ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
kavgacisiyam2021
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
23
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
11 Kasım 2021 21:48
Son Ziyaret:
14 Nisan 2022 01:36
Toplam Mesaj:
133 [0.08 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Çağrı
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Çağrı
SON 10 MESAJI
Aldığım Neredeyse Tüm Balıklar Öldü-şevkim Kırıldı
[QUOTE=mkocak]Leopar vatoz çok büyük boyutlara ulaşıyor evet ben o yüzden cüce vatoz tercih ediyorum. 1 senedir de hiç hasta etmeden hala bakmaya devam ediyorum. 300 litre güzel hacim. 300 litrede bakabilirsiniz balıklarınıza ama leopar vatozu yine de elden çıkarabilirsiniz. Akvaryumda bir anda dengesizce yüzüp, diğer balıkları rahatsız edebiliyor. [/QUOTE]
Elden nasıl çıkarabilirim bir tavsiyeniz var mı?
[QUOTE=mkocak]Leopar vatoz çok büyük boyutlara ulaşıyor evet ben o yüzden cüce vatoz tercih ediyorum. 1 senedir de hiç hasta etmeden hala bakmaya devam ediyorum. 300 litre güzel hacim. 300 litrede bakabilirsiniz balıklarınıza ama leopar vatozu yine de elden çıkarabilirsiniz. Akvaryumda bir anda dengesizce yüzüp, diğer balıkları rahatsız edebiliyor. [/QUOTE]
Elden nasıl çıkarabilirim bir tavsiyeniz var mı?
Aldığım Neredeyse Tüm Balıklar Öldü-şevkim Kırıldı
[:)][QUOTE=erkanmazici]Yok kardeşim, kaygılarınızı niçin boş bulayım? Neticede canlı hayatından bahsediyoruz. Yalnız hayal gücünüz geniş. Bu kadar geniş hayal gücü biraz evham, vesvese yapıyor. Yakinen biliyorum bu duyguları.
1- Hastane mikrobu denen şey, hastanelerde çok sayıda mikrobun bulunması ve çok sayıda ilaç kulanılması ile ortaya çıkıyor. Akvaryumunuzda hemen ortaya çıkacağını sanmıyorum. Yine de siz hemen balık falan almayın. Hem siz ruhen biraz sakinleşin hem de vatoz sakinleşsin. 1 ay kadar ara verin bu işe. Daha sonra yavaş yavaş yaparsınız. Akvaryum sabır işidir.
2- En kral dezenfeksiyon aracı çamaşır suyudur. Çamaşır suyu birçok dezenfektana göre çok kolay temizlenir, su ile hemen çözünür gider. Hiçbir şey yapmasanız uçup gidiyor zaten. Askerde yemekhanede çalıştım, bir iki günde bir bulaşıkları çamaşır sulu suda bekletirdik. Çok ürkütücü görünmesine rağmen aslında ucuz, pratik ve etkili bir araç. İkinci el filtreden çıkan filtre malzemesini çamaşır suyuna basın, bol su ile yıkarsanız cillop gibi olur. Çamaşır suyunun tek zararı, dikkatsiz kullandığınızda kıyafetlerinizde beyaz hareler oluşturması. Herşeyi umarsızca, heyoo diye çamaşır suyuna bastığım için birçok kıyafetimi berbat ettim.[/QUOTE]
Ara verme tavsiyenizi uygulayacağım, gerçekten ihtiyacım var çünkü. Eğer bu işe devam edeceksem bu sefer aceleye getirmek istemiyorum. Tekrar devam ettiğimde kafayı sıyırmam umarım[:)][:)]
2.el filtre malzemesini atmak gerekir diye düşünüyordum, iyiymiş tekrar kullanılabiliyorsa.
Yorumlarınız bir dinginlik kattı bana, ihtiyacım vardı, teşekkür ederim.
[QUOTE=Vailtailbeta]Böyle kazalar sizi hobiden soğutmasın bende size hobiye ilk başladığımda olanları anlatayım madem.
Ben balık beslemeye ilk olarak gördüğüm bir videoda melek balıklarını görünce balık beslemek ilgimi çekmeye başladı . Bodrumda duran küçük bir akvaryumum vardı tabi cahillik 10 litrelik akvaryumda melek ve vatoz . Akvaryumcuya gittik tabi oda alıcı bulunca hemen olur , sıkıntı olmaz konuşmasına başladı. Bizde güvenip aldık , balıklarla eve geldik ozamanlar forumdan haberim vardı ama üye değildim eski konuları okuyordum . Forumdaki konulardan birinde balıkları suya nasıl alıştıracağımız anlatılıyordu bende herşeyi birebir yapmama rağmen balıkları koyduktan birkaç saat sonra biri öldü , ikinci gün biri daha öldü , bu süreç böyle devam etti taki haftanın sonunda sadece vatoz kalasaya dek .
Yaklaşık iki hafta sonra oda yavaş yavaş öldü tabi bende üzüldüm hobiden soğudum fakat tam vazgeçmeme ramak kaldığı sırada bir karar verdim bu sefer balıkları araştırıp alıcaktım bakteri kültürünün oluşmasını dikkat ettim, balıkları alırken hasta veya bitkin balıkları almamaya çalıştım, hangi balık hangi litrede bakılır araştırdım.
Sözün özü böyle kazalar sizi üzmesin bir dahakine bakteri kültürüne çok dikkat edin ve bence en önemlisi böyle sadece kar amaçlı çalışan akvaryumculardan uzak durun . Ben son kurduğum beta akvaryumunun bakteri kültürünün tam anlamıyla oturması için biraz fazla bir süre olsada üç ay bekledim. Elinizdeki akvaryumla farklı kurulumlar yapın bu öğrenmenize oldukça katkı sağlayacaktır, belli bir aşamadan sonra farklı kurulumlar yapıcak kadar deneyim kazanırsınız.[:)]
[/QUOTE]
Hocam akvaryumunuzun bakterisi oluşması için üç ay çok değil mi? Ben bir-bir buçuk ay yeterli diye biliyordum. Testle mi emin oluyorsunuz oturduğuna?
[QUOTE=mkocak]Merhabalar, ben de bir şeyler yazmak istedim. Şu anda iki tane kurulu akvaryumum var. Biri net 150 litre diğeri 40 litre. İkisinde de Eheim ve Tetra ekipman kullanıyorum. Ekipmanlardan çok memnunum. Büyük akvaryumda sadece melek, cüce vatoz ve salyangoz var. Diğerinde küçük tetralardan besleyeyim dedim. Şu anda 3 aydır büyük akvaryumda sorun yaşamıyorum. Fakat küçük olana başka tür tetra ekleyince kardinal tetralarım ve yeni ekledimlerimden toplam 6 balık kaybettim bir haftada. 1.si büyük tank her zaman daha iyi. Filtrasyon iyiyse sorun daha az yaşanır. Tabi doğru balık yükü ile. Ben de eğer şu anda sadece küçük tank ile bu hobiyi yapıyor olsaydım bu işi beceremiyorum derdim. Bundan 6-7 ay önce de başka 100 litrelik tankım vardı. Onda da çeşitli sorunlar yaşadım bir sürü lepistesim öldü ama onlarca Moli ürettim ve plati ürettim. Hata yaptıkça, ve tecrübe kazandıkça hobi keyifli hale geliyor. 300 litrede takıntı yapmayın. Elinizde bir canlı var diye kendi bütçenizi zorlayacak tank kurmanıza gerek yok. Bana göre 100*45*45 gibi 200 litre civarı tanklar ideal. JBL daha uygun filtre de alırsınız. 6 bini bulmasina gerek yok. İkinci el de alsanız kaliteli ekipman, sorun yaşama ihtimalinizi azaltır. Bir de tankı ilk kurduğunuzda sabırla 3 hafta canlı eklemeyin ve sabırla çeşme hortumu tertibatı kurup, su değişimi işini kolaylaştırın. Yoksa hobi hakikaten eziyete dönüyor. Taşıma su ile bu hobi devam ettirilemiyor. [/QUOTE]
Hocam 300 litre almak istememin sebebi leopar vatoz için minimum boyut olarak görülmesi. Ayrıca 200 litre ve 300 litre arasında çok uçuk bir bütçe farkı oluşmuyor, madem bu işi yapacağım tam yapayım diye düşündüm.
Zamanla vatozların boyutu akvaryum küçük olduğu için küçük kalsa bile iç organları buna rağmen büyümeye devam ediyor ve hayvanın vücuduna sığmayıp yavaş-sancılı ölüme sebep oluyor yazıldığını gördüm yabancı forumlarda. Ne kadar doğru bilemiyorum.
[:)][QUOTE=erkanmazici]Yok kardeşim, kaygılarınızı niçin boş bulayım? Neticede canlı hayatından bahsediyoruz. Yalnız hayal gücünüz geniş. Bu kadar geniş hayal gücü biraz evham, vesvese yapıyor. Yakinen biliyorum bu duyguları.
1- Hastane mikrobu denen şey, hastanelerde çok sayıda mikrobun bulunması ve çok sayıda ilaç kulanılması ile ortaya çıkıyor. Akvaryumunuzda hemen ortaya çıkacağını sanmıyorum. Yine de siz hemen balık falan almayın. Hem siz ruhen biraz sakinleşin hem de vatoz sakinleşsin. 1 ay kadar ara verin bu işe. Daha sonra yavaş yavaş yaparsınız. Akvaryum sabır işidir.
2- En kral dezenfeksiyon aracı çamaşır suyudur. Çamaşır suyu birçok dezenfektana göre çok kolay temizlenir, su ile hemen çözünür gider. Hiçbir şey yapmasanız uçup gidiyor zaten. Askerde yemekhanede çalıştım, bir iki günde bir bulaşıkları çamaşır sulu suda bekletirdik. Çok ürkütücü görünmesine rağmen aslında ucuz, pratik ve etkili bir araç. İkinci el filtreden çıkan filtre malzemesini çamaşır suyuna basın, bol su ile yıkarsanız cillop gibi olur. Çamaşır suyunun tek zararı, dikkatsiz kullandığınızda kıyafetlerinizde beyaz hareler oluşturması. Herşeyi umarsızca, heyoo diye çamaşır suyuna bastığım için birçok kıyafetimi berbat ettim.[/QUOTE]
Ara verme tavsiyenizi uygulayacağım, gerçekten ihtiyacım var çünkü. Eğer bu işe devam edeceksem bu sefer aceleye getirmek istemiyorum. Tekrar devam ettiğimde kafayı sıyırmam umarım[:)][:)]
2.el filtre malzemesini atmak gerekir diye düşünüyordum, iyiymiş tekrar kullanılabiliyorsa.
Yorumlarınız bir dinginlik kattı bana, ihtiyacım vardı, teşekkür ederim.
[QUOTE=Vailtailbeta]Böyle kazalar sizi hobiden soğutmasın bende size hobiye ilk başladığımda olanları anlatayım madem.
Ben balık beslemeye ilk olarak gördüğüm bir videoda melek balıklarını görünce balık beslemek ilgimi çekmeye başladı . Bodrumda duran küçük bir akvaryumum vardı tabi cahillik 10 litrelik akvaryumda melek ve vatoz . Akvaryumcuya gittik tabi oda alıcı bulunca hemen olur , sıkıntı olmaz konuşmasına başladı. Bizde güvenip aldık , balıklarla eve geldik ozamanlar forumdan haberim vardı ama üye değildim eski konuları okuyordum . Forumdaki konulardan birinde balıkları suya nasıl alıştıracağımız anlatılıyordu bende herşeyi birebir yapmama rağmen balıkları koyduktan birkaç saat sonra biri öldü , ikinci gün biri daha öldü , bu süreç böyle devam etti taki haftanın sonunda sadece vatoz kalasaya dek .
Yaklaşık iki hafta sonra oda yavaş yavaş öldü tabi bende üzüldüm hobiden soğudum fakat tam vazgeçmeme ramak kaldığı sırada bir karar verdim bu sefer balıkları araştırıp alıcaktım bakteri kültürünün oluşmasını dikkat ettim, balıkları alırken hasta veya bitkin balıkları almamaya çalıştım, hangi balık hangi litrede bakılır araştırdım.
Sözün özü böyle kazalar sizi üzmesin bir dahakine bakteri kültürüne çok dikkat edin ve bence en önemlisi böyle sadece kar amaçlı çalışan akvaryumculardan uzak durun . Ben son kurduğum beta akvaryumunun bakteri kültürünün tam anlamıyla oturması için biraz fazla bir süre olsada üç ay bekledim. Elinizdeki akvaryumla farklı kurulumlar yapın bu öğrenmenize oldukça katkı sağlayacaktır, belli bir aşamadan sonra farklı kurulumlar yapıcak kadar deneyim kazanırsınız.[:)]
[/QUOTE]
Hocam akvaryumunuzun bakterisi oluşması için üç ay çok değil mi? Ben bir-bir buçuk ay yeterli diye biliyordum. Testle mi emin oluyorsunuz oturduğuna?
[QUOTE=mkocak]Merhabalar, ben de bir şeyler yazmak istedim. Şu anda iki tane kurulu akvaryumum var. Biri net 150 litre diğeri 40 litre. İkisinde de Eheim ve Tetra ekipman kullanıyorum. Ekipmanlardan çok memnunum. Büyük akvaryumda sadece melek, cüce vatoz ve salyangoz var. Diğerinde küçük tetralardan besleyeyim dedim. Şu anda 3 aydır büyük akvaryumda sorun yaşamıyorum. Fakat küçük olana başka tür tetra ekleyince kardinal tetralarım ve yeni ekledimlerimden toplam 6 balık kaybettim bir haftada. 1.si büyük tank her zaman daha iyi. Filtrasyon iyiyse sorun daha az yaşanır. Tabi doğru balık yükü ile. Ben de eğer şu anda sadece küçük tank ile bu hobiyi yapıyor olsaydım bu işi beceremiyorum derdim. Bundan 6-7 ay önce de başka 100 litrelik tankım vardı. Onda da çeşitli sorunlar yaşadım bir sürü lepistesim öldü ama onlarca Moli ürettim ve plati ürettim. Hata yaptıkça, ve tecrübe kazandıkça hobi keyifli hale geliyor. 300 litrede takıntı yapmayın. Elinizde bir canlı var diye kendi bütçenizi zorlayacak tank kurmanıza gerek yok. Bana göre 100*45*45 gibi 200 litre civarı tanklar ideal. JBL daha uygun filtre de alırsınız. 6 bini bulmasina gerek yok. İkinci el de alsanız kaliteli ekipman, sorun yaşama ihtimalinizi azaltır. Bir de tankı ilk kurduğunuzda sabırla 3 hafta canlı eklemeyin ve sabırla çeşme hortumu tertibatı kurup, su değişimi işini kolaylaştırın. Yoksa hobi hakikaten eziyete dönüyor. Taşıma su ile bu hobi devam ettirilemiyor. [/QUOTE]
Hocam 300 litre almak istememin sebebi leopar vatoz için minimum boyut olarak görülmesi. Ayrıca 200 litre ve 300 litre arasında çok uçuk bir bütçe farkı oluşmuyor, madem bu işi yapacağım tam yapayım diye düşündüm.
Zamanla vatozların boyutu akvaryum küçük olduğu için küçük kalsa bile iç organları buna rağmen büyümeye devam ediyor ve hayvanın vücuduna sığmayıp yavaş-sancılı ölüme sebep oluyor yazıldığını gördüm yabancı forumlarda. Ne kadar doğru bilemiyorum.
Aldığım Neredeyse Tüm Balıklar Öldü-şevkim Kırıldı
[QUOTE=erkanmazici]Bana yıllar önce yaşadığım bir olayı hatırlattınız. 13-14 yaşındaydım, pazarlarda civciv satıyorlardı. Ne akla hizmet böyle bir iş yapıyorlardı bilmiyorum ama bahar gedi mi pazarlarda karton kutuların içinde cik cik öten civcivler olurdu, çocukların aklı giderdi. Tabii kardeşimle ben de alıp civcivleri evin balkonuna getirdik. Karton kutudan kümes yaptık. Civciv ne yer? Buğday. Aldık buğdayı, civcivler yedi, suyunu içti, sevdik sevdik koyduk kümese.Sabah bir kalktık hepsi ölmüş. Allahım ne kadar üzüldük. Civciv ırkına karşı bir sorumluluk hissettim. Ben bunun bedeli olarak kocaman tavuk ve horoz yetiştireceğim diye gidip bir daha aldım. Onlar da öldü. Gece uyuyamıyorum, aklımdan çıkmıyor. Niye ölüyorlar? Sonra satıcı dedi ki, civciv yemi aldınız mı? Civciv yemi mi? E, işte buğday veriyoz. Olmaz dedi satıcı, o kursağında şişer, ölürler. Lan baştan desene! ince öğütülmüş buğdayı aldık, hapır hupur yediler, Şahane tavuk ve horozlar oldular.
Size tavsiyelerim olacak naçizane.
1- Üzülmekte haklısınız ama canlı beslemenin bedeli budur. Ne yaparsanız yapın beslediğiniz canlılar bir süre sonra öyle ya da böyle ölecek. Ölüme bu kadar üzülecekseniz hiç canlı beslememek en doğrusu.
2- İkinci el malzemeden korkmayın. Mesela dün bu sitede çok uygun fiyatlı bir set satılıyordu. Dezenfeksiyondan falan korkmayın. Çamaşır suyunu, kireç sökücüyü döktünüz mü bakterilere soykırım uygularsınız. Ben bir süredir hep ikinci el akvaryum alıyorum. Çamaşır suyundan korkmayın. En güvenli dezenfektandır. Kireç sökücü akvaryumu yeni gibi yapar. Akvaryumlar sanıldığı gibi çok fazla sızdırma yapmazlar. Akvaryumu satan kişi size dedesinden kalan bir akvaryumu vermeyecekse, silikonlar uzun ömürlüdür, Allahın izniyle bir şey olmaz yani. Öyle bir tereddüt içine girmeyin. Dün forumda çok uygun fiyatlı, çok güzel bir set satılıyordu. İçim gitti de artık yer yok.
3- Balıkların hasta olmasının sebebi, büyük ihtimalle hasta balık almış olmanızdır. Tabii çok küçük bir tankta sağlıksız şekilde bakılınca bağışıklık sistemleri çöktü ve hastalık ilerledi. Bakteri döngüsü işi biraz abartılıyor. Doğru bir filtre varsa, oturmamış akvaryumlarda da hemen hastalıklar ve ölümler olmaz. Bu ağır ilerleyen bir süreçtir. Bakteri döngüsü oluşmadan önce balıklar biraz keyifsiz olur, sürtünme hareketi falan yapabilirler ama herseyi doğru yaptıysanız hemen hasta olup ölmezler.
Daha yazacak çok şey var da, şimdilik burada dursun...[/QUOTE]
Civciv olayınız iyiymiş [:)))]
Balıkların hasta olmasının sebebi hasta almış olmanız olabilir demişsiniz. Tam olarak öyle yaptım ne yazık ki, birbirinden farklı hastalıklara sahip birden fazla balık aldım. Balıkları aldığım ilk petshop balık hakkında hiçbir şey bilmiyordu. Ben de çok az şey biliyordum.
Hocam benim aklımda şey var korktuğum, şimdi bir sürü ilaç kullandım balıklar iyileşsin diye, o ilaçlar süper dirençli bir virüs/bakteri yaratmış ve ben bu virüsleri ana akvaryumuma da taşımış olabilir miyim, karantina tankını ve ana tankı aynı akvaryum sifonuyla temizledim hep. Önce içine musluk suyu çekip ilaçlı suyu temizledim öyle kullandım hep ama bakteriler virüsler musluk suyuyla tamamen akmaz herhalde. Eğer bu virüsleri taşıdıysam ana tanktaki vatozun yanına başka balık konur mu, vatozda da kuyruk uçlarında kırmızılıklar fark ettim zaten. Tüm akvaryumu dezenfekte etmem mi lazım? Kuruntu mu yapıyorum gerçekten bilmiyorum. Aldığım tüm balıklar ölecek gibi geliyor psikolojik olarak.
Kaygılarımı boş bulduysanız cevap vermeseniz de olur kendimi rahatlatmak için soruyorum. Gerçekten çok gerdi bu akvaryum olayı beni. Hobi değil de fobi oldu benim için. Cevap verdiğiniz zaman ayırdığınız için sağ olun.
İkinci el konusundaki tavsiyeniz önemli, çünkü sıfıra bütçe çok zor. Merak ettim bu çamaşır suyunu normal suyla durulasak kalıntı kalmaz mı yine de, 1000-2000 TL arası her şeyiyle akvaryum Letgo'daki 2.ellerden alsam mı birini, ikinci el filtre nasıl temizlenir, aklımda deli sorular, bilmiyorum...
[QUOTE=erkanmazici]Bana yıllar önce yaşadığım bir olayı hatırlattınız. 13-14 yaşındaydım, pazarlarda civciv satıyorlardı. Ne akla hizmet böyle bir iş yapıyorlardı bilmiyorum ama bahar gedi mi pazarlarda karton kutuların içinde cik cik öten civcivler olurdu, çocukların aklı giderdi. Tabii kardeşimle ben de alıp civcivleri evin balkonuna getirdik. Karton kutudan kümes yaptık. Civciv ne yer? Buğday. Aldık buğdayı, civcivler yedi, suyunu içti, sevdik sevdik koyduk kümese.Sabah bir kalktık hepsi ölmüş. Allahım ne kadar üzüldük. Civciv ırkına karşı bir sorumluluk hissettim. Ben bunun bedeli olarak kocaman tavuk ve horoz yetiştireceğim diye gidip bir daha aldım. Onlar da öldü. Gece uyuyamıyorum, aklımdan çıkmıyor. Niye ölüyorlar? Sonra satıcı dedi ki, civciv yemi aldınız mı? Civciv yemi mi? E, işte buğday veriyoz. Olmaz dedi satıcı, o kursağında şişer, ölürler. Lan baştan desene! ince öğütülmüş buğdayı aldık, hapır hupur yediler, Şahane tavuk ve horozlar oldular.
Size tavsiyelerim olacak naçizane.
1- Üzülmekte haklısınız ama canlı beslemenin bedeli budur. Ne yaparsanız yapın beslediğiniz canlılar bir süre sonra öyle ya da böyle ölecek. Ölüme bu kadar üzülecekseniz hiç canlı beslememek en doğrusu.
2- İkinci el malzemeden korkmayın. Mesela dün bu sitede çok uygun fiyatlı bir set satılıyordu. Dezenfeksiyondan falan korkmayın. Çamaşır suyunu, kireç sökücüyü döktünüz mü bakterilere soykırım uygularsınız. Ben bir süredir hep ikinci el akvaryum alıyorum. Çamaşır suyundan korkmayın. En güvenli dezenfektandır. Kireç sökücü akvaryumu yeni gibi yapar. Akvaryumlar sanıldığı gibi çok fazla sızdırma yapmazlar. Akvaryumu satan kişi size dedesinden kalan bir akvaryumu vermeyecekse, silikonlar uzun ömürlüdür, Allahın izniyle bir şey olmaz yani. Öyle bir tereddüt içine girmeyin. Dün forumda çok uygun fiyatlı, çok güzel bir set satılıyordu. İçim gitti de artık yer yok.
3- Balıkların hasta olmasının sebebi, büyük ihtimalle hasta balık almış olmanızdır. Tabii çok küçük bir tankta sağlıksız şekilde bakılınca bağışıklık sistemleri çöktü ve hastalık ilerledi. Bakteri döngüsü işi biraz abartılıyor. Doğru bir filtre varsa, oturmamış akvaryumlarda da hemen hastalıklar ve ölümler olmaz. Bu ağır ilerleyen bir süreçtir. Bakteri döngüsü oluşmadan önce balıklar biraz keyifsiz olur, sürtünme hareketi falan yapabilirler ama herseyi doğru yaptıysanız hemen hasta olup ölmezler.
Daha yazacak çok şey var da, şimdilik burada dursun...[/QUOTE]
Civciv olayınız iyiymiş [:)))]
Balıkların hasta olmasının sebebi hasta almış olmanız olabilir demişsiniz. Tam olarak öyle yaptım ne yazık ki, birbirinden farklı hastalıklara sahip birden fazla balık aldım. Balıkları aldığım ilk petshop balık hakkında hiçbir şey bilmiyordu. Ben de çok az şey biliyordum.
Hocam benim aklımda şey var korktuğum, şimdi bir sürü ilaç kullandım balıklar iyileşsin diye, o ilaçlar süper dirençli bir virüs/bakteri yaratmış ve ben bu virüsleri ana akvaryumuma da taşımış olabilir miyim, karantina tankını ve ana tankı aynı akvaryum sifonuyla temizledim hep. Önce içine musluk suyu çekip ilaçlı suyu temizledim öyle kullandım hep ama bakteriler virüsler musluk suyuyla tamamen akmaz herhalde. Eğer bu virüsleri taşıdıysam ana tanktaki vatozun yanına başka balık konur mu, vatozda da kuyruk uçlarında kırmızılıklar fark ettim zaten. Tüm akvaryumu dezenfekte etmem mi lazım? Kuruntu mu yapıyorum gerçekten bilmiyorum. Aldığım tüm balıklar ölecek gibi geliyor psikolojik olarak.
Kaygılarımı boş bulduysanız cevap vermeseniz de olur kendimi rahatlatmak için soruyorum. Gerçekten çok gerdi bu akvaryum olayı beni. Hobi değil de fobi oldu benim için. Cevap verdiğiniz zaman ayırdığınız için sağ olun.
İkinci el konusundaki tavsiyeniz önemli, çünkü sıfıra bütçe çok zor. Merak ettim bu çamaşır suyunu normal suyla durulasak kalıntı kalmaz mı yine de, 1000-2000 TL arası her şeyiyle akvaryum Letgo'daki 2.ellerden alsam mı birini, ikinci el filtre nasıl temizlenir, aklımda deli sorular, bilmiyorum...
Aldığım Neredeyse Tüm Balıklar Öldü-şevkim Kırıldı
[QUOTE=lovtek]Sabırlı olursan zamanla yavaş yavaş öğrenirsin. Tek tank sahibi olup onunla farklı kurulumlar yaparak tecrübe kazanmaya çalış. 300 litre bitkili alırsan bu sefer de yosundan kanser olursun [:)]
[/QUOTE]
Bakteri döngüsü oturmuşsa öğrenmem gereken anlayamadığım ne var ki ama?[:(] Neden kullandığım tonla ilacın hiçbirine cevap vermediler hala kafam karışık. Ben düzgün oturmuş bir akvaryum hazırlarken tüm bu canların heba olmasını istemem yazık. Öyle olacaksa baştan vazgeçeyim..
[QUOTE=lovtek]Sabırlı olursan zamanla yavaş yavaş öğrenirsin. Tek tank sahibi olup onunla farklı kurulumlar yaparak tecrübe kazanmaya çalış. 300 litre bitkili alırsan bu sefer de yosundan kanser olursun [:)]
[/QUOTE]
Bakteri döngüsü oturmuşsa öğrenmem gereken anlayamadığım ne var ki ama?[:(] Neden kullandığım tonla ilacın hiçbirine cevap vermediler hala kafam karışık. Ben düzgün oturmuş bir akvaryum hazırlarken tüm bu canların heba olmasını istemem yazık. Öyle olacaksa baştan vazgeçeyim..
Aldığım Neredeyse Tüm Balıklar Öldü-şevkim Kırıldı
3 ay önce başladım sayılır bu hobiye ve başlamaz olaydım. Aldığım iki balık hariç 9 balık zamanla çeşitli sebeplerden öldü. Aylarım hasta olan balıklarımın 12 litrelik tanktaki sularını değiştirmekle geçti, çeşit çeşit ilaç kullandım. Beş parasız bir gencim. Nasıl bir cesaretle başladım bu hobiye parasız çulsuz bilmiyorum. Kendimi hayvan istismarcısı gibi hissetmekle kaldım.
Aylarca her gün su değiştirdim resmen tencerelerle su ısıttım yeni su eski suyla aynı olsun diye, her gün!
Geriye karantina tankında yamulmuş muhtemelen kısa zaman içinde ölecek iç parazitli bir moli ve ana tankımda kuyruk uçlarında kırmızılıklar çıktığını fark ettiğim 30 litreye hapsetme cahilliğini yaptığım kuyruğu küçük alanda (hindistan cevizi kabuğu) kalmaktan yamulmuş bir leopar vatozla kaldım. Bir filtrem bozuldu, biri aşırı gürültülü olduğu için kullanmıyorum, biri küçük geldi, biri şu anki, toplam 4 filtre. Bir tane çatlak gelen ısıtıcı. Para ve sağlığımı kaybettim psikolojim bozuldu.
Buradan hastalıklar için yardım istedim iyi insanlar vardı ama bazı densiz yapacak hiçbir şeyi olmayan insanlara sataşan tiplere denk geldim.
Aslında aileme 300 litrelik tank almayı kabul ettirmiştim. Ama aldığım tüm balıklar ölmüş niye böyle bir şey yapayım niye onlara bütçelerinin üstünde para harcatayım bilmiyorum. Her şeyi sıfır minimum şartlarda alsam en az 6000 TL masraf ediyor bitkili 300 litre. 300 istememin sebebi vatoz var diye. O da hastalık belirtisi göstermeye başladı lanet olsun kanser olacağım bu "hobi" yüzünden.
İkinci el alayım desem akvaryum çatlak gelirse ya da çatlarsa nolacak, bunun sterilizasyonu nasıl olacak, ikinci el dış filtre alınır mı, gürültüsü ne kadar olur vb. binbir türlü sorun.
Aradığım tek şey teselli ve biraz sohbet...
Niye böyle oldu ayrıca? Aldığım balıkları binbir ilaçla iyileştirememem falan niye böyle oldu peki? [:'(]
Yazmasanız da olur içimi dökmek istedim.
Not: Azot döngüsü olayından haberdarım başta sorunluydu şimdi çoktan oturmuştur. Bakteri besini kullanmıştım başlangıçta, Seachem Stability. Şu anda test olarak Seachem Ammonia Alert ve Seachem pH Alert var, değerleri iyi gözüküyor. Haftada bir su değişimi yaptım, şimdi vatozda kuyruklardaki kırmızılıktan dolayı daha sık yapıyorum. [EDIT]kavgacisiyam2021,2022-04-08 22:15:21[/EDIT]
3 ay önce başladım sayılır bu hobiye ve başlamaz olaydım. Aldığım iki balık hariç 9 balık zamanla çeşitli sebeplerden öldü. Aylarım hasta olan balıklarımın 12 litrelik tanktaki sularını değiştirmekle geçti, çeşit çeşit ilaç kullandım. Beş parasız bir gencim. Nasıl bir cesaretle başladım bu hobiye parasız çulsuz bilmiyorum. Kendimi hayvan istismarcısı gibi hissetmekle kaldım.
Aylarca her gün su değiştirdim resmen tencerelerle su ısıttım yeni su eski suyla aynı olsun diye, her gün!
Geriye karantina tankında yamulmuş muhtemelen kısa zaman içinde ölecek iç parazitli bir moli ve ana tankımda kuyruk uçlarında kırmızılıklar çıktığını fark ettiğim 30 litreye hapsetme cahilliğini yaptığım kuyruğu küçük alanda (hindistan cevizi kabuğu) kalmaktan yamulmuş bir leopar vatozla kaldım. Bir filtrem bozuldu, biri aşırı gürültülü olduğu için kullanmıyorum, biri küçük geldi, biri şu anki, toplam 4 filtre. Bir tane çatlak gelen ısıtıcı. Para ve sağlığımı kaybettim psikolojim bozuldu.
Buradan hastalıklar için yardım istedim iyi insanlar vardı ama bazı densiz yapacak hiçbir şeyi olmayan insanlara sataşan tiplere denk geldim.
Aslında aileme 300 litrelik tank almayı kabul ettirmiştim. Ama aldığım tüm balıklar ölmüş niye böyle bir şey yapayım niye onlara bütçelerinin üstünde para harcatayım bilmiyorum. Her şeyi sıfır minimum şartlarda alsam en az 6000 TL masraf ediyor bitkili 300 litre. 300 istememin sebebi vatoz var diye. O da hastalık belirtisi göstermeye başladı lanet olsun kanser olacağım bu "hobi" yüzünden.
İkinci el alayım desem akvaryum çatlak gelirse ya da çatlarsa nolacak, bunun sterilizasyonu nasıl olacak, ikinci el dış filtre alınır mı, gürültüsü ne kadar olur vb. binbir türlü sorun.
Aradığım tek şey teselli ve biraz sohbet...
Niye böyle oldu ayrıca? Aldığım balıkları binbir ilaçla iyileştirememem falan niye böyle oldu peki? [:'(]
Yazmasanız da olur içimi dökmek istedim.
Not: Azot döngüsü olayından haberdarım başta sorunluydu şimdi çoktan oturmuştur. Bakteri besini kullanmıştım başlangıçta, Seachem Stability. Şu anda test olarak Seachem Ammonia Alert ve Seachem pH Alert var, değerleri iyi gözüküyor. Haftada bir su değişimi yaptım, şimdi vatozda kuyruklardaki kırmızılıktan dolayı daha sık yapıyorum. [EDIT]kavgacisiyam2021,2022-04-08 22:15:21[/EDIT]
Balıklar En Fazla Kaç Gün İlaçlı Suda Kalabilir?
Balıkların karnı içine çökmeye ve diğer balıklarıma olduğu gibi sırtı kamburlaşmaya (biz.: https://www.akvaryum.com/Forum/karantinadaki_baliklarin_sirti_yamuluyor_k981875.asp ) başladı. Balık veremi olmasından endişeleniyorum. Şu anda Flagyl ve Cipro tedavisi yapıyorum iki gün oldu hala beyaz dışkıları. Ağızdan şırınga ile sıkmıyorum balıklar küçük moli diye. Balıklardan biri aşırı zayıflıyor. Sarımsaklı yem aldım hazır olarak açık paketli, onu veriyorum. Karantinada 6 balık vardı, geriye 3 kaldı.
Balık veremi değildir umarım? Sadece iç parazittir?
Balıkların karnı içine çökmeye ve diğer balıklarıma olduğu gibi sırtı kamburlaşmaya (biz.: https://www.akvaryum.com/Forum/karantinadaki_baliklarin_sirti_yamuluyor_k981875.asp ) başladı. Balık veremi olmasından endişeleniyorum. Şu anda Flagyl ve Cipro tedavisi yapıyorum iki gün oldu hala beyaz dışkıları. Ağızdan şırınga ile sıkmıyorum balıklar küçük moli diye. Balıklardan biri aşırı zayıflıyor. Sarımsaklı yem aldım hazır olarak açık paketli, onu veriyorum. Karantinada 6 balık vardı, geriye 3 kaldı.
Balık veremi değildir umarım? Sadece iç parazittir?
Balıklar En Fazla Kaç Gün İlaçlı Suda Kalabilir?
[QUOTE=YasinC](Tuz şu anda bir tablet var içinde. Bu miktarı geçmem gerekmiyor sanırım. Sadece su değişimi yaptığımda eksilen miktar kadar?)
EVET
(Banyo için bir tencere suya bir iki tablet falan mı? Ve bir kereye mahsus mu yoksa geçene kadar her gün mü?)
2-3 kiloluk yoğurt kovasında yapabilirsiniz, suyu yarısına kadar doldurup 3 tablet tuz atın 15 dakika balıklar bu suda beklesin. Bunu bir sefer yapacaksınız. Bu işlemleri yaparken su ısılarının eşit olmasına dikkat edin.
(Siz böyle bir tedavi uygulayıp sonuç almış mıydınız hastalık durumunda?)
Evet bir çok kez bu tedavi ile özellikle çok fazla ilerlememiş durumda olan dış parazitten kurtuldum.
Tüm bunları yaptıktan sonra su değişimleri ile beraber duruma göre az miktarda baktopur kullanabilirsiniz. Bu işlemlerden sonra balıkların üzerinde ki parazitleri döküp dökmediklerini takip edin. İyileşme gözlemlemeye başladıktan sonra hızlandırmak adına bactofish desteği yapabilirsiniz. Burada amaç tüm ilaçları karıştırıp atom yapayım olmamalı duruma göre sırayla ve gözlemleyerek kullanmakta fayda var. Bu işlemler sırasında suyunuz 28-30 derecede sabit kalsın.
Son durumları nasıl bu arada balıkların? Mümkünse fotoğrafta ekleyebilir misiniz?
[/QUOTE]
Hocam açıkçası 20 damla nitrofur-metileni bir hafta ya da 10 gün gibi denemek istiyorum. Tuz zaten var akvaryumun içinde. Su değişimlerinde eklediğim miktarla hep bir tablet gibi kalmasını sağlayabilirim.
Ondan sonra da Baktopur-Nitrofur düşünüyordum. Baktopur mantar ilacı değil ama Nitrofur mantara yarıyormuş sanırım. Baktopur bakteriyel hastalıkları, Nitrofur mantarı elimine eder icabı.
Eğer siz diyorsunuz ki hayır böyle böyle yapmanız şart, o zaman dinlerim, düşünceleriniz önemli.
Banyoyu bugün yapacağım, kendi suyundan bir kovaya alıp tuz ekleyerek yapabilirim diye tahmin ediyorum.
Balıkların son durumları dünkü gibi. Dün bu konuya fotolarını eklemiştim. Ondan pek bir farkları yok, tekrar çekeyim dedim çok hareketli oldukları için çekemedim (yem verdim). Kılcal ölçüde farklılıklar olabilir ama gözle fark edemedim, su baya koyulaştı metileni artırınca onun etkisi var. Daha kötüye gitmediler dünden beri o kesin.
Dün koyduklarımı tekrar koyayım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232875/240320221554311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232875/240320221555051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232875/240320221555321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232875/240320221556041.jpg[/IMG]
Bir de 22 gün önceki halleri var, o zaman da karantinadalardı, karantinadaki 3.günleri olsa gerek:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232875/250320221615071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232875/250320221615221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232875/250320221615501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232875/250320221616021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232875/250320221616181.jpg[/IMG][EDIT]kavgacisiyam2021,2022-03-25 16:26:42[/EDIT]
[QUOTE=YasinC](Tuz şu anda bir tablet var içinde. Bu miktarı geçmem gerekmiyor sanırım. Sadece su değişimi yaptığımda eksilen miktar kadar?)
EVET
(Banyo için bir tencere suya bir iki tablet falan mı? Ve bir kereye mahsus mu yoksa geçene kadar her gün mü?)
2-3 kiloluk yoğurt kovasında yapabilirsiniz, suyu yarısına kadar doldurup 3 tablet tuz atın 15 dakika balıklar bu suda beklesin. Bunu bir sefer yapacaksınız. Bu işlemleri yaparken su ısılarının eşit olmasına dikkat edin.
(Siz böyle bir tedavi uygulayıp sonuç almış mıydınız hastalık durumunda?)
Evet bir çok kez bu tedavi ile özellikle çok fazla ilerlememiş durumda olan dış parazitten kurtuldum.
Tüm bunları yaptıktan sonra su değişimleri ile beraber duruma göre az miktarda baktopur kullanabilirsiniz. Bu işlemlerden sonra balıkların üzerinde ki parazitleri döküp dökmediklerini takip edin. İyileşme gözlemlemeye başladıktan sonra hızlandırmak adına bactofish desteği yapabilirsiniz. Burada amaç tüm ilaçları karıştırıp atom yapayım olmamalı duruma göre sırayla ve gözlemleyerek kullanmakta fayda var. Bu işlemler sırasında suyunuz 28-30 derecede sabit kalsın.
Son durumları nasıl bu arada balıkların? Mümkünse fotoğrafta ekleyebilir misiniz?
[/QUOTE]
Hocam açıkçası 20 damla nitrofur-metileni bir hafta ya da 10 gün gibi denemek istiyorum. Tuz zaten var akvaryumun içinde. Su değişimlerinde eklediğim miktarla hep bir tablet gibi kalmasını sağlayabilirim.
Ondan sonra da Baktopur-Nitrofur düşünüyordum. Baktopur mantar ilacı değil ama Nitrofur mantara yarıyormuş sanırım. Baktopur bakteriyel hastalıkları, Nitrofur mantarı elimine eder icabı.
Eğer siz diyorsunuz ki hayır böyle böyle yapmanız şart, o zaman dinlerim, düşünceleriniz önemli.
Banyoyu bugün yapacağım, kendi suyundan bir kovaya alıp tuz ekleyerek yapabilirim diye tahmin ediyorum.
Balıkların son durumları dünkü gibi. Dün bu konuya fotolarını eklemiştim. Ondan pek bir farkları yok, tekrar çekeyim dedim çok hareketli oldukları için çekemedim (yem verdim). Kılcal ölçüde farklılıklar olabilir ama gözle fark edemedim, su baya koyulaştı metileni artırınca onun etkisi var. Daha kötüye gitmediler dünden beri o kesin.
Dün koyduklarımı tekrar koyayım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232875/240320221554311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232875/240320221555051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232875/240320221555321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232875/240320221556041.jpg[/IMG]
Bir de 22 gün önceki halleri var, o zaman da karantinadalardı, karantinadaki 3.günleri olsa gerek:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232875/250320221615071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232875/250320221615221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232875/250320221615501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232875/250320221616021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232875/250320221616181.jpg[/IMG][EDIT]kavgacisiyam2021,2022-03-25 16:26:42[/EDIT]
Balıklar En Fazla Kaç Gün İlaçlı Suda Kalabilir?
[QUOTE=YasinC]Zaten mevcut suda metelin mavisi tüm bakterileri öldürmüş durumdadır, bu yüzden su değişimi yapabilirsiniz. İki suyun aynı sıcaklıkta ve yeni suyun 2+ gün dinlenmiş olmasına dikkat edin. Balıkları yeni suya koymadan önce küçük bir kapta tuz banyosu yaptırıp yeni suya alın. Kaba balıkları eklemeden önce tuz iyice erimiş ve karışmış olsun. Yeni suya (sanırım 12 litre) bir tablet tuz atın. 2 gün sonra %15-20 su değişimi yapın ve tekrar tuz ekleyin. Hastalığın ilerlemediğini veya iyi ihtimalde iyileşmeye başladıklarını görürseniz. Su değişimini %25-30'a çıkartın ve her değişimde tuz miktarını azaltarak tuz ekleyin. Elinizde ki mevcut ilaçlar genel olarak suyu düzenleme ve yaralanmalar için, sanıyorum bu yüzden duruma çok etki etmediler. Bu arada sıcaklık 28-30 olsun ve varsa en az 2 adet hava taşı ile bol havalandırma yapın. Bu süreçte balıkları 1 veya 2 günde bir besleyin ve çok az miktarda yem verin. Yemler yere düşmeden bitmiş olsun.[/QUOTE]
Nitrofur ve metileni bırakıp yeni suya geçeyim diyorsunuz sanırım?
Elimdeki ilaçların hepsi kuyruk erimesi için kullanılabiliyor. Aynı zamanda dış parazit, mantar, columnaris, beyaz benek, kadife vb. de iyileştirdikleri hastalıklar arasında.
Tuz şu anda bir tablet var içinde. Bu miktarı geçmem gerekmiyor sanırım. Sadece su değişimi yaptığımda eksilen miktar kadar?
Banyo için bir tencere suya bir iki tablet falan mı? Ve bir kereye mahsus mu yoksa geçene kadar her gün mü?
Siz böyle bir tedavi uygulayıp sonuç almış mıydınız hastalık durumunda?
[QUOTE=YasinC]Zaten mevcut suda metelin mavisi tüm bakterileri öldürmüş durumdadır, bu yüzden su değişimi yapabilirsiniz. İki suyun aynı sıcaklıkta ve yeni suyun 2+ gün dinlenmiş olmasına dikkat edin. Balıkları yeni suya koymadan önce küçük bir kapta tuz banyosu yaptırıp yeni suya alın. Kaba balıkları eklemeden önce tuz iyice erimiş ve karışmış olsun. Yeni suya (sanırım 12 litre) bir tablet tuz atın. 2 gün sonra %15-20 su değişimi yapın ve tekrar tuz ekleyin. Hastalığın ilerlemediğini veya iyi ihtimalde iyileşmeye başladıklarını görürseniz. Su değişimini %25-30'a çıkartın ve her değişimde tuz miktarını azaltarak tuz ekleyin. Elinizde ki mevcut ilaçlar genel olarak suyu düzenleme ve yaralanmalar için, sanıyorum bu yüzden duruma çok etki etmediler. Bu arada sıcaklık 28-30 olsun ve varsa en az 2 adet hava taşı ile bol havalandırma yapın. Bu süreçte balıkları 1 veya 2 günde bir besleyin ve çok az miktarda yem verin. Yemler yere düşmeden bitmiş olsun.[/QUOTE]
Nitrofur ve metileni bırakıp yeni suya geçeyim diyorsunuz sanırım?
Elimdeki ilaçların hepsi kuyruk erimesi için kullanılabiliyor. Aynı zamanda dış parazit, mantar, columnaris, beyaz benek, kadife vb. de iyileştirdikleri hastalıklar arasında.
Tuz şu anda bir tablet var içinde. Bu miktarı geçmem gerekmiyor sanırım. Sadece su değişimi yaptığımda eksilen miktar kadar?
Banyo için bir tencere suya bir iki tablet falan mı? Ve bir kereye mahsus mu yoksa geçene kadar her gün mü?
Siz böyle bir tedavi uygulayıp sonuç almış mıydınız hastalık durumunda?
Balıklar En Fazla Kaç Gün İlaçlı Suda Kalabilir?
[QUOTE=YasinC]Bu tuzuda kullanabilirsiniz, su değişimini günlük 3/1 yaparak süreci devam ettirebilirsiniz. Balıklarda ki durumu iyi takip edin daha kötüye gitmiyorsa parazitten kurtuluyorsunuz demektir. [/QUOTE]
Belki doz yeterli gelmiyordur diye 4 damla Nitrofur 4 damla metileni 20'şer damlaya çıkardım. Kutularında tavsiye edilen miktarlar 20'den bile birkaç kat fazlaydı, ona güvendim biraz. Metilende internette bir site 20 damla diyordu bir de. Zarar vermem herhalde balıklara? Bir hafta tutup karantina akvaryumunda %100 değişiklikle normal suya döndürmeyi düşünüyorum. Bir de bir tablet tuz ekledim. Akvaryum 12 litre.
Ne yaptığımı bildiğime hiç emin değilim..
Edit: Isıtıcıyı da 24'ten 26'ya getirdim. Termometrem 28-30 gibi bir şey gözüküyor.
Edit 2: Metilende kutuda ilk gün 20 litreye 5 ml, 2. ve 3.gün 2.5'ar ekle üstüne, sonra aktif karbonu çalıştır diyor. Çok uçuk bir miktara geliyor 4 damla ile kıyaslandığında. Ama acaba öyle yapıp dediği gibi 3 gün sonunda normal suya mı geçirsem diye düşündürttü. Nitrofur'a da 20 litreye 5 ml, 3-4 gün demiş, 100 damla ediyor sanırım, 12 litreye 60 damla..[:?] Nitrofur'u eskiden böyle kullanmıştım bu balıkların en az ikisinde. Acaba direnç mi gösteriyorlar az miktarda Nitrofur'a? kafamda deli sorular..[EDIT]kavgacisiyam2021,2022-03-25 12:01:51[/EDIT]
[QUOTE=YasinC]Bu tuzuda kullanabilirsiniz, su değişimini günlük 3/1 yaparak süreci devam ettirebilirsiniz. Balıklarda ki durumu iyi takip edin daha kötüye gitmiyorsa parazitten kurtuluyorsunuz demektir. [/QUOTE]
Belki doz yeterli gelmiyordur diye 4 damla Nitrofur 4 damla metileni 20'şer damlaya çıkardım. Kutularında tavsiye edilen miktarlar 20'den bile birkaç kat fazlaydı, ona güvendim biraz. Metilende internette bir site 20 damla diyordu bir de. Zarar vermem herhalde balıklara? Bir hafta tutup karantina akvaryumunda %100 değişiklikle normal suya döndürmeyi düşünüyorum. Bir de bir tablet tuz ekledim. Akvaryum 12 litre.
Ne yaptığımı bildiğime hiç emin değilim..
Edit: Isıtıcıyı da 24'ten 26'ya getirdim. Termometrem 28-30 gibi bir şey gözüküyor.
Edit 2: Metilende kutuda ilk gün 20 litreye 5 ml, 2. ve 3.gün 2.5'ar ekle üstüne, sonra aktif karbonu çalıştır diyor. Çok uçuk bir miktara geliyor 4 damla ile kıyaslandığında. Ama acaba öyle yapıp dediği gibi 3 gün sonunda normal suya mı geçirsem diye düşündürttü. Nitrofur'a da 20 litreye 5 ml, 3-4 gün demiş, 100 damla ediyor sanırım, 12 litreye 60 damla..[:?] Nitrofur'u eskiden böyle kullanmıştım bu balıkların en az ikisinde. Acaba direnç mi gösteriyorlar az miktarda Nitrofur'a? kafamda deli sorular..[EDIT]kavgacisiyam2021,2022-03-25 12:01:51[/EDIT]
Balıklar En Fazla Kaç Gün İlaçlı Suda Kalabilir?
[QUOTE=YasinC]Tedavi tankına, kaya tuzu ekleyin. Isıyı 29-30 ayarlayabilirsiniz. Balıklara ilaçlar haricinde sarımsağı yemin üzerine sıkıp öz suyuyla ıslatıp verin parazitler için etkili olacaktır. Ayrıca bir kaba bolca tuz ekleyip 10-15dk burada balıkları bekletip tekrar karantina tankına alırsanız tuz banyosu dış parazitlerin direncini kıracaktır.[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232875/240320221617351.jpg[/IMG]
Bu fotoğraftaki akvaryum tuzu olur mu? Hem banyo için hem tanka eklemek için?
Bir de benim farklı bir tedaviye geçesim var. Siz olsaydınız hangi ilaçları kullanırdınız?
[QUOTE=YasinC]Tedavi tankına, kaya tuzu ekleyin. Isıyı 29-30 ayarlayabilirsiniz. Balıklara ilaçlar haricinde sarımsağı yemin üzerine sıkıp öz suyuyla ıslatıp verin parazitler için etkili olacaktır. Ayrıca bir kaba bolca tuz ekleyip 10-15dk burada balıkları bekletip tekrar karantina tankına alırsanız tuz banyosu dış parazitlerin direncini kıracaktır.[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232875/240320221617351.jpg[/IMG]
Bu fotoğraftaki akvaryum tuzu olur mu? Hem banyo için hem tanka eklemek için?
Bir de benim farklı bir tedaviye geçesim var. Siz olsaydınız hangi ilaçları kullanırdınız?
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 56 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
gokhanay268,
portre,
HaydarGul,
ibrahim43,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
osmandbnl,
Kınayu,
sina cen,
Sungurr,
nniiaa,
Cyber_Scout,
Ehtiyar,
yeekim,
Kuduoglu,
SaviaSora,
Alibicimcilci,
ÇaĞRı,
yokte,
EmiirKaan,
Hsrt,
Ancalagon,
ternapi,
barskels,
discus_amazon,
nomercy,
oguzsel,
omerkaya40,
sorbiek,
SunkenShrimps,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
