ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Enes De
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
128
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
16 Mayıs 2021 19:04
Son Ziyaret:
29 Ekim 2022 02:02
Toplam Mesaj:
114 [0.06 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Enes Demir
Doğum Tarihi:
02 Aralık 1996
Yaş:
29
İl:
Giresun
Meslek:
Metalürji ve Malzeme Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
İnci Gövde Japon -70lt Bitkili
Gül Lepistes-50 lt Bitkili
Kardinal-Neon ve Limon Tetra -50 lt Bitkili
Samuray Betta - 30 lt Bitkili
Venezuela Pigme Cory -L16 Vatoz -40 lt Bitkili
Aqua Mavi-Lacivert Plati -60 lt Bitkili
SON 10 MESAJI
Bitkili Akvaryum Desteği
[QUOTE=aliercen]Herkese selamlar;
30lt. lik bir bitkili akvaryum kurmak gibi bir niyetim var. Ancak tecrübem yok bu konuda tecrübeli arkadaşların desteğine ihtiyacım var. Forumda biraz göz gezdirdim ancak tam cevap bulamadım. Hem belki niyeti olan araştırma sürecindeki arkadaşlara da bu konu ve sizin tecrübeleriniz yardımcı olur.
Öncelikle tabandan başlayacak olursak kum olarak ne koymalıyım. Araştırmalarımda en alta 3-4 cm lav kırığı konduğunu gördüm iri taneli mi yoksa biraz daha ufak tanelimi detay bulamadım. Üzerinde görsel anlamda güzel durması açısından Hagen marka demir içerikli siyah kum düşünüyorum. Eğer marka tür önerileriniz varsa lütfen paylaşın. Örneğin tabandaki kuma misket gübre karıştıranlar falan varmış gerekli mi?
Bitkiler noktasında ilk olarak tabanı saran bitkilerden koymayı düşünüyorum Monte Carlo gibi. Daha sonra belki Gül ve Java Fern düşüncem var.
Balık olarak ise Beta, Neon Tetra, Salyangoz, Karides ve Moly. Bunların beslenmesi noktasında tecrübelerinize dayanarak bir şeyler paylaşabilir misiniz?
Filtreleme için benim akvaryumuma uygun olarak Pipo Filtre düşündüm. Tabi sizin filtre öneriliniz varsa akvaryumuma uygun marka model olarak paylaşırsanız sevinirim.
İnternette sıvı bitki gübresine rastladım. Kullanmalı mıyım eğer kullanacaksam hangilerini kullanmalıyım hepsinin bir arada olduğu bir şey var mı kısaca gübre işini nasıl halletmeliyim?
Yine araştırmalarımda CO2 tüplerine rastladım. Bunu sağlamadan bitki akvaryumu oluşturanları da gördüm. Bu ne kadar sağlıklı olur bende CO2 sağlamalı mıyım yada bunu CO2 tüpü olmadan nasıl çözebilirim. Niyetim CO2 tüpü olmadan bu işi bitirmek. Mesela denizlerde CO2 tüpü yok bitkiler bu ihtiyacı nasıl karşılıyor CO2 üreten bitkiler var mı mesela. Kısaca CO2 sorunu tüpsüz nasıl çözebileceğim konusunda da desteğe ihtiyacım var.
Son olarak ışıklandırma noktasında akvaryuma uygun hem görsel anlamda hem de bitkilerin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde bir aydınlatma öneriniz var mıdır?
Kısaca Bitkili Akvaryum için A'dan Z'ye gereklilikleri tecrübelerinizle paylaşırsanız bu konuda araştırma yapan insanlara da yardımınız dokunur.
İyi Hobiler[:)][/QUOTE]
Merhabalar!
Benim tecrübelerime göre size önerim;
En başta filtrenizi seçmenizi öneririm. Pipo filtre veya şelale filtre alıp mağdur olmamanizi tavsiye eder, dolapp gibi ikinci el uygulamalarindan 100-120 TL bandında 2. el sunsun marka bir dış filtre almanızı şiddetle öneririm.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/100220220050471.jpg[/IMG]
Tabanda lav kırığı kullanabilirsiniz. Lav kırığı delikli bir kum türü olduğu için bakteri yatağı olur ve bu akvaryumunuz için güzel bir şeydir. Ama dış filtre alırsanız bu bakteri yataklarına pek fazla ihtiyacınız olmayacaktır. O yüzden sadece şiddet ile demir içerikli kuvars(Hagen veya muadili markalar) kum kullanmanızı tavsiye ederim .
Aydınlatmaya gelecek olursak da Google'ye girip "Wolfmar Silver Plant 5 renk LED aydınlatma" yazarsanız. En ucuz şekilde çözebilirsiniz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/100220220057331.jpg[/IMG]
Bitki olarakta önerim ise kesinlikle Co2 kullanımının en düşük seviyede olan ve CO2 kullanmadan bakabilecegin bitkiler olmalıdır. Tavsiyem;
-Eledoa
-Oval gül
-Bacopa türleri
-java fern
-Moss
-anubias
-zeytin
Su üstü bitkisi olan su mercimeği kullanmanızı şiddet ile tavsiye ederim.
Balık konusuna gelecek olursak da o kadar küçük akvaryumda canlı doğuranlar ile betta hatta tetra beslemeniz tehlikeli olabilir. Canlı doğuranlar çok çabuk yavru verir ve yavru kaybetmeniz kaçınılmaz olur. Benim size tavsiyem Bir adet erkek canlı doğuran bir tür ve 3 adet hatta 4 adet dişi bir canlı doğuran türü ile fazla canlı yükü ağır olmayan gün geçtikçe oturan ve yavru aldıkça popülasyonu genişleyen bir tank kurup. Bitkilerinizi aynı popülasyona eş tutup geliştirebileceğiniz bir akvaryum kurmanızı tavsiye ederim. Hem balıklarınız hem de bitkileriniz inanılmaz sağlıklı ve dayanıklı olup uzun vadede besleme ve gözlem keyfine sahip olacaksınız.
Önerdiğim canlı türleri;
-4disi 2 erkek tiger endler
-3 dişi 1erkek HB blue Lepistes
-4disi 1,erkek electric Blue Moscow Lepistes
-4 dişi 2 erkek koi kılıckuyruk
-5disi 2erkek Molly
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/100220220113501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/100220220114011.jpg[/IMG]
Benimkiler Elektrik Blue Moscow Lepistes.
Gübre konusuna gelecek olursak da bence kumunuza misket gübre ekip, birde potasyum sıvı gübre kullanmanız önerdiğim bitkilere yeterli olacaktır.
Isıtıcı olarakta smart marka 50 veya 100 w ısıtıcı kullanıp 26ile 28 derece arasında ısıyı sabit tutmanızı öneririm.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/100220220116451.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/100220220117141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/100220220117431.jpg[/IMG]
Şuan yattigim odada bu akvaryumum var ve bunun üzerinden örnekler verdim. Eğer farklı bir örnek isterseniz. Farklı akvaryumlarimdan da örnekler verebilirim. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Herkese mutlu ve huzurlu hobiler.
[QUOTE=aliercen]Herkese selamlar;
30lt. lik bir bitkili akvaryum kurmak gibi bir niyetim var. Ancak tecrübem yok bu konuda tecrübeli arkadaşların desteğine ihtiyacım var. Forumda biraz göz gezdirdim ancak tam cevap bulamadım. Hem belki niyeti olan araştırma sürecindeki arkadaşlara da bu konu ve sizin tecrübeleriniz yardımcı olur.
Öncelikle tabandan başlayacak olursak kum olarak ne koymalıyım. Araştırmalarımda en alta 3-4 cm lav kırığı konduğunu gördüm iri taneli mi yoksa biraz daha ufak tanelimi detay bulamadım. Üzerinde görsel anlamda güzel durması açısından Hagen marka demir içerikli siyah kum düşünüyorum. Eğer marka tür önerileriniz varsa lütfen paylaşın. Örneğin tabandaki kuma misket gübre karıştıranlar falan varmış gerekli mi?
Bitkiler noktasında ilk olarak tabanı saran bitkilerden koymayı düşünüyorum Monte Carlo gibi. Daha sonra belki Gül ve Java Fern düşüncem var.
Balık olarak ise Beta, Neon Tetra, Salyangoz, Karides ve Moly. Bunların beslenmesi noktasında tecrübelerinize dayanarak bir şeyler paylaşabilir misiniz?
Filtreleme için benim akvaryumuma uygun olarak Pipo Filtre düşündüm. Tabi sizin filtre öneriliniz varsa akvaryumuma uygun marka model olarak paylaşırsanız sevinirim.
İnternette sıvı bitki gübresine rastladım. Kullanmalı mıyım eğer kullanacaksam hangilerini kullanmalıyım hepsinin bir arada olduğu bir şey var mı kısaca gübre işini nasıl halletmeliyim?
Yine araştırmalarımda CO2 tüplerine rastladım. Bunu sağlamadan bitki akvaryumu oluşturanları da gördüm. Bu ne kadar sağlıklı olur bende CO2 sağlamalı mıyım yada bunu CO2 tüpü olmadan nasıl çözebilirim. Niyetim CO2 tüpü olmadan bu işi bitirmek. Mesela denizlerde CO2 tüpü yok bitkiler bu ihtiyacı nasıl karşılıyor CO2 üreten bitkiler var mı mesela. Kısaca CO2 sorunu tüpsüz nasıl çözebileceğim konusunda da desteğe ihtiyacım var.
Son olarak ışıklandırma noktasında akvaryuma uygun hem görsel anlamda hem de bitkilerin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde bir aydınlatma öneriniz var mıdır?
Kısaca Bitkili Akvaryum için A'dan Z'ye gereklilikleri tecrübelerinizle paylaşırsanız bu konuda araştırma yapan insanlara da yardımınız dokunur.
İyi Hobiler[:)][/QUOTE]
Merhabalar!
Benim tecrübelerime göre size önerim;
En başta filtrenizi seçmenizi öneririm. Pipo filtre veya şelale filtre alıp mağdur olmamanizi tavsiye eder, dolapp gibi ikinci el uygulamalarindan 100-120 TL bandında 2. el sunsun marka bir dış filtre almanızı şiddetle öneririm.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/100220220050471.jpg[/IMG]
Tabanda lav kırığı kullanabilirsiniz. Lav kırığı delikli bir kum türü olduğu için bakteri yatağı olur ve bu akvaryumunuz için güzel bir şeydir. Ama dış filtre alırsanız bu bakteri yataklarına pek fazla ihtiyacınız olmayacaktır. O yüzden sadece şiddet ile demir içerikli kuvars(Hagen veya muadili markalar) kum kullanmanızı tavsiye ederim .
Aydınlatmaya gelecek olursak da Google'ye girip "Wolfmar Silver Plant 5 renk LED aydınlatma" yazarsanız. En ucuz şekilde çözebilirsiniz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/100220220057331.jpg[/IMG]
Bitki olarakta önerim ise kesinlikle Co2 kullanımının en düşük seviyede olan ve CO2 kullanmadan bakabilecegin bitkiler olmalıdır. Tavsiyem;
-Eledoa
-Oval gül
-Bacopa türleri
-java fern
-Moss
-anubias
-zeytin
Su üstü bitkisi olan su mercimeği kullanmanızı şiddet ile tavsiye ederim.
Balık konusuna gelecek olursak da o kadar küçük akvaryumda canlı doğuranlar ile betta hatta tetra beslemeniz tehlikeli olabilir. Canlı doğuranlar çok çabuk yavru verir ve yavru kaybetmeniz kaçınılmaz olur. Benim size tavsiyem Bir adet erkek canlı doğuran bir tür ve 3 adet hatta 4 adet dişi bir canlı doğuran türü ile fazla canlı yükü ağır olmayan gün geçtikçe oturan ve yavru aldıkça popülasyonu genişleyen bir tank kurup. Bitkilerinizi aynı popülasyona eş tutup geliştirebileceğiniz bir akvaryum kurmanızı tavsiye ederim. Hem balıklarınız hem de bitkileriniz inanılmaz sağlıklı ve dayanıklı olup uzun vadede besleme ve gözlem keyfine sahip olacaksınız.
Önerdiğim canlı türleri;
-4disi 2 erkek tiger endler
-3 dişi 1erkek HB blue Lepistes
-4disi 1,erkek electric Blue Moscow Lepistes
-4 dişi 2 erkek koi kılıckuyruk
-5disi 2erkek Molly
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/100220220113501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/100220220114011.jpg[/IMG]
Benimkiler Elektrik Blue Moscow Lepistes.
Gübre konusuna gelecek olursak da bence kumunuza misket gübre ekip, birde potasyum sıvı gübre kullanmanız önerdiğim bitkilere yeterli olacaktır.
Isıtıcı olarakta smart marka 50 veya 100 w ısıtıcı kullanıp 26ile 28 derece arasında ısıyı sabit tutmanızı öneririm.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/100220220116451.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/100220220117141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/100220220117431.jpg[/IMG]
Şuan yattigim odada bu akvaryumum var ve bunun üzerinden örnekler verdim. Eğer farklı bir örnek isterseniz. Farklı akvaryumlarimdan da örnekler verebilirim. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Herkese mutlu ve huzurlu hobiler.
2 Malzeme İle İlgili Soru
[QUOTE=Tarik Celik]Arkadaşlar bir fanlı soğutucu Alacağım
150 tl civarına ne alabilirim Ve Filtre ile ilgili bir şey soracağım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227858/210620211852581.jpg[/IMG]
Bu nedir insanlar axolotllari ile bunu kullanıyormuş yani adı ne şelale mi ne filtre bu?
teşekkürler [:)][/QUOTE]
Sahibine veya dolapp gibi uygulamalara girip ikinci el dış filtre alabilirsiniz. O fiyata.
[QUOTE=Tarik Celik]Arkadaşlar bir fanlı soğutucu Alacağım
150 tl civarına ne alabilirim Ve Filtre ile ilgili bir şey soracağım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/227858/210620211852581.jpg[/IMG]
Bu nedir insanlar axolotllari ile bunu kullanıyormuş yani adı ne şelale mi ne filtre bu?
teşekkürler [:)][/QUOTE]
Sahibine veya dolapp gibi uygulamalara girip ikinci el dış filtre alabilirsiniz. O fiyata.
Hobide Yeniyiz Tavsiyeleriniz Nelerdir 🙋🏻♂
[QUOTE=IzzetCaglar]
Teşekkür ederim yorumunuz için. Kum 4-5 çeşit kum ile karışık içinde Hagen ve lav kırığı da mevcut, tank biraz kendine gelsin bitkiler biraz çoğalsın o zaman moscow blue geçebilirim çok hoşuma gidiyor o ırk. Bu arada siyah bantı ilk defa duydum yeniyim diye de olabilir ne işe yarayacak? 🤦🏻♂
İçerideki bitki cinslerinden başka ne koyabilirim?[/QUOTE]
Arka fon yani; akvaryumunuzun arkasına yapıştırıp , akvaryumunuzun arkasındaki görüntüyu engeller ve akvaryumunuzu biraz daha görünmesine hoş girunmesine neden oluyor. (Son yorum bence)
Bitki olarakta zeytin, Eledoa, Moss, HYGROPHİLLA PARVİTOTA, Lysimachia Nummularia Sp Green, Nomaphila Spp, ECHİNODORUS MURİCATUS, saz , amozon hanceri, anubias.
Su üstü olarakta su marulu (pistia) :))
bu tür bitkiler akvaryumunuzdaki bitkiler ile uygun ve CO2 desteği sağlanmadan bakabileceğiniz bitkilerdir :))
[QUOTE=IzzetCaglar]
Teşekkür ederim yorumunuz için. Kum 4-5 çeşit kum ile karışık içinde Hagen ve lav kırığı da mevcut, tank biraz kendine gelsin bitkiler biraz çoğalsın o zaman moscow blue geçebilirim çok hoşuma gidiyor o ırk. Bu arada siyah bantı ilk defa duydum yeniyim diye de olabilir ne işe yarayacak? 🤦🏻♂
İçerideki bitki cinslerinden başka ne koyabilirim?[/QUOTE]
Arka fon yani; akvaryumunuzun arkasına yapıştırıp , akvaryumunuzun arkasındaki görüntüyu engeller ve akvaryumunuzu biraz daha görünmesine hoş girunmesine neden oluyor. (Son yorum bence)
Bitki olarakta zeytin, Eledoa, Moss, HYGROPHİLLA PARVİTOTA, Lysimachia Nummularia Sp Green, Nomaphila Spp, ECHİNODORUS MURİCATUS, saz , amozon hanceri, anubias.
Su üstü olarakta su marulu (pistia) :))
bu tür bitkiler akvaryumunuzdaki bitkiler ile uygun ve CO2 desteği sağlanmadan bakabileceğiniz bitkilerdir :))
Samuray (black Dragon) Betta Üretimi
[QUOTE=kdrackgz]Söz konusu denekler canlı olduğu için bir günleri bir günlerini tutmayacaktır. Böyle bir deneyde gerçekten sonuç elde edebilmek için , elinizde birden çok veri olması gerek, her iki senaryoyu da defalarca uygulayıp verilerin ortalamasını alarak ancak şu şundan daha iyidir diyebilirsiniz[:)] .Bana sorarsanız ben kayda değer bir fark yaratacağını düşünmüyorum. Sonuçta önemli olan besinin protein, yağ vs içeriği. Üreme için en önemli olanı protein ve kan kurdu yaklaşık %10 daha fazla protein içeriğine sahip.
[/QUOTE]
O zaman ben buna en az iki üç yılımı full verim ile uğraşmam gerekiyor. :)) Çok zor abi o zaman. Ben bu işten vazgeçem abi [:)))] [EDIT]Enes De,2021-06-13 22:56:29[/EDIT]
[QUOTE=kdrackgz]Söz konusu denekler canlı olduğu için bir günleri bir günlerini tutmayacaktır. Böyle bir deneyde gerçekten sonuç elde edebilmek için , elinizde birden çok veri olması gerek, her iki senaryoyu da defalarca uygulayıp verilerin ortalamasını alarak ancak şu şundan daha iyidir diyebilirsiniz[:)] .Bana sorarsanız ben kayda değer bir fark yaratacağını düşünmüyorum. Sonuçta önemli olan besinin protein, yağ vs içeriği. Üreme için en önemli olanı protein ve kan kurdu yaklaşık %10 daha fazla protein içeriğine sahip.
[/QUOTE]
O zaman ben buna en az iki üç yılımı full verim ile uğraşmam gerekiyor. :)) Çok zor abi o zaman. Ben bu işten vazgeçem abi [:)))] [EDIT]Enes De,2021-06-13 22:56:29[/EDIT]
Hmpk Betta Cinsiyeti
[QUOTE=OrkosBetta]
Evet balığınız erkek.
Çoğalmasından hoşnut olmadığınız bir türü sırf keyfiniz için başka bir türe yedirmek te hiç hoş olmamış bence. Tabii bu sadece benim şahsi fikrim.
Betta cinsiyet belirlemede ventral yüzgeçlerin tek çıkış ,çift çıkış gibi bir yöntem söz konusu değildir ve uysallık ya da saldırganlık ta bir yöntem değildir. Yanlış yönlendirme yapmayalım.
ayrıca bu tip çaprazlamalardan kastınız nedir açıklarsanız sevinirim.
Bu da yanlış bir bilgilendirmedir.
Normalde böyle bir çıkış hiç tarzım değildir. Lakin art arda yanlış bilgiler olunca yazma gereği duydum. Keyifli hobiler dilerim.[/QUOTE]
öncelikle merhabalar :))
Yukarıdaki balığın (hmpk) vetral yüzgeçleri uzun ve aynı zamanda geniş ise ve ikiye ayrılmış gibi gözüküyor ise bu erkek olduğunu gösterir.
Ventral yüzgeçleri kısa ve tek bir çıkıntı olarak gözüküyor ise buda dişi olduğunu gösterir. Yukarıdaki balığı erkek olarak örnek verirsek bu balığımiz dişidir :))
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212205141.jpg[/IMG]
İkici sorunuza gelirsek de hmpk'lar çaprazlama balıktır :)) geçiş sırasına göre buyrun;
HM x DT=geniş yüzgeçli HM
HM x VT=VT / DT / SD
HM x CT=ışın sayısı az SD / HS
HM x HM=HM ve SD
HM (Uzun yüzgeçli) x PK=SD
HM (Kısa yüzgeçli) x PK=PK
Crown tail ile Double tail genleri her zaman Intermediair dir. ...
Sonra ki sorunuza gelirsek; yüzlerce hmpk, veil tail, crown tail, yüzlerce Betta besledim ve 100 binlerce ürettim barışçıl beta turleri haricinde, hmpk'nın diğer türlere göre daha uysal olduklarını gözlemledim. Bu konuda tartışmaya açığım :)) çıkışınız gayet saygılı ve ahlak kurallarına aykırı değil abim. Yanlış düşünüyorsaniz en güzel şekilde çıkışınızı yapmışsınız :))[EDIT]Enes De,2021-06-13 22:12:59[/EDIT]
[QUOTE=OrkosBetta]
Evet balığınız erkek.
Çoğalmasından hoşnut olmadığınız bir türü sırf keyfiniz için başka bir türe yedirmek te hiç hoş olmamış bence. Tabii bu sadece benim şahsi fikrim.
Betta cinsiyet belirlemede ventral yüzgeçlerin tek çıkış ,çift çıkış gibi bir yöntem söz konusu değildir ve uysallık ya da saldırganlık ta bir yöntem değildir. Yanlış yönlendirme yapmayalım.
ayrıca bu tip çaprazlamalardan kastınız nedir açıklarsanız sevinirim.
Bu da yanlış bir bilgilendirmedir.
Normalde böyle bir çıkış hiç tarzım değildir. Lakin art arda yanlış bilgiler olunca yazma gereği duydum. Keyifli hobiler dilerim.[/QUOTE]
öncelikle merhabalar :))
Yukarıdaki balığın (hmpk) vetral yüzgeçleri uzun ve aynı zamanda geniş ise ve ikiye ayrılmış gibi gözüküyor ise bu erkek olduğunu gösterir.
Ventral yüzgeçleri kısa ve tek bir çıkıntı olarak gözüküyor ise buda dişi olduğunu gösterir. Yukarıdaki balığı erkek olarak örnek verirsek bu balığımiz dişidir :))
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212205141.jpg[/IMG]
İkici sorunuza gelirsek de hmpk'lar çaprazlama balıktır :)) geçiş sırasına göre buyrun;
HM x DT=geniş yüzgeçli HM
HM x VT=VT / DT / SD
HM x CT=ışın sayısı az SD / HS
HM x HM=HM ve SD
HM (Uzun yüzgeçli) x PK=SD
HM (Kısa yüzgeçli) x PK=PK
Crown tail ile Double tail genleri her zaman Intermediair dir. ...
Sonra ki sorunuza gelirsek; yüzlerce hmpk, veil tail, crown tail, yüzlerce Betta besledim ve 100 binlerce ürettim barışçıl beta turleri haricinde, hmpk'nın diğer türlere göre daha uysal olduklarını gözlemledim. Bu konuda tartışmaya açığım :)) çıkışınız gayet saygılı ve ahlak kurallarına aykırı değil abim. Yanlış düşünüyorsaniz en güzel şekilde çıkışınızı yapmışsınız :))[EDIT]Enes De,2021-06-13 22:12:59[/EDIT]
Samuray (black Dragon) Betta Üretimi
[QUOTE=kdrackgz]Bence çok önemli bir değişkeni görmezden geliyorsunuz , farklı çiftler söz konusu. Dolayısı ile gözlemlediğiniz fark tamamen balıklardan kaynaklanıyor olabilir. Ayrıca aynı balık bile söz konusu olsa arka arkaya aynı sonucu alamayabilirsiniz.[/QUOTE]
Abicim çok haklısınız lakin;
Birinci deneyim olduğunu belirttigimi düşünüyorum :)) 2. deneyimde aynı çiftlere farklı diyet uygulayacağım. :)) aynı zamanda diğer uretimlerimde ise su piresi diyetinden daha olumlu dönüşler aldım. Ancak onlar farklı tür oldukları için bir sonuca varmak mümkün değil.
[QUOTE=kdrackgz]Bence çok önemli bir değişkeni görmezden geliyorsunuz , farklı çiftler söz konusu. Dolayısı ile gözlemlediğiniz fark tamamen balıklardan kaynaklanıyor olabilir. Ayrıca aynı balık bile söz konusu olsa arka arkaya aynı sonucu alamayabilirsiniz.[/QUOTE]
Abicim çok haklısınız lakin;
Birinci deneyim olduğunu belirttigimi düşünüyorum :)) 2. deneyimde aynı çiftlere farklı diyet uygulayacağım. :)) aynı zamanda diğer uretimlerimde ise su piresi diyetinden daha olumlu dönüşler aldım. Ancak onlar farklı tür oldukları için bir sonuca varmak mümkün değil.
Samuray (black Dragon) Betta Üretimi
Deney-1: "En çok merak edilen şey Betta çiftleşme öncesi su piresi vermek mi yoksa kan kurdu vermek daha etkili olur?" Diye çok düşünüyordum.
Elimde bulunan 2 adet genç damızlık black Dragon çiftim var. İki çiftim daha önceden çiftleşmiş ve yavru alınmış olup, aynı erkek ile aynı dişileri tekrar de sokmak daha mantıklı olacağını düşündüm.
1. Olay - Kan Kurdu;
Su sıcaklığı;26
Ph; 7,2
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212121121.jpg[/IMG]
Erkek ve dişiyi 2 gün boyunca kan kurdu ile besledikten sonra dişiyi ana tanka verdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212122181.jpg[/IMG]
Bir süre sonra sarılma gerçekleşti.(6 saat)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212124021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212124041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212124061.jpg[/IMG]
Lakin bu sarılma esnasında dişi yumurta atmadı. Benden kaynaklı olabilir diye düşündüm ve yanlız bırakıp gittiğimde ;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212125231.jpg[/IMG]
Yuvalarin %60'ının dolduğunu ve dışarda yumurta olmadığını gördüm.
2. Olay- Su piresi
Su sıcaklığı;26
Ph; 7,2
(Su bulanıklığı sebebi yeşil su ilavesi yaptım çok az, su piresi canlı kalsın diye.)
Yeni su sıcaklığı; 26
Yeni ph; 7,1
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212128591.jpg[/IMG]
Erkek ve dişiyi 2 gün boyunca su piresi ile besledikten sonra dişiyi ana tanka verdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212129451.jpg[/IMG]
Bir süre sonra sarılma gerçekleşti.(4 saat)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212131001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212131021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212131031.jpg[/IMG]
Sarılma esnasında büyük oranda dişinin atmasına şahit olur olmaz yalnız bıraktım ve geri döndüğümde;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212132131.jpg[/IMG]
Yuvamın %95'inin dolu olduğunu ve dışarda yumurta olmadığını gördüm.
Bu deneye göre su piresi in daha etkili olduğunu öğrenmiş oldum. Herkese çiftleşme öncesinde beslenme diyeti olarak su piresi kullanmanızı öneririm :))
Deney-1: "En çok merak edilen şey Betta çiftleşme öncesi su piresi vermek mi yoksa kan kurdu vermek daha etkili olur?" Diye çok düşünüyordum.
Elimde bulunan 2 adet genç damızlık black Dragon çiftim var. İki çiftim daha önceden çiftleşmiş ve yavru alınmış olup, aynı erkek ile aynı dişileri tekrar de sokmak daha mantıklı olacağını düşündüm.
1. Olay - Kan Kurdu;
Su sıcaklığı;26
Ph; 7,2
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212121121.jpg[/IMG]
Erkek ve dişiyi 2 gün boyunca kan kurdu ile besledikten sonra dişiyi ana tanka verdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212122181.jpg[/IMG]
Bir süre sonra sarılma gerçekleşti.(6 saat)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212124021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212124041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212124061.jpg[/IMG]
Lakin bu sarılma esnasında dişi yumurta atmadı. Benden kaynaklı olabilir diye düşündüm ve yanlız bırakıp gittiğimde ;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212125231.jpg[/IMG]
Yuvalarin %60'ının dolduğunu ve dışarda yumurta olmadığını gördüm.
2. Olay- Su piresi
Su sıcaklığı;26
Ph; 7,2
(Su bulanıklığı sebebi yeşil su ilavesi yaptım çok az, su piresi canlı kalsın diye.)
Yeni su sıcaklığı; 26
Yeni ph; 7,1
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212128591.jpg[/IMG]
Erkek ve dişiyi 2 gün boyunca su piresi ile besledikten sonra dişiyi ana tanka verdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212129451.jpg[/IMG]
Bir süre sonra sarılma gerçekleşti.(4 saat)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212131001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212131021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212131031.jpg[/IMG]
Sarılma esnasında büyük oranda dişinin atmasına şahit olur olmaz yalnız bıraktım ve geri döndüğümde;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231342/130620212132131.jpg[/IMG]
Yuvamın %95'inin dolu olduğunu ve dışarda yumurta olmadığını gördüm.
Bu deneye göre su piresi in daha etkili olduğunu öğrenmiş oldum. Herkese çiftleşme öncesinde beslenme diyeti olarak su piresi kullanmanızı öneririm :))
Hmpk Betta Cinsiyeti
[QUOTE=erosennin]
Bolca electric blue moscow sahiplendiririm ben de artık, taliplerine şimdiden duyurmuş olayım [:D][/QUOTE]
Eğer ayıracak ve yavru kontrolünü elinize alacak olursanız. Tetrazon öneririm. Vallahi Pirana gibiler :))
[QUOTE=erosennin]
Bolca electric blue moscow sahiplendiririm ben de artık, taliplerine şimdiden duyurmuş olayım [:D][/QUOTE]
Eğer ayıracak ve yavru kontrolünü elinize alacak olursanız. Tetrazon öneririm. Vallahi Pirana gibiler :))
Balık Önerisi
Birbirlerini ısırması çok normal. Akvaryumunuzun 120 litre altı ve karma ise bu karşılaşabileceğiniz bir şey. Akvaryumunuzun boyutunu bilmiyorum ama bu tür şeyler çok ama çok normal :))
Birbirlerini ısırması çok normal. Akvaryumunuzun 120 litre altı ve karma ise bu karşılaşabileceğiniz bir şey. Akvaryumunuzun boyutunu bilmiyorum ama bu tür şeyler çok ama çok normal :))
Goldfish Ve Fluval Uv-c Filtre
[QUOTE=RyukinLoveTr]Merhaba arkadaslar. 180 litrelik goldfish tankima daha saglikli bir akvaryum suyu olusrturmak adina fluval uv filtre alacagim. Bu filtre hakkinda bazi sorularim olacak siz degerli forum uyelerine bunlar:
1. Bu filtreyi surekli mi kullanmaliyim yoksa belirli durumlarda mi calistirmaliyim. Zaten zaman ayari var.
2. Fluval 106 ile kullanacagim bunu bu filtreyi zorlar mi?
3. Geldik en onemli konuya bu filtre kapali kutu icinde ve uvc lamba kesinlikle gozukmuyor. Fakat radyasyon gibi zararli seyler yayar mi? Akvaryum evin oturma odasinda. Bu yuzden zararli olmamali.
Tavsiyelerinizi bekliyorum. Simdiden tesekkurler.[:)]
Linki asagida:[URL]https://www.atakanpetshop.com/uv-filtreler/fluval-a203-uv-filtre-400l-h.html[/URL]
Ayrica fluvale uyumlu baska uv filtreler varsa tavsiyelerinizi beklemekteyim.
Cevap verebilecek olan yok mu?[/QUOTE]
Abi açık konuşmak gerekirse filtre çok gereksiz ve yetersiz kalır :)) bence ona o kadar vereceğinize güzel tasinabilir sump sistemi yada akvaryumunuz için güzel taşınabilir sumo sistemi almanızı öneririm. Sera siporax diye mükemmel bir şey üretmişler kullanmanızı öneririm :))
Belki ilerde balık eklemek istersiniz :))
[QUOTE=RyukinLoveTr]Merhaba arkadaslar. 180 litrelik goldfish tankima daha saglikli bir akvaryum suyu olusrturmak adina fluval uv filtre alacagim. Bu filtre hakkinda bazi sorularim olacak siz degerli forum uyelerine bunlar:
1. Bu filtreyi surekli mi kullanmaliyim yoksa belirli durumlarda mi calistirmaliyim. Zaten zaman ayari var.
2. Fluval 106 ile kullanacagim bunu bu filtreyi zorlar mi?
3. Geldik en onemli konuya bu filtre kapali kutu icinde ve uvc lamba kesinlikle gozukmuyor. Fakat radyasyon gibi zararli seyler yayar mi? Akvaryum evin oturma odasinda. Bu yuzden zararli olmamali.
Tavsiyelerinizi bekliyorum. Simdiden tesekkurler.[:)]
Linki asagida:[URL]https://www.atakanpetshop.com/uv-filtreler/fluval-a203-uv-filtre-400l-h.html[/URL]
Ayrica fluvale uyumlu baska uv filtreler varsa tavsiyelerinizi beklemekteyim.
Cevap verebilecek olan yok mu?[/QUOTE]
Abi açık konuşmak gerekirse filtre çok gereksiz ve yetersiz kalır :)) bence ona o kadar vereceğinize güzel tasinabilir sump sistemi yada akvaryumunuz için güzel taşınabilir sumo sistemi almanızı öneririm. Sera siporax diye mükemmel bir şey üretmişler kullanmanızı öneririm :))
Belki ilerde balık eklemek istersiniz :))
SON MESAJLAR
- Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi NightWist, 21:18
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
