ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Benimben
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
20 Haziran 2021 20:50
Son Ziyaret:
21 Haziran 2021 15:24
Toplam Mesaj:
5 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Sana Ne
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Bana Ne
SON 4 MESAJI
Akvaryumda Sürekli Dış Parazit Oluyor
[QUOTE=ityo39]Tek bir fotoğraf olmadan 2 sayfa yorum yazmak çok doğru değil, hasta balıkların fotoğrafları, akvaryumun genel fotoğrafı vs bunları paylaşın lütfen ki daha doğru tespit ve öneriler alın... Doktor muayenesi olmadan kemoterapi yaptırmak gibi birşey bu...
Oksijen seyiyesini kritik seviyenin altına kadar düşürmek sandığınız kadar kolay değil, CO2 miktarını artırmak demek otomatikman oksijeni azaltmak anlamına gelmiyor. Suyun içinde çözünen o2 de CO2 de belli miktarda su yüzeyinden suya girer, oksijen miktarını çok fazla düşürmek için öncelikle karartma yapmak lazım ki yosunlar ve bazı mikrobiyolojik canlılar gibi CO2 kullanıp O2 üreten süreci durdurmuş olalım. Üzerine su yüzeyinin durağan olması gerek ki havadaki o2 suda daha az çözünsün. Bitki ve balıkları ayrı bir yere alıp akvaryumun ağzını streçle kapatıp, filtreyi vs kapatıp karartma yaparak ancak bunu sağlarsınız ama 3-5 gün karartma yapacağınıza bitki ve balıkları aldıktan sonra suya zaten kimyasal katarak da aynı sonucu daha hızlı elde edersiniz. Yani özetle bana çok anlamlı gelmedi yöntem olarak...[/QUOTE]
Dikkat ettiyseniz, sürekli tekrarlayan dış parazit sorununun, kurtçukların bıraktığı ve ilaçla ölmeleri çok zor olan yumurta içindeki larvalardan kaynaklanıyor olabileceğine dair fikrimi yazdım. Neden fotoğraf koymam gerektiğini ise hiç anlamadım. Dahası, sürekli tekrarlayan kaşıntı problemi için ne gibi bir fotoğraf koyulması gerektiğini de anlayamadım. Sorunu olan ve sorunlarından kurtulmakta güçlük çeken ben değilim, sorun yaşamış arkadaşların kafasında doğru bir fikir oluşmasına katkı yapmak istedim.
Lütfen sırf sataşmak için gelip yorum yazmayınız.[EDIT]Benimben,2021-06-21 11:02:28[/EDIT]
[QUOTE=ityo39]Tek bir fotoğraf olmadan 2 sayfa yorum yazmak çok doğru değil, hasta balıkların fotoğrafları, akvaryumun genel fotoğrafı vs bunları paylaşın lütfen ki daha doğru tespit ve öneriler alın... Doktor muayenesi olmadan kemoterapi yaptırmak gibi birşey bu...
Oksijen seyiyesini kritik seviyenin altına kadar düşürmek sandığınız kadar kolay değil, CO2 miktarını artırmak demek otomatikman oksijeni azaltmak anlamına gelmiyor. Suyun içinde çözünen o2 de CO2 de belli miktarda su yüzeyinden suya girer, oksijen miktarını çok fazla düşürmek için öncelikle karartma yapmak lazım ki yosunlar ve bazı mikrobiyolojik canlılar gibi CO2 kullanıp O2 üreten süreci durdurmuş olalım. Üzerine su yüzeyinin durağan olması gerek ki havadaki o2 suda daha az çözünsün. Bitki ve balıkları ayrı bir yere alıp akvaryumun ağzını streçle kapatıp, filtreyi vs kapatıp karartma yaparak ancak bunu sağlarsınız ama 3-5 gün karartma yapacağınıza bitki ve balıkları aldıktan sonra suya zaten kimyasal katarak da aynı sonucu daha hızlı elde edersiniz. Yani özetle bana çok anlamlı gelmedi yöntem olarak...[/QUOTE]
Dikkat ettiyseniz, sürekli tekrarlayan dış parazit sorununun, kurtçukların bıraktığı ve ilaçla ölmeleri çok zor olan yumurta içindeki larvalardan kaynaklanıyor olabileceğine dair fikrimi yazdım. Neden fotoğraf koymam gerektiğini ise hiç anlamadım. Dahası, sürekli tekrarlayan kaşıntı problemi için ne gibi bir fotoğraf koyulması gerektiğini de anlayamadım. Sorunu olan ve sorunlarından kurtulmakta güçlük çeken ben değilim, sorun yaşamış arkadaşların kafasında doğru bir fikir oluşmasına katkı yapmak istedim.
Lütfen sırf sataşmak için gelip yorum yazmayınız.[EDIT]Benimben,2021-06-21 11:02:28[/EDIT]
Lepistesler Yem Yemiyo
Değerli arkadaşım, balıkların yem yemeyip tekrar tükürmeleri büyük olasılıkla iç parazit olduğuna işaret eder. Bu sorunu çözmek için genelde, balıklara verilecek yeme sarmısağın suyu damlatılır.
Bu konuda pek bilgili ve tecrübeli biri değilim. Youtube'dan veya buradaki başka arkadaşlardan konuya ilişkin olarak daha açıklayıcı ve faydalı bilgiler alabilirsiniz.
Ben de biraz araştırayım, söylenmesi gereken bir şey bulursam dönüp yazarım.
Değerli arkadaşım, balıkların yem yemeyip tekrar tükürmeleri büyük olasılıkla iç parazit olduğuna işaret eder. Bu sorunu çözmek için genelde, balıklara verilecek yeme sarmısağın suyu damlatılır.
Bu konuda pek bilgili ve tecrübeli biri değilim. Youtube'dan veya buradaki başka arkadaşlardan konuya ilişkin olarak daha açıklayıcı ve faydalı bilgiler alabilirsiniz.
Ben de biraz araştırayım, söylenmesi gereken bir şey bulursam dönüp yazarım.
Yanlış Bir Süngerle Akvaryumu Temizledim
Yalnız arkadaşım, Japonlar lepistes gibi balıklar değiller, epeyce büyüyebilen balıklardır. Ona ne derece akvaryum denilebilir bilemiyorum ama, o hacimdeki bir şey içinde sağlıklı yaşayamazlar ve ömürleri oldukça kısa olur.
Zaten, bilinen bir şeydir: Küçük boyutlu akvaryumlarda biyolojik dengeyi sağlamak, su değişikliklerinden balıkların olumsuz etkilenmemesini sağlamak çok zordur.
Bunun dışında, o hacim içinde balık beslemek balıklara işkencedir. Hiç değilse 40 litrelik bir şey olsaydı.
Yalnız arkadaşım, Japonlar lepistes gibi balıklar değiller, epeyce büyüyebilen balıklardır. Ona ne derece akvaryum denilebilir bilemiyorum ama, o hacimdeki bir şey içinde sağlıklı yaşayamazlar ve ömürleri oldukça kısa olur.
Zaten, bilinen bir şeydir: Küçük boyutlu akvaryumlarda biyolojik dengeyi sağlamak, su değişikliklerinden balıkların olumsuz etkilenmemesini sağlamak çok zordur.
Bunun dışında, o hacim içinde balık beslemek balıklara işkencedir. Hiç değilse 40 litrelik bir şey olsaydı.
Akvaryumda Sürekli Dış Parazit Oluyor
Maalesef konuya dair mesaj yazan bazı arkadaşların yeterli bilgi ve tecrübeye sahip olmadığı anlaşılıyor. Dış parazitler tek bir çeşit değil. birçok çeşidi var ancak en belalı olan bazıları, tuz ya da ilaçla ölmüyor kolay kolay. Tuz daha çok bulaşmayı önlüyor.
Şimdi akvaryumda dış parazit görüldüğünde ısının arttırılma nedeni, bazı kurtçukların hızla olgunlaşarak üremek için balığı terk etmelerini sağlamak. Erginleşen kurtçuklar, yumurta bırakmak için tankın dibine inerler. Bu sırada balık iyileşti sanırsınız ama, tabandaki ya da kum içindeki kurtçuklar yumurtadan çıkıp tekrar balıklara musallat olurlar. Kuluçka halindeki bu kurtçuklar ilaçlarla filan kolay ölmezler.
Bu nedenle, dış parazite karşı mücadelede, özellikle de solungaç altına yerleşip solungaç sıvısı ile beslenen kurtçuklara karşı mücadelede, akvaryum ısısını arttırmanın ve tuz kullanmanın ardından, yani bu şekilde uygulanan ve metilen mavisi ile desteklenen yaklaşık bir haftalık bir tedavi sürecinin ardından balıkları küçük bir tanka alarak ana tankı baştan başa iyice temizlemeniz, dezenfekte etmeniz gerekmekte. Dezenfekte deyince, çamaşır suyu filan da kullanmayınız. Ama, kumda ve akvaryumda kurtçuk yumurtalarının temizlendiğine veya öldüğüne emin olacak şekilde temizlik yapınız. Tabii, balıklarda hastalık görünce direkt hepsini bir tedavi tankına alıp onları tedavi ederken ana tankı da temizleyip dezenfekte etmek izlenecek en iyi yol alabilir. Böylece balıklar iyileştiklerinde temiz bir tanka dönmüş olurlar. Bu arada balıklar için etilen mavisi de kullanmanız gerekebilir, ana tedavi sürecinin yanında iyi bir destek tedavisi olabilir. Tabii böyle inatçı bir kurtçuk ile karşı karşıya iseniz, bakteri kültürünüz de yok olacaktır. Yapacak bir şey yok. Yeniden bakteri kültürü oluşturmanız gerekecektir. Ama bu mecburu bir durumdur.
Bu arada şunu da söyleyeyim: Formalin balıklarınız ve sizin için tehlikeli olabilecek bir maddedir ama, suya kattığınız dozu iyi ayarlayabilirseniz ve balıklarınızı öldürmeyecek, iyileştirecek bir oranda kullanabilirseniz, her tür dış parazite karşı balıklarınıza formalin banyosu yaptırabilir ve bu şekilde bazı balıklarınızı ölümden bile kurtarabilirsiniz. Ama bu ilacı iyi araştırıp öğrenmeden bilinçsizce kullanmayınız.
[EDIT]Benimben,2021-06-20 22:51:50[/EDIT]
Bu arada aklımda iken bir şey daha yazayım.
Bu daha dün düşündüğüm bir şeydi. Bir akvaryumu ve bitkileri dezenfekte etmekte ne kadar yararlı olabileceğini bilmiyorum ama, yıllar sonra yeniden akvaryum kurduğumda başıma gelen ve bir Neon Tetra'nın ölümü ile sonuçlanan olaydan sonra aklıma geldi.
Önce olayı, sonra dezenfeksiyon yöntemini anlatayım.
Akvaryumu kurmuş ve içine epeyce bitki koymuştum. Henüz balık almamıştım. Bu yüzden akvaryum içinde bitkiler ve bir de mayalı sistemle verdiğim karbondioksit vardı. Hava motorunu çalıştırmıyordum. Bir süre sonra balık almayı planlıyordum ama büyük bir akvaryumcunun yakınına gidince balık almaya karar verdim. Geldim balıkları poşetle akvaryumun suyuna bıraktım ve bir hava taşını da akvaryum içine koyup çalıştırmaya başladım. Yaklaşık 50 dakika sonra balıkları akvaryum içine bıraktığımda, resmen hepsi yerlere serilip can çekişmeye başladı, bazıları da yüzeye çıkıp nefes almaya çalışıyorlardı.
"Silikon zehirlenmesi mi, yoksa karbondioksit yoğunluğundan dolayı oksijen eksikliği mi?" diye düşündüm ve acı içinde çok üzüldüm ve güçlü hava motorumu tam kapasite çalıştırıp, bir tane daha hava taşı koyup balıkların can çekişmesini görmemek için uzaklaştım.
Bir saat kadar sonra geldiğimde bir tane Neon gözükmüyordu ama diğer hepsi normal şekilde yüzüyordu. Demek ki sorun karbondioksit yoğunluğundan ve oksijen azlığından dolayı nefessiz kalmaktı. Maalesef bir Neon taşların arasına girmiş ve tanka yoğun şekilde giren oksijeni teneffüs edebilmesi mümkün olmamıştı ve ölmüştü. Onun dışında bir sorun yoktu ama ertesi günü bir balıkta dış parazit olduğunu kaşınmasından anladım.
Biliyorsunuz yararlı ya da zararlı bakteriler de yaşamlarını sürdürecek etkinlikleri gerçekleştirmek için oksijene ihtiyaç duymaktadırlar.
İşte bu olay aklıma bir fikir getirdi ve bitkileri ayrı bir akvaryuma koyup mayalı karbondioksit vermeye başladım ve akşamları da bitkiler oksijen üretip akvaryuma vermesinler diye uzun saatler ışığı da kapattım.
Böylece akvaryuma verdiğim karbondioksit sebebiyle oksijen tükenecek ve parazit yumurtaları da yaşayamayıp ölecekti. Ben eminim hatta bu şekilde bitkileri dezenfekte edebileceğimden.
Sonra aklıma geldi ki aynı yöntemle boş bir akvaryumu ve içindeki materyalleri ve kumu da dezenfekte edebilirdim. Yani içerisine su koyup karanlıkta tutup sürekli karbondioksit verirsem içinde oksijen kalmayan tankta her türlü parazit, parazit yumurtası ve bakteri en fazla iki gün içinde ölecek ve akvaryum hiçbir kimyasal kullanmadan dezenfekte edilmiş olacaktı.
Ne dersiniz arkadaşlar, mümkün mü? Doğru mu düşünüyorum?
Maalesef konuya dair mesaj yazan bazı arkadaşların yeterli bilgi ve tecrübeye sahip olmadığı anlaşılıyor. Dış parazitler tek bir çeşit değil. birçok çeşidi var ancak en belalı olan bazıları, tuz ya da ilaçla ölmüyor kolay kolay. Tuz daha çok bulaşmayı önlüyor.
Şimdi akvaryumda dış parazit görüldüğünde ısının arttırılma nedeni, bazı kurtçukların hızla olgunlaşarak üremek için balığı terk etmelerini sağlamak. Erginleşen kurtçuklar, yumurta bırakmak için tankın dibine inerler. Bu sırada balık iyileşti sanırsınız ama, tabandaki ya da kum içindeki kurtçuklar yumurtadan çıkıp tekrar balıklara musallat olurlar. Kuluçka halindeki bu kurtçuklar ilaçlarla filan kolay ölmezler.
Bu nedenle, dış parazite karşı mücadelede, özellikle de solungaç altına yerleşip solungaç sıvısı ile beslenen kurtçuklara karşı mücadelede, akvaryum ısısını arttırmanın ve tuz kullanmanın ardından, yani bu şekilde uygulanan ve metilen mavisi ile desteklenen yaklaşık bir haftalık bir tedavi sürecinin ardından balıkları küçük bir tanka alarak ana tankı baştan başa iyice temizlemeniz, dezenfekte etmeniz gerekmekte. Dezenfekte deyince, çamaşır suyu filan da kullanmayınız. Ama, kumda ve akvaryumda kurtçuk yumurtalarının temizlendiğine veya öldüğüne emin olacak şekilde temizlik yapınız. Tabii, balıklarda hastalık görünce direkt hepsini bir tedavi tankına alıp onları tedavi ederken ana tankı da temizleyip dezenfekte etmek izlenecek en iyi yol alabilir. Böylece balıklar iyileştiklerinde temiz bir tanka dönmüş olurlar. Bu arada balıklar için etilen mavisi de kullanmanız gerekebilir, ana tedavi sürecinin yanında iyi bir destek tedavisi olabilir. Tabii böyle inatçı bir kurtçuk ile karşı karşıya iseniz, bakteri kültürünüz de yok olacaktır. Yapacak bir şey yok. Yeniden bakteri kültürü oluşturmanız gerekecektir. Ama bu mecburu bir durumdur.
Bu arada şunu da söyleyeyim: Formalin balıklarınız ve sizin için tehlikeli olabilecek bir maddedir ama, suya kattığınız dozu iyi ayarlayabilirseniz ve balıklarınızı öldürmeyecek, iyileştirecek bir oranda kullanabilirseniz, her tür dış parazite karşı balıklarınıza formalin banyosu yaptırabilir ve bu şekilde bazı balıklarınızı ölümden bile kurtarabilirsiniz. Ama bu ilacı iyi araştırıp öğrenmeden bilinçsizce kullanmayınız.
[EDIT]Benimben,2021-06-20 22:51:50[/EDIT]
Bu arada aklımda iken bir şey daha yazayım.
Bu daha dün düşündüğüm bir şeydi. Bir akvaryumu ve bitkileri dezenfekte etmekte ne kadar yararlı olabileceğini bilmiyorum ama, yıllar sonra yeniden akvaryum kurduğumda başıma gelen ve bir Neon Tetra'nın ölümü ile sonuçlanan olaydan sonra aklıma geldi.
Önce olayı, sonra dezenfeksiyon yöntemini anlatayım.
Akvaryumu kurmuş ve içine epeyce bitki koymuştum. Henüz balık almamıştım. Bu yüzden akvaryum içinde bitkiler ve bir de mayalı sistemle verdiğim karbondioksit vardı. Hava motorunu çalıştırmıyordum. Bir süre sonra balık almayı planlıyordum ama büyük bir akvaryumcunun yakınına gidince balık almaya karar verdim. Geldim balıkları poşetle akvaryumun suyuna bıraktım ve bir hava taşını da akvaryum içine koyup çalıştırmaya başladım. Yaklaşık 50 dakika sonra balıkları akvaryum içine bıraktığımda, resmen hepsi yerlere serilip can çekişmeye başladı, bazıları da yüzeye çıkıp nefes almaya çalışıyorlardı.
"Silikon zehirlenmesi mi, yoksa karbondioksit yoğunluğundan dolayı oksijen eksikliği mi?" diye düşündüm ve acı içinde çok üzüldüm ve güçlü hava motorumu tam kapasite çalıştırıp, bir tane daha hava taşı koyup balıkların can çekişmesini görmemek için uzaklaştım.
Bir saat kadar sonra geldiğimde bir tane Neon gözükmüyordu ama diğer hepsi normal şekilde yüzüyordu. Demek ki sorun karbondioksit yoğunluğundan ve oksijen azlığından dolayı nefessiz kalmaktı. Maalesef bir Neon taşların arasına girmiş ve tanka yoğun şekilde giren oksijeni teneffüs edebilmesi mümkün olmamıştı ve ölmüştü. Onun dışında bir sorun yoktu ama ertesi günü bir balıkta dış parazit olduğunu kaşınmasından anladım.
Biliyorsunuz yararlı ya da zararlı bakteriler de yaşamlarını sürdürecek etkinlikleri gerçekleştirmek için oksijene ihtiyaç duymaktadırlar.
İşte bu olay aklıma bir fikir getirdi ve bitkileri ayrı bir akvaryuma koyup mayalı karbondioksit vermeye başladım ve akşamları da bitkiler oksijen üretip akvaryuma vermesinler diye uzun saatler ışığı da kapattım.
Böylece akvaryuma verdiğim karbondioksit sebebiyle oksijen tükenecek ve parazit yumurtaları da yaşayamayıp ölecekti. Ben eminim hatta bu şekilde bitkileri dezenfekte edebileceğimden.
Sonra aklıma geldi ki aynı yöntemle boş bir akvaryumu ve içindeki materyalleri ve kumu da dezenfekte edebilirdim. Yani içerisine su koyup karanlıkta tutup sürekli karbondioksit verirsem içinde oksijen kalmayan tankta her türlü parazit, parazit yumurtası ve bakteri en fazla iki gün içinde ölecek ve akvaryum hiçbir kimyasal kullanmadan dezenfekte edilmiş olacaktı.
Ne dersiniz arkadaşlar, mümkün mü? Doğru mu düşünüyorum?
SON MESAJLAR
- Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Khatrom, 10:55
Bitki Türleri ve Bakımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
KULLANICILAR
- 48 Online Kullanıcı, 27 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
