ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
09 Mart 2021 09:25
Son Ziyaret:
24 Şubat 2022 16:52
Toplam Mesaj:
30 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Samet Bahtiyar
Doğum Tarihi:
07 Eylül 1993
Yaş:
32
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Samet Bahtiyar
SON 10 MESAJI
Akvaryum Camı Yosun Tutuyor
sayın kardeşim yosunu yedirmen haricinde o yosunun neden oluştuğu kaynağına inmen daha mantıklı
sayın kardeşim yosunu yedirmen haricinde o yosunun neden oluştuğu kaynağına inmen daha mantıklı Yeşil nokta yosunlar, cam yüzeyine ve diğer sert yüzeylere güçlü bir şekilde yapışan dairesel, ince ve parlak yeşil noktalar olarak görülür. Tipik nedenleri aşırı ışık ve aşırı besindir. Akvaryumunuz bitkilerde üzerinde yeşil nokta yosunu sorunu yaşıyorsa, bunun nedeni muhtemelen düşük fosfattır.2
sayın kardeşim yosunu yedirmen haricinde o yosunun neden oluştuğu kaynağına inmen daha mantıklı
sayın kardeşim yosunu yedirmen haricinde o yosunun neden oluştuğu kaynağına inmen daha mantıklı Yeşil nokta yosunlar, cam yüzeyine ve diğer sert yüzeylere güçlü bir şekilde yapışan dairesel, ince ve parlak yeşil noktalar olarak görülür. Tipik nedenleri aşırı ışık ve aşırı besindir. Akvaryumunuz bitkilerde üzerinde yeşil nokta yosunu sorunu yaşıyorsa, bunun nedeni muhtemelen düşük fosfattır.2
Yosun Sorunu
Arkadaşlar Merhabalar
büyük bir yosun sorunum var daha önce dıy gübreler kullandığımda hiç bunu yaşamadım, şimdi ise Tropica Plant Growth Specialised Fertiliser kullanıyorum 4 sıkım ile başladım ancak yosun u tutamadım bende 3 sıkım a indirdim
her sabahta 5ml yakın excel kullanıyorum
şuanda akvaryum karartma işlemine başladım bugün kapalı 3 gün boyunca karanlık kalacak cuma günü ise yüzde 50 değişeceğim aynı zamanda motor da temizlenecek mekanik temizlikte yapacağım
başka bir çözüm öneriniz var mı yada yanlış yaptığım şey nedir ?
balıklar
yaklaşık 20 a yakın kardinal ve black neon tetra karışık
haricen
2 elma salyangozu, 2 black nerite, 4 adet otocar / 3 adet l144 cüce ve kelebek vatoz / 3 adette panda çöpçü
akvaryum detaylarım şu şekilde
sıcaklık tetra 200w
standart 25 derece
60x40x40 90 litre kadar
su değişimi her cumartesi 20 litre
sera nitrivec her su değişiminde 20 damla
dış motor tetraex 700 / saatte 700 litre / içerisinde biobal, bio filtre, matrix, purigen ve zeolit var
07.00 -19.00 a kadar co2 sabit şekilde açık
ışık 10.00 - 18.00 a kadar sürekli açık /
ürün
ARMATÜRK 2060H modelinde ;
Üründe 10000 kelvin led kullanılmıştır .
Üründe 7 sıra beyaz 2 sıra kırmızı 1 sıra mavi renk smd led kullanılmıştır.
ARMATÜRK 2040H modeli 72 watt güce sahiptir.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230205/011220211123221.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230205/011220211123231.jpg[/IMG][EDIT]Cryx,2021-12-01 11:40:19[/EDIT]
Arkadaşlar Merhabalar
büyük bir yosun sorunum var daha önce dıy gübreler kullandığımda hiç bunu yaşamadım, şimdi ise Tropica Plant Growth Specialised Fertiliser kullanıyorum 4 sıkım ile başladım ancak yosun u tutamadım bende 3 sıkım a indirdim
her sabahta 5ml yakın excel kullanıyorum
şuanda akvaryum karartma işlemine başladım bugün kapalı 3 gün boyunca karanlık kalacak cuma günü ise yüzde 50 değişeceğim aynı zamanda motor da temizlenecek mekanik temizlikte yapacağım
başka bir çözüm öneriniz var mı yada yanlış yaptığım şey nedir ?
balıklar
yaklaşık 20 a yakın kardinal ve black neon tetra karışık
haricen
2 elma salyangozu, 2 black nerite, 4 adet otocar / 3 adet l144 cüce ve kelebek vatoz / 3 adette panda çöpçü
akvaryum detaylarım şu şekilde
sıcaklık tetra 200w
standart 25 derece
60x40x40 90 litre kadar
su değişimi her cumartesi 20 litre
sera nitrivec her su değişiminde 20 damla
dış motor tetraex 700 / saatte 700 litre / içerisinde biobal, bio filtre, matrix, purigen ve zeolit var
07.00 -19.00 a kadar co2 sabit şekilde açık
ışık 10.00 - 18.00 a kadar sürekli açık /
ürün
ARMATÜRK 2060H modelinde ;
Üründe 10000 kelvin led kullanılmıştır .
Üründe 7 sıra beyaz 2 sıra kırmızı 1 sıra mavi renk smd led kullanılmıştır.
ARMATÜRK 2040H modeli 72 watt güce sahiptir.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230205/011220211123221.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230205/011220211123231.jpg[/IMG][EDIT]Cryx,2021-12-01 11:40:19[/EDIT]
Dişi Betta Kimle Yaşar?
iyi bir saklanma alanı olduğu sürece özellikle bitkili koyabilirsiniz beta çöpçüye yetişemeyecektir karidesler de saklandığı sürece sorun olmaz
iyi bir saklanma alanı olduğu sürece özellikle bitkili koyabilirsiniz beta çöpçüye yetişemeyecektir karidesler de saklandığı sürece sorun olmaz
Yeni Betta Akvaryumu Nasil Kurulur?
[QUOTE=didos92]
Merhaba iisiticisi filtresi ışığı bitkisi herseyi mevcut.
40 litre akvaryum , betta ve malz. Aldgm petshop pet sisede vitamin ve su duzenliyicisi adi altinda iki sise verdi sadece onlari kullaniorm ve birde yem.
Sizin bu dedikleriniz daha farkli seyler mi?[/QUOTE]
Merhaba
aquatan su düzenleyici özellikle musluk suyunda ki kloru bağlamak için su hazırlayıcısı olarak geçiyor burada asıl berraklığı kazandıran nitrivec yada başka reflowers ın da bakteri kültürü var daha uygun olması lazım dene her su değişiminde 10 -15 damla zaten üzerinde ne kadar kullanman gerektiği yazıyor suyun tertemiz olur ilk kullandığında sis gibi olabilir 24 saate temizlenecektir
[QUOTE=didos92]
Merhaba iisiticisi filtresi ışığı bitkisi herseyi mevcut.
40 litre akvaryum , betta ve malz. Aldgm petshop pet sisede vitamin ve su duzenliyicisi adi altinda iki sise verdi sadece onlari kullaniorm ve birde yem.
Sizin bu dedikleriniz daha farkli seyler mi?[/QUOTE]
Merhaba
aquatan su düzenleyici özellikle musluk suyunda ki kloru bağlamak için su hazırlayıcısı olarak geçiyor burada asıl berraklığı kazandıran nitrivec yada başka reflowers ın da bakteri kültürü var daha uygun olması lazım dene her su değişiminde 10 -15 damla zaten üzerinde ne kadar kullanman gerektiği yazıyor suyun tertemiz olur ilk kullandığında sis gibi olabilir 24 saate temizlenecektir
Kaya Tuzu Ne İşe Yarar Faydası Zararı Nedir ?
her taşı kullanamazsınız suya salınım yapar arkadaşın dediği doğru 1 tane atın hepsini yer tuz kullanmayın zira karidesler çok fazla su değer değişikliğine duyarlıdır
her taşı kullanamazsınız suya salınım yapar arkadaşın dediği doğru 1 tane atın hepsini yer tuz kullanmayın zira karidesler çok fazla su değer değişikliğine duyarlıdır
Yeni Betta Akvaryumu Nasil Kurulur?
Merhaba
Merhaba öncelikle kolay gelsin haftalık yarı yarıya su değiştirin öncelikle daha sonra dinlenmiş su ile suyu tamamlayın burada almanız gereken sadece iki ürün var 1 sera nitrivec 2 sera aquatan küçük akvaryum için baya uzun süre yeter en küçüğünden alın su değişimlerinde 15 er damla ikisinden de damlatın berrak bir suyunuz olur balığınız da sağlıklı olur
akvaryum boyutunu bilmiyorum ama küçükte bir şelale filtre alsanız sadece yem masrafınız olur
Merhaba
Merhaba öncelikle kolay gelsin haftalık yarı yarıya su değiştirin öncelikle daha sonra dinlenmiş su ile suyu tamamlayın burada almanız gereken sadece iki ürün var 1 sera nitrivec 2 sera aquatan küçük akvaryum için baya uzun süre yeter en küçüğünden alın su değişimlerinde 15 er damla ikisinden de damlatın berrak bir suyunuz olur balığınız da sağlıklı olur
akvaryum boyutunu bilmiyorum ama küçükte bir şelale filtre alsanız sadece yem masrafınız olur
Filtre İçin Bilgi Paylaşımına İhtiyacım Var
sayın bettalove 50 litre akvaryum için 800 litre su çeviren bir filtre sizce da fazla değil mi debisi güzel demişsiniz ama debisi fazla değil mi ?
sayın bettalove 50 litre akvaryum için 800 litre su çeviren bir filtre sizce da fazla değil mi debisi güzel demişsiniz ama debisi fazla değil mi ? resimde gayet güzel görünüyor emeğinize sağlık
sayın bettalove 50 litre akvaryum için 800 litre su çeviren bir filtre sizce da fazla değil mi debisi güzel demişsiniz ama debisi fazla değil mi ?
sayın bettalove 50 litre akvaryum için 800 litre su çeviren bir filtre sizce da fazla değil mi debisi güzel demişsiniz ama debisi fazla değil mi ? resimde gayet güzel görünüyor emeğinize sağlık
120*50*45 Bitkili Tank Gelısım Surecı
Merhabalar
detay verebilir misiniz ? emeğinize sağlık çok güzel olmuş
hangi gübreyi kullanıyorsunuz ?
gübreleme dozajınız nedir ?
kurulumdan bu yana ne kadar zaman oldu ?
Merhabalar
detay verebilir misiniz ? emeğinize sağlık çok güzel olmuş
hangi gübreyi kullanıyorsunuz ?
gübreleme dozajınız nedir ?
kurulumdan bu yana ne kadar zaman oldu ?
Bitki Üzerindeki Tabaka Nedir
Arkadaşlar Selamlar
yaklaşık 2 aylık olan akvaryumum daki bitkilerin üzerlerin de bir tabaka oluştu bu nedir ve nasıl giderebilirim ? aynı şekilde diatom (kahverengi yosunda oluşmaktadır)
IŞIK 72 W 8 SAAT /2 ŞEKLİNDE YANIYOR
60X40X40 HACİM
HAFTALIK 20 LİTRE SU DEĞİŞİMİ
TETRA EX 700 filtre(biobal / sermik / biolojik sünger/ akvaryum elyafı)
CO2 düzenli 7/24 mayalı sistem indikatörle takip ediliyor
POTASYUM / NİTRAT/DEMİR / ME / fosfat / EX 3ml xgünlük (https://www.bademakvaryum.com/akvaryum-ve-balik/bitki-sivi-gubreleri) / sera nitrivec ve sera su düzenleyicisi
2 elma salyangoz
4 çöpçü
2 gurami ve tetra türleri
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230205/011020211447581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230205/011020211447561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230205/011020211447531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230205/011020211447511.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230205/011020211501481.jpg[/IMG]
Arkadaşlar Selamlar
yaklaşık 2 aylık olan akvaryumum daki bitkilerin üzerlerin de bir tabaka oluştu bu nedir ve nasıl giderebilirim ? aynı şekilde diatom (kahverengi yosunda oluşmaktadır)
IŞIK 72 W 8 SAAT /2 ŞEKLİNDE YANIYOR
60X40X40 HACİM
HAFTALIK 20 LİTRE SU DEĞİŞİMİ
TETRA EX 700 filtre(biobal / sermik / biolojik sünger/ akvaryum elyafı)
CO2 düzenli 7/24 mayalı sistem indikatörle takip ediliyor
POTASYUM / NİTRAT/DEMİR / ME / fosfat / EX 3ml xgünlük (https://www.bademakvaryum.com/akvaryum-ve-balik/bitki-sivi-gubreleri) / sera nitrivec ve sera su düzenleyicisi
2 elma salyangoz
4 çöpçü
2 gurami ve tetra türleri
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230205/011020211447581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230205/011020211447561.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230205/011020211447531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230205/011020211447511.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230205/011020211501481.jpg[/IMG]
Mayalı Co2 Tüm Sistemin Detaylı Yapım Aşaması [ Fotoğraflı ]
[QUOTE=MertGun][B][K]Mayalı sistemin detaylı yapım aşaması[/K][/B]
Çevremdeki ve forumdaki bu hobiye gönül vermiş birçok arkadaştan mayalı sistem ile CO2 üretmekle ilgili aynı türde çok fazla sorular aldığım için bu hobiye yeni başlayanların CO2 ile aralarında olan sorunlarını biraz da olsa gidermek amacıyla sistem tarifinin, sistem şişesinin ve sistemin püf noktalarını yaklaşık 1,5 yıllık mayalı sistemle edindiğim deneyimlerime dayanarak paylaşmak istedim. Umarım faydalı olur.
[B][K]Önemli not:[/K][/B] Anlatımda baz alınan sistem 1,5 litrelik şişeye göre hazırlanmıştır. Maya, şeker ve su miktarlarını kendi şişe boyutlarınız ile doğru orantıda ölçeklendiriniz.
[B][K]1- Şişe ve şişe kapağının hazırlanması[/K][/B]
[B]Gerekli malzemeler:[/B] Pet şişe ve kapağı (basınca dayanıklı), japon yapıştırıcısı, teflon bant, hava hortumu, makas, gazete kağıdı
— Kola şişeleri basınca dayanıklı şişeler olup bu iş için ideal sayılabilir. Basınca dayanıklı herhangi bir şişeyi kullanabilirsiniz.
— Şişenin kendi kapağı olması dişlerin tam oturması adına önemli bir etkendir.
— Yapıştırıcılar arasında plastik işinde 502 kodlu japon yapıştırıcısını önerebilirim.
— Şişe ağzına sarılması gaz kaçağını engellemek için ekstra bir önlemdir.
— Hava hortumunun gaz kaçağını önlemek adına tek parça halinde eksiz olmasını öneririm. Bu nedenle şişenin konacağı yerden akvaryum içine kadar olan mesafeyi göz önünde bulundurunuz.
[img]http://www.akvaryum.org/Forum/dosyalar/123125/8_2_2013_15_25_37_2.jpg[/img]
[b]Hazırlanış[/b]
— Şişe kapağını hava hortumunun çapından daha küçük boyutlarda delik açmalısınız. Hava hortumu delikten zorlanarak ve sıkışarak geçmelidir. Bu sayede hava hortumu ile kapak deliği arasında kalacak boşlukları minimuma indirip yapıştırıcı ile destekledikten sonra güvenilir sızdırmazlık sağlamış olacaksınız.
[img]http://www.akvaryum.org/Forum/dosyalar/123125/8_2_2013_15_29_16_1.jpg[/img]
— Deliğimiz hava hortumundan küçük olduğu için düz bir şekilde geçmeyecektir. Bu sebeple hava hortumunu aşağıdaki gibi makas yardımı ile çapraz şekilde kesip ucunu delikten geçirdikten sonra rahatça çekip geçirebilirsiniz.
[img]http://www.akvaryum.org/Forum/dosyalar/123125/8_2_2013_15_29_16_2.jpg[/img][img]http://www.akvaryum.org/Forum/dosyalar/123125/8_2_2013_15_35_51_1.jpg[/img]
— Hava hortumu ile kapak deliğinin kesiştiği iç ve dış yüzeylerin etrafında yapıştırıcı gezdirip kurutunuz.
[img]http://www.akvaryum.org/Forum/dosyalar/123125/8_2_2013_15_35_51_3.jpg[/img][img]http://www.akvaryum.org/Forum/dosyalar/123125/8_2_2013_15_35_51_4.jpg[/img]
— Şişemiz ışık aldığı sürece fermantasyon süresi kısalmaktadır. Dolayısıyla şişeyi ışığa karşı korumalısınız. Gazete kâğıtlarıyla şişeyi sardıktan sonra bantlarla yapıştırarak tutturmanız yeterli olacaktır. Şişenin alt taban kısmını kapatmanıza gerek yoktur. (Şişe dengesiz kalarak devrilebilir.)
[K][B]2- Karışımının hazırlanması[/B][/K]
[b]Gerekli malzemeler:[/b]Toz şeker(1 su bardağı), kuru maya (2 çay kaşığı), su (750ml veya 3 su bardağı [B]içme suyu[/B]), sıvı gübre (1ml, isteğe bağlı), huni
[img]http://www.akvaryum.org/Forum/dosyalar/123125/8_2_2013_14_55_49_1.jpg[/img]
— Suyun dinlenmiş ve oda sıcaklığında olması önemlidir. İçtiğiniz su en idealidir.
— Sıvı gübre isteğe bağlıdır. Sistemin erken başlaması ve geç bitmesine katkısı vardır. Fazla dozda atılması gaz çıkışını büyük ölçüde hızlandıracağından rastgele atılmaması gereklidir.
[b]Hazırlanış:[/b]
— 1 bardak toz şekeri şişeye ekleyin.
— 750 ml suyu şişeye ekleyin.
— 2 çay kaşığı (silme) kuru mayayı şişeye ekleyin.
— Şişeye deliksiz bir kapak veya parmağınızı tıkadıktan sonra tüm karışım homojen olacak şekilde çalkalamaya başlıyoruz. İyi bir çalkalama işlemi gerçekten önemli. (1 dakika kadar çalkalamak yeterli gelecektir.)
[img]http://www.akvaryum.org/Forum/dosyalar/123125/8_2_2013_15_25_37_1.jpg[/img]
— Bundan sonrası şişe ve kapağı birleştirmekten ibaret. (Şişe akvaryum seviyesinden aşağıda konumlandırılmalıdır.)
— Şişeden çıkıp hava hortumunun ucuna difüzörü bağlayıp ortalama 3-4 saat sonra CO2 çıkışını görebilirsiniz.
— Mayalı sistemlerde kullanılabilirlik ve güvenlik açısından çekvalf ve damla sayar özellikli “ISTA 3in1” ürününü önerebilirim. Çekvalf önlemini alarak mayalı sistemler için kullanılan diğer difüzörleri de kullanabilirsiniz.
[B][K]Sistem ile ilgili[/K] yapılmaması [K]gerekenler[/K][/B]
— Şişeyi asla çalkalamayın.
— Şişeyi sabit ısıda koruyun.
— Gaz çıkışı azaldığında şeker veya maya ilavesi yapmayın.
— Hepsini bir araya toparlarsak karışımı hazırladıktan sonra şişe için sabit duracağı yeri belirleyin ve sonra şişeyi öylece bırakın yerini değiştirmeyin ellemeyin.
[B]Saygılar [/B][:)]
[/QUOTE]
Arkadaşlar selamlar
dün akşam bu tarife göre sadece 1 kaşık + karbonat atarak bir kurulum yaptım sizlere anlatmak istediğim düfizör e para vermek istemiyorsanız herhangi gibi bir bambu ağaç parçasını hava hortumu ucuna yada daha geniş istiyorsanız şırınga ucuna takabilirsiniz
bambu ağacı lifli yapısı sayesinde havayı rahat ve küçük parçacıklara bölmektedir ve bu sistemde düşük basınçta rahatlıkla çalışmaktadır
herhangi bir sorun yada taşma yaşamamak adına ana pet şişeden küçük harici pet şişe yaptım
benim için siyah bir parça vardı hotuma taktım ucuna bambu yerleştirdim ve çakmakla plastikle bambuyu kaynattım sağlam oldu kolay kolay tıkanmaz
dikkat etmeniz gereken tek durum bambu parçanın lifleri dik konumda olmalı yan olursa çıkış olmayacaktır, bunu da bambu parçayı ağzınıza alıp ağzınızdan nefes çekerseniz rahatlıkla geliyorsa anlamış olursunuz biraz gülünç olabilir [:D] ama işe çok yaradı
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230205/070920211700271.jpg[/IMG]
[QUOTE=KartonBardakCay]Mayalı sistem verimli mi? Monte carlo yetişir mi? Gübre ve yüksek ışıkla[/QUOTE]
merhaba
ben sonra taktım co2 yi gayet yetişiyor yüksek ışık olsun ve gübreleme ile devam
[QUOTE=MertGun][B][K]Mayalı sistemin detaylı yapım aşaması[/K][/B]
Çevremdeki ve forumdaki bu hobiye gönül vermiş birçok arkadaştan mayalı sistem ile CO2 üretmekle ilgili aynı türde çok fazla sorular aldığım için bu hobiye yeni başlayanların CO2 ile aralarında olan sorunlarını biraz da olsa gidermek amacıyla sistem tarifinin, sistem şişesinin ve sistemin püf noktalarını yaklaşık 1,5 yıllık mayalı sistemle edindiğim deneyimlerime dayanarak paylaşmak istedim. Umarım faydalı olur.
[B][K]Önemli not:[/K][/B] Anlatımda baz alınan sistem 1,5 litrelik şişeye göre hazırlanmıştır. Maya, şeker ve su miktarlarını kendi şişe boyutlarınız ile doğru orantıda ölçeklendiriniz.
[B][K]1- Şişe ve şişe kapağının hazırlanması[/K][/B]
[B]Gerekli malzemeler:[/B] Pet şişe ve kapağı (basınca dayanıklı), japon yapıştırıcısı, teflon bant, hava hortumu, makas, gazete kağıdı
— Kola şişeleri basınca dayanıklı şişeler olup bu iş için ideal sayılabilir. Basınca dayanıklı herhangi bir şişeyi kullanabilirsiniz.
— Şişenin kendi kapağı olması dişlerin tam oturması adına önemli bir etkendir.
— Yapıştırıcılar arasında plastik işinde 502 kodlu japon yapıştırıcısını önerebilirim.
— Şişe ağzına sarılması gaz kaçağını engellemek için ekstra bir önlemdir.
— Hava hortumunun gaz kaçağını önlemek adına tek parça halinde eksiz olmasını öneririm. Bu nedenle şişenin konacağı yerden akvaryum içine kadar olan mesafeyi göz önünde bulundurunuz.
[img]http://www.akvaryum.org/Forum/dosyalar/123125/8_2_2013_15_25_37_2.jpg[/img]
[b]Hazırlanış[/b]
— Şişe kapağını hava hortumunun çapından daha küçük boyutlarda delik açmalısınız. Hava hortumu delikten zorlanarak ve sıkışarak geçmelidir. Bu sayede hava hortumu ile kapak deliği arasında kalacak boşlukları minimuma indirip yapıştırıcı ile destekledikten sonra güvenilir sızdırmazlık sağlamış olacaksınız.
[img]http://www.akvaryum.org/Forum/dosyalar/123125/8_2_2013_15_29_16_1.jpg[/img]
— Deliğimiz hava hortumundan küçük olduğu için düz bir şekilde geçmeyecektir. Bu sebeple hava hortumunu aşağıdaki gibi makas yardımı ile çapraz şekilde kesip ucunu delikten geçirdikten sonra rahatça çekip geçirebilirsiniz.
[img]http://www.akvaryum.org/Forum/dosyalar/123125/8_2_2013_15_29_16_2.jpg[/img][img]http://www.akvaryum.org/Forum/dosyalar/123125/8_2_2013_15_35_51_1.jpg[/img]
— Hava hortumu ile kapak deliğinin kesiştiği iç ve dış yüzeylerin etrafında yapıştırıcı gezdirip kurutunuz.
[img]http://www.akvaryum.org/Forum/dosyalar/123125/8_2_2013_15_35_51_3.jpg[/img][img]http://www.akvaryum.org/Forum/dosyalar/123125/8_2_2013_15_35_51_4.jpg[/img]
— Şişemiz ışık aldığı sürece fermantasyon süresi kısalmaktadır. Dolayısıyla şişeyi ışığa karşı korumalısınız. Gazete kâğıtlarıyla şişeyi sardıktan sonra bantlarla yapıştırarak tutturmanız yeterli olacaktır. Şişenin alt taban kısmını kapatmanıza gerek yoktur. (Şişe dengesiz kalarak devrilebilir.)
[K][B]2- Karışımının hazırlanması[/B][/K]
[b]Gerekli malzemeler:[/b]Toz şeker(1 su bardağı), kuru maya (2 çay kaşığı), su (750ml veya 3 su bardağı [B]içme suyu[/B]), sıvı gübre (1ml, isteğe bağlı), huni
[img]http://www.akvaryum.org/Forum/dosyalar/123125/8_2_2013_14_55_49_1.jpg[/img]
— Suyun dinlenmiş ve oda sıcaklığında olması önemlidir. İçtiğiniz su en idealidir.
— Sıvı gübre isteğe bağlıdır. Sistemin erken başlaması ve geç bitmesine katkısı vardır. Fazla dozda atılması gaz çıkışını büyük ölçüde hızlandıracağından rastgele atılmaması gereklidir.
[b]Hazırlanış:[/b]
— 1 bardak toz şekeri şişeye ekleyin.
— 750 ml suyu şişeye ekleyin.
— 2 çay kaşığı (silme) kuru mayayı şişeye ekleyin.
— Şişeye deliksiz bir kapak veya parmağınızı tıkadıktan sonra tüm karışım homojen olacak şekilde çalkalamaya başlıyoruz. İyi bir çalkalama işlemi gerçekten önemli. (1 dakika kadar çalkalamak yeterli gelecektir.)
[img]http://www.akvaryum.org/Forum/dosyalar/123125/8_2_2013_15_25_37_1.jpg[/img]
— Bundan sonrası şişe ve kapağı birleştirmekten ibaret. (Şişe akvaryum seviyesinden aşağıda konumlandırılmalıdır.)
— Şişeden çıkıp hava hortumunun ucuna difüzörü bağlayıp ortalama 3-4 saat sonra CO2 çıkışını görebilirsiniz.
— Mayalı sistemlerde kullanılabilirlik ve güvenlik açısından çekvalf ve damla sayar özellikli “ISTA 3in1” ürününü önerebilirim. Çekvalf önlemini alarak mayalı sistemler için kullanılan diğer difüzörleri de kullanabilirsiniz.
[B][K]Sistem ile ilgili[/K] yapılmaması [K]gerekenler[/K][/B]
— Şişeyi asla çalkalamayın.
— Şişeyi sabit ısıda koruyun.
— Gaz çıkışı azaldığında şeker veya maya ilavesi yapmayın.
— Hepsini bir araya toparlarsak karışımı hazırladıktan sonra şişe için sabit duracağı yeri belirleyin ve sonra şişeyi öylece bırakın yerini değiştirmeyin ellemeyin.
[B]Saygılar [/B][:)]
[/QUOTE]
Arkadaşlar selamlar
dün akşam bu tarife göre sadece 1 kaşık + karbonat atarak bir kurulum yaptım sizlere anlatmak istediğim düfizör e para vermek istemiyorsanız herhangi gibi bir bambu ağaç parçasını hava hortumu ucuna yada daha geniş istiyorsanız şırınga ucuna takabilirsiniz
bambu ağacı lifli yapısı sayesinde havayı rahat ve küçük parçacıklara bölmektedir ve bu sistemde düşük basınçta rahatlıkla çalışmaktadır
herhangi bir sorun yada taşma yaşamamak adına ana pet şişeden küçük harici pet şişe yaptım
benim için siyah bir parça vardı hotuma taktım ucuna bambu yerleştirdim ve çakmakla plastikle bambuyu kaynattım sağlam oldu kolay kolay tıkanmaz
dikkat etmeniz gereken tek durum bambu parçanın lifleri dik konumda olmalı yan olursa çıkış olmayacaktır, bunu da bambu parçayı ağzınıza alıp ağzınızdan nefes çekerseniz rahatlıkla geliyorsa anlamış olursunuz biraz gülünç olabilir [:D] ama işe çok yaradı
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230205/070920211700271.jpg[/IMG]
[QUOTE=KartonBardakCay]Mayalı sistem verimli mi? Monte carlo yetişir mi? Gübre ve yüksek ışıkla[/QUOTE]
merhaba
ben sonra taktım co2 yi gayet yetişiyor yüksek ışık olsun ve gübreleme ile devam
SON MESAJLAR
- Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Sessiz Şelale Filtre Önerisi Sufisu, 23:18
Filtreleme Seçenekleri - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
KULLANICILAR
- 95 Online Kullanıcı, 54 Üye
Online Kullanıcılar
yigitksm,
0rnn,
Mirt,
GhostKoi,
Yusuf77777,
HaydarGul,
Urar,
Kınayu,
simsela,
aXarayli,
Sungurr,
sina cen,
Ramazan Güleç,
mightymurat,
oguzozt,
MiSoSiKiaN,
lojistisyen,
yeekim,
nniiaa,
DigitalPen,
omerali06,
JujuSeri,
Kuduoglu,
osmandbnl,
TheDS,
Goldfish2000,
LeafyAqua,
Tatar10,
merutay,
Redrainbow,
yyiImaz,
Ehtiyar,
Kaangzkr,
Mr. WingMan,
Arch.Hüseyin,
metekaan,
nazemert1,
Balikcidede,
cheavy,
zebra93042,
Burak PEKDEMİR,
Jotunheim,
Shortbuff,
Akrattin,
Denizinc,
Ozzgur,
Tayyareci,
Pandkoal,
DY1903,
CevdetSERBEST,
TolgahanA,
Hidro Dinamik,
Umutoty,
ali özer,
alecozan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
