ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
nightsoldier
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
42
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Eylül 2021 06:16
Son Ziyaret:
06 Ağustos 2024 23:37
Toplam Mesaj:
60 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
C S
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
C S
SON 10 MESAJI
Sunsun 603b
[QUOTE=Mfevcil]İlgi ve detaylı anlatım için çok teşekkürler.Tavsiyeleri dikkate alacam.
yalnız daha şimdiden 2 hortum içinde de full noktalar belirdi bunlar yosun mu veya başka bir oluşum mu çözemedim. birkaç günde böyle olması normal mi ?
Bir de emiş borusunun kısa olması dezavantaj gibi dipte pislik kalıyor dip çekimine ihtiyaç duyulacak gibi görünüyor mecburen veya benim debide problem olduğu için mi öyle acaba ?
[/QUOTE]
Hortumlar nispeten şeffaf olduğu için yosunlaşma başlaması normaldir. Akvaryumun suyunun sıcaklığına göre, hortumların güneş ışığı alıp almamasına göre değişebilen bir durum. Debi de sorun yoksa yosunlaşma şimdilik problem yaratmaz.
Dış filtreler dipteki pisliği çekmek üzere tasarlanmıştır. Ancak balıkların yorulmaması da önemli. Yüzeyde balık dışkıları vs görebilirsiniz. Balık yüküm fazla ve Sunsun'un da debisi düşük olduğu için bu durumu ben de yaşadım. O yüzden şelale filtre ve iç filtre ile desteklemek zorunda kaldım. Sorun kalmadı. Kaldı ki benim akvaryumum 60 litre civarında. İleride sera 130 veya fluval 107 alma niyetim var. O zaman şelale ve iç filtreye ihtiyacım kalmayacaktır.
Haftada bir dip çekimi yapmak faydalıdır. Hem su değerleri korunur hem de balık dışkıları vs gibi filtre tarafından çekilemeyen pislikler atılır.
[EDIT]nightsoldier,2024-01-19 16:04:46[/EDIT]
[QUOTE=Mfevcil]İlgi ve detaylı anlatım için çok teşekkürler.Tavsiyeleri dikkate alacam.
yalnız daha şimdiden 2 hortum içinde de full noktalar belirdi bunlar yosun mu veya başka bir oluşum mu çözemedim. birkaç günde böyle olması normal mi ?
Bir de emiş borusunun kısa olması dezavantaj gibi dipte pislik kalıyor dip çekimine ihtiyaç duyulacak gibi görünüyor mecburen veya benim debide problem olduğu için mi öyle acaba ?
[/QUOTE]
Hortumlar nispeten şeffaf olduğu için yosunlaşma başlaması normaldir. Akvaryumun suyunun sıcaklığına göre, hortumların güneş ışığı alıp almamasına göre değişebilen bir durum. Debi de sorun yoksa yosunlaşma şimdilik problem yaratmaz.
Dış filtreler dipteki pisliği çekmek üzere tasarlanmıştır. Ancak balıkların yorulmaması da önemli. Yüzeyde balık dışkıları vs görebilirsiniz. Balık yüküm fazla ve Sunsun'un da debisi düşük olduğu için bu durumu ben de yaşadım. O yüzden şelale filtre ve iç filtre ile desteklemek zorunda kaldım. Sorun kalmadı. Kaldı ki benim akvaryumum 60 litre civarında. İleride sera 130 veya fluval 107 alma niyetim var. O zaman şelale ve iç filtreye ihtiyacım kalmayacaktır.
Haftada bir dip çekimi yapmak faydalıdır. Hem su değerleri korunur hem de balık dışkıları vs gibi filtre tarafından çekilemeyen pislikler atılır.
[EDIT]nightsoldier,2024-01-19 16:04:46[/EDIT]
Sunsun 603b
Sunsun tam bir f/p filtresidir. Ben de yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum, sıfır su sızması, sıfır ses. Maşallah diyeyim. [:)]
Benim akvaryumum yaklaşık 55-60 litre civarında. Sunsunun İçinden çıkan süngerler kalitesiz. Bu süngerlerle filtre yaklaşık 1- 1.5 ay gibi bir sürede debisini ciddi oranda düşürüyordu. Mecburen açıp temizlemek gerekiyordu. Bugün en sonunda bu böyle olmayacak dedim, süngerleri çıkarttım ve malzemeleri şu şekilde değiştirdim: (Bu arada motorun yönünü değiştirmedim. Kullanım kılavuzunda önerildiği şekilde montajını yaptım. )
En üstte sera biopur halka kullandım. Hemen altına sera siporax ve onun da altına kalın versiyonu olan sera biofibres kullandım. En altta da aquael sünger toplarını kullandım. 5 adet yetti. Aslında önceden sera crystal clear kullanıyordum ancak debiyi düşürdüğünü farkedince bu seferki kurulumda aquaeli tercih ettim. Dış filtrede hatrı sayılır bir boşluk oluştu tabi. Sunsunu çalıştırdım. Malzemeleri azaltınca debinin çok arttığını farkettim. Sadece sünger ile kurulumdan bile daha iyi bir debi oldu. Ancak en üstteki plastik parça tam oturmadığı için ses oluştu. Ben de dış filtrenin en üst kısmına mecburen filtrenin kutusundan çıkan kalın gözenekli sarı süngeri koydum. Şu haliyle ses yok, debi gayet iyi. Ancak bir sonraki kurulumda az kullanmak kaydıyla sarı süngeri çıkarıp, sera crystal clear kullanacağım.
Şu yazdıklarımı her temizlik sonrası yapıyorum;
1) Yeşil hortumlarda biriken yosunları her dış filtre temizliğinde alıyorum. Bunun için ucunda fırça olan ince tel satılıyor. Teli borunun içinde gezdirip, boruyu temizleyebiliyorsunuz. Bunun yanında emiş ve basış aparatlarının hepsini temizliyorum. Bunlar içinde ince fırçalar satılıyor, edinmenizi tavsiye ederim.
2) Dış filtreyi kapatmadan önce reeflowers'ın bacteria feeder adlı ürününden 20 damla damlatıyorum. Kurulumu tamamladıktan sonra da reeflowers markasının aquaclear ve effective conditioner ürünleri ile de su değerlerini destekliyorum.
3) Sunsununn yanında çıkan boruların uzunluğu benim kurulumuma fazla geldiği için kısalttım. Böylece emiş ve basış ünitelerini akvaryum camına kalıp gibi sabitleyebildim.
Dış ünitenin havasını almaya gelince;
1) Öncelikle pis su girişini ve temiz su girişinin hortumlarını doğru taktığınızdan emin olun. Yanlış takarsanız havasını asla alamazsınız.
2) pis su girişinde bulunan vanayı kapatıp Dış filtre kovasını ağzına kadar doldurun.
3) temiz su çıkış hortumuna dip süpürgesinin ( bendeki pompalı bir model) geniş ağzını takıp, vanayı açın.
4) filtreden daha aşağı gelecek şekilde koyduğunuz kovaya pompalayarak dış filtredeki suyun havasını alın. Eğer pompalamayı bıraktığınızda su geliyorsa hava kalmamıştır.
5)Fişi takın.
6)Süpürgeyi hortumdan ayırıp hortumu vakit kaybetmeden akvaryuma monte edin.
7) Basış için kullanacağınız ( yağmurlama veya jet) ucu takın. 10-15 saniye daha sesli çalışıp sesi tamamen kesilir.
Not: Bütçeniz varsa seachem purigen ve matrix de kullanabilirsiniz.
Sunsun tam bir f/p filtresidir. Ben de yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum, sıfır su sızması, sıfır ses. Maşallah diyeyim. [:)]
Benim akvaryumum yaklaşık 55-60 litre civarında. Sunsunun İçinden çıkan süngerler kalitesiz. Bu süngerlerle filtre yaklaşık 1- 1.5 ay gibi bir sürede debisini ciddi oranda düşürüyordu. Mecburen açıp temizlemek gerekiyordu. Bugün en sonunda bu böyle olmayacak dedim, süngerleri çıkarttım ve malzemeleri şu şekilde değiştirdim: (Bu arada motorun yönünü değiştirmedim. Kullanım kılavuzunda önerildiği şekilde montajını yaptım. )
En üstte sera biopur halka kullandım. Hemen altına sera siporax ve onun da altına kalın versiyonu olan sera biofibres kullandım. En altta da aquael sünger toplarını kullandım. 5 adet yetti. Aslında önceden sera crystal clear kullanıyordum ancak debiyi düşürdüğünü farkedince bu seferki kurulumda aquaeli tercih ettim. Dış filtrede hatrı sayılır bir boşluk oluştu tabi. Sunsunu çalıştırdım. Malzemeleri azaltınca debinin çok arttığını farkettim. Sadece sünger ile kurulumdan bile daha iyi bir debi oldu. Ancak en üstteki plastik parça tam oturmadığı için ses oluştu. Ben de dış filtrenin en üst kısmına mecburen filtrenin kutusundan çıkan kalın gözenekli sarı süngeri koydum. Şu haliyle ses yok, debi gayet iyi. Ancak bir sonraki kurulumda az kullanmak kaydıyla sarı süngeri çıkarıp, sera crystal clear kullanacağım.
Şu yazdıklarımı her temizlik sonrası yapıyorum;
1) Yeşil hortumlarda biriken yosunları her dış filtre temizliğinde alıyorum. Bunun için ucunda fırça olan ince tel satılıyor. Teli borunun içinde gezdirip, boruyu temizleyebiliyorsunuz. Bunun yanında emiş ve basış aparatlarının hepsini temizliyorum. Bunlar içinde ince fırçalar satılıyor, edinmenizi tavsiye ederim.
2) Dış filtreyi kapatmadan önce reeflowers'ın bacteria feeder adlı ürününden 20 damla damlatıyorum. Kurulumu tamamladıktan sonra da reeflowers markasının aquaclear ve effective conditioner ürünleri ile de su değerlerini destekliyorum.
3) Sunsununn yanında çıkan boruların uzunluğu benim kurulumuma fazla geldiği için kısalttım. Böylece emiş ve basış ünitelerini akvaryum camına kalıp gibi sabitleyebildim.
Dış ünitenin havasını almaya gelince;
1) Öncelikle pis su girişini ve temiz su girişinin hortumlarını doğru taktığınızdan emin olun. Yanlış takarsanız havasını asla alamazsınız.
2) pis su girişinde bulunan vanayı kapatıp Dış filtre kovasını ağzına kadar doldurun.
3) temiz su çıkış hortumuna dip süpürgesinin ( bendeki pompalı bir model) geniş ağzını takıp, vanayı açın.
4) filtreden daha aşağı gelecek şekilde koyduğunuz kovaya pompalayarak dış filtredeki suyun havasını alın. Eğer pompalamayı bıraktığınızda su geliyorsa hava kalmamıştır.
5)Fişi takın.
6)Süpürgeyi hortumdan ayırıp hortumu vakit kaybetmeden akvaryuma monte edin.
7) Basış için kullanacağınız ( yağmurlama veya jet) ucu takın. 10-15 saniye daha sesli çalışıp sesi tamamen kesilir.
Not: Bütçeniz varsa seachem purigen ve matrix de kullanabilirsiniz.
Eheim 2211
Yaklaşık 1 yldır sunsun 603b kullanıyorum 65 litrelik akvaryumda. Maşallah diyeyim Sıfır ses, sıfır sızıntı. Yalnız ben filtre içerisine sunsunun kendi süngerini kullanmıyorum. Sera biofibres, sera biopur, sera siporax ve aquael sünger'den oluşan bir kurulum yaptım. Sunsunda en şikayet edilen husus debi düşmesidir. Aynı zamanda su sızıntısı konusunda da çok şikayetçi olan var. Ben de ne debi düşmesi ne de sızıntı oldu. Az ama kaliteli malzeme kullanmak önemli.
Bütçe varsa fluval 107, yoksa da sunsuna da bakın derim.
Yaklaşık 1 yldır sunsun 603b kullanıyorum 65 litrelik akvaryumda. Maşallah diyeyim Sıfır ses, sıfır sızıntı. Yalnız ben filtre içerisine sunsunun kendi süngerini kullanmıyorum. Sera biofibres, sera biopur, sera siporax ve aquael sünger'den oluşan bir kurulum yaptım. Sunsunda en şikayet edilen husus debi düşmesidir. Aynı zamanda su sızıntısı konusunda da çok şikayetçi olan var. Ben de ne debi düşmesi ne de sızıntı oldu. Az ama kaliteli malzeme kullanmak önemli.
Bütçe varsa fluval 107, yoksa da sunsuna da bakın derim.
İç Filtre Kullanırken Nelere Dikkat Edilmeli
Pipo filtrenin mutlaka akvaryumda olması gerektiğini youtubeda izlemiştim. Özellikle pipo süngeri'nin yararlı bakteri oluşumda yadsınamaz faydalarının olduğundan bahsedilmişti. Benim akvaryumumda iç, dış,şelale ve pipo filtre var ve hepsi 7/24 çalışıyorlar. Burada dikkat edilmesi gereken husus, filtre seçerken, balıkların akıntıdan rahatsız olmaması. O yüzden şelale ve iç filtreyi eheimin giriş seviyesi modellerinden tercih ettim. Dış filtrem ise f/p efsanesi sunsun 603b modeli ki bu modelde giriş seviyesi bir model.
Yıllardır balık besleyen biri olarak, akvaryumda iç,dış ve pipo filtrenin hepsinin birden bulunması gerektiğini düşünüyorum. Watt değerleri düşük olduğundan faturaya da olumsuz bir yansıması olmuyor. Japon gibi bol oksijen seven bir balık besliyorsanız, şelale de edinilmesini tavsiye ederim.
Pipo filtrenin mutlaka akvaryumda olması gerektiğini youtubeda izlemiştim. Özellikle pipo süngeri'nin yararlı bakteri oluşumda yadsınamaz faydalarının olduğundan bahsedilmişti. Benim akvaryumumda iç, dış,şelale ve pipo filtre var ve hepsi 7/24 çalışıyorlar. Burada dikkat edilmesi gereken husus, filtre seçerken, balıkların akıntıdan rahatsız olmaması. O yüzden şelale ve iç filtreyi eheimin giriş seviyesi modellerinden tercih ettim. Dış filtrem ise f/p efsanesi sunsun 603b modeli ki bu modelde giriş seviyesi bir model.
Yıllardır balık besleyen biri olarak, akvaryumda iç,dış ve pipo filtrenin hepsinin birden bulunması gerektiğini düşünüyorum. Watt değerleri düşük olduğundan faturaya da olumsuz bir yansıması olmuyor. Japon gibi bol oksijen seven bir balık besliyorsanız, şelale de edinilmesini tavsiye ederim.
Sunsun 603b Su Kaçırıyor
603 b'yi haziran ayından bu yana kullanıyorum. Bence de fiyatına göre çok başarılı bir filtre. Benim akvaryumum yaklaşık 60 litre, bitkisiz. İçerisine 4 japon var boyları 3-5 cm arasında değişmekte.
Bu filtre 1.5 ay gibi bir sürede debisinin %80'ini kaybetti, mecburen temizledim. Temizlik konusunda hortumların ve emiş,basış aparatlarının temizliği çok önemli. Genellikle kova ve emiş,basış boruları ve bağlantı parçaları temizlenir, hortumlara dokunulmaz. Ben ise internetten boru temizleme harbisi diye satılan aparattan alıp, boruları da bir güzel temizledim. Şunu söyleyeyim, dış üniteden çıkıp emiş-basış aparatlarına takılan borularda biriken pislikler, kovada ve emiş basış borularının kendisinde birikenlerden çok daha fazlaydı.
Bir diğer husus, kovanın içerisi çok fazla malzeme ile doldurulmamalı. Özellikle sunsunun içerisinde gelen elyaf çok kalitesiz. Daha kaliteli bir versiyonunu edinmekte fayda var. Bendeki malzemeler şu şekilde; ( motorun yeri sunsunun tavsiye ettiği şekliyle monte edildi.)
Alttan üste doğru;
1) eurostar seramik yüzük (plastik aparatın üzerinde ve sadece tabanı kaplayacak kadar.)
2) Sunsun'un içerisinden çıkan mavi sünger .
3) 3 adet Sera crystal clear sünger
4) Eurosar'ın berraklaştırıcı adını verdiği dış filtre malzemesi
5) Elyaf.
Ancak şunu farkettim, kova küçük olduğu için kovanın içerisine kullanılacak malzemelerin kaliteli olması çok önemli. O yüzden Bir sonraki temizliğimde sera siporax ile birlikte seachem purigen ve seachem matrix kullanacağım. Sera süngerin adedini beşe çıkarıp yeteri kadar aquael magic balls sünger ekleyeceğim. Elyaf ve sunsun'un süngerini kullanmayacağım. Bu şekilde dış filtre'nin çabuk dolmasını geciktereceğimi umuyorum.
603 b'yi haziran ayından bu yana kullanıyorum. Bence de fiyatına göre çok başarılı bir filtre. Benim akvaryumum yaklaşık 60 litre, bitkisiz. İçerisine 4 japon var boyları 3-5 cm arasında değişmekte.
Bu filtre 1.5 ay gibi bir sürede debisinin %80'ini kaybetti, mecburen temizledim. Temizlik konusunda hortumların ve emiş,basış aparatlarının temizliği çok önemli. Genellikle kova ve emiş,basış boruları ve bağlantı parçaları temizlenir, hortumlara dokunulmaz. Ben ise internetten boru temizleme harbisi diye satılan aparattan alıp, boruları da bir güzel temizledim. Şunu söyleyeyim, dış üniteden çıkıp emiş-basış aparatlarına takılan borularda biriken pislikler, kovada ve emiş basış borularının kendisinde birikenlerden çok daha fazlaydı.
Bir diğer husus, kovanın içerisi çok fazla malzeme ile doldurulmamalı. Özellikle sunsunun içerisinde gelen elyaf çok kalitesiz. Daha kaliteli bir versiyonunu edinmekte fayda var. Bendeki malzemeler şu şekilde; ( motorun yeri sunsunun tavsiye ettiği şekliyle monte edildi.)
Alttan üste doğru;
1) eurostar seramik yüzük (plastik aparatın üzerinde ve sadece tabanı kaplayacak kadar.)
2) Sunsun'un içerisinden çıkan mavi sünger .
3) 3 adet Sera crystal clear sünger
4) Eurosar'ın berraklaştırıcı adını verdiği dış filtre malzemesi
5) Elyaf.
Ancak şunu farkettim, kova küçük olduğu için kovanın içerisine kullanılacak malzemelerin kaliteli olması çok önemli. O yüzden Bir sonraki temizliğimde sera siporax ile birlikte seachem purigen ve seachem matrix kullanacağım. Sera süngerin adedini beşe çıkarıp yeteri kadar aquael magic balls sünger ekleyeceğim. Elyaf ve sunsun'un süngerini kullanmayacağım. Bu şekilde dış filtre'nin çabuk dolmasını geciktereceğimi umuyorum.
40 Litre Akvaryum İç Filtre
Eheim pick up 45. Ancak bu filtrede entegre hava borusu yok, yani akvaryuma hava vermiyor. ancak çok sessiz bir filtre.
Yine tetra 300 plus da iyidir. Bunda hava hortumu var Ancak belli bir zaman sonra hava vermeyi kesiyor. Üstelik süngerleri çok küçük. 2 minicik sünger var ve bu süngerler de çabuk doluyor. Ancak çok sessiz bir iç filtredir.
Benim de sizinkinden 10 litre kadar büyük bir tankım var. Sunsun 603, eheim liberty 75 ile eheim pick up 45 kullanıyorum. Bir de hava motoruna bağlı pipo var.
Siz eheim liberty 75 şelale filtre de kullanabilirsiniz. O da çok sessizdir ve güzel filtreleme yapar. Ayrıca suyu yavaşça saldığı için hem oksijen sağlıyor, hem balıklar ürkmüyor, hem de su sesi olmuyor. Bunu da kullanıyorum, çok memnunum.
Ben sizin yerinizde olsam eheim liberty 75 alırdım.
Eheim pick up 45. Ancak bu filtrede entegre hava borusu yok, yani akvaryuma hava vermiyor. ancak çok sessiz bir filtre.
Yine tetra 300 plus da iyidir. Bunda hava hortumu var Ancak belli bir zaman sonra hava vermeyi kesiyor. Üstelik süngerleri çok küçük. 2 minicik sünger var ve bu süngerler de çabuk doluyor. Ancak çok sessiz bir iç filtredir.
Benim de sizinkinden 10 litre kadar büyük bir tankım var. Sunsun 603, eheim liberty 75 ile eheim pick up 45 kullanıyorum. Bir de hava motoruna bağlı pipo var.
Siz eheim liberty 75 şelale filtre de kullanabilirsiniz. O da çok sessizdir ve güzel filtreleme yapar. Ayrıca suyu yavaşça saldığı için hem oksijen sağlıyor, hem balıklar ürkmüyor, hem de su sesi olmuyor. Bunu da kullanıyorum, çok memnunum.
Ben sizin yerinizde olsam eheim liberty 75 alırdım.
Yeni 130 Litre Lepistes Akvrayumu
[QUOTE=MasterChiefHakan]Akvaryumun üzerinden saksıları alarak başlayabilirsiniz işe. Akvaryumdaki bölme sump için ayrılmış olabilir. Bu sitenin arama kısmında veya youtube da lepistes akvaryumu yazarak akvaryumda olması gerekenleri bulabilirsiniz. Akvaryumu daha fazla doldurmamanızın nedenini anlamadım. [/QUOTE]
Akvaryumun üzerine konulduğu sehpa, bana göre, bu iş için uygun değil. Akvaryum hem sehpa'dan taşmış, hem de bu tip sehpalar ikramlıkların koyulması için tasarlandığından, sehpa'nın üzerine en az yüz kiloya yakın bir ağırlık koymak, şimdi olmasa bile ileride mutlaka tehlike yaratacaktır.
[QUOTE=MasterChiefHakan]Akvaryumun üzerinden saksıları alarak başlayabilirsiniz işe. Akvaryumdaki bölme sump için ayrılmış olabilir. Bu sitenin arama kısmında veya youtube da lepistes akvaryumu yazarak akvaryumda olması gerekenleri bulabilirsiniz. Akvaryumu daha fazla doldurmamanızın nedenini anlamadım. [/QUOTE]
Akvaryumun üzerine konulduğu sehpa, bana göre, bu iş için uygun değil. Akvaryum hem sehpa'dan taşmış, hem de bu tip sehpalar ikramlıkların koyulması için tasarlandığından, sehpa'nın üzerine en az yüz kiloya yakın bir ağırlık koymak, şimdi olmasa bile ileride mutlaka tehlike yaratacaktır.
dış filtre deneyimleri(Dış filtre almadan bir göz atın)
Bu kadar büyük bir başlıkta çoğu kişi fluval,eheim,tetra ve sera gibi referans üreticilerin ürünlerini paylaşmış. Elbette herkes bu markalardan kullanmak ister ama günümüzde sunsun 603b bile 1.000 ₺ civarında satılıyor. Evimizde hatrı sayılır miktarda suyu akvaryum adı altında tuttuğumuz için ekipmanların da kaliteli olması elzem. Dış filtrelerde bu konuda çok çok önemli, zira onlardaki bir kaçak, size zor anlar yaşatabilir. Tüm bu nedelerle İlkin ben de bütçemi zorlayıp fluval 207 almak istedim. Ancak hiçbir yerde bulamadım. Bulamadığım gibi araştırmaya başlarken 2.000 civarında olan filtre , 4.000 civarına çıktı. Ben de tetraya meylettim. Akvaryumum 55 litre, tetra’nın giriş modeli yine stokta yok. Bu sefer sera bioactive 130 düşündüm ancak hem enerji serfiyatı fazla hem de musluksuz geliyor. En son eheim ecco proya baktım ancak o da akvaryumuma fazla gelirdi. Eheimin giriş seviyesi modelini önceki tankımda kullanmış, memnun kalmamıştım.
Velhasıl, yıllardır kullanıcıları olması ve kronik bir sorunu olamaması sebebiyle sunsun 603byi 600 ₺ gibi bir rakamla sipariş ettim. 602 ile arasında 50₺ olduğu için 603 aldım.
Kurulum gayet kolay oldu. Ses yok denecek kadar az. Malzemeleri de eurostar seramik halka, yine eurostar’ın su berraklaştırıcısı, seranın crystal clear süngeri, eheimin süngeri ve sunsun’un kutusundan çıkan mavi süngeri olarak tercih edip kullandım. Sızdırma olmadı, inşallah olmaz. Ancak elektrik kablosu çok kısa. Ayrıca ayağı oek dengeli değil. Eheim classic modellerinde, dış ğnitenin ayağında çanak vardır, kale gibi durur. Keşke buna da o şekilde bir çanak veya tabak tasarlansaymış.
Peki neden dış filtre ihtiyacım oldu?
Aslında filtrelememden memnundum. (eheim pickup 45, eheim liberty 75, tetra aps 50’ye bağlı dophin pipo filtre) Ancak japon balıklarımın kafası siyahlaşmaya başlamıştı. 4 japonum var. Hal böyle olunca su değerlerinin kötü olduğunu düşündüm. Ayrıca su bulutumsu bir haldeydi. Tabi balık yükünün fazla olduğunun bilincindeyim ancak 3’ü hediye geldiği için yapacak bir şeyim yok. 2 yıldır bu şekilde yaşıyorlar.
Kurulumun üzerinden henüz bir gün geçmemişken suyun berraklığındaki fark bayağı bir hissediliyor. Yarın daha da oturacaktır diye düşünüyorum.
Bütçeniz fluval, eheim, tetra ve sera gibi referans markalara uygun değilse sunsun kurtarıcınız olabilir. Tabi ucuz etin yahnisi yavan olur. Sunsun da çok gitmez ancak 2 sene sorunsuz götürsün yeter. Ayrıca çok satılan bir model olduğu için yedek parçası da çokça bulunur diye düşünüyorum.
Bu kadar büyük bir başlıkta çoğu kişi fluval,eheim,tetra ve sera gibi referans üreticilerin ürünlerini paylaşmış. Elbette herkes bu markalardan kullanmak ister ama günümüzde sunsun 603b bile 1.000 ₺ civarında satılıyor. Evimizde hatrı sayılır miktarda suyu akvaryum adı altında tuttuğumuz için ekipmanların da kaliteli olması elzem. Dış filtrelerde bu konuda çok çok önemli, zira onlardaki bir kaçak, size zor anlar yaşatabilir. Tüm bu nedelerle İlkin ben de bütçemi zorlayıp fluval 207 almak istedim. Ancak hiçbir yerde bulamadım. Bulamadığım gibi araştırmaya başlarken 2.000 civarında olan filtre , 4.000 civarına çıktı. Ben de tetraya meylettim. Akvaryumum 55 litre, tetra’nın giriş modeli yine stokta yok. Bu sefer sera bioactive 130 düşündüm ancak hem enerji serfiyatı fazla hem de musluksuz geliyor. En son eheim ecco proya baktım ancak o da akvaryumuma fazla gelirdi. Eheimin giriş seviyesi modelini önceki tankımda kullanmış, memnun kalmamıştım.
Velhasıl, yıllardır kullanıcıları olması ve kronik bir sorunu olamaması sebebiyle sunsun 603byi 600 ₺ gibi bir rakamla sipariş ettim. 602 ile arasında 50₺ olduğu için 603 aldım.
Kurulum gayet kolay oldu. Ses yok denecek kadar az. Malzemeleri de eurostar seramik halka, yine eurostar’ın su berraklaştırıcısı, seranın crystal clear süngeri, eheimin süngeri ve sunsun’un kutusundan çıkan mavi süngeri olarak tercih edip kullandım. Sızdırma olmadı, inşallah olmaz. Ancak elektrik kablosu çok kısa. Ayrıca ayağı oek dengeli değil. Eheim classic modellerinde, dış ğnitenin ayağında çanak vardır, kale gibi durur. Keşke buna da o şekilde bir çanak veya tabak tasarlansaymış.
Peki neden dış filtre ihtiyacım oldu?
Aslında filtrelememden memnundum. (eheim pickup 45, eheim liberty 75, tetra aps 50’ye bağlı dophin pipo filtre) Ancak japon balıklarımın kafası siyahlaşmaya başlamıştı. 4 japonum var. Hal böyle olunca su değerlerinin kötü olduğunu düşündüm. Ayrıca su bulutumsu bir haldeydi. Tabi balık yükünün fazla olduğunun bilincindeyim ancak 3’ü hediye geldiği için yapacak bir şeyim yok. 2 yıldır bu şekilde yaşıyorlar.
Kurulumun üzerinden henüz bir gün geçmemişken suyun berraklığındaki fark bayağı bir hissediliyor. Yarın daha da oturacaktır diye düşünüyorum.
Bütçeniz fluval, eheim, tetra ve sera gibi referans markalara uygun değilse sunsun kurtarıcınız olabilir. Tabi ucuz etin yahnisi yavan olur. Sunsun da çok gitmez ancak 2 sene sorunsuz götürsün yeter. Ayrıca çok satılan bir model olduğu için yedek parçası da çokça bulunur diye düşünüyorum.
İlk Tecrübe High Tech Deneyimim.
Maşallah, çok güzel bir akvaryum olmuş. Sanırım sunsun ile yola devam ediyorsunuz. Ben de bu filtreden goldfish tankımda kullanmaktayım ve çok memnunum. Bence filtreniz yeterli ve fluval, eheim vs için ek masrafa gerek kalmamış.
Maşallah, çok güzel bir akvaryum olmuş. Sanırım sunsun ile yola devam ediyorsunuz. Ben de bu filtreden goldfish tankımda kullanmaktayım ve çok memnunum. Bence filtreniz yeterli ve fluval, eheim vs için ek masrafa gerek kalmamış.
Japon Balığı/80cm Akvaryum
Bende de 55 litrede 4 japon balığı var. Comet,tül kuyruk,tek kuyruk ve yelpaze kuyruk. 3 yıldır bir arada yaşıyorlar. 2 haftalıkken almıştım. Şu anda bayağı bir boy atmış durumdalar.
Şükürler olsun hiç kayıp yaşamadım. Akvaryumum 4 japon için yetersiz kalmaya başladı ancak şu şekilde bir filtreleme kullanıyorum:
1) Tetra aps 50 hava motoru ve bu motora bağlı pipo filtre
2) eheim pick up 45 iç filtre
3) eheim liberty 75 şelale filtre
Haftada %40 su değişimi. Arıtma su kullanıyorum. Son zamanlarda alg sorunum var, Jbl phosex eklentisi kullanıyorum.
4) son olarak sunsun 603b sipariş ettim. Daha önceden askı filtre kullanıyordum, maalesef temizlik sonrası bozuldu. Bu hafta onu da kuracağım.
Japon akvaryumunda hava ve filtreleme çok önemli. Çünkü çok dışkılıyorlar ve oksijen istiyorlar. Ne kadar fazla oksijen verirseniz o kadar iyi oluyor. Ben bunu anladım. Bir de akıntıyı sevmiyorlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232362/081120211033131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232362/060620231647421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232362/101120211025151.jpg[/IMG][EDIT]nightsoldier,2023-06-06 16:48:55[/EDIT]
Bende de 55 litrede 4 japon balığı var. Comet,tül kuyruk,tek kuyruk ve yelpaze kuyruk. 3 yıldır bir arada yaşıyorlar. 2 haftalıkken almıştım. Şu anda bayağı bir boy atmış durumdalar.
Şükürler olsun hiç kayıp yaşamadım. Akvaryumum 4 japon için yetersiz kalmaya başladı ancak şu şekilde bir filtreleme kullanıyorum:
1) Tetra aps 50 hava motoru ve bu motora bağlı pipo filtre
2) eheim pick up 45 iç filtre
3) eheim liberty 75 şelale filtre
Haftada %40 su değişimi. Arıtma su kullanıyorum. Son zamanlarda alg sorunum var, Jbl phosex eklentisi kullanıyorum.
4) son olarak sunsun 603b sipariş ettim. Daha önceden askı filtre kullanıyordum, maalesef temizlik sonrası bozuldu. Bu hafta onu da kuracağım.
Japon akvaryumunda hava ve filtreleme çok önemli. Çünkü çok dışkılıyorlar ve oksijen istiyorlar. Ne kadar fazla oksijen verirseniz o kadar iyi oluyor. Ben bunu anladım. Bir de akıntıyı sevmiyorlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232362/081120211033131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232362/060620231647421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232362/101120211025151.jpg[/IMG][EDIT]nightsoldier,2023-06-06 16:48:55[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 21:02
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
