırakıyorum. Buda bunlardan birinin sebebi olabilir mi ?
İkinci destek almak istediğim konu, bitkilerden karşıdan bakınca en solda duran muhteşem şekilde boy attı. Bunu böyle görmek ister istemez mutlu ediyor [8)] Moss bağladığım yati köküke dağılma evresinde. Bu öyle mi gerçekleşiyor yoksa ben gevşek bağladıgım için balıklar sebebiyle mi hareketli emin olamıyorum. En sağdaki sazlar ve taşların önündeki bitki de çok kayıp verdim. Hergün ayrı bir yaprağını yukarıdan topluyorum. Bunda neyi yanlıs yaptıgımı ya da neyin oluruna bırakılması gerektiğini pek çözemedim. Yeni kurulan tankta bitkilerin öncelerde yapraklarını döktüğünü sonrasında alttan filizlenmeyle kendinin yeni sağlam yapraklar çıkardıgını okumuştum bir yerde. Sebebi bu olabilir mi ? Boşuna mı evhamlanıyorum [:cik:] Ve en önemli sıkıntı aldığımda yeşil olan yapraklar renk değiştirip kahverengi olmaya, sazların ucu eriyip çürüyüp dağılmaya kopmaya fazlasıyla da koparak boylarının kısaldıgını bire bir yaşadım. Bunların hepsi alışma evresi mi ? Akvaryumda ek olarak bakteri kültürü ve bitkiler için verilen sıvı gübreden başka hiç birşey kullanmıyorum. 10 günde bir sıvı gübreden 10-15 damla arası damlatmam söylendi bu şekilde ilerlemeyi düşünüyordum. Fakat durum tamamen bu [x(]
Üçüncü danışmak istediğim konu, soldaki bitki böyle büyümeye devam ederse suyun üzerine doğru çıkacak. Bunu bir şekilde budayıp yada ne deniyor bilmiyorum kesip yan taraflara ekme şansım var mı ? Nasıl bir yol izlenecek ismini bilsem onun üzerinde araştırma yaparak en azından kendim çözüm oluşturmaya çalışacağım fakat bu latince isimler fazla karışık [:)]
Dördüncü ve son konu, akvaryuma yaklaşık döngü 3 haftasını doldurduktan sonra harlequin rasbora almak istiyorum. 6-8 adet birlikte alıp sürü şeklinde devam etmeleri onlar içinde iyi olacağını düşündüm. Sanırım kendi doğasıda bu şekildeymiş. Böyle bir yol izlesem akvaryum için fazla gelir mi ? Ya da yüksekliğinin ve hacminin uygun olmadığını okudum fakat 2-3 adet melek ekleyip toplamda vatoz çöpçü + bu 2 alternatif ile mi ilerleyeyim ?
Daha mantıklı +1 katacak daha iyi olabilecek fikirleriniz de varsa çok duymak isterim. Sonuçta orada bir can bakıyorum ve en güzel şekilde ilerlemeleri onlar için de çok önemli. Destek olabilirseniz çok sevinirim.
Herkese iyi akşamlar, iyi forumlar
SON MESAJLAR
- Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Kaangzkr, 13:27
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 36 Üye
Online Kullanıcılar
ByOscar:),
Lepistes175,
EmiirKaan,
Hoppala,
Kınayu,
oktay42,
Koksal Gurkan,
pusathan01,
DABARAKATO,
Khatrom,
Birtek,
altuntasseref,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
akinsinan,
sina cen,
0rnn,
by__cg,
Sekizo,
MiSoSiKiaN,
Omer901,
gurkanmutllu,
omerkaya40,
ternapi,
simsela,
kocoglu,
R0h1rr1m,
Kemalk41,
Ozzgur,
Dark65,
şansal,
Hidro Dinamik,
ALTEMUR,
Betuşka,
DigitalPen,
Frkn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
